Uspoređuješ kruške i jabuke. Gross profit je "sales" minus "cost of goods sold", i tu je Tesla na 18.3%. Ali to nije net margina, jer jos imamo troskove tipa SG&A, interest, tax, itd. te troskove kao sto su amortizacija i deprecijacija. Net margin, ili profit margin, je zarada nakon svih tih troskova, i tu je Tesla na jako dobrih 15.5%.
S druge strane, na linku koji si attachao stoji da VW ima gross margin on 17%, dakle apsolutno je usporediv s Teslom. Dakle, pojednostavljeno, cijena auta minus cijene proizvodnje istog auta je otprilike ista u postotku. No net profit margin im je dosta manji, oko 5%. E sad, pitanje za dublju analizu je zasto TESLA uspijeva biti toliko profitabilnija uz usporediv gross margin, dakle usporediv omjer cijene proizvoda i troska proizvodnje istog. Vjv sve ostale parametre imaju bolje podesene, i manji SG&A (sales, general and admin - dakle manje administracije i ostalih troskova nakacenih povrh cijene proizvodnje), i manji interest (dakle manje su financirani od strane banaka, a vise od strane dionicara kojima ne placas kamatu), i sigurno manji tax.
E, hvala na uletu i pojašnjenju. Drugo, što nemon ne vidi je TREND. Tesla je navukao 18% margine kad se gleda cijela godina. Ali, godinu su počeli s modelom Y na 50+ tisuća eura/dolara, a nakon niza pojeftinjenja, došli su na 40 i nešto sitno. Sadašnja margina je ispod prosjeka industrije i ako ne uspiju pojeftini proizvodnju, bit će gusto neko vrijeme