Tesla posts record $671 million loss in Q3
I kako netko vidi buducnost ove firme na vise od par godina. Samo se treba sjetit obecanja oko Tesle 3 koja je tek u nekakvim mini-brojevima na cesti.
Tesla posts record $671 million loss in Q3
I kako netko vidi buducnost ove firme na vise od par godina. Samo se treba sjetit obecanja oko Tesle 3 koja je tek u nekakvim mini-brojevima na cesti.
da.. jednako, postoje ljudi koji su dobili na lotu ili ih pojeo morski pas.. (ok, ovi drugi više ne postoje, osim u sjećanju..) :)
ali koristiti kao argument? OK, može.. :)))
..
I kako netko vidi buducnost ove firme ..
- to je Muskov job, tj. neovisno o (ne)ispunjavanju planova, odlično prikuplja novac, dok se to ne promijeni, budućnost im je osigurana, jedino što (naslov teme..) to ne znači za Teslu/EV isto..
karikirat ću.. ''da sam npr Todorić'' .. angažirao bi Muska, predradnik bi bio thešerif bandoljeros, portir/osiguranje trumpić.. bila bi to strašna kompanija, neuništiva, čak bez ikakvog proizvoda ili zarade.
Opet ti s tvojom naglom eksplozijom. Pogledaj slike, pa reci da nema polaganog, ali značajnog napretka u kapacitetu i cijeni.
Ovo kao u najboljoj maniri navodno znanstvene argumentacije aka pseudo spika. Malo su ti stari grafovi.. prva komercijalna LI baterija je ugledala tržište 1991.. Nije li više nego bezobrazno uključivati to razdoblje u promatranje tehnologije sa projekcijom na budućnost dok ti fali zadnjih 12 godina?
Imaš li graf zadnjih 10 godina, npr od 2007 do 2017? Tvoj graf staje na 2005 godini na cca 205Wh/kg. Danas koliko znam Li nudi optimistično procijenjeno 320Wh/kg u zadnjih 12 godina od kraja tvoga grafa do danas. 56% u 12 godina.
Fali nam bar 4 puta više pa da prestanemo kenjakti i srati kako nam je autonomija za klinac.
Ako bude sreće pa rast kapaciteta bude išao ovim tempom cca 56% u 12 godina, dakle za cca 36 godina eto nas oko točke sa koje nemremo reći da nije sranje, nego je uporabljivo za većinu korisnika.
Vrlo optimistično ako krivulju nastavimo linearno unatoč tome što već sada vidimo da je od 98 do 2005 rast bio cca 800% u samo 7 godina, sad smo spali na 56% u 12 godina ili cca realan rast od cca 40%.
Dakle vrlo simptomatično usporenje, VRLO simptomatično.
Ako bude ovako kako nagađam iz dostupnih podataka, ja nikada neću voziti EV :)
Ili , kako prikazati krivulju strmijom. Pa zgusneš uzorkovanje i onda promatraš kako crta na očigled izgleda strmije u rasponu od 20 godina. Usput zaboraviš nastaviti konkurentsku krivulju negdje na pola puta.
Li baterije nisu baš puno bolje od NiMh, baterija ko' baterija, da baterija valja čemu već bi se svi vozali u EVićima ;).
Drago, koliko god da mi nije jasan sa masu komentara u kolumnama, ovu je prokužio, i to vrlo vjerovatno zato jer je bio iznimno entuzijastičan pa mu lagano puko film, kako je i napisao.
No opet, uvijek postoji šansa da se desi neko čudo, ako se desi, ja bum kupil EV 100%... trenutno, samo ako cijena bude odgovarajuća... cca 10kEURa za pikulicu i cca 30K EURa za Teslu S kakva je sada.
hmm žalosno.. ja sam mislio da si ti znanstvenik, a ono na prvi val činjenic - poezija.
Daj probaj shvatiti da nitko ovdje ne sipa podatke iz rukava niti napada tebe, nego gledam ono najbitnije. Što sam ja dobio i za koje pare.
EV - izgubio sam mobilnost, izgubio sam pare i ne izgleda da će biti bolje = katastrofa koju treba gledati zaobići u širokom luku, dočim tko voli neka izvoli. Slobodan si za svoje novce kupiti što god se nudi na prodaju. Npr - folciku UP?
- to je Muskov job, tj. neovisno o (ne)ispunjavanju planova, odlično prikuplja novac, dok se to ne promijeni, budućnost im je osigurana, jedino što (naslov teme..) to ne znači za Teslu/EV isto..
karikirat ću.. ''da sam npr Todorić'' .. angažirao bi Muska, predradnik bi bio thešerif bandoljeros, portir/osiguranje trumpić.. bila bi to strašna kompanija, neuništiva, čak bez ikakvog proizvoda ili zarade.
Zar nije Fisker probao nesto slicno? Znam da je dobivao milijarde od Americke vlade i na sva vrata najavljivao nekakava cuda, pa sada su ih kupili neki strani ulagaci i namjeravaju uci na EV trziste, ponovno.
-fisker nije musk.. no, sroljo gore dobro odgovara visku, koji daje grafove par stranica prije, do 2007me, fali desetljeće a prognozira se za iduće.. i tad inzistira na činjenicama i sl. :))
podsjetnik, tesla je osnovana 2003. 2004 dolazi musk, prvi auto 2005-7.. sad je 2017ta, planovi su za 2025-40.. čarobna kugla je presudna ili imati nekog muska-čarobnjaka.
bottomline, da je EV tu cijenom 10k$ nižom, tad bi to bilo realno, ovako je ipak priča koja može završiti svakako. Budućnost? Vidjet ćemo.
Uvođenje katalizatora je besmislen primjer: korisniku se ne mijenja baš ništa, trebala se prilagoditi industrija (što je bitno manje od traženog za EV), a i to je trajalo preko desetljeća (na stranu što se tražila samo izmjena aditiva, a i što se gorivo s TEO još i danas proizvodi).
Nije samo promjena aditiva jer je sumpor toksičan za katalizatore.
Sumpor onda uopće nije bio problematičan, a rješava se na sličan način (izvor, rafinerija), što opet nema nikakve veze s krajnjim korisnikom.
Ovdje je krajnji korisnik jako problematičan, tj. industrija ovisi o njemu da bi se biznis uopće pokrenuo. Znači, ili ga moraš primorati (što je u današnjem društvu u pravilu negativno) ili potaknuti (što opet nema dobru financijsku pozadinu).
Aha.
Prosječan stanovnik Europe je daleko od petice, kao što je i jako upitno spreman mijenjati vozilo za klasu slabije.
Dobro, onaj ko je mogao kupiti klasu BMW-a 5tice kupiti će EV klase Golfa, a onaj ko je mogao kupiti Golfa kupiti će klasu Pola. Uopče nije pitanje je li spreman nego treba li mu auto ili ne, a odgovor na to je isti kao danas. = prisila.
Znači, natjerat ćeš ljudi na smanjenje standarda. Cool.
Što s onima koji voze "male" automobile? Na bicikle?
Dobro, onaj ko je mogao kupiti klasu BMW-a 5tice kupiti će EV klase Golfa, a onaj ko je mogao kupiti Golfa kupiti će klasu Pola. Uopče nije pitanje je li spreman nego treba li mu auto ili ne, a odgovor na to je isti kao danas. = prisila.
Prisila je isto tako što ne možemo kupiti oružje kako nam se hoće, što vodoprivreda ne smije isporučivati kućanstvima zagađenu vodu (recimo po manjoj cijeni).
Ovdje je stvar ista - u pitanju je zdravlje ljudi, zrak koji udišemo.
Nikad nećemo imati čist zrak, na stranu što je promet manji dio zagađenja u EU i što je zrak godinama sve bolji.
Civilizacija zagađuje, imamo opciju ili nešto koraka unazad ili u kompromis.
Ne znam jesu li imali dobar kvartal. Na stranu svi ostali proizvođači (čak ne računajući npr. Kineze).
Bolje je bilo tko tu na forumu upućen u trenutno stanje stvari nego Musk u buduće.
A sad kad su krenule i konkretnije cifre koliko države misle ulagati i koliko je stvarno potrebno za inicijalno pokretanje cijele priče...
Ni bi ni ja, ali ima ljudi koji bi. Kod žarulje me zaboli što susjed tri kuće dalje ima jeftinu žarulju koja će mu sje*ati vid i crknuti za mjesec dana. Kad taj isti kupi auto s kojim me može spucati, onda to postaje moj problem.
Nisu se morale, ali ljudi nisu željeli baciti puno para u vjetar, pa su kupili jeftiniju, zaključili da to ne valja i tražili alternativu. Renomirani proizvođači nisu počeli spuštati cijene dok nisu vidjeli da im ni zakonska regulativa nije donijela neku znatnu prodaju.
Dobro, onaj ko je mogao kupiti klasu BMW-a 5tice kupiti će EV klase Golfa, a onaj ko je mogao kupiti Golfa kupiti će klasu Pola. Uopče nije pitanje je li spreman nego treba li mu auto ili ne, a odgovor na to je isti kao danas. = prisila.
Znači, natjerat ćeš ljudi na smanjenje standarda. Cool.
Što s onima koji voze "male" automobile? Na bicikle?
Nešto si krivo shvatio ili ja tebe krivo shvaćam.
Činjenično stanje je da će npr. Stuttgart već od 1.1.2018. zabraniti promet dizel automobilima (sudska odluka). Kompletna zabrana za ICE se najavljuje za 2015 a s obzirom da su na vlasti Zeleni mogla bi i prije toga.
Ako ti misliš da vlast zabranama neće natjerati ljude na niži standard onda do 2015. mora biti ispunjen jedan od ova dva uvjeta:
a) cijena električnih automobila izjednačit će se po svim klasama s cijenom ICE automobila
b) nagli rast standarda u trenutku zabrane (ako bi standard rastao polako onda bi to opet bilo tjeranje na niži standard jer si jučer za svoj novac mogao kupiti automobil više klase)
Ne znam na koju od ove dvije mogućnosti računaš kada tvrdiš kako država neće tjerati ljude na niži standard. Čim nešto poskupi kupac je natjeran na niži standard.
Dobro, onaj ko je mogao kupiti klasu BMW-a 5tice kupiti će EV klase Golfa, a onaj ko je mogao kupiti Golfa kupiti će klasu Pola. Uopče nije pitanje je li spreman nego treba li mu auto ili ne, a odgovor na to je isti kao danas. = prisila.
Znači, natjerat ćeš ljudi na smanjenje standarda. Cool.
Što s onima koji voze "male" automobile? Na bicikle?
Nešto si krivo shvatio ili ja tebe krivo shvaćam.
Činjenično stanje je da će npr. Stuttgart već od 1.1.2018. zabraniti promet dizel automobilima (sudska odluka). Kompletna zabrana za ICE se najavljuje za 2015 a s obzirom da su na vlasti Zeleni mogla bi i prije toga.
Ako ti misliš da vlast zabranama neće natjerati ljude na niži standard onda do 2015. mora biti ispunjen jedan od ova dva uvjeta:
a) cijena električnih automobila izjednačit će se po svim klasama s cijenom ICE automobila
b) nagli rast standarda u trenutku zabrane (ako bi standard rastao polako onda bi to opet bilo tjeranje na niži standard jer si jučer za svoj novac mogao kupiti automobil više klase)
Ne znam na koju od ove dvije mogućnosti računaš kada tvrdiš kako država neće tjerati ljude na niži standard. Čim nešto poskupi kupac je natjeran na niži standard.
Kupac ima opcije kod poskupljenja: prihvatiti nešto skupo, kupiti nešto jeftinije ili zarađivati više. Na stranu što može biti i neka zaobilazna metoda (npr. drugačiji pristup problemu kao npr. jači javni prijevoz).
Ovdje tih opcija nema. Niti ima dovoljno vozila, niti ima vremena, niti ima infrastrukture niti država može regulirati cijene novih vozila.
(BTW, nešto ne štima s ovih 2015, možda si mislio 2025.?)
Da, 2025.
Problem je u tome što ovdje nema mjesta za logičnost. Ima li dovoljno vozila - nema, ima li infrastrukture - nema, je li cijena EV prihvatljiva - nije, .... ali datum je određen. I to u gradu Mercedesa i Porschea.
Pravo pitanje je zašto je datum određen. Zašto nisu pustili da "napredna tehnologija" i "veliki potencijal" sami po sebi preuzmu tržište? Zato jer nisu dorasli i to se normalnim razvojem događaja ne bi dogodilo ni približno toliko brzo. Nemoj misliti da, uz možda neko produljenje roka, Stuttgart to neće ispoštovati. Napraviti će infrastrukturu i svi će pokupovati EV. Ne zato jer je to ekološki, ekonomski... nego zato jer moraju.
Da, 2025.
Problem je u tome što ovdje nema mjesta za logičnost. Ima li dovoljno vozila - nema, ima li infrastrukture - nema, je li cijena EV prihvatljiva - nije, .... ali datum je određen. I to u gradu Mercedesa i Porschea.
Pravo pitanje je zašto je datum određen. Zašto nisu pustili da "napredna tehnologija" i "veliki potencijal" sami po sebi preuzmu tržište? Zato jer nisu dorasli i to se normalnim razvojem događaja ne bi dogodilo ni približno toliko brzo. Nemoj misliti da, uz možda neko produljenje roka, Stuttgart to neće ispoštovati. Napraviti će infrastrukturu i svi će pokupovati EV. Ne zato jer je to ekološki, ekonomski... nego zato jer moraju.
Problem je u "smjernicama" o smanjivanju plinova. No problem je i što čak i "veliki" kao Njemačka kasne. A što je najgore, jedan od uzroka je el. energija.
EU je već jednom imala sličnu situaciju. Nas je to samo okrznulo. Riječ je o štednim žaruljama. Iz prodaje su, za uporabu u domaćinstvu, povučene klasične žarulje a morale su se koristiti štedne. Razlozi - ekonomija, ekologija, zdravlje. Od početka su neki stručnjaci upozoravali kako štedne žarulje nisu nimalo ekološke a još manje zdrave. Istina, u radu troše puno manje energije i samim tim su ekološkije no što je s procesom proizvodnje i što je s njihovim rashodovanjem. Znaš li koji je postupak deponiranja kad ti se pokvari štedna žarulja? A tek kada se razbije? U međuvremenu je dokazana i njihova štetnost za zdravlje i dok normalno rade. Zašto se nisu slušali ljudi koji su od početka govorili kako štedne žarulje nisu ekološke niti zdrave? Zato jer ekologija i zdravlje nisu ni bili razlog prisile, nego ekonomija.
Naravno, prvi koji su svoja domaćinstva opremili takvim žaruljama su bili oni koji su mislili kako će tako uštedjeti (deset puta veća cijena a vijek trajanja u stvarnosti pet puta manji od deklariranoga) i "ekološki svjesni". Oni su najviše i popušili i to baš po pitanju razloga iz kojih su ih kupovali.
Klasične žarulje nisu povučene, još. Ukupno devet godina to sad traje a govorimo o proizvodu kojem je trajnost par mjeseci.
Fluorescentne žarulje postoje i koriste se masovno već stoljeće, kompaktne su na tržištu preko 40 godina i nitko se ranije nije žalio na toksičnost. Meni osobno daju loše svjetlo, svi odreda grozno lažu o efikasnosti tako da sam se tog sranja brzo riješio već nakon prve probe ima ohoho godina. Obzirom da je izbacivanje običnih žarulja uzelo maha u cijelom svijetu, industrija je ipak odreagirala i sad možeš kupiti vrlo solidnu LED žarulju za 15 kn s pdv-om. Jamstvo je minimum dvije godine, potrošnja 10-tak vati tako da se u odnosu na klasiku isplati u roku par mjeseci, u svakom slučaju povoljnije i bolje od stare tehnike.
poceli ste me podsicat na hloverku i budisu...
Klasične žarulje nisu povučene, još. Ukupno devet godina to sad traje a govorimo o proizvodu kojem je trajnost par mjeseci.
Fluorescentne žarulje postoje i koriste se masovno već stoljeće, kompaktne su na tržištu preko 40 godina i nitko se ranije nije žalio na toksičnost. Meni osobno daju loše svjetlo, svi odreda grozno lažu o efikasnosti tako da sam se tog sranja brzo riješio već nakon prve probe ima ohoho godina. Obzirom da je izbacivanje običnih žarulja uzelo maha u cijelom svijetu, industrija je ipak odreagirala i sad možeš kupiti vrlo solidnu LED žarulju za 15 kn s pdv-om. Jamstvo je minimum dvije godine, potrošnja 10-tak vati tako da se u odnosu na klasiku isplati u roku par mjeseci, u svakom slučaju povoljnije i bolje od stare tehnike.
Kompaktne su nisu baš iskazale, osim eventualno najskupljih modela i do dolaska jeftinijih LED žarulja, EU regulativa je bila mrtvo slovo na papiru. Njemci su prodavali klasične žarulje pod nazivom "grijače tijelo" uz opravdanje da se na taj način koriste u inkubatorima kako bi zaobišli regulativu (potez koji bi očekivao od Balkanca, a ne od Njemca). Jeftinije LED žarulje su ipak više rezultat činjenice da Kina ima ogromnu ponudu i jeftinu prodaju s povoljnom poštarinom nego EU propisa o zabrani obične žarulje. Da Kina nije dala jeftinu alternativu, čitali bismo uz "grijača tijela".
I sad te moram pitati - ako se to događalo sa žaruljom koja dođe par desetaka kuna i traje par mjeseci, pa i danas, 9 godina nakon zakonske zabrane, i dalje imamo obične žarulje, a halogene nisu ni obuhvaćene regulativom (a one bi bile kao euro 4 ICE u odnosu na klasičnog karburatoraša), zašto misliš da je realno očekivati da će EV preuzeti primat u roku od 10 godina kad pričamo o uređaju koji dođe par desetaka tisuća eura, te traje 15-ak godina u prosjeku, te zahjeva investicije u infrastrukturi?
Misliš li da bi prelazak na LED i štedne žarulje išao tempom kojim je išao (a išao je puževim korakom) da su pri tom korisnici morali promijeniti grlo za žarulju? Moš misliti, a mi tu pričamo o tome da korisnici instaliraju utičnicu za punjenje u garaži.
Ovim postom si dao jedan od jačih argumenata zašto nije realno očekivati tako skor prelazak na EV.
naftom se dominira...strujom se ne moze dominirati...ergo, struja mora doc cim prije a kad se svemir, ocu rec mediji, urote da se ta zelja ostvari, ostvari se...
Klasične žarulje nisu povučene, još. Ukupno devet godina to sad traje a govorimo o proizvodu kojem je trajnost par mjeseci.
Tehnički gledano jesu, ali za domaćinstva. A onda je krenula "kemija".
Njemci su prodavali klasične žarulje pod nazivom "grijače tijelo" uz opravdanje da se na taj način koriste u inkubatorima kako bi zaobišli regulativu (potez koji bi očekivao od Balkanca, a ne od Njemca).
Takve plus razno razne "industrijske varijante", što je realno samo dovelo do povećanja cijene.
Danas ih uredno kupiš, ali bitno skuplje. I nije ti to samo "balkanski sindrom".
naftom se dominira...strujom se ne moze dominirati...ergo, struja mora doc cim prije a kad se svemir, ocu rec mediji, urote da se ta zelja ostvari, ostvari se...
Naftom se baš i ne dominira toliko, tu su "mali" u puno gorem položaju od velikih (osim Kine).
Sve u svemu, kokice u ruke i pričekajmo još koju godinu.
poceli ste me podsicat na hloverku i budisu...
Nadam se da sam ja Budiša :)
I sad te moram pitati - ako se to događalo sa žaruljom koja dođe par desetaka kuna i traje par mjeseci, pa i danas, 9 godina nakon zakonske zabrane, i dalje imamo obične žarulje, a halogene nisu ni obuhvaćene regulativom (a one bi bile kao euro 4 ICE u odnosu na klasičnog karburatoraša), zašto misliš da je realno očekivati da će EV preuzeti primat u roku od 10 godina kad pričamo o uređaju koji dođe par desetaka tisuća eura, te traje 15-ak godina u prosjeku, te zahjeva investicije u infrastrukturi?
Misliš li da bi prelazak na LED i štedne žarulje išao tempom kojim je išao (a išao je puževim korakom) da su pri tom korisnici morali promijeniti grlo za žarulju? Moš misliti, a mi tu pričamo o tome da korisnici instaliraju utičnicu za punjenje u garaži.
Ovim postom si dao jedan od jačih argumenata zašto nije realno očekivati tako skor prelazak na EV.
Možda je ipak lakše regulirati kakvi se automobili voze od toga kakvu žarulju si stavio u WC :)
Ne moraju kontrolirati prodaju nego promet. Slobodno ti kupi dizela ali ako te policija uhvati, a hoće čim izađeš na cestu, par desetaka tisuća kuna kazne, pa ti biraj.
Takve plus razno razne "industrijske varijante", što je realno samo dovelo do povećanja cijene.
Danas ih uredno kupiš, ali bitno skuplje. I nije ti to samo "balkanski sindrom".
4kn obična, 12kn halogena.
Ja sam na početku "ere" štednih žarulja kupio par komada a onda slučajno (mislim da su potrošači trebali biti informirani o ovome) pročitao kako se deponira pokvarena i koji je postupak ako žarulja pukne. Onda sam lijepo poskidao sve te žarulje i vratio klasične sve do prelaska na LED.
Ni led ne držim baš svugdje jer mi ne pašu. Probao sam par različitih toplina i snaga ali sve mi isušuju oči ako ih koristim pored radnog stola. Tu mi najbolje paše halogena i držao bi je i da troši 1kWh.
Možda je ipak lakše regulirati kakvi se automobili voze od toga kakvu žarulju si stavio u WC :)
Ne moraju kontrolirati prodaju nego promet. Slobodno ti kupi dizela ali ako te policija uhvati, a hoće čim izađeš na cestu, par desetaka tisuća kuna kazne, pa ti biraj.
Ima i tu istine, ali ako potezom pera digneš cijenu automobila 30% gore i trajnost 30 - 60 % dolje (zbog baterija koje značajno ruše vrijednost polovnih vozila), izvršio si politički harakiri.
Isto tako, to bi predstavljalo presedan zbog kojeg bi sudovi bili zatrpani tužbama jer nikad do sada nije zabilježen slučaj uklanjanja iz prometa ispravnog vozila koje je pri stavljanju u promet zadovoljavalo tada važeće propise.
I sad te moram pitati - ako se to događalo sa žaruljom koja dođe par desetaka kuna i traje par mjeseci, pa i danas, 9 godina nakon zakonske zabrane, i dalje imamo obične žarulje, a halogene nisu ni obuhvaćene regulativom (a one bi bile kao euro 4 ICE u odnosu na klasičnog karburatoraša), zašto misliš da je realno očekivati da će EV preuzeti primat u roku od 10 godina kad pričamo o uređaju koji dođe par desetaka tisuća eura, te traje 15-ak godina u prosjeku, te zahjeva investicije u infrastrukturi?
Ovim postom si dao jedan od jačih argumenata zašto nije realno očekivati tako skor prelazak na EV.
Ja mislim da nemam dovoljno podataka da bih mogao reći kada će EV postati glavna igra u gradu. Za razliku od žarulja koje su nevidljive (u smislu da svakoga od nas apsolutno ne zanima što je to što proizvodi svjetlo, košta zanemarivo malo i predstavlja jednog od manjih potrošača energije u domaćinstvu), automobili su ozbiljna investicija, statusni simbol i što sve ne. I da, ljudi su, posebice u EU, krajnje osjetljivi na potrošnju. Među luksuznim njemačkim vozilima je najveći udio dizela. Koji si je pucao u nogu. Trenutno jedina ispitana i tržišno prihvatljiva alternativa su hibridi, plugin hibridi, struja. Punjenje tih vozila jest nepraktično, punionice su rijetko dostupne, ali u igri je još nekoliko faktora što stalno spominjem a imaju i imat će sve veći utjecaj - FN generacija, automatizacija vožnje. Uber je razvalio tržište taxi prijevoza, možda još jednom uspije s autonomnim vozilima. To ima potencijal okrenuti paradigmu osobnog prijevoza naglavačke i tom slučaju bi se promjena moglo dogoditi toliko brzo da se ne bi ni snašli.
Plug in hibrid je odlična stvar i najvjerojatnije moja sljedeća kupovina. Po gradu se vozam na struju a autonomija mi je kao kod benzinca, 1000km vožnje pa 3 minute punjenja pa opet 1000km vožnje. Toyota daje 10 godina garancije na hibridni sklop a to je meni dovoljno. Znam da nakon tih 10 godina auto vrijedi koliko vrijedi materijal za reciklažu no nije me briga.
s obzirom na temu "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti električni", hoće li nam slijedeći auto biti električni?
jakove ne daj se, daj TD!
Dobro, onaj ko je mogao kupiti klasu BMW-a 5tice kupiti će EV klase Golfa, a onaj ko je mogao kupiti Golfa kupiti će klasu Pola. Uopče nije pitanje je li spreman nego treba li mu auto ili ne, a odgovor na to je isti kao danas. = prisila.
Znači, natjerat ćeš ljudi na smanjenje standarda. Cool.
Što s onima koji voze "male" automobile? Na bicikle?
Nešto si krivo shvatio ili ja tebe krivo shvaćam.
Činjenično stanje je da će npr. Stuttgart već od 1.1.2018. zabraniti promet dizel automobilima (sudska odluka). Kompletna zabrana za ICE se najavljuje za 2015 a s obzirom da su na vlasti Zeleni mogla bi i prije toga.
Ako ti misliš da vlast zabranama neće natjerati ljude na niži standard onda do 2015. mora biti ispunjen jedan od ova dva uvjeta:
a) cijena električnih automobila izjednačit će se po svim klasama s cijenom ICE automobila
b) nagli rast standarda u trenutku zabrane (ako bi standard rastao polako onda bi to opet bilo tjeranje na niži standard jer si jučer za svoj novac mogao kupiti automobil više klase)
Ne znam na koju od ove dvije mogućnosti računaš kada tvrdiš kako država neće tjerati ljude na niži standard. Čim nešto poskupi kupac je natjeran na niži standard.
Krivo ti shvaćaš dosta toga.
Stuttgart zabranjuje promet starim dizelima u centru grada, a oni koji ispunjavaju euro 6 normu dobit će plavu naljepnicu da mogu prometovati centrom grada. Dakle nije apsolutna zabrana za dizel vozila sto bi se iz tvojeg posta dalo zaključiti.
Isto tako sama cijena proizvoda ne utječe na standard pojedinca, već koliko si možeš priuštiti od plaće koju zarađuješ.
Osoba koja si je mogla priuštiti novi BMW 5, skoro sigurno će si moći priuštiti EV iste klase, možda ne u Hr, ali u normalnim zemljama da.
Tesla posts record $671 million loss in Q3
I kako netko vidi buducnost ove firme na vise od par godina. Samo se treba sjetit obecanja oko Tesle 3 koja je tek u nekakvim mini-brojevima na cesti.
VW ima profit 11 milijardi dolara. Usporedno s time, kad Tesla prestane ulagati u razvoj i pocne samo vuci profit (kao Apple danas), profit ce biti u tim mjerilima - deseci milijardi dolara. Jel bitno sto Tesla sad gubi par milijardi koje ce nadoknaditi u prvoj profitabilnoj godini?
Opet ti s tvojom naglom eksplozijom. Pogledaj slike, pa reci da nema polaganog, ali značajnog napretka u kapacitetu i cijeni.
Ovo kao u najboljoj maniri navodno znanstvene argumentacije aka pseudo spika. Malo su ti stari grafovi.. prva komercijalna LI baterija je ugledala tržište 1991.. Nije li više nego bezobrazno uključivati to razdoblje u promatranje tehnologije sa projekcijom na budućnost dok ti fali zadnjih 12 godina?
Imaš li graf zadnjih 10 godina, npr od 2007 do 2017? Tvoj graf staje na 2005 godini na cca 205Wh/kg. Danas koliko znam Li nudi optimistično procijenjeno 320Wh/kg u zadnjih 12 godina od kraja tvoga grafa do danas. 56% u 12 godina.
Fali nam bar 4 puta više pa da prestanemo kenjakti i srati kako nam je autonomija za klinac.
Ako bude sreće pa rast kapaciteta bude išao ovim tempom cca 56% u 12 godina, dakle za cca 36 godina eto nas oko točke sa koje nemremo reći da nije sranje, nego je uporabljivo za većinu korisnika.
Vrlo optimistično ako krivulju nastavimo linearno unatoč tome što već sada vidimo da je od 98 do 2005 rast bio cca 800% u samo 7 godina, sad smo spali na 56% u 12 godina ili cca realan rast od cca 40%.
Dakle vrlo simptomatično usporenje, VRLO simptomatično.
Ako bude ovako kako nagađam iz dostupnih podataka, ja nikada neću voziti EV :)
Ili , kako prikazati krivulju strmijom. Pa zgusneš uzorkovanje i onda promatraš kako crta na očigled izgleda strmije u rasponu od 20 godina. Usput zaboraviš nastaviti konkurentsku krivulju negdje na pola puta.
Li baterije nisu baš puno bolje od NiMh, baterija ko' baterija, da baterija valja čemu već bi se svi vozali u EVićima ;).
Drago, koliko god da mi nije jasan sa masu komentara u kolumnama, ovu je prokužio, i to vrlo vjerovatno zato jer je bio iznimno entuzijastičan pa mu lagano puko film, kako je i napisao.
No opet, uvijek postoji šansa da se desi neko čudo, ako se desi, ja bum kupil EV 100%... trenutno, samo ako cijena bude odgovarajuća... cca 10kEURa za pikulicu i cca 30K EURa za Teslu S kakva je sada.
Tu ti je sve prikazano, baterije ce za 5 godina biti 3 puta jeftinije i 2 puta lakse (kapacitetnije): https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-8
Proces je spor, ali eksponencijalan, isto kao i solarni paneli. Ako imas informacije od prosle godine onda imas uzasno zastarjele informacije.
EU je već jednom imala sličnu situaciju. Nas je to samo okrznulo. Riječ je o štednim žaruljama. Iz prodaje su, za uporabu u domaćinstvu, povučene klasične žarulje a morale su se koristiti štedne. Razlozi - ekonomija, ekologija, zdravlje. Od početka su neki stručnjaci upozoravali kako štedne žarulje nisu nimalo ekološke a još manje zdrave. Istina, u radu troše puno manje energije i samim tim su ekološkije no što je s procesom proizvodnje i što je s njihovim rashodovanjem. Znaš li koji je postupak deponiranja kad ti se pokvari štedna žarulja? A tek kada se razbije? U međuvremenu je dokazana i njihova štetnost za zdravlje i dok normalno rade. Zašto se nisu slušali ljudi koji su od početka govorili kako štedne žarulje nisu ekološke niti zdrave? Zato jer ekologija i zdravlje nisu ni bili razlog prisile, nego ekonomija.
Naravno, prvi koji su svoja domaćinstva opremili takvim žaruljama su bili oni koji su mislili kako će tako uštedjeti (deset puta veća cijena a vijek trajanja u stvarnosti pet puta manji od deklariranoga) i "ekološki svjesni". Oni su najviše i popušili i to baš po pitanju razloga iz kojih su ih kupovali.
Klasične žarulje nisu povučene, još. Ukupno devet godina to sad traje a govorimo o proizvodu kojem je trajnost par mjeseci.
Fluorescentne žarulje postoje i koriste se masovno već stoljeće, kompaktne su na tržištu preko 40 godina i nitko se ranije nije žalio na toksičnost. Meni osobno daju loše svjetlo, svi odreda grozno lažu o efikasnosti tako da sam se tog sranja brzo riješio već nakon prve probe ima ohoho godina. Obzirom da je izbacivanje običnih žarulja uzelo maha u cijelom svijetu, industrija je ipak odreagirala i sad možeš kupiti vrlo solidnu LED žarulju za 15 kn s pdv-om. Jamstvo je minimum dvije godine, potrošnja 10-tak vati tako da se u odnosu na klasiku isplati u roku par mjeseci, u svakom slučaju povoljnije i bolje od stare tehnike.
Imas u Ikei LED zarulje po 7-8 kn vec. LED zarulje su sadasnjost, a ne buducnost. Budala je onaj tko kupi klasicnu uz takvu cijenu LED.
Krivo ti shvaćaš dosta toga.
Stuttgart zabranjuje promet starim dizelima u centru grada, a oni koji ispunjavaju euro 6 normu dobit će plavu naljepnicu da mogu prometovati centrom grada. Dakle nije apsolutna zabrana za dizel vozila sto bi se iz tvojeg posta dalo zaključiti.
Isto tako sama cijena proizvoda ne utječe na standard pojedinca, već koliko si možeš priuštiti od plaće koju zarađuješ.
Osoba koja si je mogla priuštiti novi BMW 5, skoro sigurno će si moći priuštiti EV iste klase, možda ne u Hr, ali u normalnim zemljama da.
Ja krivo shvaćam? Nije "standard" nego "koliko si možeš priuštiti"? A što je po tvom mišljenju standard?
Ako ja danas kupujem auto, ajmo reći Golfa (21 000€), onda ću ga kroz sljedećih 5 godina otplaćivati 300€ mjesečno, što je petina moje plaće i ja si to mogu priuštiti. Ako ne mogu kupiti običnog Golfa već moram kupiti E-Golfa (39 000€)onda mjesečno moram plaćati 500€ (točno toliko je skuplji) što je trećina moje plaće i ja si to ne mogu priuštiti. Za 300€ mjesečno ne mogu kupiti ni E-Pola nego ću E-Up-a plaćati 350€. Ako to nije udarac na standard, što onda je?
Ne znam kako ti zamišljaš te "normalne" zemlje ali i tamo ljudi razmišljaju na isti način. Kupuješ ono što ti standard dozvoljava. Ako ista stvar iznenada košta duplo onda spuštaš letvicu.
Što se tiče Stuttgarta, nije do mene nego do novinara (u množini). Ako je istina da će zabraniti samo automobile ispod Euro 6 norme onda ovai novinari ne znaju raditi svoj posao: Link, Link, Link