no dajte malo više kommajte o tamnici...
Dobra je igra,samo što je kratka,malo je produži.Postavi više novčića na jednoj razini
no dajte malo više kommajte o tamnici...
Dobra je igra,samo što je kratka,malo je produži.Postavi više novčića na jednoj razini
no dajte malo više kommajte o tamnici...
Ti svaki tjedan novu igru izdaš
no dajte malo više kommajte o tamnici...
Ti svaki tjedan novu igru izdaš
Da tako Bllizzard nebi se mi načekali...
no dajte malo više kommajte o tamnici...
Ti svaki tjedan novu igru izdaš
Da tako Bllizzard nebi se mi načekali...
... a bogme ni marili za njihove igre... :-P
a još vas molim da shvatite kako ja imam 12 godina i baš sam si strgo ruku na tjelesnom pa mi je ruka u gipsu(otežano programiranje)
mogu ja izmiksat nešto ali ... polako
.
Ovako nisam bas sve procito pa me ispricajte ako odgovor vec postoji. Vidim da je komplicirano napravit neku igricu, a ja imam veliku zelju vec neko vrijeme pa cu pokusat pa makar odusto nakon 3 dana. Kao sta sam reko igricu je tesko napravit pa mi je pala ideja da uzmem jednu vec postojecu igricu i stavim neke stvari u nju iz druge igrice. 1. Dal je to moguce? 2.Malo nekih uputa koji su programi najbolji za tako nesto? 3.Primjer dal bi ja mogo uzet WolfTeam i stavit mu kartu iz Counter Strika?
okani se 3d igara, napravi ko supermario nesto za pocetak sa game makerom, imas tutova na jutube, 3d igre jos nemoj, jer s 3d igrama dolazi i 3d modeliranje koje je jako komplicirano i zahtjeva vjezbe.
Kako radim inače i ubuduće, a s obzirom da sam odavno i na linuxima, orijentiram se opensource i na portabilan kôd, također dodah i stvari vrijedne spomena
IDE/Kompajler
Visual C++ (Express), općenito visual studio na windowsima, iako ne radim u njemu već dugo definitivno odlična stvar za one koji se tako osjećaju
http://www.microsoft.com/express/vc/
portabilni ako radite ujedno (ili) na linuxima pa ne volite promjene
http://www.codelite.org vrlo brz
http://www.codeblocks.org vrlo bogat
netbeans, eclipse nikad nisam osobno preferirao
vrlo dobra opcija je Qt biblioteka, također i QtCreator je ok, na što radim tranziciju te sad osobno preferiram, te qmake pa dobivamo vrlo vrlo portabilan kôd sa močnim bibliotekama, bez potrebe da smo ovisni o raznim 3rd party bibliotekama
http://qt.nokia.com/products/library/modular-class-library#info_opengl
------------------------------
Za naš cijeli managment sustav
SFML (Simple and fast multimeida library), osobno preferiram, C++ objektno orjentiran
http://www.sfml-dev.org/
ili
SDL (Simple DirectMedia Layer) - općepoznato, C, većina preferira sa razlogom
http://www.libsdl.org/
-------------------------------
Za simulaciju fizike
PhysX / Bullet/ Newton Game Dynamics
http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html - najmoćniji, nije opensource no binary je free
http://bulletphysics.org/wordpress/ - vjerojatno najmoćniji opensource
http://www.newtondynamics.com/downloads.html - močan al mislim da zaostaje za bulletom
--------------------------------------------
Učitavanje modela
Iz Blendera export u COLLADU, pa se učita u OpenGL projekt, vjerojatno najbolja opcija zbog otvorenosti
primjera za učitavanje ima dovoljno, npr http://sourceforge.net/projects/colladaloader/
naravno ima i brdo loadera OBJ, 3DS, LW pa i DirectX .X format koji je jednostavan i dobro dokumentiran, no uvijek neki problem, većinom nastane kod animacije, jer obj ne podržava, 3ds nije otvoreni format, a .x ne volimo :) iako ima biblioteka
npr http://sourceforge.net/projects/assimp/ al kao što rekoh, preferiram opensource
ukratko, sami se za ovo trebate pobrinuti, poanta je da se modeli naprave u programi i spreme u neki format, pa ih treba kvalitetno iz formata učitati u igru da bi se sa njima lijepo baratalo pa tu imam još brdo preporuka ali na kraju ćete napraviti svoj format pa ga učitati
--------------------------------------------
GLGX - nasuprot D3DX, nije nešto potrebno u ovoj opciji no dosta napredovalo pa vrijedi spomenuto, ko voli nek izvoli
http://texel3d.free.fr/projets/glgx/
--------------------------------------------
Poanta je da se vrijeme troši na svoj framework (ono što zovete engine kod pravih igara) da on može napraviti sve što trebate, otvoriti prozor, imati pristup tipkovnici, mišu, zvuku (sve nam kvalitetno daje SFML/SDL pa i više od toga te nas spašava višestruko kod portabilnosti), modele za izradu prostorija i objekata, te implementaciju fizike i razno brdo pomoćnih funkcija za sve što vam treba, pa se tada radi igra...
