Problem s garancijom i zamjenom proizvoda

poruka: 6
|
čitano: 3.470
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
8 godina
neaktivan
offline
Problem s garancijom i zamjenom proizvoda

Pozdrav svima, imam par pitanja u vezi garancije jer imam problema s jednom poznatijom trgovinom i zamjenom proizvoda. Necu napisati o kojoj trgovini i komponenti se konkretno radi jer jos cekam da vidim kak ce se to razviti, ali napisati cu okvirno s primjerom. Zanima me moze li se trgovina tako ponasati te koja su moja prava.

Slucaj je sljedeci. Prije godinu dana je kupljena kompjuterska komponenta, TOP model u svojoj kategoriji (debelo najskuplji) i s garancijom od 2 godine. Komponenta se pokvarila i odnesena je u tgovinu. Nakon tjedan dana mi javljaju da je servis (ovlasteni servis tj. uvoznik) rekao da su testirali komponentu i da je doista neispravna i da ce mi je zamijeniti. Pitam kad ce biti zamjena, kazu maksimalno za 30 dana.

Nakon sto je proslo i tih 30 dana (sveukupno oko 35 dana), na moj upit sto je s komponentom i da se to malo preoduzilo, javljaju mi da jos nije stigla zamjena. Pitam koji je njihov zakonski rok u kojem mi moraju dati zamjenu ili vratit novce, oni kazu da ne postoji odredjeni zakonski rok vec se navodi "razumni rok" (sto valjda svako moze tumacit kak hoce). Iz nekih drugih izvora dobijam informaciju da je to maksimalno 45 dana (jel to tocno)? Zadnji 45. dan javljaju mi se iz trgovine i kazu da je ovlasteni servis/zastupnik/uvoznik javio da nemaju istu komponentu vec nude zamjenu. I to bi bilo OK nakon mukotrpnih 45 dana cekanja, al evo u cemu je problem i po meni je ovo bezobrazluk, a i protuzakonito.

Ovlasteni servis navodno nudi 2 komponente u zamjenu: jedna je slabiji model iz te kategorije (i to za 2 razine), dok je drugi cijelu kategoriju slabiji model (a za kojeg me pokusavaju nagovoriti da mi je to dobro jer je "novija oznaka proizvoda", tj. noviji model iz te svoje nize kategorije). Na moje protestiranje, odgovaraju mi da su to "adekvatne" zamjene. Na to im saljem hrpu testova, benchmarkova itd. po kojima je preocito da su modeli koje mi nude 10-20% sporiji od mog pokvarenog TOP modela, no trgovina i dalje uporno tvrdi da su to "adekvatni" modeli i da je to tako uvoznik rekao/porucio.

Da vam primjerom malo slikovitije objasnim da bude lakse za shvatit, recimo da ste kupovali HDD-od 3 TB marke Western Digital i da ste na izboru imali sljedece modele:

1.) WD 3 TB Raid Enterprise Edition za 1600 kn
2.) WD 3 TB BLACK Edition za 1300 kn
3.) WD 3 TB BLUE Edition za 1100 kn
4.) WD 3 TB GREEN Edition za 1000 kn

Mislim da svi ovdje znamo kakva je razlika izmedju navedenih diskova i u cijeni i u kvaliteti. Takodjer, svi znamo da su TOP modeli uvijek dosta skuplji.

Dakle, iz ovog primjera, recimo da ste odlucili pljunuti malo vise love i uzeti 3 TB RAID ENTERPRISE verziju za 1600 kn i koji je krepao. No ono sto vam ovlasteni servis (ili trgovina, ko ce ih znati vise) u zamjenu nudi nije cak niti BLACK edition vec BLUE edition i govore "pa to je adekvatna zamjena", a sto svi znamo da nije ni kvalitetom ni brzinom, a bome ni cijenom. Kao alternativu, nude vam WD 2,5 TB RED Edition (znaci ISPOD 3 TB HDD) koji u trgovini kosta recimo 1200kn i govore vam "pa RED su noviji i zato su bolji".

Jel ovo po vama posteno i jel oni mogu ovo? Sto se cijena tice, cijene su im i dalje manje-vise iste kao i prije godinu. Znaci nude mi losije i slabije i jeftinije modele bez ikakve nadoknade u razlici u cijeni.

Na sve ovo im ja ODRJESTIO odgovaram da nema sanse da prihvatim takvu zamjenu, na sto mi iz trgovine odgovaraju da bi mi onda oni (trgovina) mogli na svoju ruku dati neku slicnu komponentu iz svoje trgovine uz moju nadoplatu.

Na to mi se opet dize tlak jer smatram da nisam duzan placati njihovu nemogucnost osiguravanja adekvatne zamjene (napominjem: oni cijelo vrijeme govore kako su predlozene zamjene od ovlastenog uvoznika "adekvatne" makar sam im pokazao i dokazao s 50 razlicitih reviewova i benchmarkova), ali ipak na njihovom siteu pronalazim malo brzi/jaci i skuplji model takve slicne ili vise kategorije. Recimo da se radi o WD 3,5 TB Raid Enterprise Edition koji u toj trgovini kosta recimo 1650 kn i izlistan je kao dostupan. Javim im da bi onda uzeo taj model uz nadoplatu od 50 kn (nadoplata koja mi ne odgovara al bi pregrizo i to cisto da rijesim). No tu sad postaje opet zanimljivo.

Trgovina mi odgovara da mi mogu dati u zamjenu WD 4 TB Raid Enterprise Edition (koji u toj trgovini recimo kosta 1900 kn), ALI navodna nadoplata s moje strane bi trebala biti ne razlika mog placenog i njihovog HDD-a od 3 TB u iznosu od 300kn (1900-1600) vec traze duplo vecu nadoplatu, tj. nadoplatu od cak 600 kn!

Na to im odgovaram da nema sanse da idem placati tolke nadoplate od cak 300kn u razlici, a pogotovo ne od 600kn kolko oni navode iz nekih svojih proracuna, jer nit imam potrebe za takvim vecim HDD-ima niti mi pada na pamet doplacivati tolike iznose zato jer oni nisu u stanju osigurati adekvatnu zamjenu. Saljem im upit da mi odgovore:

1.) zasto mi ne nude opciju da uzmem/nadoplatim manji HDD od 3,5 TB koji je prakticki/sitno skuplji od mog reklamiranog nego mi nude znatno veci i skuplji
2.) na osnovu koje fore racunaju da razlika mog HDD-a placenog 1600kn i njihovog od 1900 kn nije 300 vec 600 (!?
3.) kad vec traze nadoplate (i to neopravdano visestruko vece), zasto se nisu sjetili oni meni ponuditi svoju nadoplatu kad su mi nudili puno jeftiniji i slabiji proizvod (hipotetski "WD 1,5 TB RED")
4.) otvoreno ih pitam imam li ja, po zakonu, mogucnost traziti povrat punog iznosa od 1600 kn nazad obzirom da mi ne mogu osigurati adekvatnu zamjenu i obzirom da je proslo vec 45 dana

Na sve to oni odgovaraju samo na pitanje broj 2, tj. da se razlika nadoplate ne racuna po cijeni koju sam ja platio/na mom racunu i cijeni koja je njima u trgovini vec po "njihovoj nabavnoj cijeni od nabavljaca" + da je vrijednost moje komponente koju sam reklamirao u danasnje vrijeme manja nego sto je bila prije (a nije, gledajuci po www.nabava.net vidim da je cijena i dalje ista, pogotovo ako usporedimo s malo slabijim modelima koji i dalje kostaju prakticki isto, pa prema cemu se moze zakljuciti da moj jaci model ne moze nikako vrijediti manje).

Na pitanja o povratu novca ne odgovaraju nista vec ponavljaju ko papige da je osigurana "adekvatna" zamjena te sad govore kako je tu zamjenu proizvodjac (tvornica, u ovom hipotetskom primjeru WD) odabrao i proslijedio ovlastenom servisu (uvozniku), a koji su onda dalje proslijedili trgovini i da oni ne mogu nista oko toga.

Obzirom da je proslo 47 dana te mi ne mogu osigurati TOCNU zamjenu IDENTICNOG proizvoda niti mi zele dati malo jacu/skuplju verziju (makar uz neku moju SITNU nadoplatu), zanima me koja su moja prava i kako da se postavim prema njima? I imam li (zakonski) pravo traziti vracanje novca? Moram li pristati na njihovu ponudu moje nadoplate za njihov skuplji (i to dosta skuplji) proizvod ili mogu reci da zelim novce nazad?

Ispricavam se na dugackom opisu i zahvaljujem unaprijed na pomoci i savjetima.

P.S. samo da napomenem da se ne radi o HDD-u, on je naveden samo kao primjer da lakse pojasnim situaciju. Radi se o drugoj slicnoj komponenti slicne vrijednosti, a ostatak price je identican.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Problem s garancijom i zamjenom proizvoda
gtgladiator kaže...

..

 neznam o kojoj se trgovini radi, ja sam u linksu do sada uvijek imao pozitivne reklamacije ajmo to tako reći (pokvari se miš, nemaju više takvog, biram miš u cijeni miša koji se strgo kada sam ga kupio, uz eventualnu nadoplatu)

dakle vrate ti novce ali ih moraš potrošit kod njih u trgovini ajmo to tako reći)

i kada sam nadoplaćivao cijena je uvijek iznosila razliku..

ukoliko misliš da si zakinut zaprijeti službom za zaštitu kupaca, dovedi im inspekciju pa će ti isplatit novce i otići ćeš drugdje..

a inače pogledaj mišljenja kupaca o toj trgovini gdje kupuješ jel sigurno nisi prvi da mu se to dogodilo..

Umro je Einstein, umro je Newton, ni ja se ne osjećam baš najbolje.. :(
8 godina
neaktivan
offline
Re: Problem s garancijom i zamjenom proizvoda
LUNAT1C kaže...
gtgladiator kaže...

..

 neznam o kojoj se trgovini radi, ja sam u linksu do sada uvijek imao pozitivne reklamacije ajmo to tako reći (pokvari se miš, nemaju više takvog, biram miš u cijeni miša koji se strgo kada sam ga kupio, uz eventualnu nadoplatu)

dakle vrate ti novce ali ih moraš potrošit kod njih u trgovini ajmo to tako reći)

i kada sam nadoplaćivao cijena je uvijek iznosila razliku..

ukoliko misliš da si zakinut zaprijeti službom za zaštitu kupaca, dovedi im inspekciju pa će ti isplatit novce i otići ćeš drugdje..

a inače pogledaj mišljenja kupaca o toj trgovini gdje kupuješ jel sigurno nisi prvi da mu se to dogodilo..

 

 

Nije Links, al je jedna slicna veca i inace korektna trgovina (nije bitno koja, to cu napisati ako me nastave zezati). Do sad su bili uvijek korektni, a i 2 frenda su imali identicne reklamacije (identicnih komponenti) u istoj toj trgovini. U oba slucaja nisu vise imali identican TOP model. Jednom frendu je ovlasteni servis (uvoznik) u zamjenu poslao malo jaci model, a drugom frendu je ta trgovina zamijenila za isti takav malo jaci model na svoju ruku bez ikakve nadoplate (isto je cekao 45 dana). A sad mene u identicnoj situaciji zajebavaju i daju jeftinije i slabije modele ili traze poprilicne nadoplate za malo bolji model.

15 godina
offline
Re: Problem s garancijom i zamjenom proizvoda
gtgladiator kaže...
LUNAT1C kaže...
gtgladiator kaže...

..

 neznam o kojoj se trgovini radi, ja sam u linksu do sada uvijek imao pozitivne reklamacije ajmo to tako reći (pokvari se miš, nemaju više takvog, biram miš u cijeni miša koji se strgo kada sam ga kupio, uz eventualnu nadoplatu)

dakle vrate ti novce ali ih moraš potrošit kod njih u trgovini ajmo to tako reći)

i kada sam nadoplaćivao cijena je uvijek iznosila razliku..

ukoliko misliš da si zakinut zaprijeti službom za zaštitu kupaca, dovedi im inspekciju pa će ti isplatit novce i otići ćeš drugdje..

a inače pogledaj mišljenja kupaca o toj trgovini gdje kupuješ jel sigurno nisi prvi da mu se to dogodilo..

 

 

Nije Links, al je jedna slicna veca i inace korektna trgovina (nije bitno koja, to cu napisati ako me nastave zezati). Do sad su bili uvijek korektni, a i 2 frenda su imali identicne reklamacije (identicnih komponenti) u istoj toj trgovini. U oba slucaja nisu vise imali identican TOP model. Jednom frendu je ovlasteni servis (uvoznik) u zamjenu poslao malo jaci model, a drugom frendu je ta trgovina zamijenila za isti takav malo jaci model na svoju ruku bez ikakve nadoplate (isto je cekao 45 dana). A sad mene u identicnoj situaciji zajebavaju i daju jeftinije i slabije modele ili traze poprilicne nadoplate za malo bolji model.

 links sam naveo primjera radi, jel sam tamo većinom imo stvari na reklamaciji, u svakom slucaju mozes im se zaprijetit inspekcijom

Umro je Einstein, umro je Newton, ni ja se ne osjećam baš najbolje.. :(
11 godina
offline
Problem s garancijom i zamjenom proizvoda

Ajmo nekim redom.
Trebao si navesti o kojoj se komponenti radi.

Ja sam imao slican slicne probleme sa ADM ducanom u Zagrebu.

Reklamirao sam prvo plocu.

Rekli su mi prvo tjedan dana pa nakon sto je proslo 10 dana odlucio sam promjenit nacin komunikacije. (malo agresivnije)
Gospodin mi je rekao da je zakonski rok 45 dana,pitao sam ga po kojem to zakonu?
Ja ljepo znam da je u zakonu naveden razumni rok.

A razumno je znas se do 10 dana.

Nakon tog mog poziva zovu me za sat vremena i kazu da je ploca stigla i da je uredno ugrađena i da sve radi.

4 mjeseca nakon toga problem sa grafom.

Odnio na servis grafu i rekli mi da je i oni moraju testirati i zovem nakon 3 dana i kazu mi je da je poslana na reklamaciju i da ce bit rijeseno kroz 7 dana.

Proso 10 dana niko ne zove nakon sto sam poludio i poslo mail sta se desava,dobio sam odgovor da trenutno tih mojih grafickih nema i da nema ni jacih da se cekaju da stignu u HR.

Ja poludio i reko da neka povuku iz ducana neku grafu.

Ja ljepo nadoplatio 200 kuna i uzeo jos bolju grafu i prezadovoljan sam.

A ovaj tvoj slucaj:

Proizvođać je dužan osigurati sve rezervene dijelove i proizvode u trajanju jamstvenog roka.

Ako se uređaj vise ne proizvodi moraju ti dati uređaj u RANGU tj najslicniji tvom kupljenom ALI SLABIJU NE SMIJU i ti nisi dužan to prihvatit.

Pošalji mail ili odi u ducan i malo podigni glas i reci da je zakonski rok proso i da ides odma na inspektorat.

OVDJE SI DEFINITIVNO U PRAVU I NEDAJ SE SAMO NAVUC NA FORE TRGOVCA. JER OBICNO AKO PRISTANES NA NEKI NJIHOV UVIJET OBICNO TE OTKANTAJU.

 

Evo ti ovdje i sluzbeno od sta pise u pravima za potrosaca.



NAJČEŠĆA PITANJA I SAVJETI POTROŠAČIMA

1. Kupili ste  proizvod (televizor, računalo, glačalo ili neki drugi tehnički uređaj) na kojem  ste nakon nekog vremena uočio kvar (ne funkcionira onako kako bi trebao ili uopće ne radi). Prilikom kupovine predan vam je  jamstveni list (garancija) za ispravnost prodanog proizvoda. Što možete učiniti, koja su vaša prava?

?   Ako kupljeni proizvod nije ispravan ili ne funkcionira kako bi trebao, obratite se izravno trgovcu od kojeg ste kupili proizvod  sa zahtjevom da vam popravi proizvod.

?   Proizvod trebate dostaviti trgovcu koji  će  proizvod otpremiti do mjesta gdje se treba servisirati (popraviti) i popravljeni proizvod (ako  je proizvod moguće popraviti) dopremiti  u trgovinu ili na vašu adresu (o mjestu dopreme popravljenog proizvoda možete se dogovoriti s trgovcem).

?    Ako se proizvod ne može popraviti trgovac vam treba predati isti takav novi proizvod.

?    Ako trgovac ne može predati isti takav novi proizvod (nema ga više u ponudi ili tome slično) može vam ponuditi proizvod sličnih karakteristika ili ako vam to ne odgovara , tada  vam je dužan izvršiti povrat plaćene cijene proizvoda.

Kresimir
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Problem s garancijom i zamjenom proizvoda
gtgladiator kaže...

Obzirom da je proslo 47 dana te mi ne mogu osigurati TOCNU zamjenu IDENTICNOG proizvoda niti mi zele dati malo jacu/skuplju verziju (makar uz neku moju SITNU nadoplatu), zanima me koja su moja prava i kako da se postavim prema njima? I imam li (zakonski) pravo traziti vracanje novca? Moram li pristati na njihovu ponudu moje nadoplate za njihov skuplji (i to dosta skuplji) proizvod ili mogu reci da zelim novce nazad?

 Dakle ukratko da se ne prenemazes previse oko ovoga. Slucaj je jako jednostavan, neznam zasto uopce trosis vrijeme oko ovoga na ova sva pisanja

 

1. Nema roka od "45 dana". U zakonu je naveden razumni rok. Razumni rok je ono kako bi sud procjenio razumni rok. Nemoj da te muljaju o brojci o 45 dana. Ja sam uredno slao reklamacije inspektoratu i nakon 2 dana jer je to bio "razumni rok". Sve ovisi kakav je slucaj. Ja bi na tvom mjestu davno vec slao prijavu trzisnoj pa da vidis kako bi ti sada imao novu karticu doma.

2. Tvoja prava su da u sklopu garancije imas pravo na ISTI proizvod ako se taj pokvari. Onog trena kad ti kazu da nema te ISTE, tvoj izbor je da, i to ovim redosljedom

a) Trazis novce nazad, te za te novce kupis nesto drugo kod njih, ili u nekom drugom ducanu

b) dogovoris se s trgovinom da za te novce uzmes nesto drugo. Uz tvoju nadoplatu, ili nesto jeftinije pa da ti vrate ostatak novaca.

 

Dakle, a i b su tvoja volja. Trgovina, a pogotovo servis, onog trena kad nema ISTI proizvod koji si donio na garanciju vise nema nikakvog utjecaja na proces.

 

Ako ti netko pokusa reci nesto drugo, vjeruj, mulja te. Na puno foruma, pogotovo na "onom drugom" je jak trgovacki lobi te se svasta da procitat kad su ovakve situacije u pitanju. Znam da sam mnogo peripetija imao tamo gdje se ljudi direktno pokusavaju osporit ono sto pise u zakonu jer im to ne odgovara. Tipa izvrcanje "nemozes trazit povrat novca" jer kao nije definirano zakonom, "nemozes nesto koristit 2 godine pa trazit novce nazad i za te novce sada kupit puno jacu stvar", "nije nedostatak" i tak to. Ali to su sve notorne lazi, zato jer procedura ide da ti u sklopu ZOO trazis raskid ugovora za kupljenu komponentu. Raskid ugovora se moze izvrsit samo prema racunu koji je napravljen kad si kupio komponentu. Samim time, ti dobijas novce natrag i to onoliko koliko pise na racunu. Onog trena kad si dobio novce natrag, odnosi tebe i trgovca prestaju te svak ide svojim putem. Da li ces ti nakon toga kod njih ponovno nesto kupit ili ne, to je samo tvoja stvar.

 

Sto se cesto radi je da ti trgovac ponudi nesto drugo da ne mora kroz knjige provodit negativnu bilancu ovog racuna kojeg je stornirao i to im stvara problem, pa na ovaj nacin to kompenziraju. Ali ovako kako su oni tebi ponudili nesto lose, ovo je ocita prevara i ja im iz inata ne bi prihvatio ponudu.

 

Ajde molim te navedi koji je trgovac.

Inace, sve ovo sto sam ti naveo moras obavit PISMENO. Ako su te vec ovoliko muljali, mozda ce te i dalje muljat. Vjeruj, sva muljanja prestaju onog trena kad posaljes pismenu predstavku, a oni ti pismeno moraju odgovorit. Vidjet ces kako ce istog trena sve zakone naucit i neces vise dobijat tretman koji si dobio usmeno.

Zatrazi raskid ugovora po ZOO, cl. 426 pismeno na njihovu adresu. Posalji isto na trznu inspekciju grada gdje im je sjediste. U roku od 15 dana ocekuj povratnu informaciju da dodjes po novce.

Poruka je uređivana zadnji put pon 13.7.2015 2:09 (sandokan111).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice