Kakav glupi naslov, pa svi su ispred Tesle, čak i Rimac, čije su autonomne sposobnosti vožnje ipak pobile puno manje ljudi.

Kakav glupi naslov, pa svi su ispred Tesle, čak i Rimac, čije su autonomne sposobnosti vožnje ipak pobile puno manje ljudi.
Kakav glupi naslov, pa svi su ispred Tesle, čak i Rimac, čije su autonomne sposobnosti vožnje ipak pobile puno manje ljudi.
Postoje videa korisnika Waymo-a tako da nije isto kao Rimac ili netko drugi. Samo što se u videu vidi kako vozi uglavnom ravno, tu i tamo skrene, ali se ne vidi kako manevrira na parkingu ili drugoj lokaciji van glavne prometnice.
Većina ljudi to ne može shvatiti jer ne razumije razliku u osnovnim principima samostalne vožnje Tesle i Waymoa (i drugih sustava). Waymo osim specijalnih senzora, radara, lidara itd. u navigaciji ima specijalne, vrlo detaljne karte (HD maps) na kojima su ucrtane sve prometne trake, pozicije vertikalne prometne signalizacije itd. Zato ta vozila ne mogu samostalno prometovati izvan područja takvih mapa. Granice HD mapa se zovu geofence. Zato imaju velikih problema kod iznenadnih promjena kao što su radovi na prometnicama.
Tesla, s druge strane, koristi obične (jeftine) kamere i uobičajene Google karte, a snalazi se isključivo na temelju vida kao što to rade i ljudski vozači. Tesli je nebitno hoćeš li je staviti u centar New Yorka, na poljski put ili livadu kraj Pušče Bistre ili u pretrpanu podzemnu garažu bez GPS signala. Naći će put kao što to rade i ljudski vozači. Waymo o tome ne može niti sanjati bez obzira na silne senzore, radare i lidare.
Na YT su dva videa samostalne Tesline vožnje u centru Amsterdama i Pariza. Bez problema se snalazi među tisućama pješaka, bicikala i mopeda koji glavinjaju na sve strane bez ikakvog poštovanja prometnih pravila. Propušta slabije, staje pješacima bez obzira na pješački prijelaz, usporava zbog biciklista na pločniku koji bi moglu izletiti na cestu. Ugurava se u rupe između automobila u koloni. Ako je gužva i ne može skrenuti, oprezno se nameće, stajući na crtu ili polako klizi prema raskršću.
Posebno je impresivna vožnja kroz svima poznati kružni tok oko Slavoluka pobjede u Parizu. Radi se kružnom toku sa sedam neoznačenih traka u koje se slijeva promet iz 12 ulica. Totalni kaos začinjen mopedima i pješacima koji glavinjaju na sve strane. Tesla to prolazi bolje, brže i kulturnije od većine ljudskih vozača.
Da se ponovim, Waymo i ostatak konkurencije o tome ne mogu niti sanjati. Pitanje je da li će to ikad i moći, bez da promjene temeljni pristup samostalnoj vožnji. Nisu toliko bitni milimetri ili centrimetri udaljenosti u noći ili magli koliko je bitna dobra procjena situacije, predviđanje poteza ostalih sudionika u potezu i prilagodba trenutnoj situaciji.
Fun fact: Tesla će kršiti ograničenje brzine, ako to rade i druga vozila oko nje.
Waymo je ispred, ali ga kao vozač ne možete ni kupiti, ni isprobati, a dostupan je kao taksi u samo nekoliko američkih gradova? Kao fol, nadohvat su autonomne vožnje (što je sigurno među top 3 najvećih inženjerskih postignuća ikad)... ali u Googlu eto ne žele profitirati na tome?
kažeš ima smisla... čovjek je ograničen, zašto zbog toga ograničavati tehnologiju i ne koristiti ono za što čovjek nije sposoban i što unaprjeđuje sigurnost?
gdje je tu smisao?
bogati, kako onda funkcionira daleko više tehnologije i to poduplane u avionima
zbog čega se lidar, radar i kamera ne bi 'složili', pa nisu to bosanci, hrvati i srbi u autu da se non stop svađaju, nego tehnologija kojom upravlja softver
kamera nemere uvijek vidjeti sve, zato postoje rezervni sustavi koji se aktiviraju kad kamera dosegne ograničenja vidljivosti, vrlo jednostavno
možeš li dati neki link koji potvrđuje ovu tvrdnju ili to vadiš iz dupeta jer ti odgovara narativu?
jedini razlog zašto tesla ide na kamera-only rješenje je ušteda - ne sigurnost, ne treba pušiti korporacijski marketing samo zato jer si fan neke od njih, iako mi je biti fan neke korporacija žešća debilana, al eto svakom svoje
ja lupetam, ajde neka
osim što nisi dao niti jedan dokaz da je više sigurnosnih senzora loše po autonomnu vožnju
priča kako je hendlanje tri senzora komplicirano u današnje doba ne gutaju niti djeca u osnovnoj
ljudski pogled je ograničen, ograničiti tehnologiju samo zato da bude ograničena kao i čovjek u najmanju je ruku debilno
samo jedan primjer - jučer se vozim usred bijela dana, sunce piči u šajbu, na mjestima ceste gdje je hladovina ne vidiš ništa
ioako slabije vidim nekako sam uspio skužiti čovjeka na biciklu, kolega pored mene sa savršenim vidom biciklistu je vidio u zadnji tren i još mi govori - jebote kako si ga vidio, reko jedva
da mi je auto jedan od novijih s nekim od takvih senzora, pa da mi pokazuje poput noćne kamere na ekranu ili hudu crvenu siluetu, biciklist bi imao puno veće šanse za preživjet, a ne ovisiti samo o mojoj maksimalnoj pažnji
ista stvar je u noćnoj vožnji i hrpu drugih situacija gdje ljudski pogled/kamera imaju ograničenja
A recent investigation by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) is looking into Tesla's "Full Self-Driving" system due to crashes, including one fatal incident involving a pedestrian, particularly in low-visibility conditions. The investigation focuses on how well the system detects and responds to reduced visibility situations and what factors contribute to these crashes. The probe covers a large number of Tesla vehicles, from the 2016 to 2024 model years.
This investigation follows reports of crashes where Tesla vehicles encountered sun glare, fog, and dust. The NHTSA also issued a recall for Tesla's Full Self-Driving system due to issues with running stop signs at slow speeds and disobeying other traffic laws, which are being addressed with software updates.
Some critics argue that Tesla's reliance solely on cameras for its autonomous driving system, without the aid of radar or lidar, makes it less capable in low visibility compared to other autonomous vehicle systems. Tesla CEO Elon Musk has maintained that humans drive using only their eyesight and that cars should be able to do the same, dismissing lidar as a "fool's errand". The investigation highlights the ongoing challenges and safety concerns surrounding autonomous driving technology and its implementation in real-world scenarios.
Vozač Tesle je poginuo tako što se zabio u kamion nakon što kamere nisu bile adekvatne s obzirom da je bila loša vidljivost, u kombinaciji s Lidarom to se ne bi desilo. Ali da, lidar bad, only camera good..
Waymo je lošiji od Tesle, a poanta je da bi Tesla bila bolja sa Lidarom. Sam Musk je rekao da su od lidara odustali radi love
Pa sada si potvrdio to što sam rekao, odustao je od lidara jer je skup kao rješenje.
Ne možeš postići istu stvar jer kamere nemaju dobru vidljivost po lošim vremenskim uvjetima i tu bi lidar idealno uskočio.
Nitko nije rekao da ne fukcioniraju nego da bi uz lidar bila bolja viljivost.