tko imalo poznaje ekonomiju, zna kako "slobodno tržite" ne postoji, osim kao teorijski model (i nešto malo na "dark web"-u). to je kvaka 22 jer bi njegovo postojanje i funkcioniranje u svim (svim! - i vojska i lijekovi i droge i alkohol i duhani i svašta) segmentima ekonomije urušilo kapitalizam, koji se za nj zalaže, u roku nekoliko dana. državna intervencija kroz politiku upravo i postoji radi očuvanja kapitalizma (keynes je to razumio; onaj idiot od friedmana nije). carine su samo jedan od kotačića mašinerije i odavno nemaju veze kao (izvorno zamišljen) instrument fiskalne politike. prosječnim (= glavnina ispod krivulje normalne distribucije) hrvatima je očito jedino bitno da po kavu, traperice i ramu ne moraju više u trst ili graz. sve ostalo im je nebitno.
Uvedene su visoke europske carine na kineske elekt
- poruka: 325
- |
- čitano: 48.373
- |
- moderatori:
vincimus
A ja mislio da je ekologija bitnija od ekonomije.
U cijeloj priči, osim smiješnog dijela o brizi za ekonomiju umjesto za ekologiju, još je jedna stvar.
Ako se pogleda vlasnička struktura automobilske industrije cijelog svijeta onda se vidi da su većinski vlasnici države. To vrijedi za apsolutno sve proizvođače automobila na svijetu koji proizvode iole veći broj automobila (dakle, ono što kupuje "raja"). Jest, netko će reće da je vlasnik npr. Škode ili Audija Volkswagen, ali tko je vlasnik Volkswagena? Naravno, država Njemačka u najvećem postotku. I tako je i sa drugim proizvođačima ako malo prokopate vlasničku strukturu. Jedino što nekad većinski vlasnik nije država u kojoj je sjedište proizvđača (kao u primjeru Njemačka/Volkswagen) nego je udjele kupila tvrtka za proizvodnju automobila iz druge države (kao npr. Škoda/Volkswagen), a koja je u vlasništvu države. I gle čuda... U prilično velikom broju slučajeva vlasništvo nad proizvođačima automobila nakon tri-četiri sloja proxy-vlasnika ima Narodna Republika Kina.
Prema tome, Eunija će ovime ekonomski naštetiti samoj sebi, a ne NRK-u.
Toliko o tome da im je stalo do ekologije. Te zakonodavce bi trebalo ozbilno kazniti pa predlažem slijedeće metode za koje Vas molim da glasujete po savijesti:
1 | Slanjem na pusti otok |
---|---|
0 | Zabranom sexa |
1 | Slušanjem mise na repeat |
0 | Slušanjem budnica na repeat |
0 | Brijanjem na ćelavo |
1 | Tetoviranjem penisa na face |
2 | Prisilnom ugradnjom dojki |
0 | Zabranom pristupa PornHubu |
1 | Guranjem muzgavca u anus |
0 | Neprestanim opijanjem |
A ja mislio da je ekologija bitnija od ekonomije.
S ekonomijom možeš razmišljati o ekologiji, ne i obrnuto.
Ne razumijem zasto su svi ovdje na forumu protiv sistema gdje žive.
Pa kina je najvece zlo koje se moglo dogoditi. Pokrali su i iskopirali sve živo i neživo. Dobiju na pladnju sve proizvodne procese, patente sa zapada i onda samo copy - paste.
Samo copy-paste.
Kad je tako lako, daj mi pastaj jedan BMW X6.
I od svega što su mogli i jesu iskopirali (a da kopiranje nije samo njihov đir, podsjećam te na 155 povreda zbog kojih je apple tužio Samsung, ti si baš odabrao električne aute gdje su oni ti koji su ispred ostatka svijeta. Bravo majstore, mozak ti je kvalitetno ispran. Sretno sa električnim golfom od 44 tisuće eura.
To s cijenom električnog golfa je humor. Baš mi je to nevjerojatno a prije tri godine frend kupio uz poticaje ID.4 za 189k kn. 44 osnovni model a za 48 dobiješ Marcedesa EQA
Copy - paste - doslovno.
Govorim o svim proizvodima - ne samo autima.
Pa idi na njihov ali expres ili alibabu kako se vec zove. Upisi bilo koji zapadni proizvod i naci ces istu kopiju sa 10x manjom cijenom.
Da li je takvo kopiranje dozvoljeno u normalnom zapadnom društvu?
Napravi ti evo u HR gitaru - bezveze primer - iskopiraj oblik Gibson gitare i napiši jos gore Gibson i kreni prodavati ako si tako pametan. Mislim da bi ti tuzba dosla vrlo brzo.
Evo ti primjer.
Ili jos bolje ti godinama ulazi u nekakav proizvod, razvijaj ga, pa posalji u kinu da ga izradjuju - i za mjesec dana vidis isti svoj proizvod samo pod drugim nazivom ili jos gore nisu se udostojili niti promjeniti naziv pod 10x manjom cijenom. Da li bi ti bio sretan zbog toga?
Nije stvar u izradi - nego je netko taj proizvod razvijao godinama, drzava je placala skolovanje (odnosno mi kroz porez) i naravno da to košta više nego kada ti netko da vec gotov proizvod na izradu po šabloni.
Tebi je ispran mozak sa tom obrnutom percepcijom i nerazumijevanjem ekonomije opcenito. Ne razumijes koliko je to tebe koštalo kao poreznog obveznika - ti to placas - skolovanje buducis dizajnera, vizionara koji takve proizvode rade na zapadu - u tvojoj drzavi. Da bi na kraju Kina koju nije briga za nista niti podlijeze bilo kakvim kaznama za plagijate to samo iskopirala.
Naveo si Apple -Samsung - Samsung je Korea - kakve to ima veze sa Kinom? I da to je normalno - tužba za kradju. A ovoj Kini nitko nista ne moze - ne drze se nikakvog svjetskog prava - sveta krava.
Sretno tebi majstore sa plasticnim golfom. Odi u kinu živjet kad si toliko opcinjen njom.
Ja cu radije podrzavati svoje tvornice i drustvo opcenito, a ne kupovati pokradene kopije. Neka ih oporezuju 400% što se mene tiće i tako nista ne placaju za plagijate
Navest ću jednu andegdotu - na sajmovima automobila potpuno je uobičajeno bilo vidjeti Japance sa šublerima i bilježnicama kako premjeravaju svaki novi VW, Merc i slično. Pogledaj Lexuse - svaki je uzor našao u Mercedesu.
Čitaj. Npr. Kapital 21. stoljeća - uvod je dovoljan da ti otvori oči. SAD koji se toliko sada "brani" od zločestih Kineza nastao je na krađi intelektualnog vlasništva i zaštiti vlastite industrije dok nije, kad smo kod toga - pukim slučajem, ostao najveća ekonomija te im je onda odgovaralo reći ostatku svijeta: Slobodna trgovina je ključna. Sad kad su si našli ravnog, slobodna trgovina je problem. Kaj se tiče kopiranja, najmanji je problem opaliti carine ili uvesti zabrane uvoza kopiranoig proizvoda. Fun fact: EU i US se nisu pozvali na krađu intelektualnog vlasništva po pitanju solarnih panela, vjetroturbina i električnih auta. Kako se tvoje blebetanje o kopiranju uklapa u ove činjenice? Nikako, mozak ti je ispran i ne vidiš šta ti je pred nosom.
Fun fact: EU i US se nisu pozvali na krađu intelektualnog vlasništva po pitanju solarnih panela, vjetroturbina i električnih auta.
Bit će zato jer su patenti, ako ih je i bilo odavno istekli.
Veći problem je kineski razvoj tehnologije - od osnovnih stvari do aviona.
Copy - paste - doslovno.
Kinezi izmislili copy-paste, kažeš...
Bliži se polako ali sigurno i kraj ovog ludila...
Ovo omalovažavanje Kineza čisti je rasizam ili, preciznije, kolonijalni mentalitet. Kina je bila kolonija, okupirali su je Japanci, ali sada je suverena zemlja koja živi po svome. I neka živi! One koji omalovažvaju Kinu treba podsjetiti (ako su to ikad znali) da su najveći izumi - koji su, između ostalog, izvukli Europu iz srednjeg vijeka - došli iz Kine: barut, kompas, tiskanje pokretnim slovima, papir, svila. Kina je bila uređena država dok su Sjevernoameričkim kontinetom tumarali probisjeti. Bilo bi nam bolje da s Kinom surađujemo (tko nam je izgradio Pelješki most?) nego da fantaziramo o demokraciji, koje kod nas ima a kod njih nema.
Ovo omalovažavanje Kineza čisti je rasizam ili, preciznije, kolonijalni mentalitet. Kina je bila kolonija, okupirali su je Japanci, ali sada je suverena zemlja koja živi po svome. I neka živi! One koji omalovažvaju Kinu treba podsjetiti (ako su to ikad znali) da su najveći izumi - koji su, između ostalog, izvukli Europu iz srednjeg vijeka - došli iz Kine: barut, kompas, tiskanje pokretnim slovima, papir, svila. Kina je bila uređena država dok su Sjevernoameričkim kontinetom tumarali probisjeti. Bilo bi nam bolje da s Kinom surađujemo (tko nam je izgradio Pelješki most?) nego da fantaziramo o demokraciji, koje kod nas ima a kod njih nema.
Kakva je sad Kina sa susjedima i sa svojim građanima? Kako ide s tim ulaganjima (Crna Gora, afričke i azijske zemlje)?
Najčešće taj što nije razvijana već ukradena. I to kao državna strategija, ne "neka firma se sjetila".
Ovo omalovažavanje Kineza čisti je rasizam ili, preciznije, kolonijalni mentalitet. Kina je bila kolonija, okupirali su je Japanci, ali sada je suverena zemlja koja živi po svome.
Rasizam nema tu veze (na stranu što su, kao i dobar dio drugih Azijata, veliki nacinalisti i rasisti).
Ima svoju slavnu povijest, ali i neslavnu.
ako su i kinezi kopirali , kopirali su od amerikanaca ,jer oni inoviraju.
i onda nama u eu plasirali robu, to se odnosi na elektroniku.
a mi bi se trebali pobrinuti da bolje kontroliramo kvalitetu.
nedavno sam kupio proizvod iz kine, i uočio da iako ima onu oznaku CE, ima nekoliko nedostataka.
koji u europi ne bi prošli.
i što sad, kako je to moguće da se dogodilo?
Netko nije dobro kontrolirao kvalitetu ili nešto?
ako su i kinezi kopirali , kopirali su od amerikanaca ,jer oni inoviraju.
i onda nama u eu plasirali robu, to se odnosi na elektroniku.
a mi bi se trebali pobrinuti da bolje kontroliramo kvalitetu.
nedavno sam kupio proizvod iz kine, i uočio da iako ima onu oznaku CE, ima nekoliko nedostataka.
koji u europi ne bi prošli.
i što sad, kako je to moguće da se dogodilo?
Netko nije dobro kontrolirao kvalitetu ili nešto?
Ovaj CE ti je dobar stari kineski trik. China Export
Kad si tako brižan i osjetljiv na 'krađu' reci mi kako su i gdje to Kinezi kopirali, ukrali, zatajili i tko im je to omogućio i zašto...zašto su sve te zapadne tvrtke omogućile kinezima da to naprave i čemu uopće zapadne tvrtke proizvode svoje proizvode u Kini!?...
Ne trebaš odgovarati jer i ja i ti znamo da su pohlepne zapadne tvrtke zanima samo profit i ne prezaju u iskorištavanju kineske jeftine radne snage da taj profit upeterostruče, udesetorostuče jer je sve to dio slobodne trgovine i slobodnog tržišta.
E sada kada su Kinezi tome doskočili šta kroz školovanje svojih kadrova na zapadu što kroz kopiranje proizvoda šta kroz unapređivanje postojećih i polako potiskujući zapadne proizvode svojim još kvalitetnijim vi se pozivate na intelektualnu krađu i pozivate se na zakon a opet ponavljam, zapad je do tih svojih 'patenata' došao krvlju, ne krađom nego krvlju sebi nejednakih...
Prema Dereku Scissorsu s American Enterprise Institutea, kineske tvrtke su bile u mogućnosti potrošiti više na proizvodnju, snižavajući cijene globalnih konkurenata, preskočivši često skupu fazu istraživanja i razvoja kroz krađu intelektualnog vlasništva.[8] Prema Jamesu Lewisu, višem potpredsjedniku i direktoru Programa tehnološke politike Centra za strateške i međunarodne studije, "kineska politika je izvlačenje tehnologija iz zapadnih tvrtki; korištenje subvencija i necarinskih prepreka konkurenciji kako bi se izgradili nacionalni šampioni; a zatim stvoriti zaštićeno domaće tržište za te prvake kako bi im dali prednost dok se natječu na globalnoj razini."[9] Nakon stjecanja intelektualnog vlasništva, kineske državne subvencije i propisi pomažu kineskim tvrtkama da osiguraju tržišne udjele na globalnim tržištima na račun SAD-a.[8" ]
Japanske i europske željezničke tvrtke su, na primjer, izjavile da su kineske željezničke tvrtke koristile tehnologiju iz zajedničkih pothvata kako bi postale velike u brzim željeznicama.[10] Drugi primjer je energija vjetra, gdje je španjolski proizvođač vjetroelektrana Gamesa morao proizvoditi dijelove koristeći kineske domaće proizvođače; unutar godina, isti proizvođači su proizvodili dijelove za domaće proizvođače koji su ubrzo zasjenili Gamesu kroz povoljne kredite i podršku.[5] Osim regrutiranja stranih zaposlenika za dijeljenje poslovnih tajni, druga metoda uključuje cyber špijunažu i hakiranje.[9] Jedna od metoda uključuje masivna, opsežna hakiranja, kao što je povreda podataka Microsoft Exchange Servera 2021., prije pregledavanja prikupljenih podataka u potrazi za vrijednim informacijama. Prema Microsoftu, hakiranje velikih razmjera vjerojatno je sponzorirala kineska vlada.[11]
A bogte sa kim se ja raspravljam, zadojeni ste zapadnom propagandom do kraja i otrežnjenje će biti bolno prije ili kasnije...
A bogte sa kim se ja raspravljam, zadojeni ste zapadnom propagandom do kraja i otrežnjenje će biti bolno prije ili kasnije...
Imas slike plagijata auta na zadnjem linku ako ne znas citati.
A prije sam poslao i jedan youtube video gdje covjek gleda razlike izmedju kineske Gibson i orginalne.
Ne znam koji dokaz više da ti posaljem
Daj ti neki link iz narodne republike kine ili sj. koreje. Oni tamo sigurno samo istinu govore
A bogte sa kim se ja raspravljam, zadojeni ste zapadnom propagandom do kraja i otrežnjenje će biti bolno prije ili kasnije...
Ne znam baš gdje si prespavao zadnjih par stotina godina, ali to je ekonomski najvažniji kriminal u povijesti.
Ja sam to vidio iz prve ruke, a pitaj Kineze zašto su doniječli i 2019. zakon o tome, zašto su zajedno kineska i SAD carina radili akcije i slično.
Ne shvaćam baš zašto su ti Kinezi "dragi", ali ja u njima već desetljećima ne vidim apsolutno ništa dobro. Dapače, ogromnu opasnost zapadnoj civilizaciji.
EU štiti svoje proizvođače električnih vozila a građani EU, *ebite se. Prosječnom građaninu EU svejedno je vozi li električni automobil proizveden u Francuskoj ili Kini. Možda čak i više vjeruje ovom iz Kine. Ako kineski auto košta 20,000 eura manje, naravno da će ga kupiti umjesto francuskog. Zašto bi plaćao 20,000 eura više za istu stvar? Samo da bi neki EU proizvođač zaradio? Gdje je tu interes građanina EU, koji već plaćaju visoke poreze na sve što kupuju i na plaću koju dobivaju i koji bi zapravo trebali biti najosnovniji razlog postojanja te uhljebske tvorevine? Ja tu vidim samo zaštitu proizvođača, barem kratkoročno gledano. I to pod kratkoročno mislim minimalno četvrt stoljeća. A u tih četvrt stoljeća ili više pomre petina tih koji su planirali investirati u ekološko vozilo ili su se opteretili većim troškovima zbog ovih poreznih izmišljotina.
Zašto se jednako revno ne zaštiti građane od npr. nerealno visokih cijena stanova? Sumanute cijene stanova su ok, a jeftini kineski auti nisu. Ako EU može uvesti visoke carine na kineske električne aute da zaštiti domaće proizvođače, zašto ne može nešto poduzeti da smanji cijene stanova i tako zaštiti nas građane?
Prioriteti... Štite se veliki proizvođači i par tisuća radnih mjesta, a milioni građana se muče da zadovolje osnovne potrebe poput stanovanja.
EU štiti svoje proizvođače električnih vozila a građani EU, *ebite se. Prosječnom građaninu EU svejedno je vozi li električni automobil proizveden u Francuskoj ili Kini. Možda čak i više vjeruje ovom iz Kine. Ako kineski auto košta 20,000 eura manje, naravno da će ga kupiti umjesto francuskog. Zašto bi plaćao 20,000 eura više za istu stvar? Samo da bi neki EU proizvođač zaradio? Gdje je tu interes građanina EU, koji već plaćaju visoke poreze na sve što kupuju i na plaću koju dobivaju i koji bi zapravo trebali biti najosnovniji razlog postojanja te uhljebske tvorevine? Ja tu vidim samo zaštitu proizvođača, barem kratkoročno gledano. I to pod kratkoročno mislim minimalno četvrt stoljeća. A u tih četvrt stoljeća ili više pomre petina tih koji su planirali investirati u ekološko vozilo ili su se opteretili većim troškovima zbog ovih poreznih izmišljotina.
Zašto se jednako revno ne zaštiti građane od npr. nerealno visokih cijena stanova? Sumanute cijene stanova su ok, a jeftini kineski auti nisu. Ako EU može uvesti visoke carine na kineske električne aute da zaštiti domaće proizvođače, zašto ne može nešto poduzeti da smanji cijene stanova i tako zaštiti nas građane?
Prioriteti... Štite se veliki proizvođači i par tisuća radnih mjesta, a milioni građana se muče da zadovolje osnovne potrebe poput stanovanja.
Obrnuto je,
Proizvođaći električnih vozila iz europe su protiv ovih mjera. (Zašto ? jer kina može isto to napraviti, ostanu bez tržišta i ćao. )
A zeleni su za ove mjere.
A otkda to EU lideri rade u interesu Europe? Sasvim je jasno kome je u najvećem interesu sankcioniranje Rusije i Kine, koji Europu hrane, oblače i opremaju jeftinom hranom, robom i tehnologijom, respektivno. To je velika prijetnja američkom kapitalizmu i dominaciji. A što se tiče dvoličja ono je u EU.US prisutno na svim razinama (Krim/Kosovo u geopolitici npr.). A EU lideri ili služe interesima SAD-a ili kopiraju SAD po ponašanju (kad smo kod kopiranja jelte). Jedino orginalno što dolazi iz EU u zadnje vrijeme su regulative poput GDPR-a, a kojima se opet prioritizira punjenje blagajne za interese elite od koristi za građane, pa je tako i korisničko iskustvo korištenja interneta znatno degradirano.
poprilično si neupućen, da bi drugima predbacivao zadojenost propagandom
zapitaj se zašto je sama kina uvela sustav društvenog rejtinga, posebno podsustav poslovnog povjerenja kojim kažnjavaju vlastite firme koje prevare strane investitore
godinama i desetljećima jedini način da investiraš i kinu bio je joint venture s nekom kineskom firmom, samostalno nisi mogao otvarati firmu u kini i poslovati
jedan od većih problema bile su upravo prevare, na način da bi kineski partner proizvod stranog investitora počeo proizvoditi samostalno i prodavati pod istim imenom
o tom problemu su mi pričali ljudi iz kinesko-hrvatsklog poslovnog foruma još dok sam radio kao novinar i dok je zadar stavljen na mapu pomorskog puta svile, kad je kineski investitor kupio teretnu luku zadar, a više se ljudi odlučilo na investicije i poslovne suradnej s kinezima
upravo zbog tih prevara europske komore, među kojima i hgk, su stvarale pritisak na kineske vlasti i dosta toga je kina zadnjih godina mijenjala u svom sustavu, uključujući i zaštitu autorskih prava, ponajprije zato jer im je eu postala bitna s promjenom planova da se s amerike više usmjere na europu kao trgovinskog partnera
zaboravljaš da su kinezi civilizacija stara tri tisuće godina, da su taktike stjecanja prednosti nad konkurencijom i neprijateljem kod njih izučavane dok smo mi još ganjali šumske jelene kopljima, a da su cjenkanje, prevara i hrpa drugih taktika svih tih tisućljeća bili dio nomalnog načina poslovanja
kinezi su fantastična civilizacija, s bogatom povijesti, jako zanimljivi, vrijedni, inteligentni, sposobni i uporni, ali isto tako i bez ikakvih skrupula kad je u pitanju njihov interes
I da, ne zaboravljam ja ništa a pogotovo to da su nacija stara tri tisuće godina i da pokušavaju unaprijediti sebe i svijet izumima i trgovinom a ne ratovima i istrebljenjima kao ova moderna američka civilizacija nastala na krvi i genocidu zadnjh 5-6 stoljeća i koji još traju.
Sistem koji bez ikakvih skrupula brani svoj interes ubijajući i vodeći ratove zadnjh 300 godina na svim stranama svijeta uspoređuješ sa nacijom koja trguje, stvara, i na taj način želi opstati u sadašnjosti je ogroman psihološki problem.
Zamisli, Kinezi su problem jer kopiraj! 🤦🏻😂
mda, miroljubiva nacija izumitelja i trgovaca sa isključivo humanitarnim ciljevima za cijelo čovječanstvo, začetnik ujedinjene federacije planeta iz zvjezdanih staza...
jasno da ima ljudi koji kineze gledaju isključivo negativno, ali nevjerojatno je da ima i takvih naivčina poput tebe...
kinezi nisu problem samo zato jer kopiraju, nego iz čitavog niza razloga, a isključivo iz vlastitih interesa
zanimljivo kako se proklamiranje vrijednosti slobode, mira, jednakosti i pravde odvija kad treba širiti ili štititi vlastite teritorijalne interese, pa onda bez problema izvrše invaziju na tibet, planiraju okupaciju tajvana, jednostrano proglase južnokinesko more svojim i hebu majku maleziji, vijetnamu, filipinima i indoneziji, po principu kojim bi i grčka mogla proglasiti mediteran svojim, od gibraltara do sueskog kanala
sukobe sa burmom, indijom, rusima, filipinima, vijetnamom da ne spominjemo, ubrzano naoružavanje zadnjih godina također...
o da, nacija koja samo trguje i stvara...
Neki bi manje trebali gledati sranja po tiktoku i twitteru, a mozda malo izaci van.