Postojalo je i razdoblje u kojem su operateri imali fiksnu naknadu za svaki mjesec do kraja trajanja ugovora. Pa to nekima nije odgovaralo nego su se bunili kako su operateri nepošteni. Onda su na scenu stupili HAKOM i udruge potrošača, pa su operateri rekli: dobro, kako hoćete, sada ćete otplatiti ili uređaj ili preostale rate pretplate do isteka obaveznog trajanja ugovora. I bi tako. A to je nepovoljnije za mnoge jer uzimaju skupe mobitele uz velike subvencije (Sony Z3 za 198 kuna) i zbog toga velike pretplate (tipa 400 kuna mjesečno). A kako su cijene mobitela kod operatera prenapuhane, eto našeg vrlog pretplatnika u gabuli. A nekada je bilo lakše... Samo što su to neki galamdžije razbucali i sada imamo to što imamo.
Činjenica je da takvih ima mnogo i to je ,IMO, problem mentaliteta. Moj komentar se odnosio na situacije u kojima ti je usluga potpuno ili djelomično nedostupna a raskid ugovora ti donosi "penale".
Da ne spominjem kako je lagano preveslat umirovljenike i dovest ih u gadan položaj.