Ak je desna traka puna, očekivalo bi se da policija bude razumna pa da ne kažnjava ljude koji se voze po lijevoj traci. Jel itko tu bio kažnjen zato jer se vozio po lijevoj traci? Mislim, zakon nije svrha sam sebi. Isto tako imaš situacije kad su na autocesti obje trake pune, pogotovo u ljetnim mjesecima, pa policiji ne pada na pamet kažnjavati vozače koji lijevu traku ne koriste isključivo kao pretjecajnu.
Lijeva traka
- poruka: 66
- |
- čitano: 17.947
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
Ma kužim ja tebe, ali ja navodim primjer na ovoj Goričkoj obilaznici, od Vet. stanice na dalje, gdje je max brzina od 60-80. Kaj s tim?
Opet isto pitanje: je li naseljeno mjesto ili nije?
Nemam pojma koji je to dio ceste i ne znam kako to izgleda.
Već su ti par puta odgovorili da su pravila na obilaznici potpuno ista kao i na autocesti.
Netočno, obilaznica nije zasebni pravni element, autocesta je i ima svoj poseban set pravila koji se ne odnosi na ostale ceste (uključujući i obilaznice).
Ma kužim ja tebe, ali ja navodim primjer na ovoj Goričkoj obilaznici, od Vet. stanice na dalje, gdje je max brzina od 60-80. Kaj s tim?
Opet isto pitanje: je li naseljeno mjesto ili nije?
Nemam pojma koji je to dio ceste i ne znam kako to izgleda.
Već su ti par puta odgovorili da su pravila na obilaznici potpuno ista kao i na autocesti.
Netočno, obilaznica nije zasebni pravni element, autocesta je i ima svoj poseban set pravila koji se ne odnosi na ostale ceste (uključujući i obilaznice).
ddarknessfairyy, znači, poanta je ... !?!
Netočno, obilaznica nije zasebni pravni element, autocesta je i ima svoj poseban set pravila koji se ne odnosi na ostale ceste (uključujući i obilaznice).
Čekaj malo, pitala sam te jel obilaznica spada u ceste namijenjene isključivo vožnji motornim vozilima jer u tom slučaju su pravila za vožnju ista kao na autocesti, čak su i kazne iste.
Netočno, obilaznica nije zasebni pravni element, autocesta je i ima svoj poseban set pravila koji se ne odnosi na ostale ceste (uključujući i obilaznice).
Čekaj malo, pitala sam te jel obilaznica spada u ceste namijenjene isključivo vožnji motornim vozilima jer u tom slučaju su pravila za vožnju ista kao na autocesti, čak su i kazne iste.
Pogledaj ZSPC čl. 2 st. 3. i 5.
Obilaznica nije pojam iz zakona, Zagrebu je obilaznica autocesta, Gorici (mislim) cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, Požegi najobičnija cesta.
Autocesta ima svoja pravila koja nemaju veze s cestom namijenjenom isključivo vožnji motornim vozilima.
Ne znam recimo što u se Gorici smatra obilaznica: ona gore koja ide blizu zračne luke (mislim da je pape Ivana Pavla II) ili neka druga?
Pogledaj ZSPC čl. 2 st. 3. i 5.
Obilaznica nije pojam iz zakona, Zagrebu je obilaznica autocesta, Gorici (mislim) cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, Požegi najobičnija cesta.
Autocesta ima svoja pravila koja nemaju veze s cestom namijenjenom isključivo vožnji motornim vozilima.
Ne znam recimo što u se Gorici smatra obilaznica: ona gore koja ide blizu zračne luke (mislim da je pape Ivana Pavla II) ili neka druga?
Pa to te pitam, znam ja da obilaznica nije pojam iz zakona nego te kolega pita kakva su pravila za "obilaznicu" prema Gorici. Ako je ta "obilaznica" prema Gorici navedena kao cesta namijenjena isključivo vožnji motornih vozila onda nema šta tražit na lijevoj traci dok je desna prazna i prekršaji se kažnjavaju istim kaznama kao i prekršaji na autocesti. Ukratko onda je čovjek popušio okladu.
Pogledaj ZSPC čl. 2 st. 3. i 5.
Obilaznica nije pojam iz zakona, Zagrebu je obilaznica autocesta, Gorici (mislim) cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, Požegi najobičnija cesta.
Autocesta ima svoja pravila koja nemaju veze s cestom namijenjenom isključivo vožnji motornim vozilima.
Ne znam recimo što u se Gorici smatra obilaznica: ona gore koja ide blizu zračne luke (mislim da je pape Ivana Pavla II) ili neka druga?
Pa to te pitam, znam ja da obilaznica nije pojam iz zakona nego te kolega pita kakva su pravila za "obilaznicu" prema Gorici. Ako je ta "obilaznica" prema Gorici navedena kao cesta namijenjena isključivo vožnji motornih vozila onda nema šta tražit na lijevoj traci dok je desna prazna i prekršaji se kažnjavaju istim kaznama kao i prekršaji na autocesti. Ukratko onda je čovjek popušio okladu.
Sad sam zbunjen: govorimo li o goričkoj "obilaznici" ili cesti ZG - Buzin - VG?
Ni jedno ni drugo nije cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, no dijelom ne prolazi kroz naseljena mjesta (ZG - Buzin - VG, npr. potez Mlaka - Gorica), dok Ivana Pavla II ide kompletno kroz naseljeno mjesto.
Sam pojam "obilaznica" u okladi ništa ne znači.
Sad sam zbunjen: govorimo li o goričkoj "obilaznici" ili cesti ZG - Buzin - VG?
Ni jedno ni drugo nije cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, no dijelom ne prolazi kroz naseljena mjesta (ZG - Buzin - VG, npr. potez Mlaka - Gorica), dok Ivana Pavla II ide kompletno kroz naseljeno mjesto.
Sam pojam "obilaznica" u okladi ništa ne znači.
Čekaj da se Pipe Smoker očituje koja cesta je u pitanju on blebeće o obilaznicama od početka.
Pogledaj ZSPC čl. 2 st. 3. i 5.
Obilaznica nije pojam iz zakona, Zagrebu je obilaznica autocesta, Gorici (mislim) cesta namijenjena isključivo vožnji motornim vozilima, Požegi najobičnija cesta.
Autocesta ima svoja pravila koja nemaju veze s cestom namijenjenom isključivo vožnji motornim vozilima.
Ne znam recimo što u se Gorici smatra obilaznica: ona gore koja ide blizu zračne luke (mislim da je pape Ivana Pavla II) ili neka druga?
Old Iggy, baš ta koja ide blizu Zračne Luke.
bilo da se radi o autocesti, cesti rez. za motorna vozila ili brzoj cesti lijeva traka je uvijek preticajna, a desnom se vozi.
po gradu unatoc krivom misljenju mnogih, TAKOĐER se vozi u pravilu desnom trakom, a iznimno od toga se prestrojava lijevo iskljucivo ukoliko se time ne ometa brza vozila iza i/ili ukoliko se skrece lijevo na sljedecem semaforu.
500kn ide prijatelju!
pravi se javlja... ko ti uopce da vozacku!
bilo da se radi o autocesti, cesti rez. za motorna vozila ili brzoj cesti lijeva traka je uvijek preticajna, a desnom se vozi.
po gradu unatoc krivom misljenju mnogih, TAKOĐER se vozi u pravilu desnom trakom, a iznimno od toga se prestrojava lijevo iskljucivo ukoliko se time ne ometa brza vozila iza i/ili ukoliko se skrece lijevo na sljedecem semaforu.
500kn ide prijatelju!
Na kojim člancima zakona je utemeljeno to tvoje "ispravno" mišljenje?
pravi se javlja... ko ti uopce da vozacku!
Policija, nećeš vjerovati.
Ovaj wifi će ti objasniti da ti kršiš zakon ako se voziš 60 po cesti di je ograničenje 60 i ne prakriaš se sa strane u trenutku kad u retrovizoru primjetiš njega koji dolazi sa 120.
bilo da se radi o autocesti, cesti rez. za motorna vozila ili brzoj cesti lijeva traka je uvijek preticajna, a desnom se vozi.
po gradu unatoc krivom misljenju mnogih, TAKOĐER se vozi u pravilu desnom trakom, a iznimno od toga se prestrojava lijevo iskljucivo ukoliko se time ne ometa brza vozila iza i/ili ukoliko se skrece lijevo na sljedecem semaforu.
500kn ide prijatelju!
Na kojim člancima zakona je utemeljeno to tvoje "ispravno" mišljenje?
