Iz priče bi se dalo naslutiti da su Renault i Daimler oni koji trebaju štošta naučiti.
Proizvoditi ne prodavati. Prodaja mu ide odlicno. Kao i Daimleru i Renaultu btw....
Proizvoditi ne prodavati. Prodaja mu ide odlicno. Kao i Daimleru i Renaultu btw....
Vrlo pristran članak,
Zašto si "zaboravio" spomenuti troškove servisiranja koji su vrlo bitan dio računice? Jer tu ne postoji nikakav + za benzince?
Dao sam u diskusiji link na video zadovoljnog tipa koji vozi Model S i koji ima 0 dolara troška za servisiranje, pa ga električni auto s besplatnim servisom prvu godinu i jeftinim gorivom košta 18.000 dolara i komentare tipova ispod koji voze benzince i sa servisom i skupim gorivom ih koštaju godišnje 7.000 dolara.
Nema na čemu, i drugi puta.
BTW, stvarno bih volio da kad ti se već da komentirati, prvo pročitaš tekst, linkove u njemu i ono što sam dodatno razjasnio u diskusiji na forumu.
Pa da zna proizvoditi, ne bi ljudi stajali u redu. U deset godina je proizveo oko 200.000 automobila. GM je u kolovozu u Americi prodao 273.000.
OK kapaciteti su jedno, a znanje o proizvodnji nešto drugo. Činjenica jest da sam naišao već na dosta članaka gdje su ljudi nezadovoljni kvalitetom izrade Tesle (cvrčci u unutrašnjosti, prokišnjavanje i slično). Znanje o profitabilnoj proizvodnji je nešto treće.
Nadalje ljudi ovdje uspoređuju Teslu i tradicionalne proizvođače uz tvrdnju kako je on tehnološki ispred njih. Ne znam samo u kojem segmentu. On jednostavno nema što izgubiti (osim pretežno tuđeg kapitala) i zato je spreman riskirati.
Mercedes je početkom 90-tih imao funkcionalan testni W140 ("Genšer") koji je vozio autobahnom stotine kilometara bez intervencije vozača. Ne pričam tu o ACC, to je Mitsubishi na japanskom tržištu imao komercijalno dostupno desetak godina ranije. Na olimpijadi 1972 službeno osoblje koristilo je električni BMW 1602 sa izmjenjivim paketom baterija.
Daimler ima godišnju bruto dobit 14 mlrd €, Tesla posluje s gubitkom od preko 1 mlrd $. Netko je u prethodnim upisima napisao da bi Daimler trebao učiti od Tesle. Nekako sumnjam da bi se dioničari složili s time.
Onog trena (ako to ikada bude) kad električna vozila postanu profitabilna i tradicionalni proizvođači postanu zainteresirani za to tržište Tesla će moći jedino stavit ključ u bravu. Ne može im konkurirati niti tehnološki, niti proizvodno, a najmanje od svega financijski.
.. nije toliko problem pogon-vozilo, nego gorivo-baterija. Muskova je samo baterija, litijum, skupa, nedovoljna (nema dovoljnih količina na Zemlji..).
- pošto Musk nije inovator, izumitelj, kemičar .. neće 'on' (možda njegov tim, netko treći..) izumjeti ništa revolucionarnog kao rješenje. Kad se ima dovoljno novca, može se, no sam novac (+hype) nije dovoljan. Postoje ograničenja npr fizika-kemija.
Kad se napravi 'baterija' (što god, za koji god oblik-vrstu goriva, da je isplativa, trajna, jeftina, u dovoljnim količinama..), tad bi EV imao neke prednosti.
Cijena el.energije, trošak korištenja-tankanja vozila. Problem u računici su različite cijene, sponzoriranje država i sl. tako da je mutno. Problem, tko garantira cijenu el.energije npr za 10god.? Država (i kao floskula, tržište) regulira cijenu, višom cijenom struje računica-ušteda pada u vodu, čak i da je početna cijena vozila jednaka klasičnom vozilu. Da bi biz krenuo, autoindustrija mora imati zaradu, veću od postojeće na klasičnim vozilima, potražnju.. potražnju određuje tržište-kupci i njihov novac. Ili jeftiniji ili jači-brži.. neki kriterij-razlog zašto bi kupac kupio EV u odnosu na klasično. Trenutnu cijenu goriva i nižu cijenu struje pojede baterija (benzinac u toj razlici vozi besplatno desetak godina, što ako struja poskupi?), dok performanse.. ima brzih, no ne kupuju se auti (samo) zbog brzine ili ubrzanja.
-ignoriraju se interesi države, tj novac-porezi? Sadašnjost, države koketiraju oko čistih-EV, subvencije i sl. ... dok zarađuju na nafti. Ako se nafta ukloni iz prihoda? EU ide prema izjedančavanju cijena SVIH energenata..
- nema baš nikakve garancije da će cijena struje ostati jednaka/niža. Što tad s formulom isplativosti goriva? Koji je drugi razlog za kupca... performanse, izbor.. Musk ne može isporučiti ni baterije za 'ozbiljne' količine koje autoindustrija prodaje. Musk želi patent na bateriju, dollar po komadu.. to je interes konzorcija koji stoji iza (kao i svakog drugog kad su neki standardi-licence u pitanju). Novac. Novac (zarada) pokreće svijet, tako i pogon automobila.. i zato, me iritiraju reklame i formule po kojima će/je EV biti jeftinije.. -za sad je skuplje a budućnost je za babevange (ili naivce koji misle da će država propustiti oporezovati nešto..).
Prvo treba definirati sto je end game u svemu: samovozece dijeljeno prijevozno sredstvo. Dakle da na poziv dobivam prijevozno sredstvo koje je odgovarajuce velicine i koje me odveze sa svim mojim potrebstinama na sljedecu lokaciju.
Dakle u toj prici elektricno vozilo je optimalan izbor zbog nekoliko stvari:
1. trajnost: elektricni automobili imaju za red velicine manje dijelova od mehanickih i daleko su trajniji. Elementarno poznavnje elektrostrojarrstva i motora sa unutarnjim izgaranjem ti jednostavno namece taj zakljucak. S jedne strane imas 2 komada zeljeza gdje se jedan vrti u drugom (rotor/stator), s druge cilindre, osovine, ventile, ekplozije i tlakove. Stoga usporedbe o iskustvu oko sastavljanja istih ne drze vodu. To je isto kao da je netko isao pricat da IBM nema sanse na trzistu jer nema pojma kako rade mehanicki kalkulatori i jer isti imaju tisuce dijelova.
2. ekonomicnost - iskoristivost energije u elektricnom motoru je 80% dok u ICE 25%. Ako automobil punimo "junk" strujom u vrijeme niskog opterecenja i visoke ponude (vjetroviti dani, noc), usteda je ocita.
3. standardni izvor energije - struja. dakle nema vise eurodizela, dizela, super, eurosuper i slicno. S druge strane, punis ga cime god hoces. Mos pedalirat i punit auto. Fleksibilnost elektircne energije je nenadmasna.
Par krivih zakljucaka:
1. Nema dovoljno litija za sve eletricne automobile - pa nema, ako ce svi ljudi posjedovat automobil. Ali to nije end game.
2. Fuel cell je buducnost jer nema litija - fuel cell ima jos gori problem, za proizvodnju struje iz gorive celije je potrebna platina. Pogledajte tek rijetkost tog metala. O problemima sa pretvorbama i transporta vodika da ne govorimo.
3. Moj "sljedeci" automobil ce biti xx - Ne, vas "sljedeci" auto nece biti elektricni. U biti, nece biti nijedan.
Dakle buducnost su flote elektricnih automobila koje ce davati uslugu prijevoza za nikakvu cijenu. U toj konstelaciji, elektricni automobili se pruzatelju usluge isplate u manje od 5 godina, ustede su enormne, a citav sustav opskrbe strujom se balansira punjenjem tih flota. Sve to skupa je vrlo lako vidljivo iz trenutacnih trzisnih silnica: Uber, Tesla, pa cak i Rimac, svi gledaju prema autonomnim vozilima. Kad se to ostvari, to je end game za ICE i sve tvrtke koje nemaju softver koji omogucuje autonomnu voznju. Tu lijep interijer ne pomaze. Prezivjet ce jedino tvrtke koje ostvare strateska partnerstva sa AI tvrtkama, ili budu imali AI timove, i to jako dobre.
Prvo treba definirati sto je end game u svemu: samovozece dijeljeno prijevozno sredstvo.
Ne znam baš.
Meni je to neupotrebljivo. Što ćemo ja i ovakvi kao ja?
Meni je to neupotrebljivo. Što ćemo ja i ovakvi kao ja?
cipelcug
Evo opet usporedba sa Teslom, napravit ce brze superchargere nego sto ih ima Tesla...
Inace, njemacki auto-proizvodjaci i dalje ostaju kod dizela, ali ce ubaciti 15-25% elektro auta u ponudu.
Voditelj sindikata IG Metal vidi problem kod tranzicije na elektroaute - potrebno je manje radnika, a njih ce trebati zbrinuti.
Eto, jedan obican dan, a toliko vijesti koji se doticu elektro automobila (pa i Muska).
Je, evo sad idem pješačiti do Beča. Taman sam na sastanku sljedeći utorak.
Dio ljudi je zainteresiran za vozila samo po gradu. Drugi dio treba vozila van tih okvira (o godišnjima da ne govorim). Reći zamijenit će ih poolovi je i besmisleno i smiješno.
Realno, nema.
Za grad se lako snađem.
Trenuitna perspektiva je realna perspektiva, kad god to "trenutno" bilo.
Realno se nije ništa bitno promijenilo zadnjih desetak godina. I ne može se gledati idealna situacija u mikro uvjetima. Zato je sve navedeno bitno.
I ja ću vjerojatno kupiti EV u sljedećih desetak godina, ali ženi. I uz uvjete koje ja diktiram, ne samo tržište.
Samo dva citata:
"Kameno doba nije završilo jer je nestalo kamena!"
A Ford je rekao:
"Da sam slušao što tržište želi, morao bih im dati brže konje! Ovako su dobili aute!"
Svašta se ovdje da pročitat, a nitko ne razmišlja koji je daljnji i konačni cilj.
Nitko naftu neće izbacit iz uporabe, jer smo društvo koje skoro 100% polaže svoj razvoj na nafti. 95% stvari oko vas na stolu je nastalo iz nafte.
Nafta se izbacuje pomalo iz sektora u kojima je ona sve više neisplativa, poput proizvodnji električne energije ili transporta, poglavito cestovnog i željezničkog, a tek poslije idu ostali.
Drugo, niti jedan novi izvor EE kao novo postrojenje ne može konkurirati VE/SE u velikoj večini zemalja i lokacija. Nikakvih poticaja, a svi zaboravljaju da se fosilci potiču neusporedivo više (skriveno i neskriveno) od OIE. Nema te nuklearke, termice ili drugog oblika fosilaca koji se mogu natjecat sa OIE a pogotovo bez poticaja ili garantiranog otkupa!
Energetska učinkovitost, proizvodnja na mjestu potrošnje, ... To nije daleka budućnost, niti je to nešto što je svemirski skupo.
To što smo mi napravili društvo u kojem se smatra plaća od 2000 EUR da je velika plaća, to je naš problem. To je pripravnička ili početnička plaća u većini razvijenih zemalja. No to je neka druga tema. Niti smo ciljano tržište, niti koga zanimamo. Ali nećemo izbjeć trendove.
Nemamo infrastrukturu za EV, nemamo proizvodnje EE ni približno dovoljno, a procjenjuje se da će već u razdoblju 2022-2025 u HR POLOVICA automobila koji dolaze biti EV!
Usporedjivat Teslu kao EV sa drugim EV-ovima od VW-a npr i nije fer iz više razloga. Tesla je EV from scratch, dok su ovi drugi zamijenili samo pogon.
Tko uopce sumnja u budućnost EV-a i samo vozećih auta, po meni je apsolutno u zabludi. Isto kao i što neko misli da su NE/TE budućnost, a ne VE/SE.
Mogu 300 strana o ovome napisat, ali dovoljno je gledat predviđanja zadnjih 10 godina koje su davali najveći konzultanti i same naftne kompanije oko rasta OIE i EV-ova, one su u najoptimistićnijim scenarijima su predviđali do 15 puta lošije rezultate nego što su danas stvarne brojke.
da nema tih ljudi koji žele biti "cool" sa Teslom, danas ne bi imali Teslu 3, a za koju godinu će i modela i ponude biti dosta i sve to skupa će utjecati na konačnu cijenu.
Upamtite jedno, nije HEP-u (bilo kojem HEPu u svitu) u interesu da vi doma trošite sve više i više energije, nego što manje! Drugo, cijena EE iz mreže sigurno neće biti jeftinija nego danas u narednih 15ak godina, dapače, biti će sve skuplja.
Prvo treba definirati sto je end game u svemu: samovozece dijeljeno prijevozno sredstvo. Dakle da na poziv dobivam prijevozno sredstvo koje je odgovarajuce velicine i koje me odveze sa svim mojim potrebstinama na sljedecu lokaciju.
Ok, ako netko ima ekonomsku računicu u tome, nek investira, razvije, naplaćuje prijevoz i tako vrati investiciju. Međutim, forsiranje subvencija i pogodnosti da bih ja financirao razvoj takvog sustava, pa plaćao njegovo korištenje je apsurdno.
Međutim, takvo rješenje je i dalje lošije od učinkovitog javnog prijevoza i može mu eventualno služiti kao unutar-kvartovska dopuna, i po pitanju ekolokgije i po pitanju gradske gužve.
1. trajnost: elektricni automobili imaju za red velicine manje dijelova od mehanickih i daleko su trajniji. Elementarno poznavnje elektrostrojarrstva i motora sa unutarnjim izgaranjem ti jednostavno namece taj zakljucak.
Aha, ajde sad pogledaj taksi službe, ali ne ove šahiste, već one koji stvarno posluju. Gradskom taksiju koji je stalno u pogoni, ako se uzme neki pouzdaniji proizvođač, motor zapravo najdulje traje jer se praktički ne gasi. Eventualno lamela odlazi češće, ali takvim autima nakon par godina odu ovjes i interijer (zamisli samo koliko se ljudi ukrca i iskrca iz vozila). Tu električni ne rješavaju ništa.
2. ekonomicnost - iskoristivost energije u elektricnom motoru je 80% dok u ICE 25%. Ako automobil punimo "junk" strujom u vrijeme niskog opterecenja i visoke ponude (vjetroviti dani, noc), usteda je ocita.
Dnevni ritam dostupnosti junk struje će se značajno promijeniti kako se bude povećavalo korištenje obnovljivih izvora i električnih automobila, pa će je biti najviše upravo onda kad su automobili najviše u pokretu.
3. standardni izvor energije - struja. dakle nema vise eurodizela, dizela, super, eurosuper i slicno. S druge strane, punis ga cime god hoces. Mos pedalirat i punit auto. Fleksibilnost elektircne energije je nenadmasna.
Imaš eurodizes, eurosuper i eventualno plin. Ostalo su nijanse ovisne o tome koliko si spreman platiti.
Kod struje imaš:
a.) Različite utičnice
b.) Različite dopuštene snage
c.) Problem standardizacije baterija ako se ide na izmjenjive.
1. Nema dovoljno litija za sve eletricne automobile - pa nema, ako ce svi ljudi posjedovat automobil. Ali to nije end game.
A do tog end game-a treba i doći. Dodatno, ako će vangradski prijevoz ići na električne, trebati će dosta litija. Ako će se ići na izmjenjive baterije, treba opet više litija...
2. Fuel cell je buducnost jer nema litija - fuel cell ima jos gori problem, za proizvodnju struje iz gorive celije je potrebna platina. Pogledajte tek rijetkost tog metala. O problemima sa pretvorbama i transporta vodika da ne govorimo.
Naravno, samo što čelije bez platine pokazuju daleko brži napredak od baterija bez litija. Također i kompozitni spremnici sa nanostrukturama djeluju obečavajuće.
3. Moj "sljedeci" automobil ce biti xx - Ne, vas "sljedeci" auto nece biti elektricni. U biti, nece biti nijedan.
Gle, da šira okolica Splita ima funckcionalan i povoljan javni prijevoz, meni bi povremeno rentanje bilo isplatljivije od posjedovanja. Međutim, ja nisam mjerilo. Onaj tko svaki dan prevaljuje veći broj kilometara će uvijek trebati vlastito vozilo, pogotovo ako ima nešto vući sa sobom (dokumente, pribor i slično). Takva publika je ujedno i ona kojima će se biti najteže adaptirati na električni automobil.
Malo manje konfabulacije - ja to nigdje nisam napisao, to mi imputiraš i to bez ikakvog razloga.
Trenuitna perspektiva je realna perspektiva, kad god to "trenutno" bilo.
Realno se nije ništa bitno promijenilo zadnjih desetak godina. I ne može se gledati idealna situacija u mikro uvjetima. Zato je sve navedeno bitno.
I ja ću vjerojatno kupiti EV u sljedećih desetak godina, ali ženi. I uz uvjete koje ja diktiram, ne samo tržište.
Ne razumijem kako ćeš na tržištu kupiti auto uz uvjete koje ti diktiraš, a ne tržište? Ako te ne uhvate? :-P
Trenuitna perspektiva je realna perspektiva, kad god to "trenutno" bilo.
Realno se nije ništa bitno promijenilo zadnjih desetak godina. I ne može se gledati idealna situacija u mikro uvjetima. Zato je sve navedeno bitno.
I ja ću vjerojatno kupiti EV u sljedećih desetak godina, ali ženi. I uz uvjete koje ja diktiram, ne samo tržište.
Ne razumijem kako ćeš na tržištu kupiti auto uz uvjete koje ti diktiraš, a ne tržište? Ako te ne uhvate? :-P
Vrlo jednostavno - kupim kad ja hoću, pod mojim uvjetima.
Iliti, cijena 50% dole, bez državnih subvencija, organizirana mreža punionica. Dok to ne riješe, ne kupujem.
2: Taj koncept postoji u obliku dizel-električnih lokomotiva, jer onda ICE može raditi u svom optimalnom režimu za potrošnju goriva i dugoročnu trajnost motora proizvodit struju za motor i baterije. All-Round efikasnije, ali još uvijek složenije proizvodnje od full ICE automobila. Takav tip komercijalnog cestovnog vozila je (bio) Chevy Volt/Opel Ampera.
I Fisker Karma koji je za pogon koristio električnu energiju iz generatora kojeg je pokretao 2-litreni benzinski motor.
Teza- automobili će se puniti noću i time je problem količine/cijene struje rješen.E pa nije.
Njemačka već godinama u ljetnim mjesecima ima najveći višak struje u podne (posjeduje ogromne farme solarnih kolektora, au Bavarskoj su cijela naselja pokrivena pločama).
Vjetroelektrane na sjeveru Njemačke imaju vršne isporuke rano ujutro i predvečer. Njemačka je sa svojim vjetroelektranama toliko opteretila svoj i elektroenergetski sustav susjednih zemalja (Poljska, Češka) da je on skoro u raspadu (nagli ulasci i izlasci iz mreže). Vlasnici solarnih panela i vjetroelektrana su mali privatnici i investicijski fondovi, a ne velike elektroenergetske kompanije (kao HEP). Zbog zakona (vrijedi i kod nas) oni imaju pravo prvenstva kod otkupa struje , a zarađuju na osnovu poticaja pa ih ne pogađa efikasnost poslovanja. Nitko ne želi ulagati u klasične izvore energije koji su nužni za održavanje sustava. I HR ima taj problem no nitko ga otvoreno ne želi reći (HE Senj II/Kosinj čeka već desetljećima realizaciju , no troškovi su ogromni, a povrat investicije preko dvadeset godina)
Razumijem Ameriku koja je izgubila utrku u autoindustriji izvan USA ( pa i unutar jer je preživjela ogromnim tiskanjem novca), pa pokušava naći način povratka izbacujući glavnog konkurenta (diesel) iz utrke. Amerikanca koji vozi benzinca sa 4.0 motorom i tako ne pogađa ušteda goriva i čuvanje okoliša-nije kupac nikakvog vozila osim američkog benzinca.
Nijemci su druga priča. Oni svaki problem (svoj ili u svijetu) vide kao priliku za zaradu. Primjer katastrofa nuklearke u Japanu- Njemci gase svoje i dramatično potiču solarne kolektore (i svima prave probleme pa povlače poticaje). Sada njemački političari stišću proizvođače automobila i pitaju ih kako Amerika može imati EV, a mi ne. I onda imamo vjiesti kako svatko ima u planu ili samo što nije izbacio EV (treba ostati u milosti političara i dioničara).
Navijam za vodik ili panadan (npr. neki tekući elektrolit kao sredstvo transfera i skladištenja energije). Tko zna. možda glad za električnom energijom pogura razvoj fuzijskih reaktora :).
Ništa od toga što si ti rekao ne negira činjenicu da ima viška kapaciteta noću jer neće se standarde elektrane umiroviti instano, a zaboravio si jednostavnu činjenicu da ako budemo u situciji gdje će većina novih auta električna onda će i pad cijena baterija biti dostatan da upije jadan dio energije, bar za vrhunac potrošnje. Uz to će se raditi mrežna proširenja, zemlje će više uvoziti i izvozit energiju jer je tako lakše sve integrirati. Niti je baš točno da vjetroelektrane rade samo onda kako si ti opisao.
Činjenica je da je izazov integracija varijablnih obnovljvih kad dođeš do određene razine pentracije bez da imaš energy storage, ali njemačka el.mreža je stabilna.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/the-countries-with-the-most-wind-and-solar-have-far-fewer-outages
Vidi ovu studiju integracije i mogućnosti kad padu cijene baterija za otprilke 15 godina.
https://climatepolicyinitiative.org/wp-content/uploads/2017/04/CPI-Flexibility-the-path-to-low-carbon-low-cost-grids-April-2017.pdf
Ipak postoje ljudi koji ozbiljno proučavaju scenarije oko EV prihvćanja i nitko ozbiljan ne tvrdi da je to nemoguća misija iz prepektive el.mreže. Takve priče su na razini internet mitova, tipa ovih da će faliti ltiija za miljarde auta...
.. a zaboravio si jednostavnu činjenicu da ako budemo u situciji gdje će većina novih auta električna onda će i pad cijena baterija biti dostatan da upije jadan dio energije..
-zaboriavio si više činjenica i barataš pretpostavkama-nagađanjima..
npr, baterija temeljena na litiju? ponuda-potražnja su osnova tržišta, litija nema dovoljno, dodaj te činjenice u formulu i tad imaš problem, tj realno cijena baterije ili količina koja će biti na tržištu ne mora biti različita od današnje cijene, jer za masovnost nema materijala dok potražnja ima suprotni efekt (cijena raste). Činjenice ili predviđanja? Čime ti barataš, kad drugima tako relativiziraš činjenice?
Molim te nemoj širiti internet mitove da nema dovoljno ltija. Nisu to samo pretpostavke nego znanje koliko treba pasti cijena baterija za masnovu prodaju i koliko košta gas peeker plant.
Ima ga koliko hoćeš i uvijek se može recklirati.
EVo ti:
https://www.bloomberg.com/graphics/2017-lithium-battery-future/
evo ti kontra primjer.. gdje brojke kažu suprotno..
tj. zalihe litija se procjenjuju na 180g s današnjom potrošnjom 37kt, s povećanom (tesla) na 800, zalihe padaju na 18 godina.. tako da priča nije jasna, za-protiv.. činenice? Kao laik, mogu uzeti razne brojke-studije i vjerovati im.. no zašto bi povjerovao 'tvojem' linku ili bilo kojem trećem? .. upravo tome (može) služi ova tema, razgovoru, zar ne? Nakon razgovora, činjenica i tko zna čega, možda ćemo biti pametniji, možda samo ubijemo vrijeme :)
ja neznam odakle ovome liku njegove pretpostvke, ali ljudi koji detljno prate auto kompanije bi valjda trebali biti bolje informirani od njega.
Ponavljam, litij se može reciklirati. Također nikad ne zaboraviti da procjene rezervi rastu kad gledamo kroz desetljeća.
Može i ovo ako ćemo se rugati...
Canada's MGX Minerals sets out to lead way from oil to petrolithium
Postoji mogućnost dobivanja litja iz mora, uglavnom litij nije problem. To je sigurno
Meni se najvise svidja kombinacija metana i escherihie coli...dobijemo aute na mlazni pogon, jedino ne bi smilo nikog bit na cesti ni isprid ni iza, i morali bi imat neku zastitu za vrat...
prizemni plinovi ownaju...
Mislim da je gubiti novac na svakom proizvedenom automobilu ono što Renault i Daimler najmanje žele naučiti.
Mislim da je gubiti novac na svakom proizvedenom automobilu ono što Renault i Daimler najmanje žele naučiti.
Ma i Renault zna gubiti novac (modeli Avantime, Modus, Wind,...) no Clio 4 je prošle godine proizveden u količini od 440.000 vozila (O proizvodnji Renaultove Dačije neću ni pričati - samo u tvornici u Rumunjskoj izbace 1600 vozila na dan, a imaju proizvodnju u Maroku, Rusiji, Indiji, Kolumbiji.... ) Dobit u proizvodnji vozila je manja od 2% kod niže i srednje klase vozila (istina, kada imate promet veći od milijarde eur 2% nije loše).
Svaki proizvođač ima model koji odlično ide i koji kaska, no nema proizvođača koji gubi na svim modelima.
I opet ne mješati proizvodnju i prodaju.
Gledao sam video iz Muskovih proizvodnih pogona i moram priznati da sam ugodno iznenađen (odlično), no bolje tvornice (produktivnije i organiziranije) su u Sloveniji (Revoz - trenutno proizvodi sa 100 % kapaciteta 945 vozila na dan
) i u Srbiji Fiat (na 60% kapaciteta radi 450 vozila na dan ). Ove tvornice redovito posjećujem (kupci) pa znam. o VW tvornicama neću ni govoriti.
Teza- automobili će se puniti noću i time je problem količine/cijene struje rješen.E pa nije.
Naravno da nije. Većina će aute puniti noću. Kada se noćna potrošnja drastično poveća prvo će se cijena izjednačiti s dnevnom, a onda možda i postane skuplja. Rješenje mogu biti punjači koji komuniciraju s distributerom. Kada priključiš auto upišeš u koje vrijeme želiš završetak i do koje napunjenosti (100% nije zdravo za bateriju). Takva struja bi mogla biti jeftinija, jer distributer može planirati značajan dio potrošnje kroz slijedećih nekoliko sati i koristiti aute za balansiranje mreže.
Čak i bez automobila, ukoliko vjetar i sunce stvaraju pikove tijekom dana, možda je vrijeme da se mijenja vrijeme jeftine tarife, nigdje ne piše da mora biti po noći.