A i jesu dizali cijene električnih automobila, posebno popularnih brandova, u nebesa. Misleći da su svi ljudi naivni, i da su spremni platiti više za električni automobil. Danas u DE, Q8 e-tron (2023) je daleko jeftiniji nego Q8 (2023).
Prodaja električnih automobila u Norveškoj rekordn
- poruka: 8
- |
- čitano: 3.433
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Digli su oni cijene svih auta. Od 2020. naovamo cijene su otišle 40% dok je opća kumulativna inflacija bila 21%. Sad se svi čudom čude kako se auto tržište nikako ne vraća na volumen otprije.
I čim se maknu nemali poticaji, odu električni automobili u kategoriju kamo i spadaju, luksuz.
Ovdje u NO su električni automobili popularni i zbog široko rasprostranjene mreže punjača. Od zgrada, punionica... doslovno na svakom koraku, bez imalo pretjerivanja. U mojoj zgradi svako parkirno mjesto ima svoj punjač, a ispred zgrade je 8 mjesta za punjenje sa 250kW punjačima. Autobusi u prvoj zoni su isto električni.
I čim se maknu nemali poticaji, odu električni automobili u kategoriju kamo i spadaju, luksuz.
Nisam siguran da baš svi znaju. Ima dosta ljudi koji komentiraju kako je Rusija gas station country, a zapravo udio nafte i plina u ruskoj ekonomiji je 15%, a u Norveškoj taaa daa - 25%. Da nafta prdne, Norveška bi plakala puno jače i duže. Bez obzira na to, svi bi mi trebali zavidjeti Norveškoj jer vrlo mudro koriste svoje resurse na dobrobit cijele nacije i razmišljaju o vremenu poslije nafte.
Ovdje u NO su električni automobili popularni i zbog široko rasprostranjene mreže punjača. Od zgrada, punionica... doslovno na svakom koraku, bez imalo pretjerivanja. U mojoj zgradi svako parkirno mjesto ima svoj punjač, a ispred zgrade je 8 mjesta za punjenje sa 250kW punjačima. Autobusi u prvoj zoni su isto električni.
Budimo realni, popularni su jer su tamo jeftiniji plus drugi benefiti u odnosu na obične aute. A punjači dolaze s brojem el. auta, što ih je više to će više firmi graditi punionice jer u tome vide zaradu.
Oni su prvo krenuli sa punjačima, prije svih tih poticaja. Očito se imao plan. U HR čak i da dobiješ električni auto za cijenu benzinskog, što ti vrijedi kad punjača skoro pa i nema. A da ne govorim o cijeni koju HEP traži ako želiš kod kuće imati punjenje dobre snage. A i onda si ovisan o njemu, pa ti planiraj duži put.
Oni su prvo krenuli sa punjačima, prije svih tih poticaja. Očito se imao plan. U HR čak i da dobiješ električni auto za cijenu benzinskog, što ti vrijedi kad punjača skoro pa i nema. A da ne govorim o cijeni koju HEP traži ako želiš kod kuće imati punjenje dobre snage. A i onda si ovisan o njemu, pa ti planiraj duži put.
Od kada nema besplatnih punjača, situacija je puno bolja. Svi postojeći uglavnom rade, a postoji već i dosta brzih punjača. Pojavljuju se nove tvrtke koje na punjenju žele zaraditi, a neke od njih to već i rade. Stanje nije idealno, ali je minimalno dovoljno, barem kad se radi o sjevernoj i zapadnoj Hrvatskoj. Trenutno je najveći problem različiti pristup punjačima, ovisno o provideru. Previše raznih aplikacija i kartica. Jedino Ionity omogućava punjenje bez ikakve aplikacije, kartice i pretplate. Dovoljna je "kreditna" kartica.
Što se tiče punjenja doma, onaj tko ima svoju utičnicu nema nikakve brige. Ne treba nikakva posebna snaga. Punim 3 godine na najobičnijoj 2,5kW utičnici koja je dovoljno dobra u 99% situacija. Za one kojima treba brže ili imaju više auta, level 2 punjač od 5kW (koji košta 500 eura) će napuniti svaki auto preko noći. I dalje ne treba posebna snaga od Hepa.
Onima koji nemaju svoje garažno mjesto EV nije dobar izbor, osim ako ga mogu puniti na poslu.