Prvo mora ukloniti ovaj memory leak.
Kako napraviti igru
- poruka: 578
- |
- čitano: 267.275
- |
- moderatori:
Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
joj, a jeste zlocesti.. ccc.. :D
al decko je bar mogo procitati prvih 4 stranica prije nego je pitao.. ;)
Naravno Flash MX! Lagano je - Netrebaš pisati engine za igru, jedini je problem što ima malo tutoriala po internetu, no za par tjedana naučiš ga koristiti, nemoraš engine za igru pistati tako da nije komplicirano. No flash nije građen samo za Igre već se mogu praviti AD-ovi(onih reklama što gledaš na svakoj stranici) , raznih sučelja i puno toga.... evo ti link za primjere Flash Game Design
Postoji još puno lakših programa:
Game Maker: Jako lagan program no jako ograničen(ima jako malo mogućnosti)
EDIT: Svi koji imate problema sa dizajniranjem (crtanjem likova) ima hrpa tutoriala na Flash game design, Ako želite praviti sam svoj engine (npr: u c++) stranica vam isto može pomoći jer ima tutoriala o photoshopu (npr: kako napraviti zombija, pixel boy, girl, ugl.. uči vas crtati stvarima potrbnim za grafički izglrd igre.
evo ono sto sam govorio...
http://rapidshare.com/files/107015969/where_it_is.exe.html
sad cu da napravim nesto kao invaderse samo teze... bar se nadam da cu uspjeti..
ako imate ideja za igru kazite ali neku jednostavnu ne stalker cloudy sky...
evo ono sto sam govorio...
http://rapidshare.com/files/107015969/where_it_is.exe.html
sad cu da napravim nesto kao invaderse samo teze... bar se nadam da cu uspjeti..
ako imate ideja za igru kazite ali neku jednostavnu ne stalker cloudy sky...
evo ono sto sam govorio...
http://rapidshare.com/files/107015969/where_it_is.exe.html
sad cu da napravim nesto kao invaderse samo teze... bar se nadam da cu uspjeti..
ako imate ideja za igru kazite ali neku jednostavnu ne stalker cloudy sky...
Ako želite praviti sam svoj engine (npr: u c++) stranica vam isto može pomoći jer ima tutoriala o photoshopu (npr: kako napraviti zombija, pixel boy, girl, ugl.. uči vas crtati stvarima potrbnim za grafički izglrd igre.
evo ono sto sam govorio...
http://rapidshare.com/files/107015969/where_it_is.exe.html
sad cu da napravim nesto kao invaderse samo teze... bar se nadam da cu uspjeti..
ako imate ideja za igru kazite ali neku jednostavnu ne stalker cloudy sky...
evo ono sto sam govorio...
http://rapidshare.com/files/107015969/where_it_is.exe.html
sad cu da napravim nesto kao invaderse samo teze... bar se nadam da cu uspjeti..
ako imate ideja za igru kazite ali neku jednostavnu ne stalker cloudy sky...
Nisam toliko redovit na ovom forumu.
Game meker je tool dakle ima lijepi GUI koji ce vam na jednostavan nacin omogucit upravljanje odredjenim game engineom.
Game meker je savrsen za totalne pocetnike, da shvate naj osnovnije. Kad dobiju neku osnovnu logiku rada igre treba preci na Game Engine koji zahtjeva programiranje. Naravno, predhodno moraju nauciti odredjeni programski jezik za koji je taj engine predvidjen.
Znam da luka nije ljubitelj game makera i da pljuje po njima. Nemaju svi iskustva,a mora se od nekud pocet. Jer kad pi poceli odmah s c++om i DX-om brzo bi izgubili volju. Trebaju prvo osjetit kako je to zavrsiti igru,ma u cem god ju radili i koliko god mala i jadna bila. Dok s druge strane ima game makera koji su veom jadno napravljeni pa se s njima vise ubjes nego s WinAPI-em xD
Ako ti je cilj napraviti igru, nemoj se hvatati programiranja.
Uzmi neku gotovu igru za koju je izdan SDK i moddaj je.
Jedina stvar koja je razlika izmedju kretanja od pocetka i mog savjeta, je sto ces morati taj SDK razviti sam, i 100% ce biti puno losije kvalitete nego nesto sto je vec napravljeno i pomocu cega je izdan AAA naslov. I jos uvijek imas opciju dodavati svoje modele, svoje teksture, i skriptirati ponasanje.
Ja sam krenuo sa izradom svoje igre od pocetka, i mislim da vise nikad necu.
Programiranje je nesto u cemu covjek treba gustati kad mu se pise 3D engine, nekakav proceduralni generator, ili slicno. Kad se nekome razvija igra - koristi postojece alate.
tražio sam po forumu ali nisam pronašao ovu temu pa sam je zato odlučio otvoriti...mislim da većina ovdje imam iskustva u programiranju pa me zanima kako napraviti igru i koji su mi programi za to potrebni?!
Ako ti je cilj napraviti igru, nemoj se hvatati programiranja.
Uzmi neku gotovu igru za koju je izdan SDK i moddaj je.
Jedina stvar koja je razlika izmedju kretanja od pocetka i mog savjeta, je sto ces morati taj SDK razviti sam, i 100% ce biti puno losije kvalitete nego nesto sto je vec napravljeno i pomocu cega je izdan AAA naslov. I jos uvijek imas opciju dodavati svoje modele, svoje teksture, i skriptirati ponasanje.
Ja sam krenuo sa izradom svoje igre od pocetka, i mislim da vise nikad necu.
Programiranje je nesto u cemu covjek treba gustati kad mu se pise 3D engine, nekakav proceduralni generator, ili slicno. Kad se nekome razvija igra - koristi postojece alate.
Ej, jadna hrvatska IT scena s takvim razmisljanjem. Koliko imas godina? 9, 10?
Ajde, da ne ispadne da flejmam: imam 12 godina radnog iskustva, trenutno zaposlen u Funcomu kao lead u timu za razvoj MMORPG igre.
Game designeri se iskljucivo zaposljavaju na temelju rada na nekim modovima za popularne igre.
Moja igra se zove "Riot in Emerald city", hostana je na SF.net-u pod GPL licencom (znas li sto je GPL?), u razvoju je od Veljace 2006.
Nikad nisam planirao zaraditi nista od svojih hobija, i to je jedan od razloga zbog kojeg sam aktivan u jos par opensource projekata (npr, JMonkey engine i gbui)
A tebi dobronamjeran savjet: umjesto da piskaras po forumu o stvarima o kojima ocito nemas pojma, idi probaj napraviti Super Mario platformer. Manje ces sam sebe zaflejmati i mozda steknes neko korisno iskustvo. Do tada, sve sto imas za rec > /dev/null.
Hehe,ovi su mi najaci. xD Ma bravo ti. Zaboravio si:
-Kolegialan
-Druželjubiv
-Spreman primiti kritiku
-Iskren
-...
p.s.
Da kak si pogodio? Imam 9.
E Luka ova tu ekipa i nije neka druzeljubiva.
p.s.
S 12 godina iskustva jos te muci programiranje?
E Luka ova tu ekipa i nije neka druzeljubiva.
p.s.
S 12 godina iskustva jos te muci programiranje?
Ja sam čul za program FPS Creator.
Djeco, kad bi znali o cemu pricate, znali bi da je jedini posao programera da napravi SDK.
Lead nazalost itekako mora zaprljati ruke s kodom, jer vecinom upravlja balavcima tek izaslim sa faxa koji nemaju pojma zasto funkcija ne treba biti dugacka pola ekrana i zbog cega su nested ifovi i nested loopovi losa praksa. I da, nakon 12 godina jos se mucim, i nadam se da cu se mucit do kraja zivota jer uvijek ima novih tehnologija koje se trebaju nauciti, i uvijek ce biti mulaca kao vas koji misle da su boga uhvatili za jaja jer im Hello world kompilira i vrti bez segmentation faulta.
Ja se nadam da cete do svojih odraslijih godina shvatiti to jer cete u protivnom moci zaboraviti na programiranje kao posao: igra bez SDK-a NE POSTOJI.
A nesto sto se zove 'programiranje igre' je termin koji su izmislila djeca koja pojma nemaju o cemu pricaju.
Jedino sto profesionalni programeri rade je da razviju tehnologiju, iz koje razviju SDK, iz kojeg onda dizajneri i produkcijski artisti naprave igru.
Dakle, moj odgovor "Ako hoces napraviti igru, uzmi gotov SDK" je najtocniji koji se moze dati, jer SDK tako visoke kvalitete kao sto je vecina SDK-ova danas nitko od nas nece moc napravit kao hobi. To je cinjenica.
A prije nego mi opet uputite komentar kako je to totalno los savjet za programera - nigdje ne pise da je on programer, nego samo da zeli napraviti igru - dajte mi da vidim te vase projekte s kojima argumentirano savjetujete da se covjek, ako hoce napraviti igru, mora odmah uhvatiti ukostac sa kodom. Moj se nalazi na http://riot-in-ecity.sourceforge.net/
Hocu vidjeti minimalno tetris, pacman ili super mario klonove (odnosno, tehnologije za tiling, animaciju, scrolling, matematiku za collision detection i fiziku).
Ako nemate nista, pokrijte se usima i ucite.
Jedini problem je što sam dosada pričao s ljudima koji su pro programeri i definitivno su imali drugčiji stav od tebe,a i drugčiji odnos. Čudno mi je što nigdje nema tvoga imena. Pa ovako ja sam radio s game engineom dosta dugo (acknex i jos nekima ali nebitno), a onda sam odluci otici korak dalje i izraditi vlastit..To je za mene dugorocan projekt, stvarno moram nauciti radit igre od naj osnovnijih djelova, dosta sam stvari do sada naucio ali opet mislim da nista neznam i onda kada mi netko dodje i pocme pricati o game makerima i pravi se kao da je pokupio svu pamet svijeta, to me izivcira, jer te osobe ubiti nemaju pojma.Ti mozda nisi jedan od njih ali se se definitivno tako odnio prema problemu i prema nama..moram kidat pa nemogu dalje pisat,al eo pogledaj na https://www.youtube.com/user/likizmase .. tu imas nes malo sitno projekata koje sam snimio.. xD
A prije nego mi opet uputite komentar kako je to totalno los savjet za programera - nigdje ne pise da je on programer, nego samo da zeli napraviti igru - dajte mi da vidim te vase projekte s kojima argumentirano savjetujete da se covjek, ako hoce napraviti igru, mora odmah uhvatiti ukostac sa kodom.
Allright, ovakvi postovi mi vec zvuce normalnije od 'ovo je najgluplji savjet koji si mogao dati' koji je ispaljen ravno bez razmisljanja.
Zelim odgovoriti ne zato da se pravim pametan ili zato jer ne postujem vase misljenje, nego da vam razjasnim veliku razliku izmedju dvije zelje:
a) napraviti igru
b) napraviti game SDK (game engine je samo jedan dio SDK-a)
Dakle, osoba koja zeli napraviti _igru_ ima ispred sebe jedan OGROMAN set zadataka.
Prvo, minimalno mora pronaci zanimljivu gameplay mehaniku (shooter, sneaker, platformer, rpg, etc...), jer bez zanimljive igrivosti, nema igre. Drugo, mora pronaci nacine kako da implementira gameplay sa alatima koji su joj dostupni. S obzirom da svaki normalni SDK dolazi sa poprilicno mocnim skriptnim jezikom, editorom staza, i gomilom predefiniranih objekata koji nisu bas macji kasalj (recimo, AI brainovi) to ne bi trebao biti prevelik problem. Trece, mora zasjesti i sate i sate i sate provesti dizajnirajuci svoje staze, dodajuci svoje objekte, modificirati interakciju i iskustvo koje player prolazi. I onda iterirati kroz sve sto sam napisao, jer se lako dogodi da dobro zamisljena ideja u pocetku ispadne dosadna ko klinac na kraju. Jedna ogromna kolicina odlicnih igri na trzistu ne prodje nikako samo zato jer ne znaju tempirati kako player napreduje i kako uci gameplay, nego ili mu serviraju novitete presporo (pa se player dosadjuje) ili mu serviraju novitete prenaglo (pa se player izgubi). Taj balans je tesko postici, zbog toga su ljudi koji dizajniraju igre odlicno placeni i imaju iz sebe cijeli odjel koji testira koliko je njihova ideja dobra ili nije. Nas design sanity checker je tip koji je bio lead designer Everquesta, vidio sam njegovu Excel tabelu. Unese ime, dodijelis atribute i abilitye na bilo koji item u igri, i tablica ti ispuca jedan broj: level. To je zivotno djelo, i ne zelim ga ni pitati koliko je vremena utrosio tweakajuci to jer mislim da bi odgovor bio 'vjecno'.
Odlican primjer nesposobnosti shvacanja loseg gameplaya i tvrdoglavog lead designera je nasa igra koja je fenomenalno neslavno zavrsila (Age of Conan), iako su se ljudi ovdje ubijali od posla po 10 sati na dan uz radni vikend. I to ne za vrijeme cruncha, kada se radilo bogme i po noci.
Ako covjek zeli raditi game engine, SDK, sto god vec: samo naprijed. Kao sto sam vec spomenuo, ako netko zeli uciti kako napraviti proceduralni generator (jer mu se ne da dizajnirati staze na ruke ili nema artista da mu radi teksture ili modele ili animacije), ili ako netko zeli nauciti kako napisati rasterizator ili raytracer, ako netko zeli shvatiti kako radi 3D collision detection ili napisati newtonian physics library - ej, samo naprijed, moja puna podrska!
Jedino zelim da ljudi shvate, da kad se uhvate ukostac sa takvim zadatkom, izgubit ce motivaciju puno puno prije nego naprave ikakvu igru, a ni priblizno nekakav polu-kvalitetan indie naslov.
Ja sam koristio JMonkey rendering engine, XML parser library, game controller library, OpenAL library, Javascript interpreter za skriptiranje, uglavnom koristio sam sve sto sam mogao da ne bi pisao stvari ispocetka. "Jedinu" stvar koju sam trebao napraviti za svoju igru je SDK - editor, data modele i data parsere. Evo, iako ne radim na njoj vec godinu dana redovito, prosla je i treca godina da nisam zavrsio SDK. A igra je avantura sa nekoliko zanimljivih dodataka kao sto je jurry rigging, hacking i akcijske sekvence. Jednostavno ima previse toga i nema se dovoljno vremena. A trenutno ima 800+ klasa, ne racunajuci testove.
Da niti ne spominjem da pisem sve u Javi, tako da vrijeme provodim razvijajuci igru, a ne debugirajuci segfaultove, memory leakove i ostale 'divote' koje pokusavam zaboraviti otkako sam se 'skinuo' sa C++.
U srzi rada, nema razlike izmedju pro-developmenta i indie-developmenta. Jedina je razlika u motivaciji, a kad radite sve sami, nemate resurse niti lijepu placu koja vam sjeda svaki mjesec, motivaca sigurno i polagano pada. Zato je, po meni, bolje iskoristiti vrijeme radeci na _igri_, nego na game engineu koji u 99% slucajeva nikad nece biti gotov niti upotrebljiv za ista.
Svaka ti cast na trudu da napravis svoj game engine, iako bi ja na tvojem mjestu instantno checkoutao Ogre ili Irrlicht ili Sauerbraten i krenuo od toga dalje. Svejedno sretno ti bilo. Pricaj i dalje s ljudima s kojima pricas, ja se povodim za Johnom Carmackom i njegovom ideologijom, koja kaze da programer pruza dizajneru materijal i alate s kojima dizajnera stvara igru.
ja se slažem s itfanim u vezi gamemakera...ako želiš nešto i postići onda radije sam piši kodove...ako neko ima planove za karijeru vezanu za igre onda garan neće na poslu raditi u game makeru...u c++-u se rade igre, u game makerima se samo slažu igre...nisam isprobo te game makere ali čini mi se da za izradu neke igre u njima ne trebaš biti neki genije...genije je napravio game maker a igricu u game makeru je napravio čovjek koji se zna služiti programom (nadam se da ste uspjeli skužiti to što želim reći...)
Nisam htio otvarati novu temu pa ću pitati ovdje. Ekipa i ja smo se bacili na izradu igre i potreban nam je još jedan čovjek/žena za rad u photoshopu/paint shopu ili nekom sličnom programu. Njegov rad bi bio izrada tekstura za 3D modele (zgrada, likova, oružja, itd... ovisno o dogovoru) ili crtanje likova. Zainteresirani neka mi se jave na pp da se dogovorimo oko svega. Napomena: potrebno je prikazati par dosadašnjih radova uz javljanje. Posao nije plaćen, no kada završimo igru sav rad će se isplatiti, nemojte misliti da je ovo još jedan propao projekt jer mi koji radimo smo se bacili ozbiljno u posao te ima pomaka. Kada završimo prvi level, ako ekipa odobri budemo se oglašavali i tu na forumu te ćemo tražili sponzore, što za kupnju računalnu opremu, što za kupnju servera. Više informacija slijedi. U prilogu šaljem dva modela kuća, tek toliko za početak. Stavio bih i kojeg lika no nisam ja zadužen za njihovu izradu pa to drugom prilikom.
mogu ja sudjelovat?
Nisam htio otvarati novu temu pa ću pitati ovdje. Ekipa i ja smo se bacili na izradu igre i potreban nam je još jedan čovjek/žena za rad u photoshopu/paint shopu ili nekom sličnom programu. Njegov rad bi bio izrada tekstura za 3D modele (zgrada, likova, oružja, itd... ovisno o dogovoru) ili crtanje likova. Zainteresirani neka mi se jave na pp da se dogovorimo oko svega. Napomena: potrebno je prikazati par dosadašnjih radova uz javljanje. Posao nije plaćen, no kada završimo igru sav rad će se isplatiti, nemojte misliti da je ovo još jedan propao projekt jer mi koji radimo smo se bacili ozbiljno u posao te ima pomaka. Kada završimo prvi level, ako ekipa odobri budemo se oglašavali i tu na forumu te ćemo tražili sponzore, što za kupnju računalnu opremu, što za kupnju servera. Više informacija slijedi. U prilogu šaljem dva modela kuća, tek toliko za početak. Stavio bih i kojeg lika no nisam ja zadužen za njihovu izradu pa to drugom prilikom.

Znam i svjestan sam svega toga. U ekipi nas ima 13, svatko je već raspoređen za određeni dio. Pokrivamo sva područja, od programiranja, glazbe, modeliranja, pisanja priče, itd... Uglavnom projekt se već radi oko 5mj, bilo je par testiranja i prošla su ok. Prvi level mislimo završiti za jedno 5-6mj, a samu igru 2-3god. Ekipa je uglavnom s faksa i svi imaju volje te nemamo namjeru odustati jer smo već našli sponzora za zakup servera. Ono što nam daje motivaciju kada sve bude gotovo, ili barem prvi level da se krenemo reklamirati i pošto sam projekt nije neki bauk očekujemo određeni uspjeh. Hvala na opsežnom komentaru A za one koji su zainteresirani neka se jave na pp, uz neki njihov rad do sada. Jer ne primamo ljude tek tako, mislim probali smo, ali takvi koji se pridruže bez ikakvog rada brzo odustanu.
Koliko imate programera, koje tehnologije poznaju i kakva iskustva imaju?
ja radim na jednom projektu za pes 2009. i naučio sam dosta stvari oko blendera i mislim da bi bez problema mogao modelirat neke kućice kao iz tvog primjera. isto tako sam modificirao neke teksture za san andreas i hawx. evo i slika mojih radova
Znam i svjestan sam svega toga. U ekipi nas ima 13, svatko je već raspoređen za određeni dio. Pokrivamo sva područja, od programiranja, glazbe, modeliranja, pisanja priče, itd... Uglavnom projekt se već radi oko 5mj, bilo je par testiranja i prošla su ok. Prvi level mislimo završiti za jedno 5-6mj, a samu igru 2-3god.