Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

poruka: 87
|
čitano: 8.574
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom ".
14 godina
neaktivan
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

Idiokracija na najjače... Ne samo da su ljudi zaboravili pričati, pisati, uživati u svojoj okolini, sada će zaboraviti i voziti i onda kriviti tehnologiju

https://www.flickr.com/photos/141524195@N04/
Moj PC  
13 2 hvala 0
7 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
da je 100% vozila autonomno pa onda nebi bilo problema nikakvih s autopilotom , ali pustit autopilot u normalan promet jednostavno nema smisla i svima je jasno da se kad tad mora dogodit neka glupost, a iz tesle naravno kažu da nisu krivi jer njihov "autopilot" to i nije. onda šta se reklamiraju, nek nazovu pomoć pri vožnji i svima će bit jasno o ćemu se radi.
15 godina
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

Neki dan citam o novom mercedesu, mislim da je C-klasa.
Ima neke polu-autonomne sustave, nije da sam vozi, ali skoro.

Novinar se zali na neke "nuspojave" takve voznje, kao zalijetanje u prepreku koju ne vidi na vrime i onda kocenje u zadnji tren. Takodjer spominje da nema bas jasne naznake kad auto predaje kontrolu vozacu (neka mala ikonica koja mjenja boju) - bilo bi iritantno da se upali VRISTECI ALARM svaki put kad auto prebaci kontrolu,...

Novinar objasnjava kako je jasno objasnjeno da "vozac treba biti na oprezu cijelo vrijeme, bla bla", isto sto i Tesla sada kaze, ali isto tako kaze da nakon nekoliko minuta voznje jednostavno vozac ne moze biti koncentriran jer mu postane dosadno glumiti da vozi auto koji se sam vozi. Tada vozac pise SMS, kopa nos, doruckuje dok se vozi na posal (test je bia na njemackom autobahnu), cita novine, prelistava mailove...

 

Kad auto vozi kako treba nekoliko minuta NEIZBJEZNO JE da vozac pocme cinit nesto drugo, nevezano za voznju. IMA I PRAVO - jer koja je svrha samovozeceg auta ako ga triba nadgledat?! Platia je auto koje se samo vozi, a da je tia nadgledat moga je i sam vozit, upalit tempomat i samo se volanom bavit.

 

OK, vozac je idiot koji viruje NEDOVOLJNO ZRELOJ TEHNOLOGIJI, izbacenoj na trziste da zadivi kupce, reklamira auto koji do jucer nije postoja, podigne mu rejting medju proizvodjacima auta koji proizvode aute skoro 100 godina...
STA JE SA OSTALIMA NA CESTI? Sta je sa soferom ovog traktora koji je isto moga poginit da ga je ovaj gurnia sa ceste u provaliju?!
Taj covik nije dobia na uvid teslin "policy" napisan user friendly jezikom, koji ga obavjestava da se iza njega vozi auto koje je faca stavia u AUTOPILOT.
Tko odgovara za druge sudionike u prometu?


Sta kad ja vozim u livoj traci, a Teslina kamera ne prepozna moje sivo-plavo auto zbog pozadine "oblacnog neba" i odluci se prestrojit dok ja preticem na autocesti sa 180 km/h?
Sta meni znaci sta je ovaj debil obavjesten da mora pazit, kad i ovako imamo debile koji tipkaju poruke u autima koji nisu autonomni?

Ka da nema dovoljno redikula koji su sad opasnost na cesti, nego se jos tesla nasa. Ne samo tesla, i onaj s Mercedesom i svaki drugi debil koji sa nedovoljno provjerenom tehnikom koju uvaljuje debilima da se namlati novaca.

I te autonomne sheme nabijem na k____.

 
10 5 hvala 1
16 godina
moderator
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Ali ovo da sustav nije dao barem nekakvo upozorenje da se nalazi prepreka je neobično.

 

 

Službeno objašnjenje je da je visoku tanku prikolicu postavljenu okomitu na cestu sustav prepoznao kao nadvožnjak, što mi se čini neobično.

 

Ovisno od perspektive tanka linija prikolice se stvarno može činiti kao nadvožnjak, ali ako se koristi lidar ili neki drugi senzor, a ne isključivo kamera, za prepoznavanje prepreka, onda ovih problema ne bi smjelo biti jer perspektiva ne igra ulogu jer su stvarne udaljenosti stalno poznate sistemu.

 

 

This space for rent!
7 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

da pre labavo im je objašnjenje i nelogićno jer prikolica isto ima kola koja nisu na nikakvoj visini ,a i na blogu iskaz sućuti familiji nije ništa drugo nego tekst u kojem piše kako se oni odriću krivnje i zašto.

Poruka je uređivana zadnji put pet 1.7.2016 12:41 (dabar_solta_V2).
16 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
mateo kaže...

Neki dan citam o novom mercedesu, mislim da je C-klasa.
Ima neke polu-autonomne sustave, nije da sam vozi, ali skoro.

Novinar se zali na neke "nuspojave" takve voznje, kao zalijetanje u prepreku koju ne vidi na vrime i onda kocenje u zadnji tren. Takodjer spominje da nema bas jasne naznake kad auto predaje kontrolu vozacu (neka mala ikonica koja mjenja boju) - bilo bi iritantno da se upali VRISTECI ALARM svaki put kad auto prebaci kontrolu,...

Novinar objasnjava kako je jasno objasnjeno da "vozac treba biti na oprezu cijelo vrijeme, bla bla", isto sto i Tesla sada kaze, ali isto tako kaze da nakon nekoliko minuta voznje jednostavno vozac ne moze biti koncentriran jer mu postane dosadno glumiti da vozi auto koji se sam vozi. Tada vozac pise SMS, kopa nos, doruckuje dok se vozi na posal (test je bia na njemackom autobahnu), cita novine, prelistava mailove...

 

Kad auto vozi kako treba nekoliko minuta NEIZBJEZNO JE da vozac pocme cinit nesto drugo, nevezano za voznju. IMA I PRAVO - jer koja je svrha samovozeceg auta ako ga triba nadgledat?! Platia je auto koje se samo vozi, a da je tia nadgledat moga je i sam vozit, upalit tempomat i samo se volanom bavit.

 

OK, vozac je idiot koji viruje NEDOVOLJNO ZRELOJ TEHNOLOGIJI, izbacenoj na trziste da zadivi kupce, reklamira auto koji do jucer nije postoja, podigne mu rejting medju proizvodjacima auta koji proizvode aute skoro 100 godina...
STA JE SA OSTALIMA NA CESTI? Sta je sa soferom ovog traktora koji je isto moga poginit da ga je ovaj gurnia sa ceste u provaliju?!
Taj covik nije dobia na uvid teslin "policy" napisan user friendly jezikom, koji ga obavjestava da se iza njega vozi auto koje je faca stavia u AUTOPILOT.
Tko odgovara za druge sudionike u prometu?


Sta kad ja vozim u livoj traci, a Teslina kamera ne prepozna moje sivo-plavo auto zbog pozadine "oblacnog neba" i odluci se prestrojit dok ja preticem na autocesti sa 180 km/h?
Sta meni znaci sta je ovaj debil obavjesten da mora pazit, kad i ovako imamo debile koji tipkaju poruke u autima koji nisu autonomni?

Ka da nema dovoljno redikula koji su sad opasnost na cesti, nego se jos tesla nasa. Ne samo tesla, i onaj s Mercedesom i svaki drugi debil koji sa nedovoljno provjerenom tehnikom koju uvaljuje debilima da se namlati novaca.

I te autonomne sheme nabijem na k____.

 

Baš to, ne razumijem čemu nedovoljno zrelu tehnologiju stavljati u uporabu, pogotovo u ovako opasnu situaciju gdje ljudski životi ovise o tome. Iako vjerujem da bi autonomni automobili izazivali puno manje smrtnih slučajeva već sad s nezrelom tehnologijom nego što je to slučaj s ljudskim vozačima.

8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Koliko ljudi je poginulo radi otkazivanja kocnica, probusene gume i slicnih stvari? Treba i to tretirati kao nezrelu tehnologiju? Koliko ljudi pogine radi nesposobnih vozaca? Ovo je 1 zrtva!!! Naravno i 1 je previse ali koja tehnologija je toliko zrela da se desava 0 otkazivanja? Ako vozac ne nadgleda sisteme u autu ko je kriv? Ne branim ja nikoga i nista ali treba staviti stvari u perspektivu...

15 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Zrtva je svoje gluposti. Vozis se, onda se vozi.  Koncentriraj se na to sto radis, a ne zujat ko muha.

Linux, Arch Linux. Dvorak keyboard layout. MTCNA
16 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
Prirodna selekcija je odradila svoje RIP.
Ok mi je da mi auto zakoci ako ja sporo reagiram, da me upozori na auto u mrtvom kutu ili ako vozim po liniji ili ako pocinjem dremat za volanom, sve ostalo je igra s vatrom i ne vjerujem nikakvoj umjetnoj inteligenciji i nikakvim senzorima osim svojim ocima i usima.
8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Naravno. Niko nigdje i nikad nije rekao da ne trebas paziti sta auto radi. TO je pomocni sistem kao i mnogi drugi sistemi tipa tempomata.

16 godina
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

Tek je Apollo rednog broja 11 sletio na Mjesec. U Apollo 1 misiji, 3 astronauta su poginula u pozaru jer nisu mogli otvoriti kabinu. Onda su preradili kabinu da se eksplozijom panteva otvara prema van. 

 

Na zalost svaki (tehnoloski) napredak nosi svoje zrtve :(

 
7 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
NEW_MAN kaže...
Prirodna selekcija je odradila svoje RIP.
Ok mi je da mi auto zakoci ako ja sporo reagiram, da me upozori na auto u mrtvom kutu ili ako vozim po liniji ili ako pocinjem dremat za volanom, sve ostalo je igra s vatrom i ne vjerujem nikakvoj umjetnoj inteligenciji i nikakvim senzorima osim svojim ocima i usima.

 Džaba ti i uši i oči i šesto čulo kad se piiani idiot zabije u tebe i ubije te. E to je jedna od stvari koje bi autonomna vozila spriječila, a vjerujem da bi smrt u prometu bila na razini statističke pogreške.

8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Ne svaki ;) Nisu u svakoj apollo misiji ginuli ;) A svaka je bila korak naprijed ;)

16 godina
neaktivan
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
mateo kaže...

 

STA JE SA OSTALIMA NA CESTI? Sta je sa soferom ovog traktora koji je isto moga poginit da ga je ovaj gurnia sa ceste u provaliju?!
Taj covik nije dobia na uvid teslin "policy" napisan user friendly jezikom, koji ga obavjestava da se iza njega vozi auto koje je faca stavia u AUTOPILOT.
Tko odgovara za druge sudionike u prometu?


Sta kad ja vozim u livoj traci, a Teslina kamera ne prepozna moje sivo-plavo auto zbog pozadine "oblacnog neba" i odluci se prestrojit dok ja preticem na autocesti sa 180 km/h?
Sta meni znaci sta je ovaj debil obavjesten da mora pazit, kad i ovako imamo debile koji tipkaju poruke u autima koji nisu autonomni?

Ka da nema dovoljno redikula koji su sad opasnost na cesti, nego se jos tesla nasa. Ne samo tesla, i onaj s Mercedesom i svaki drugi debil koji sa nedovoljno provjerenom tehnikom koju uvaljuje debilima da se namlati novaca.

I te autonomne sheme nabijem na k____.

1. traktor je oduzeo prednost tesli, skrecuci ulijevo.

2. zakon o sigurnosti prometa na cestama kaze da je zabranjeno voziti lijevom trakom, osim u slucaju preticanja, sto znaci da ako prestignes teslu iz desne trake u lijevu, kod povratka nazad u desnu, smatra se da si ga vec prestigao, a ako nisi, onda ovca nije auto, vec ovaj sta misli da zna preticat

3. 180km/h je takoder zabranjena brzina na autocesti

 

4. pricas pizdarije...

potpis :D
7 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

da ali pomocni sistem ne zvući high-tech ko "autopilot" , ovo je slućaj kad glupa reklamna kampanja ubije nekoga zbog falšeg oglašavanja, jest piše da nije zapravo autopilot malim slovima, ali se i dalje zove autopilot.

Poruka je uređivana zadnji put pet 1.7.2016 13:02 (dabar_solta_V2).
12 godina
neaktivan
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
lllnuclearlll kaže...
mateo kaže...

...

 

Baš to, ne razumijem čemu nedovoljno zrelu tehnologiju stavljati u uporabu, pogotovo u ovako opasnu situaciju gdje ljudski životi ovise o tome. Iako vjerujem da bi autonomni automobili izazivali puno manje smrtnih slučajeva već sad s nezrelom tehnologijom nego što je to slučaj s ljudskim vozačima.

 

Teško je tehnologiju 'autonomne vožnje' ozreliti van uporabe. Upravo činjenica što su Tesle na cesti je najveći razvojni korak sustava. Simulirana vožnja i staze ne mogu emulirati prave glupane na cestama.

16 godina
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
tripl3 kaže...

 

Teško je tehnologiju 'autonomne vožnje' ozreliti van uporabe. Upravo činjenica što su Tesle na cesti je najveći razvojni korak sustava. Simulirana vožnja i staze ne mogu emulirati prave glupane na cestama.

Ma to stoji, ali nebi ga dao u ruke kupcima dok nije koliko toliko siguran. Dakle testirati u pravim uvjetima, ali zaposliti profesionalce koji će to raditi, a ne ljude koji će se po facebooku hvalisati kak se voze na autopilotu i onda se ubiti.

8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
dabar_solta_V2 kaže...

da ali pomocni sistem ne zvući high-tech ko "autopilot" , ovo je slućaj kad glupa reklamna kampanja ubije nekoga zbog falšeg oglašavanja, jest piše da nije zapravo autopilot malim slovima, ali se i dalje zove autopilot.

 Problem je kad se u autu zove autopilot ali nije problem kad se isto to tako zove u avionu? Ni avion ne zna sam sletjeti ili uzletjeti. Nije glupa kampanja ubila nikoga vec vozac koji nadgledao sisteme u autu. Jednom sam citao da je policija zaustavila zenu koja je dojila dijete, pricala na telefon pisala biljeske i vozila istovremena. Da je ubila sebe i dijete ko je kriv? Kolko nas se ne veze u autu iako je to glupo da gluplje biti ne moze? Ili jedan lik dosao (dok sam radio u Mercedesu) i zalio se kako mu je u udesu pojas slomio kljucnu kost i rebro i kako je to smece od sistema. I kad mu ja kazem da posao pojasa nije da se osjeca udobno vec da mu spasi zivot on me bijelo gleda... Posao autopila nije da sam vozi vec da pomogne vozacu da mu voznja bude prijatno iskustvo....Aktiviranje zracnih jastuka ili zatezaca pojaseva je sve samo ne prijatno iskustvo ali spasavaju zivote....

Poruka je uređivana zadnji put pet 1.7.2016 13:11 (Torent).
8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
lllnuclearlll kaže...
tripl3 kaže...

 

Teško je tehnologiju 'autonomne vožnje' ozreliti van uporabe. Upravo činjenica što su Tesle na cesti je najveći razvojni korak sustava. Simulirana vožnja i staze ne mogu emulirati prave glupane na cestama.

Ma to stoji, ali nebi ga dao u ruke kupcima dok nije koliko toliko siguran. Dakle testirati u pravim uvjetima, ali zaposliti profesionalce koji će to raditi, a ne ljude koji će se po facebooku hvalisati kak se voze na autopilotu i onda se ubiti.

 "Tesla requires drivers to remain engaged and aware when Autosteer is enabled. Drivers must keep their hands on the steering wheel."

 

Ako vozis prebrzo ko je tebi dao auto da se kurcis na cesti? Kako to mislis izvesti? Ne dati nekome nesto? Postoji vozacki ispit i postoji ljekarski pregled i ne vidim sta se tu moze bog zna sta vise napraviti. Budale ne mozes eliminisati niti simulirati... Uvijek se iznova zaprepastim sta ljudski um moze smisliti i uraditi...

16 godina
neaktivan
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

jedna budala, da, budala, manje... jer samo budala bi prepustila volan autu koje "ne vidi" sve, a ocito je da velika vecina tih auti nije u stanju ni pravovremeno zakocit pred staticnom preprekom, idealnom, a kamoli sudjelovat u prometu gdje je milijun mogucih faktora koje triba predvidit, a i onda ce ostat onaj jedan koji ce izazvat prometnu... 

tesla i slicni autici su idealni za samopromociju wannabeja koji nikom drugom nisu zanimljivi... ovaj youtube wannabe je platia zivotom... 

 
2 6 hvala 0
15 godina
online
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

Mali OT (i napomena autoru):

 

'...bila je uključena u prvu tešku prometnu nezgodu...'

 

Izrazi 'prometna nezgoda' i 'prometna nesreća' nisu sinonimi; prvi se koristi u slučaju kada radi samo o materijalnoj šteti, a drugi izraz se koristi u slučajevima kod kojih ima ozlijeđenih i/ili poginulih. (mada to velika većina naših novinara, jednostavno ne zna).

 

Dakle ovdje se radi o teškoj prometnoj nesreći.

 

A što se same vijesti tiče, nekako mi se čini da ovdje sustav autopilotiranja nije isprojektiran kako treba, jer iz objašnjenja datog iz Tesle, ispada da ovaj sustav ne može detektirati ovakve slučajeve, pa je stoga potencijalno vrlo opasan za korisnike, pogotovo one koji se voze u ruralnim krajevima. Danas i u običnim 'glupim' automobilima postoje sustavi za izbjegavanje sudara koji aktivnim usporavanjem ili čak i kočenjem izbjegavaju sudarsa preprekom ispred automobila, pa mi je nekako čudno da kod Tesle to tako traljavo radi.

 
2 1 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
maxym kaže...
...

 

A što se same vijesti tiče, nekako mi se čini da ovdje sustav autopilotiranja nije isprojektiran kako treba, jer iz objašnjenja datog iz Tesle, ispada da ovaj sustav ne može detektirati ovakve slučajeve, pa je stoga potencijalno vrlo opasan za korisnike, pogotovo one koji se voze u ruralnim krajevima. Danas i u običnim 'glupim' automobilima postoje sustavi za izbjegavanje sudara koji aktivnim usporavanjem ili čak i kočenjem izbjegavaju sudarsa preprekom ispred automobila, pa mi je nekako čudno da kod Tesle to tako traljavo radi.

 Ne znam koliko si upucen ali taj sistem na koji se ti pozivas je sve samo ne pouzdan. Cak mi se cini da teslim autopilot to odradjuje daleko bolje. Samo bih jos ukazao na dva pasusa iz Teslinog saopstenja:

1. "What we know is that the vehicle was on a divided highway with Autopilot engaged when a tractor trailer drove across the highway perpendicular to the Model S. Neither Autopilot nor the driver noticed the white side of the tractor trailer against a brightly lit sky, so the brake was not applied."  Ovo govori da ni vozac nije vidio prikolicu jer nema sanse da bi ostao miran i ne pritisnuo kocnicu da ju je vidio. Sto znaci da nije postovao upozorenje koje je navedeno u sledecem pasusu ili bi se isto desilo i bez autopilota

 

2. "It is important to note that Tesla disables Autopilot by default and requires explicit acknowledgement that the system is new technology and still in a public beta phase before it can be enabled. When drivers activate Autopilot, the acknowledgment box explains, among other things, that Autopilot “is an assist feature that requires you to keep your hands on the steering wheel at all times," and that "you need to maintain control and responsibility for your vehicle” while using it. Additionally, every time that Autopilot is engaged, the car reminds the driver to “Always keep your hands on the wheel. Be prepared to take over at any time.” The system also makes frequent checks to ensure that the driver's hands remain on the wheel and provides visual and audible alerts if hands-on is not detected. It then gradually slows down the car until hands-on is detected again."

Znaci moras ga sam ukljuciti i procitati i pristati na uslove koristenja gdje te upozorava na sve. Da je u beta fazi da moras imati ruke na volanu i nadgledati auto. Periodicno provjerava da li su ruke na volanu i usporvaa auto ako nisu. Previse se stvari zanemarilo od strane vozaca da bi se voo desilo i aj definitivno ne bih krivio teslu u ovom slucaju ako je sve ovo istina a vjerujem da jeste....

15 godina
neaktivan
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

U članku jasno piše da ni vozač vjerojatno nije primijetio prikolicu što i nije tako teško zamisliti kad se zna da neki ne primijete ni vlak na željezničkoj pruzi.

 

Međutim, nema razloga za strah, jer je ego većine vozača prevelik da bi upravljanje automobilom prepustili računalu.

 
3 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu

Pogotovo na nasim prostorima koji ne zele ni automatski mjenjac jer ne moze "vratiti u trecu" i nagaziti ;) Iako moze al sta nasi seljaci znaju ;)

16 godina
neaktivan
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
Ovdje se ne radi o traktoru (na autocesti?), već šleperu. Ako je istina da se postavio bočno nasred autoceste, onda je on krivac za nesreću. Na sličan način je poginuo Dražen Petrović, bez autopilota.

Svakako je upitno zašto ni auto ni vozač nisu reagirali, Tesla ima svoje objašnjenje i vjerojatno će na temelju toga unaprijediti tehnologiju, dok zbog nesmotrenosti ovog vozača nitko neće pažljivije voziti. Iz toga je lako zaključiti da će vremenom autonomna vozila biti sve sigurnija, dok će vozači uvijek biti jednako opasni. Pogotovo ovi koji pretiču sa 180 kmh i psuju sve koji se voze sporije (ili se uopće voze i kvare im doživljaj).
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
10 0 hvala 0
15 godina
online
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
Torent kaže...
maxym kaže...
...

 

A što se same vijesti tiče, nekako mi se čini da ovdje sustav autopilotiranja nije isprojektiran kako treba, jer iz objašnjenja datog iz Tesle, ispada da ovaj sustav ne može detektirati ovakve slučajeve, pa je stoga potencijalno vrlo opasan za korisnike, pogotovo one koji se voze u ruralnim krajevima. Danas i u običnim 'glupim' automobilima postoje sustavi za izbjegavanje sudara koji aktivnim usporavanjem ili čak i kočenjem izbjegavaju sudarsa preprekom ispred automobila, pa mi je nekako čudno da kod Tesle to tako traljavo radi.

 Ne znam koliko si upucen ali taj sistem na koji se ti pozivas je sve samo ne pouzdan. Cak mi se cini da teslim autopilot to odradjuje daleko bolje. Samo bih jos ukazao na dva pasusa iz Teslinog saopstenja:

....

 

Ne znam koliko su pouzdani sustavi autonomnog kočenja u klasičnim automobilima, ali ovaj sustav u Tesli je očito manjkav jer, ako 'kamera nije uočila bijelu prikolicu na osvjetljenom nebu' (a kamere, za razliku od ljudskih očiju, mogu vidjeti i druge dijelove spektra), i ako je radarski sustav zanemario prikolicu 'jer je isprogramiran na način da zanemaruje statične objekte poput nadvožnjaka i sl.'), onda takav sustav jednostavno nema nikakvog smisla.

 

U konkretnom slučaju bi ovaj nesretnik vjerojatno poginuo i da nije bilo sustava autnomne vožnje (nesereća je očtio splet nekoliko okolnosti: prebrza vožnja, loša vidljivost, manjak koncentracije), ali ne mogu vjerovati da se sustav autonomne vožnje može oslanjati na kameru koja 'ne vidi' ništa bolje od običnog para očiju, i da radarski sustav može visoku prikolicu poistovjeti sa nadvožnjakom.

13 godina
neaktivan
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
mateo kaže...

Neki dan citam o novom mercedesu, mislim da je C-klasa.
Ima neke polu-autonomne sustave, nije da sam vozi, ali skoro.

Novinar se zali na neke "nuspojave" takve voznje, kao zalijetanje u prepreku koju ne vidi na vrime i onda kocenje u zadnji tren. Takodjer spominje da nema bas jasne naznake kad auto predaje kontrolu vozacu (neka mala ikonica koja mjenja boju) - bilo bi iritantno da se upali VRISTECI ALARM svaki put kad auto prebaci kontrolu,...

Novinar objasnjava kako je jasno objasnjeno da "vozac treba biti na oprezu cijelo vrijeme, bla bla", isto sto i Tesla sada kaze, ali isto tako kaze da nakon nekoliko minuta voznje jednostavno vozac ne moze biti koncentriran jer mu postane dosadno glumiti da vozi auto koji se sam vozi. Tada vozac pise SMS, kopa nos, doruckuje dok se vozi na posal (test je bia na njemackom autobahnu), cita novine, prelistava mailove...

 

Kad auto vozi kako treba nekoliko minuta NEIZBJEZNO JE da vozac pocme cinit nesto drugo, nevezano za voznju. IMA I PRAVO - jer koja je svrha samovozeceg auta ako ga triba nadgledat?! Platia je auto koje se samo vozi, a da je tia nadgledat moga je i sam vozit, upalit tempomat i samo se volanom bavit.

 

OK, vozac je idiot koji viruje NEDOVOLJNO ZRELOJ TEHNOLOGIJI, izbacenoj na trziste da zadivi kupce, reklamira auto koji do jucer nije postoja, podigne mu rejting medju proizvodjacima auta koji proizvode aute skoro 100 godina...
STA JE SA OSTALIMA NA CESTI? Sta je sa soferom ovog traktora koji je isto moga poginit da ga je ovaj gurnia sa ceste u provaliju?!
Taj covik nije dobia na uvid teslin "policy" napisan user friendly jezikom, koji ga obavjestava da se iza njega vozi auto koje je faca stavia u AUTOPILOT.
Tko odgovara za druge sudionike u prometu?


Sta kad ja vozim u livoj traci, a Teslina kamera ne prepozna moje sivo-plavo auto zbog pozadine "oblacnog neba" i odluci se prestrojit dok ja preticem na autocesti sa 180 km/h?
Sta meni znaci sta je ovaj debil obavjesten da mora pazit, kad i ovako imamo debile koji tipkaju poruke u autima koji nisu autonomni?

Ka da nema dovoljno redikula koji su sad opasnost na cesti, nego se jos tesla nasa. Ne samo tesla, i onaj s Mercedesom i svaki drugi debil koji sa nedovoljno provjerenom tehnikom koju uvaljuje debilima da se namlati novaca.

I te autonomne sheme nabijem na k____.

 Daj idi na 24sata kukumakati i prodavati pamet..

 

Za tebe koji pretičeš sa 180 bi trebao postojati autonomni sustav koji će te zapizditi sa 180 u drvo, pod uvijetom da neće ugroziti druge sudionike.

 


Ovo za nedovoljnu razvijenost sustava se slažem. Makar, mislim da ova greška nije kod autonomnog sustava vožnje, već kod emergency brakinga, koji je već dosta godina implementiran u automobile. Zanima me kako bi se Volvov sustav s ovom situacijom suočio.

 

Također, traktori su često opasnost na cesti. Pogotovo ako su na potezu na kojem su "domaći". Izlaze kada hoće, kako god hoće, bez da paze i često su neoznačeni. Izgubio sam člana obitelji zbog traktora, a i sam sam nekoliko puta morao pošteno kočiti da ga ne udarim..

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
14 godina
offline
Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginulom

We learned yesterday evening that NHTSA is opening a preliminary evaluation into the performance of Autopilot during a recent fatal crash that occurred in a Model S. This is the first known fatality in just over 130 million miles where Autopilot was activated. Among all vehicles in the US, there is a fatality every 94 million miles. Worldwide, there is a fatality approximately every 60 million miles.

 

Jbg ja sam mislio da u tesli postaješ besmrtan

 
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
maxym kaže...
T.....

 

Ne znam koliko su pouzdani sustavi autonomnog kočenja u klasičnim automobilima, ali ovaj sustav u Tesli je očito manjkav jer, ako 'kamera nije uočila bijelu prikolicu na osvjetljenom nebu' (a kamere, za razliku od ljudskih očiju, mogu vidjeti i druge dijelove spektra), i ako je radarski sustav zanemario prikolicu 'jer je isprogramiran na način da zanemaruje statične objekte poput nadvožnjaka i sl.'), onda takav sustav jednostavno nema nikakvog smisla.

 

U konkretnom slučaju bi ovaj nesretnik vjerojatno poginuo i da nije bilo sustava autnomne vožnje (nesereća je očtio splet nekoliko okolnosti: prebrza vožnja, loša vidljivost, manjak koncentracije), ali ne mogu vjerovati da se sustav autonomne vožnje može oslanjati na kameru koja 'ne vidi' ništa bolje od običnog para očiju, i da radarski sustav može visoku prikolicu poistovjeti sa nadvožnjakom.

 Koji dio spektra je kamera trebala gledati? Svaki sistem je manjkav. SVAKI!!! Izostavio si jedan dio a to je staticne objekte iznad vozila kao sto je nadvoznjak a ne bilo koji staticni objekat. 

Tesla press kit:"allows Model S to use its unique combination of cameras, radar, ultrasonic sensors and data to automatically steer down the highway, change lanes, and adjust speed in response to traffic." Znaci ne samo kamera. Svaki sistem je manjkav svaki istem moras testirati u realnim uslovima i vozac je explicitno pristo na to ukljucujuci autopilot. Bio je upozoren na status razvoja autopilota, da mora drzati ruke na volanu i biti spreman preuzeti kontrolu u svakom momentu. Ili je zanemario sva ta upozorenja ili jednostavno nije vidio sto znaci da bi rezultat bio isti i bez autopilota. Ti izaberi u sta vjerujes... Tesla je ovdje najmanje kriv ako je sve sto tesla kaze istina a koliko sam vidio tesla ima blackbox i biljezi sve parametre svakog vozila. Ja bi sa uzivanjem isprobao autopilot u tesli....

8 godina
odjavljen
offline
Re: Teslin autopilot sudjelovao u nezgodi s poginu
mateo kaže...

Neki dan citam o novom mercedesu, mislim da je C-klasa.
Ima neke polu-autonomne sustave, nije da sam vozi, ali skoro.

Novinar se zali na neke "nuspojave" takve voznje, kao zalijetanje u prepreku koju ne vidi na vrime i onda kocenje u zadnji tren. Takodjer spominje da nema bas jasne naznake kad auto predaje kontrolu vozacu (neka mala ikonica koja mjenja boju) - bilo bi iritantno da se upali VRISTECI ALARM svaki put kad auto prebaci kontrolu,...

Novinar objasnjava kako je jasno objasnjeno da "vozac treba biti na oprezu cijelo vrijeme, bla bla", isto sto i Tesla sada kaze, ali isto tako kaze da nakon nekoliko minuta voznje jednostavno vozac ne moze biti koncentriran jer mu postane dosadno glumiti da vozi auto koji se sam vozi. Tada vozac pise SMS, kopa nos, doruckuje dok se vozi na posal (test je bia na njemackom autobahnu), cita novine, prelistava mailove...

 

Kad auto vozi kako treba nekoliko minuta NEIZBJEZNO JE da vozac pocme cinit nesto drugo, nevezano za voznju. IMA I PRAVO - jer koja je svrha samovozeceg auta ako ga triba nadgledat?! Platia je auto koje se samo vozi, a da je tia nadgledat moga je i sam vozit, upalit tempomat i samo se volanom bavit.

...
...

 Zaboravih se osvrnuti na ovo. Sve pogresno zakljucujes ili namjerno izvrces cinjenice.

1. Auto NIKAD ne predaje kontrolu vozacu niti ima ikakav izbor da li da preda ili ne. Vozac preuzima kontrolu nad vozilom dodirujuci kocnicu ili gas i to trenutno i to tako funkcionise od kako je ugradjen tempomat.

2. Vozac NIJE kupio samovozece auto niti auto samo vozi niti je to iko ikad rekao u slucaju mercedesa. Uostalom i sam to kazes:"Ima neke polu-autonomne sustave, nije da sam vozi, ali skoro."

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice