Planescape Torment Enhanced Edition

poruka: 7
|
čitano: 2.124
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
neaktivan
offline
Planescape Torment Enhanced Edition

Iznimno popularan RPG Planescape Torment iz 1999. godine dobio je svoju Enhanced ediciju!

Beamdog, firma koja je već uspješno remasterirala RPG klasike Baldurs Gate1, Baldurs Gate2 i Icewind Dale jučer je izbacila Planescape Torment. 

 

Odlično je, što kao i ove gore navedene igre možete igrati, uz PC i Mac, i na iosu i androidu, iz osobnog iskustva mogu reci kako, kao i icewind Dale, na Androidu s7 sve radi fluidno, a ekran je dovoljno velik za normalno igranje.

 

Po čemu je Planescape Torment poseban RPG?

Iako je riječ o DnD svijetu i mehanizmu, ovdje nije toliko riječ na borbama nego na komunikaciji odnosno priči. Navodno igra ima 800 000 rečenica, ovo je svojevremeno bila prva igra gdje igrač ovisno o razgovoru sam mijenja daljnji tijek igre u potpunosti. Više experienca donosi razgovor s NPCem nego da ga se ubije. Igra te tjera da komuniciras s okolinom.

 

Budiš se u mrtvačnici, ne sjecas se ničega, ni tko si ni kako se zoves te kako si tamo dospio. Jedini trag su krvave tetovaze na tvojim ledjima koje te navode na trag. Pored tebe je Morte, hodajuća enciklopedija koja je ustvari lebdeća lubanja sa sofisticiranim smislom za humor i istančanim sarkazmom. 

 

Donosim tekst korisnika BUG foruma J-man iz 2009. godine, ovako je, 10 godina nakon izlaska igre opisao:

 

Jednom davno, u zlatno doba RPG-ea, kada je Infinity engine bio na vrhuncu, jedan mali, tada relativno nepoznati razvojni tip daleke 1999 je napravio najbolju igru svih vremena... Mali nepoznati studio se zvao Black Isle, a glavni pisac i dizajner je bio Chris Avellone. Ostalo je povijest... Već je prošlo 10 godina otkad je ovo remek-djelo izašlo na svjetlo, pa proslavimo tu obljetnicu jednom lijepom temom poput ove kada ćemo se svi mi prisjećati kako smo uživali (a i još uživamo) u ovoj igri, koja će uvijek predstavljati nešto posebno - nama "bezimenima"...

 

Mnogi se danas gameri ljute kada se igre nazivaju "igricama", i sa pravom kao što je jednom davno drug Oleg argumentirao u svojoj kolumni, međutim fanovi i ovisnici svijeta Planescape: Tormenta (dalje u tekstu PT) se sa pravom mogu naljutiti kad se PT nazove uopće igrom... Ta "igra" je davno prerasla okvire nekakve igre, ona je davno postala nešto više, nekakav svemirski spoj genijalne knjge i genijalne igre. Fenomenalnih 800 000 linija dijaloga spojeno sa interaktivnošću igre. Nešto neponovljivo.

Ako bi ijedna igra danas bila dokaz da su igre umjetnost - onda bi protagonist tog uvjerenja bez sumnje bio PT.

 

Kada je PT izašao na tržište nije postao instant-hit. Mnogi to prepisuju očajnoj marketinškoj kampanji, međutim unatoč tome - igra se počela prodavati, kritičari su je odmah proglasili klasikom, i ubrzo preko usmene predaje igra postaje hit.  Pričalo se o igri u kojoj ne možeš umrijeti ali unatoč tome je nevjerovatno zanimljiva. Rpg igri u kojoj ne spašavaš svijet ili nekakvu princezu već tražiš sebe (?!). A prvu osobu koju upoznaš u igri je lebdeća lubanja imenom Morte (?!)...

 

PT je najlinearnija RPG igra koju sam možda ikad igrao - a igrao sam ih dosta. Mnogi danas developeri spominju kako igra nije linearna i bježe od tog izraza kao vrag od tamjana - međutim upravo u linearnosti se krio genij Planescape: Tormenta.

 

PT će uvijek biti posebna igra jer su se najvažnije stvari pa tako i najveća otkrića dešavala unutar dijaloga između likova. Novina koju je tada donio PT je bila pričanje sa svojom družinom - skupinom individua koji su blago rečeno bili posebni. A to su redom: Morte, Dak'kon, Annah, Ignus, Fall-From-Grace, Nordom i Vhailor.

Svi oni se bore protiv sebe, svoje sudbine i pokušavaju je izbjeći. Vi tu im naravno možete pomoći ili odmoći. Pri samo konverzaciji sa likovima u družini, mnoge stvari su se dešavale, koje su tek mnogo kasnije igre uvele - pa tako ste mogli pričati sa nekim u družini i reći nešto što određenom liku ne odgovara ili ga iznimno ljuti, te kao rezultat toga taj lik bi vas napao... PT je uveo i prve romanse u jednoj RPG igri (Annah anyone?), i još mnogo mnogo toga...

 

Ali naravno to sve nije niša u usporedbi sa samom pričom - koja PT čini tako posebnim. Moć dijaloga u igri je toliko snažna da je po mome mišljenju to prva igra u kojoj ne morate ubiti glavnog neprijatelja - dovoljno je samo popričati s njim...Osmijeh

 

Razne filozofije se isprepleću u svijetu PT-a, pa tako i moć vjerovanja: na samome vjerovanju svijetovi egzistiraju, pa tako ako stanovništvo jednog određenog svijeta promijeni alignment - promijeniti će se i položaj tog svijeta. Isto tako ako lažete tokom igre da se zovete Adahn - nakon nekog vremena pojaviti će se lik Adahn i predstaviti kao vaš stari poznanik...

 

Igra sadrži i razne reference na razne pjesme i književna djela: jedan "sensory stone" u Civic Festhallu bilježi isukustvo bube koja shvaća da postaje čovjek - referenca na Kafku, također u razgovoru sa jednim od Chaosmena u kojem vam on otkrije da postoje tri verzije vašeg dnevnika citirate stihove pjesme "The Sounds of Silence" od Simon & Garfunkela itd. itd.

 

Na sve ovo se nadograđuje genijalni soundtrack kojima se malo igara može pohvaliti...

 

Tijekom godina mnogo entuzijasta je prevelo igru na svoj materinji jezik: puni prijevod na Mađarski je trajao 4 godine (!), talijanski projekt prevođenja je trajao punih 14 mjeseci a za to vrijeme se prevelo 1,4 miljuna riječi u 68 510 rečenica dijaloga, cijeli prijevod na Koreanski je preveo jedan fan (!!!)...

 

 

Naravno sve ovo ne znači ništa ako niste to doživili, okusili i vidili - svijet Planescape: Tormenta se ne može opisati rječima, kao što se ni ljepota Sikstinske kapele ne može dočarati fotografijom - morate biti TU, morate TO doživjeti - morate postati jedan od "bezimenih"...

 

Na google playu za android platio sam igru 79kn, koliko vidim za PC je 19 dolara. Moze preko steama no i preko beamdoga direktno.

 

Više detalja o samoj igri na službenoj stranici Beamdoga.

 

Osobno toplo preporučam igru svim ljubiteljima RPGa.

Poruka je uređivana zadnji put čet 13.4.2017 10:28 (Yvan).
 
3 0 hvala 1
10 godina
neaktivan
offline
Planescape Torment Enhanced Edition

Fino, fino... Vratim se s posla, okinem komande Tides of Numenera->uninstall, Planscape->install; i lagano se pozdravim sa dnevnim svjetlom na 20-ak dana.

Brain.exe has stopped working!
Moj PC  
1 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Planescape Torment Enhanced Edition

Da dignem stare borce iz mrtvih.

Kupio jučer igru i počeo laganini pola sata koliko sam stigao.

Bazirao sam se na cha int i wis skillove u exceptional i dex ostatak.

Kako sam pročitao gore opis, rekao bih da su to najkorisniji skillovi.

Nisam daleko odmakao pa ako tko ima kakve start savjete slušam!

Poruka je uređivana zadnji put uto 13.12.2022 9:06 (Mr.Inferno).
 
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Planescape Torment Enhanced Edition
Mr.Inferno kaže...

Da dignem stare borce iz mrtvih.

Kupio jučer igru i počeo laganini pola sata koliko sam stigao.

Bazirao sam se na cha int i wis skillove u exceptional i dex ostatak.

Kako sam pročitao gore opis, rekao bih da su to najkorisniji skillovi.

Nisam daleko odmakao pa ako tko ima kakve start savjete slušam!

Moj savjet ti je - nemoj slušati savjete.

Prvi prolaz obavi sam, pa kako ispadne - ne može ispast loše, nećeš nigdje biti zakinut.

 

Prolaz traje izuzetno dugo, ako želiš minmaxat, možeš i to. Koncept je malo drugačiji, odluke ne možeš mijenjati i stalno ćeš "ići naprijed", nema vraćanja... ali tako je i bilo zamišljeno.

 

Ako ćeš imati volje, za drugi prijelaz si čitaj guidove i slušaj savjete, ali prvi prolaz mora biti tvoj.

 

EDIT: a sad si razmišljam da li ti reći ili ne, ali mali spoiler... ovisi kako planiraš igrati. Dex ti u principu ne treba ako ne misliš biti thief. Koliko se sjećam relativno je jednostavno prebacivati između klasa u igri, imat ćeš dosta mjesta u igri gdje možeš boostati statove, ovisno o odlukama i/ili alligmentu, ali od svih statova meni se nekako dex i const pokazuju najgorima, svi ostali imaju veliki utjecaj na razgovore ili igru. U jednom djelu možeš 1 wisdom zamijeniti za 2 char, a wisdom ti daje i bonus exp itd. pa možda nije loša odluka, ali svakako dex je nekako... meh. Const ima "starting bonus HP" koji ne možeš nadoknaditi tokom igre, ali mislim da je +10 HP-a maksimum koji možeš dobiti, pa ako si igrao slične igre procijeni da li se isplati ili ne to ganjati.

Poruka je uređivana zadnji put uto 13.12.2022 10:37 (Rhodin).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Planescape Torment Enhanced Edition

Vodio sam se na taj način, čini se dosta kompleksna igra pa za start bi se lako mogao zeznuti, i onda bi se mučio ostatak igre. Ali u pravu si, ako budem pre više razmišljao što i kako bi trebao napraviti unaprijed, zamarati se odlukama i istraživati po netu, samo ću si otežati igranje bez veze, koliko god budu loše odluke moje su :).

Najs, thx za tips i za info o dex.

 

Napišem prve dojmove nakon par sati kada uđem malo više u igru i priču.

9 godina
offline
Re: Planescape Torment Enhanced Edition
Svaki put kad igras, igras novu igru, koliko god bila linearna, toliko je detalja i sitnica, neke ces propustiti, neke neces shvatiti....

Bas kao i fallout, koliko god puta da ga igras, i iako se nista ne mjenja, sve se mjenja i igras neku sasvim novu varijaciju....

Tako da, ne opterecuj se
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 1
16 godina
online
Re: Planescape Torment Enhanced Edition
Mr.Inferno kaže...

Vodio sam se na taj način, čini se dosta kompleksna igra pa za start bi se lako mogao zeznuti, i onda bi se mučio ostatak igre. Ali u pravu si, ako budem pre više razmišljao što i kako bi trebao napraviti unaprijed, zamarati se odlukama i istraživati po netu, samo ću si otežati igranje bez veze, koliko god budu loše odluke moje su :).

Najs, thx za tips i za info o dex.

 

Napišem prve dojmove nakon par sati kada uđem malo više u igru i priču.

 Ja sam davno igrao, te ponovo nakon reizdanja.

Međutim, igra je toliko kompleksna da je jako teško pohvatati, a kamo li zapamtiti sve detalje.

Kad je igra tek došla, zeznuo sam odmah u startu kamen od jednog iz partya, tek u drugom prolazu sam shvatio da ga se može otključavati za bonuse, a u trećem koliki wisdom i int moram imati da mu uopće mogu pomoć otključati sve. To je bilo vrijeme prije googla i walkthrougha kakve imammo danas (bilo je i toga, ali znatno teže se nalazilo i dolazilo do svega).

 

Za prvi playthrough bi morao potrošiti nekoliko sati i sve si spoilati da bi otkrio što ti i gdje treba, a igra je sasvim iznenađujuća i drugačija od norme, tako da ne bi ja da si pokvariš taj prvi dojam.

Ovo je klasik, preko 10 godina i dalje zanimljiva igra i bit će sigurno još slijedećih 10-15, ako itko ikada odluči toliko uložiti vremena i ljubavi za tako mali povrat novca, pa mislim da imaš ispred sebe vremena istraživati.

 

3 playthrougha treba za platinum trofej iz re-releasea, ako sve isplaniraš (malo bezveze, ali ok) tako da ako te to zanima, vremena ćeš imat sve detlajno proći.

 

Ja prvi put nisam ni našao 2 PC followera, mislio sam da ih ima taman za party popuniti, a imaš 2 višak.

Puno toga ćeš fulati sa krivim statovima, odluke su trajne, mijenjaju tijek igre neke...

 

Opusti se, igraj po svojoj savjesti i želji i volji, a drugi put min-max i klase i sve ostalo.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice