Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

poruka: 299
|
čitano: 77.668
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek".
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...

... EV je za red veličine ugodniji za vožnju. A i ne smrdi mi pod nosom.

 To sam uvijek govorio za benzin u odnosu na dizel pa su me cudno gledali 

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...
Feudalac kaže...

... EV je za red veličine ugodniji za vožnju. A i ne smrdi mi pod nosom.

 To sam uvijek govorio za benzin u odnosu na dizel pa su me cudno gledali 

 Mene još uvijek gledaju. Dizlo neće u moju kuću nikad pa ni onda.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Gallu kaže...
Hoće, reciklirati će, kao i uvijek, kada reciklirani litij bude jeftiniji od onog rudarenog ili kada ih regulatori natjeraju.
Nisu se ni olovne baterije reciklirale, a vidi danas. Tehnologija postoji i ništa ne nastaje preko noći. Svi ti ekonomski procesi su, na žalost, inertni i spori.

Zapravo, kad pogledaš, nema to nikakve veze s cijenom recilkliranog litija.

Aluminij i bakar sami već više vrijede danas nego litijev karbonat iz te baterije - litijev karbonat je nakon rasta od 1000% u tri godine sad u strmoglavom padu, cca. 30% u godinu dana, za dvije godine bude jeftiniji od bakra po kili, a maseno ga ima tri puta manje od bakra u bateriji, a gdje su još ostali materijali.

A tek aluminij, inače najgori materijal kaj se proizvodnje tiče (treba cca. 70 kWh električne energije po kg mase od rudače do krajnjeg proizvoda, i njegova niska cijena je uvjetovana samo subvencioniranjem energije u proizvodnji, kaj isto ne bude dugo trajalo, pa bude jako brzo počeo sustizati bakar po cijeni).

 

Zapravo je problem kod recikliranja isti kao i sve ostalo u industriji, ako ne postoje gotovi alati, nitko ne želi investirati novac u razvoj istih, jer je R&D kategorija u koju se rijetke tvrtke petljaju.

Ali zato imaš puno malih firmi (tipa startup ili neka postojeća koja se primarno time bavi) koje isključivo rade to, i već danas imaš hrpu gotovih pogona za recikliranje koji i po današnjim cijenama posluju pozitivno.

Problem je uvijek u automatiziranju cijelog pogona, sva dosadašnja rješenje uvjetuju previše ljudskog rada (npr. raskapanja kućišta baterija, sortiranje itd.) što cijenu diže jako iznad tržišno konkurentne razine.

Ali to nije nerješiv problem, i ide se u smjeru toga da se jednostavno sve podrobi pa onda sortira po materijalu (ipak uz iznimke kad je npr. cijeli pack iz auta u pitanju, onda se treba raskopat jer je prevelik za drobilice) i ljudska intervencija je svedena na minimum.

Ima takvih startupa po SAD-u, i uspješno su razvili proces do komercijalno isplative razine, a i u Europi ih se pojavljuje sve više, kao i u Aziji.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put ned 25.2.2024 9:59 (fer-de-lance).
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
Gallu kaže...
Hoće, reciklirati će, kao i uvijek, kada reciklirani litij bude jeftiniji od onog rudarenog ili kada ih regulatori natjeraju.
Nisu se ni olovne baterije reciklirale, a vidi danas. Tehnologija postoji i ništa ne nastaje preko noći. Svi ti ekonomski procesi su, na žalost, inertni i spori.

Zapravo, kad pogledaš, nema to nikakve veze s cijenom recilkliranog litija.

Aluminij i bakar sami već više vrijede danas nego litijev karbonat iz te baterije - litijev karbonat je nakon rasta od 1000% u tri godine sad u strmoglavom padu, cca. 30% u godinu dana, za dvije godine bude jeftiniji od bakra po kili, a maseno ga ima tri puta manje od bakra u bateriji, a gdje su još ostali materijali.

A tek aluminij, inače najgori materijal kaj se proizvodnje tiče (treba cca. 70 kWh električne energije po kg mase od rudače do krajnjeg proizvoda, i njegova niska cijena je uvjetovana samo subvencioniranjem energije u proizvodnji, kaj isto ne bude dugo trajalo, pa bude jako brzo počeo sustizati bakar po cijeni).

 

Zapravo je problem kod recikliranja isti kao i sve ostalo u industriji, ako ne postoje gotovi alati, nitko ne želi investirati novac u razvoj istih, jer je R&D kategorija u koju se rijetke tvrtke petljaju.

Ali zato imaš puno malih firmi (tipa startup ili neka postojeća koja se primarno time bavi) koje isključivo rade to, i već danas imaš hrpu gotovih pogona za recikliranje koji i po današnjim cijenama posluju pozitivno.

Problem je uvijek u automatiziranju cijelog pogona, sva dosadašnja rješenje uvjetuju previše ljudskog rada (npr. raskapanja kućišta baterija, sortiranje itd.) što cijenu diže jako iznad tržišno konkurentne razine.

Ali to nije nerješiv problem, i ide se u smjeru toga da se jednostavno sve podrobi pa onda sortira po materijalu (ipak uz iznimke kad je npr. cijeli pack iz auta u pitanju, onda se treba raskopat jer je prevelik za drobilice) i ljudska intervencija je svedena na minimum.

Ima takvih startupa po SAD-u, i uspješno su razvili proces do komercijalno isplative razine, a i u Europi ih se pojavljuje sve više, kao i u Aziji.

 

 Kao i u svemu drugom, trebaš ih napraviti da bi ljudi došli. Tako će i baterija trebati puno napraviti da bi došli skupljači. 

 

Na kraju krajeva, u Teslinoj bateriji je 2% litija u baterijskom sklopu, a spodumen ima 8%. Trenutno nije isplativo izdvajati litij, ali s vremenom će netko već naći način kad se skupe brda toga... Ako ne prijeđemo na natrij

Ja rekoh
15 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...

Postovi kao tvoji mi idu jebeno na zivce jer nema NIKAKVIH dokaza - samo se izmislja i laze.

U Norveskoj je skoro 90% market share EV automobila - da li ti zbilja mislis da su gore ljudi toliko idioti da su svi gluplji od vas koji mrzite EV aute da bi progutali nesto sto nema smisla?

Kažeš Norveška? Ajmo malo realnih podataka o Norveškoj.

Kupnja ICE automobila u NO je strahoviti izdatak zbog bolesnih poreza koje je vlast nabila. Ista ta vlast je shvatila da nitko normalan neće u tim uvjetima kupovati EV. I tako je država ukinula u početku u potpunosti porez na EV. EV je preko noći postao jefitni automobil. Ali nisu tu stali, u dijelovima Osla su uveli besplatan parking za EV, negdje su smanjili cijenu parkinga za EV. Također su uveli posebne trake koje smiju koristiti samo EV vozila. Uz sve to su napravili dosta infrastrukture. I najbitnija jebena stvar: DO PRIJE CCA 4-5 GODINA JE STRUJA U NO BILA GOTOVO BESPLATNA!!!

Da ponovim GOTOVO BESPLATNA. Vikednom si dobijao od svog provajdera SMS u kojem piše kako je trenutno cijena el.. energije negativna i da trošiš koliko god možeš. I još ćeš dobiti novac za to!! Nove zgrade, bilo poslove, bilo stambene bi se izgreadile i popalili bi sva svjetla u svim prostorijama i ostavilo bi se tako 24/7. Svijetli ko božićno drvce, ali jebe ti se... džabe je.

Danas je s tom cijenom struje gotova priča. Nema više besplatne struje.

 

U kontekstu Norveške i AV niti jedan novinarčić ne spominje još jednu bitnu stvar. A to je da cca 90% vlasnika EV-a u garaži ima i neku ICE mrcinu od €100k+. Norvežanin će koristit EV za svakodnevne kratke relacije, jer mu je auto jeftin u odnosu na ICE, punit ga može u gotovo svakoj garaži. Ali, kad Norvežanin ide na GO, bilo u planinu na skijanje, ili u ljeti na more, uzet će ICE. Isto ako ide u Švedsku u shopping, uzima ICE, jer se smije iz EV-a. Sam ti kaže da nije lud uzet EV, jer nikud neće stići s njim.

 

Danas vlada polako vraća poreze na EV, a potražnja EV-a pada.

To ti je Norveška realnost.

15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

samo malo...

 

pa oni su Skandinavci, cool, lože se na eco-friendly spiku...

 

a svjetlosno zagađenje? zašto noćne živine i švaleri ne bvi uživali u mraku?

 

znači troši ko pijan Rus, ali oni su jel kulturni te racionalni ?!?!

Ju je je? Je ju je!
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
neutrino kaže...
Nemon kaže...

Postovi kao tvoji mi idu jebeno na zivce jer nema NIKAKVIH dokaza - samo se izmislja i laze.

U Norveskoj je skoro 90% market share EV automobila - da li ti zbilja mislis da su gore ljudi toliko idioti da su svi gluplji od vas koji mrzite EV aute da bi progutali nesto sto nema smisla?

Kažeš Norveška? Ajmo malo realnih podataka o Norveškoj.

Kupnja ICE automobila u NO je strahoviti izdatak zbog bolesnih poreza koje je vlast nabila. Ista ta vlast je shvatila da nitko normalan neće u tim uvjetima kupovati EV. I tako je država ukinula u početku u potpunosti porez na EV. EV je preko noći postao jefitni automobil. Ali nisu tu stali, u dijelovima Osla su uveli besplatan parking za EV, negdje su smanjili cijenu parkinga za EV. Također su uveli posebne trake koje smiju koristiti samo EV vozila. Uz sve to su napravili dosta infrastrukture. I najbitnija jebena stvar: DO PRIJE CCA 4-5 GODINA JE STRUJA U NO BILA GOTOVO BESPLATNA!!!

Da ponovim GOTOVO BESPLATNA. Vikednom si dobijao od svog provajdera SMS u kojem piše kako je trenutno cijena el.. energije negativna i da trošiš koliko god možeš. I još ćeš dobiti novac za to!! Nove zgrade, bilo poslove, bilo stambene bi se izgreadile i popalili bi sva svjetla u svim prostorijama i ostavilo bi se tako 24/7. Svijetli ko božićno drvce, ali jebe ti se... džabe je.

Danas je s tom cijenom struje gotova priča. Nema više besplatne struje.

 

U kontekstu Norveške i AV niti jedan novinarčić ne spominje još jednu bitnu stvar. A to je da cca 90% vlasnika EV-a u garaži ima i neku ICE mrcinu od €100k+. Norvežanin će koristit EV za svakodnevne kratke relacije, jer mu je auto jeftin u odnosu na ICE, punit ga može u gotovo svakoj garaži. Ali, kad Norvežanin ide na GO, bilo u planinu na skijanje, ili u ljeti na more, uzet će ICE. Isto ako ide u Švedsku u shopping, uzima ICE, jer se smije iz EV-a. Sam ti kaže da nije lud uzet EV, jer nikud neće stići s njim.

 

Danas vlada polako vraća poreze na EV, a potražnja EV-a pada.

To ti je Norveška realnost.

 Ne pada ništa. Golf 1,5 kod njih košta 38000, ID.3 (isti tip auta) 32000. Kod nas je 30 vs 40+, normalno da oni kupuju električne velike jer su jeftiniji a mi male benzince.

 

Tržišni udio EV-ova u prodaji je toliki da nema ni govora o kupovanju drugog auta s ICE motorom, prije bi bilo da je svaki deseti ICE.

 

Struja im još uvijek košta 1,5 kunu što je za njihov standard - d ž a b e

Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...
Gajotres kaže...
-

 haha benzinac ne mogu trenutno napuniti doma u garaži. kad kupim električni auto punim doma i nigdje više. Za vožnju po ZG i do Samobora nema bolje.

U pitanju je samo ciejna vozila.

 Ma da je razuma napravili bi nam biciklističku stazu do Samobora. Kad na netu negdje pročitam zeleni autopu samo što nije pišam od smjeha. Onda bi mogao s el bikeom do ZG na posao i nazad bez straha da ću poginut.

15 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...

 Ne pada ništa. Golf 1,5 kod njih košta 38000, ID.3 (isti tip auta) 32000. Kod nas je 30 vs 40+, normalno da oni kupuju električne velike jer su jeftiniji a mi male benzince.

 

Tržišni udio EV-ova u prodaji je toliki da nema ni govora o kupovanju drugog auta s ICE motorom, prije bi bilo da je svaki deseti ICE.

 

Struja im još uvijek košta 1,5 kunu što je za njihov standard - d ž a b e

Cijena struje strahovito oscilira iz sata u sat. U zimskim periodima je cijena gotovo uvijek viša i ljudi koji se griju na struju, a žive u kući redovito dobiju po 20000NOK račun za struju usred zime. Ove zime su temperature išle do -30C. Trenutno je cijena struje u južnom dijelu NO 111.20 øre/kWh, što je ispod kune po kWh, ali to ide i preko 900 øre/kWh, a to je već blizu 6kn/kWh. Tako da tvojih 1.5kn/kWh je obična laž.

 

Na autocesti kad puniš, puniš isključivo na brzim punjačima. I to imaš sreće ako ih na putu imaš dovoljno!!! Jedno takvo punjenje te košta ili isto koliko i tank benzina/diesela ili više. S tim da čekaš barem pola sata da se nafila 60-80% baterije i to pod uvjetom da imaš slobodni punjač.

Plus još imaš dodatna sranja s baterijama po zimi. Tesla stalno grije bateriju i dok je parkirana. Par dana ju ostaviš na -10/-15 i dobar dio baterije ti je pa-pa. Uz to ako još moraš voziti uz brijeg, najebo si na najjače. I zato Norvežanin na takav put ide s ICE automobilom.

 

Ali, bitno da ti iz Rvacke znaš bolje.

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
neutrino kaže...
Feudalac kaže...

 Ne pada ništa. Golf 1,5 kod njih košta 38000, ID.3 (isti tip auta) 32000. Kod nas je 30 vs 40+, normalno da oni kupuju električne velike jer su jeftiniji a mi male benzince.

 

Tržišni udio EV-ova u prodaji je toliki da nema ni govora o kupovanju drugog auta s ICE motorom, prije bi bilo da je svaki deseti ICE.

 

Struja im još uvijek košta 1,5 kunu što je za njihov standard - d ž a b e

Cijena struje strahovito oscilira iz sata u sat. U zimskim periodima je cijena gotovo uvijek viša i ljudi koji se griju na struju, a žive u kući redovito dobiju po 20000NOK račun za struju usred zime. Ove zime su temperature išle do -30C. Trenutno je cijena struje u južnom dijelu NO 111.20 øre/kWh, što je ispod kune po kWh, ali to ide i preko 900 øre/kWh, a to je već blizu 6kn/kWh. Tako da tvojih 1.5kn/kWh je obična laž.

 

Na autocesti kad puniš, puniš isključivo na brzim punjačima. I to imaš sreće ako ih na putu imaš dovoljno!!! Jedno takvo punjenje te košta ili isto koliko i tank benzina/diesela ili više. S tim da čekaš barem pola sata da se nafila 60-80% baterije i to pod uvjetom da imaš slobodni punjač.

Plus još imaš dodatna sranja s baterijama po zimi. Tesla stalno grije bateriju i dok je parkirana. Par dana ju ostaviš na -10/-15 i dobar dio baterije ti je pa-pa. Uz to ako još moraš voziti uz brijeg, najebo si na najjače. I zato Norvežanin na takav put ide s ICE automobilom.

 

Ali, bitno da ti iz Rvacke znaš bolje.

 Brojke ne lažu. To što je starih ICE auta još uvijek puno u upotrebljivom stanju, ne znači da će i ostati uz ovakvu prodaju novih. 

Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
memulica kaže...
Nemon kaže...
/cut

Postovi kao tvoji mi idu jebeno na zivce jer nema NIKAKVIH dokaza - samo se izmislja i laze.

/cut

 

Od čega i kako nastaju proizvodi koje svakodnevno koristiš? Misliš valjda da ti dolaze po Duhu Svetome, tj. padaju s neba. 

 

Industrija el. automobila koristi nekoliko puta više minerala od one na fosilna goriva. Problem s tim mineralima što su pomješani sa ostalim i trebaš doslovno sravniti brda/doline, potrošiti enormne količine vode i toksičnih kemikalija da bi dobio rafinirani/koristan proizvod. Svi ti procesi troše ogromnu količinu energije, tj. fosilnih goriva.

 

 

 

 

Jbga treba se malo maknuti iz tvz. EU vrta, skinuti te rozo-zelene očale i vidjeti kako svijet zaista izgleda i funkcionira.

 

Usput malo da promislite o kojim se redovima veličina radi i potrebnim resursima za zamjenu fosilnih goriva.

 

 

 

 
Ti si prvi koji je stavio nesto konkretno, a ne "EV auto trosi x100 vise energije nego ICE auto" - moj komentar da se stalno nesto izmislja i laze je vezan za stvari koje su ocigleno lazi i izmisljotine (Kao debil iz agencije za zastitu okolisa da struja kosta 1.2-1.3 eura po kWh). 

Ljudi koji voze ICE aute se iz nekog razloga boje EV auti bez da su ikada vozili - i samo ponavljaju neka smeca.

Vezano za video koji si stavio (Dr. Simon Michaux) - on fakat ima dugacke i detaljne prezentacije - medjutim on isto cesto prica o brojkama tipa "ako zelimo sve promijeniti treba nam 500.000 novih elektrana za struju" (ili whatever). Koliko god da treba, ali on cesto ne uzima trendove vec postojeceg rasta ili rast sa kojim je racunao rast se ne poklapa sa stvarnim (on je vise pesimistican nego sto u stvarnosti na kraju stvari budu).

Pogledaj ovo:

https://www.mckinsey.com/industries/oil-and-gas/our-insights/global-energy-perspective-2023-power-outlook

Izgleda poprilicno OK i donekle se slaze sa Dr. Simon Michaux (koliko nam energije treba) medjutim mi pricamo o 2050+ and beyond.

Ima on drugi jedan video gdje govori da je moguce napraviti tranziciju ali na drugi nacin (Btw par puta sam ga cuo da kaze nesto sto nije tocno, pricam o kemijskim rekacijama i slicno, tako da nisam 100% siguran koliko je frajer strucan u stvarima koje i ja ne kuzim, ili nemam pristup tim podacima).

Evo ti jedan njegov link, isto traje 1+ sat




Uglavnom, tema je jako komplicirana kada se ide u dubinu i treba uzeti sve parametre, sto gotovo nitko ne radi ili jako povrsno.

Recimo pricao sam sa par inzinjera iz Njemacke (koji su u car industriji) bas vezano za kolicinu energije potrebno za proizvodnju EV auta i oni su baratali sa brojkom od 40% vise energije je potrebno za proizvodnju EV automobila VS ICE automobila.


Pitanje za njih je bilo "Sto ako tvornica koristi struju iz solarnih panela za proizvodnju?" - odgovor je da pojma nemaju, jer istrazivanje takve stvari uopce nije pokrilo.

TESLA tvornica u Njemackoj ima sada 1MW solare (brijem nekih 8+ mjeseca) - a planiraju ici cak izmedju 50-100MW (po dokumentaciji se vidi).

https://www.tesla-mag.com/en/tesla-giga-berlin-to-increase-capacity-of-solar-installation-to-97-mw-install-bess/#:~:text=According%20to%20the%20data%2C%20part,total%20capacity%20of%201%2C000%20kWh.

Koliko ce to smanjiti CO2 po svakom autu sobzirom na citavu matematiku? Pojma nemam, jer nazalost nitko nije radio takva istrazivanja, jer izgleda da je jedino TESLA dovoljno glupa da tako nesto uopce napravi.


8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Imaš takva istraživanja već dugo.

Dobar sažetak:

https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/

Sve ti ovisi o izvoru energije.

Proizvodnja ICE više zagađuje od EV bez baterije, a kad se baterija doda u zbroj, ispadne isto + veće zagađenje za proizvodnju baterije koje iznosi onoliko koliko je za izvor na mjestu proizvodnje.

Imaš točan izračun, npr. na 150 000 km ti EV ima dodatno zagađenje od energije pri proizvodnje baterije od 0 do 50 g/km (gornja brojka je ako se proizvodi u Kini).

Na 300 000 km je to onda 0-25, itd.

Onda ti još ostaje pitanje zagađenja pri potrošnji.

Benzin i dizel ti daju cca. 3 kg CO2 za svaku litru (kad se računa proizvodnja i izgaranje).

Prosjek za osobna ICE vozila u svijetu ti je oko 200 g/km (proizvodnja + potrošnja).

Prosjek potrošnje EV je teško reći, ali uzet ću puno više nego što je da imam veliku marginu za grešku - recimo 250 Wh/km.

Prosjek CO2 pri proizvodnji struje u svijetu je 450g/kWh.

Znači da je to onda 1 kWh = 4 km, tj 112.5 g/km.

I dodaš u najgorem slučaju 50 g/km i dolaziš do 162 g/km.

Realno je vjerovatno oko 140.

Uglavnom, ICE vozila nikad ne budu dostigla taj prosjek, a za EV bude još i puno bolji s vremenom.

I ostaje nam problem ostalih štetnih nusprodukata, milijun raznih kod izgaranja goriva u proizvodnji i upotrebi, a kod elektrana isto, ako su na plin, ugljen itd., kao i radiokativni otpad iz nuklearki.

I tu su opet elektrane u znatnoj prednosti jer je kod njih filtriranje znatno bolje nego kod vozila.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put uto 27.2.2024 7:36 (fer-de-lance).
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...

Pitanje za njih je bilo "Sto ako tvornica koristi struju iz solarnih panela za proizvodnju?" - odgovor je da pojma nemaju, jer istrazivanje takve stvari uopce nije pokrilo.

TESLA tvornica u Njemackoj ima sada 1MW solare (brijem nekih 8+ mjeseca) - a planiraju ici cak izmedju 50-100MW (po dokumentaciji se vidi).

https://www.tesla-mag.com/en/tesla-giga-berlin-to-increase-capacity-of-solar-installation-to-97-mw-install-bess/#:~:text=According%20to%20the%20data%2C%20part,total%20capacity%20of%201%2C000%20kWh.

Koliko ce to smanjiti CO2 po svakom autu sobzirom na citavu matematiku? Pojma nemam, jer nazalost nitko nije radio takva istrazivanja, jer izgleda da je jedino TESLA dovoljno glupa da tako nesto uopce napravi.

 Tesla obično pretjeruje pa je tako i ovdje. Neće tamo biti nikakvih 100 MW panela; ali nije ni važno jer ih svaki nijemac ionako ima na kući toliko da ima dana kada proizvode više nego što cijela Njemačka troši.

Ja rekoh
16 godina
protjeran
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...

Ljudi koji voze ICE aute se iz nekog razloga boje EV auti bez da su ikada vozili - i samo ponavljaju neka smeca.

Obični ljudi se uopće ne boje EV auta, već zdravoseljački izračunaju što im je bolje u datom trenutku. Trenutno EV auto je u rangu skupe kočije za plemstvo. Za cijenu tog niškoristi snobovskog vozila možeš kupiti dva odlična gradska ICE auta i ne moraš se misliti gdje ima/nema punionica i koliko ćeš sati provesti na njima. 

 

Usput nije to sad neka strašna/nepoznata/nova tehnologija, već se s njom j*bmo  ima preko stoljeća i još nismo rješili osnovne probleme .... Domet/Punjenje/Baterija. Dakle isti problemi koje su mučili obične ljude prije sto godina i koji su doveli tada do propasti EV vozila, iako su čak bolje startali od ICE vozila. Što misliš da će sad nekim čudom biti drukčije !? 

 



Koliko ce to smanjiti CO2 po svakom autu sobzirom na citavu matematiku?

 COAKA Sveta Molekula nije nikakvi zagađivač ili problem za ljude ili okoliš, za razliku od CO, NOx plinova, PM čestica i sl. Cijela industrija oko el. automobila i alternativnih izvora energije AKA Zelena Obnovljiva Energija je vrlo prljava i opasna za ljude/okoliš, ali o tome dnovinari i one štetočine na vlasti ni da pisnu. Njihova matematika se svodi na 2+2=5.

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...

Imaš takva istraživanja već dugo.

Dobar sažetak:

https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/

Sve ti ovisi o izvoru energije.

Proizvodnja ICE više zagađuje od EV bez baterije, a kad se baterija doda u zbroj, ispadne isto + veće zagađenje za proizvodnju baterije koje iznosi onoliko koliko je za izvor na mjestu proizvodnje.

Imaš točan izračun, npr. na 150 000 km ti EV ima dodatno zagađenje od energije pri proizvodnje baterije od 0 do 50 g/km (gornja brojka je ako se proizvodi u Kini).

Na 300 000 km je to onda 0-25, itd.

Onda ti još ostaje pitanje zagađenja pri potrošnji.

Benzin i dizel ti daju cca. 3 kg CO2 za svaku litru (kad se računa proizvodnja i izgaranje).

Prosjek za osobna ICE vozila u svijetu ti je oko 200 g/km (proizvodnja + potrošnja).

Prosjek potrošnje EV je teško reći, ali uzet ću puno više nego što je da imam veliku marginu za grešku - recimo 250 Wh/km.

Prosjek CO2 pri proizvodnji struje u svijetu je 450g/kWh.

Znači da je to onda 1 kWh = 4 km, tj 112.5 g/km.

I dodaš u najgorem slučaju 50 g/km i dolaziš do 162 g/km.

Realno je vjerovatno oko 140.

Uglavnom, ICE vozila nikad ne budu dostigla taj prosjek, a za EV bude još i puno bolji s vremenom.

I ostaje nam problem ostalih štetnih nusprodukata, milijun raznih kod izgaranja goriva u proizvodnji i upotrebi, a kod elektrana isto, ako su na plin, ugljen itd., kao i radiokativni otpad iz nuklearki.

I tu su opet elektrane u znatnoj prednosti jer je kod njih filtriranje znatno bolje nego kod vozila.

 

Volvo je sam rekao da proizvodnja EV automobila stvara 70% više zagađenja od ICE

 

i opet samo CO2 gledaš.. najveće zagađenje od automobila dolazi od guma, a koliko je meni poznato, i EV se voze na gumama

8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
ministar kaže...

Volvo je sam rekao da proizvodnja EV automobila stvara 70% više zagađenja od ICE

 

i opet samo CO2 gledaš.. najveće zagađenje od automobila dolazi od guma, a koliko je meni poznato, i EV se voze na gumama

Više ne tvrde to.

Navodno su sav sourcing prebacili na dobavljače čelika i aluminija koji se drže standarda (od EX30 na dalje).

Tak da je i kod njih to onda negdje 20-30% više od ICE.

S tim da i oni prelaze na lakše modele, pa bude još i manje, tj. ciljaju da masom dostignu ICE iste klase.

 

A za gume se slažem, ali tu nema pomoći.

 

Edit: to za EX30 je nevezano za EV modele nego općenito za lanac nabave, na XC40 su već  došli blizu, tj. pali ispod ICE ekvivalenta nakon manje od 100 kkm:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.volvocars.com/images/v/-/media/applications/pdpspecificationpage/my24/xc40-electric/pdp/volvo-cars-lca-report-xc40.pdf&ved=2ahUKEwi51LjwvcuEAxWa9AIHHRymA-Y4FBAWegQICBAB&usg=AOvVaw0NRf7ogQAsVg8ax7S_zVwn

 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put uto 27.2.2024 13:21 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
memulica kaže...



Koliko ce to smanjiti CO2 po svakom autu sobzirom na citavu matematiku?

 COAKA Sveta Molekula nije nikakvi zagađivač ili problem za ljude ili okoliš, za razliku od CO, NOx plinova, PM čestica i sl. Cijela industrija oko el. automobila i alternativnih izvora energije AKA Zelena Obnovljiva Energija je vrlo prljava i opasna za ljude/okoliš, ali o tome dnovinari i one štetočine na vlasti ni da pisnu. Njihova matematika se svodi na 2+2=5.

 
"Zelena Obnovljiva Energija je vrlo prljava i opasna za ljude/okoliš, ali o tome dnovinari i one štetočine na vlasti ni da pisnu"

ok, ali u odnosu na sto? Opasna i prljava u odnosu na sto tocno? Naftu? Ugljen?

To je dio o kojem se ne prica dovoljno - koliko zdrastvenih problema ljudi imaju radi nafte, ubljena, benzina, diesel?

Znaci ajmo ne pricati o ekonomiji uopce - tko jebe novce sada - ako zelis da pricamo o ekologiji i zdravlju - koji su parametri?

Koliko ljudi umre od baterija? Koliko ljudi ima problema sa disanjem radi baterija? Koliko vode recimo baterije zagade a koliko naprimjer ulja iz motora? (Kazu 1 litra ulja zagadi 1 milion litara vode).

Zatos o tome ne pricas? Zasto ne pricas o svim katastrofama koje se desavaju / desile sa eksplozijama, proljevanje nafte u rijeke, mora - pizde materine - kojih ima na stotine tisuca svakih godina?

Vezano za EV auto - isto.

Koliko kosta TESLA 3 ? Koliko kosta jedna skoda / bmw / audi / whatever - cijene su skoro pa iste, dapace, dva bmw-a i mercedes su bili skuplji od TESLA koji sada koristim.

TESLA 3 sada ima 40.000+ KM - po gradu se auto puni JEDNOM tjedno - i to se puni kada je parkiralistu i kada ti nista ne "cekas" nego zivis zivot. Naravno da ces ga napuniti negdje kada ides za Split - ali neces morati loviti svakih 100km neku punionicu. Dodjes do Splita bez ikakvih problema.

Ti se ponasas kao da su ljudi drugi glupi - vec sam stavio sliku jednom tu - racunica i te kako postoji ako vozis puno kilometara. Kada god sam u Brussel / Belgija / Nizozemska ili Dubai - stalno te netko vozi u EV Taxi / uber. Jer ima smisla

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).





16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Trenutno su samo skuplji auti elektricni i takav kupac ima za osiguranje te tankanje.
Ko je mislil kupit je kupil a ko nije niti nece.
Elektricni auti se uzimaju na leasing a poslije rabljene nikak prodat. Samo zato ih ne rade i smanjuju proizvodnju.

 

ponuda > potraznja = kita

 

Stellantis bude sad izbacil aute ispod 25k i to bude islo ko vruce kifle, a ovi premium i wanna be premium cigani nek si svoje 60k+ aute zabiju u supak.

16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

Zato ih tako malo i ima.

Tako star taksi u Dubaiju ima preko milijun km, kad bi bio neki tako star.

4 godine
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
ministar kaže...
fer-de-lance kaže...

Imaš takva istraživanja već dugo.

Dobar sažetak:

https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/

Sve ti ovisi o izvoru energije.

Proizvodnja ICE više zagađuje od EV bez baterije, a kad se baterija doda u zbroj, ispadne isto + veće zagađenje za proizvodnju baterije koje iznosi onoliko koliko je za izvor na mjestu proizvodnje.

Imaš točan izračun, npr. na 150 000 km ti EV ima dodatno zagađenje od energije pri proizvodnje baterije od 0 do 50 g/km (gornja brojka je ako se proizvodi u Kini).

Na 300 000 km je to onda 0-25, itd.

Onda ti još ostaje pitanje zagađenja pri potrošnji.

Benzin i dizel ti daju cca. 3 kg CO2 za svaku litru (kad se računa proizvodnja i izgaranje).

Prosjek za osobna ICE vozila u svijetu ti je oko 200 g/km (proizvodnja + potrošnja).

Prosjek potrošnje EV je teško reći, ali uzet ću puno više nego što je da imam veliku marginu za grešku - recimo 250 Wh/km.

Prosjek CO2 pri proizvodnji struje u svijetu je 450g/kWh.

Znači da je to onda 1 kWh = 4 km, tj 112.5 g/km.

I dodaš u najgorem slučaju 50 g/km i dolaziš do 162 g/km.

Realno je vjerovatno oko 140.

Uglavnom, ICE vozila nikad ne budu dostigla taj prosjek, a za EV bude još i puno bolji s vremenom.

I ostaje nam problem ostalih štetnih nusprodukata, milijun raznih kod izgaranja goriva u proizvodnji i upotrebi, a kod elektrana isto, ako su na plin, ugljen itd., kao i radiokativni otpad iz nuklearki.

I tu su opet elektrane u znatnoj prednosti jer je kod njih filtriranje znatno bolje nego kod vozila.

 

Volvo je sam rekao da proizvodnja EV automobila stvara 70% više zagađenja od ICE

 

i opet samo CO2 gledaš.. najveće zagađenje od automobila dolazi od guma, a koliko je meni poznato, i EV se voze na gumama

 Gume su drugačiji problem. Produkti ispuha štete na jedan način, a ostatak gume je mikroplastika. Gume se na EVima troše 15% brže nego na ICE.

4 godine
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
NEW_MAN kaže...

Trenutno su samo skuplji auti elektricni i takav kupac ima za osiguranje te tankanje.
Ko je mislil kupit je kupil a ko nije niti nece.
Elektricni auti se uzimaju na leasing a poslije rabljene nikak prodat. Samo zato ih ne rade i smanjuju proizvodnju.

 

ponuda > potraznja = kita

 

Stellantis bude sad izbacil aute ispod 25k i to bude islo ko vruce kifle, a ovi premium i wanna be premium cigani nek si svoje 60k+ aute zabiju u supak.

 

U italiji se već prodaje. Osnovni model 19k€. Tako da je vjerojatno za kojih mjesec dana i kod nas...

Nuova Citroën ë-C3 | L'iconica city car 100% elettrica (citroen.it)

Poruka je uređivana zadnji put uto 27.2.2024 13:46 (Gallu).
16 godina
protjeran
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...


Znaci ajmo ne pricati o ekonomiji uopce - tko jebe novce sada - ako zelis da pricamo o ekologiji i zdravlju - koji su parametri?

Nekima treba crtati ko maloj djeci, jer misle da se baterija pravi od zraka i da se puni sam od sebe. Industrija koja stoji iz tvz. OIE je jedna od najštetnijihm ako ne i najštetnija za ljude i okoliš. Jbga to vas danas valjda ne uče u školi. 

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

 Za te novce kupiš novi ICE i ostane ti dvaestijada eurića za servis, gorivo, djelove, kavice, izlaske, itd. 

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
Poruka je uređivana zadnji put uto 27.2.2024 16:09 (memulica).
16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
memulica kaže...

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

 Za te novce kupiš novi ICE i ostane ti dvaestijada eurića za servis, gorivo, djelove, kavice, izlaske, itd. 

 ma ne, nije, znas kolko te kosta zamjena ulja u radnom vijeku jednog ICE-a? ono, bankrot

/s

 

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/1b0ae5a/tesla_tragedy/

gurtna giržtna gužni žnorda gižnu žertir gžerdu žinar gurdaž žarpar ženar žednu žena
4 godine
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
memulica kaže...
Nemon kaže...


Znaci ajmo ne pricati o ekonomiji uopce - tko jebe novce sada - ako zelis da pricamo o ekologiji i zdravlju - koji su parametri?

Nekima treba crtati ko maloj djeci, jer misle da se baterija pravi od zraka i da se puni sam od sebe. Industrija koja stoji iz tvz. OIE je jedna od najštetnijihm ako ne i najštetnija za ljude i okoliš. Jbga to vas danas valjda ne uče u školi. 

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

 Za te novce kupiš novi ICE i ostane ti dvaestijada eurića za servis, gorivo, djelove, kavice, izlaske, itd. 

 

Najbolji su ovi koji guraju glavu u pijesak, a najveće ekološke katastrofe su povezane sa fosilnim gorivima i produkti gorenja fosilnih goriva pridonose oko 4M smrtnih slučajeva godišnje.

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 8:21 (Gallu).
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Gallu kaže...
memulica kaže...
Nemon kaže...


Znaci ajmo ne pricati o ekonomiji uopce - tko jebe novce sada - ako zelis da pricamo o ekologiji i zdravlju - koji su parametri?

Nekima treba crtati ko maloj djeci, jer misle da se baterija pravi od zraka i da se puni sam od sebe. Industrija koja stoji iz tvz. OIE je jedna od najštetnijihm ako ne i najštetnija za ljude i okoliš. Jbga to vas danas valjda ne uče u školi. 

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

 Za te novce kupiš novi ICE i ostane ti dvaestijada eurića za servis, gorivo, djelove, kavice, izlaske, itd. 

 

Najbolji su ovi koji guraju glavu u pijesak, a najveće ekološke katastrofe su povezane sa fasilnim gorivima i produkti gorenja fosilnih goriva pridonose oko 4M smrtnih slučajeva godišnje.

 A "negorenje" bi uzrokovalo smrt od oko 40M?? 

14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
Nemon kaže...

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

Zato ih tako malo i ima.

Tako star taksi u Dubaiju ima preko milijun km, kad bi bio neki tako star.

 
Kada si ti zadnji put bio u Dubai i vozio se sa taxi ili uber?

14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...
Gallu kaže...
memulica kaže...
Nemon kaže...


Znaci ajmo ne pricati o ekonomiji uopce - tko jebe novce sada - ako zelis da pricamo o ekologiji i zdravlju - koji su parametri?

Nekima treba crtati ko maloj djeci, jer misle da se baterija pravi od zraka i da se puni sam od sebe. Industrija koja stoji iz tvz. OIE je jedna od najštetnijihm ako ne i najštetnija za ljude i okoliš. Jbga to vas danas valjda ne uče u školi. 

Pogledaj sliku - UBER iz Dubai - 5+ godina star auto - nikada na servisu bio - kocnice prve (gume i brisace su mjenjali).

 Za te novce kupiš novi ICE i ostane ti dvaestijada eurića za servis, gorivo, djelove, kavice, izlaske, itd. 

 

Najbolji su ovi koji guraju glavu u pijesak, a najveće ekološke katastrofe su povezane sa fasilnim gorivima i produkti gorenja fosilnih goriva pridonose oko 4M smrtnih slučajeva godišnje.

 A "negorenje" bi uzrokovalo smrt od oko 40M?? 

 
A kako znas da bi bilo 40 miliona? Broj si izvukao iz guzice.

Doslovno mi pokazi istrazivanje koje pokazuje da ljudi od EV BATERIJA umiru od koje kakvih zdrastvenih problema

Znaci ako zivis u gradu - danas si 100% disao svojim plucima i stavio u sebe sranje koje ce ti jebati zdravlje.

Koliko su te BATERIJE danas sjebale? od 1 do 100% recimo?


14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
ministar kaže...
fer-de-lance kaže...

 

 

Volvo je sam rekao da proizvodnja EV automobila stvara 70% više zagađenja od ICE

 

i opet samo CO2 gledaš.. najveće zagađenje od automobila dolazi od guma, a koliko je meni poznato, i EV se voze na gumama

 Ti si jako povrsan, zasto nisi pogledao sve sto je VOLVO rekao?

https://www.carscoops.com/2021/11/volvo-says-manufacturing-an-electric-car-generates-70-percent-more-emissions-than-its-petrol-equivalent/

"Running the C40 on the EU28 electricity scenario doubles the overall reduction in emissions to 30 percent and reduces the breakeven point to 48,000 miles (77,248 km). And if you’re able to charge your C40 on renewable energy alone, the carbon footprint of the EV is half that of the ICE, breaking even in just over 30,000 miles (48,280 km)."

Znaci 70% je samo u jednom scenariju - u drugom je 30% etc

Uglavnom, citavo istrazivanje je malo glupo jer sve ovisi o izvoru energije.

Ono ako imas tvornicu koja koristi 100% ugljen (ili naftu ili sto vec) naravno da ce zagadenje po jedinici proizvoda biti veca.

Uglavnom glupo.

Isto tako je glupo kaj ti si progutao fora da mislis da ovo uopce pokriva sve kompanije. Sto ako netko koristi 100% solar / win / hydro za proizvodnju automobila? Kaj onda?


16 godina
protjeran
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...

 
A kako znas da bi bilo 40 miliona? Broj si izvukao iz guzice.



 

Vidim u školi te nisu učili da bi npr. vjerovatno umro od gladi bez fosilnih goriva, organska kemija ne bi postojala bez njih, itd. Zadnja dva stoljeće intenzivnog napretka i razvoja moderne civilizacije počiva isključivo na fosilnim gorivima. Bez njih bi nas bilo 8 puta manje na ovom planetu, a živjeli bi u prosjeku duplo manje godina od danas.

 

Ugrubo ta brojka je točna, jer kad podjeliš 8 milijardi stanovnika sa 200 godina dobiješ 40 milijuna stanovnika godišnje.

 



Doslovno mi pokazi istrazivanje koje pokazuje da ljudi od EV BATERIJA umiru od koje kakvih zdrastvenih problema

 

https://enveurope.springeropen.com/articles/10.1186/s12302-020-00333-6

https://greenly.earth/en-us/blog/ecology-news/the-harmful-effects-of-our-lithium-batteries

https://news.climate.columbia.edu/2023/01/18/the-paradox-of-lithium/

Effects of lithium resource exploitation on surface water at Jiajika mine, China

https://federalmetals.ca/how-does-copper-mining-affect-the-environment/

 

itd.

 

 

 

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...
Old Iggy kaže...

Zato ih tako malo i ima.

Tako star taksi u Dubaiju ima preko milijun km, kad bi bio neki tako star.

 
Kada si ti zadnji put bio u Dubai i vozio se sa taxi ili uber?

živio i radio tamo. I koristio taksi bukvalno svaki dan.

A ako išta znaš o Dubaiju znaš da se Uber tamo ne koristi, samo onda kad ne možeš naći normalan taksi.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice