Garant tesla kriv, a ne brza voznja :D
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
- poruka: 68
- |
- čitano: 12.180
- |
- moderatori:
vincimus
hoce to kad kupis poluproizvod.
Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?
Da li je moguće da vozač nije bio vezan ili je pojas bio iza vozača, pa ga je udarac + zračni jastuk premjestio na stražnje sjedalo ili suvozačevo sjedalo?
Također, nadam se da će gašenje litijevih baterija uči u standardnu obuku vatrogasaca, ali i adekvatno sredstvo u standardnu opremu vatrogasnih kamiona prije nego se udio električnih vozila značajnije poveća jer gašenje baterija vodom baš i nije najbolje rješenje.
Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?
Upravo to i meni nije jasno.
Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.
Ne razumijem uopce svrhu te njihove autonomne voznje ?
na cesti koja je nepredvidljiva i puna budala.
toliko smo ljeni postali da sad auto i umjesto nas mora voziti ?
+ toliko hvaljena tesla pa krene bez vozaca na vozackom sjedalu ?
ili mozda di je neka kamera pomocu koje auto prati kuda gledaju
vozaceve oci i "ruke" ? mislim smijesno mi je da neki auti nece krenuti
ako prepoznaju alkohol u dahu, ali ako ne sjedis za volanom nije bed.
kao sto rekoh tipican americki poluproizvod, posrem se na teslu.
Povjerit zivot racunalu u voznji, da ono upravlja vozilom - sve dok sam zdrav to se nece desit...
Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?
Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.
Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.
Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest.
Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?
Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.
Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.
Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest.
umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
kao neki proizvodaci.
pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?
Garant tesla kriv, a ne brza voznja :D
Ako pročitaš članak u dijelu gdje piše da na mjestu vozača nije bilo nikoga onda ne možeš kriviti vozača, osim za to što je povjerio svoju sudbinu u ruke autopilotu koju nije provjeren. Jedini slučaj u kojem bih dao autopilotu da me vozi je u slučaju da mogu u svakom trenu napraviti override komandi (nisam nikad pokušavao pa ne znam kako to sad funkcionira).
u svakom slučaju, laureati Darwinove nagrade, kao i "Brazilac" od Novu Gradišku, 186 km/h gdje je dozvoljeno 50 i onda još live streaming upalio...
kako veli stara narodna: budala manje, kila kruha više...
umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
kao neki proizvodaci.
pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?
Problem je u tome da motiv za autonomnu vožnju nije sigurnost (iako se prema nekima tako reklamiraju), nego prosto rečeno pohlepa. Cilj je smanjiti ovisnost o vozaču i riješiti se potrebe za plaćanjem šofera u uslugama prijevoza. Isto tako, cijelo vrijeme se provlači i ideja car sharinga gdje se ekonomski benefit višestruko pojačava - ti kao korisnik ne moraš imati svoj auto nego ga možeš dijeliti ili rentati od nekoga, ideš npr. na aerodrom, možeš se sam odvesti ili te auto vozi dok čitaš novine, iskrcaš se i auto ode do sljedećeg korisnika, itd. Jedan dobar dio vrijednosti Tesle je proizašao iz novih paradigmi korištenja koje su tu postavljene kao idali.
Problem je taj da u stvarnosti to nije ni bilzu ideje i da ima jako puno operativnih problema. Malo priča o tome, no zapravo Tesla nije najdalje otiša u autonomnoj vožnji nego je to Waymo, Googleov projekt neovisan o brandu auta i ima najviše odvoženih sati. Tesla se samo najbolje izreklamirala s time
Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?
Da li je moguće da vozač nije bio vezan ili je pojas bio iza vozača, pa ga je udarac + zračni jastuk premjestio na stražnje sjedalo ili suvozačevo sjedalo?
Evo ovdje možeš pogledati kako je neki "hrabri" lik snimio baš takvu vožnju (bez vozača, bez pojasa):
Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.
Naravno da ne, to je samo preporuka onima koji ne znaju kaj točno napravit, jer ne smiješ dati upute koji bi mogle ugroziti vatrogasce.
Gorenje je uvijek proces podržavan kisikom, pa ako ga blokiraš, nema ni gorenja (pjena pada na pamet).
Davnih dana sam vidio video neke vatrogasne postrojbe koja je baš pokazivala kak gase litijske baterije, ali, naravno, ne možeš to uvesti kao pravilo jer ako ne odradiš sve po psu, možeš naglo još gore razbuktat vatru.
Zato nikad ne bude postojala obaveza, uvijek ti prioritet treba biti ljudski život, a ne vozilo.
Kad naletim na video budem stavio link, nema ga u nedavnom historyu, a scrollao sam pol sata barem...

Kolika moras biti budala da sjedis iza suvozaca a da na vozackom mjestu nema nikoga za nedajboze potrebnu reakciju. Stvarno na ovome planetu se rodi samo tako budala! Ne da nema krivnje vozila nego je to totalni idiotizam vlasnika vozila a znamo jako dobro kakvih sve pacjenata ima na cestama diljem svijeta.
umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
kao neki proizvodaci.
pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?
Problem je u tome da motiv za autonomnu vožnju nije sigurnost (iako se prema nekima tako reklamiraju), nego prosto rečeno pohlepa. Cilj je smanjiti ovisnost o vozaču i riješiti se potrebe za plaćanjem šofera u uslugama prijevoza. Isto tako, cijelo vrijeme se provlači i ideja car sharinga gdje se ekonomski benefit višestruko pojačava - ti kao korisnik ne moraš imati svoj auto nego ga možeš dijeliti ili rentati od nekoga, ideš npr. na aerodrom, možeš se sam odvesti ili te auto vozi dok čitaš novine, iskrcaš se i auto ode do sljedećeg korisnika, itd. Jedan dobar dio vrijednosti Tesle je proizašao iz novih paradigmi korištenja koje su tu postavljene kao idali.
Problem je taj da u stvarnosti to nije ni bilzu ideje i da ima jako puno operativnih problema. Malo priča o tome, no zapravo Tesla nije najdalje otiša u autonomnoj vožnji nego je to Waymo, Googleov projekt neovisan o brandu auta i ima najviše odvoženih sati. Tesla se samo najbolje izreklamirala s time
ajmo reci da razumijem viziju ( boldano ), ali iskreno morao bi imati poprilicnu
brojku promila u krvi da bi sjeo u taxi bez vozača. kamoli da bi se ne znam
zabavljao pa makar i na vozačevom sjedalu dok auto "sam" vozi.
meni je jasno da je danas veliki "problem" korporacijama platiti covjeka
za posten rad, i da ima X grana u kojima je robotika zamijenila ljude,
ali za neke stvari nikada neće moći. šta recimo usred vožnje sam, idiot sam
auto sam vozi, a tesli padne server ? :D
ne znam za mene su neke stvari SF i trebale bi ostati SF.
kao što je kolega rekao pustiti kompjuteru svoj život u ruke
ne hvala.
Točno tako je i predviđeno da se autopilot koristi. Neka Tesla sama vozi, ali ti si na mjestu vozača i u bilo kojem trenutku samo preuzmeš kontrolu. Neće se Tesla opirat ako ti želiš preuzet, rado ti prepusti kontrolu.
Točno to i naglašavaju uvijek, da se taj autopilot koristi isključivo uz aktivnog vozača, koji mora bit spreman reagirati.
li-ion baterije se gase kao zapaljiva tekućina. Najefikasnije ih je zatrpati pjeskom. Problem je što uslijed građe vozila do samih baterija nije moguće doprijeti sredstvima za gašenje. Možda bi na tome trebali poraditi stručnjaci za sigurnost u automobilskim kompanijama. Ovdje su koristili vodu, a koliko sam čuo vodena para samo "hrani" takav požar i nije nimalo efikasna.
Nesreće u kojima sudjeluje Teslin "autopilot" je vijest pa se o tome puno priča, a zapravo ako je točno ovo što piše u članku o samo 23 nesreće radi se o jako malom broju.
Ja jedva čekam pravu autonomnu vožnju, ali kako je krenulo nisam baš optimističan. Legneš spavat u auto navečer pred kućom u ZG i ujutro se probudiš na parkingu u Dubrovniku ili Firenzi. To bi bio posao.
Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.
Kaže u članku da su potrošili preko 100 kubika vode na pokušaj gašenja vozila.
Možeš ili gasiti prahom ili pjenom koji ne reagiraju s litijem i ne vode struju ili polijevati vodom okolne predmete da se vatra ne proširi i čekati da baterije izgore.
Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.
Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.
Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest.
Pa upravo zato i postoje razni mehanizmi koji bi trebali spriječiti pokušaje takvog korištenja tehnologije (upozorenja ako ruke nisu na volanu, zaustavljanje ako vozač ignorira upozorenja, senzor prisutstva vozača na vozačkom mjestu, pa čak i detekcija da li vozač gleda na cestu). Mislim da je izglednije da je vozač lansiran u trenutku sudara nego da su svi takvi sustavi zakazali i nisu detektirali da nema vozača.
Osim ako su ova dvojica zajebala safety sustav.
Meni nekad auto ne starta kad su vrata otvorena, a ne znam dali bi uopće startao da nema vozača.
Standardna oprema.
Također, nadam se da će gašenje litijevih baterija uči u standardnu obuku vatrogasaca, ali i adekvatno sredstvo u standardnu opremu vatrogasnih kamiona prije nego se udio električnih vozila značajnije poveća jer gašenje baterija vodom baš i nije najbolje rješenje.
I do sada su postojali hibridi, pa nije baš da se vatrogasci sad susreću prvi put s time. A ako baterija krene goriti, što drugo preostaje nego hlađenje vodom?
https://revijahak.hr/2020/02/15/sve-vaznije-pitanje-kako-hrvatski-vatrogasci-gase-pozare-na-elektricnim-vozilima/
Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.
Pošto duže gore, neki ih uranjaju u vodu da ih što prije ohlade.
https://revijahak.hr/2020/03/06/nova-metoda-za-gasenje-elektricnih-automobila-vatrogasci-ih-spustaju-u-bazen-s-vodom/
Naravno da ne, to je samo preporuka onima koji ne znaju kaj točno napravit, jer ne smiješ dati upute koji bi mogle ugroziti vatrogasce.
Tesline upute vatrogascima i jesu gašenje velikim količinama vode kako bi se smanjila temperatura, a gašenje može potrajati i više od jednog dana.
USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches fire, is exposed to high heat, or is generating heat or
gases, use large amounts of water to cool the battery. It can take approximately 3,000 gallons (11,356 liters) of water, applied directly
to the battery, to fully extinguish and cool down a battery fire; always establish or request an additional water supply. If water is not
immediately available, use dry chemicals, CO2, foam, or another typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available.
Tu je lik u vozačkom sjedalu, te povremeno dodirne volan da bi spriječio upozorenje. Nije baš situacija kao u članku, iako se slažem da je glupo i opasno.
Nema sanse da svoju Kiu pokrenem a da je izbacena iz brzine i pod rucnom a da nije stisnuta papucica spojke, tek tada mozes upaliti auto a da ne govorimo o tome da nemas nikoga za preuzimanje komandi ako nesto podje po zlu.
Povjerit zivot racunalu u voznji, da ono upravlja vozilom - sve dok sam zdrav to se nece desit...
...jer su ljudi dosta pozdaniji, uopce ne sudjeluju u prometnim nesrećama...
LOL pa staviš gajbu piva na vozačko mjesto i riješeno, kao što to takvi pametnjakovići i rade. Naravno da Tesla ima senzor.
Tesline upute vatrogascima i jesu gašenje velikim količinama vode kako bi se smanjila temperatura, a gašenje može potrajati i više od jednog dana.
USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches fire, is exposed to high heat, or is generating heat or
gases, use large amounts of water to cool the battery. It can take approximately 3,000 gallons (11,356 liters) of water, applied directly
to the battery, to fully extinguish and cool down a battery fire; always establish or request an additional water supply. If water is not
immediately available, use dry chemicals, CO2, foam, or another typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available.
E da, to ima smisla.
Prigušit vatru da ne gori jako dok ne dođeš do vode pa onda ići na postepeno "stišavanje".
Jer ne možeš vječno držati zatvoren dotok kisika.
Hvala na linku !!!

kad vidim kako ljudi nose maske za lice uopće me ne čudi kako nitko nije bio na vozačevom mjestu :D
dakle, autonomno vozilo nam treba najviše zato da ne gubimo bezveze vrijeme koje možemo trošiti online?
slijedeći je korak aplikacija i supstance koje skraćuju san.