Wifi je u pravu:
1.) Vozilo se mora kretati desnom trakom
2.) Sve osim desne su pretjecajne, osim jasno navedenih iznimki:
- ako je vozilo sporije od tramvaja, a pruga je u desnoj traci, mora se makniti u prvu sljedeću da ne ometa tramvaj
- u naselju, isključivo ako ne ometa druga vozila koja se kreću iza njega (od ovog pravila su dodatno isključeni kamioni preko 3,5t, mopedi, radni strojevi i sl.)
- ako su kolone vozila (tad je pretjecanje svakako zabranjeno)
- pred raskrižjem
Imaš u zakonu odgovor i na pitanje o kažnjavanju kad je desna zakrčena - tad je pretjecanje zabranjeno, a vožnja lijevom dopuštena (članak 75).
Izvadak iza zakona:
Članak 47.
(1) Vozilo se kreće desnom stranom kolnika...
(2) Vozač je dužan kretati se obilježenom prometnom trakom koja se proteže uz desni rub kolnika, a ako trake nisu obilježene...
Članak 48.
(1) Iznimno od odredbe članka 47. stavka 2. ovoga Zakona:
1) vozila koja se kreću sporije od tramvaja...
2) na cesti u naselju s kolnikom na kojem za promet vozila u istom smjeru postoje najmanje dvije obilježene prometne trake, vozač se može za kretanje svojeg vozila koristiti i prometnom trakom koja se ne nalazi uz desni rub kolnika ako time ne ometa ostala vozila koja se kreću iza njegova vozila.
(2) Odredba stavka 1. točke 2. ovoga članka ne odnosi se na vozača teretnog automobila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg, vozača vozila koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu kretanja veću od 40 km na sat i na vozača mopeda, traktora, radnog stroja i motokultivatora, osim na dijelu ceste ispred raskrižja ili drugog mjesta na kojem vozilo skreće ulijevo.
Članak 58.
(2) Vozač je dužan na dovoljnoj udaljenosti pred raskrižjem vozilom zauzeti položaj na onoj prometnoj traci kojom mora proći kroz raskrižje.
Članak 67.
(1) Pretjecanje i obilaženje obavlja se s lijeve strane.
(2) Pretjecati se mora s desne strane ako je vozilo na kolniku zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulijevo.
Članak 71.
(1) Nakon pretjecanja ili obilaženja vozač je dužan, čim to bude moguće učiniti bez ometanja ili ugrožavanja ostalih sudionika u prometu, vozilom ponovno zauzeti položaj na prometnoj traci kojom se kretao prije pretjecanja, odnosno obilaženja.
Članak 75.
(1) Na cesti na kojoj postoje najmanje dvije prometne trake namijenjene za promet vozila u istom smjeru i na kojima su kolone vozila, vozač ne smije vozilom prelaziti iz trake u traku (slalom). Vozač može napustiti traku na kojoj se nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno ili radi zaustavljanja, odnosno parkiranja vozila.
(2) Na cestama i uz uvjet iz stavka 1. ovoga članka, brže kretanje vozila na jednoj traci od kretanja na drugoj traci ne smatra se pretjecanjem, osim u slučaju iz članka 74. ovoga Zakona.
bilo da se radi o autocesti, cesti rez. za motorna vozila ili brzoj cesti lijeva traka je uvijek preticajna, a desnom se vozi.
po gradu unatoc krivom misljenju mnogih, TAKOĐER se vozi u pravilu desnom trakom, a iznimno od toga se prestrojava lijevo iskljucivo ukoliko se time ne ometa brza vozila iza i/ili ukoliko se skrece lijevo na sljedecem semaforu.
500kn ide prijatelju!
Na kojim člancima zakona je utemeljeno to tvoje "ispravno" mišljenje?
Wifi je u pravu:
Poanta je da u gradu lijeva traka nije pretjecajna (prema čl. 75., st. 2), nego se može koristiti ravnopravno s desnom dokle god ne "ometaš" promet iza sebe (ne kužim čemu tu riječ "prestrojavanje" kad zakon ne govori o prestrojavanju nego o vožnji). Ovo "iznimno" u zakonu ne znači da se ti samo iznimno smiješ kretati po drugim trakama!
Ako je WiFi mislio to što sam sad napisao, onda je u pravu.
Poanta je da u gradu lijeva traka nije pretjecajna, nego se može koristiti ravnopravno s desnom dokle god ne "ometaš" promet iza sebe (ne kužim čemu tu riječ "prestrojavanje" kad zakon ne govori o prestrojavanju nego o vožnji). Ovo "iznimno" u zakonu ne znači da se ti samo iznimno smiješ kretati po drugim trakama!
Ako je WiFi mislio to što sam sad napisao, onda je u pravu.
Zakon ne poznaje termin "pretjecajna" traka. Zakon samo navodi kojom se trakom smiješ kretati inače, a kojom pretjecati. Navodi da je promet u naselju iznimka pod određenim uvjetima. Osim kolokvijalnog naziva "pretjecajna traka" za traku kojom zakon dopušta pretjecanje (a wifi definitivno nije jedini koji to radi u ovoj temi), wifi je još pogrešno koristio izraz "prestrojavanje" za "mijenjanje prometne trake" iako zakon jasno radi razliku, što također spada u kolokvijalno korištenje izraza.
Međutim, u kontektsu postavljene oklade, lijeva traka nije traka za normalan promet, već zakon u naseljenom mjestu izvanredno predviđa promet tom trakom pod točno određenim uvjetima.
Nema nekog smisla raspravljati u kontekstu oklade jer ni jedan ni drugi nisu (posve) u pravu.
A što točno je WiFi mislio onime što je napisao - nek se izjasni.
Činjenica je da se lijeva traka u gradu koristi sasvim normalno (a ne iznimno) kao i desna traka, pod uvjetom da ne ometaš promet iza sebe. Štoviše, kod gušćeg prometa u gradu poput Zagreba na mnogim ju je mjestima uputno koristiti, jer ne štopaš ove koji se ubacuju na cestu s desne strane. Dakle, nema ni pravnog ni praktičnog razloga da se izbjegava korištenje lijeve trake u gradu, odnosno da se ona samo iznimno koristi.
PS ovo govorim zato jer fakat dosta ljudi misli da je lijeva pretjecajna i u gradu (vidimo to i u ovoj temi). Recimo i moj stari, kao valjda i dosta ljudi koji nisu navikli voziti po višetračnim gradskim cestama, je isto tako prije mislio, i kad smo išli u Zagreb stalno bi me tjerao nek se prebacim u desnu traku. Ja sam, naravno, to odbijao napraviti i stalno sam mu morao tumačiti zašto se vozim po lijevoj traci. Njemu je to, eto, neprirodno. Meni je to postalo prirodno nakon nekoliko godina vožnje po Zagrebu. Lijevu ili srednju traku ne treba izbjegavati, nego se treba prilagoditi uvjetima na cesti i odabrati onu traku kojom ćeš najugodnije ili najbrže putovati, bez da ometaš ili štopaš druge sudionike prometa. Inzistiranjem da se stalno vozi po desnoj traci zapravo se usporava/otežava promet!
(1) Iznimno od odredbe članka 47. stavka 2. ovoga Zakona:
1) vozila koja se kreću sporije od tramvaja...
2) na cesti u naselju s kolnikom na kojem za promet vozila u istom smjeru postoje najmanje dvije obilježene prometne trake, vozač se može za kretanje svojeg vozila koristiti i prometnom trakom koja se ne nalazi uz desni rub kolnika ako time ne ometa ostala vozila koja se kreću iza njegova vozila.
Tu ti je sve rečeno.
Da ponovimo gradivo!
Lijeva traka NIJE TRAKA ZA PRETICANjE,osim ako to nije znakom određeno!Postoji traka za spora vozila i ona je jasno naznacena prometnim znakom primjer!
Autocesta ima prometno pravilo-da je lijeva traka iskljucivo preticajna traka!
Sve ostalo su samo termini,zaobilazenje,preticanje,prestrojavanje-nemaju veze sa okladom!
Autor teme je u pravu i to je cisto kao suza!
Da ponovimo gradivo!
Lijeva traka NIJE TRAKA ZA PRETICANjE,osim ako to nije znakom određeno!Postoji traka za spora vozila i ona je jasno naznacena prometnim znakom primjer!
Autocesta ima prometno pravilo-da je lijeva traka iskljucivo preticajna traka!
Sve ostalo su samo termini,zaobilazenje,preticanje,prestrojavanje-nemaju veze sa okladom!
Autor teme je u pravu i to je cisto kao suza!
Daj, pročitaj zakon! Jesam se džabe trudio izvući relevantne članke? Zakon po pitanju pretjecanja ne postavlja posebne uvjete za autocestu, već upravo suprotno - iznimno dopušta prometovanje lijevom trakom u naseljenom mjestu i/ili pod točno određenim uvjetima (pred raskrižjem, a u naseljenom mjestu i ako time ne ometaš druge vozače).
Što se oklade tiče, korištenje trake pod posebnim uvjetima se teško može nazvati normalno, a s druge strane pretjecajna traka kao pojam ne postoji. Pobjednik oklade doslovno ovisi o tumačenjima kolokvijalnih izraza, ako oni međusobno to nisu preciznije definirali, a strogo tehnički, oboje su u krivu.
Odokativno, ako se po gradu vozim 60, ne vidim kako to ometa nekog tko postuje ogranicenja, i mislim da se mogu voziti u L traci koliko hocu 😀
Odokativno, ako se po gradu vozim 60, ne vidim kako to ometa nekog tko postuje ogranicenja, i mislim da se mogu voziti u L traci koliko hocu 😀
I to je definirano zakonom. Ometanje je samo u slučaju nepoštivanja prometnih propisa. Ako ti voziš po ograničenju lijevom trakom, ne ometaš nikoga.
@MrBlc - dobro pročitaj cijeli članak još jednom.
Odokativno, ako se po gradu vozim 60, ne vidim kako to ometa nekog tko postuje ogranicenja, i mislim da se mogu voziti u L traci koliko hocu 😀
I to je definirano zakonom. Ometanje je samo u slučaju nepoštivanja prometnih propisa. Ako ti voziš po ograničenju lijevom trakom, ne ometaš nikoga.
Definirano je zakonom kao: "Ometanje prometa je radnja u prometu kojom se nekoga suprotno prometnim propisima prisiljava na promjenu dotadašnjeg načina sudjelovanja u prometu."
Možeš li razložiti što to točno znači? Jel to znači da je ometanje kad nekoga tjeraš da krši prometne propise? Ili i kad nekoga onemogućavaš da iskoristi prava koja mu proizlaze iz prometnih propisa? Znači ako je dozvoljena maksimalna brzina 80 km/h, a ti se voziš 60 km/h - ti tad njega u lijevoj traci ne ometaš time što ga prisiljavaš na promjenu dotadašnjeg načina sudjelovanja u prometu (jer zbog tebe mora usporiti)?
To je tako loše definirano u zakonu da osoba koja nije pravnik ne zna što to točno znači.
I to je definirano zakonom. Ometanje je samo u slučaju nepoštivanja prometnih propisa. Ako ti voziš po ograničenju lijevom trakom, ne ometaš nikoga.
Definirano je zakonom kao: "Ometanje prometa je radnja u prometu kojom se nekoga suprotno prometnim propisima prisiljava na promjenu dotadašnjeg načina sudjelovanja u prometu."
Možeš li razložiti što to točno znači? Jel to znači da je ometanje kad nekoga tjeraš da krši prometne propise? Ili i kad nekoga onemogućavaš da iskoristi prava koja mu proizlaze iz prometnih propisa? Znači ako je dozvoljena maksimalna brzina 80 km/h, a ti se voziš 60 km/h - ti tad njega u lijevoj traci ne ometaš time što ga prisiljavaš na promjenu dotadašnjeg načina sudjelovanja u prometu (jer zbog tebe mora usporiti)?
To je tako loše definirano u zakonu da osoba koja nije pravnik ne zna što to točno znači.
Ako nekom izletiš, to je ometanje (jer si napravio prekršaj i primorao na promjenu brzine).
Ako voziš normalno i ovaj doleti, ne ometaš. Ako si u lijevoj traci, dozvoljeno je 80, ti voziš 60, moraš se maknuti jer
Jako je jednostavno i čisto. Ometanje nije ono što se većini ljudi kao ometanje (npr. netko vozi autocestom lijevom trakom 130 km/h i prolazi kolonu kamiona koja ide 100 km/h, a dolijeće Porsche s 200 i on bi da mu se ovaj makne).
Tu je i članak 51...
Jer? Tu ti je iscurio tekst.
Znači, ako si u lijevoj traci dozvoljeno ti je 80, ti voziš 60 i iza tebe stiže vozilo koje se vozi brže od tebe, to se smatra ometanjem?
Jer? Tu ti je iscurio tekst.
Znači, ako si u lijevoj traci dozvoljeno ti je 80, ti voziš 60 i iza tebe stiže vozilo koje se vozi brže od tebe, to se smatra ometanjem?
Ma htio napisati na članak 51. Znači, jedno je kad voziš 60 jer svi voze 60 i takav je prometni tok, drugo je kad miliš (iako te se i onda može proći s desne strane).
Da će te za to netko kazniti neće, da ćeš "dignuti živce" hoćeš. No to je više navika s autoceste (jer se toga nitko neće sjetiti npr. na zelenom valu ili Vukovarskoj), ali će se sjetiti npr. na toj VG "obilaznici" iako su to u biti iste ceste.
pa evo da se izjasnim kako su me vec prozvali...
clanke vam je MrBlc vec napisa i hvala mu na tome... ja se osobno nebi ni trudia vec bi prepustia drugima nek traze ako ih zakon uopce zanima.
na autoputu, brzoj i motornoj cesti, desna traka je vozna traka, srednja i lijeva su preticajne trake. po obavljanju radnje pretjecanja, vozac je duzan vratiti se u krajnju desnu traku. prica gotova! nema voznje srednjom/livom, i to NEOVISNO o maksimalnoj dopustenoj brzini. dakle, ako netko vozi 130 na autoputu, to moze radit desnom trakom. lijevom trakom se vozila pretjecu na nacin da sa znacajnom razlikom u brzini u odnosu na desnu traku obave tu radnju sto je moguce brze. to znaci da nema snail-raceova auti koji idu 129 i 130km/h ako cemo vec uvodit ogranicenja brzine u igru. dakle, ako ces nekog pretjecat ko se vozi 130, radit ces to s minimalno 150 ili vise. ako ti to ne odgovara, onda se vozi 129 desnom trakom.
po gradu, sve trake su tek nazivno ravnopravne. zakonski je navedeno da je ti doista mozes koristit srednju ili lijevu traku, ALI ako time nikog ne ometas. opet, koplja se lome na tome smetas li ti ako vozis livom trakom maksimalno dopustenom brzinom i odgovor je DA! smetas ako se iza tebe nalazi vozilo koje je brze, i prije nego se uopce i pojavilo u tvojoj guzici, triba si se maknit u desnu traku, propustit i onda nastavi po zelji. najocitiji primjeri: dijelovi kastela imaju po dvije trake u svakom od smjerova. jedini ispravni nacin voznje je voziti desnom trakom, a u lijevu (za primjerice semafor) prestrojiti se tako da se to radi neposredno (nekoliko desetaka ili stotina metara ranije) prije semafora. ono sto u praksi imas je da primjerice majmuni voze od skretanja za Metro do Sucurca livom trakom u duzini 3km jer skrecu livo, ili jos gore, nastavljaju i dalje do spoja u jednu traku jos par km iza toga. niti je to po zakonu, niti je to ispravno u bilo kojem obliku i formi. sluzbeno ta cesta nije ni brza ni motorna, dakle, nesto brza gradska prometnica.
sto se tice MAKSIMALNO DOPUŠTENE BRZINE, to je brzina kojom netko smije voziti bez kazne. to nije brzina koja vrijedi za sva vozila na cesti, bilo jasno oznacena poput policije, vatrogasaca, hitne pomoci, bilo civilnih vozila odnosno vozaca kojima je dopustena takva voznja. niti je na meni da preispitujem necije razloge zbog cega ce vozit brze, niti je na ikom drugom. ako sam idem brze, to je moj rizik, moja kazna, i ne tice se niti jednog drugog vozaca osim policije. ako ti pak krsis zakon voznjom livom trakom, bilo gradskim prometnicama, ili u kategoriji autoput prometnica, to je tvoj prekrsaj, i isto domena policije. ako ces se inatit, tvoje je pravo bit kreten i blokirat livu traku, ali to ne znaci da si iti malo vise u pravu od nekog tko vozi preko ogranicenja, dapace, ugrozavas daleko vise ljudi nego taj koji ide priko ogranicenja...