Svakako koristan članak, bilo kome tko će se jedan dan krenuti upuštati u ovakav projektić...
Nadam se da će i HEP s vremenom ponuditi neka rješenja za same vlasnike zgrada kako bi sve bilo jednostavnije.
Svakako koristan članak, bilo kome tko će se jedan dan krenuti upuštati u ovakav projektić...
Nadam se da će i HEP s vremenom ponuditi neka rješenja za same vlasnike zgrada kako bi sve bilo jednostavnije.
Ova 'energetska suglasnost' je drugi naziv za porez na budale. Nekoć je i telefonska linija koštala 2000 maraka.
S obzirom na cijenu vozila i jos ovaj dodatni trosak - auto ce mu se isplatiti nakon 27 milijuna kilometara
S obzirom na cijenu vozila i jos ovaj dodatni trosak - auto ce mu se isplatiti nakon 27 milijuna kilometara
možda vozi glovo i uber
Moji susjedi bacaju kabel kroz balkon. Nemaju Teslu, nego VW UP, Škodu City i još neke. Več vidim za nekoliko godina mrežu kabela kako se spuštaju kroz balkone.
Kakav HEP, kakav projektant. Kolut debelog kabela iz Peveca i problem riješen u jedno popodne.
Moji susjedi bacaju kabel kroz balkon. Nemaju Teslu, nego VW UP, Škodu City i još neke. Več vidim za nekoliko godina mrežu kabela kako se spuštaju kroz balkone.
Kakav HEP, kakav projektant. Kolut debelog kabela iz Peveca i problem riješen u jedno popodne.
Pa s obzirom na troskovnik - radije bih da mi kabel ide posred dnevne sobe...
A je li ga zakomplicirao.
Kod novijih zgrada može se provest kabel od stana do garažnog mjesta (cijena je oko 5000kn -6mm2 kabel).
I postavi se ili šuko utičnica ili punjač (500-1000€).
Po meni je sasvim dovoljno dovest i 3.6kW i s toliko se i punit jer za 10h dobiješ 36kW iliti 200km dometa (imat priključnu snagu od 7.2kW u stanu). Poanta je nadopunjavat se, a ne punit bateriju od 0-100%. I ovako je prosjek dnevne kilometraže manja od 50km.
Time je investicija može biti od 5k do 15k kn.
Garancija na bateriju je 8godina ili 160k km da neće past ispod 70% kapaciteta.
Zamjena baterija kod novih EV-a zapravo uopće nije, a niti će biti potrebna (problem su ev. baterije u autima iz 2015 i stariji koji nisu imali "novu kemiju" koji povlače tu stigmu da koliko košta nova betrija), a koliko će koštati za 10 ili 15 godina je pitanje, za sada je cijena drastično padala, sada hoće li trend pada nastavit ili će možda i poskupit ovisi o hrpi ekonomskih i drugih faktora.
A je li ga zakomplicirao.
Kod novijih zgrada može se provest kabel od stana do garažnog mjesta (cijena je oko 5000kn -6mm2 kabel).
I postavi se ili šuko utičnica ili punjač (500-1000€).
Po meni je sasvim dovoljno dovest i 3.6kW i s toliko se i punit jer za 10h dobiješ 36kW iliti 200km dometa (imat priključnu snagu od 7.2kW u stanu). Poanta je nadopunjavat se, a ne punit bateriju od 0-100%. I ovako je prosjek dnevne kilometraže manja od 50km.
Time je investicija može biti od 5k do 15k kn.
Baš zato su plug-in hibridi sa baterijom 10kw idealno rješenje, jer nude baš toliki domet samo na struju.
"kako svima pokazati koliko si glup za samo milijun ćuna"
Nikada neću skužit likove koji žive u zgradi, žele svima pokazati kako su oni uspješni (u čemu god), da imaju para i onda maltretiraju cijelu zgradu da se uvede nešto što će služiti samo njemu i možda još jednom koji mu drži ljestve.
Kupi čovječe kuću, pa radi što te je volja.
EDIT: Opa, imamo dvojicu takvih ovdje: jozef srco1978
EDIT2 nakon par dana: 10orica: RonoN Elles D. Visak jozef vsabljic srco1978 F10EXX SimeKZ GSP encoding
Nema tih riječi kojima vam mogu napisati koliko se ne slažem s vašim palcem dolje. Kupi kući, pa radi što te je volja. U zgradi ne možeš raditi što te je volja.
Koliko je potrosio da bi mogao punit auto, moga je jednog dizelasa kupit.
Čovjek vozi vjerojatno službeni auto i ovo je ulaganje za budućnost. Možda je i ovu ugradnju knjižio na firmu. Uglavnom ako i nije službena znamo cijenu Tesle pa ga iskreno libo tuki koliko košta instalacija za punjenje!
Zanimljvi su prioriteti u životu, prije potrosit poprilicno love na auto, a zivit u zgradi pa ti je problem zakupljeni priključak struje ahhaha.
Ja bi uvijek radije ulozio u privatnost i kuću, a vozio obicni jeftiniji auto.
Sve to mi jedino ima smisla ako zivis u kuci, imas solarne panele na kuci i laganini punis auto strujom, win, win situacija. Ali da taj auto ne platis ko svetog petra kajgana, jer onda neces proci bolje nego da kupis auto sa klasicnim motorom.
Moji susjedi bacaju kabel kroz balkon. Nemaju Teslu, nego VW UP, Škodu City i još neke. Več vidim za nekoliko godina mrežu kabela kako se spuštaju kroz balkone.
Kakav HEP, kakav projektant. Kolut debelog kabela iz Peveca i problem riješen u jedno popodne.
To je pravo "uradi sam" rješenje, a ne ovo u tekstu gdje je uradi sam rješenje otići kod projektanta .
Zanimljvi su prioriteti u životu, prije potrosit poprilicno love na auto, a zivit u zgradi pa ti je problem zakupljeni priključak struje ahhaha.
Ja bi uvijek radije ulozio u privatnost i kuću, a vozio obicni jeftiniji auto.
To sam ja i napisao i popušio 10 palaca dolje. Tvoja kuća,tvoja sloboda.
Zanimljvi su prioriteti u životu, prije potrosit poprilicno love na auto, a zivit u zgradi pa ti je problem zakupljeni priključak struje ahhaha.
Ja bi uvijek radije ulozio u privatnost i kuću, a vozio obicni jeftiniji auto.
To sam ja i napisao i popušio 10 palaca dolje. Tvoja kuća,tvoja sloboda.
Ne žele svi živjeti u kući, dapače.
A ideja potrebe imati kuću za EV je suluda.
Zanimljvi su prioriteti u životu, prije potrosit poprilicno love na auto, a zivit u zgradi pa ti je problem zakupljeni priključak struje ahhaha.
Ja bi uvijek radije ulozio u privatnost i kuću, a vozio obicni jeftiniji auto.
To sam ja i napisao i popušio 10 palaca dolje. Tvoja kuća,tvoja sloboda.
Ne žele svi živjeti u kući, dapače.
A ideja potrebe imati kuću za EV je suluda.
Ne, ne žele živjeti u kući, ali u civiliziranim državama u stanu u zgradi ne možeš imati radionicu, ružiti nakon određenog vremena i sl. Kod nas je sve nenormalno postalo normalno u zadnjih 30ak godina. Bilo je toga i prije, ali sada je to baš izraženo.
Za ovo drugo nisi u pravu. Baš suprotno. Zbog vlasnika električnog automobila. Jer ti slika automobila govori da ga uvijek moraš parkirati na istom mjestu. A to na otvorenim parkiralištima zgrada i u garažama s otvorenom parkirnim mjestima nije moguće osim ako nisi kupio baš to mjesto. Ako si vlasnik kuće s dvorištem, taj problem nemaš.
Ne žele svi živjeti u kući, dapače.
A ideja potrebe imati kuću za EV je suluda.
Ne, ne žele živjeti u kući, ali u civiliziranim državama u stanu u zgradi ne možeš imati radionicu, ružiti nakon određenog vremena i sl. Kod nas je sve nenormalno postalo normalno u zadnjih 30ak godina. Bilo je toga i prije, ali sada je to baš izraženo.
Za ovo drugo nisi u pravu. Baš suprotno. Zbog vlasnika električnog automobila. Jer ti slika automobila govori da ga uvijek moraš parkirati na istom mjestu. A to na otvorenim parkiralištima zgrada i u garažama s otvorenom parkirnim mjestima nije moguće osim ako nisi kupio baš to mjesto. Ako si vlasnik kuće s dvorištem, taj problem nemaš.
Ako želiš imati radionicu ili raditi tulume, nabavi si kuću. No malo ljudi to želi stalno raditi.
Čak i kad imaš dedicirano mjesto, ne znači da ćeš riješiti problem. Ja imam garažu pa sam došao do slične kalkulacije kao u članku. Ali i kolega koji ima Teslu ima kuću pa je (još) ne puni doma, kao što to radi s MiEV-om već svako malo ide u Kaufland.
Ne žele svi živjeti u kući, dapače.
A ideja potrebe imati kuću za EV je suluda.
Ne, ne žele živjeti u kući, ali u civiliziranim državama u stanu u zgradi ne možeš imati radionicu, ružiti nakon određenog vremena i sl. Kod nas je sve nenormalno postalo normalno u zadnjih 30ak godina. Bilo je toga i prije, ali sada je to baš izraženo.
Za ovo drugo nisi u pravu. Baš suprotno. Zbog vlasnika električnog automobila. Jer ti slika automobila govori da ga uvijek moraš parkirati na istom mjestu. A to na otvorenim parkiralištima zgrada i u garažama s otvorenom parkirnim mjestima nije moguće osim ako nisi kupio baš to mjesto. Ako si vlasnik kuće s dvorištem, taj problem nemaš.
Ako želiš imati radionicu ili raditi tulume, nabavi si kuću. No malo ljudi to želi stalno raditi.
Čak i kad imaš dedicirano mjesto, ne znači da ćeš riješiti problem. Ja imam garažu pa sam došao do slične kalkulacije kao u članku. Ali i kolega koji ima Teslu ima kuću pa je (još) ne puni doma, kao što to radi s MiEV-om već svako malo ide u Kaufland.
Susjed ispod mene to radi otkako postoji zgrada, tako da ima ljudi koji imaju radionicu, tulumare, a to se u zatvorenom sklopu više zgrada jako čuje jer sve odjekuje i sl. Života mora biti ali tako da drugima ne sjediš na glavi.
Ako se stanari slože, neka bude i mjesto za punjenje. Samo je pitanje tko će prvi sebi uzeti za pravo svojatati to mjesto i kako će se naplaćivati potrošnja. Ako imaš garažu i plaćaš troškove sam, tu nemam što prigovoriti,
Ako želiš imati radionicu ili raditi tulume, nabavi si kuću. No malo ljudi to želi stalno raditi.
Čak i kad imaš dedicirano mjesto, ne znači da ćeš riješiti problem. Ja imam garažu pa sam došao do slične kalkulacije kao u članku. Ali i kolega koji ima Teslu ima kuću pa je (još) ne puni doma, kao što to radi s MiEV-om već svako malo ide u Kaufland.
Susjed ispod mene to radi otkako postoji zgrada, tako da ima ljudi koji imaju radionicu, tulumare, a to se u zatvorenom sklopu više zgrada jako čuje jer sve odjekuje i sl. Života mora biti ali tako da drugima ne sjediš na glavi.
Ako se stanari slože, neka bude i mjesto za punjenje. Samo je pitanje tko će prvi sebi uzeti za pravo svojatati to mjesto i kako će se naplaćivati potrošnja. Ako imaš garažu i plaćaš troškove sam, tu nemam što prigovoriti,
To što tvoj susjed to radi, to je njegov (a i tvoj) problem. No to nije prihvatljivo ni s koje strane niti može biti nekakav primjer kako treba postupati.
Šalji mu policiju svako malo.
Problem sa investicijom i je u tome da onaj tko investira mora to i koristiti, a ako ih je više neka ugovorno dogovore kako i što. No punjenje EV će gadno zakomplicirati stvar većini vozača.
New homes in England to have electric car chargers by law
New homes in England to have electric car chargers by law
Pa nije to ništa novo ili ekskluzivno za Englesku - našim Zakonom o gradnji se predviđa da svako parkirališno mjesto u zgradi i neposredno uz zgradu mora imati povučenu predinstalaciju za postavljanje punjača.
New homes in England to have electric car chargers by law
Pa nije to ništa novo ili ekskluzivno za Englesku - našim Zakonom o gradnji se predviđa da svako parkirališno mjesto u zgradi i neposredno uz zgradu mora imati povučenu predinstalaciju za postavljanje punjača.
Kod nas zakona ne manjka, ali njihova provedba i kontrola su vrlo upitne. Prvo bi trebalo vidjeti kako to gotovo svaka novogradnja ima pokrivenost terena daleko veću od dozvoljene, a o zelenim površinama da ne govorim jer se one svode na dva-tri pitara sa kaktusima ili palmama. Na kraju imamo moderne betonjare od kraja do kraja terena sa betoniranom okućnicom. Užas. O stilovima da ne pričam, isti kvart, deset različitih stilova, svaka zgrada druge boje... ruglo bez ikakvog plana i mašte.
New homes in England to have electric car chargers by law
Pa nije to ništa novo ili ekskluzivno za Englesku - našim Zakonom o gradnji se predviđa da svako parkirališno mjesto u zgradi i neposredno uz zgradu mora imati povučenu predinstalaciju za postavljanje punjača.
Kod nas zakona ne manjka, ali njihova provedba i kontrola su vrlo upitne. Prvo bi trebalo vidjeti kako to gotovo svaka novogradnja ima pokrivenost terena daleko veću od dozvoljene, a o zelenim površinama da ne govorim jer se one svode na dva-tri pitara sa kaktusima ili palmama. Na kraju imamo moderne betonjare od kraja do kraja terena sa betoniranom okućnicom. Užas. O stilovima da ne pričam, isti kvart, deset različitih stilova, svaka zgrada druge boje... ruglo bez ikakvog plana i mašte.
Zahvaljujuci korupciji, neradu građevinske inspekcije, losim zakonima, krsenju i tih slabih propisa, kod nas se sve betonira bez bilo kakvog reda, a gradovi uz obalu slice na latinoamericke favele.