HDD-Bad sectori

poruka: 24
|
čitano: 10.873
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
neaktivan
offline
HDD-Bad sectori

Prije tjedan dana pojavila mi se poruka na eksternom hdd-u 

You need to format the disc before you can use it!

Nekako sam uspio restorati vaznije podatke, te sam uspio nekako formatirati hdd. Onda sam pomocu HD Tunea skenirao hdd, te mi pokazuje ovo. (Nije mi se više dalo skenirati, prekinuo sam na oko 100 GB skeniranja). Hdd je pod garancijom još dvije godine, kupljen u ADMu. Hoću li moći dobiti novi hdd?

http://i.imgur.com/nCbSH.png

http://i.imgur.com/atVlm.png

Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
HDD-Bad sectori

Dobiti češ novi.

Moj PC  
0 0 hvala 1
16 godina
offline
HDD-Bad sectori
Naravno da hoces..
HDD ti krece u vjecna lovista
R.I.P. EnlightenedPhoenix 24.6.2011.
Moj PC  
0 0 hvala 1
14 godina
protjeran
offline
Re: HDD-Bad sectori
Nosi ga na zamjenu gotov je
Zašto ovo čitaš???
15 godina
neaktivan
offline
HDD-Bad sectori

bio sam u admu i danas sam dobio novi eksterni hdd usb 3.0. samo me zanima jesu li oni meni trebali dati novu garanciju na ovaj hdd, jer mi je lik u admu rekao da se garancija samo produzava od starog hdd-a.

mislim da sam negdje procitao da za novi proizvod mora ici nova garancija.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
HDD-Bad sectori

ne, vrijedi ti toliko kolko ti je ostalo od starog hdd-a, odnosno garancija se samo produžuje

 
3 1 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Zakon o obveznim odnosima ipak kaže nešto drugo:

 

Članak 425.
(1) U slučaju manjeg popravka jamstveni rok se produljuje onoliko koliko je kupac bio lišen uporabe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnosti stvari izvršena njezina zamjena ili njezin bitni popravak, jamstveni
rok počinje teći ponovno od zamjene, odnosno od vraćanja popravljene stvari.
(3) Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio.

 

Dakle, natrag u trgovinu po novu garanciju

17 godina
offline
Re: HDD-Bad sectori
morpheus10 kaže...

bio sam u admu i danas sam dobio novi eksterni hdd usb 3.0. samo me zanima jesu li oni meni trebali dati novu garanciju na ovaj hdd, jer mi je lik u admu rekao da se garancija samo produzava od starog hdd-a.

mislim da sam negdje procitao da za novi proizvod mora ici nova garancija.

Trebaju ti dat novu garanciju. Dobio si novi HDD a ne popravljeni stari.

17 godina
offline
Re: HDD-Bad sectori
morpheus10 kaže...

bio sam u admu i danas sam dobio novi eksterni hdd usb 3.0. samo me zanima jesu li oni meni trebali dati novu garanciju na ovaj hdd, jer mi je lik u admu rekao da se garancija samo produzava od starog hdd-a.

mislim da sam negdje procitao da za novi proizvod mora ici nova garancija.

Kod Verbatima je situacija ovakva:

 

Kupio si externi hard 1.0 TB USB2.0 npr 1.1.2010. garancija je 24 mj.

dana 24.11.2011 si donio na reklamaciju da ne radi, ovlašteni servis

ti je 25.11.2011 izdao novi hard 1.0TB USB3.0 i dao novu garanciju od 24mj.

 

ADM možeš prijaviti inspektoratu slobodno ako ti ne daju novo jamstvo

 

 

15 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Trebam li se i ja brinuti zbog ovoga

17 godina
offline
Re: HDD-Bad sectori
draž kaže...

Trebam li se i ja brinuti zbog ovoga

Meni je HDD s tom porukom radio uredno jos 2 godine.

Nije ju lipo vidit, sta je je :)

15 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Pa zato i pitam jer kod mene radi tako več 3 godine.

17 godina
offline
Re: HDD-Bad sectori
draž kaže...

Pa zato i pitam jer kod mene radi tako več 3 godine.

Onda se ne sekiraj, ionako je red prominiti HDD, dobro te sluzio :)

16 godina
online
Re: HDD-Bad sectori
anpi kaže...

Zakon o obveznim odnosima ipak kaže nešto drugo:

 

Članak 425.
(1) U slučaju manjeg popravka jamstveni rok se produljuje onoliko koliko je kupac bio lišen uporabe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnosti stvari izvršena njezina zamjena ili njezin bitni popravak, jamstveni
rok počinje teći ponovno od zamjene, odnosno od vraćanja popravljene stvari.
(3) Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio.

 

Dakle, natrag u trgovinu po novu garanciju

 -treba potražit 'integralni' text.. ima dosta odredbi koje su suspendirane (npr do ulaska u EU i sl.) kao i aneksi itd. Ugl praksa je da se ne produljuje, pa bi bilo dobro (za korisnike) provjeriti i potvrditi gornji citat zakona...

 

Ziga kaže...
morpheus10 kaže...

bio sam u admu i danas sam dobio novi eksterni hdd usb 3.0. samo me zanima jesu li oni meni trebali dati novu garanciju na ovaj hdd, jer mi je lik u admu rekao da se garancija samo produzava od starog hdd-a.

mislim da sam negdje procitao da za novi proizvod mora ici nova garancija.

Kod Verbatima je situacija ovakva:

 

Kupio si externi hard 1.0 TB USB2.0 npr 1.1.2010. garancija je 24 mj.

dana 24.11.2011 si donio na reklamaciju da ne radi, ovlašteni servis

ti je 25.11.2011 izdao novi hard 1.0TB USB3.0 i dao novu garanciju od 24mj.

 

ADM možeš prijaviti inspektoratu slobodno ako ti ne daju novo jamstvo

 

 

 -nema 'trgovac' ništa s garancijom, garancija je stvar proizvođača, uvoznik je dužan osigurati servis, ako je ADM uvoznik, ovlašteni servis.. tad taj dio pada na njih, inače trgovina nema nikakve veze s garancijom osim potvde na računu za datum kupnje. Tako da ADM (ako su servis-mjesto gdje se reklamacije predaju) ne može trkeljati. Samo ako se predhodni citat potvrdi kao važeći... jer je do sadašnja praksa (vjerojatno i zakon) bio samo zamjena, bez produljenja tj. bez novog jamstvenog perioda.

Postoji i problem s pravnim tumačenjem, PC (kompletno računalo kao cjelina i komponente) ili komponenta kao zasebna cjelina. Situacija je pravno jasnija s frižiderom ili TVom.. zamjena komponente se može tumaćiti kao sitniji popravak, mada je ta komponenta zasebna stavka, proizvod... - potrebno tumačenje ustavnog suda da bi se to razriješilo. :-(

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 25.11.2011 17:58 (ihush).
17 godina
offline
HDD-Bad sectori

Di sam god vratio HDD radi nekog "kvara" a dat mi je novi, uvik sam dobio novu garanciju.

A bilo ih je...

Ja bih ipak inzistirao na novoj garanciji, ne skodi pitat.

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Ihush,

ispravak 1. netočnog navoda:

 

molim te, ukucaj u google "Zakon o obveznim odnosima" i daj si truda i pročitaj (barem dio o jamstvu). Na faxu sam imao kolegij "Trgovačko pravo", pa nešto znam o tome. Integralni tekst je potpuno isti kako je citiran, a ne postoje nikakve suspenzije ili aneksi. Zakon o obveznim odnosima, kako samo ime kaže, nije ugovor nego zakon kojim se uređuju osnove obveznih odnosa. Kako bi trebao znati, u RH je iznad zakona samo Ustav RH, što znači da nikakvi trgovački običaji i praksa ne mogu stajat iznad zakona. Zakon o obveznim odnosima donesen je na sjednici Sabora 25.02.2005.

 

ispravak 2. netočnog navoda:

 

trgovac iekako ima veze sa garancijom. Tu ulazi članak 423. gore citiranog zakona koji kaže da je prodavatelj kao i priozvođač dužan u garantnom roku osigurati popravak stvari u razumnom roku ili stvar zamjeniti novom. Dakle, ako si mi ti kao trgovac prodao neku stvar, ja ju mogu u garantnom roku vratiti tebi, a na tebi je kako ćeš ju popraviti ili da li ćeš mi dati novu. I da, ti kao trgovac snosiš trošak i odgovornost za transport stvari do servisa.

 

ispravak 3. netočnog navoda:

 

ne postoje problemi sa pravnim tumačenjem PC-a. Potpuno je identična situacija kao sa tvojim frižderom i TV-om. I frižder i TV ulaze u moj gore citirani članak 423. Da ti pojasnim. Prva točka znači da ako otfuraš na servis TV ili frižder jer mu je otišao neki gumbić ili sl, garantni rok će ti se produljiti za recimo 10 dana koliko je uređaj bio kod njih. 2. točka znači da ako ti je npr. krepao ekran (bitan dio stvari) i dobio si ili novi ekran ili novi TV, dobio si i novu garanciju. 3. točka kaže da ako ti je krepao npr. daljinski upravljač (sastavni dio TV-a) i dobio si novi, na njega imaš novu garanciju.

No da se vratim na "pravno tumačenje PC-a". Ako si kupio gotov PC ili laptop, nosiš na servis komplet. Jasno je da je HDD sastavni dio PC-a (a ne zasebna komponenta u takvom slučaju) i da ćeš ili u konfiguraciju ili u laptop dobiti novi hard sa novom garancijom samo za njega. Ako si kupio samo hard, on postaje zaseban proizvod i nosiš njega na popravak ili na zamjenu.

 

Ne treba tumačenje ustavnog suda, jer se on ne bavi time. Time se bave trgovački sudovi, ali kad dođeš sa malo znanja o obveznim odnosima kod trgovca, dobit ćeš svoja prava.

16 godina
online
Re: HDD-Bad sectori
anpi kaže...

Ihush,

ispravak 1. netočnog navoda:

 

molim te, ukucaj u google "Zakon o obveznim odnosima" i daj si truda i pročitaj (barem dio o jamstvu). Na faxu sam imao kolegij "...

-čemu takav ton?  Nije moj navod (citiranje tvog navoda), nego pitanje.. da tražim potvdu, tumačenje, ne protivljenje. Čak ne od tebe, nego bilo kog tko pročita temu.

ihush kaže...

 -treba potražit 'integralni' text.. ima dosta odredbi koje su suspendirane (npr do ulaska u EU i sl.) kao i aneksi itd. Ugl praksa je da se ne produljuje, pa bi bilo dobro (za korisnike) provjeriti i potvrditi gornji citat zakona...

 .

 - jer nigdje još nisam vidio da za zamjenjenju komponentu dobije kupac i novu garanciju, govorim isključivo o PC komponentama.

 - znaš li da (ponekad, ili često) teorija i praksa nisu sukladne?

 - btw, zakon je nadopunjen 2008.

 

Dio povezan s garancijom, trgovac ne prima reklamaciju ta teh. robu jer nije ovlašten servis. Zakon (jer se odnosi na sve trgovine) tu misli i na npr cipele, majice, jogurt.. kome ćeš reklamirati majicu? Teh roba ima ovlašteni servis. Teh. roba se reklamira u ovlaštenom servisu, osim što je kod PC opreme problem što također ne postoji ovlašteni servis, to je u poravilu uvoznik-trgovac... Često kupac mora istjerivati pravdu, hodati par dana po trgovini-servisu kako bi dobio svoju garanciju, koja na papirau zvuči tako jednostavno..  nije baš tako.

 Trgovac nije obavezan za popravak, nego je distributer obavezan osigurati servisnu mrežu, ovlašteni servis. To je u slučaju PCa često ista (pravna) osoba, ali ne trgovac. Mora biti serviser.

Zakon je kasnije dodao dio, da trgovac mora preuzeti reklamaciju (neispravnu robu)... trgovci to ugl. i rade, ali ponekad ne žele primiti (slučaj u VeMilu za jedan TV, prije raspada... natjerali su kupca da nosi u servis jer nisu željeli primiti TV uz objašnjenje da samo ovlašteni serviser može utvrditi nedostatak, kvar itd. te da samo ovlašteni serviser može na temelju toga napisati nalog za zamjenu uređaja novim. To je i vrlo logično objašnjenje, kupac je tako i napravio, ... kroz par dana je podigao novi TV u Vemilu s nalogom kojeg je napisao serviser po odobrenju distributera.

 

... btw, nije ni po čemu jasno da je HDD komponenta (PCa) HDD je zasebni proizvod, proizvođač, cijena, možeš kupiti više komada za jedno računalo ili uopće netreba PC jer sad može i IPTV, SetTopBox, NAS itd.. Tako da HDD ni po čemu nije komponenta kao auto-felga. To je zaseban artikal-roba, retail ambalaža, garantni list.., ne (rezervni) dio. Osim što u nekom trenutku kad je PC kompletan postane dio, ili kao je računalo složeno od komponenti tad ostaje komponenta - zasebni artikl... -to je sve pravno jasno? Teško, barem za istjerati pravdu (garanciju) običnom kupcu protiv distriburtera -trgovca -servisa... koji često kupca šalju ''onom drugom'' kao odgovornom.

 

- zato treba pomoći ako nešto o tomu znaš. Dociranje s pravnih visina nije od koristi.

Zahvaljujem na objašnjenju, ipak ako može i neki 'dokaz' da se po tom zakonu i radi, da ga inspektorat tako tumači, pogotovo trgovac...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
13 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Potpuno si me krivo shvatio. Uopće ne govorim sa visine, nego objašnjavam da praksa koju su, kako vi kažete, uveli naši trgovci nema uporište u zakonu. Zbog toga, kad je garancija u pitanju pročitajte članke ZOO od točke 423.-429. Uvriježeno je mišljenje da je zakone teško shvatiti, ali vjerujte, nije baš tako. Samo sa time dođite do trgovca, budite uporni i ostvarit ćete svoja prava. Problem je što ti, a i drugi traže dokaz da se zakon provodi. Strašno.

Ne znam odakle si, ali zamisli da živiš u recimo Dubrovniku. Kupio si Acerov laptop kod nekog lokalnog trgovca i u garantnom roku ti ode nešto, recimo HDD. Pa zar bi ti osobno trebao nositi dotični laptop u Čakovec na servis? Ne. Ti ga doneseš trgovcu, a na njemu je da ga pošalje u servis. Mi gledamo iz perspektive života u Zagrebu, pa ti je jednostavnije stvar odnjeti direktno u servis, jer će biti puno brže gotovo.

Ne znam kako da ti još objesnim kombinaciju sa HDD-om kao dijelom konfiguracije ili zasebnom komponentom. Recimo laptop. Laptop također ima HDD. Kad kupiš laptop garancija ti je npr. godinu dana. Ako ti u toj godini krepa disk, nosiš cijeli laptop na sevis i ugrade ti novi disk i na njega teče nova garancija od godinu dana, koliko si imao i na laptop (ja mijenjao optički pogon i bilo je tako). Sada sličan primjer. Istekla ti je garancija i krepao je disk. Ne kužiš dobro kako se mijenjaju komponente i sl. i nosiš laptop u servis. Servis ti ugradi novi disk, ti ga uredno platiš i na njemu dobiješ garanciju od dvije ili više godina. Nije više važno što je on dio konfiguracije. Ista je stvar sa desktopom. Otiđeš u neku trgovinu i kreneš sa trgovcem u sastavljanje konfiguracije. Kupuješ dijelove koji imaju garanciju od dvije do pet godina i na kraju se dogovoriš da ti oni to sve sastave. Dečki će ti staviti naljepnicu na kučište i dat će ti dvije godine garancije. Ta garancija se odnosi na to da ako ti išta krepa unutar garantnog roka, nosiš cijeli komp, a oni nek se bakču sa popravkom. Ali kad prođu te dvije godine, garancija na one dijelove koji imaju dužu garanciju i dalje traje. Neću reklamirat trgovce, ali gdje god da sam nekome slagao konfiguraciju, situacija je bila takva.

15 godina
protjeran
offline
HDD-Bad sectori

Ajmo vidjeti kako to izgleda u praksi:

A) Cjena diskova je mala - dobiješ novi disk

B) Cjena diskova je velika - dobiješ financijsko odobrenje

 

Trenutno stanje - ako dobiješ disk - super - ako dobiješ odobrenje - onda ćeš morati doplatiti za novi disk...

Gigabyte Superman, ASRock Kryptonite http://www.mein-pc.eu/Profil/Don-Kihoty-/14184
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: HDD-Bad sectori
anpi kaže...

Zakon o obveznim odnosima ipak kaže nešto drugo:

 

Članak 425.
(1) U slučaju manjeg popravka jamstveni rok se produljuje onoliko koliko je kupac bio lišen uporabe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnosti stvari izvršena njezina zamjena ili njezin bitni popravak, jamstveni
rok počinje teći ponovno od zamjene, odnosno od vraćanja popravljene stvari.
(3) Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio.

 

Dakle, natrag u trgovinu po novu garanciju

OK za napisano u predhodnom postu, nego sam zakon i tumačenje, kao i onaj tko ga tumači.. Po ovom članku bi bilo za očekivati da npr VGA, HDD, MBO.. ukoliko su zamjenjeni (ugl. je tako jer je popravak vrlo rijedak..) da se dobije nova garancija.

Dali se trgovac (servis) izvlači na definiciju 'bitni popravak'? Kako se definira zamjena RAMa ili HDDa, kad je PC kupljen po komponentama (ne brand računalo ili notebook). To je nova komponenta, po zakonu dakle nova garancija...

- To je nešto što do sad nisam doživio. Zar su baš svi kupci, trgovci (i inspektorat).. do sad bili neupućeni u zakon? Neobično....

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
offline
Re: HDD-Bad sectori
ihush kaže...

 - jer nigdje još nisam vidio da za zamjenjenju komponentu dobije kupac i novu garanciju, govorim isključivo o PC komponentama.


 

Cisto da se nadovezem, ja sam uvik dobio novi garanciju za zamjenjenu komponentu a bilo ih je poprilicno u razlicitim ducanima.

Ili nemas srece, ili se nisi bunio ili se drzis slova zakona ili si suradjivao sa mrzovoljnim trgovcima :)

13 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori

Ocito samo ti imas problem sa dobivanjem nove garancije.  ;)

 

Iz tvoga posljednjeg posta vidim da me uopće nisi shvatio. Kad imaš brand računalo ili laptop, matična je njen bitan dio. Kod brand računala češ dobiti novu matičnu sa novom garancijom, a kod laptopa češ u 90% slučajeva dobiti novi laptop sa novom garancijom. Kad je PC kupljen po komponentama i sam si ga sastavljao trgovac nema ništa sa tvojim PC-om. Njemu je svaka komponenta zasebni proizvod sa zasebnim garancijama. Crkne ti HDD, ne nosiš cijeli PC što si sam sastavljao kod trgovca. Taj HDD možda i nije bio u računalu, nego u Media playeru ili externom kučištu. Kužiš?

 

No nije niti važno. Vjeruj mi na riječ i kad ćeš drugi puta imati problem sa HDD traži novu garanciju i dobit češ je.

 

over and out 

 

LP

 

12 godina
neaktivan
offline
HDD-Bad sectori

pozdrav!! zanima me moze li se ovo popravit??

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: HDD-Bad sectori
gamer1511 kaže...

pozdrav!! zanima me moze li se ovo popravit??

evo ode imate sliku u punom formatu  http://www.bug.hr/forum/topic/tvrdi-opticki-diskovi/bad-sectori-hdd/184377.aspx  molio bih za pomoc!!

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice