Sad se sjetio, ne bi ja izbacio predmete, nego malo prilagodio taj školski sustav. Recimo, jako mi se sviđa engleski školski sustav, bila je jednom emisija sa Milićem u Engleskoj, pa sam tamo to vidio. Čak su napravili su mali test između naših par učenika i njihovih. Test je bio opće kulture. Naši su bili tek mrvicu bolji od njih, upravo zato šta učimo tolko nepotrebnog smeća (u gimnazijama), a bolji su bili samo mrvicu jer se svo to smeće naštreba pa zaboravi. Ja sam za to da se iz temelja promijeni školski sustav, jer ovakav kakav je je stvarno loš. Ovo govorim iz perspektive bivšeg gimnazijalca, pa ne znam kak je u strukovnim školama (četverogodišnjim, za trogodišnje znam).
U Ekonomskim imaju predmeti koji im uopće ne trebaju poput biologije.Elektrotehničke škole imaju biologiju samo jednu godinu.
Sad se sjetio, ne bi ja izbacio predmete, nego malo prilagodio taj školski sustav. Recimo, jako mi se sviđa engleski školski sustav, bila je jednom emisija sa Milićem u Engleskoj, pa sam tamo to vidio. Čak su napravili su mali test između naših par učenika i njihovih. Test je bio opće kulture. Naši su bili tek mrvicu bolji od njih, upravo zato šta učimo tolko nepotrebnog smeća (u gimnazijama), a bolji su bili samo mrvicu jer se svo to smeće naštreba pa zaboravi. Ja sam za to da se iz temelja promijeni školski sustav, jer ovakav kakav je je stvarno loš. Ovo govorim iz perspektive bivšeg gimnazijalca, pa ne znam kak je u strukovnim školama (četverogodišnjim, za trogodišnje znam).
zato i treba ostaviti samo neke predmete kao glavne a sve ostalo izborno
onoga koga zanima povijest ili biologija,ili mu treba za fakultet nek uči
meni npr. neće trebati gotovo nijedan predmet kojeg sada imam u gimnaziji
zato smatram da bi najbolje bilo ostaviti matematiku,hrvatski,engleski (možda i fiziku) a ovo ostalo staviti pod izborno
lijepo je znati nešto iz biologije.....i ali je sasvim nepotrebno bubati to kako bi se dobila dobra ocjena
mislim da bi se naš školski sustav trebao dosta promijeniti,jer ovako u školi trošiš sate i sate na gluposti
barem da nas iz tih "bubačkih" predmeta profesora uče razmišljati i traže nas da razmišljamo a ne bubamo
ja sam npr. jako volio povijest i geografiju u osnovnoj jer sam imao profesorice koje su tražile da razmišljam a ne sve da nabubam
u gimnaziji samo traže bubanje,ne bi se nikad sjetili upitati zašto je to tako
jedini razlog zašto sam ja otišao u gimnaziju jest jaka matematika i fizika...
Iz gimnazije bi trebalo maknuti Glazbeni i Likovni, ili ih spojiti u jedan predmet (umjetnost, ili tako nešto)
Lol vidim da bi neki matematiku i hrvatski micali xD budite realni, trebalo bi napravit samo glazbeni likovni i tjelesni da ti ne utječu na ocjene, a jedini predmet koji po meni nema baš nikakvu svrhu je latinski. Bolje bi bilo da umjesto njega njemački ili francuski učimo. Također bi bilo bolje da ima više različitih programa u školi, da možeš birat recimo važna mi je matematika fizika i informatika a biologija i kemija nisu, i onda idem u takav program sa više infice, a manje kemije npr.
Lol vidim da bi neki matematiku i hrvatski micali xD budite realni, trebalo bi napravit samo glazbeni likovni i tjelesni da ti ne utječu na ocjene, a jedini predmet koji po meni nema baš nikakvu svrhu je latinski. Bolje bi bilo da umjesto njega njemački ili francuski učimo. Također bi bilo bolje da ima više različitih programa u školi, da možeš birat recimo važna mi je matematika fizika i informatika a biologija i kemija nisu, i onda idem u takav program sa više infice, a manje kemije npr.
Sta je tebi? Latinski je jezik znanosti svaka bolest se zove na latinskom, svaka zivotinja...
...
zato i treba ostaviti samo neke predmete kao glavne a sve ostalo izborno
...
Nisam mislio tak, da sve bude izborno, mislim ono, šta ako ti nitko ne odabere nikakav izborni? Ono, imat će 3-4 predmeta onda? A ako staviš da mora uzet neki izborni, opet prisiljavaš ljude da uzimaju predmete, jer recimo za neki faks bi bila dovoljna 2 izborna, a za neki drugi faks bi trebala recimo 3 izborna. I šta onda, ovi koji idu na jedan faks imaju predmet manje od ovih koji idu na neki drugi faks. Recimo za FER bi ti trebala matematika, fizika, informatika, a za RGN bi ti trebala matematika, fizika, i kemija i biologija (predmet više). Kužiš? Ono o ćemu ja govorim je da treba promijeniti sustav iz temelja i polako kak ljudi napreduju kroz školovanje sužavati predmete prema njihovim preferencijama, tak da dok dođeš do 4. razreda i želiš recimo upisat FER imaš hrvatski, (pojačanu) matematiku, fiziku, informatiku (programiranje, a ne excel-e i word-ove), logiku (boole-ova algebra) i sl., ako hoćeš recimo povijest studirati, imaš hrvatski, matematiku (bitno olakšanu), povijest, geografiju, šta ja znam, povijest umjetnosti i sl. Što je naravno s obzirom na našu državu i općenito sustav kakav je, nemoguće.
...
zato i treba ostaviti samo neke predmete kao glavne a sve ostalo izborno
...
Nisam mislio tak, da sve bude izborno, mislim ono, šta ako ti nitko ne odabere nikakav izborni? Ono, imat će 3-4 predmeta onda? A ako staviš da mora uzet neki izborni, opet prisiljavaš ljude da uzimaju predmete, jer recimo za neki faks bi bila dovoljna 2 izborna, a za neki drugi faks bi trebala recimo 3 izborna. I šta onda, ovi koji idu na jedan faks imaju predmet manje od ovih koji idu na neki drugi faks. Recimo za FER bi ti trebala matematika, fizika, informatika, a za RGN bi ti trebala matematika, fizika, i kemija i biologija (predmet više). Kužiš? Ono o ćemu ja govorim je da treba promijeniti sustav iz temelja i polako kak ljudi napreduju kroz školovanje sužavati predmete prema njihovim preferencijama, tak da dok dođeš do 4. razreda i želiš recimo upisat FER imaš hrvatski, (pojačanu) matematiku, fiziku, informatiku (programiranje, a ne excel-e i word-ove), logiku (boole-ova algebra) i sl., ako hoćeš recimo povijest studirati, imaš hrvatski, matematiku (bitno olakšanu), povijest, geografiju, šta ja znam, povijest umjetnosti i sl. Što je naravno s obzirom na našu državu i općenito sustav kakav je, nemoguće.
ma na kraju krajeva sve što kažemo je neprovedivo
ja još smatram da bi bilo najbolje da samo 3-4 predmeta budu glavna a ostali izborni
samo što bi tako bilo nemoguće uskladiti satove
šta ako ja imam matematiku 1.,biologiju 2.,povijest3. a hrvatski 4.sat
i sad ako ja ne želim ići na biologiju i povijest morao bih 2 sata čekati do idućeg sata....
nemoguće je to uskladiti,a tema nema nekog ni smisla kad ne možemo ništa promijeniti
možemo jedino maštati o boljem školstvu
Evo neš o gimnazijskom programu u budućnosti
Reforma školstva: Fuchs najavio manji broj predmeta u gimnazijama
Ministar obrazovanja Radovan Fuchs s potpredsjednicom Vlade Đurđom AdlešičMinistar obrazovanja Radovan Fuchs s potpredsjednicom Vlade Đurđom AdlešičMinistar znanosti, obrazovanja i sporta prof. dr. Radovan Fuchs odlučio je smanjiti broj obaveznih predmeta i povećati izbornost. Zbog toga će ovih dana osnovati radnu skupinu koja će se pozabaviti reformom gimnazije. U njoj će se naći stručnjaci, koji poznaju prednosti i mane te škole.
