Kupiš el. auto, voziš par godina, krepa ti baterija, možeš ga bacit u smeće jer više ne vrijedi ništa + i dalje su smradovi iz auto industrije jer namjerno kompliciraju popravak kako bi zaradili dovoljno odnosno natjerali kupce da kupuju nove aute
Prelazak na električna vozila usporava zbog ekonom
- poruka: 22
- |
- čitano: 9.535
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Po meni automobili sve vise postaju luxuz. Slicno kao nekretnine koje to vec jesu. Osobno, imam hibridni automobil kojem je 6 godina i radi besprijekorno. Medutim, cijene takvih automobila su u tih 6 godina porasle 30ak posto. Mozda i vise. Nisam proucavao detaljnjije ova Deloitte izvjesca, ali cijena je sigurno otegotni faktor.
Sta se tice komentara kolege, istina ponekad baterije otkazu poslusnost. Bilo bi dobro vidit nekakve sluzbene brojke koliko se to cesto dogadja. Garancija na baterije je nekih 8 god mislim, ako ne i duze. Sta je po meni sasvim ok. Ni na diesel motor nisu davali tolike garancije. Ja recimo dok auto servisiram u ovlastenom servisu imam garanciju. Rekli su mi da cu tako moc najmanje do 10te godine. Servisi su mi relativno jeftini (cca 300eur godisnje). Ako nakon tih godina baterija ipak otkaze, postoje zamjenske baterije koje se mogu ugradjivat, a koliko sam upoznat vec postoje servisi koji rade reparaciju baterija (mislim da ima u Zg jedan)...
Ne zelim rec da slijepo podupirem ovakav pristup elektro automobilima, ali nije sve tako crno kako se nekad pise.
EV aute se uzima na leasing i nitko inteligentan ne kupuje skupi auto za cash ako nije smrdljivo bogat. Gubitak vrijednosti je veci od ICE auta i prema informacijama iz Njemacke su rabljeni EV a pogotovo VW "unverkäuflich" = ne mogu se prodat! Austrija ima "selbstbezug" kod leasinga sluzbenog auta. Cisto da objasnim kaj to znaci. Ako dobijete sluzbeni auto koji uzme firma na leasing onda van skidaju s place selbstbezug. Selbstbezug je 1,5% bruto vrijednosti auta ako ste ispod 135gco2 ili 2,0% bruto vrijednosti auta ako ste iznad 135gco2, ako je co2=0 onda je selbstbezug=0 i s place vam ne skidaju nista! 90% ljudi u Austriji kaj fura EV vozi na leasing prek firme samo zato jer im ne skidaju s place! Ti svi su se izredali i uzeli aute na leasing te je pocela stagnacija rasta prodaje. Nitko normalan ne kupuje EV aute jer si nitko normalan ne moze priustiti EV! Tek ove godine izlaze auti ispod 30k na trziste a da nisu Dacia. Stellantis bude izbaci ec3, Pandina, ne znam kak se zovu od Peugeota i Opela auti, ali to budu prvi auti koje si netko moze priustiti.
Bilo bi dobro vidit nekakve sluzbene brojke koliko se to cesto dogadja. .
Najbliže tome kaj možeš dobiti je:
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/htmlview?pli=1#
Ali to je samo za Tesle, tak da ne mora nužno važiti za druge marke (i zamrlo je zadnjih godina).
U hrvatskoj je stagnacija jer država igra predizborne igrice sa poticajima.
Prošle godine nije bilo poticaja iako su ih najavili i masa ljudi je odustala od kupnje jer zašto platiti 9000€ ako ne moraš?
Također sustav najbržeg prsta u poticajima je smeće. Umjesto da se smanje poticaji na tipa 5000€ ili da smanje/ukinu porez na EV pa da više ljudi dobije "poticaj" oni daju ogromne poticaje maloj količini ljudi.
Planiram i sam duže vrijeme kupiti EV, ali zbog igrica države nikako da se odlučim jer ne želim ispasti papak i kupiti nešto danas, a sutra država dodjeli 9000€ nekom drugom.
Poticaji su najveca glupost. Cijene su napumpane zbog toga, a na kraju daš poticaj ekipi koja si i bez poticaja može priuštiti isto vozilo.
Meni električni auto ima smisla veličine smarta i slično, s tim da možeš bateriju fizički promjenit ko bocu plina u kuhinji.
Idealno za grad i prigradsku vožnju koja jedino ima smisla za takva vozila.
Također proizvođaći guraju sve veća vozila, na ogromnim kotačima jer može veću lovu za to tražit, a trošak proizvodnje istih nije znatno veći od nekog manjeg vozila.
Što želimo? Spasit planet? Čijim parama - privatnika ili poreznih obveznika? To je jedino pitanje u priči.
Ako je odgovor - privatnika - onda me boli kurac. Svako neka sa svojim parama raspolaže i kupuje što god želi. Budi zelena budala na svoj račun.
E ali ako govorimo o javnom novcu - poticaji, subvencije, porezne olakšice - onda malo povuć ručnu. Te milijarde eura možemo možda uložit u javni prijevoz, javni je novac.. Neka javni prijevoz bude đaba. Kome subvencionirat vozila? Invalidima i prijevoznicima invalida recimo. Što bi se gurao kolicima po trotoaru i smetao biciklistima, neka se voze u Rojs Rojsu.
Ono što zagovornici EV i dežurni zeleni moralisti ne razumiju je da nisu problem motori u vozilima nego vozila. Krme sa 2 tone baterija koji potroši najskuplje gume 50% brže od nečijeg 1.0 benzinca sa 80 konja - s najjeftinijim gumama veći je problem u gradu od ovog benzinca. Dakle javni prijevoz, javni prijevoz i javni prijevoz. Za gradske potrebe auto ne bi bilo potrebno palit u 95% slučajeva za što danas ljudi pale auto.
Ev vozila - da, ali bez poticaja i olakšica. Bolje subvencionirat taksiste, bolje da jedno auto preveze 30 ljudi dnevno nego da ti isti ljudi pale 30 automobila.
Danas su EV pitanje kaste, društvenog sloja, elite kojoj je problem parking u gradu.
Isto kao i za smeće. Umjesto da maknemo proizvodnju smeća, dakle prebrojat sve što završi u smeću - a ne mora, i zabranit proizvodnju i prodaju tih proizvoda - mi oćemo milijon sortirnica, eko-punktova, sabirnih centara alles made in germany. Pa seremo po ljudima koji to ne žele iza kuće da su NIMBY budale. Ja bi sortirnicu na mjesto HNK, stavimo HNK i muzeje među sirotinju da im se podigne vrijednost sirotih kuća, dok bi sortirnica u centru bila super jer je prometno odlično povezana sa najvećim govnima u državi što bi olakšalo komunalcima svakondevnicu. Spalionicu na Pantovčak, bio otpad u gornji grad, tamo di su ovi bjegunci u BiH prijavljeni i tako. Malo da se rastereti tržište nekretnine u elitnim dijelovima grada.
Poticaji su najveca glupost. Cijene su napumpane zbog toga, a na kraju daš poticaj ekipi koja si i bez poticaja može priuštiti isto vozilo.
Meni električni auto ima smisla veličine smarta i slično, s tim da možeš bateriju fizički promjenit ko bocu plina u kuhinji.
Idealno za grad i prigradsku vožnju koja jedino ima smisla za takva vozila.
Također proizvođaći guraju sve veća vozila, na ogromnim kotačima jer može veću lovu za to tražit, a trošak proizvodnje istih nije znatno veći od nekog manjeg vozila.
Tocno to je problem. Potice se prodaja luksuza bogatasima koji si to mogu priustit bez! Njemci micu poticaje ili smanjuju granicu, kaj znaci da vise ne poticu prodaju skupih auta! Zacudo su nakon ukidanja poticaja cijene auta ostale iste jer proizvodaci ruse cijene na iste koje bi bile s poticajima ili idu jos nize!!!! Znaci moze biti jeftinije ali nije jer su pohlepni a kad dojde kinez i pokopa njemca skupa sa njegovim overpriced drekom od auta onda budu svi drugi krivi osim njihove kratkorocne pohlepe.
"Prelazak na električna vozila usporava zbog ekonomskih izazova i potrošačkih očekivanja"
"Ekonomski izazovi" = nabili ste previsoku cijenu, koji vam je k***?!?!
"Potrošačka očekivanja" = ako plaćam više, očekujem višu kvalitetu i manje kompromisa, a ne sranje koje zimi prelazi 100km, ima dobre šanse da se zapali i zbog toga mi je osiguranje skuplje nego na benzincu!!!
There, I translated it for you... J*** korporativni riječnik.
Po meni automobili sve vise postaju luxuz. Slicno kao nekretnine koje to vec jesu. Osobno, imam hibridni automobil kojem je 6 godina i radi besprijekorno. Medutim, cijene takvih automobila su u tih 6 godina porasle 30ak posto. Mozda i vise. Nisam proucavao detaljnjije ova Deloitte izvjesca, ali cijena je sigurno otegotni faktor.
Sta se tice komentara kolege, istina ponekad baterije otkazu poslusnost. Bilo bi dobro vidit nekakve sluzbene brojke koliko se to cesto dogadja. Garancija na baterije je nekih 8 god mislim, ako ne i duze. Sta je po meni sasvim ok. Ni na diesel motor nisu davali tolike garancije. Ja recimo dok auto servisiram u ovlastenom servisu imam garanciju. Rekli su mi da cu tako moc najmanje do 10te godine. Servisi su mi relativno jeftini (cca 300eur godisnje). Ako nakon tih godina baterija ipak otkaze, postoje zamjenske baterije koje se mogu ugradjivat, a koliko sam upoznat vec postoje servisi koji rade reparaciju baterija (mislim da ima u Zg jedan)...
Ne zelim rec da slijepo podupirem ovakav pristup elektro automobilima, ali nije sve tako crno kako se nekad pise.
Ko vlasnik hibrida, sigurno znaš odgovor na pitanje;
Dali ti možeš vozit hibrida ako ti rikne baterija?
Znači, vozit se samo na benzin ili dizel.
Ako nema akomulator, onda mu je jedini izvor napajanja baterija. Ako baterija rikne, onda ti je praktički isto ko da voziš ful EV.
Bez nove ili reparirane baterije auto je cigla.
Nemam pojma. Nisam siguran ima li dvije odvojene baterije ili nema. Ali auto je cigla jednako kao i benzinac kome ode akumulator. Samo sta je ovdje nesto kompliciranije, odnosno, skuplje zamijenit ga. Eventualno cu duze vozit zamjenski automobil dok moj ne poprave. S tim da ti je garancija na klasicni akumulator mislim 1god, ako ne i 6mj. Ne kuzim sta te brine. Sta kad ti na klasicnom automobilu ode pumpa goriva? Auto je cigla? :)
Moja poanta je da se ljudi opterecuju oko krivih stvari. Mislim da su vazniji problemi kako se proizvode baterije, odakle dolazi energija za njihovo punjenje, odlaganje tih baterija, infrastruktura za punjenje i slicno. Ne hoce li te baterija izdat u 6oj godini ili nece.
Ali auto je cigla jednako kao i benzinac kome ode akumulator. Samo sta je ovdje nesto kompliciranije, odnosno, skuplje zamijenit ga.
Akumulator kosta 100 eura. Nova baterija i zamjena kosta vise nego novi auto.
Stalno vrtis istu pricu. Zadnji put:
Garancija na akumulator 6 mjeseci.
Garancija na bateriju 8 godina.
Edit: I nisi napisa sta kad ti ode pumpa goriva? Ili se probije killer? Ili bilo koji drugi kljucni dio motora (benzin/dizel) koji je kompliciranije odrzavat od elektro motora? Ponavljam, elektro automobili imaju svoje (velike) probleme. Ali trajnost baterija nije jedan od njih.
Ova priča oko ev postaje loša.
Ali trajnost baterija nije jedan od njih.
Izgubiti domet za pol nakon 10 godina nije problem? 67,7% hrvata ima vozilo starije od 10 godina.
Opet pricas bez argumenata. Garancija ide 75-80% nakon 8godina. Garancija. Znaci da ce u najvecem broju slucajeva bit bolje od toga. I to sta 67.7% populacije u Hr ima staro vozilo ne znaci da bi sada trebali kupovat vozilo kojem baterija mozda ode nakon 10godina. Jer ako ti ode bosch pumpa na dizelu imat ces jednako velik trosak.
Ispricavam se drugim forumasima, vise necu odgovarat na ove provokacije.
Moja poanta je da se ljudi opterecuju oko krivih stvari. Mislim da su vazniji problemi kako se proizvode baterije, odakle dolazi energija za njihovo punjenje, odlaganje tih baterija, infrastruktura za punjenje i slicno. Ne hoce li te baterija izdat u 6oj godini ili nece.
Nisu to prava pitanja dok ne saznamo odgovor na pitanje može li se povećanom proizvodnjom stvari izbjeći preiskorištavanje planeta. Ako si to pitanje ne postavljamo, onda su električni automobili sasvim dobra zamjena za naftu jer 70% EVova uopće ne koristi kobalt, nikl i slične metale, a već odavno je utvrđeno da EV pogonjen najprljavijom strujom iz ugljena u konačnici ima manje emisije nego onaj na benzin. I što je nevjerojatno, jednom kupljen EV postaje sve čišći kako se više dodaje čistih izvora u mrežu.
dojadio mi je ovaj moj twingo 1...kupljen polovan na 64000km...u tom trenutku star 12 godina...znači godište 2001...ove godine na jesen mu bude 23 godine na cesti...platio ga 3000E...kvarova za sada 100E...sad je na 190000km
znači uzeo bih twingo na struju...3000E...da je napravio 64000km i da napravim bez problema 130000km u evo deset godina
Ali trajnost baterija nije jedan od njih.
Izgubiti domet za pol nakon 10 godina nije problem? 67,7% hrvata ima vozilo starije od 10 godina.
Da li mi mozes napisati koji auto izgubi domet nakon 10 godina na pola?
Ja ne kuzim zasto toliko puno ljudi laze i izmislja. Da li je to neki ego issue / da li se ti usjecas ugrozeno ako baterija traje dulje nego sto tu lazes?
Evo slika koju sam JA napravio kada me je uber vozio u Dubai.
320.000+ KM - auto je star 5+ godina - baterija kapacitet 90%
Auto nije nikada bio na servisu za nista osim za gume i brisace koji su se potrosili (Pitao zasto, jer kise bas i u Dubai nema, odgovor je bio da su se "spekli" na suncu).
U Dubai cijena goriva je duplo manja nego kod nas (more or less).
Znaci tko tu laze? Izmislja i slicno?
Da li postoji automobili koji imaju losije baterije i sve ostalo sto ide sa time? Svakako da ima, ali zasto pricamo o smecu kada mozemo uzeti TESLA koji je defacto standard.
dojadio mi je ovaj moj twingo 1...kupljen polovan na 64000km...u tom trenutku star 12 godina...znači godište 2001...ove godine na jesen mu bude 23 godine na cesti...platio ga 3000E...kvarova za sada 100E...sad je na 190000km
znači uzeo bih twingo na struju...3000E...da je napravio 64000km i da napravim bez problema 130000km u evo deset godina
Ali netko je morao kupiti NOVI twingo da bi ti mogao poslije kupiti polovan twingo? Jel tako? Znaci ima puno razlicitih zelja / budgeta i slicno.
Recimo ja isto imam puno razlicitih zelja / ideja i sve ostalo pa vecina ljudi se ne slaze samnom i sto cemo sada?
Nemam pojma. Nisam siguran ima li dvije odvojene baterije ili nema. Ali auto je cigla jednako kao i benzinac kome ode akumulator. Samo sta je ovdje nesto kompliciranije, odnosno, skuplje zamijenit ga. Eventualno cu duze vozit zamjenski automobil dok moj ne poprave. S tim da ti je garancija na klasicni akumulator mislim 1god, ako ne i 6mj. Ne kuzim sta te brine. Sta kad ti na klasicnom automobilu ode pumpa goriva? Auto je cigla? :)
Moja poanta je da se ljudi opterecuju oko krivih stvari. Mislim da su vazniji problemi kako se proizvode baterije, odakle dolazi energija za njihovo punjenje, odlaganje tih baterija, infrastruktura za punjenje i slicno. Ne hoce li te baterija izdat u 6oj godini ili nece.
Je, ak rikne pumpa goriva auto je banana. Samo kaj je na mojoj staroj krami,na kojoj sam več mjenjal pumpu goriva, cijena bila 150 kuna,rabljena pumpa naravno,na Fiat puntu.
Sad dolazimo do one glavne stavke cijena.
Velika večina ljudi radi za minimalnu plaču,znači ispod soma eura.
Kupnja bilo kakvog novog ili nedaj bože rabljenog hibrida ili ful EV vozila bi bila največa financijska greška u životu.