Bravo Drago! Sjajan tekst.
Nove revolucionarne baterije i druge bullshit tehn
- poruka: 173
- |
- čitano: 101.452
- |
- moderatori:
vincimus
ko npr gamers nexus koji se financiraju od svojih proizvoda pa pricaju sta ih je volja.
Svaka čast, treba više ovakvih tekstova na (i u) Bugu.
Hladne glave napisano. Odličan tekst.
a mi u Hrvatskoj, nažalost, imamo dovoljno neobrazovanog puka koji se klanja raznim tehnološkim zlatnim teletima, niti ne sumnjajući da time samo pokazuju svoju razinu tehničke nepismenosti.
uzalud nama škola, bolonjski proces, s takvim budalama...
Moderni kapitaizam od znanstvenka radi budale.
i onda jos pogledas fejs od Petrica i sve je jasno
Drago, ne možeš baš sve trpati u istu ladicu, pod "novinari". jedno je napisati ovako dobar, kritičan autorski članak, koji čak i nema zlokobnu naznaku "premium" (iako jest, i značajno više od toga), a nešto posve drugo uobičajena (pa i u Bug-u) "resavska škola". cigareta mi dogorjela bez povučenog dima, koliko se zadubih u čitanje, a koje je pak povuklo takvo zadovoljstvo da sam se prepao mogućnosti upada španjolske inkvizicije, koja će me kazniti zbog toga (tradicionalno, u životu čim bih se usudio uživati u nečemu, okolnosti su se pobrinule da ubrzo dobijem ravnotežno po 3,14čki i "smanjim doživljaj"). kad netko ovako napiše (prvo: sam pronađe temu i drugo: ima stav i argumetirano mišljenje) nemaš mu srca spočitnuti poneki tipfeler ili lesksičku eskapadu. naprotiv: to je dokaz pisanja srcem i mozgom, koji zapovijedaju prstima (korporativni bulšit bi to nazvao "sinergijom", nemajući zapravo pojma što ta riječ znači). tako rijetko u ova novokomponirana vremena ...
Vrlo dobar text. Pogađa srž. Svak' se petlja u ono kaj se ne žiki.
Zakaj se svatko ne bavi svojom strukom?
Neupućenih i neznalicana sve strane.
Do prije tri mjeseca tenk je bio nadiđen koncept, jer postoje dronovi, a danas ih žicaju 500 komada za nove ratove.
Ljudi se neće cijepiti, jer eto tak' su im rekla djeca, pa su onda neki nažalost završili tragično ili su jedva spašavali živu glavu. Ne slušaj doktora. Slušaj budalu. Slušaj šamana.
Ekologija? Pa, ne vozi se automobiliom, nego brodom. Ne bi možda posadili koje drvo? Ha? - gosp. Mirko Habijanec, posadio je u svojem život oko milijun stabala. Najstarija su visoko već tridestak metara.
A, sve to na način da je svojim parama kupovao zemljišta i sadnice. Za njega masa ljudi nije čula, al' se čuje za svakog luđaka koji vrišti spasimo planet Zemlju. Čak, takvi postaju i gradonačelnici.
Energetika? Elektrane? Pa, isto tako svi se kuže u to. Napišeš im nešt vezano za to, ne kuže budale.
AI/ML? A, joj,...ta, danas svak' ima mišljenje o tome. A, nitko ono pravo. Osim, nekolicine.
Hm, da. Lako je ovako preko Interenta ili novina nešt napisati o tome, al' kada je sa druge strane uživo pravi odogovaratelj. Eh, onda postaju manji od makova zrna.
Neka mi malo pričaju o NLP ili pak kako su došli to tih svojih spoznaja?
Elektromobil? da, mogli smo ga imati još prije stotinjak godina.
Ne treba biti pametniji od budale. Nego, gluplji.
Čim se baviš? Skupljam boce!!
Ignorirajmo budale.
Slušam pametne.
kad netko ovako napiše (prvo: sam pronađe temu i drugo: ima stav i argumetirano mišljenje) nemaš mu srca spočitnuti poneki tipfeler ili leskičku eskapadu.
Da, i ja ih sada vidim, budemo po tome drndali...
Najgore od svega je to Drago sto vi mislite da vecinu toga razumijete, medjutim vi niste kompetentni za pisanje cak niti ovakvih clanaka, kamoli necega ozbiljinijeg iz domene baterijskih tehnologija i slicnih znanstvenih podrucja.
Sve sto prosjecan citatelj o vama i vasem "znanju" treba znati je pogledati ovaj video od pred 4 godine, tesko smijanje... kolicina gluposti iznesenih je stravicna malo je rec. Mislim brat bratu i ovaj Prpic je pacijent sam za sebe, ali Drago je tu next level. :D
https://www.youtube.com/watch?v=DgHYL6llqEU&ab_channel=BugTV
Pa koliko sam ja skužio na Bugu je glavni sprd kad Sandro stavi neku vijest o novim baterijama i da je to poziv za trolanje/zezanciju. Tako da je možda ovo članak za neku drugu publiku iako mislim da je društvo općenito sazrijelo i ukompoiniralo marketing u svoje mehanizme internet komunikacije, da je ovo već sve poznato.
ŠČ
Hah, htjedoh umarat pošten puk foruma istom temom (uz dodatak kako nam se desetljeće cijelo uvaljuje Potemkinova tehnologija dok ona koja i nešto čini - suludo poskupljuje) ali preteklo me.
Slažem se sa svime.
Ali imam jednu opasku.
Moram poslušati Spanopticov podcast o Blockchainu koji se tu reklamira, pa da prosudim točnije, no već sada moram reći da je Blockchain, ali bitnije Bitcoin mogao daleko kritičnije obraditi.
Na Twitteru ima mnoštvo stručnjaka koji već godinama upozoravaju kako je sve ništa doli prevare, a koji su i više nego susretljivi za komentar, pogotovo Grady Booch i Nicholas Weaver. Tu je i nekolicina novinara, stručnjaka i entuzijasta koji prate sunovrat tehnologije koja je u medijima obećavala "kuk vaše bake al na blokcejnu, Uber za Uber al na blokcejnu i let u svemir na muskovoj tesli al na blokcejnu i pametnoj klupi).
To se na vrijeme moglo obraditi, pa i tudum poput mene je mjesecima unaprijed tu na forumu pisao da će propasti Luna i FTX.
Sad se istom žestinom promovira i spomenuti AI, pa bi bilo zgodno ugostiti/obratiti se za komentar nekome tko će stručnije objasniti zašto AI ipak nema dušu da plače na Đibu Olivera i Balaševića, ili kako kaže onaj iz Lepa sela lepo gore, na onu pesmu na koju sam prvi put jebo.
(Jer ce se na AI-u okrenut milijarde ko i na Blokcejnu. AI al na blokcejnu. Za uber za uber za uber na blokcejnu. Na pametnoj klupi)
otkad preskačem smrekarove članke puno se manje živciram
Slažem se sa svime u tekstu, osim sa završetkom koji je u rangu Homera Simpsona - "a tako je kako je, popit ću pivu". Pa svatko od nas ima odgovornost u svom poslu - programeri za ono što isporuče, liječnici za dobru ili krivu dijagnozu itd. A zašto novinari ne bi bili osobno odgovorni za ono što napišu? Je li to stvarno toliko teško ili će se i dalje desetljećima skrivati iza "a tako su nam rekli" i "mi smo isti žrtve". Glupost.
Da o tom novinaru 10 drugih mainstream novinara napiše nešto netočno i zločesto, bi li priznao da su tih 10 "eto bili žrtve jer su im drugi tako rekli"?
Kako sam se i sam najeo dosta istrazivackog hljeba/leba/kruha, ponovo sam prozivio traumaticne trenutke gdje sam pisao aplikacije za nastavak istrazivanja koje treba da poluci tacno definisane rezultate nakon godinu, dvije, tri... Kako ce vasa aplikacija konkurisati sa drugima, projicirani rezultati moraju biti malkice frizirani i uljepsani. Jbg, mora se, inace nema love. Danas ne mozete napisati aplikaciju za istrazivacki rad gdje kazete radicete na toj i toj teoriji. To niko ne placa danas. Posljedicno, imamo nauku koja cilja na inkrementirani razvoj koji je strogo fokusiran. Da ponovim, niko nece platiti nekog ludaka koji ce probati neki ludi mix necega cisto da vidi sta ce se desiti. To danas ne postoji.
Najbolji i najvazniji rezultati istrazivanja dolaze kada otkrijes nesto sto zapravo nisi ni trazio nego si primijetio neku anomaliju dok si se bavio "glavnom" temom. To se desava sve rjedje i rjedje.
Sa novinarstvom je jos gore. Vas rad ce biti placen po broju klikova na reklame koje se vrte na sve strane oko clanka/teksta. Ako nisi skupio broj klikova danas, to moras sutra, ili prekosutra. I tako iz dana iz dan. Nemas tu privilegiju da imas obezbijedjeno finansiranje jos X mjeseci ili X godina.
Zato narode, relax. Fino uzmete kokice i citate najnoviji tekst o najnovijoj bateriji. Stavite koji komentar, ako nista, zabave radi. Samo nemojte biti previse zlocesti. Neke teme i mene uzj#bu, kao sto mi Drago spocita jedanput na nimalo suptilan nacin. Al' nema veze, ne pisem al' pamtim.
Drago Galić - volio sam te citati prije, kada si zbilja bio objektivniji malo, a onda se desilo nesto, ja nisam siguran da li je to nesto genericki sto svima ide kroz godine kako starimo, pa svi mi mislimo da znamo bolje / vise (jace?) nego drugi i da je sve novo lose / bezveze i glupo?
Long story short, clanake koji je drago napisao na BUG.hr gdje je totalno popljuvao TESLA 3 auto i opcenito TESLU i EV automobile. (sto je u principu ok, da je pokrio obje strane price, citavu pricu etc).
https://www.bug.hr/komentar/bajka-o-elektricnom-autu-za-mase-4372
https://www.bug.hr/komentar/model-3--napokon-elektricni-auto-za-mase-6436
Znaci napisao je sljedece:
"Za to vrijeme analitičari, čak i oni koji su bili vrlo naklonjeni i Tesli i Musku, poput Bloombergovih, primjerice, pitaju se hoće li tržište ikada uopće vidjeti taj famozni „električni automobil za mase“ od 35.000 dolara, a ekipa sa Seeking Alpha stranica koji imaju nezgodnu naviku da sudove donose isključivo na osnovu brojki i izračuna, a ne na osnovu „flambojantnog“ Muskovog nastupa, smatraju da Modela 3 od 35.000 dolara nikad neće ni biti, jer si to Tesla jednostavno ne može priuštiti. Dapače, prema analizama struke, proizvodna cijena osnovnog Modela 3 od 35.000 dolara je, zapravo, 36.000 dolara. Sve da Tesli i ne treba novac kojeg stalno posuđuju, poslovni model u kojem se po svakom prodanom primjerku gubi 1.000 dolara je neodrživ.
Nedavno je jedan investicijski fond usporedio Tesla Motors s Enronom. Tko zna zašto."
Cinjenica je 100% da je TESLA nije prodavala $35.000 model, medjutim usporedbe TESLA sa Enronom i sve ostalo sto je "analizirao" je totalni epic fail.
Po mojem misljenju Drago ne bi nikada trebao vise nista pisati, jer kao prvo totalno je jebeno bahat (Sto bi bilo totalno cool da je recimo 80% u pravu) - a drugo nikada NIKADA ne komentira sranja koja je napisao a sve je ispalo krivo.
Analizirati koliko je elektricnih auti prodati u JEDNOJ godini i zakljuciti da je to sve mrtvo, jer nisi u stanju napraviti neku projekciju 5-6 godina unaprije, nije nikakav izgovor.
I jos jednom, radi Galica sam prestao kupovati BUG (doslovno, mi se zgadilo).
Galicu da li ima ikakve sanse, da napravis "osvrt" na svoje predvidanje elektricnih automobila? Tesla? (Slobodno mozes pljuvati po Musk-u i meni ide na kurac isto) i sve ostalo sto ide sa time, ili cemo i dalje ignore sve sto si napisao, a reality check je napravila svoje?
Bilo tko ovo cita i misli si (Pa kaj, boli te kurac, neka pise!) - problem je sto Galic i slicni indirektno radi stetu tranziciji prema EV autima, jer ljudi ce misliti "Drago zna sto govori, on je strucnjak, ja sam glup".
Ista paralela kada Musk kaze nesto debilno, pa se prosere.
Uglavnom, Drago, katastrofa. Jebeno sam razocaran u tebe.
Sto se tice prozivanja kompanija / ljudi / bilo koga / kada kazu jednu, naprave drugo / 100% moze i super! Ali jebiga, isto vrijedi i za tebe.
Samo jedan podataka, TESLA bi trebala biti jako blizu 2 miliona prodanih automobila godisnje u 2023 - a kolicina EV automobila u 2022 - je dosla do 10% WORLD WIDE - na koliko cemo biti u godini 2030 - 2035? (Da ne pricamo o ljudima koji na komentarima su pricali da nece biti EV auti i do 2050 - ali jebiga, neka ljudi pisu, od Galica sam ocekivao vise!)
https://www.businessinsider.com/electric-vehicles-accounted-global-auto-sales-could-quadruple-2030-report-2023-1
Najgore od svega je to Drago sto vi mislite da vecinu toga razumijete, medjutim vi niste kompetentni za pisanje cak niti ovakvih clanaka, kamoli necega ozbiljinijeg iz domene baterijskih tehnologija i slicnih znanstvenih podrucja.
Sve sto prosjecan citatelj o vama i vasem "znanju" treba znati je pogledati ovaj video od pred 4 godine, tesko smijanje... kolicina gluposti iznesenih je stravicna malo je rec. Mislim brat bratu i ovaj Prpic je pacijent sam za sebe, ali Drago je tu next level. :D
https://www.youtube.com/watch?v=DgHYL6llqEU&ab_channel=BugTV
Hrvoje je moj prijatelj in real life, pa nemrem biti full objektivan, ali ono sto je Hrvoje rekao na 12+ minuta je full 100% tocno - dok je Drago opet ispao glup i rekao sto je rekao.
https://www.youtube.com/watch?v=DgHYL6llqEU&t=721s
Ovaj video je stavljen online - Jun 3, 2018
Tesla je u 2018 godini je prodala: 245.240 vozila
"In 2018, we delivered a total of 245,240 vehicles: 145,846 Model 3 and 99,394 Model S and X. To put our growth into perspective, we delivered almost as many vehicles in 2018 as we did in all prior years combined."
Izvor:
https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q4-2018-vehicle-production-deliveries-also-announcing-2000
Tesla u 2019 godini je prodala:1.3 miliona (1,300,000)
Izvor:
https://edition.cnn.com/2023/01/02/investing/tesla-deliveries-production/index.html
Znaci Drago opet epic fail on so many levels, a Hrvoje ocito je u stanju puno bolje predivjeti "buducnost".
jebiga, neka ljudi pisu, od Galica sam ocekivao vise!
Iako se ne slažem s ostalim (volim Galića, ali vjerojatno mi je srcu drag samo zbog starih tekstova o igrama), ovo apsolutno stoji.
Nije svejedno je li netko komentator na forumu, novinar ili znanstvenik. Poanta novinara i je da bude kritičan. Prema svemu. Kada novinar nije kritičan, to znači da nema kriterija, a to pak znači da u široke mase plasira dezinformacije, a to pak znači da društvo ubrzano odlazi u krasan k....
I u tome se apsolutno slažemo - bugovcima nedostaje i kriterija i samokritičnosti - pišu o svemu i svačemu i nikada neće priznati da su u krivu. Misle da će time držati neki nivo, ali samo gube na vjerodostojnosti. Da se razumijemo, nije to problem samo bugovaca, ali nijh po volimo, pa nas to boli...
I da, odličan članak, drago mi je da je Drago napisao nešto na tragu tekstova kakve je prije pisao češće.
@Nemon
Okay, ovo je forum, to je tvoje mišljenje.
Al' mislim da si totalno u krivu.
Drago ima svoj stav, te ga se ne boji izjasniti. Sve što je ikada napisao, stoji i danas.
Ljudi ne vole baš ljude sa stavom, te kada oni budu jasno izrečeni/napisani.
Zakaj se vraćaš na rasprave koje nisu više tako mlade?
Svaki novinar ima svoj stav (-il bi barem trebao imati), te stoji svojim imenom i prezimenom, iza napisanoga texta.
Tako i Drago. Svatko će od nas prihvatiti ili odbaciti ono što pročitamo, ako se sa tim ne slažemo.
Drago piše vrlo dobro i drži se povjerenih činjenica, tj. znanosti.
Dočim drugi ljudi pribjegavaju subjektivnom mišljenju i bajkama za malu djecu.
Jedno je priča za laku noć, drugo su fakti.
Drago se drži fakata.
Je jedna od dražih. Ono kad djeca na tiktjubu odrade bolji poso od redakcija u neboderu Velike Jabuke.
Ova mala je isto super, rasčlanila je onog preuzvisenog tehnoseksualca iz NYTa na proste faktore kad je ovaj netom prije propasti Lune objavio da se još stigne "zaradit denar" na kriptu.
Još uvjek cvrči cvrčak na čvoru crnog NYTimes umjesto odgovora na ovo
https://www.mollywhite.net/annotations/latecomers-guide-to-crypto
EV auti u trenutnoj iteraciji su čista prevara od cijene, dometa i "malog ugljičnog otiska" do izvora električne energije kojim bi se ta vozila trebala puniti. EU si silno želi pucati u obje noge. Da trebamo pronaći rješenje za skidanje sa fosilnih goriva, ali ne na ovakav način.
Drago Galić - volio sam te citati prije, kada si zbilja bio objektivniji malo, a onda se desilo nesto, ja nisam siguran da li je to nesto genericki sto svima ide kroz godine kako starimo, pa svi mi mislimo da znamo bolje / vise (jace?) nego drugi i da je sve novo lose / bezveze i glupo?
Stvarna prosječna prodajna cijena Tesle 3 "za mase" je - 59.000 dolara (Tesla Model 3 Average Selling Price (ASP) = $59,300, Surveys Find - CleanTechnica)
Tvoj dobar drug Prpić je lupetao po Fejsu i tražio da me otpuste zbog mog stava o električnim autima pa je sam kupio električni auto (samo ne Teslu jer nema para) već Nissana Leafa pa ga je prodao nakon dvije godine i priznao da je to kretenizam od auta.
(To neka bude pouka ljudima s jedva završenom strukovnom školom općenito koji su iz mojih i tuđih tekstova u Bugu učili osnove slaganja računala pa misle da su zato postali tehnološki eksperti).
Tesla i s beskrajno skupim "autom za mase" od skoro 60 keka dolara bi propala da ne zarađuje na kamatarenju i državnim subvencijama:
"Eleven states require automakers sell a certain percentage of zero-emissions vehicles by 2025. If they can’t, the automakers have to buy regulatory credits from another automaker that meets those requirements – such as Tesla, which exclusively sells electric cars.
It’s a lucrative business for Tesla – bringing in $3.3 billion over the course of the last five years, nearly half of that in 2020 alone. The $1.6 billion in regulatory credits it received last year far outweighed Tesla’s net income of $721 million – meaning Tesla would have otherwise posted a net loss in 2020.
“These guys are losing money selling cars. They’re making money selling credits. And the credits are going away,” said Gordon Johnson of GLJ Research and one of the biggest bears on Tesla (TSLA) shares." (Tesla's dirty little secret: Its net profit doesn't come from selling cars | CNN Business)
U osnovi, Teslin poslovni plan je Agrokor, samo u američkim okvirima.
Tako da ostajem pri svemu što sam rekao. kthxbai
To se desava kad potkapacitirani politicari, koji u principu znaju samo galamiti, forsiraju/subvencioniraju rjesenje u kapitalistickom oktuzenju. A auto industrija je najljigavija pri friziranju i obilazenju pravila. Cijeli koncept smanjenja CO2 u auto industriji je jedna velika prevara. Ne govorim samo za elektricna auta nego za sva auta. Napravis SUV od 2 tone sa plug-in hibridom i V8 motorom i prikazes ga kao eko friendly. Eto sta smo dobili.
Edit: Sto je najgore, ja kao poreski poreznik finansiram kupovinu tog smeca putem subencija za kupovinu elektricnog auta #%&!?!?
Mi bugovci svi poznajemo Pancera uživo i čovjek je isključivo pozitiva i pristojnost, kao i ovdje. Ako pogledaš što piše, Panzer nikada nikoga nije uvrijedio niti se spustio na osobnu razinu (volio bih da ja imam taj zen u sebi), bez obzira što mu drugi rekli.
Ali to nije tema.