Stručnim službama Ministarstva Fuchs je već dao u zadaću da proanaliziraju gimnazijske sustave drugih europskih zemalja, kao i model koji je u Hrvatskoj bio na snazi prije uvođenja "šuvarice".
"Naši su gimnazijalci dobro pripremljeni za nastavak školovanja i to tako mora ostati. No, isto je tako činjenica da nigdje u Europi učenici nemaju tako puno obveznih predmeta. Pokušat ćemo definirati pet, šest, deset predmeta koje gimnazijalac mora znati i povećati udio izbornih predmeta, što je u skladu sa svjetskim trendovima ", rekao je Fuchs za Jutarnji list.
Jutarnji list objavio je nedavno usporednu analizu hrvatskog i europskih gimnazijskih modela. Rezultati su pokazali da je Hrvatska trenutačno jedina zemlja u kojoj gimnazijalci tjedno u školi provode 34 sata i imaju između 15 i 17 obveznih nastavnih predmeta. U drugim zemljama učenici, u pravilu, tjedno slušaju između devet i 13 predmeta, s tim da dio predmeta biraju sami.
U Hrvatskoj su razlike između tipova gimnazija minimalne, a i sami se programi sadržajno nisu bitno mijenjali od devedesetih, kada je gimnazija vraćena u školski sustav. Sve to iznimno preopterećuje učenike, što se, drže mnogi, vidjelo i na rezultatima probne državne mature.
Državni tajnik za srednje školstvo Želimir Janjić je kazao kako će se sada zalagati da školarci imaju što širu paletu izbornih predmeta, jer u Ministarstvo iona stalo stižu zahtjevi za uvođenje novih sadržaja, od spolnoga odgoja, poduzetništva do odgoja za ljudska prava, piše Jutarnji.
Izvor: nacional.hr
ma ništa od reforme školstva,u ovoj državi se ništa ne može napraviti kako treba pa tako ni ovo
odavno nam obećaju smanjen broj predmeta,manje knjiga a upravo rade suprotno
ma ništa od reforme školstva,u ovoj državi se ništa ne može napraviti kako treba pa tako ni ovo
odavno nam obećaju smanjen broj predmeta,manje knjiga a upravo rade suprotno
Shebani smo.Manje knjiga jednako manje para.
Lol vidim da bi neki matematiku i hrvatski micali xD budite realni, trebalo bi napravit samo glazbeni likovni i tjelesni da ti ne utječu na ocjene, a jedini predmet koji po meni nema baš nikakvu svrhu je latinski. Bolje bi bilo da umjesto njega njemački ili francuski učimo. Također bi bilo bolje da ima više različitih programa u školi, da možeš birat recimo važna mi je matematika fizika i informatika a biologija i kemija nisu, i onda idem u takav program sa više infice, a manje kemije npr.
Sta je tebi? Latinski je jezik znanosti svaka bolest se zove na latinskom, svaka zivotinja...
Tako mi je svejedno jel se zove na latinskom ili na kineskom, ja ne učim nazive bolesti, ne učim čak ni poslovice, nego učim gramatiku. Evo, daj mi jedan primjer, bilo koje zanimanje osim profesora latinskog da mi treba ta gramatika.
Nazive ću svejedno naučit napamet ako budem trebao.
Trebalo bi izbacit likovni
Ne znam što je ljudima koji hoće izbaciti hrvatski.Po meni bi ga trebalo pojačati,da škole ne daju nepismenu djecu.Više se koncetrirati na gramatiku i vokabular,a malo manje na lektiru.Sigurno još ima štreberskih predmeta u raznim školama koji nas ničemu ne uče.Općenito bi to po meni trebalo izgledati ovako:Manje obveznih predmeta,više izbornih,da svatko kreira svoj nastavni plan po volji.Onda manje nepotrebnih društvenih predmeta u strukovnim školama i više prakse manje teorije kod stručnih predmeta.TZK bi trebao biti izborni(radi onih koji nisu sportski tipovi),a pojačati školsku sportsku ligu(slično kako u SAD-u imaju highschool football/basketball timove),ali ne da,recimo školski košarkaški tim vodi profesor tjelesnog,nego pravi košarkaški treneri.Ali svi mi znamo da se takve reforme neće provesti,a ova država će potonuti brže od Titanika.
Ne znam što je ljudima koji hoće izbaciti hrvatski.Po meni bi ga trebalo pojačati,da škole ne daju nepismenu djecu.Više se koncetrirati na gramatiku i vokabular,a malo manje na lektiru.Sigurno još ima štreberskih predmeta u raznim školama koji nas ničemu ne uče.Općenito bi to po meni trebalo izgledati ovako:Manje obveznih predmeta,više izbornih,da svatko kreira svoj nastavni plan po volji.Onda manje nepotrebnih društvenih predmeta u strukovnim školama i više prakse manje teorije kod stručnih predmeta.TZK bi trebao biti izborni(radi onih koji nisu sportski tipovi),a pojačati školsku sportsku ligu(slično kako u SAD-u imaju highschool football/basketball timove),ali ne da,recimo školski košarkaški tim vodi profesor tjelesnog,nego pravi košarkaški treneri.Ali svi mi znamo da se takve reforme neće provesti,a ova država će potonuti brže od Titanika.
očito se srame svog jezika
Sta je tebi? Latinski je jezik znanosti svaka bolest se zove na latinskom, svaka zivotinja...
Tako mi je svejedno jel se zove na latinskom ili na kineskom, ja ne učim nazive bolesti, ne učim čak ni poslovice, nego učim gramatiku. Evo, daj mi jedan primjer, bilo koje zanimanje osim profesora latinskog da mi treba ta gramatika.
Nazive ću svejedno naučit napamet ako budem trebao.
Onda nek uvedu latinski na fakultete na kojima se koristi latinski. To što su nazivi bolesti na latinskom ne znači da svi liječnici znaju latinski ''ko vodu pit''.
Moja profesorica iz latinskog je bar bila normalna osoba koja nije svoj predmet držala za osobito važan pa smo svi iz latinskog imali dobre ocjene.
Ne znam što je ljudima koji hoće izbaciti hrvatski.Po meni bi ga trebalo pojačati,da škole ne daju nepismenu djecu.Više se koncetrirati na gramatiku i vokabular,a malo manje na lektiru.Sigurno još ima štreberskih predmeta u raznim školama koji nas ničemu ne uče.Općenito bi to po meni trebalo izgledati ovako:Manje obveznih predmeta,više izbornih,da svatko kreira svoj nastavni plan po volji.Onda manje nepotrebnih društvenih predmeta u strukovnim školama i više prakse manje teorije kod stručnih predmeta.TZK bi trebao biti izborni(radi onih koji nisu sportski tipovi),a pojačati školsku sportsku ligu(slično kako u SAD-u imaju highschool football/basketball timove),ali ne da,recimo školski košarkaški tim vodi profesor tjelesnog,nego pravi košarkaški treneri.Ali svi mi znamo da se takve reforme neće provesti,a ova država će potonuti brže od Titanika.
Hm, ne bi baš rekao. Reci mi kak ćeš ti bolje proširiti vokabular nego čitajući (tu lektiru koju bi smanjio)? Gramatike po meni ima sasvim u razumnim količinama (bar je u mojoj školi tak), a opet to ovisi i od profesora do profesora, neki inzistiraju na gramatici, neki na lektiri. Moja je profesorica recimo imala 3h tjedno književnost, 1h gramatiku. I smatram da je to sasvim u redu, više gramatike nije niti trebalo. Ono zašto naše škole daju djecu koja se ne znaju izražavat je upravo zato što ta ista djeca NE čitaju lektire. To se uglavnom skida sa interneta, dobi se prolazna ocjena i to je to. Ali ne shvaćaju da tu lektiru ne čitaju radi ocjene, nego upravo da prošire svoj vokabular i mogućnosti izražavanja. Da budu načitani. Daj im Dostojevskog da čitaju, onak čitat će i pitat se "WTF?!" jer ništa neće razumjeti iako čitaju knjigu na hrvatskom jeziku, a ne na ruskom. Kužiš što hoću reći? Znam neke eseje, ali se sad ne mogu sjetiti točno naziva koje kad čitaš nećeš ama baš ništa razumijeti bez rječnika stranih riječi. Vokabular se tak uči, a uz njega i gramatika, jer su ipak te knjige pisane standardnim hrvatskim jezikom (osim iznimaka, naravno). Osobno sam pročitao masu knjiga, ali nije ih baš puno bilo u lektiri ;), osim par pisaca, Hemingway-a, Poe-a, Kafke i sl.
A ovo da ćemo potonuti brže od Titanika, ni sam ne bi bolje rekao. Eto, odličan primjer dobrog izražavanja ;)
Djeco moja, teško ćete negdje doći u životu sa ovakvim temama.
Primite se knjige, pokušajte zavolit predmet i razumjet ga, a one koje ne volite baš imajte 2 i svi sretni i zadovoljni.
Ionako većina ljudi nakon 10 godina 80% svega zaboravi.
Hm, ne bi baš rekao. Reci mi kak ćeš ti bolje proširiti vokabular nego čitajući (tu lektiru koju bi smanjio)? Gramatike po meni ima sasvim u razumnim količinama (bar je u mojoj školi tak), a opet to ovisi i od profesora do profesora, neki inzistiraju na gramatici, neki na lektiri. Moja je profesorica recimo imala 3h tjedno književnost, 1h gramatiku. I smatram da je to sasvim u redu, više gramatike nije niti trebalo. Ono zašto naše škole daju djecu koja se ne znaju izražavat je upravo zato što ta ista djeca NE čitaju lektire. To se uglavnom skida sa interneta, dobi se prolazna ocjena i to je to. Ali ne shvaćaju da tu lektiru ne čitaju radi ocjene, nego upravo da prošire svoj vokabular i mogućnosti izražavanja. Da budu načitani. Daj im Dostojevskog da čitaju, onak čitat će i pitat se "WTF?!" jer ništa neće razumjeti iako čitaju knjigu na hrvatskom jeziku, a ne na ruskom. Kužiš što hoću reći? Znam neke eseje, ali se sad ne mogu sjetiti točno naziva koje kad čitaš nećeš ama baš ništa razumijeti bez rječnika stranih riječi. Vokabular se tak uči, a uz njega i gramatika, jer su ipak te knjige pisane standardnim hrvatskim jezikom (osim iznimaka, naravno). Osobno sam pročitao masu knjiga, ali nije ih baš puno bilo u lektiri ;), osim par pisaca, Hemingway-a, Poe-a, Kafke i sl.
A ovo da ćemo potonuti brže od Titanika, ni sam ne bi bolje rekao. Eto, odličan primjer dobrog izražavanja ;)
nema to veze do profesora nego do programa
ako je njemu u programu da održi 110 sati književnosti i 30 sati gramatike,on to mora tako održati
u gimnazijama je samo književnost,gramatike ima 10 % a i manje
smatram da učimo stvarno dosta nepotrebnih djela te da bi trebalo taj omjer gramatike i književnosti malo ujednačit
naravno da je bitno znati prvi hrvatski roman,najvažniju hrvatsku komediju ili hamleta...
ali stvarno se u neke nepotrebne stvari ide predetaljno dok se gramatika potpuno zapostavlja
ja sam isti vokabular imao i osnovnoj školi samo što sam u osnovnoj bolje znao gramatiku nego što je znam sada
čovjek postupno zaboravi stvari ako ih nikako radi
A kao da i kad radimo gramatiku radimo nešto pametno. Nitko te ne uči kako pisat i pričat, nego samo tepu po definicijama.
Možda bi trebali malo zemljopis srediti. Neke stvari na zemljopisu iz oš ne uče ni budući geolozi na fakultetu.
Više pažnje posvetiti kulturama naroda koje učimo.
Možda bi trebali malo zemljopis srediti. Neke stvari na zemljopisu iz oš ne uče ni budući geolozi na fakultetu.
Više pažnje posvetiti kulturama naroda koje učimo.
Da i s tim se ja slazem
Hmm...
Da bar imaš samo
Hrvatski - Matematika - Informatika - Informatika - Informatika - Tjelesni
heeee.. sanjo sam to jednom.. I baš je bilo dobro..
Hmm...
Da bar imaš samo
Hrvatski - Matematika - Informatika - Informatika - Informatika - Tjelesni
heeee.. sanjo sam to jednom.. I baš je bilo dobro..
da bar.. al tjelesni i infica su najboli predmeti
da bar.. al tjelesni i infica su najboli predmeti
Hah čuj.. Kako bi ovaj forum izgled'o da smo nepismeni? Ili da neznamo množiti i zbrajat? Kako bi clockali procesore ako neznamo matku? (Ok, potrudio sam se da ovo bude gramatički točno )
Hm, ne bi baš rekao. Reci mi kak ćeš ti bolje proširiti vokabular nego čitajući (tu lektiru koju bi smanjio)?
S time se slažem,ali ne bih je ja toliko smanjio da se uopće ne čita,nego bih izbacio neka djela,da se učenike ne zagušuje čitanjem knjiga od 400 stranica svaka dva tjedna(malo karikiram) kad imaju 10 drugih predmeta za odgovarat i učiti.Koncetrirao bih se na najvažnija djela hrvatske i svjetske književnosti radi opće kulture(a i širenja vokabulara kako si rekao).Rađe bih poticao pisanje eseja, pisanje sastavaka,prakticiranjem debati i poticao kreativnost i elokventnost(ovdje u igru ulazi vokabular ;) ).
nema to veze do profesora nego do programa
ako je njemu u programu da održi 110 sati književnosti i 30 sati gramatike,on to mora tako održati
u gimnazijama je samo književnost,gramatike ima 10 % a i manje
smatram da učimo stvarno dosta nepotrebnih djela te da bi trebalo taj omjer gramatike i književnosti malo ujednačit
naravno da je bitno znati prvi hrvatski roman,najvažniju hrvatsku komediju ili hamleta...
ali stvarno se u neke nepotrebne stvari ide predetaljno dok se gramatika potpuno zapostavlja
ja sam isti vokabular imao i osnovnoj školi samo što sam u osnovnoj bolje znao gramatiku nego što je znam sada
čovjek postupno zaboravi stvari ako ih nikako radi
Hm, istina, al kolko ja znam, njemu nije u programu 110 sati književnosti, 30 sati gramatike, nego 140 sati hrvatskog. A što se tiče gramatike i književnosti bitno je da obradi ono šta piše u programu. E sad, ako je profesoru dovoljno tjedan dana da obradi, napamet govorim, Dostojevskog, Hemingway-a i još nekoga, on će to u tjedan dana obradit (iako je ovaj scenarij nemoguć, al ajd). Bar ja mislim da je tak, pošto je moja profesorica se više koncentrirala na književnost (već sam reko, imali smo 3 h književnost, 1 h gramatike tjedno - od 4 h hrvatskog tjedno), a ima jedan profesor koji se više koncentrira na gramatiku, a književnost ovlaš prijeđe (opet karikiram).
Hm, istina, al kolko ja znam, njemu nije u programu 110 sati književnosti, 30 sati gramatike, nego 140 sati hrvatskog. A što se tiče gramatike i književnosti bitno je da obradi ono šta piše u programu. E sad, ako je profesoru dovoljno tjedan dana da obradi, napamet govorim, Dostojevskog, Hemingway-a i još nekoga, on će to u tjedan dana obradit (iako je ovaj scenarij nemoguć, al ajd). Bar ja mislim da je tak, pošto je moja profesorica se više koncentrirala na književnost (već sam reko, imali smo 3 h književnost, 1 h gramatike tjedno - od 4 h hrvatskog tjedno), a ima jedan profesor koji se više koncentrira na gramatiku, a književnost ovlaš prijeđe (opet karikiram).
ne postoji profesor koji će olako prijeći preko književnosti a posvetiti se gramatici
istina,ima profesora koji sve pređu nabrzaka i na kraju nitko ništa ne zna a on je odradio svoje
ali profesor koji temeljito obrađuje sve,obrađivati će isto i gramatiku i književnost,a pošto ima više književnosti to znači da će opet književnosti biti puno više
po mom mišljenju trebala bi se književnost malo skresat a sate gramatike povećati
Ma meni se cini, da nije problem u predmetu, vec u uciteljima. I oni su pukli na zivce od ucenika kojima je dosadan predmet. Ma jbs to.
Meni je svejedno za hrvatski,ali neke bi predmete trebalo skratiti poput nekih što nam baš neće trebati u životu.