Odlično, jedino se ustrajnošću u ovom slučaju može doći do popularizacije vodika kao alternative.
Toyotina vodikova tehnologija iz modela Mirai seli
- poruka: 12
- |
- čitano: 9.921
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Toyotina vodikova tehnologija iz modela Mirai seli i u Hilux.
Što to seli Toyotina vodikova tehnologija? Ne razumijem ovaj novokomponovani rvacki. Ne bi li trebalo biti seli se?
Toyotina vodikova tehnologija iz modela Mirai seli i u Hilux.
Što to seli Toyotina vodikova tehnologija? Ne razumijem ovaj novokomponovani rvacki. Ne bi li trebalo biti seli se?
ne. ispravno i pravilno je napisano. seliti nije povratni glagol.
To se odmah i trebalo raditi a ne elektriku koja ima kemikalije, vodik je najčišći oblik od svih drugih za vozila.
To se odmah i trebalo raditi a ne elektriku koja ima kemikalije, vodik je najčišći oblik od svih drugih za vozila.
Ja nisam siguran jel trolas ili sto?
Ti kuzis da su automobili na vodik isto automobili na struju?
jel taj dio jasan?
Citav sustav je puno kompliciraniji od automobila na baterije + problem efikasnosti.
Pogledaj navedenu prezentaciju od VW - gdje su doslovno nacrtali sve:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/battery-or-fuel-cell-that-is-the-question-5868
Osim u nekim jako specificnim situacijama Vodik nema buducnosti.
Naravno ti kao osoba uvijek mozes inzistirati da ces platiti x3-4 vise novaca za vodik da se vozis okolo za istu udaljenost koju bi prosao i na baterije direkt.
ne. ispravno i pravilno je napisano. seliti nije povratni glagol.
Glagol u kojem subjekt sam na sebi vrši radnju je povratni glagol. Seliti se je povratni glagol.
"Seliti/seliti se
Seliti i seliti se naizgled su isti glagoli i često možemo čuti da se upotrebljavaju u istim kontekstima. No između ovih dvaju glagola postoji itekako bitna razlika.
Glagol seliti prijelazni je glagol te stoga zahtijeva dopunu u akuzativu, tj. kada upotrebljavamo glagol seliti uz njega obavezno moramo naglasiti što točno selimo.
S druge strane, glagol seliti se povratni je glagol što znači da subjekt sam na sebi vrši radnju – u ovom slučaju seli samoga sebe.
Po istom se modelu ponašaju i glagoli izvedeni iz prethodnih glagola.
Razlika je vidljiva kada se promotre sljedeći primjeri:
U ponedjeljak selim stol iz dnevne sobe u spavaću.
Selim ured u susjednu ulicu.
Moram pomoći preseliti prijatelja.
Sljedeće segodine selimu kuću.
Preselit ću seu Osijek." (Jezični savjeti: Jeste li stigli posljednji ili zadnji? Imate li kožnu ili kožnatu jaknu? | Prevoditeljska agencija - SINONIM)
S obzirom da je u naslovu subjekt radnje "Toyotina vodikova tehnologija" koja ne seli nikoga drugoga nego samu sebe, tada je "SELITI SE" i Entry Point je bio u pravu, a mi u krivu i ispravili smo naslov.
Glagol u kojem subjekt sam na sebi vrši radnju je povratni glagol. Seliti se je povratni glagol.
"Seliti/seliti se
Seliti i seliti se naizgled su isti glagoli i često možemo čuti da se upotrebljavaju u istim kontekstima. No između ovih dvaju glagola postoji itekako bitna razlika.
Glagol seliti prijelazni je glagol te stoga zahtijeva dopunu u akuzativu, tj. kada upotrebljavamo glagol seliti uz njega obavezno moramo naglasiti što točno selimo.
S druge strane, glagol seliti se povratni je glagol što znači da subjekt sam na sebi vrši radnju – u ovom slučaju seli samoga sebe.
Po istom se modelu ponašaju i glagoli izvedeni iz prethodnih glagola.
Razlika je vidljiva kada se promotre sljedeći primjeri:
U ponedjeljak selim stol iz dnevne sobe u spavaću.
Selim ured u susjednu ulicu.
Moram pomoći preseliti prijatelja.
Sljedeće segodine selimu kuću.
Preselit ću seu Osijek." (Jezični savjeti: Jeste li stigli posljednji ili zadnji? Imate li kožnu ili kožnatu jaknu? | Prevoditeljska agencija - SINONIM)
S obzirom da je u naslovu subjekt radnje "Toyotina vodikova tehnologija" koja ne seli nikoga drugoga nego samu sebe, tada je "SELITI SE" i Entry Point je bio u pravu, a mi u krivu i ispravili smo naslov.
meni je izvor bilo ovo no nisam uzeo u "izračun" posljednju rečenicu iz citiranog posta. nedjeljom sam brzoplet
Naravno ti kao osoba uvijek mozes inzistirati da ces platiti x3-4 vise novaca za vodik da se vozis okolo za istu udaljenost koju bi prosao i na baterije direkt.
Trenutno da. Ali kasnije sa uspostavom infrastukture koja će biti jako skupa u početku, ništa niti neće imati smisla uz vodik.
Naravno ti kao osoba uvijek mozes inzistirati da ces platiti x3-4 vise novaca za vodik da se vozis okolo za istu udaljenost koju bi prosao i na baterije direkt.
Trenutno da. Ali kasnije sa uspostavom infrastukture koja će biti jako skupa u početku, ništa niti neće imati smisla uz vodik.
Ne. Nije problem samo u infrastrukturi. Nije mi jasno kako ljudi ne razumiju osnove.
Ajmo ponoviti!
"However, current best processes for water electrolysis have an effective electrical efficiency of 70-80%,[35][36][37] so that producing 1 kg of hydrogen (which has a specific energy of 143 MJ/kg or about 40 kWh/kg) requires 50–55 kWh of electricity."
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production#:~:text=However%2C%20current%20best%20processes%20for,50%E2%80%9355%20kWh%20of%20electricity.
Znaci da bi dobio 1KG hydrogen - moras potrositi 50kWh struje. (Uzimam manju vrijednost).
U clanku na BUG-u pise sljedece:
"U njih su ugrađeni rezervoari, tri komada po 2,6 kilograma, pa ukupno 7,8 kilograma vodika Hiluxu može omogućiti do 600 kilometara autonomije. "
Znaci 600 km za 7.8 kg = sto znaci da ti treba 7.8 x 50kWh = 390 kWh struje da proizvedes taj vodik
Jel malo sada jasnije gdje je problem?
Nije?
Ok, znaci recimo uzet cemo 2024 Ford F-150 Lightning
https://www.caranddriver.com/ford/f-150-lightning
Kao sto vidis ovaj auto ima (najveca baterija) 131-kWh bateriju - sa 320 miles range (500-ish KM).
Da bi napunio 131-kWh bateriju - treba ti ajmo reci 150-kWh (ako uzmemo da se 15% izgubi u efikasnosti punjenja).
Znaci imamo usporedbu od nekih 390 kWh vs 150kWh - daj mi please objasni kako ce to "infrastruktura" rijesiti?
Ovo gore je samo matematika za proizvodnju, a ne i za ostale probleme vezano za vodik (transport i skladistenje).
Primjer iz California - gdje su napravili direkt usporedbu TESLA vs Toyota i ispalo je da je 14x (nije greska) skuplje voziti auto na vodik.
Cijena 1 KG vodika = $30+
https://www.hydrogeninsight.com/transport/analysis-it-is-now-almost-14-times-more-expensive-to-drive-a-toyota-hydrogen-car-in-california-than-a-comparable-tesla-ev/2-1-1519315
Pojma nemam koja je cijena danas, ali kao sto vidis ekonomija nije na strani vodika.
Nekoliko puta je bolje puniti auto direkt sa grid-a u bateriju - nego proizvoditi vodik, transport, skladiste, tankanje u auto i tek onda opet natrag pretvaranje u struju.
Da li ima pitanja?
+ još sto stvari.
A i opasnosti same tehnologije, astronomska cijena infrastrukture za punjenje, činjenica da takav auto ne smiješ parkirati u zatvorenom prostoru itd.
I najfascinantnije, ICE koji direktno kuri vodik troši ga skoro 10 puta više nego EV s gorivnim ćelijama, kaj daje cifru od oko 200$ vodika na 100 km
Edit: e da, i cijena dvogodišnjeg servisa i atesta je bolesna, a bez toga si tempirana bomba na cesti...
Realno stanje: