Budući da se paralelno radi i na samostalnoj verziji i nastavlja rad na modu evo tema samo za samostalnu verziju. Da ne dolazi do konfuzije.
Znači ako tko slučajno ne zna DayZ (dayzgame.com) će biti samostalna verzija zombie apocalypse moda za Armu 2. Tj. za samostalnu verziju ne će biti potrebno imati ArmA 2: Combined Operations da bi ju mogli igrati.
Prva verzija DayZa prema izjavama developera sigurno izlazi do kraja 2012. godine. Ali to ne će biti klasična 1.0 verzija. Već će se iskoristiti poslovni model sličan Minecraftovom. Znači da će prva verzija dostupna za kupnju biti u beta ili čak alpha fazi razvoja. Cijena će sukladno tome biti znatno snižena. Kako će se razvoj nastavljati u igru će se dodavati novi elementi. Ali će i cijena same igre također rasti kako se razvoj bude približavao "kraju".
Razvoj nastavlja Bohemia Interactive a vođa razvoja DayZ-a ostaje Dean "Rocket" Hall. Čovjek koji je napravio DayZ mod.
DayZ će koristiti isti engine koji koristi i DayZ mod ali ipak sa znatnim promjenama. Kao baza za DayZ se uzima verzija enginea iz igre Take On Helicopters a ne verzija korištena u Armi 2. S korisničke strane to bi značilo puno bolju zaštitu od varalica i bolju optimizaciju za slabija računala.
Tako engine više ne će biti toliko otvoren za modanje pa varalice više ne će moći drugima uništavati zabavu ubacivanje jednostavnih skripta u igru. Također DayZ će se ograničiti na oružja i vozila koja mu trebaju pa se više ne će moći spawnati nedopuštena oprema.
Što se optimizacije tiče neke stvari će se puno pojednostavniti ili potpuno maknuti iz igre budući da ih DayZ jednostavno ne treba. Dobar primjer toga su izmjene na zombijima koji su do sada imali najveći negativni utjecaj na performanse. Pa za razliku od ArmA 2 verzije enginea DayZ više ne će na svakom NPCu simulirati pet vrsta materijala ili tri kosti u svakom prstu. Što će imati znatan pozitivan utjecaj na izvršavanje igre.
Početna mapa u DayZ-u će ostati Chernarus ali u modificiranom obliku nazvanom Chernarus+. Najuočljivije promjene će biti u povećanom broju naselja kao i u broju zgrada u koje će se moći ulaziti. Navodno će se moći ulaziti u skoro sve zgrade.
Razvoj Chernarus+ je trenutno malo usporen zbog uhićenja dvojice developera koji su autori originalnoga Chernarusa iz Arme 2. Ali na Chernarusu+ se svejedno radi pa su tako objavljene i WIP slike rada na interijerima zgrada.
Radi se i na otklanjanju exploitova poput trčanja kroz zgrade da bi se izbjegli zombiji. A na poraditi će se i na problemu koji predstavljaju igrači koji se nasilno isključuju sa servera (Alt+F4 i slične metode).
U izradi je i novi i bolji UI. Igra će se u određenim dijelovima dodatno otežati i postati još kompleksnija. Na primjer model ranjavanja će biti puno detaljniji, oprema će se oštećivati, oružja će se moći zaglaviti usred dugih okršaja... A u planu su i brojne druge stvari.