Vjerujem da je odluka o avionima pala tek nakon savjetovanja sa stručnjacima na BUG forumu.
Vjerujem da je odluka o avionima pala tek nakon savjetovanja sa stručnjacima na BUG forumu.
Kupili su nakon što im je EU dala novce za gospodarski oporavak od posljedica pandemije. Tih 12 aviona će strahovito pomoći gospodarstvu i vrlo brzo otplatiti dug bolnica prema veledrogerijama kako se javno zdravstvo ne bi u potpunosti raspalo.
Zaista, kupovina 12 polovnih aviončića je naj, naj, najbolji od najboljih načina za potrošiti milijardu eura u siromašnoj balkanskoj prčvarnici iz koje su doslovno stotine tisuća ljudi pobjegle NAKON rata.
Hm, Rafale je kao avion odličan izbor, ali neće li dvomotorac biti preskup za održavanje?
Koliko je 9000 sati leta u godinama? Do kada se očekuje da budu u uporabi?
Ako su resursi 9000 sati leta, to ti je godina i 10 dana bez prekida. Realno, resursi se mogu i obnavljati, tako da će svaki ovaj avion imati 300 - 400 sati naleta godišnje, pa ćeš to moći razvući na oko 30 godina trajanja, koliko je i predviđeno, dakle približno do 2052-55. godine. Mene će svakako nadživjeti, za tebe ne znam.
hr površinom ne zadovoljava moderne avione. odnosno bolja opcija bi bila eskadrila vojnih helikoptera, a za ostatak love protuzračnu obranu. koju i onako moraš imati i sa avionima
10 godina stari avioni nije strašno, ali i dosta. bolje uzet 6 novih ako se baš ide na avione
hr površinom ne zadovoljava moderne avione. odnosno bolja opcija bi bila eskadrila vojnih helikoptera, a za ostatak love protuzračnu obranu. koju i onako moraš imati i sa avionima
10 godina stari avioni nije strašno, ali i dosta. bolje uzet 6 novih ako se baš ide na avione
S helikopterom ćeš presresti recimo putnički avion? Ili odraditi pratnju predsjedničkih i sličnih? To su od nekih zadaća zrakoplovstva. Svaka novisna država koja drži do sebe ima svoje zrakoplovstvo pa makar to bila 3 aviona.
veli milanović da je kupnja reoplana "pitanje časti". ova milijarda ojara je na razini države. iz proračuna koji mi (ne svi ali ajde) punimo. to bi bilo onda (nek nas je 4 milijuna) nekih 250 ojara po grlu žive vage. mislim, čast svakog od nas, uključiv novosisančad pa do manolića. ajde, neka. nije skupo. dobar je to avion. mislim, za letit i to. mene više vesele budući Dragini napisi na temu.
hr površinom ne zadovoljava moderne avione. odnosno bolja opcija bi bila eskadrila vojnih helikoptera, a za ostatak love protuzračnu obranu. koju i onako moraš imati i sa avionima
10 godina stari avioni nije strašno, ali i dosta. bolje uzet 6 novih ako se baš ide na avione
Jedan avion može napraviti više toga i ispuniti više funkcija u zraku, pa tako i srušiti eskadrilu helikoptera.
Iako je fancuz navodno bolji, opet za naše potrebe bi i F16 bio dobar. Jeftiniji letovi, a provjeren i pouzdan u borbi.
hr površinom ne zadovoljava moderne avione. odnosno bolja opcija bi bila eskadrila vojnih helikoptera, a za ostatak love protuzračnu obranu. koju i onako moraš imati i sa avionima
10 godina stari avioni nije strašno, ali i dosta. bolje uzet 6 novih ako se baš ide na avione
Lako je helikopterom protiv talibana, čim je malo ozbiljniji PZO u blizni možeš se hebat.
Odlična odluka Vlade RH. Europski zrakoplovi nisu bez razloga. Pokrivaju sve naše potrebe. Nisu skupi. Američki ispod čekića bi bili oko 50% skuplji pa je odluka razumna. Da nije bilo potresa uz Zg i Petrinji možda bi F16 bili naručeni.
S druge strane prikopčat ćemo se na Europski obrambeni fond i posaugat nešto milijuna eura. Eskadrila 12 komada je super, školovanje pilota servisera itd. Mogli bi iznajmiti usluge siromašnijim državama na Balkanu i pokrivati šire područje.
Vrancuski avioni su dvomotorci i time sigurniji za hrvatske pilote. Bravo.
Jedan avion može napraviti više toga i ispuniti više funkcija u zraku, pa tako i srušiti eskadrilu helikoptera.
Zapravo je avionima ekstremno teško rušiti helikoptere. Novi Su-35 kao izuzetnu prednost pred svim drugim avionima ističe poseban helikopterski mod radara. Kako su svi današnji avionski radari doplerski, sporo- i niskoleteći helikopteri su za njih praktički nevidljivi, a avioni su prebrzi za helikopterske brzine kretanja. (Ruski radar zapravo ima softverski modul koji prepoznaje kretanje elise helikoptera).
Helikopteri se ruše drugim helikopterima ili sa zemljle.
S helikopterom ćeš presresti recimo putnički avion? Ili odraditi pratnju predsjedničkih i sličnih? To su od nekih zadaća zrakoplovstva. Svaka novisna država koja drži do sebe ima svoje zrakoplovstvo pa makar to bila 3 aviona.
a to sad inače rade i ne znam čime
Zašto površinom ne zadovoljavamo moderne avione?
razvedana i površinom mala
Jedan avion može napraviti više toga i ispuniti više funkcija u zraku, pa tako i srušiti eskadrilu helikoptera.
Zapravo je avionima ekstremno teško rušiti helikoptere. Novi Su-35 kao izuzetnu prednost pred svim drugim avionima ističe poseban helikopterski mod radara. Kako su svi današnji avionski radari doplerski, sporo- i niskoleteći helikopteri su za njih praktički nevidljivi, a avioni su prebrzi za helikopterske brzine kretanja. (Ruski radar zapravo ima softverski modul koji prepoznaje kretanje elise helikoptera).
Helikopteri se ruše drugim helikopterima ili sa zemljle.
eto da se netko kuži u ratnu tehnologiju
Odlična odluka Vlade RH. Europski zrakoplovi nisu bez razloga. Pokrivaju sve naše potrebe. Nisu skupi. Američki ispod čekića bi bili oko 50% skuplji pa je odluka razumna. Da nije bilo potresa uz Zg i Petrinji možda bi F16 bili naručeni.
S druge strane prikopčat ćemo se na Europski obrambeni fond i posaugat nešto milijuna eura. Eskadrila 12 komada je super, školovanje pilota servisera itd. Mogli bi iznajmiti usluge siromašnijim državama na Balkanu i pokrivati šire područje.
Vrancuski avioni su dvomotorci i time sigurniji za hrvatske pilote. Bravo.
Izgleda da nije još odlučeno. Plenković nije potvrdio. Možda komentiramo ishitreno Rafale, a budu novi američki avioni. Uz odgodu plaćanja 2 godine i europske novce sve je izgleda moguće.
Ako su resursi 9000 sati leta, to ti je godina i 10 dana bez prekida. Realno, resursi se mogu i obnavljati, tako da će svaki ovaj avion imati 300 - 400 sati naleta godišnje, pa ćeš to moći razvući na oko 30 godina trajanja, koliko je i predviđeno, dakle približno do 2052-55. godine. Mene će svakako nadživjeti, za tebe ne znam.
Sumnjam da će imati preko 80 sati godišnje, i to ako sve bude idealno. Službeno, naše zrakoplovstvo računa na 100 sati naleta godišnje po primjerku.
a to sad inače rade i ne znam čime
Pa radimo migovima. Nedavno smo putnički avion presreli i otpratili iz zračnog prostora, odnosno prepustili dalje pratnju. Bila je neka lažna dojava o bombi ili nešto slično ako se ne varam.
Putnički zrakoplovi se mogu presresti svačime i ničime. Ovisno o geometriji ulaska u naš zračni prostor, bilo koji putnički mlažnjak može ući i izaći prije nego bilo koji postojeći zrakoplov na svijetu može poletjeti i doseći ga na 9-10.000 metara.
Da imamo MiG-ove 31, stalno u zračnoj patroli 24 sata dnevno i dalje ne bi imao jamstvo za presretanje za svaku moguću situaciju.
Ljudi fantaziraju o tim nekim presretanjima putničkih zrakoplova i traže "pravi" avion za to, a to ne postoji.
Putnički zrakoplovi se mogu presresti svačime i ničime. Ovisno o geometriji ulaska u naš zračni prostor, bilo koji putnički mlažnjak može ući i izaći prije nego bilo koji postojeći zrakoplov na svijetu može poletjeti i doseći ga na 9-10.000 metara.
Da imamo MiG-ove 31, stalno u zračnoj patroli 24 sata dnevno i dalje ne bi imao jamstvo za presretanje za svaku moguću situaciju.
Ljudi fantaziraju o tim nekim presretanjima putničkih zrakoplova i traže "pravi" avion za to, a to ne postoji.
Naravno, to se sve podrazumijeva. Naš zračni prostor je malen i treba biti brz i putanja nam treba ići na ruku.
hr površinom ne zadovoljava moderne avione. odnosno bolja opcija bi bila eskadrila vojnih helikoptera, a za ostatak love protuzračnu obranu. koju i onako moraš imati i sa avionima
10 godina stari avioni nije strašno, ali i dosta. bolje uzet 6 novih ako se baš ide na avione
S helikopterom ćeš presresti recimo putnički avion? Ili odraditi pratnju predsjedničkih i sličnih? To su od nekih zadaća zrakoplovstva. Svaka novisna država koja drži do sebe ima svoje zrakoplovstvo pa makar to bila 3 aviona.
Heh, da smo neovisna zemlja 😏, a raditi pratnju predsjednika, heh bas vazna stvar, i tako je nevazna figura, pa lako brzo izaberemo drugu da prica piz....je. Kopnena vojska nam je tako mocna da su nam migranti setali ko turisti bez ikakvih papira 😅
Evo i prve prijave nakon 7 godina :)
Helikopteri se ruše drugim helikopterima ili sa zemljle.
Helikopteri se inače ne bore međusobno, iako je moguće. Jedina zabilježena borba helikopter je tijekom Iračko-iranskog rata.
https://aviation.stackexchange.com/questions/36444/were-there-any-instances-of-aerial-combat-between-helicopters
Evo još jedan članak kako su helikopteri rušili avione:
https://theaviationgeekclub.com/attack-helicopter-crews-explain-why-an-attack-helicopter-if-properly-flown-would-defeat-most-fighter-airplanes-in-1v1-air-combat/
Skoro 2 milijarde kuna je bio budžet OSRH, kada je valjalo prevariti NATO i uvaliti i plaće u cifru, realno oko 1,3 milijarde kuna ili manje; hoće nakon ovoga ostati za uredski materijal ili je ovo dio paketa pomoći EU francuskom gospodarstvu?
Nije daleko od istine.
Logovo sam se samo da ti dam like :-)
Jedan avion može napraviti više toga i ispuniti više funkcija u zraku, pa tako i srušiti eskadrilu helikoptera.
Zapravo je avionima ekstremno teško rušiti helikoptere. Novi Su-35 kao izuzetnu prednost pred svim drugim avionima ističe poseban helikopterski mod radara. Kako su svi današnji avionski radari doplerski, sporo- i niskoleteći helikopteri su za njih praktički nevidljivi, a avioni su prebrzi za helikopterske brzine kretanja. (Ruski radar zapravo ima softverski modul koji prepoznaje kretanje elise helikoptera).
Helikopteri se ruše drugim helikopterima ili sa zemljle.
dobro da ali kuži se poanta. Avion, iako ekstremo teško ipak će prije ugroziti heli nego on njega. S time da zna gdje je.
Tako da nama tih par aviona odradi onu ulogu presretanja tuđih letjelica, održavanju zraka "čistim", a može poslužiti i za napade po podu. Ako zatreba jel. Tako da fighter jet nam ispunjava više kvota i korisniji nam je. Čak i da nabavimo helikoptere, opet će nam trebati nešto za zračnu borbu.
Eh, a i kolko znam imamo one male Kiowa helikoptere, koji su dovoljno sposobni za nas.
Koliko ja znam to nije kupljeno zbog toga što nam "trebaju" avioni nego zbog uvjeta NATO članstva, i ako se ne varam uvjet je ili plačat masno članstvo pa te drugi brane ako se dogodi sranje, ili kupovat oružje od drugih članica i time isplačivati članstvo.