o, majko, idiotizma. a čemu onda služe znakovi uz cestu i zbog čega se propisi polažu u autoškolama?
Uz Google Maps moći će se izbjeći kazne za prebrzu
- poruka: 53
- |
- čitano: 14.849
- |
- moderatori:
vincimus
Izgleda da ti se nikada nije dogodilo da ne zamjetiš ograničenje, npr na petljama na obilaznici bilo u HR ili vani, gdje je na jednom djelu dopušteno npr 130 km/h, pa 100 km/h, pa 130k m/h, pa 90 km/h i slično...
Pa negdje gdje balavurdija ili nevrijeme potrga znak pa si misli koliko ti je ograničenje...
Sluzit ce svrsi, osobito zimi kad snijeg zatrpa znakove do neprepoznatljivosti - ali i tad vozis po uvjetima, ne po granicama.
Zakon je jasan - unutar naseljenog je 50, van naseljenog je 100 (u hr 90), a ostale zone pratiti po znakovima (30/70 itd).
Inace, lijepo je vidjeti da Google dostize trendove. Dobrodosli u 2008. - tad su vec OVI Maps (Nokia Maps, sad Here) imale tu opciju na mobitelu,
a na fizickim GPS uredjajima i prije.
Zakon je jasan - unutar naseljenog je 50, van naseljenog je 100 (u hr 90), a ostale zone pratiti po znakovima (30/70 itd).
na osječkoj obilaznici imaš 90 pa 110 pa 90 pa 110 i tako nekoliko puta...
nije 100
nego, ovo s lokacijama kamera za nadzor brzine je budalaština jer policija redovito mijenja položaj tih kamera a i nikada ne znaš gdje će stati automobilom i kontrlirati brzinu "ručno"
I ako to prodjes sa 100 konstantno, nebi ti nitko smio zamjeriti, niti kazniti.
problem nastane što ljudi ne gledaju da više ne smiju voziti 90 pa ne voze 100 već 120 jer misle ;"ha, tu je 110 vozit ću 120 km/h" uz 10% "popusta"
Ovaj naslov govori sve o pravom rvackom mentalitetu.
Idemo napravit sve što je u našoj moći da kršimo pravila i da se izvučemo.
Moras volit ovu zemlju.
Pa "NAVIGON" to ima 5 - 6 godina. Ako je radar aktivan upozorava trepcuce svjetlo a ako je "prazan" samo prikazuje tockicu.
Bilo bi i vrijeme da to konacno implementiraju, ostali to vec odavno imaju.
Koristim HERE maps i mogu reci da je prikaz ogranicenja precizan i vrlo koristan.
Cesto se dogodi da vizualno registriras znak uz cestu ali nakon nekog vremena jednostavno ne obracas vise paznju na ogranicenje dok kod koristenja navigacije te bode u oci crveno kad predjes dozvoljenu brzinu i tjera da usporis.
Zakon je jasan - unutar naseljenog je 50, van naseljenog je 100 (u hr 90), a ostale zone pratiti po znakovima (30/70 itd).
Ili kad odes u Virje pa imas drugacije ogranicenje svakih 200 metara. Da se jebeno ubijes...
znači ovo pomaže da možeš divljat po cesti i samo usporit u blizini kamera i nakon što prođeš kameru opet možeš nagazit i divljat?
Ovaj naslov govori sve o pravom rvackom mentalitetu.
Idemo napravit sve što je u našoj moći da kršimo pravila i da se izvučemo.
Moras volit ovu zemlju.
Problem je što su kamere postavljene po principu "popunimo proračun", umjesto "ovo je opasno mjesto pa kontrolirajmo brzinu".
Primjer Zagreb: aleja bologne. Tamo obožavaju mjeriti, i u zasjedi a i ima kod konzuma u gajnicama stalna pozicija. Ograničenje 70, bez frke se može voziti 90 - potpuno ravna cesta, dvije trake u svakom smjeru, nema pješačkih prelaza.
Druga pozicija: izlaz na autocestu kod Jankomira kada se ide prema Samoboru. Dakle, pozicija gdje je normalno da ćeš ubrzavati jer se uključuješ na autocestu oni redovito snimaju.
Po samom gradu na mnogo mjesta je (ne)usklađenost semafora takva da ili ćeš voziti brže nego dozvoljeno da stigneš na zeleno ili ćeš stati na svakom semaforu.
Mjesta koja su opasna i gdje se redovito dešavaju nesreće nikad ne snimaju (primjer Ilica od Frankopanske do Črnomerca).
Waze je jedina navigacija koju ima smisla koristiti i u svakodnevnom prijevozu - osim što puno bolje vidiš gdje i kako je gužva, možeš direktno prijaviti radove/nesreće/policiju, ima ograničenja brzine, ima čak i cijene na benzinskima u blizini pa možeš tražiti koja ti je najpovoljnija po putu, a i sama navigacija daje preciznije upute nego Maps.
Kada već pominjeno prednosti HERE mapa treba reći i prednosti Gmaps. Ranije sam putovao češće pa iz iskustva znam da Gmaps ima opciju rutiranja prema specifičnim potrebama i kreiranja "kml" filova i onda prebacivanja tih filova na navigacijski uređaj. Dakle, govorim o tome da na PC-ju možete napraviti rutu prema Vašim potrebama i onda to prebaciti na uređej za navođenje. Automatska rutiranja ne mogu se mjeriti s rutiranjem koje je prilagođeno našim specifičnim potrebama. Da ne pominjem koliko je smisleno "ručno" rutiranje kada napravite prilagođenu "turističku" rutu koja nema gotovo ništa zajedničko s opcijama (algoritmima) najbrže vrijeme ili najkraći put koje nude navigacioni uređaji. Ako neko raspolaže s informacijom da i HERE ima ove mogućnosti molim Vas podjelite znanje ovdje na forumu. Ja sam koristio Garmin uređaje s izrađenim rutama na gmaps-u. Kako Garmin uređaji ne prepoznaju "kml" filove morao sam samo konvertovati iste u "gpx" filove ali to je stvar rutine i ta opcija je moguća čak i preko online konvertora:
http://www.gpsvisualizer.com/
Koliko znam jedina mana "rutiranja" preko Gmaps je nedostatak opcije za kreiranje ruta prilagođenima rekreacionim vozilima i kamionima (vozila većih dimenzija).
Da, ako je neko koristio openstreetmap (www.openstreetmap.org/) bilo bi lijepo ako bi podjelio iskustva.
Waze je jedina navigacija koju ima smisla koristiti i u svakodnevnom prijevozu - osim što puno bolje vidiš gdje i kako je gužva, možeš direktno prijaviti radove/nesreće/policiju, ima ograničenja brzine, ima čak i cijene na benzinskima u blizini pa možeš tražiti koja ti je najpovoljnija po putu, a i sama navigacija daje preciznije upute nego Maps.
Diskutabilno. Koristim i jedno i drugo i neki put je "pametniji" google maps, neki put Waze. Ali Waze npr neke rute uopce "ne zna" - npr kod shopping centra Precko, Google Maps te vodi preko parkiralista na direktno ukljucivanje preko ekstra trake na Ljubljansku, dok Waze "ne zna" tu rutu i vodi te na veliki semafor di ces cekati minimalno 5 min ako nema guzve, ili zapeti u koloni. I vec u startu si izgubio vise vremena nego sto bi eventualno ustedio s Wazeom kasnije. i pitanje koliko jos ima takvih lokacija, ovu znam cisto iz prve ruke jer idem tamo svaki dan.
Idealno bi bilo kad bi Gmaps uveo ove neke dobre stvari iz Wazea, sto se ocito i dogada - jos samo fali ta opcija rucnog prijavljivanja stvari po cesti.
Ovaj naslov govori sve o pravom rvackom mentalitetu.
Idemo napravit sve što je u našoj moći da kršimo pravila i da se izvučemo.
Moras volit ovu zemlju.
ti često uletiš s nekom glupošću..
prvo pročitaj članak do kraja pa onda piši..
nismo to mi izmislili...
"pa su za sada opcije prikaza brzine i kamera za kontrolu brzine dostupne tek u dijelovima SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Danske. Lokacije policijskih kamera mogu se vidjeti i u Australiji, Brazilu, Kanadi, Indiji, Meksiku, Rusiji i Indoneziji – no vrlo je vjerojatno kako će se, kao i ostale funkcionalnosti Google Maps servisa, uskoro polako proširiti i na ostatak svijeta."
Dodji u Irsku pa ces se osjecati bolje kad se vratis u HR
Upozorenje na stacionarne kamere je prisutno i u komercijalnim navigacijama. Garmin to ima od prije 100 godina, vjerojatno i drugi igraci. Na kraju krajeva - svuda postoji i znak da se na odredjenoj dionici vrsi kontrola brzine. Zasto onda ne bi smjelo biti na navigaciji isto? Uostalom, to su samo stacionarne kamere a oni mali laseri i pizdarije mogu biti bilo gdje.
Pa Garmin Cyclops su legalni i smijes ih koristiti - sprijecavaju "slam brake", jer javljaju otprilike 800m od kamere, da mozes usporiti masinom,
bez uporabe kocnica. I to je OK, bolje nego kad stranci budu blicnuti, i onda vec zna da je bicnut, pa ga nagazi sa 150 na 70.
Gle, gotovo je, uslikan si, vozio sad dalje i uspori masinom na 100 ili 130, koliko je vec dozvoljeno.
Samo pazite, auto-kamere koje snimaju promet nisu svuda dozvoljene, makar i to Garmin ima (u pozadini Garmina je i dalje Here, nekadasnji NavTec),
tako da obavezno u Austriji iskljuciti i prekriti kamere, kazne su ogromne.
Tek su sada poceli malo smanjivati tu ostrinu, primjerice na Google Earthu sad vec postoje neke ulice gdje se mozes "provozati" SteetVieweom,
ali fotografije ne radi Google vec Austrijska firma, tako da sve originalne fotografije ostaju u Austriji lokalno, ne kod Googlea,
te austrijanci sami izblijede ono sto ne zele prikazati.
Al zato mostovi, muzeji i tako vazne stvari za pogledati se mogu prosetati vec dug niz godina.
Cek, ko prica o garmin kamerama?
Bilo bi i vrijeme da to konacno implementiraju, ostali to vec odavno imaju.
Koristim HERE maps i mogu reci da je prikaz ogranicenja precizan i vrlo koristan.
Cesto se dogodi da vizualno registriras znak uz cestu ali nakon nekog vremena jednostavno ne obracas vise paznju na ogranicenje dok kod koristenja navigacije te bode u oci crveno kad predjes dozvoljenu brzinu i tjera da usporis.
Tako je...HERE je u tom segmentu nedodirljiv. frapantna je preciznost...voziš 80 i prolaziš tik pored znaka ogranišenja 70..u istoj petini sekunde (dok je znak cca u ravnini retrovizora) oglašava se alarm.
naravno veliki je plus da sam možeš štelovat ograničenje.
što se tiče fixnih kamerea, priča je promašena jer se kamere izmjenjuju i dvije od tri kutije su prazne. ako na HERE namjestiš toleranciju +15% na ograničenje i držiš se zvučnog upozorenja, statične kamere te ne zanimaju jer ćeš pored njih proći unutar normale sa svom tolerancijom.
Istina je da se kamere izmijenjuju, ali kako ces znati u kojoj je kamera a u kojoj nije? Jednostavno moras uvijek usporiti makar bila i samo kutija...
a najtuznije je sto obicno nikad nisu na opasnim mjestima, nego na mjestima gdje su bullshit ogranicenja tipa 30-40 bez razloga kako bi se ubralo sto vise kazni... tako da sve u svemu ja sam vrlo zadovoljan s ovim featureom
Ovaj naslov govori sve o pravom rvackom mentalitetu.
Idemo napravit sve što je u našoj moći da kršimo pravila i da se izvučemo.
Moras volit ovu zemlju.
ti često uletiš s nekom glupošću..
prvo pročitaj članak do kraja pa onda piši..
nismo to mi izmislili...
O čemu ti pričaš
Gdje sam ja napisao da smo mi to izmislili
To što se stvar primjenjuje i drugdje ne umanjuje ili mjenja smisao ovo što sam ja napisao
No,
Još jedna od vrlina pravog rvata je da zna bolje od drugih što su oni mislili pa ih žurno ide ispravit ili okarakterizirat kojekakvim neprimjerenim pridjevima
Istina je da se kamere izmijenjuju, ali kako ces znati u kojoj je kamera a u kojoj nije? Jednostavno moras uvijek usporiti makar bila i samo kutija...
pa mislio sam na sebe i sebi slične sudionike u prometu koji se kreću unutar +20% tolerancije. nije me briga za ostale...neka ih slikava.
(pošto imam veći broj poznanika u plavom)... držimo se klasike..ako je u selu znak 50. nas dva stajemo na proširenje i vadimo aparaturu... na koliko postavljamo okidač. na 71km/h!
to je cijela priča...sad taj postotak primjenjujte na ostala ograničenja 60 i 70 i dodavajte toleranciju..koja jelte proporcionalno raste..nije kao na 50+20.
obmane i pretjerivanja su da je nekoga slikalo na 55 gdje je znak 50. ekipa sa 71,73 ili 80,93...mijenja se iznos 300,500,1000kn itd. ista stvar je sa kućicama što liče na hranilice za ptice...još je veća tolerancija.
Istina je da se kamere izmijenjuju, ali kako ces znati u kojoj je kamera a u kojoj nije? Jednostavno moras uvijek usporiti makar bila i samo kutija...
pa mislio sam na sebe i sebi slične sudionike u prometu koji se kreću unutar +20% tolerancije. nije me briga za ostale...neka ih slikava.
(pošto imam veći broj poznanika u plavom)... držimo se klasike..ako je u selu znak 50. nas dva stajemo na proširenje i vadimo aparaturu... na koliko postavljamo okidač. na 71km/h!
to je cijela priča...sad taj postotak primjenjujte na ostala ograničenja 60 i 70 i dodavajte toleranciju..koja jelte proporcionalno raste..nije kao na 50+20.
obmane i pretjerivanja su da je nekoga slikalo na 55 gdje je znak 50. ekipa sa 71,73 ili 80,93...mijenja se iznos 300,500,1000kn itd. ista stvar je sa kućicama što liče na hranilice za ptice...još je veća tolerancija.
Otkud ti te tolerancije? Sta nije 10 km/h tolerancija? kazes 20% tolerancije, 20% od 50 na sat je 10... dakle tolerirala bi se brzina od 60 km/h, a ne 71, otkud ti taj broj?
Ja se uglavnom drzim pravila da vozim 10 iznad ogranicenja. Ali onda se opet dogodi da imas potpuno ravnu cestu na ravnici, kilometrima sve vidljivo, bez pjesackog, bez kuca, a ogranicenje 30... i onda je fizicki nemoguce ici manje od 50-60 a to je onda vec prekoracenje za duplo... a na takva mjesta obicno i stave kamere
To sve ovisi o drzavi i uredjenju.
U AT je strogo kod 30, 50 i IG-L-a.
30 ti okida na 35, 50 na 57, a IG-L ti okida na 10% (nema +10 kao u HR pa na to jos 10%).
A za IG-L su jos vece kazne nego za obicne brzine na autoputu.
Najskuplje su kazne na 30 i na IG-L-u. Za IG-L me nije biriga, ali za 30 se slazem - tu su uglavnom bolnice,
vrtici, staracki domovi, ili jezgre gradova sa gomilom pjesaka i biciklista. Tu treba posebna pozornost
zbog "raspolozenih" ljudi koji ne prate sve oko sebe, jer ne mogu. Tu je zivot na prvom mjestu.
Nije rijedak slucaj da prolete sa 50 kroz 30 zonu, i dodje im cestitka sa 3 mjeseca zabrane.
I to na red stupa pri primitku pisma, a ne kao kod nas da cekas presudu. Pismo dolazi sa presudom u roku 2-3 dana.
Zalbu ne mozes uloziti jer si kriv.
Otkud ti te tolerancije? Sta nije 10 km/h tolerancija? kazes 20% tolerancije, 20% od 50 na sat je 10... dakle tolerirala bi se brzina od 60 km/h, a ne 71, otkud ti taj broj?
napisao sam. brojevi su sa terena. tako prometna radi. namjesti 71 i cilja te uređajem. a priče o 10% i sl je stvar zakona gdje je sve crno na bijelo kad se nalaziš ispred prekršajnog suca. onda se strogo pazi s kojim se brojevima barata.
i ovo je dobar pokazatelj. pođite na prekršajni sud i vidite ima li koja prijava gdje je netko vozio 65 pored znaka 50? Nema!!!
U biti,to vec postoji godinama na boljim automobilima i navigacijama.
No,ja sam za da se takve stvari totalno ukinu,jer je to po meni teska debilana!
Sta se u biti postiže sa tim zakonom da se vozac mora upozoriti ako je radarska kontrola na cesti?
Svaki vozac MORA pratiti znakove i postivati propisane brzine i to je to!Netko je napisao,da sta ako ne primjeti znak?Pa odmah treba kazniti takvoga vozaca,jer kud "zvirnja" sta ne pazi?
To ono,zgazi djete i kaze,nisam primjetio!
Kada bi kontrole brzina bile skrivene i iznenadne,kao prije,100% bi bilo vise savjesnijih vozaca i manje nesreca!