Vidim ova se tema razvlaći već poduže, a sigurno ne bi bilo tako da ljudi nisu ozbiljno zainteresirani.
Iz vlastitog iskustva mogu reći da je izrada igrica jednostavno prezahtjevna za pojedinca.
Obično ljudi prepuni elana započnu rad na igrici, no kako vrijeme prolazi tako euforija splašnjava...suočeni sa surovom stvarnošću i najuporniji polako ali neuminovno posustaju.
Da odmah rasčistinmo neke stvari - programiranje je obično najmanji problem, no sve one druge stvari na koje u početku i ne mislimo postaju najveći kamen spoticanja. Spoticanje ne u smislu da je neizvedivo već da nam treba jednostavno previše vremena da ovladamo svim tim "sporednim" stvarima, alatima i programima.
Uzmimo samo primjer animaciju likova: prvo valja shvatiti i pomiriti se sa činjenicom da je jednostavno nemoguće računati na to da ćemo uspijeti pronaći animirane modele na internetu te ih moći upotrijebiti za svoju igricu. Tek kada se ljudi uhvate u koštac sa tim problemom shvate koliko zapravo nisu uviđali složenost svega toga. Valja najprije naučiti kako izraditi neki model, naravno tu je i problem software-a kao i umjetničke ruke koja će "nacrtati" model. Sljedi borba s temama za koje do jučer nismo niti znali da postoje poput "UV unwrapping", "Skinning", "Bones & bone weights", "Inverse kinematics" i slč. Naravno da je za svaki korak potreban zaseban software (koji obično nije besplatan) i dosta vremena za ovladavanje istim. Zainteresirani neka se slobodno posluže google-om i uvjerit će se kako to uopće nisu naivne sitnice.
Namjerno sam uzeo animaciju za primjer jer je ona vrlo bitna za konačni dojam igre ali je zapravo samo mali djelić u cijelom postupku izrade igrice. Za nekoga koji nije upućen u sve navedeno biti će potrebno barem nekoliko mjeseci učenja i igranja sa raznim alatima kako bi ovladao potrebnim vještinama za izradu animiranih modela - uspjeh naravno nije zagarantiran. Mogu se pohvaliti da već jedno tri godine, onako usput i neobavezno kao odmor od pisanja linija i linija koda, pokušavam napraviti model koji hoda. Nažalost do dan danas nisam uspio napraviti nešto što hoda bolje od šepavog zombija.
Naravno da postoji razlika između igrica i igrica. Ali, opet iz vlastitog iskustva, znam da ljudi kao svoju prvu igricu žele napraviti neki "mali" MMORPG
Kao što je netko ovdje naveo: treba početi s malim stvarima tip tetris, ping pong, master mind, kružić križić i slč. Za ozbiljnije stvari se ne treba zaljetati već pažljivo proučiti što nam sve treba te za što moguće više dijelova uzeti neki gotovi library. Npr obvezno se treba odlučiti se za neki grafički engine (ne odmah Unreal naravno) - ima ih open source dosta. Za mrežno igranje treba izabrati opet neki network library a ne sve to u domaćem uratku probati. Za grafički dio je potrebno naći nekoga tko ima umjetničkog dara, volje i vremena ili najbolje već ima iskustva u modeliranju. itd. Zvučne efekte i muziku nećemo sada i spominjati...
I za kraj - ovo nije samoreklama - ukoliko je netko željan pridružiti se jednom projektu izrade MMORPG-a pod radnim naslovom "Mages & Mercenaries" neka se javi ili malo pogleda:
http://www.borgserver.net/news koji je MMO platforma te
http://sourceforge.net/projects/txnagameengine/ koji trenutno koristimo kao grafički engine.
Namjerno ne postam više slika jer je igra u pre beta stanju i radi se gotovo isključivo na igrivosti i RPG elementima a ne grafici i animaciji.
BTW ja sam na godišnjem s laptopom koji ima integriranu grafičku te sam morao smanjiti rezoluciju na 800x600 i isključiti gotovo sve da mogu uopće pokrenuti igricu.
Sretno vam s tim mmorpg-om, nadam se da nećete odustati.
Vidim ova se tema razvlaći već poduže, a sigurno ne bi bilo tako da ljudi nisu ozbiljno zainteresirani.
Iz vlastitog iskustva mogu reći da je izrada igrica jednostavno prezahtjevna za pojedinca.
Obično ljudi prepuni elana započnu rad na igrici, no kako vrijeme prolazi tako euforija splašnjava...suočeni sa surovom stvarnošću i najuporniji polako ali neuminovno posustaju.
Da odmah rasčistinmo neke stvari - programiranje je obično najmanji problem, no sve one druge stvari na koje u početku i ne mislimo postaju najveći kamen spoticanja. Spoticanje ne u smislu da je neizvedivo već da nam treba jednostavno previše vremena da ovladamo svim tim "sporednim" stvarima, alatima i programima.
Uzmimo samo primjer animaciju likova: prvo valja shvatiti i pomiriti se sa činjenicom da je jednostavno nemoguće računati na to da ćemo uspijeti pronaći animirane modele na internetu te ih moći upotrijebiti za svoju igricu. Tek kada se ljudi uhvate u koštac sa tim problemom shvate koliko zapravo nisu uviđali složenost svega toga. Valja najprije naučiti kako izraditi neki model, naravno tu je i problem software-a kao i umjetničke ruke koja će "nacrtati" model. Sljedi borba s temama za koje do jučer nismo niti znali da postoje poput "UV unwrapping", "Skinning", "Bones & bone weights", "Inverse kinematics" i slč. Naravno da je za svaki korak potreban zaseban software (koji obično nije besplatan) i dosta vremena za ovladavanje istim. Zainteresirani neka se slobodno posluže google-om i uvjerit će se kako to uopće nisu naivne sitnice.
Namjerno sam uzeo animaciju za primjer jer je ona vrlo bitna za konačni dojam igre ali je zapravo samo mali djelić u cijelom postupku izrade igrice. Za nekoga koji nije upućen u sve navedeno biti će potrebno barem nekoliko mjeseci učenja i igranja sa raznim alatima kako bi ovladao potrebnim vještinama za izradu animiranih modela - uspjeh naravno nije zagarantiran. Mogu se pohvaliti da već jedno tri godine, onako usput i neobavezno kao odmor od pisanja linija i linija koda, pokušavam napraviti model koji hoda. Nažalost do dan danas nisam uspio napraviti nešto što hoda bolje od šepavog zombija.
Naravno da postoji razlika između igrica i igrica. Ali, opet iz vlastitog iskustva, znam da ljudi kao svoju prvu igricu žele napraviti neki "mali" MMORPG
Kao što je netko ovdje naveo: treba početi s malim stvarima tip tetris, ping pong, master mind, kružić križić i slč. Za ozbiljnije stvari se ne treba zaljetati već pažljivo proučiti što nam sve treba te za što moguće više dijelova uzeti neki gotovi library. Npr obvezno se treba odlučiti se za neki grafički engine (ne odmah Unreal naravno) - ima ih open source dosta. Za mrežno igranje treba izabrati opet neki network library a ne sve to u domaćem uratku probati. Za grafički dio je potrebno naći nekoga tko ima umjetničkog dara, volje i vremena ili najbolje već ima iskustva u modeliranju. itd. Zvučne efekte i muziku nećemo sada i spominjati...
I za kraj - ovo nije samoreklama - ukoliko je netko željan pridružiti se jednom projektu izrade MMORPG-a pod radnim naslovom "Mages & Mercenaries" neka se javi ili malo pogleda:
http://www.borgserver.net/news koji je MMO platforma te
http://sourceforge.net/projects/txnagameengine/ koji trenutno koristimo kao grafički engine.
Namjerno ne postam više slika jer je igra u pre beta stanju i radi se gotovo isključivo na igrivosti i RPG elementima a ne grafici i animaciji.
BTW ja sam na godišnjem s laptopom koji ima integriranu grafičku te sam morao smanjiti rezoluciju na 800x600 i isključiti gotovo sve da mogu uopće pokrenuti igricu.
U čemu pišete igru?
Vidim ova se tema razvlaći već poduže, a sigurno ne bi bilo tako da ljudi nisu ozbiljno zainteresirani.
Iz vlastitog iskustva mogu reći da je izrada igrica jednostavno prezahtjevna za pojedinca.
Obično ljudi prepuni elana započnu rad na igrici, no kako vrijeme prolazi tako euforija splašnjava...suočeni sa surovom stvarnošću i najuporniji polako ali neuminovno posustaju.
Da odmah rasčistinmo neke stvari - programiranje je obično najmanji problem, no sve one druge stvari na koje u početku i ne mislimo postaju najveći kamen spoticanja. Spoticanje ne u smislu da je neizvedivo već da nam treba jednostavno previše vremena da ovladamo svim tim "sporednim" stvarima, alatima i programima.
Uzmimo samo primjer animaciju likova: prvo valja shvatiti i pomiriti se sa činjenicom da je jednostavno nemoguće računati na to da ćemo uspijeti pronaći animirane modele na internetu te ih moći upotrijebiti za svoju igricu. Tek kada se ljudi uhvate u koštac sa tim problemom shvate koliko zapravo nisu uviđali složenost svega toga. Valja najprije naučiti kako izraditi neki model, naravno tu je i problem software-a kao i umjetničke ruke koja će "nacrtati" model. Sljedi borba s temama za koje do jučer nismo niti znali da postoje poput "UV unwrapping", "Skinning", "Bones & bone weights", "Inverse kinematics" i slč. Naravno da je za svaki korak potreban zaseban software (koji obično nije besplatan) i dosta vremena za ovladavanje istim. Zainteresirani neka se slobodno posluže google-om i uvjerit će se kako to uopće nisu naivne sitnice.
Namjerno sam uzeo animaciju za primjer jer je ona vrlo bitna za konačni dojam igre ali je zapravo samo mali djelić u cijelom postupku izrade igrice. Za nekoga koji nije upućen u sve navedeno biti će potrebno barem nekoliko mjeseci učenja i igranja sa raznim alatima kako bi ovladao potrebnim vještinama za izradu animiranih modela - uspjeh naravno nije zagarantiran. Mogu se pohvaliti da već jedno tri godine, onako usput i neobavezno kao odmor od pisanja linija i linija koda, pokušavam napraviti model koji hoda. Nažalost do dan danas nisam uspio napraviti nešto što hoda bolje od šepavog zombija.
Naravno da postoji razlika između igrica i igrica. Ali, opet iz vlastitog iskustva, znam da ljudi kao svoju prvu igricu žele napraviti neki "mali" MMORPG
Kao što je netko ovdje naveo: treba početi s malim stvarima tip tetris, ping pong, master mind, kružić križić i slč. Za ozbiljnije stvari se ne treba zaljetati već pažljivo proučiti što nam sve treba te za što moguće više dijelova uzeti neki gotovi library. Npr obvezno se treba odlučiti se za neki grafički engine (ne odmah Unreal naravno) - ima ih open source dosta. Za mrežno igranje treba izabrati opet neki network library a ne sve to u domaćem uratku probati. Za grafički dio je potrebno naći nekoga tko ima umjetničkog dara, volje i vremena ili najbolje već ima iskustva u modeliranju. itd. Zvučne efekte i muziku nećemo sada i spominjati...
I za kraj - ovo nije samoreklama - ukoliko je netko željan pridružiti se jednom projektu izrade MMORPG-a pod radnim naslovom "Mages & Mercenaries" neka se javi ili malo pogleda:
http://www.borgserver.net/news koji je MMO platforma te
http://sourceforge.net/projects/txnagameengine/ koji trenutno koristimo kao grafički engine.
Namjerno ne postam više slika jer je igra u pre beta stanju i radi se gotovo isključivo na igrivosti i RPG elementima a ne grafici i animaciji.
BTW ja sam na godišnjem s laptopom koji ima integriranu grafičku te sam morao smanjiti rezoluciju na 800x600 i isključiti gotovo sve da mogu uopće pokrenuti igricu.
Koliko vas ćlanova ima u timu,da li ste iskusni ili radite mamaterski,možete još malo više detalja napisat i malo više slika dat.
Sorry na godišnjem sam i ne pratim baš prečesto forum
Na pitanje u čemu se piše igrica bi i jednostavan click na link u mom postu dao odgovor...ali eto: u c#, nešto HLSL trebalo je za shader-e i to je to ako govorimo samo o client aplikaciji.
Pitanje o broju članova. Pa kako je to Open Source projekt ljudi dolaze i odlaze.
Zvanično na SF-u mislim da ima 5 ili 6 zvaničnih developera ali to nije bitno. Desi se da je netko team member ali ne radi ništa mjesecima ali i da se pojavi novi user pun elana pa u mjesec dana commit-a koda ili pošalje patch-eva kao svi ostali zajedno u godinu dana.
Naravno da svi radimo "amaterski" u smislu ne profesionalno dakle ne za novac.
Kako je fluktacija ljudi česta teško je reći jesu li ljudi iskusni, neki jesu neki vjerojatno nisu. Oni koji nisu obično nakon dan, dva, tri odustanu jer je projekt preobiman da se snađu (jedan login server, min. jedan app server, world server extension koju hosta world server, jedan SQL/MySql, web server + file patcher applikacija, Borg Server Framework dll, Borg Shared Library dll, TXna Game Engine dll, Loader applikacija, game client applikacija itd.). Broj projekata možda i nije presudan koliko očekivanje da će source biti jedan Main() + jedna Klasa tipa hello World unutar toga te da će se tok programa moći pravovolinijski pratiti od početka do kraja . Toga nema u client/server aplikacijama i sve se svodi na obradu poruka od servera te slanju korisničkih poruka s akcijama.
Ja se osobno bavim profesionalno programiranjem preko 20 godina. Na prethodnicima Borg Servera (nisu se tako zvali nego su prethodnici u smislu dizajna i ideja) radim već jedno 7 godina. Na grafičkim klijent applikacijama isto toliko. Počeo sam s DirectX-om, pa radio na Irlicht-u i prvi pravi klijent je bio Irrlicht applikacija. Slijedi c# pa Irrlicht.NET, pa malo igranja s podosta grafičkih engine-a tipa Ogre, Mogre, te mnoge druge. Izlaskom MS Xna 3.0 i u nedostaku ozbiljnih grafičkih engine-a koji su aktivni i zaista rade počeo sam raditi na TXna. Taj projekt eto traje već jedno dvije godine. U zadnje vrijeme se igram sa SlimDX-om i to je to. Poslovno nažalost ne radim 3D applikacije već neke sasvim druge stvari.
Do sada nam je prioritet bio Borg Server i Borg Framework a ne MMORPG. Kako je serverski dio sada sasvim stabilan i uptrijebljiv počeli smo raditi na igrici koja koristi taj framework.Koga zanimakako to izgleda evo direktan link na diagram:http://www.borgserver.net/borg-world-server-layout
Trenutačno nemogu postati neke slike a da ne djeluju odbojno jer jednostavno tek počinjemo dodavati sadržaj i raditi na RPG elementima igre. Imamo jednog novog člana koji je kompozitor i radi muziku/zvučne efekte te jednog grafičkog dizajnera (ali od potonjeg tek treba da vidimo neki uradak).
Eto stvarno neznam što bi više rekao pa ako nekoga nešto zanima neka pita!
bok zelim napraviti multiplayer igru a neznan kako!!!! mos mi pomoc?plizzzzzzzzzzzzzzzzz
bok zelim napraviti multiplayer igru a neznan kako!!!! mos mi pomoc?plizzzzzzzzzzzzzzzzz
pogledaj mrežne tutorijale o tcp i udp-u ovdje na forumu. možda dobiješ ideju
kako napraviti igricu hm....... neigdje da korektno nađem na netu pa bih vas pito oce ko radit igrice samnom da skupimo ekipu ili se mogu pridružit vec nekoj ekipi neznam puno toga o svemu tome pa bih se dogovorio sa nekime ako ima koja ovdje ekipa da me moze primiti ili oce ko samnom skupit ekipu????????
Evo jedne moje igre iz c++ http://www.bug.hr/forum/topic/programiranje/igra-c/61865.aspx
naso sa jedan program ˝Silent Walk FPS Creator˝ ako ko hoce samnom da sakupimo ekipu da radimo ovakve igrice??????? tko je za?????
ja mislim okupit ekipu ili se vec nekoj pridruzit nebi to bile neznam kaj igre kao Medal of Honor ili COD male igre neke jednostavno FPS-ove i neke druge nebih ja radio neznam sta sad
E čujte dečki dajte se uozbiljite, imate ovdje projekt koje je pokrenuo Deus ( Hobi projekt ), pridružite se ljudima i naučit ćete mnogo, a vjerojatno čete i napraviti tako dugo očekivanu igru.
Ma kaj te ne bi primili , mislim da im fali artista , možeš se prijaviti i kao programer , ali preduvjet ti je poznavanje Jave, mada ja imam loša iskustva pošto sam bio popljuvan od strane tim lidera da ne raspoznajem A od B, pošto se nisam znao služiti s Eclipsom točnije podesiti isti , priznajem da sam bio malo zbunjen s takovim pristupom , ali bože dragi što češ posao je takav da nema milosti prema tuđem neznanju ili ne snalažnjivosti, mada je ovo hobi projekt pa s tim u vezi trebalo bi biti nekih ustupaka i razumjevanja za nas koje eto čudom božjim ne koristimo javu i open source razvojna sučelja :) , ali ako imaš tvrdu kožu i imun si na kritike te slobodnog vremena i volje, svakako ti preporučam da pokušaš.