Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze bez vo

poruka: 23
|
čitano: 4.839
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze bez vo".
17 godina
online
Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze bez vo

Kakav glupi naslov, pa svi su ispred Tesle, čak i Rimac, čije su autonomne sposobnosti vožnje ipak pobile puno manje ljudi.

Gledam te!
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Veliki Brat kaže...

Kakav glupi naslov, pa svi su ispred Tesle, čak i Rimac, čije su autonomne sposobnosti vožnje ipak pobile puno manje ljudi.

 Postoje videa korisnika Waymo-a tako da nije isto kao Rimac ili netko drugi. Samo što se u videu vidi kako vozi uglavnom ravno, tu i tamo skrene, ali se ne vidi kako manevrira na parkingu ili drugoj lokaciji van glavne prometnice.

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Nevjerojatno je koliko ljudi i iz tech sektora misle kako je Waymo ispred Tesle po pitanju autonomije.

Medjutim realnost je takva da je Tesla broj 1, onda 10 mjesta prazno, i onda tek svi ostali krecu.

Nije samo cilj napraviti vozilo koje 99.9% vremena vozi samo, cilj je napraviti dovoljno skalabilnu i dovoljno jeftinu soluciju. Waymo to nije.
 
2 7 hvala 0
15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
evo na ovom videu se najbolje vidi koliko je nanovija generacija Waymo vozila ispred Teslinog Robotaxija 😂😂🙈

https://www.facebook.com/share/r/1FRS4Yzppo/
 
1 2 hvala 0
17 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Nevjerojatno je koliko ljudi i iz tech sektora misle kako je Waymo ispred Tesle po pitanju autonomije.

Medjutim realnost je takva da je Tesla broj 1, onda 10 mjesta prazno, i onda tek svi ostali krecu.

Nije samo cilj napraviti vozilo koje 99.9% vremena vozi samo, cilj je napraviti dovoljno skalabilnu i dovoljno jeftinu soluciju. Waymo to nije.

Većina ljudi to ne može shvatiti jer ne razumije razliku u osnovnim principima samostalne vožnje Tesle i Waymoa (i drugih sustava). Waymo osim specijalnih senzora, radara, lidara itd. u navigaciji ima specijalne, vrlo detaljne karte (HD maps) na kojima su ucrtane sve prometne trake, pozicije vertikalne prometne signalizacije itd. Zato ta vozila ne mogu samostalno prometovati izvan područja takvih mapa. Granice HD mapa se zovu geofence. Zato imaju velikih problema kod iznenadnih promjena kao što su radovi na prometnicama.

Tesla, s druge strane, koristi obične (jeftine) kamere i uobičajene Google karte, a snalazi se isključivo na temelju vida kao što to rade i ljudski vozači. Tesli je nebitno hoćeš li je staviti u centar New Yorka, na poljski put ili livadu kraj Pušče Bistre ili u pretrpanu podzemnu garažu bez GPS signala. Naći će put kao što to rade i ljudski vozači. Waymo o tome ne može niti sanjati bez obzira na silne senzore, radare i lidare.

Na YT su dva videa samostalne Tesline vožnje u centru Amsterdama i Pariza. Bez problema se snalazi među tisućama pješaka, bicikala i mopeda koji glavinjaju na sve strane bez ikakvog poštovanja prometnih pravila. Propušta slabije, staje pješacima bez obzira na pješački prijelaz, usporava zbog biciklista na pločniku koji bi moglu izletiti na cestu. Ugurava se u rupe između automobila u koloni. Ako je gužva i ne može skrenuti, oprezno se nameće, stajući na crtu ili polako klizi prema raskršću.

Posebno je impresivna vožnja kroz svima poznati kružni tok oko Slavoluka pobjede u Parizu. Radi se kružnom toku sa sedam neoznačenih traka u koje se slijeva promet iz 12 ulica. Totalni kaos začinjen mopedima i pješacima koji glavinjaju na sve strane. Tesla to prolazi bolje, brže i kulturnije od većine ljudskih vozača.

Da se ponovim, Waymo i ostatak konkurencije o tome ne mogu niti sanjati. Pitanje je da li će to ikad i moći, bez da promjene temeljni pristup samostalnoj vožnji. Nisu toliko bitni milimetri ili centrimetri udaljenosti u noći ili magli koliko je bitna dobra procjena situacije, predviđanje poteza ostalih sudionika u potezu i prilagodba trenutnoj situaciji.
Fun fact: Tesla će kršiti ograničenje brzine, ako to rade i druga vozila oko nje.

Poruka je uređivana zadnji put ned 29.6.2025 16:08 (DexCro).
15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Ljudi voze ocima i bioloskim neuronskim mrezama, pa ima smisla da su kamere i neuronske mreze jedini nacin za postizanje generaliziranog rjesenja autonomne voznje.

Ljudi ne ispaljuju lasere iz ociju, nego se sve oslanja na fotone koji dolaze do oka i centra za vid u mozgu. Isto tako i Teslino racunalo funkcionira, photons in - controls out.

Teslino rjesenje je znatno teze za razviti od Waymovog i ostalih pristupa s lidarom/radarom i traje znatno duze da se razvije, ali je zato nagrada postizanje generalne autonomije koja kako si naveo, funkcionira bilo gdje i bilo kad bez potrebe za skupim hd mapiranjem i sl. nepotrebnim glupostima.

Ljudi zaboravljaju na cinjenicu da Tesla godisnje moze proizvesti do 2 milijuna vozila i da svako to vozilo ima racunalo u sebi i sve potrebno za potpuno samostalnu voznju. Tesla u jednom danu prikupi podataka i edge case scenarija koliko Waymo ne skupi u godinu dana jer u floti imaju samo 1500 vozila.

Andrej Karpathy je bivsi glavni razvojni inzenjer za FSD i sigurno jedan od top 5 najutjecanijih strucnjaka svijeta za AI i odlicno je to opisao u ovom videu na 2:20, "ljudi misle da je Waymo ispred Tesle, ja osobno mislim da je Tesla ispred Wayma. Waymo ima hardverski problem, a Tesla ima softverski problem, a softverski problem se moze rijesiti znatno brze."

 
3 4 hvala 1
4 godine
offline
Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze bez vo

Waymo je ispred, ali ga kao vozač ne možete ni kupiti, ni isprobati, a dostupan je kao taksi u samo nekoliko američkih gradova? Kao fol, nadohvat su autonomne vožnje (što je sigurno među top 3 najvećih inženjerskih postignuća ikad)... ali u Googlu eto ne žele profitirati na tome? 

Ruhe im Puff
 
0 0 hvala 0
12 godina
online
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Ljudi voze ocima i bioloskim neuronskim mrezama, pa ima smisla da su kamere i neuronske mreze jedini nacin za postizanje generaliziranog rjesenja autonomne voznje.

kažeš ima smisla... čovjek je ograničen, zašto zbog toga ograničavati tehnologiju i ne koristiti ono za što čovjek nije sposoban i što unaprjeđuje sigurnost?

gdje je tu smisao?

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Sto kad se lidar, radar i kamera ne sloze u onome sto vide na cesti, kome ces vjerovati, kome dati prednost?

Lidar kaze objekt je na cesti, recimo vrecica obicna, kamera kuzi da se radi o vrecici, ali lidar i radar to ne znaju, vide samo neki objekt u koji ce automobil potencijalno udariti.

Ako automatski isprogramiras da se vjeruje kameri, onda je kamera uvijek u prednosti, cemu onda lidar i radar?

Visak senzora ne doprinosi dodatnoj sigurnosti, moze ju samo narusiti i dodati smetnju u podacima.
12 godina
online
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Sto kad se lidar, radar i kamera ne sloze u onome sto vide na cesti, kome ces vjerovati, kome dati prednost?

Lidar kaze objekt je na cesti, recimo vrecica obicna, kamera kuzi da se radi o vrecici, ali lidar i radar to ne znaju, vide samo neki objekt u koji ce automobil potencijalno udariti.

 bogati, kako onda funkcionira daleko više tehnologije i to poduplane u avionima

zbog čega se lidar, radar i kamera ne bi 'složili', pa nisu to bosanci, hrvati i srbi u autu da se non stop svađaju, nego tehnologija kojom upravlja softver

 

=XFX=PlayHard kaže...
Ako automatski isprogramiras da se vjeruje kameri, onda je kamera uvijek u prednosti, cemu onda lidar i radar?

kamera nemere uvijek vidjeti sve, zato postoje rezervni sustavi koji se aktiviraju kad kamera dosegne ograničenja vidljivosti, vrlo jednostavno

 

=XFX=PlayHard kaže...
Visak senzora ne doprinosi dodatnoj sigurnosti, moze ju samo narusiti i dodati smetnju u podacima.

možeš li dati neki link koji potvrđuje ovu tvrdnju ili to vadiš iz dupeta jer ti odgovara narativu?

jedini razlog zašto tesla ide na kamera-only rješenje je ušteda - ne sigurnost, ne treba pušiti korporacijski marketing samo zato jer si fan neke od njih, iako mi je biti fan neke korporacija žešća debilana, al eto svakom svoje 

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Lupetas nepotrebno, a tesko ti je mrvicu mozak ukljucit da shvatis koliko je ovo sto pricas besmisleno.

Tesla ne bi radar i lidar koristila niti da su besplatni. Stovise, Tesla je ugasila vec postojece radare u milijunima postojecih Tesli diljem svijeta. Svi automobili koji su se oslanjali i na radar, presli su na vision only.

Cijena lidara, radara i kamera je trivijalna s obzirom na ono sto ti mozes zaradit od jednog takvog vozila kroz 10 godina koliko mu je operativni vijek.

Posebice sto je cijena lidara danas izuzetno mala, radara takodjer, svi ih ubacuju u vozila. To je mozda drzalo vodu pred 10 ili 15 godina, danas je to jeftinjava. Medjutim ta jeftinjava ne vodi rjesenju, vodi samo problemu.

Pgledaj si malo @Cyber_Trailer korisnicki racun na X-u koji dokumentira Waymo failove, to je cudo koliko problema stvaraju ta vozila na dnevnoj razini uz svu silinu lidara i radara. Vise nije jednako i bolje, u autonomiji vise vrijedi onda izreka "manje je vise".
12 godina
online
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Lupetas nepotrebno, a tesko ti je mrvicu mozak ukljucit da shvatis koliko je ovo sto pricas besmisleno.

 ja lupetam, ajde neka

osim što nisi dao niti jedan dokaz da je više sigurnosnih senzora loše po autonomnu vožnju

priča kako je hendlanje tri senzora komplicirano u današnje doba ne gutaju niti djeca u osnovnoj

 

ljudski pogled je ograničen, ograničiti tehnologiju samo zato da bude ograničena kao i čovjek u najmanju je ruku debilno

 

samo jedan primjer - jučer se vozim usred bijela dana, sunce piči u šajbu, na mjestima ceste gdje je hladovina ne vidiš ništa

ioako slabije vidim nekako sam uspio skužiti čovjeka na biciklu, kolega pored mene sa savršenim vidom biciklistu je vidio u zadnji tren i još mi govori - jebote kako si ga vidio, reko jedva

da mi je auto jedan od novijih s nekim od takvih senzora, pa da mi pokazuje poput noćne kamere na ekranu ili hudu crvenu siluetu, biciklist bi imao puno veće šanse za preživjet, a ne ovisiti samo o mojoj maksimalnoj pažnji

ista stvar je u noćnoj vožnji i hrpu drugih situacija gdje ljudski pogled/kamera imaju ograničenja

 

A recent investigation by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) is looking into Tesla's "Full Self-Driving" system due to crashes, including one fatal incident involving a pedestrian, particularly in low-visibility conditions. The investigation focuses on how well the system detects and responds to reduced visibility situations and what factors contribute to these crashes. The probe covers a large number of Tesla vehicles, from the 2016 to 2024 model years. 

This investigation follows reports of crashes where Tesla vehicles encountered sun glare, fog, and dust. The NHTSA also issued a recall for Tesla's Full Self-Driving system due to issues with running stop signs at slow speeds and disobeying other traffic laws, which are being addressed with software updates. 

Some critics argue that Tesla's reliance solely on cameras for its autonomous driving system, without the aid of radar or lidar, makes it less capable in low visibility compared to other autonomous vehicle systems. Tesla CEO Elon Musk has maintained that humans drive using only their eyesight and that cars should be able to do the same, dismissing lidar as a "fool's errand". The investigation highlights the ongoing challenges and safety concerns surrounding autonomous driving technology and its implementation in real-world scenarios. 

 

8 mjeseci
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Lupetas nepotrebno, a tesko ti je mrvicu mozak ukljucit da shvatis koliko je ovo sto pricas besmisleno.

Tesla ne bi radar i lidar koristila niti da su besplatni. Stovise, Tesla je ugasila vec postojece radare u milijunima postojecih Tesli diljem svijeta. Svi automobili koji su se oslanjali i na radar, presli su na vision only.

Cijena lidara, radara i kamera je trivijalna s obzirom na ono sto ti mozes zaradit od jednog takvog vozila kroz 10 godina koliko mu je operativni vijek.

Posebice sto je cijena lidara danas izuzetno mala, radara takodjer, svi ih ubacuju u vozila. To je mozda drzalo vodu pred 10 ili 15 godina, danas je to jeftinjava. Medjutim ta jeftinjava ne vodi rjesenju, vodi samo problemu.

Pgledaj si malo @Cyber_Trailer korisnicki racun na X-u koji dokumentira Waymo failove, to je cudo koliko problema stvaraju ta vozila na dnevnoj razini uz svu silinu lidara i radara. Vise nije jednako i bolje, u autonomiji vise vrijedi onda izreka "manje je vise".

Vozač Tesle je poginuo tako što se zabio u kamion nakon što kamere nisu bile adekvatne s obzirom da je bila loša vidljivost, u kombinaciji s Lidarom to se ne bi desilo. Ali da, lidar bad, only camera good.. 

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Waymo se nedavno zabio u vatrogasno vozilo, pa zasto pobogu ako ima svu silinu lidara i radara? Kako je moguce?

Ili recimo, neki dan se zabio u stup, pa kako jebote ako ima lidar, jel mogu to eksperti ovdje objasnit kako lidar + radar + kamere nisu uspjele vidjet stup? :D

Pogledajte malo na racunu @Cyber_Trailer stotine Waymo videa unazad godinu dana (ne pred 5 godina, dovoljno je samo unazad godinu dana), pa da se to Tesli dogodilo razapeli bi ih ljevicarski mediji diljem svijeta.

A Atlanti su neki dan poceli radit po prvi put, Waymo staje na sred raskrizja, stoji po 30min, ljude vozi u krug ne zeli stati, ulazi u suprotne trake, automobili zbog njih stoje u koloni.

Izvor je X racun @Cyber_Trailer.
Da netko pametan opet ne pita za izvor.

 
1 1 hvala 0
8 mjeseci
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Waymo se nedavno zabio u vatrogasno vozilo, pa zasto pobogu ako ima svu silinu lidara i radara? Kako je moguce?

Ili recimo, neki dan se zabio u stup, pa kako jebote ako ima lidar, jel mogu to eksperti ovdje objasnit kako lidar + radar + kamere nisu uspjele vidjet stup? :D

Pogledajte malo na racunu @Cyber_Trailer stotine Waymo videa unazad godinu dana (ne pred 5 godina, dovoljno je samo unazad godinu dana), pa da se to Tesli dogodilo razapeli bi ih ljevicarski mediji diljem svijeta.

A Atlanti su neki dan poceli radit po prvi put, Waymo staje na sred raskrizja, stoji po 30min, ljude vozi u krug ne zeli stati, ulazi u suprotne trake, automobili zbog njih stoje u koloni.

Izvor je X racun @Cyber_Trailer.
Da netko pametan opet ne pita za izvor.

Waymo je lošiji od Tesle, a poanta je da bi Tesla bila bolja sa Lidarom. Sam Musk je rekao da su od lidara odustali radi love

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
Nadji mi Muskovu izjavu kad i gdje je to rekao. Musk to nikada nije izjavio, rekao je da je lidar skup i nepotreban, a cesto je izjavljivao da lidar i radar ne bi koristili cak ni da je besplatan.

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
evo link ako nekoga zanima tema vision only vs lidar/radar.

Karpathy je to ovdje vrhunski objasnio.

 
0 1 hvala 0
17 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Lupetas nepotrebno, a tesko ti je mrvicu mozak ukljucit da shvatis koliko je ovo sto pricas besmisleno.

Tesla ne bi radar i lidar koristila niti da su besplatni. Stovise, Tesla je ugasila vec postojece radare u milijunima postojecih Tesli diljem svijeta. Svi automobili koji su se oslanjali i na radar, presli su na vision only.

Cijena lidara, radara i kamera je trivijalna s obzirom na ono sto ti mozes zaradit od jednog takvog vozila kroz 10 godina koliko mu je operativni vijek.

Posebice sto je cijena lidara danas izuzetno mala, radara takodjer, svi ih ubacuju u vozila. To je mozda drzalo vodu pred 10 ili 15 godina, danas je to jeftinjava. Medjutim ta jeftinjava ne vodi rjesenju, vodi samo problemu.

Pgledaj si malo @Cyber_Trailer korisnicki racun na X-u koji dokumentira Waymo failove, to je cudo koliko problema stvaraju ta vozila na dnevnoj razini uz svu silinu lidara i radara. Vise nije jednako i bolje, u autonomiji vise vrijedi onda izreka "manje je vise".

 

=XFX=PlayHard kaže...
Nadji mi Muskovu izjavu kad i gdje je to rekao. Musk to nikada nije izjavio, rekao je da je lidar skup i nepotreban, a cesto je izjavljivao da lidar i radar ne bi koristili cak ni da je besplatan.

 

8 mjeseci
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
Nadji mi Muskovu izjavu kad i gdje je to rekao. Musk to nikada nije izjavio, rekao je da je lidar skup i nepotreban, a cesto je izjavljivao da lidar i radar ne bi koristili cak ni da je besplatan.

Pa sada si potvrdio to što sam rekao, odustao je od lidara jer je skup kao rješenje.

Poruka je uređivana zadnji put sri 2.7.2025 0:23 (Novice).
15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
pa skup je ako je nepotreban i ako mozes postic istu stvar i bez njega, onda je stravicno skup.

Medjutim kad bi lidar bio jedino rjesenje za potpunu autonomiju, onda bi ga Tesla koristila jer je njegov trosak trivijalan s obzirom na to koliko se zaradi u 10 godina s AV uslugama.
8 mjeseci
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
pa skup je ako je nepotreban i ako mozes postic istu stvar i bez njega, onda je stravicno skup.

Medjutim kad bi lidar bio jedino rjesenje za potpunu autonomiju, onda bi ga Tesla koristila jer je njegov trosak trivijalan s obzirom na to koliko se zaradi u 10 godina s AV uslugama.

Ne možeš postići istu stvar jer kamere nemaju dobru vidljivost po lošim vremenskim uvjetima i tu bi lidar idealno uskočio.

15 godina
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
to kaze tko? Ima milijun primjera gdje Tesle odlicno samostalno voze stotinama kilometara po kisi, po gustoj magli, po mraku, po direktnom suncu koje pada na kamere i ne predstavlja im to problem.
8 mjeseci
offline
Re: Waymo je ispred Tesle? Već godinu dana voze be
=XFX=PlayHard kaže...
to kaze tko? Ima milijun primjera gdje Tesle odlicno samostalno voze stotinama kilometara po kisi, po gustoj magli, po mraku, po direktnom suncu koje pada na kamere i ne predstavlja im to problem.

 Nitko nije rekao da ne fukcioniraju nego da bi uz lidar bila bolja viljivost.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice