O Dvijetisućeiprvoj sve je rečeno. Kroz godine su me više puta iznenadli prijatelji koji cijene 2001., a nisu gledali niti čuli za nastavak - 2010 - snimljen 18 godina kasnije. Lišen Kubrickovih avantgardnih elementa i s puno konkretnijiom, napetom i za ono vrijeme relevantnom pričom, Dvijetisućeideseta mi je jedan od najboljih SF-ova tog razdoblja.
Prije kakvih dvije-tri godine sam prvi put pogledao ovu filmčinu. Odmah nakon gledanja to mi je postao jedan od najdražih filmova jer nigdje nisam doživio da film ima tako malo radnje i priče, a opet govori tako puno.
Nisam naročito impresioniran ovim člankom. Da, tehnologija se promijenila. Da, način snimanja se promijenio. Film je zastario što je i logično s obzirom da je 50 godina star. Ali način razmišljanja redatelja za ono vrijeme je mene oduševio, a način na koji je knjiga ispričana i ekranizirana mi je i više nego odličan. Ako se mene pita, Kubrick je bio debelo ispred svog vremena.
No, tako i tako mi je muka više od akcije, pucanja i jednoličnih filmova kakve svake godine gledamo. Uživam u slow-paced filmovima kao što je odiseja.
film i te kako ima priču (odrastanje - od početaka jedne vrste do prvog kontakta s drugom vrstom) samo što nije "milenijalski" jednostavno predočena (za one koji bi sve gotovo, na tanjuru, da ne bi morali razmišljati). osim toga, i te kako proizlazi iz početnih scena i posljednje proizlaze iz prethodeće radnje. ima glavu i rep. spor je jer je znanstveno realan (i ne - nema zvuka u svemiru; jedan od 3-4 filma u povijesti koji su to ispravno prikazali) a i vjeran clarkeovoj "viziji". to što su neke stvari u njemu (od godine u naslovu do scenografije) staromodne, nebitno je za poruku: prije nego što napokon kontaktiramo "tamo neki" izvanzemaljski život, još nas čeka borba s umjetnom inteligencijom koju sami načinimo. ovakav film jednostavno nije mogao načiniti nitko osim kubricka (pogledaj i ostale njegove uratke pa će ti se kazati samo; mislim da je bio jedini pravi majstor, "neisfabriciran") ali niti napisati itko osim clarkea. imam doma zbirku kubricka na blurayu, zbog čega sam i nabavio reproduktor. njegov rad fino definira ono: jednostavno genijalno i genijalno jednostavno.
Uživam u slow-paced filmovima kao što je odiseja.
Ako vec nisi, preporuka za ruski "Solaris"
film i te kako ima priču (odrastanje - od početaka jedne vrste do prvog kontakta s drugom vrstom) samo što nije "milenijalski" jednostavno predočena (za one koji bi sve gotovo, na tanjuru, da ne bi morali razmišljati). osim toga, i te kako proizlazi iz početnih scena i posljednje proizlaze iz prethodeće radnje. ima glavu i rep. spor je jer je znanstveno realan (i ne - nema zvuka u svemiru; jedan od 3-4 filma u povijesti koji su to ispravno prikazali) a i vjeran clarkeovoj "viziji". to što su neke stvari u njemu (od godine u naslovu do scenografije) staromodne, nebitno je za poruku: prije nego što napokon kontaktiramo "tamo neki" izvanzemaljski život, još nas čeka borba s umjetnom inteligencijom koju sami načinimo. ovakav film jednostavno nije mogao načiniti nitko osim kubricka (pogledaj i ostale njegove uratke pa će ti se kazati samo; mislim da je bio jedini pravi majstor, "neisfabriciran") ali niti napisati itko osim clarkea. imam doma zbirku kubricka na blurayu, zbog čega sam i nabavio reproduktor. njegov rad fino definira ono: jednostavno genijalno i genijalno jednostavno.
Da bi rijec dodao!
nisam film ekspert niti mi je ikad bilo jasno zašto svi toliko hvale Kubricka, i nisam baš obraća pažnju na to da je star 50 godina ovaj film. ali sad kad je ta informacija mi napokon došla do mozga lagano svacam zasto se hvali Kubricka.
Film je odlican iako sam ja u nekim segmentima bio razocaran, ali ne zbog neke greske u filmu vec to sto sam prije glednja filma
procitao knjigu. Citajuci knjige sam stvaras slike u glavi i gledajuci film se malo razocaras :-)
Mene je razočaralo to što u članku autor nije ni spomenuo knjigu (i autora) po kojoj je fim snimljen, tako da je pretenciozno svu slavu davati Kubricku (neospornom genijalcu). Knjiga je napisana skoro deset godina prije snimanja fima, što govori o autorovoj genijalnosti, a Kubrick je snimanje radio pod stalnom Clarkeovom paskom.
Mlađa publika ne može gledati Odiseju očima nekog tko ju je gledao 60-tih, 70-tih, pa čak i 80-ih. Današnja publika je daleko otpornija na začudnost, zahvaljujući istinskim čudima kojima smo danas okruženi. A, naravno, kad je sve čudesno, onda ništa nije čudesno, a svakako ne jedan film koji je definitivno bio čudesan u doba kad je snimljen i još dosta dugo nakon toga.
Inače, ne bih se složio da Nolanov Interstellar "po svakom kriteriju nudi više", ali pustimo to.
Interstellar "nudi vise" od Odiseje? Autora clanka bi dao streljat po kratkom postupku. Svaki tukac oce pisat o filmovima...
Interstellar "nudi vise" od Odiseje? Autora clanka bi dao streljat po kratkom postupku. Svaki tukac oce pisat o filmovima...
Dobro streljanje bas ne, al klecanje na kukuruzu u kutu svakako.
Interstellar "nudi vise" od Odiseje? Autora clanka bi dao streljat po kratkom postupku. Svaki tukac oce pisat o filmovima...
Dobro streljanje bas ne, al klecanje na kukuruzu u kutu svakako.
Ni streljanje nije tolko ekstremno koliko je ekstremno glupo ovo sta je ovaj napisao...
filmČINA
Interstellar "nudi vise" od Odiseje? Autora clanka bi dao streljat po kratkom postupku. Svaki tukac oce pisat o filmovima...
Dobro streljanje bas ne, al klecanje na kukuruzu u kutu svakako.
Ni streljanje nije tolko ekstremno koliko je ekstremno glupo ovo sta je ovaj napisao...
Kao fan Odiseje samo sramotiš film.
Što se tiče Interstellara, i začudnosti koju je Mycroft spomenuo, na scenama s vodenog planeta i crne rupe neporecivo prolaze trnci.
Kao fan Odiseje samo sramotiš film.
Što se tiče Interstellara, i začudnosti koju je Mycroft spomenuo, na scenama s vodenog planeta i crne rupe neporecivo prolaze trnci.
Nisam strasni fan, ali uopce stavit u istu recenicu Nolanovo tragikomicno, pateticno smece i Odiseju je vrhunac gluposti i neukusa.
Je, danas je sve tragikomično i patetično, za dežurne cinike.
Je, danas je sve tragikomično i patetično, za dežurne cinike.
Sve ti je tragikomicno/pateticno? Meni nije...
Zanima me jedan ili dva koji ti nisu od novijih.
Držim fige da ne čujem "Gravity".
Kao fan Odiseje samo sramotiš film.
Što se tiče Interstellara, i začudnosti koju je Mycroft spomenuo, na scenama s vodenog planeta i crne rupe neporecivo prolaze trnci.
Nisam strasni fan, ali uopce stavit u istu recenicu Nolanovo tragikomicno, pateticno smece i Odiseju je vrhunac gluposti i neukusa.
vrhunac gluposti i ograničenosti je ići iz krajnosti u krajnost i poput neiskusnog balavog pubertetlije nazivati smećem sve što nije po tvojem ukusu
Nema nezahvalnijeg zadatka za recezente od uspješnog visokobudžetnog art filma kojeg nisu doživjeli na isti način. Jer su oni u većoj mjeri nego bilo koji drugi tip filma stvar subjektivnog doživljaja. K tome, leži na stupovima svakog većeg filma koji je potom nastao, okićen zahvalama brojnih redatelja. Pa se ti usudi stavit to pod mikroskop. Ali proleti li se netom može se vidjeti da manjina suprotnog mišljenja i nije tako mala (25% korisnika na metacriticu, u usporedbi s 15% Interstellarovih naprimjer) i više nego spremno viče car je gol. Treba izaći ispod stalkenog zvona i vidjeti da je nepovoljna kritika, uz priznanje onoga u čemu Odiseja stvarno jest vrhunska, još fer kad ugledaš sva ta mišljenja čije ocjene idu ispod ništice.
Ne dirajte u Svetinju i školski primjer SF tematike. Najbolji SF ikad, bio i bit će!
Nebih se upuštao u raspravu, Ajar je odlično opisao Kubrickove radove, plus naravno i doprinos genijalnog Clarkea, samo bih volio navesti zgodnu koincidenciju.
Istovremeno su izašli Planet majmuna i odiseja 2001. Svaki je ostavio traga na svoj način, ali što mislite: koji film je bolje izdržao test vremena, i zašto nitko
ne ekranizira remake odiseje, dok se za planetu majmuna eto radi čitava franšiza, nakon serije, i onog teatralnog uratka tima burtona?
http://www.slashfilm.com/planet-of-the-apes-and-2001/3/
Članak je ispod svake razine. Ako već imate članke o filmovima, prepustite ih nekome tko razumije filmsku umjetnost ili bar zna ponešto o filmu kao takvome. Razumio bih da čovjek ovakve gluposti piše na forumu, kao komentar. Ali ovakvu besmislicu objaviti kao članak, jedan si ozbiljni portal ne bi smio dozvoliti.
Zanima me koje su kvalifikacije gospodina Mastarca na polju filmske umjetnosti? Hvala.
Članak je ispod svake razine. Ako već imate članke o filmovima, prepustite ih nekome tko razumije filmsku umjetnost ili bar zna ponešto o filmu kao takvome. Razumio bih da čovjek ovakve gluposti piše na forumu, kao komentar. Ali ovakvu besmislicu objaviti kao članak, jedan si ozbiljni portal ne bi smio dozvoliti.
Zanima me koje su kvalifikacije gospodina Mastarca na polju filmske umjetnosti? Hvala.
Pogledao je vise od stotinu filmova!
Interstellar usporedjivati sa odisejom se ne moze po niti jednom kriteriju. Odiseja je u vrijeme svoje premijere 1968 bila cudo.Nesto sto je apsolutno odskakalo od svega vidjenog do tada. Svemirski film koji kao da je dosao iz svemira. Tamo prikazano medjuzvjezdano putovanje na takav nacin vidjeno po prvi puta bilo je spektakularno i to su kasnije svi kopirali.
S druge strane interstelar je zbirka svih mogucih klisea pocev od filmova gravitacija,odiseja pa do generickih national geografic dokumentaraca o crnim rupama itd. Vizualno se dodalo par slikica od misije sonde cassini sa saturna i eto
Taj mi je film imao nekog smisla do prelaska u drugu galaksiju.
Nakon toga kako je film tekao dalje postajalo je jasnije koliko je sve to skupa corak. Decki presli u drugu galaksiju kao da su osli na kavu sa letjelicom na razini space shutllea uzlijecu sa druge planete a sa zemlje im je trebala raketa za to. Od svega je ipak najgore finale tj kada matju udje u crnu rupu. Kada sam gledao to doslo mi ga gadjam s necim u kino-platno. U interstellaru je ok ime,pocetak filma je bio obecavajuci. Dosta dobra glumacka postava i dobra glazba. Nolanu idu akcijske sekvence ali covjek nema stiha za sf. Nek se radije drzi filmova kakav je dunkirk gdje je radnja vec tu i samo to treba napraviti.
Ukoliko trebam kritizirati samu odiseju onda nek to bude samo finale filma tj kad dave sa letjelicom iz medjuzvjezdsnog putovanja stigne u staracki dom. Takav jedan film zasluzuje intrigantniji i bljestaviji zavrsetak. Sve prije toga je bilo savrseno u filmu
Komično pretpostavljaš svoju vlastitu stručnost, Mr. Fugitive. Koliko kritičara ima formalnu filmsku edukaciju? Kvalifikacije su prije svega odgovarajuće iskustvo i interes, te trud i sposobnost.
Za koga čitati Eisensteina i Daneya, Bazina, Metza i Barthesa, Kracauera i Daneya? Gledati sve Dreyerove, Bressonove, Renoirove, Bunuelove, Bergmanove i druge filmove kao što jedan entuzijast u kritici kritičara voli navesti. Za koga pisati o filmu kroz leću njihovog znanja? Za nekoga tko u Odiseji uživa kao u tripu radije nego kao filmu? Za nekoga kome je SF krajnji doseg kinematografije koju može probaviti? Za hrvatsku plaću? Na kojoj planeti i u kojem svemiru
Kritike ne prolaze? Onda sljedeći put čitajmo o tome kako su napušeni hipiji spasili Odiseju https://www.inverse.com/article/43140-2001-a-space-odyssey-first-screening-reviews-stanley-kubrick-weed-pot-drugs
Jedan sam od fanova dotičnog filma. Ma koliko mi drugi sf filmovi bili dragi, ovo je valjda jedini sf u kojem nema ejlijena, a da ih i ima, sigurno ne bi bili prikazani kao neke gadne, krovoločne, spašavaj se tko ima kuću u gospiću film. Ne dozivljavam ga kao art film, vec kao inteligentni prikaz onoga sto nas ceka. Fora s filmom nije u tome kakav je sami film, nego sto je prikazao buducnost, poprilicno vjernu, u doba kad je mozda des ljudi na kugli zemaljskoj razmisljalo o tome. Spada u rang gibsonovih novela, koji je koristio pojmove cyber dok smo se mi jos igrali rick dangeorousa i gianna sisters na komodorcu i zx spectrumu. S razlogom ima status kultnog, i treba ga postovati.
Kako jedan obican blockbuster Interstellar uopce ulazi u ovakve kategorije osim sto je dosadan prvih 30 minuta? Interstellar je solidan film, ali daleko od neke umjetnosti. I sav taj hype oko strogog postivanja fizike je ispao marketing. To sto su mnogi tek tada culi za diletaciju vremena i sl. fenomene ne znaci da je film klasik .... Stargate je to jos 90tih isfurao u par epizoda. A ako netko pada na zbunjujuc flow filmova, onda neka gleda Lynch-a. Radje bi umjesto Interstellara ubacio Moon ili Ex Machina-u.
A za jos bolji uvid procitajte i Izgubljene svjetove 2001.