Isto vrijedi i za maticne ploce, zna se gdje je CPU, gdje je DIMM slot, gdje su NB+SB (nekad bilo odvojeno, sad je sve u jednom),
tako i grafike sa 3 ventilatora lice jedna na drugu.
Naravno da postoje iznimke, nekad je Galaxy (sad Galax, i KFA2) stavljao custom Zalman ventilatore,
kasnije i Gigabyte, s tim da je Gigabyte stavljao jeftine ventove bez PWM-a (ili nisu ugradili PWM kontroler u BIOS), koji su stalno vrtjeli na max okretajima.
Tu i tamo postoje kartice sa cudnim dizajnom, sa dodatnim 40mm ventom za memoriju itd., nista posebno napeto,
samo jos jedno zujalo koje se vrti na 3000 okretaja i koje ce krepati.
Isto mogu reci i za maticne ploce - nista posebno originalno. Zadnje ploce koje su imale originalni dizajn su bile
od DFI-a, Digi VRM, zarotiran socket i premjesten DIMM slot, to je bilo "nesto novo" u dizajnu, ali ostatak ploce je klasican,
jer nekim cudom mora odgovarati standardu - ne mozes PCI/AGP/PCI-e slotove okrenut kak hoces, i ocekivat da ce se kucista prilagodit.
Grafika ko grafika, cigla ko cigla, nista napeto, razlika je u broju ventilatora i obujmu.
Nema tu previse filozofije i mogucnosti "orginalnijeg" dizajna. I automobili su takvi - 4 kotaca imaju (skoro) svi,
nikakav "originalan" dizajn.