Eto, 4 takta nisu dovoljna, sada ih je 6. Zanima me, ako ikada naprave prototip, kakve će biti karakteristike takvog motora. Hoće li to biti neka mala revolucija ili samo još jedan promašaj među gomilom "revolucionarnih" motora. Jedino što treba napraviti revolucionarno su akumulatori koji će biti 5-10 puta boolji od sadašnjih. Revolucionarni motori već odavno postoje, a to su moderni elektromotori čiji stupanj iskorištenja nijedan drugi motor čak ni teoretski ne doseći. Ukratko, zgodno kao tehnički kuriozitet, ali kasni barem 15 godina.
Porsche osmislio šesterotaktni motor s unutarnjim
- poruka: 56
- |
- čitano: 13.302
- |
- moderatori:
vincimus
To bi konačno moglo dati smisla motoru sa 3 cilindra. Samo mi nije jasna druga kompresija/radni takt. Sabijati nešto što je već izgoreno mi se ne čini učinkovitim.
Eto, 4 takta nisu dovoljna, sada ih je 6. Zanima me, ako ikada naprave prototip, kakve će biti karakteristike takvog motora. Hoće li to biti neka mala revolucija ili samo još jedan promašaj među gomilom "revolucionarnih" motora. Jedino što treba napraviti revolucionarno su akumulatori koji će biti 5-10 puta boolji od sadašnjih. Revolucionarni motori već odavno postoje, a to su moderni elektromotori čiji stupanj iskorištenja nijedan drugi motor čak ni teoretski ne doseći. Ukratko, zgodno kao tehnički kuriozitet, ali kasni barem 15 godina.
Da je i duplo - bilo bi sasvim dovoljno dobro za revoluciju.
Kaže se zanimljivost, slažem se, ali može i ovako. Kod ev su motori ti koji su revolucionarni - od konstrukcije koja je puno jednostavnija nego kod ice, do njihove učinkovitosti koja nadmašuje 90%, dok ice ide max.do 35-40% (formulin motor radi sa skoro 50%, ali daj ti to vozi u normalnom autu). Znači, riješiti problem akumulatora (a ne baterija, ali toliko puta sam to napisao da mi se ne da ponovo) i ice postaje stvar prošlosti (bar se nadam)
Čega to nema dovoljno? Željeza, bakra, litija? ICE je dobra stvar, ali je zastario i vrijeme je da se polako pošalje u zasluženu mirovinu. Kažeš da neće zaživjeti? Što onda reći za ljude koje osobno poznajem i koji već voze električne automobile? Svaka tranzicija u početku ide polako, uz manje uspone i padove, pa će i ova tako. Europska auto industrija se usrala u gaće od straha jer Kinezi imaju dobre i relativno jeftine aute kojima europljani ne mogu parirati, pa će se morati ili prilagoditi ili nestati - što ja nikako ne želim, ali to nije do mene. Radije bih uzeo europski ev nego kineski, ali ako je za iste performanse kinez puno jeftiniji, onda se treba dobro zamisliti.
Čega to nema dovoljno? Željeza, bakra, litija? ICE je dobra stvar, ali je zastario i vrijeme je da se polako pošalje u zasluženu mirovinu. Kažeš da neće zaživjeti? Što onda reći za ljude koje osobno poznajem i koji već voze električne automobile? Svaka tranzicija u početku ide polako, uz manje uspone i padove, pa će i ova tako. Europska auto industrija se usrala u gaće od straha jer Kinezi imaju dobre i relativno jeftine aute kojima europljani ne mogu parirati, pa će se morati ili prilagoditi ili nestati - što ja nikako ne želim, ali to nije do mene. Radije bih uzeo europski ev nego kineski, ali ako je za iste performanse kinez puno jeftiniji, onda se treba dobro zamisliti.
Željeza vjerojatno ima dovoljno, ali litija, bakra, kobalta i posebno rijetkih zemnih metala nema ni izdaleka dovoljno.
Bakra ti treba više nego dvostruko više nego je do sada čovječanstvo iskopalo samo za elektrifikaciju američkog voznog parka, ne računajući sve ostale. Za električni auto ti treba tri do pet puta više samo bakra, znači rudače koju odavno eksploatiramo u velikim količinama i za koju znamo gdje je tražiti i kako je eksploatirati.
World needs 55% more copper mines to meet EV transition goals: study | National Post
"The study shows that in order to meet current business-as-usual trends, 115 per cent more copper will need to be mined in the next 30 years than has been mined historically so far. Electrifying the global vehicle fleet would require 55 per cent more new mines."
https://techxplore.com/news/2024-05-copper-fast-electrify.html
"A normal Honda Accord needs about 40 pounds of copper. The same battery electric Honda Accord needs almost 200 pounds of copper. Onshore wind turbines require about 10 tons of copper, and in offshore wind turbines, that amount can more than double," said Adam Simon, U-M professor of earth and environmental studies."
US can’t meet EV copper demand, study finds - E&E News by POLITICO (eenews.net)
Ova višestruka povećanja u svega par decenija rudarenja već i sada ekstenzivno rudarenih materijala bit će u najmanju ruku "teško" doseći, a zapravo vjerojatno nemoguće, jer nismo u 1824. na početku industrijalizacije svijeta, već 200 godina u ekstremno industrijaliziranom svijetu i teško da se toliki skokovi u zrelim industrijama realno mogu očekivati.
U njemačkoj značajan pad prodaje/potražnje EV.
https://x.com/schuldensuehner/status/1836658413960400955?
ICE je mrtav samo se to jako dobro skriva. Kinezi imaju baterije koje duraju milijun km sa garancijom 15 godina od 85% kapaciteta! EU proizvodaci namjerno koce proizvodnju prodaju ICE jer tu zaraduju ogromnu lovu, a Kinezi nemaju ICE pa rade EV tempom koji EU ne bude nikad, ali nikad dostigao.
Najveci drlog iz Kine ima bolji infotainment od najboljeg infotainmenta EU ili USA auta.
ICE je dead man walking ali ako se ne informiras o stanju u Kini onda nemas pojma kaj se desava. Amerima i EU se tresu gace jer su vidjeli kaj Kinezi rade i nemaju odgovora, jednostano nemaju odgovora na tehnologije i kvalitetu koja dolazi iz Kine po cijeni nizoj od ICE auta!
Jedini koji bude prezivio eliktifikaciju je Tesla :) svi ostali su fckd. Googlaj CATL, BYD, Zeekr baterije i googlaj NIO, Zeekr, Xpeng pa pogledaj aute, cijene i tehnologije u autima. Jedini auto iz EU koji moze konkurirat Kinezima je Porsche za 200k LOL a Kinez prodaje isti ili bolji auto za 60k!
U njemačkoj značajan pad prodaje/potražnje EV.
https://x.com/schuldensuehner/status/1836658413960400955?
Zato jer su preskupi. Ljudi bi kupili ali ako oces EU EV ili USA EV te kupujes dodatnu opremu onda si odma prek 45k. Kinezi imaju aute od 16k $ koji su na razini EU od 45k €, zato su nabili carine i brze bolje dilaju ICE jos dok mogu.
Znaci Audi Q8 e-tron je 80k ako stavis malo dodatne opreme a auto je kotec na kotacima ako ga usporedis sa Xpeng ili Zeeker.
Pogledaj molim te ovo i usporedi sa EU autima na trzistu.
To su cijene sa carinama koje su bezobrazno visoke. Kinezi grade tvornice u Evropi koje budu kroz godinu dvije pocele pumpat proizvodnju bez carina. Sad si zamisli te aute za 21,3% manje novaca kad ne bude carine!
Osim toga za dvije godine budu Kinezi imali jos bolje baterije, jos bolje motore i jos jeftinije proizvode.
Zapad je zakasnio i desava im se isto kaj se desilo kad je Apple izbacio iPhone. Same shit samo kaj bude ta tromost kostala EU milijarde i tisuce radnih mjesta.
Ima video gdi se sef VW ruga Kinezima, da kao Kinezi imaja karaoke u autu i neke stvari koje kao nisu u duhu VW. VW je pred kolapsom i brze bolje upumpavaju milijarde u kineske firme jer znaju da ih budu Kinezi pojeli.
Imaš li neki link da je taj kineski bolji, ili bar reci koji su modeli.
U njemačkoj značajan pad prodaje/potražnje EV.
https://x.com/schuldensuehner/status/1836658413960400955?
Lanjski sneg, od ove godine nema poticaja na EV u DE.
Imaš li neki link da je taj kineski bolji, ili bar reci koji su modeli.
Googlaj Zeeker 001. Njemacka stranica https://shop.zeekr.eu/de-DE/optional?linkCode=1
Znaci NIO, Zeeker, Xpeng su spica ponude a to ni nisu top premium brandovi iz Kine. Prebolesno kaj rade Kinezi, koliko su napredniji i koliko su jeftiniji uz ogromne carine.
Taj Zeeker 001 Performance je 63k a Porsche Taycan 4S sa skoro istom snagom je 124k (BEZ DODATNE OPREME). Porsche je bolji za 8 konja i ima 3,7 do sto a Zeeker 3,8 LOL.
Porsche je ove godine izbubio 50% prodaje u Kini, i shit you not. 50% i sljedece godine budu na nuli. To nije ICE da Njemac ima super duper motor pa se jos moze i nabiti cijena kao Premium, to su elektricne zujalice koje Kinezi rade bolje i EV nema nikakvu resale value. Zakaj da kupi Porsche kada auto za godinu dana izgubi 60k na vrijednosti. Porsche izgubi toliko u godinu dana da si za te novce kupis jos jedan Zeeker.
123k za auto i to ime poput porsche-a i onda se odlučiš za EV verziju. Užas :)
123k za auto i to ime poput porsche-a i onda se odlučiš na EV verziju. Užas :)
Tocno to. Zujalica koja se skriva iz imena Porsche a ne nudi nist posebno osim visoke cijene i ogromnog gubitka vrijednosti. Znaci auto je 123,8k bez dodatne opreme koju mozes jos uvecat za par desetaka tisuca eura. Kinez ima masu toga po defaultu i samo si biras farbe koji su bez nadoplate. Kinezi te ne drkaju na nacin da ti prodaju basic shit za recimo 10 necega pa te onda gule na dodatnoj opremi dok ne zavrsis na 15. On ti za 11 da sve.
Osobno me ne smeta, tko voli neka izvoli... Ne vidim budućnost u tim vozilima, da li sam u pravu vrijeme će pokazati.
Ali punjenje takvih autiju pomoću punionica pogonjenim generatorom mi je jedan veliki oblik "zelene" ironije.
Ne želim navečer leći u krevet i razmišljati da li sam napunio auto, da se nedaj bože nađem u situaciji
gdje će me netko probuditi usred noći i zamoliti da ga odvezem na hitnu, a ja izađem van sjedam i vidim 10% baterije. :D
Taycan je jedini koji isporučuje konzistentno performanse, jer ima 2 stupanjski mjenjač (zapravo reduktor)...
znaš onu priču o 0-160-0 ?
nakon 23. puta su odustali, Porscheovom vozaču je pozlilo...
Tesla Plaid? 1. put ide najavljeno, drugi put raste ubrzanje za sekundu, 3-4 put - + 4 sekunde - i samo raste...
nije baš EV samo napucati "zujalicu" umjesto MUSavca i deri....
Kao prosječnom vozaču, zadnje što gledam kad kupujem auto jest koliko potegne od 0-100/160.
Naravno ja sam daleko od klijentele za super auto. Ali čak i da se "odlučim" za Teslu nebih gledao taj podatak jer mi je sasvim nebitan.
Kupujem auto da me vozi i služi, ne da glumim brze i žestoke na cesti. :)
Taycan je jedini koji isporučuje konzistentno performanse, jer ima 2 stupanjski mjenjač (zapravo reduktor)...
znaš onu priču o 0-160-0 ?
nakon 23. puta su odustali, Porscheovom vozaču je pozlilo...
Tesla Plaid? 1. put ide najavljeno, drugi put raste ubrzanje za sekundu, 3-4 put - + 4 sekunde - i samo raste...
nije baš EV samo napucati "zujalicu" umjesto MUSavca i deri....
Te price mogu prodavat samo Njemcima i onima koji zive kraj neke trkace trake. Znaci to trebaju troje ljudi na svijetu, a ostali si budu kupili nekaj drugo. 99% tih auta se tak i tak uzima na leasing i oni se budu u EU dalje "prodavali", ali van EU i mozda USA su mrtvi. Nitko ne bude imal dealership samo da proda tri auta na godinu.
https://www.xpeng.com/news/018cc815cf398c57b1842c9e8d7c0186 ovo je kineski MPV, nesto kao VW ID.Buzz samo nema komercijalna verzija za sljakere nego cisto za family i Chill. Taj svemirski brod je 20k jeftiniji od ID.Buzz kad se ID.Buzz spimpa do kraja. Dizajn ko dizajn je stvar osobnog ukusa ali jedan kraj drugoga izgledaju kao kontejner za smece pored svemirskog broda, za 20k manje.
Pa uvjek su postojala jeftinija auta od poznatih brand…kao i u svemu u svijetu…
Bakar..litij..mreža dovoljno jaka i napredna da može podnijet 100 puta vecu potraznju od današnje…ja ne vidim način osim ako se ne desi neki revolucionarni preokret u proizvidnji električne energije,baterija i punjenju!!
O da jos dugo ce ICE bit kralj na cesti!
Pa uvjek su postojala jeftinija auta od poznatih brand…kao i u svemu u svijetu…
Bakar..litij..mreža dovoljno jaka i napredna da može podnijet 100 puta vecu potraznju od današnje…ja ne vidim način osim ako se ne desi neki revolucionarni preokret u proizvidnji električne energije,baterija i punjenju!!
O da jos dugo ce ICE bit kralj na cesti!
Pitaj VW sefa koji je dobil guzicu u nogu kaj misli o tvojem komentaru
Kina proizvodi masu premium proizvoda i kaj ti mislis da Porsche nema tvornice u Kini? Kaj mislis kak je njima tesko iskopirat nekaj i prodat pod svoje?
Te price da nisu napredni i premium mozes mojoj mami prodavat, ali to je toliko daleko od istine da ne moze biti dalje.
Mi imamo u Varazdinu na semaforu odbrojava kad bude zeleno, u kini ti to odbrojava u google maps. Kina je presisala zapadni svijet i mi smo izgubili utrku u svakom pogledu.
ICE je mrtav i mozemo se kladiti u kaj god oces. Na kraju krajeva zakoni su takvi da se ICE gasi. To kaj vi pojma nemate i fantazirate to ne znaci da je to istina.
hmmmm
ono kaj je aktuelno u zadnje vrijeme - tenkovi, avioni - i dalje su MUSavci, nema Starcraft lebdećih tenkova još....
@volegradele
Tu na ovom forumu ima najmanje sto ljudi kaj je bilo u Kini u zadnjih godinu dana i slobodno pitaj kakva je situacija u Kini te koliko su nas presisali. Politicko uredenje i sranja koje rade su prica za sebe ali tehnoloski su superiorni a tam gdi nisu budu iskopirali jer je zapadni svijet sve prebacil u Kinu te su im totalno olaksali industrijsku spijunazu.
A baš jučer vijest da SAD kupuje zalihe nafte u iznosu 30% svoje proizvodnje (a najveći su proizvođač nafte u svijetu).
Očito pripremaju masovni desant na arape, a EU lijepo blokira (bar na papiru) rusku naftu.
Budemo vozili opet par-nepar, ko u dobra stara vremena
A baš jučer vijest da SAD kupuje zalihe nafte u iznosu 30% svoje proizvodnje (a najveći su proizvođač nafte u svijetu).
Očito pripremaju masovni desant na arape, a EU lijepo blokira (bar na papiru) rusku naftu.
Budemo vozili opet par-nepar, ko u dobra stara vremena
Izraelci se igraju rata pa lako moguce da sve skupa eskalira, a SAD kao nema pojma o nicemu
Drste gace ocekuju nas turbolentne godine. Moram sto prije kupit Teslu i poplociti krov od kuce sa solarima jer kad pukne to bude drama samo takva.
Drste gace ocekuje nas turbolentne godine. Moram sto prije kupit Teslu i poplociti krov od kuce sa solarima jer kad pukne to bude drama samo takva.
+baterije obavezno, jer je EE mreža jako osjetljiva stvar u ratno doba.