Gitare i sve vezano uz njih izdvojena tema

poruka: 4.970
|
čitano: 1.001.000
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih

K, ja cu u medjuvremenu priloziti kratku kolumnu sa ultimate guitara koju sam izguglao u 2 minute, trazeci razlog zasto bi mogao biti u krivu (kolumna podrzava ono sto sam rekao):

 

http://www.ultimate-guitar.com/columns/general_music/putting_the_lie_to_claims_about_tube_amps.html

 

I jos jedna (mit broj 2):

http://ethanwiner.com/myths.html

They say freak, when you're singled out...
Poruka je uređivana zadnji put sri 12.6.2013 22:53 (Deus ex machina).
17 godina
neaktivan
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Sto se tice otipkavanja (uzorkovanja, sampling) stvar je vjerojatno u redundantnom otipkavanju (oversampling) zbog izbjegavanja aliasa.

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
13 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Deus ex machina kaže...

K, ja cu u medjuvremenu priloziti kratku kolumnu sa ultimate guitara koju sam izguglao u 2 minute, trazeci razlog zasto bi mogao biti u krivu (kolumna podrzava ono sto sam rekao):

 

http://www.ultimate-guitar.com/columns/general_music/putting_the_lie_to_claims_about_tube_amps.html

 

I jos jedna (mit broj 2):

http://ethanwiner.com/myths.html

za jedno sam siguran, u vezi ovoga da se zvuk formira u predpojacalu i da kasnije nije bitno.... to je jako krivo.... !

onaj koji jesam
15 godina
neaktivan
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Može pomoć i odgovor na prijašnje pitanje?

EuNE:AnakinSW,WoT: BlackRainCRO
15 godina
odjavljen
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Deus ex machina kaže...

Probat cu ti ukratko objasniti, nanovo, zasto si u krivu.

  1. U analognom signalu uvijek postoji najvisa i najniza frekvencija. Kad sempliras analogni signal, moras semplirati minimalno dvostrukom frekvencijom od najvise frekvencije tog signala. S obzirom da je raspon cujnih frekvencija izmedju 20Hz i 20kHz, dovoljno je semplirati brzinom oko 44kHz da bi "pokupio" ama bas sve sto ti analogni signal moze ponuditi. Uzgred budi receno - vecina rack opreme semplira signal na 48kHz, zlu ne trebalo
  2. Zvuk lampasa se ne stvara u zadnjem stageu pojacala, vec u pretpojacalu. To znaci da je dovoljno da ti prvi hardware u lancu nakon gitare bude lampasko pretpojacalo, i rijeseno. Vecina tih purista brije na lampe, a onda izmedju gitare i pojacala stave wah. Pa hebemu misa, sta wah radi, nego pojacava signal i to putem nekih mizernih sicusnih tranzistora? Anyway, jednom kad je signal stigao do lampi i tamo se pojacao na neku solidnu razinu - mozes s tim signalom raditi sto hoces. Digitalizirati ga, aplicirati efekte, te ga reasemblirati natrag i poslati na pojacalo snage. Cak i to pojacalo snage uopce ne mora vise biti lampasko, vec tranzistorsko, i to uopce nije cudna praksa. Cisto za probu i dokaz, prosli cetvrtak prespojio sam svoj rack sa 2:90 na nekog tranzistorca Davolija kojeg imamo, i onda natrag u cabinet... razlika u zvuku - 0.
  3. Kompletno analogni chain pedala ce ostetiti zvuk VISE nego digitalni chain. To je zato jer pedale moras spajati jednu s drugom, a svaki patch kabel ce obojati zvuk, sto zbog okolne elektrostaticne buke, sto zbog cinjenice da patch kablovi nisu supervodici. Cak da i nekim SF cudom napravis 100% noise protected supervodic patch kabel - unijet ces noise u samom konektoru, koji prenosi signal jer se jednostavno dodiruje s kablom.
  4. Svaka od tih pedalica modificira signal i provlaci ga kroz TRANZISTORE! Istina bog, postoje pedale s lampama, samo bi volio da mi netko pokaze delay s lampama. Imas tape delay, ako bas hoces biti super analogan; kad isprobas tape delay, javi mi da li boja zvuk ili ne. Moj GForce ima poseban delay setting za "tape delay" koji dodaje sum i zamucuje zvuk da bi imitirao tape delay.

 

Pardon, zaboravio sam dodati 5:

  • Zvucnici! Na kraju krajeva - kakav god signal izvukao, ono sto cujes proizvode zvucnici, i to ovisno o njihovom frekvencijskom rasponu i reaktivnoj krivulji frekvencija/amplituda

 

Dakle, samo ukratko:

 

1. vezano uz boldani dio - sempliranje na dvostrukoj frekvenciji je potrebno da bi se zadržala samo informacija o frekvenciji, dakle ako želiš rekonstruirati 20kHz, moraš semplirati sa 40kHz samo da biš znao da je to bilo 20kHz, ali ćeš izgubiti sve informacije o valnom obliku, tj ako si imao sinusoidu, dobiti ćeš pravokutni signal. U svijetu glazbe radi se o sinusoidama s puno harmonika, dakle izgubio si puno informacija.. Da biš koliko toliko zadržao informaciju o obliku vala treba ti bar 10 puta veća frekvencija otipkavanja, a i to je slabo za glazbu. Zato su bolje zvučne na 192kHz. Zato i analogno ima "prirodnije visoke", a to je uostalom ono na što se ljudi žale kod digitalije, uglavnom su visoki problem. Sad, problem je što upravo te visoke tonove ljudi najrazličitije čuju i doživljavaju, dosta ih gubi čak već od 2kHz nadalje, tako da je to već dosta subjektivno područje.

 

Ako te zanima više, jedna lab. vježba di je to lijepo okratko objašnjeno:

 

http://www.riteh.uniri.hr/zav_katd_sluz/zae/sduold/lv/0/1primjer.pdf

 

 

2. Zvuk lampaša se stvara u cijelom pojačalu. Sad, dok smo u nekom clean području, te razlike se manje čuju i manje ovise o samim izlaznim lampama, više o samom krugu, ali kad se ide u drive lampi, pogotovo izlaznih, onda su one definitivno one koje farbaju zvuk, tj unose nelinearnost. To je i jedna od većih poanta korištenja lamaša, dobivanje distorzije iz izlaznog stupnja, dosta ljudi će reći da je to najprirodnija distorzija, meni svakako zvuči bolje od distorzije preamp lampi. Inače izlazne lampe su pentode, za razliku od trioda u pretpojačalu, te im izlazna karakteristika ima koljeno, dakle, lako odu u drive tj zasićenje. Triode imaju linearnu karakteristiku.

 

Evo par datasheeta, da vidiš izlazne karakteristike:

 

trioda: http://www.jj-electronic.com/pdf/ECC%2083%20S.pdf

 

pentoda: http://www.jj-electronic.com/pdf/E34L.pdf

 

3.  Može i ne mora, naime i analogne pedale osim što znaju sadržavati buffere koji su strujna pojačala te time "obnavljaju signal", u sebi često imaju stupnjeve s OP koji pojačavaju signal. Digitalni lanac može također biti loš i jesti signal, baš iz razloga što s digitalnim signalom treba biti puno oprezniji, a to sad ovisi o kvaliteti opereme, i više varira nego kod analognog. Patch kabel je čisti omski otpor, stoga može eventualno pojesti malo najviših tonova, no ne ako je u lancu bar jedan buffer ili pedala s pojačanjem. Digitalija će puno lakše izgubiti visoke.

 

4. Koliko god pedala ima tranzistora, a to je najčešće u rangu 1-100, bilo što digitalno će imati barem 100 puta više tranzistora. Kad smo već kod tranzistora :) Tape delay je delay s trakom, a ne lamom, može biti tranzistorski, samo kad su ih radili tranzistori još uvijek nisu bili toliko zastupljeni. Dakle, poanta, tape delayu karakterističan zvuk daje traka, a ne lampe. Tu i ako se koriste lampe se koriste u linearnom području, pa nema toliko razlike.

 

 

Ako je nešto nejasno, samo recite.

 

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

Thanks na odgovoru.

 

1. Ovo nije istina. Signal se ne reproducira onako kako je prezentiran u digitalnom obliku. Najprimitivniji DAC controller ce imati obican kondenzator da 'izgladi' pravokutnike. Vecina propisnih DAC controllera rekonstruira propisan sinusoidalni signal na osnovu podataka kojih ima taman dovoljno (zato se zovu, medju ostalim, modelling processori).

Sto se tice visljih frekvencija - naravno, ako ne sempliras dovoljno brzo, neces ih uloviti, ALI: nema nikakvog smisla semplirati na 192kHz - jer sve te frekvencije iovako ionako ne cujes, niti ih zvucnici ne mogu reproducirati.

 

2. Ako je vjerovati ovome sto si rekao, medju ostalima - Triaxis, 2:90, 20/20 i 50/50 su totalne prevare! Moguce da sam ja i dosta muzicara koji ih koriste glupi, ali oprostit ces mi ako mi ovo nema bas smisla (nemam znanstvenih dokaza za potkrijepiti tvrdnju). Mogu ti garantirati da moj 2:90 ne mijenja signal koliko god ga jako crankao, cak i kad iskljucim send/receive loop tako da signal ide direktno gitara -> 95Q -> Triaxis -> 2:90. Triaxis je jedina stvarcica koja daje karakteristiku zvuku.

Triaxis takodjer ima 3 Lead kanala sa pre-EQ pojacanjem (zvukovni opis: Santana, RATM, Van Halen) i 3 Lead kanala sa post-EQ pojacanjem (zvukovni opis: Dream Theater, Metallica, Disturbed) - u prvom slucaju, overdrive se stvara odmah u startu, cim signal udje u triaxis, u drugom slucaju se overdrivea prilikom izlaza. To nije ono o cemu ti pricas, ali meni zvuci poprilicno slicno.

Ja ne znam ni jedno (modernije) pojacalo koje ima iskljucivo Volume potenciometar, i sto ga jace odvrnes, imas veci overdrive. Na ama bas svakom pojacalu na kojem sam svirao, Volume utjece jedino na glasnocu... istina, mijenja se malo i karakter zvuka - ali to je do zvucnika, a ne do lampi!

Gotovo sam siguran da se oko ovog pitanja necemo sloziti dok jedan od nas dvoje ne povuce osciloskop...

 

3. Naravno, ovdje usporedjujem rack efekte u klasi barem 3000-4000 kuna, ne digitalne multiefekte za 500 kuna. Patch _nije_ samo cisti omski otpor, vec takodjer antena koja prikuplja okolni AC sum, kojeg u svakim ne-studijskim uvjetima imas koliko hoces. Digitalni signal nema suma, po definiciji.

 

4. Digitalni efekt moze imati i bilijun tranzistora - signal je digitalan, tako da broj tranzistora nema ama bas nikakve veze!! Kod analognog signala, svaki dodatni tranzistor boja signal. Ne mozes ovo dvoje staviti tako jedno pored drugog kao da usporedba ima ikakvog smisla!

Spomenuo sam tape delay kao apsurd koji puristi traze, ne zato jer ima lampe.

They say freak, when you're singled out...
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.6.2013 23:51 (Deus ex machina).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Deus ex machina kaže...
Jakovp kaže...

Thanks na odgovoru.

 


 

2. Ako je vjerovati ovome sto si rekao, medju ostalima - Triaxis, 2:90, 20/20 i 50/50 su totalne prevare! Moguce da sam ja i dosta muzicara koji ih koriste glupi, ali oprostit ces mi ako mi ovo nema bas smisla (nemam znanstvenih dokaza za potkrijepiti tvrdnju). Mogu ti garantirati da moj 2:90 ne mijenja signal koliko god ga jako crankao, cak i kad iskljucim send/receive loop tako da signal ide direktno gitara -> 95Q -> Triaxis -> 2:90. Triaxis je jedina stvarcica koja daje karakteristiku zvuku.

Triaxis takodjer ima 3 Lead kanala sa pre-EQ pojacanjem (zvukovni opis: Santana, RATM, Van Halen) i 3 Lead kanala sa post-EQ pojacanjem (zvukovni opis: Dream Theater, Metallica, Disturbed) - u prvom slucaju, overdrive se stvara odmah u startu, cim signal udje u triaxis, u drugom slucaju se overdrivea prilikom izlaza. To nije ono o cemu ti pricas, ali meni zvuci poprilicno slicno.

Ja ne znam ni jedno (modernije) pojacalo koje ima iskljucivo Volume potenciometar, i sto ga jace odvrnes, imas veci overdrive. Na ama bas svakom pojacalu na kojem sam svirao, Volume utjece jedino na glasnocu... istina, mijenja se malo i karakter zvuka - ali to je do zvucnika, a ne do lampi!

Gotovo sam siguran da se oko ovog pitanja necemo sloziti dok jedan od nas dvoje ne povuce osciloskop...

 

3. Naravno, ovdje usporedjujem rack efekte u klasi barem 3000-4000 kuna, ne digitalne multiefekte za 500 kuna. Patch _nije_ samo cisti omski otpor, vec takodjer antena koja prikuplja okolni AC sum, kojeg u svakim ne-studijskim uvjetima imas koliko hoces. Digitalni signal nema suma, po definiciji.

 

 

2. Pa tu pričamo o potpuno različitom načinu korištenja pojačala, ovo moje se više odnosi na non master pojačala, kao orange or120 i marshall jmp1959, a ova nova naravno da neće dopustiti drive izlaznih.. Ok, ja bih ih natjerao na to, nema frke :) Reci ako te nešto zanima s osciloskopom, imam pristup, i imam lampaša koji može ići od totalnog celana do totalnog drivea izlaznih (hiwatt 200 i 400w, ali i pristup mnogim drugim). Iako ne bih dokazao ništa što se ne zna.

 

3. Svi koaksilani kabeli su okopljeni, tako da ne hvataju ništa iz zraka, ne brini. Ako se to čuje u zvuku, hvata se ne gdje drugdje.

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

2. Pa tu pričamo o potpuno različitom načinu korištenja pojačala, ovo moje se više odnosi na non master pojačala, kao orange or120 i marshall jmp1959, a ova nova naravno da neće dopustiti drive izlaznih.. Ok, ja bih ih natjerao na to, nema frke :) Reci ako te nešto zanima s osciloskopom, imam pristup, i imam lampaša koji može ići od totalnog celana do totalnog drivea izlaznih (hiwatt 200 i 400w, ali i pristup mnogim drugim). Iako ne bih dokazao ništa što se ne zna.

 

3. Svi koaksilani kabeli su okopljeni, tako da ne hvataju ništa iz zraka, ne brini. Ako se to čuje u zvuku, hvata se ne gdje drugdje.

2. Interesantno. Sad sam se informirao malo o pojacalima koja si naveo, pa mi je puno jasnije zasto ljudi tako placu da se domognu nekog pojacala iz '70ih.

No u svakom slucaju - to ne negira moju tvrdnju, a mislim da si se oko toga i ti slozio, rekavsi da u clean podrucju tih razlika bas i nema.

Dakle, jedino sto treba promjeniti jest signal gurnuti prvo u digitalni effect processor i nakon toga ga nahraniti u pojacalo. Procesori mogu bez problema raditi i sa cistim signalom iz gitare.

 

3. Kvalitetni oklopljeni patchevi (Van Der Hul i/ili Monster cable) kostaju ko svetog petra kajgana. Znam jer mi je rack popatchan sa van der hulom. Uzmimo kao pretpostavku da svi puristi patchaju sa vrhunskim kablovljem - noise ce se hvatati u konektorima, kako sam vec naveo pred nekoliko postova. Banana jack ovisi o najobicnijem pressure kontaktu da bi proveo signal, sto je jako daleko od idealnog i savrseno mjesto za random noise injekcije elektrona.

They say freak, when you're singled out...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Deus ex machina kaže...

2. Interesantno. Sad sam se informirao malo o pojacalima koja si naveo, pa mi je puno jasnije zasto ljudi tako placu da se domognu nekog pojacala iz '70ih.

No u svakom slucaju - to ne negira moju tvrdnju, a mislim da si se oko toga i ti slozio, rekavsi da u clean podrucju tih razlika bas i nema.

Dakle, jedino sto treba promjeniti jest signal gurnuti prvo u digitalni effect processor i nakon toga ga nahraniti u pojacalo. Procesori mogu bez problema raditi i sa cistim signalom iz gitare.

 

3. Kvalitetni oklopljeni patchevi (Van Der Hul i/ili Monster cable) kostaju ko svetog petra kajgana. Znam jer mi je rack popatchan sa van der hulom. Uzmimo kao pretpostavku da svi puristi patchaju sa vrhunskim kablovljem - noise ce se hvatati u konektorima, kako sam vec naveo pred nekoliko postova. Banana jack ovisi o najobicnijem pressure kontaktu da bi proveo signal, sto je jako daleko od idealnog i savrseno mjesto za random noise injekcije elektrona.

 

2. pa da, to je to više manje :)

 

3. noise iz konektora je nešto drugo, iako mislim da je zanemariv, ali i najgori shield će zaustaviti hvatanje smetnji iz zraka. To je zato jer je dovoljan i mikrometar dobrog vodiča da ubije zračenje iz zraka. Kao ona rešetka na mikrovalnoj naprijed. Ako želiš dam ti link na predavanje :) Dakle ako se hvata nešto iz zraka, hvata se negdje drugdje.

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

2. pa da, to je to više manje :)

 

3. noise iz konektora je nešto drugo, iako mislim da je zanemariv, ali i najgori shield će zaustaviti hvatanje smetnji iz zraka. To je zato jer je dovoljan i mikrometar dobrog vodiča da ubije zračenje iz zraka. Kao ona rešetka na mikrovalnoj naprijed. Ako želiš dam ti link na predavanje :) Dakle ako se hvata nešto iz zraka, hvata se negdje drugdje.

2. Super, mogu ti reci da mi je vrlo drago da se slazemo oko toga da moderni digitalni efekti nisu bauk i ne unistavaju signal.

 

3. Tocno, noise iz jednog konektora je zanemariv, ali kod pedala je u pitanju kaskada noisea i pojacavanja. Dakle, ukljucis noise u signal, koji se onda pojaca skupa sa signalom pa dodas jos malo noisea, pa pojacas sve skupa, i tako iz pedale u pedalu.

Tocno, mikrometar vodica je dovoljan - ali pritom se misli na povrsinu, ne na duzinu jer elektroni pice po povrsini. Elektronski signal mora teci kroz putanju od tog kvalitetnog vodica od pocetka do kraja.

They say freak, when you're singled out...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Deus ex machina kaže...

2. Super, mogu ti reci da mi je vrlo drago da se slazemo oko toga da moderni digitalni efekti nisu bauk i ne unistavaju signal.

 

3. Tocno, noise iz jednog konektora je zanemariv, ali kod pedala je u pitanju kaskada noisea i pojacavanja. Dakle, ukljucis noise u signal, koji se onda pojaca skupa sa signalom pa dodas jos malo noisea, pa pojacas sve skupa, i tako iz pedale u pedalu.

Tocno, mikrometar vodica je dovoljan - ali pritom se misli na povrsinu, ne na duzinu jer elektroni pice po povrsini. Elektronski signal mora teci kroz putanju od tog kvalitetnog vodica od pocetka do kraja.

 

2. ma nisam ja to ni rekao bez brige, apsolutno nisu bauk, samo nisu za svaku primjenu, isto kao što analogija i lampe nisu za svaku primjenu.

 

3. Svako pojačanje signala ti ustvari smanjuje razinu šuma, jer je glavni signal pojača više, samo je problem na samom početku, kad je signal jako slab, jer je onda blizu razine šuma, pa na goli signal iz gitare ili mikrofona treba ići sa jakim pojačanjem i stupnjem koji ima malo šuma. Kasniji pojačani stupnjevi nisu problem.

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

Svako pojačanje signala ti ustvari smanjuje razinu šuma, jer je glavni signal pojača više, samo je problem na samom početku, kad je signal jako slab, jer je onda blizu razine šuma, pa na goli signal iz gitare ili mikrofona treba ići sa jakim pojačanjem i stupnjem koji ima malo šuma. Kasniji pojačani stupnjevi nisu problem.

Eksli, to ima smisla. {#}

 

They say freak, when you're singled out...
15 godina
odjavljen
offline
Gitare i sve vezano uz njih

To ti je npr razlog zašto neka pojačala poput Voxa imaju pentodu u prvom stupnju, ona ima veće pojačanje, ali zato je bilo problema sa uštimavanjem kruga {#}

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

To ti je npr razlog zašto neka pojačala poput Voxa imaju pentodu u prvom stupnju, ona ima veće pojačanje, ali zato je bilo problema sa uštimavanjem kruga {#}

Mozes mi to razjasniti malo bolje? Kad kazes ustimavanje kruga, mislis na bias lampi?

They say freak, when you're singled out...
17 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih

Da.

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
15 godina
odjavljen
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Da, bias je u biti radna točka, a kod triode se podesi s dva otpornika, na anodi i na katodi. E sad, pentoda ima još jednu rešetku (screen) koja također utječe na radnu točku, pa imaš tri međusobno zavisna parametra za uštimati.

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Jakovp kaže...

Da, bias je u biti radna točka, a kod triode se podesi s dva otpornika, na anodi i na katodi. E sad, pentoda ima još jednu rešetku (screen) koja također utječe na radnu točku, pa imaš tri međusobno zavisna parametra za uštimati.

Sad me kopka da moddam 2:90, da gurnem lampe u lagani overdrive :-D Cisto da vidim kako zvuci!

Idi kvragu :-P

They say freak, when you're singled out...
Poruka je uređivana zadnji put ned 16.6.2013 2:11 (Deus ex machina).
14 godina
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Ekipa može neka knjiga il neka stranica nešto, odakle mogu počet učit teoriju skale, al ono baš od početka?

Hvala :)

17 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
r3c0d kaže...

Ekipa može neka knjiga il neka stranica nešto, odakle mogu počet učit teoriju skale, al ono baš od početka?

Hvala :)

http://www.amazon.com/Music-Theory-For-Dummies-Audio/dp/1118095502

http://www.bug.hr/forum/topic/ostalo/glazbena-teorija/64156.aspx - samo nisam to dovrsio, ali imas materijala za par tjedana zabave, ako se bas zadubis zesce i do koji mjesec.

http://docentes2.uacj.mx/museodigital/teoria/Teoria_musica_2/Schenker%20Heinrich_Harmony.pdf - Schenker isto tako je dobar izvor, on ima vise djela, ovo je samo Harmonija njegova, ali prvo ti predlazem neku laganu knjigu kao ovu For Dummies, ovo je vec malo teze stivo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Schenker#Theoretical_Writings

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
Poruka je uređivana zadnji put sri 19.6.2013 15:37 (1domagoj1).
16 godina
neaktivan
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Pozdrav. Koliki bi otprilike trebao biti action (znam da to ovisi od gitarista do gitarista al ono, koji raspon da sve bude normalno)? Malo sam čitao po netu i čini mi se da je kod mene malo viši, ali i dalje imam buzzove kad malo jače opalim 6. žicu. Vrat je ravan, kolko vidim.

Roses are #FF0000 violets are #0000FF all my base are belong to you.
16 godina
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Tomislav95 kaže...

Pozdrav. Koliki bi otprilike trebao biti action (znam da to ovisi od gitarista do gitarista al ono, koji raspon da sve bude normalno)? Malo sam čitao po netu i čini mi se da je kod mene malo viši, ali i dalje imam buzzove kad malo jače opalim 6. žicu. Vrat je ravan, kolko vidim.

Vrat ne smije biti potpuno ravan. Moram imat malo zakrivljenje.

Netko radi što zna, a netko zna šta radi LOL EUW: slinA
16 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
AmonZero kaže...
Tomislav95 kaže...

Pozdrav. Koliki bi otprilike trebao biti action (znam da to ovisi od gitarista do gitarista al ono, koji raspon da sve bude normalno)? Malo sam čitao po netu i čini mi se da je kod mene malo viši, ali i dalje imam buzzove kad malo jače opalim 6. žicu. Vrat je ravan, kolko vidim.

Vrat ne smije biti potpuno ravan. Moram imat malo zakrivljenje.

A dobro, nije vidljivo jako zakrivljen ni na jednu stranu. Zakrivljen je toliko da je golim okom vidljivo da je udaljenost između prvog freta i žice manja nego između dvanaestog i žice.

Roses are #FF0000 violets are #0000FF all my base are belong to you.
13 godina
offline
Gitare i sve vezano uz njih

.

Poruka je uređivana zadnji put sri 3.9.2025 18:22 (royalhero).
14 godina
odjavljen
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
royalhero kaže...

E ovako, sviram gitaru (aktivno) već pola godine, poprilično sam uvježbao dosta akorda, ritmove mogu pohvatati, sad samo vježbam itd, sve bi to bilo krasno, a za ovim postom ne bi bilo potrebe, da mene neki vrag pusti na miru. Znači zanima me kako se to skidaju akordi po sluhu, kad sviram rock lako nađem akorde na netu sa skoro sve, ali kad sviram neke narodne, gdje jedva iskopam i pjesmu, tu nastaju problemi. Nešto sam čuo od prijatelja muzički obrazovanijih od mene, da gledam od kojih je tonova sagrađen akord i to znači da mogu ići u te akorde. Je li to istina, znači ako se C sastoji od C, E i G da mogu ići samo u E i G!!! što mi je suludo, jer koliko znam iz iskustva obično oko C-a se vrte F, Am i G, a ponekad i B (Bb). Ništa mi nije jasno... {#}

 

Nemoj se time zanemarivati i samo sviraj, bilo bi dobro da si nađeš nekoga tko bi ti davao instrukcije min. pola godine da uoći što ti nije dobro i sl.

14 godina
protjeran
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Kad odsviras C dur, on se sastoji i od E tona, jer je zadnja zica (najdeblja) E, a ti je sviras. 

Ne znam kaj ti je prijatelj htel reci, jer ne znam ni sam previse teoriju, ali sviraj po sluhu. Pogotovo cajke i 95% drugih pjesmi se sastji od T, D i S. Tonika, dominanta i subdominanta. To je to kaj si ti navel C, F i G akordi. Eventualno se ubacuje A-mol, D-mol, E-dur, te rijeđe E-mol. S tom kombinancijom mozes vrtit 99% pjesmi. Ako ti je tonika previsoka, ili preniska, onda tu istu kombinaciju zavrtis u kvintnom krugu.

17 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
Koji se akordi koriste u pjesmi ovisi u kojem je pjesma tonalitetu. Ovisno koji se akordi koriste pjesma je u tom tonalitetu. Dakle, nema univerzalnog odgovora. Veliku ulogu tu igra i sluh. Dobra je fora skinuti melodiju, po tome se da odrediti tonalitet, jednom kad znas tonalitet, znas i akorde, samo treba naci pravu progresiju. Mozes i tako da nades akord neki, pa isprobavas neke tipicne progresije i njihove kombinacije. Mozes i kombinirati, malo skines melodiju, malo harme pa skontas sto bi moglo biti i kako. A mozes i jednostavno jako, jako dobro slusati i skinuti ono sto cujes.
Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
13 godina
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih

.

Poruka je uređivana zadnji put sri 3.9.2025 18:22 (royalhero).
14 godina
odjavljen
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Ja jos uvijej ostajem pri tome da si nađeš nekog, zato jer ako se krivo naucis onda ćeš to teško ispraviti.

17 godina
neaktivan
offline
Re: Gitare i sve vezano uz njih
royalhero kaže...

@domagoj

E to zadnje bih najviše volio. Čitam dosta teorije, ali jednostavno sluh koči. Često akorde transponujem (na gore ili dole), ali za to mi ne treba sluh nego skala, to je bar lako. 

 

...

To dolazi s puno, puno svirke i iskustva. I vjezbe.

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
17 godina
neaktivan
offline
Gitare i sve vezano uz njih

Zanimljiv cover, ima i cijeli tribute album, Nylon Maiden. Vrijedi poslusati.

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice