Hy svima! odma da kazem na pocetku ovo sve pisem cisto informativno,(neke stvari sam kopirao iz drugih izvora) no vodit cu se procitanim i svojim iskustvom da vam iznesem svoje viđenje ovoga, pa evo komentirajte i postajte ss svojih grafova pa da vidimo kako se sta desava na odredenim konfama(posebno me zanimaju FX procevi:-)
evo ovak da se osvrnem na dotični in game graf u bf3( evo sada i u bf4) koji se svako malo spominje po forumima (mozda ne toliko ovdje na BUG-u) tocnije ovaj dolje:
ovo je idealni slucaj kad su grafa i proc uskladeni, naravno bitno je i da je graf sto vise pri dnu i sa što manjim skokovima ,sto znaci da je fps dovoljno visok---------------------------------------------------------------------------------------------------
decki iz dice-a su se sjetili napraviti vlastiti "in game graph" da bi nama olaksali tj prepoznali kad se desava "neka vrsta" degradacije/bootleneck ili nesto treće sto narušava perfomanse izmedu dvije komponente cpu-a/gpu-a tj dali nam je lajcki receno usko grlo cpu (procesor) ili gpu (graficka) graf je toliko jednostavan da jednostavniji nemre biti:-) barem tako kazu...
uglavnom graf mjeri "render rate" u milisekundama sto je on veci(vislji) perfomanse su gore a graf ce vam pokazati dali je brzi ili sporiji gpu ili cpu ili jednostavno da nesto ne stima na nasoj konfiguraciji!
pa ajmo: kad ste u igri pozovete si konzolu tipkom "tilda" (tipka prije broja 1;) i upišete render.perfoverlayvisible 1 i grunete onda tipku enter:)
nakon toga ce vam se u donjem lijevom kutu prikazati doticni graf
e sad imamo dvije linije "žutu" za CPU i "zelenu" za GPU u idealnoj situaciji jedna i druga linija bi trebale biti na istoj razini tj bez ikakvih velikih "skokova" i vise manje "jedna u drugoj"
e sad postoje dva osnovna slucaja kad je:
01. GPU (zelena) linija ispod CPU-a(žuta) dobijete da je cpu problem tj graficka ce vam raditi "sporije"
ili kad je drugi primjer:
02. CPU (žuta) linija ispod GPU-a(zelena) dobijete da je gpu problem tj cpu ce vam raditi "sporije"
evo par primjera tek toliko da vidite kak to izgleda i o cemu se radi:
ovo je primjer kako nebi htjeli da vam graf za cpu izgleda :)---------------------------------------------------------------------------------------------------
ovo je primjer di se cpu normalno ponasa a graficka radi probleme
tj graficka ima konstantne skokove i padove u perfomansama sto je jako lose, i kako to popraviti?: pa probajte smanjivanjem detalja u igri ,opcijama u ccc/nvidija cp itd sve da se cpu/gpu izjednace...jer ocigledno nesto ne stima kod gpu-a.---------------------------------------------------------------------------------------------------
ovo je primjer jednog 3x cfx/sli sistema! ovdje se vidi da je cpu bootleneck (iako cpu nije na 99-100% usage) tj graficke obrađuju igru puno brze nego cpu (opet su brze od cpu-a iako su im perfomanse nesto smanjene radi cpu bootlenecka) ali nije toliko izrazeno jer je razmak izmedu cpu/gpu nizak.---------------------------------------------------------------------------------------------------
ovo gore je idealan primjerak i5 2500k@3.7ghz (cpu usage se krece oko 75%+) u paru s Radeonom 6950 (gpu usage zakucan na 100%) i minimalni skokovi---------------------------------------------------------------------------------------------------
i evo zadnji primjer od mene da vam probam objasniti:
ovdje se vidi da procesoru treba vise vremena da obradi igru nego gpu(zuta linija daje manje fps-a jer je višlja, a rekli smo graf sto je nizi to je fps u igri veći) ,ako se pogleda cpu vrijeme ono daje 16-27ms (velika razlika od 11ms) ili drugim rijecima 37-62fps-a (veliki fps skokovi/dropovi)
ako se pogleda gpu vrijeme ono je sposobno za 15-20ms ili 50-66fps-a
ovdje se radi o malom bootlenecku tj spusta fps u igri do 37 fpsa a gpu je sposoban to nagurati do recimo 50fps-a a dalje neide zbog cpu-a!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
e sad ovakvih primjera ima mnogo po internetu, pa bi ja sad volio da stavljate svoje primjere pa da to sve ljepo usporedimo,komentiramo itd..i da screenshot bi se trebao napraviti tokom fajta a ne dok se gleda u pod ili nebo (di se nista nedešava naravno da ce graf biti ravan i bez skokova)..
toliko od mene za sad umorio sam se od ovoga updejtam jos s vremenom...LP