Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

poruka: 99
|
čitano: 22.376
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć".
16 godina
odjavljen
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
uuY kaže...
Etičke dvojbe ove vrste uvijek se rješavaju minimiziranjem štete, tj. onim odabirom pri kojem najmanje ljudi strada.
Ako je broj stradalih potencijalno jednak, onda se naravno slijede prometna pravila koliko je moguće.
To je jednostavan i pravno teško oboriv algoritam.
A to što ljudi misle da je pravično ili nije, to je druga priča...

Zapravo, nijedan napredni pravni sustav te ne tjera da riskiraš vlastiti život za okloniti ugrozu s drugoga, osim, eventualno, ako si je sam uzrokovao, a još manje te ovlašćuje da pri tom ugroziš drugoga, pa je minimiziranje štete na način da ubiješ jednog nevinog umjesto grupe u prekršaju itekako pravno oboriv. Pravno neoboriv algoritam bi bio minimiziranje štete bez da se pri tom, u predvidivim okvirima, ugrozi nevina osoba.

 

Ono gdje eventualno može biti diskusije je izbjegavanje lakših ozljeda na štetu životinje ili veće materijalne štete (primjerice, da AI pogazi psa ili napravi veliku infrastrukturnu štetu da bi izbjegla sudar koji bi rezultirao lakšim masnicama).

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
JozoBozo121:

Savršen primjer, što učiniti? Starac je očito pogriješio. Zgaziti ga i čekati 4 sata dok policija ne obavi očevid, pretrpiti vađenje krvi i urina koji su obavezni u takvim situacijama ili malo prikočiti i spasiti ga jer eto, južina je, star je i teško se snalazi, možda žuri doma supruzi odnijeti lijek... ne treba ljude razapinjati samo zato kaj su negdje pogriješili. To je cijena života u zajednici, ako ti ne paše još uvijek ima šuma u Amazoni gdje ljudska noga nije kročila...
Ja rekoh
17 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
uuY kaže...
Etičke dvojbe ove vrste uvijek se rješavaju minimiziranjem štete, tj. onim odabirom pri kojem najmanje ljudi strada.
Ako je broj stradalih potencijalno jednak, onda se naravno slijede prometna pravila koliko je moguće.
To je jednostavan i pravno teško oboriv algoritam.
A to što ljudi misle da je pravično ili nije, to je druga priča...

 Ne, ispravan kriterij je ne dovoditi nedužne u opasnost. Ako netko istrči AV može raditi što hoće dok to ne ugrožava one koji nisu vezani uz taj događaj. Ne možeš skrenuti na autobusnu stanicu jer je na njoj manje ljudi nego što ih je ispred tebe. Ako kočiš i ove ispred zgaziš, to je nesreća, ako skreneš to je ubojstvo.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
uuY kaže...
Etičke dvojbe ove vrste uvijek se rješavaju minimiziranjem štete, tj. onim odabirom pri kojem najmanje ljudi strada.
Ako je broj stradalih potencijalno jednak, onda se naravno slijede prometna pravila koliko je moguće.
To je jednostavan i pravno teško oboriv algoritam.
A to što ljudi misle da je pravično ili nije, to je druga priča...

 -ne.. npr kapetan titanika, može odrediti tko ide u čamac, ne koga će ubiti, to nije isto, mada je rezultat u oba slučaja smrt, tj taj kapetan nema nikakvu moralno-zakonsku dozvolu ubiti (iz smailosti i sl, metkom u glavu umjesto smrzavanja-utapanja) one koji ne stanu u čamac, može samo probrati tko ide u čamac. Tko će živjeti, ne koga će ubiti (što u ovom banaliziranom primjeru radi AI, 'bira manje zlo'.. ali nema pravo na to, ili se ovako uvodi to pravo? Feudalizam-II.?).

-lako za algoritam, što je s osnovnim pitanjem od kud mu pravo? Krvnik ima pravo npr objesiti osuđenika, to mu je posao, .. no to je za taj slučaj odlučio sud i osuđenik je krivac-ubojica, ne netko nevin, netko drugačije boje, odjeće, pa i pas ili kanarinac, crnac-bijelac ili kartonski policajac ako ga AI doživi kao živu osobu i zgazi do njega pravog mesnatog policajca. Jendostavno, nema ni jedan vozač, pa ni AI, pravo nekoga po nekom kriteriju usmrtiti. Ne mora biti kriv, može biti nesreća, koja se ne može sriječiti, ali je lobotomija dati to pravo bilo kome osim jamesbondu .. i to dati AIu, .. što još mu možemo dati? Kraljevsku krunu? :)

 

JozoBozo121 kaže...
.. i danas je autobus morao doslovno kočiti da su ostali tragovi guma iza (autobus je vozio po ograničenju, ako ne i ispod) da ne pokupi dedu od 80 godina..

 -i? Upravo zato postoje kočnice, vozački ispit ili zabrana vožnje u pijanom stanju, vozač je zakočio, nikog nije ubio.. dok bi ovaj AI (ok, po karikiranom tumačenju) nekog zgazio, samo se još dogovaramo koga? Nema pravo nikog, ima pravo izbjeći nesreću, zakočiti ali ne i svjesno usmrtiti, tj ako je to algoritam, tad je to formula, nešto proračunato, svjesno, ne refleks koji se također spominje, nego upravo takva odluka koju je donio tko? sud-zakon-programer? Kapetan titanika? tko? Tko ima to pravo? -nitko.

 

ili verzija 2.0.. algoritam zaključi u pikosekundi (brže nego prosječan ZETovac, osoba, vrijeme reakcije..) da može zakočiti, jednako kao što je to i ZETOvac napravio. .. tad ne bira kog će zgaziti, nego koči, jednako kao zetovac zar ne? .. pa je tebi kao putniku jednako 'neugodno'..

a drugi slučaj je da on tj algoritam izračuna da ne može zakočiti ili da je to neisplativo.. mada evo vidimo da prosječan ZETovac može.. što tad? Zgažena je neka osoba zbog čega, neugode putnika, trošenja guma ili uštede autokompanije? Ako može zakočiti, mora zakočiti.. nema tad vaganja koga zgaziti i to su dvije odvojene-različite stvari skoro nepovezane osim uzročno-posljedične/lančane.. if-then. Ako AI zaključi da ne može zakočiti, tko to može provjeriti? Kako možemo to znati, kad eto, zetovac je zakočio.. a AI je brži, jači, ne griješi.. ili kako to da je tad tako postavljen algoritam, očigledno pogrešan, jer izračunava pogrešno od stvarnosti. Pravilo, ako se teorija i praksa razlikuju, odbacuje se teorija, ne praksa-realnost. To znači da je algoritam loš, smeće, nije za promet. Pošto se ne mogu neke stvari repetativno ponavljati (nesreće, smrt ljudi..) tad je svaki razgovor o tome jel moguće ili nemoguće zakočiti besmislen. Zetovac JE ZAKOČIO. Kao činjenica. To obvezuje svakog drugog, pa i AI da to mora pokušati, kočiti. Ne birati kog će zgaziti jer tad radi nešto drugo od onog što mora, kočiti pa što bude.

 

-verzija 3.0, Bandić daje dozvolu ZETovcima, gazi (ne penziće, jer su glasači, može djeca i psi..). Ako takvu dozvolu po bilo kojem kriteriju ima bilo koji vozač pa i AI-soft, tad je i to jednako 'legitiman' kriterij i jednako moguć, etičan i pravno-pravedan.. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.10.2018 20:05 (ihush).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Stric_jura kaže:

“e vidite, AI se ne može izvlačiti na instinkt za preživljavanje...”

Jel? Zato se može voziti kao luđak preko označenog pješačkog prijelaza, ali je spasio stvar ako umjesto troje djece zgazi tri bakice? Ili u istoj takvoj suludoj vožnji odluči spasiti dijete a mene zabije u stup nakon čega se stup sruši preko ceste pa ubije još desetoro drugih?

Problem je što se ovdje polazi od pretpostavke da su nesreće neizbježne, a to u ogromnoj većini slučajeva nije točno. Cilj bi trebao biti svesti sranja na nulu, a ne izmisliti nova opravdanja za njih.
Ja rekoh
14 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
ansha kaže...
trolaslavonska kaže...
Feudalac kaže...

Opet ova glupa studija s problemima koji ne postoje u stvarnom životu. 

 

Ljudi tamo trkeljaju svašta, u stvarnom životu bilo tko će spašavati svoju glavu. Zamisli implicirane situacije: proizvođač autonomnog automobila bi mi trebao prodati proizvod koji je tako loše napravljen da se sam dovede u situaciju da na označenom pješačkom prijelazu ne može stati a da nekoga ne ubije i još k tome može odlučiti da ubije mene koji sam ga kupio da ne bi ubio nekog drugog. Takvim bedastoćama se bave na razvikanom MITu?

 studija je zanimljiva i korisna, ali i tvoji komentari su na mjestu. :)

Studija je dakle zanimljiva i korisna ali istodobno glupa i bedasta?

 Monty Python studija?

16 godina
odjavljen
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
Savršen primjer, što učiniti? Starac je očito pogriješio. Zgaziti ga i čekati 4 sata dok policija ne obavi očevid, pretrpiti vađenje krvi i urina koji su obavezni u takvim situacijama ili malo prikočiti i spasiti ga jer eto, južina je, star je i teško se snalazi, možda žuri doma supruzi odnijeti lijek... ne treba ljude razapinjati samo zato kaj su negdje pogriješili. To je cijena života u zajednici, ako ti ne paše još uvijek ima šuma u Amazoni gdje ljudska noga nije kročila...

Zapravo, primjer uopće nije savršen jer u njemu ne postoji nikakva dilema. Dilema bi postojala kad bi netko tim kočenjem bio ugrožen, primjerice trudnica koja se ustala prema vratima jer je malo nakon pješaškog stanica na kojoj izlazi (iako bi u idealnom svijetu vozač trebao pričekati da ona ustane i iziđe nakon zaustavljnja) i koja bi se pri tako naglom kočenju mogla ozbiljno ozlijediti ili bi to ugrozilo plod.

 

Feudalac kaže...
Jel? Zato se može voziti kao luđak preko označenog pješačkog prijelaza, ali je spasio stvar ako umjesto troje djece zgazi tri bakice? Ili u istoj takvoj suludoj vožnji odluči spasiti dijete a mene zabije u stup nakon čega se stup sruši preko ceste pa ubije još desetoro drugih?

Problem je što se ovdje polazi od pretpostavke da su nesreće neizbježne, a to u ogromnoj većini slučajeva nije točno. Cilj bi trebao biti svesti sranja na nulu, a ne izmisliti nova opravdanja za njih.

A što ćemo s onom sitnom manjinom slučajeva, ignorirati? Ja sam jednoj ženi zamalo prešao stražnjim kotačem preko stopala. Stajala je cca 80 - 100 cm od pješačkog, okrenuta od pješačkog i pričala s prijateljicom. U trenutku kad sam ja već bio prednjim kotačima na pješačkom, ona je krenula prema pješačkom tako da se u hodu okrenula (znači, prvo je krenula unatrag) i u trenutku kad se okrenula prema meni, našla se na cesti, 10-ak cm od mojih zadnjih desnih vrata. Srećom, uspjela je stati prije nego je gurnula nogu pod kotač. Niti sam mogao predvidjeti što će napraviti niti sam mogao išta napraviti da to spriječim. Jedino sam uspio ostati dovoljno priseban da ne kočim jer bi u tom slučaju, da je napravila još pola koraka, ozljede bile teže.

 

Sve dok autonomna vozila voze na površinama koje nisu fizički odijeljene od površina na kojima prometuju ili pješače ljudi, sve dok ima idiota koji se penju preko ograda na brzim cestama, sve dok postoji ikakva mogućnost kvara tehnologije, postoji potreba za definiranjem ponašanja u takvim situacijama. Možda su konkretne dileme karikirane, ali one služe kao baseline za analizu i učenje, ne kao 1:1 preslika očekivane situacije.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
BlackDog22:

Iskusni vozači ne koče već izbjegavaju prepreke. Ako ti pješak zakorači s nogostupa, jedina šansa vam je izbjegavanje. Za to je potrebno praćenje prometa a računalo bi po defaultu u tome trebalo biti daleko bolje. Ako je kočenje sigurna opcija, onda to nisu nepredvidive stvari i cijela ova studija kao i rasprava o njoj su posve suvišni. Međutim, da bi se vozač/AI doveo u takvu situaciju mora postojati defekt defekt praćenja prometa i/ili ekscesivna brzina. Zaboravlja se da ljudi u većini slučajeva stradavaju jer nisu u stanju adekvatno i pouzdano procijeniti situaciju. Kao u ovom primjeru sa Zagorske magistrale, sa pješačkih itd. Ljudi slijeću s ceste jer se voze prebrzo, pretiču ili prolaze kroz raskrižje bez provjere. Skakanje životinja na cestu se uglavnom ne može predvidjeti i to ne bi trebala biti glavna tema jer to ionako nije velik problem.

 Ti definitivno nisi iskusan vozač. 

9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
MrBlc:

Shvaćam što želiš reći, ali taj manji dio nesreća koji se ne može izbjeći uopće nije sporan. Primjeri koji se tamo navode su toliko ekscesivni da ne smiju postojati u automatiziranom svijetu strojeva koji nisu nervozni, pijani, umorni, rastreseni. Budala u mrklom mraku izašla na autocestu, tu se nema kaj puno učiniti. Neizbježno i posljedica tuđe greške. Primjer s trudnicom iz autobusa to nije jer su putnici dužni držati se. Vozač koji nije predvidio ludost pješaka pa je morao kasno i jako reagirati je sukrivac. Profesionalac je, mora znati da je dužan obratiti pozornost na njihovo kretanje. Ima hrpetina propisanih pravila i iskustvenih trikova i kada bi ih se svi pridržavali nesreće bi bile rijetkost kao padovi meteorita na glavu. Tuđe greške se često mogu predvidjeti a svakako popraviti. To nam je svima dužnost na cesti. To možemo i trebamo tražiti od strojeva a ne vraćati na mala vrata srednjovjekovna pravila o kastama.
Ja rekoh
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
BlueMax:

Čovjek koji misli da iskusan vozač probleme rješava kočnicom je sve rekao o svojim vozačkim vještinama. Voziš se samo po danu do Konzuma i natrag? Javit ću ti kad idem u Makarsku i zamoliti da se parkiraš tih dana...
Ja rekoh
16 godina
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

Mora li i Bug ovako clickbaitati? Gdje se mogu pročitati vijesti bez glupavog senzacionalizma?

 
0 1 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
BlueMax:

Čovjek koji misli da iskusan vozač probleme rješava kočnicom je sve rekao o svojim vozačkim vještinama. Voziš se samo po danu do Konzuma i natrag? Javit ću ti kad idem u Makarsku i zamoliti da se parkiraš tih dana...

 Čovjek je pisao o situaciji u kojoj životinja izleti na cestu. Ti si na to napisao da se ne koči nego izbjegava. Kočenje je osnova i čini razliku hoćeš li u tu životinju udariti sa 100 ili sa 50kmh ili možda čak stati. Čini razliku između života i smrti. Kad si već stisnuo kočnicu do daske onda se procjenjuje je li moguć manevar izbjegavanja ili direktni udar donosi najmanje zla. Manevar izbjegavanja ne samo da ti donosi mogućnost gubitka kontrole tj. izlijetanja s ceste ili sudara s vozilom iz drugog smjera već će životinja/čovjek također pokušati izbjeći tebe i zbog skretanja ćeš i udariti u nju. Današnji automobili su opremljeni ABS-om i, osim u izuzetno lošim uvjetima na kolniku, dozvoljavaju upravljanje. Znači prvo koči pa onda gledaj koje su ti opcije.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Mandor kaže...

Mora li i Bug ovako clickbaitati? Gdje se mogu pročitati vijesti bez glupavog senzacionalizma?

 U Modroj Lasti

17 godina
protjeran
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

Usput ne treba nam nikakve studije, jer imamo prilike u praksi vidjeti kako algoritmi gaze ljude bez kočenja ili se zabivaju u zid pod punim gasom.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
2 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
BlueMax:

BlackDog je pisao općenito o tome što se može učiniti u kritičnim situacijama, a životinje je dodao na kraju tvrdeći isto to, kočiti.

Ja na to kažem, a računaj da je kontekst ove rasprave situacija u kojoj su brzine takve da se može poginuti, da je izbjegavanje prva reakcija, refleksno kod iskusnog vozača. U primjeru s većim životinjama bi to bilo da ti krava, srna i slično iznenada izleti pred vozilo, pješak ispred autobusa/tramvaja, dijete oko auta ili nešto takvo. Tu je jedina opcija izbjegavanje, kočenjem nemaš vremena ništa postići a i oduzimaš si dio prionjivosti guma koji bi mogao biti iskorišten za skretanje. To nije malo ni bezveze spomenuto, maksimalno ubrzanje vozila po vodoravnoj ravnini je kružnica - ako trebaš 1g za uspješno skretanje na određenoj brzini i udaljenosti, preostaje ti nula trenja za kočenje/ubrzanje. Abs koji zadržava stabilnost ti tu ne pomaže. Životinje uglavnom ne izlaze na cestu kad su velike gužve već noću kad nema nikoga i kad ih zbog mraka prekasno vidiš. Ljudima srna skoči direkt na auto, udari bočno, baš nikakvo kočenje tu ne pomaže. Sve se odnosi na kritične iznenadne događaje, iskusan vozač uspori prije stajališta busa, kad vidi sumnjivog pješaka odmakne se koliko može i isto uspori, ista stvar s biciklom, motociklom itd itb. To je također izbjegavanje situacije. Kad vidiš grupu djece na ili uz cestu ne računaš ima li s druge strane kakva bakica da ju možeš zgaziti za bodove već preventivno usporiš da o tome uopće nije potrebno razmišljati.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.10.2018 9:28 (Feudalac).
16 godina
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

Rješenje je jednostavno: ljudima zabraniti vožnju, a pješacima ugraditi senzore. Divlje životinje će do tada vjerojatno biti utamanjene.

 
2 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
BlueMax:


 Situacija o kojoj ti pričaš, a ja ću sad opet ponoviti, gdje su brzine tolike da možeš poginuti (očito tu valjda pričamo o 80+, vjerojatnije o 100+) daleko najgluplja stvar koju možeš napraviti je skrenuti. Zato što kao prvo ako skreneš lijevo prelaziš u suprotni trak gdje osim što možeš izletjet s ceste i ubiti sebe i sve ostale u autu je to da se zaletis u nadolazeći promet iz suprotnog smijera i da ubiješ i njih. Ako skreneš desno opet izlječeš s ceste imaš ne malu vjerojatnost da ćeš ubit sebe i sve ostale u autu + slučajne prolaznike. Da ne govorimo da zbog nagle promjene smijera možeš izgubit kontrolu nad autom, izokrenut se ili pokosit još xy ljudi s obadvije strane. 

 

Situacije u kojima ti imaš dovoljno vremena da svjesno odlučiš skrenuti uz to da si siguran da to "kontrolirano" izljetanje možeš provesti bez da nekog ubiješ i da zadržiš kontrolu nad automobilom je sasvim dovoljno vrijeme da staneš na kočnicu i na vrijeme zaustaviš automobil ili spustiš brzinu do nekakvog ne toliko opasnog scenarija. 

 

U slučaju da nemaš to vrijeme nego skreneš pri 120km/h ti ne kontroliraš apsolutno ništa.

 

Prvi refleks koji bi si svi trebali istrenirat je da kod takvih situacija staneš na kočnicu, ako ti je prvi refleks skrenut u nepoznato to može samo biti put u još veću katastrofu. 

 

Sukladno tomu, a i uz još neke stvari tipa sudske tužbe, AI automobili neće imat nikakve algoritme da izbjegavaju pse/djecu/starce/kineske turiste u kombinaciji sa društvenim vrijednosnim bodovima nego će imat aktivirat kočnicu i zadržat se u svojoj traci koliko je to moguće.

17 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
JozoBozo121 kaže...

 Ako si u Zagrebu ne znam voziš li se Avenijom Dubrovnik. Ja idem onuda svakodnevno i danas je autobus morao doslovno kočiti da su ostali tragovi guma iza (autobus je vozio po ograničenju, ako ne i ispod) da ne pokupi dedu od 80 godina koji je naumio prijeći pet traka izuzetno prometne ceste jer eto, njemu se žuri pa ne može izdvojiti dvije minute da ode pothodnikom deset metara dalje. Dobar je dan kad jedan pretrčava cestu ispred tebe. A da ne govorim da je to sve većinom gerijatrija kojoj je očito vrijeme novac jer im se hitno žuri. 

 upravo zbog baba-trkačica nikad neću u samostalan auto. takav ne zna jednostavno dodati gas i uključiti brisače. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.10.2018 16:32 (Ajar).
16 godina
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a

-zna, upravo to je i napravio onaj prije pola godine.. jedino što je tad ugašen projekt.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Stric_Jura kaže...

ˇ@spookymulder84

 

upravo danas je vozač autobusa:

 

- krenuo u preticanje

- vidio da neće uspjet

- krenuo se vratit

- ostrugao kombi koji je preticao

- kombi izletio s ceste

- autobus se od udarca prebacio u lijevu traku

- sudar s nadolazećim terencem

- mrtva vozačica SUV-a

 

probaj još jednom...

Vozač je kreten.. no više je smrtnih

Evo da probam

https://net.hr/danas/crna-kronika/ovaj-je-muskarac-u-smrt-odveo-roditelje-dvoje-djece-na-faceu-je-najavio-da-ce-se-ubiti-otisla-je-vise-ne-vrijedi-zivjeti/

 

Roditelji su djece koja pohađaju školu u kojoj predaje moja majka, lik se zabio u njih s namjerom da se ubije jer ga je ženska prevarila

 

U hrvatskoj u toku jedne godine (uzorak iz 2015.) nastane oko 32000 nesreća, od toga 348 osoba izgubi život.. to je skoro jednom dnevno

Ja ne znam šta tu nije jasno.. Vozač autobusa ima mnogo veću odgovornost naspram privatnog vozača auta.. Vozač je napravio sranje, za njega će da i odgovara, ja se nadam.

Dok ne smislimo perfektan način transporta, trebali bi se više držati boljih načina, a ne striktno dati svakome vozačku.. ženama kojima nije problem šminkati se dok voze, nanerviranim budalama koje nemaju ispušni ventil..

Čovjek koji je polomio ključnu kost mojoj babi na pješačkom prijelazu je umro pa smo se 7 godina bavili sa njenim operacijama, a to što se puštaju stari ljudi nesposobni za vožnju na cestu to nikom ništa.. Te još mladi čovjek kasnije koji se zamislio u jednom trenutku na raskrižju i udario mog oca u prednji dio auta.. hvala Bogu pa nije pola sekunde kasnije. Dva psa i dvije mačke sam sahranio jer ih je udario auto koji magarci voze 100km/h gdje je dozvoljeno 50km/h.. svaka čast

Nije svako za vožnju, no svako dobije vozačku

 

Autonomija ne treba da smanjuje broj žrtava, nego primarno broj nesreća, čime bi se i smanjio sam broj žrtava.. Zabole me za morale i etiku tko prije treba da strada, ukoliko se ušlo u tu odluku morali već propadaju.. Bacajte kockicu ako baš u nekog mora.

cQKGUgOfD8U
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.10.2018 17:32 (spookymulder84).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
BlackDog22:

Zar ti misliš da ja zagovaram slijepo skretanje bez obzira na uvjete? Zdrav razum je isključen iz rasprava? Kvragu, pa naravno da nećeš izbjegavati pješaka da se zabiješ u kamion!! Ali, ako misliš da pri 80 km/h možeš kočenjem spasiti pješaka koji ti je izletio 20 metara ispred auta, varaš se. Sve i da ga očekuješ i držiš nogu na kočnici, pola sekunde je vrijeme reakcije plus nekoliko desetinki za dovoljan tlak u kočnicama za koje vrijeme si prešao barem 11 metara, prosječan vozač već 20 metara. Bam, gotovo, smrt. U istih tih pola sekunde volan se može dovoljno smotati da vozilo skrene pola metra i više kaj može odlučiti o životu za razliku od kočnice koja bi ti ostavila još uvijek 60 i više km/h. Postoji standardni test, ulaz 30, obilaženje 25, vraćanje u traku 25 metara koji svi današnji automobili prolaze sa 70 i više km/h bez kočenja. Prelazi se kompletno u lijevu traku i vraća natrag.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.10.2018 21:25 (Feudalac).
17 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
BlackDog22:

Zar ti misliš da ja zagovaram slijepo skretanje bez obzira na uvjete? Zdrav razum je isključen iz rasprava? Kvragu, pa naravno da nećeš izbjegavati pješaka da se zabiješ u kamion!! Ali, ako misliš da pri 80 km/h možeš kočenjem spasiti pješaka koji ti je izletio 20 metara ispred auta, varaš se. Sve i da ga očekuješ i držiš nogu na kočnici, pola sekunde je vrijeme reakcije plus nekoliko desetinki za dovoljan tlak u kočnicama za koje vrijeme si prešao barem 11 metara, prosječan vozač već 20 metara. Bam, gotovo, smrt. U istih tih pola sekunde volan se može dovoljno smotati da vozilo skrene pola metra i više kaj može odlučiti o životu za razliku od kočnice koja bi ti ostavila još uvijek 60 i više km/h. Postoji standardni test, ulaz 30, obilaženje 25, vraćanje u traku 25 metara koji svi današnji automobili prolaze sa 70 i više km/h bez kočenja. Prelazi se kompletno u lijevu traku i vraća natrag.

Ne mislim spasit pješaka, to sam čak rekao i u prvom svom postu..."Onaj tko ti je izletio pred auto neka mu se Bog smiluje." Ja sam rekao da bilo što drugo osim kočenja je opasnije za sve ostale, uključujući i tebe i sve koji su s tobom u autu. Skretanje ima nepredvidive posljedice, a ako voziš 80 i netko ti izleti 20 m ispred auta onda o tvom "planiranom" izbjegavanju nemožemo pričati pošto to onda može biti samo neplanirano refleksno izletanje sa ceste. A ti biraj onda di ćeš, desno na trotoar s kojeg je taj pješak izletio i na kojem čeka još 10-tak pješaka ili lijevo u nadolazeći promet? Čak i da nema nikog ni lijevo ni desno imaš velike šanse da izletiš s ceste i izvrtiš se, zaletiš se u neku prepreku i ubiješ i sebe i svoju obitelj. 

 

12 godina
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Punti kaže...

Rješenje je jednostavno: ljudima zabraniti vožnju, a pješacima ugraditi senzore. Divlje životinje će do tada vjerojatno biti utamanjene.

 divlje životinje će ovako i onako biti utamanjene...

baš danas je izašao wwf-ov izvještaj o stanju planete - link

 

Indeks živućeg planeta (Living Planet Index, LPI), koji prati globalne trendove divljih vrsta, ukazuje na to da su populacije riba, ptica, sisavaca, vodozemaca i gmazova opale u prosjeku za 60 posto između 1970. i 2014. godine, koja je posljednja godina s dostupnim podacima

 

čak i uz zrno soli obzirom na izvor i moguće pretjerivanje, ovi su trendovi strašni

17 godina
protjeran
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
picajzla0707 kaže...
Punti kaže...

Rješenje je jednostavno: ljudima zabraniti vožnju, a pješacima ugraditi senzore. Divlje životinje će do tada vjerojatno biti utamanjene.

 divlje životinje će ovako i onako biti utamanjene...

baš danas je izašao wwf-ov izvještaj o stanju planete - link

 

Indeks živućeg planeta (Living Planet Index, LPI), koji prati globalne trendove divljih vrsta, ukazuje na to da su populacije riba, ptica, sisavaca, vodozemaca i gmazova opale u prosjeku za 60 posto između 1970. i 2014. godine, koja je posljednja godina s dostupnim podacima

 

čak i uz zrno soli obzirom na izvor i moguće pretjerivanje, ovi su trendovi strašni

 

Uz zrno soli? Treba uzet par šlepera soli, kao i kod sličnih pseudoznanstvenih prese*avanja zadnjih desetljeća od raznoraznih besposlenih 'dušobrižnika', lažnih proroka i neukih novinara.

 

Evo ovako vam ide graf života&smrti na Zemlji i to je jedina znanstvena činjenica koju trebate imati na umu.

 

 

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Poruka je uređivana zadnji put sri 31.10.2018 1:27 (memulica).
16 godina
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

Totalna glupost od istraživanja...

 

Navedeni primjeri su u praksi gotovo nemogući, a i kada se eventualno dogode, sačinjavaju možda 0,01% ukupnog broja nesreća

 

Masovnije uvođenje autonomnih vozila će vjerojatno dovesti do potpune zabrane 'klasičnih' vozila, jer se i do sada pokazalo da su ljudi kao vozači daleko nepredviljviiji i opasniji od kompjutera kao vozača (uzrok svih nesreća u kojima su bila uključena autonomna vozila bili su vozači od krvi i mesa, koji se nisu pridržavali propisa).

 

A naslov članka je dno dna, ali ništa na što već nismo navikli kod Bug-a otkad se srozao na razinu žutog tiska.

 
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

istraživanje se trebalo baviti godišnjim uštedama socijalnog (dakle, poreznih izdataka za mirovine) u odnosu na broj utamanjenih penzića a tu je neizostavna problematična situacija ako vozilo naleti na zombije. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put čet 1.11.2018 5:30 (Ajar).
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
Feudalac kaže...
BlackDog22:

Zar ti misliš da ja zagovaram slijepo skretanje bez obzira na uvjete? Zdrav razum je isključen iz rasprava? Kvragu, pa naravno da nećeš izbjegavati pješaka da se zabiješ u kamion!! Ali, ako misliš da pri 80 km/h možeš kočenjem spasiti pješaka koji ti je izletio 20 metara ispred auta, varaš se. Sve i da ga očekuješ i držiš nogu na kočnici, pola sekunde je vrijeme reakcije plus nekoliko desetinki za dovoljan tlak u kočnicama za koje vrijeme si prešao barem 11 metara, prosječan vozač već 20 metara. Bam, gotovo, smrt. U istih tih pola sekunde volan se može dovoljno smotati da vozilo skrene pola metra i više kaj može odlučiti o životu za razliku od kočnice koja bi ti ostavila još uvijek 60 i više km/h. Postoji standardni test, ulaz 30, obilaženje 25, vraćanje u traku 25 metara koji svi današnji automobili prolaze sa 70 i više km/h bez kočenja. Prelazi se kompletno u lijevu traku i vraća natrag.

Ako ti pješak izleti 20 metara ispred auta, refleksnim stiskanjem kočnice pri 30 - 50 km/h imaš dobre šanse stati ili barem smanjiti brzinu na onu koja nije fatalna za pješaka. S 80 km/h nema šanse, možeš malo usporiti, međutim, u naseljenom mjestu površina za kretanje pješaka mora biti fizički odvojena od kolnika (ograda ili zelena površina) da bi ograničenje moglo biti preko 50 km/h.

 

Što se tiče brzine reakcije, prema ovoj studiji, za refleksno puštanje gasa ti treba oko 0,25 sec, a za početak kočenja 0,5 sec (od t0, ne od puštanja gasa). 

 

Ako zanemarimo efekt puštanja gasa, pri 80 km/h, potrošio si 11,11 metara prije početka kočenja, te si pješaka udario sa 75 km/h).

Pri 50 km/h si na refleks potrošio 6,94 metara i pješaka udario sa 37 km/h.

Pri 40 km/h si na refleks potrošio 5,55 metara i pješaka udario sa 19 km/h.

Pri 30 km/h si se uspješno zaustavio.

 

 

Međutim, ako idemo pješaka izbjegavati, da bismo to sigurno napravili, moram donijeti svjesnu odluku jer to ne možemo refleksno napraviti na siguran način. Nisam našao podatke za konkretan slučaj, ali slično imamo za žuto na semaforu. Uzmimo optimističnu procjenu da možemo za konkretni slučaj donijeti odluku za 1,25 sec, to ti ostavlja:

Pri 80 km/h do pješaka ti treba 0,9 sec, dakle, pokupio si ga bez ikakve reakcije.

Pri 50 km/h do pješaka ti treba 1,44 sec, što ti ostavlja 0,19 sec za provjeru retrovizora, mrtvog kuta, prometa iz suprotnog smjera (ako je dvosmjerni) i prestrojavanje. Čak i da se kreneš odmah prestrojavati, to moraš obaviti u 2,6 metara pri 50 km/h. Realno, za 0,19 sec ne stigneš ni provjeru mrtvog kuta napraviti, a ako bi pokušao i bez provjere prestrojiti se, to uz 2,6 metara ne možeš napraviti bez gubitka kontrole.

Pri 40 km/h do pješaka ti treba 1,8 sec, što ti ostavlja 0,55 sec za provjeru retrovizora, mrtvog kuta, prometa iz suprotnog smjera (ako je dvosmjerni) i prestrojavanje. Ako se kreneš odmah prestrojavati, to moraš obaviti u 6 metara pri 40 km/h. Dakle, uspio bi izbjeći pješaka ako bi pri tom ugrozio sebe i druge sudionike u prometu.

Pri 30 km/h do pješaka ti treba 2,4 sec, što ti ostavlja 1,15 sec za provjeru retrovizora, mrtvog kuta, prometa iz suprotnog smjera (ako je dvosmjerni) i prestrojavanje. Realno, stigao bi provjeriti jedan retrovizor bez provjere mrtvog kuta, što i dalje predstavlja rizičnu radnju, a stigao bi stati da si kočio, znači nepotreban rizik.

 

Inače, prouči koliko smo zapravo spori: https://pdfs.semanticscholar.org/10d9/72bea82a6c8a42559b4568ab64e0bdc20e4d.pdf

 

 

 

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put čet 1.11.2018 10:04 (MrBlc).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Autonomna vozila gazit će životinje i starce a
MrBlc:

Hvala na iscrpnom odgovoru i detaljnoj potvrdi moje teze da pri smrtonosnim brzinama kočenje neće ništa postići. To je i razlog što su brzine u naseljenim mjestima smanjene na 50 ili manje km/h jer je u tim uvjetima vjerojatnost preživljavanja znatno veća.

Dalje si nastavio s pretpostavkama koje nisu na mjestu - žuto svjetlo na semaforu nije nikakva opasnost, namjerno je napravljeno da vozač stigne svjesno odlučiti hoće li stati ili ne. Refleksno trzanje volana je najbrža moguća reakcija, uvijek se može izvesti do određene granice a za to je potrebno iskustvo i svjesnost o prometu. Za dvotračnu cestu ne trebaš nikakve provjere, samo gledaš naprijed. Ako je više traka, situacija se mijenja, u gužvama gledaš nekoliko vozila ispred, pješake, držiš razmak i usporavaš preventivno, tražiš si odstupnicu pa se i pomalo guraš gdje ima malo više mjesta, a to se radi i pri kočenju, ionako. Brzina je najveći problem, a iskustvo pomaže usporiti u situacijama i mjestima koji bi mogli biti kritični, preventivno.
Ja rekoh
17 godina
online
Autonomna vozila gazit će životinje i starce ako ć

Feudalac, ako je na istrčavanje pešaka tvoja standardna reakcija refleksno trzanje volana bez ikakve provere (osim što si možda relativno svestan vozila koja idu iz suprotnog smera), izvini, ne želim ti to, ali ti si ubica u najavi. Ako tako radiš, jednom ćeš pokupiti vozilo/motocikl koji te obilaze, a na drugu stranu tek ne smeš tako trzati, jer bi se u najmanju ruku mogao s*ebati na ivičnjak i izgubiti kontrolu ili pokupiti niz drugih stvari.

 

Drugo, čak ni najrefleksnija odluka nema zero-lag, a pogotovo nijedna koja podrazumeva makar i najkraće moguće odlučivanje na osnovu toga ima li vozila koja idu u susret i objekata koji se nalaze uz ivičnjak.

 

EDIT: MrBlc je dobar deo onoga što je napisao potkrepio realnim podacima, tvoji stavovi su 100% subjektivni i pri tom uglavnom doneti onako, od oka.

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
Poruka je uređivana zadnji put čet 1.11.2018 11:25 (Ivan(4)).
Moj PC  
3 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice