Informacije Oko Protis Situacije

poruka: 93
|
čitano: 18.392
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije

Pa moj zadnji post je odgovor na tvoje pitanje. 

 

Opet mi niste jasni jer se čudite takvoj proceduri....servis utvrdio nepopravljivost, nema ili kupac ne želi alternativu.

 

Povrat novca na način kako je i prvotna transakcija obavljena. Kraj priče..

 

To što su neke firme neprofesionalne i ciganit će se za 9 kn(karikiram) ne znači da riješenje situacije nije ustvari jednostavno ako ga trgovac na silu ne zakomplicira..

If you try and don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie.
16 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...
 

Dali su mi 3 opcije koje sam naveo gore. Meni i druga opcija nije losa ali sam gledam koja su moja prava kao potrosaca da vidim jeli mogu

dobiti cash on bi mi naravno najvise znacio. 

Ajde im lijepo pošalji mail, reci hoćeš lovu nazad, daj im odgovor do ponedjeljka i nakon toga pokreni službene procedure.

Kakvih vražjih mjesec dana, sad ovo, sad ono...

12 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

doslovce im napiši mail ovako, ali od slova do slova:

 

"Poštovani,

 

sukladno podnesenoj reklamaciji br. XY zahtijevam od Vas kao pravnog subjekta Protis d.o.o, adresa, oib, povrat plaćenih sredstava za račun "broj računa iz protisa" na bankovni račun "broj računa" "ime banke" "ime primatelja, adresa, telefon"."

 

Hvala lijepa,

Ime prezime"

 

oni će poslati mail prvi, mail drugi, mail treći s prijedlozima ovim ili onim.

Ti te prijedloge nisi dužan prihvatiti i samo im odgovori:

 

"Poštovani, hvala na prijedlogu no od Vas sukladno traženom od "dan kad si poslao prvi mail" potražujem povrat plaćenih sredstava za račun "broj računa iz protisa" na bankovni račun "broj računa" "ime banke" "ime primatelja, adresa, telefon"."

 

I tako odgovaraj dok ti nakon nekoliko pokušaja maila ne odgovore da će ti tražena sredstva sjesti na račun.

 

 

Ako te zovu na telefon i opravdavaju se, ti ne razgovaraj s njima nego ih samo uputi na poslan mail. Nema razgovora telefonom. Samo se zakapaš, a nema pisanog traga.

Know your limits.
Moj PC  
7 0 hvala 1
15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Hvala ti.

 

Sad sam pricao sa zenom iz ministarstva gospodarstva i odrzivog razvoja smijala se.

 

Kaze da je moje apsolutno pravo traziti povrat sredstava i da zamjene nisam duzan prihvatiti jer

me novi zakon koji ima male izmjene ne veze. 

 

 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
Moj PC  
5 0 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

Hvala ti.

 

Sad sam pricao sa zenom iz ministarstva gospodarstva i odrzivog razvoja smijala se.

 

Kaze da je moje apsolutno pravo traziti povrat sredstava i da zamjene nisam duzan prihvatiti jer

me novi zakon koji ima male izmjene ne veze. 

 

 

 Moraju ti vratiti novac na racun, znaci to je zakon i imaju vremenski okvir za to. Ako ti ne vrate novac u tom vremenskom okviru ide im kazna još i za to plus ti moraju svakako vratiti novac.

 

Šalji na mingo

8 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Sory ako nisam uocio, no nisi odgovorio na glavno i osnovno pitanje - dali su oni tebi ponudili istu takvu, ispravnu karticu, kao zamjenu za tvoju pokvarenu?

 

Znaci, kod reklamacije ide - popravak - zamjena proizvoda - vracanje novaca.

 

I ide iskljucivo tim redosljedom. Naravno, moze se redosljed promjeniti, ukoliko je to stvar dogovora ili tako odgovara svim stranama, ali u principu:

 

Servis dijagnosticira kvar, utvrdjuje da uzrok nije nesto sto je korisnik "skrivio"

Popravak kvara - moze se popraviti - ne moze se popraviti. Moze se popraviti, no nije isplativo. Nema druge kategorije.

 

Ako se ne moze popraviti, ili popravak nije isplativ za trgovinu, proizvod se mjenja, kupcu se daje identicni proizvod, odnosno u slucaju da to nije moguce, daje mu se proizvod istih ili boljih karakteristika.

 

Ukoliko niti ovo nije moguce, kupcu se vraca puni iznos koji je placen za uredjaj.

 

Cisto genericki, vrijedi za sve, ne samo za hardver ili komponente.

 

Prvu stepenicu imas rijesenu - trgovina ne moze (ne zna, ne zeli) popravljati tvoju karticu.

 

Dakle, ostaje ti zamjena. Imaju li oni u ponudi istu takvu karticu, ili neku, mozda drugog proizvodjaca, a da glavnim karakteristikama ne odstupa od one koju si ti kupio? Ako imaju, stvar rijesena, NISU ti duzni vratiti novce, ukoliko reklamaciju mogu rijesiti na drugi nacin, opisan i prihvacen od strane tog istog pravila i zakona.

 

Tek ukoliko ni ovo nisu u mogucnosti (nemaju karticu, ne zele, ovo ono) ispostovati, vracaju novce.

 

Kupac u pravilu ne dobiva novce nazad dok nisu iscrpljene ostale mogucnosti, jer, karikirano, uzrok kvara moze biti otpusteni vijak. Dali ce itko normalan vracati novce samo zato sto kupac to trazi, ako je sve sto treba napraviti dotegnuti vijak i vratiti proizvod u prvobitno stanje.... Nece.

 

Isto tako i ovo, i dalje stojim pri misljenju da su ovo neki pokusaji muljanja, mozda je vrijednost takve iste/slicne kartice daleko veca sada nego sto si je ti platio, pa im ne odgovara zamjena, mozda ovo ili ono, sve je to nebitno.

 

Popraviti ne mogu, onda moraju zamjeniti. Ako ni to ne mogu, tek onda se vraca novac. Niti ti mozes zamjeniti tu karticu za "razno", niti oni mogu na tome inzistirati. Zamjena je jednosmjerna iskljucivo u pravcu zamjene za identican proizvod, ili ono sto je zakon predvidio - proizvod identicnih ili boljih karakteristika.

 

Ako pricamo o grafickoj, stvar je jasna.... nisam primjetio da si napisao o kojoj grafickoj se radi, no, znas i sam koja je adekvatna zamjena, i to se ne gleda po placenoj cijeni od prije godinu i pol.....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

 Ponudili su mi odmah proizvod u cijeni ili vise proizvoda. 

Pitao sam ih jeli mogu dobiti povrat sredstava rekli

su naravno to je vase pravo.

 

Graficka u pitanju je bila XFX 6900XT.

 

Jucer su mi poslali ono sto sam naveo i potencijalnu zamjenu

za ove dvije kartice.

 

 6900xt Black Gaming XFX

i 6900xt AORUS

 

Meni vise odgovara opcija da imam kod njih 11k na kontu pa uzmem next gen sad kad dode nego zamjena.

Samo me konkretno interesiralo jeli moguce ostvariti povrat sredstava. Naravno gledam najbolju opciju za sebe. 

 

Zena iz Min. Gospodarstva mi je rekla da nisam duzan prihvatiti

zamjenu. 

 

Lp

 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Damir22 kaže...

 

Dakle, ostaje ti zamjena. Imaju li oni u ponudi istu takvu karticu, ili neku, mozda drugog proizvodjaca, a da glavnim karakteristikama ne odstupa od one koju si ti kupio? Ako imaju, stvar rijesena, NISU ti duzni vratiti novce, ukoliko reklamaciju mogu rijesiti na drugi nacin, opisan i prihvacen od strane tog istog pravila i zakona.

 ovo jednostavno nije istina, po zahtjevu kupca moraju ti vratiti lovu za neispravnu stvar

kupac, odnosno potrošač je taj koji bira, ne trgovina

13 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije

Ne, ovo što ti trabunjaš nije istina. Ako su mu ponudili zamjenu za istu grafu, samo drugi vendor, onda je to to. Nema povrata keša. Kupac ne bira kako on hoće nego trgovac iskorištava prava i mogućnosti koje mu je propisao zakonodavac. To je ono što je kolega maloprije gore napisao.

Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 13:47 (itomic009).
15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Cuo sam se sada s njima 

 

Nakon sto sam im sve rekao sta su mi rekli iz ministarstva gospodarstva i porezne

 

rekli su mi da povrat sredstava mogu napraviti iskljucivo na nacin na koji

je uplata izvrsena a to je preko POS uredaja te da cekam sta ce RBA odgovoriti mogu li napraviti storno transakcije. 

Ukoliko ne zelim cekat da uzmem sada stavke iz njihovog asortimana u toj cijeni. 

 

Lp

 

Vidim da ova tema se malo previse rasplamsala, interesiralo me koja su tocno moja prava kao kupca. Sto mi je najbolje za napraviti

 

Hvala svima na informacijama. 

 

 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
Moj PC  
1 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

Kao da ga je direktor nagazio da napravi sve sta moze da ne vrate novce. 

Ovdje ti je odgovor na sva pitanja zašto ne daju povrat novaca. Kako je direktor nagazio njega, tako se i ti drži svojega da želiš cash i stvar riješena, cash ćeš sigurno dobiti. Zašto bi uopće ostavljao novac da stoji kod njih i čekao dok ne dođe neka nova generacija? Možda će baš ta grafička kod njih biti najskuplja pa ćeš htjeti kupiti negdje drugdje, možda ti se pokvari auto pa će ti trebati taj cash za popravak? Možda će ti zatrebati za nešto drugo? To je tvoj novac i trebao bi biti u tvome džepu, a ne kod njih.

8 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Svasta je moguce u danasnjem svijetu,tako da je tvrditi da je nesto iskljucivo moguce ili nemoguce jako....tesko.

 

Imao si 6900xt, oni ti nude 6900xt, cak koliko vidim, i isti proizvodjac, XFX....

 

Ukoliko su te dvije kartice istih performansi, ili je ova "nova" bolja - trgovina je ispunila svoju zakonsku obavezu vezano za reklamacije.

 

Na reklamaciju si donjeo XFX 6900xt, s reklamacije se vracas s XFX 6900xt - to je to. Nista izgubio, nista dobio, imas sto si i imao (platio,kupio), s novom garancijom na slijedece 2 ili koliko god vec traje garancija.

 

Naravno, ja ne tvrdim da tebi trgovina nece vratiti novce. Mogu, ako zele. Mogu ti kupiti i 10 metara drva, uplatiti ljetovanje, platiti ratu kredita za stan, sve je to dobra volja trgovine, ali ne i obaveza.

 

Vjerovatni scenarij, ukoliko budes tjerao dalje je da ce njihov odgovor biti vrlo genericki, ali i vrlo zakonski ispravan - zbog nemogucnosti popravka, kupcu je proizvod zamjenjen identicnim. 

 

Da se tako izrazim, tebe tu niko nista ni ne pita - jesi donjeo na reklamaciju? Jesi. Jesi dobio nazad ispravno? Jesi. To sto nije ista kartica, isti serijski broj i slicno, to se pravda zamjenom, kako rekoh, zbog nemogucnosti popravka, ti dobivas novi jamstveni list, s novom garancijom, na novi proizvod, i zakonski, trgovina je svaku svoju obavezu prema tebi podmirila na taj nacin.

 

Kako rekoh, u ovoj drzavi je sve moguce, pa ce mozda tako netko i ignorirati da je trgovina u stvari u slovo postivala zakon, jamstvo i svoje obaveze, i odluciti da zamjena nije opcija vec da ti moraju vratiti novce. Mozda, moguce je.

 

No isto tako, sumnjam da ce to netko napraviti, jer ponavljam, nikakav zakon nije prekrsen, nije osporeno niti jedno tvoje pravo kao kupca, i cijela prica je zavrsila s time da si ti dobio tocno ono sto si imao u momentu prije kvara/reklamacije.

 

Sve ostalo van ovoga je takodjer i "van zakona", odnosno, ukoliko to odgovara obadvijema stranama, dogovor moze biti postignut i na drugi nacin, tu se zakon nece mjesati, jer...dogovor, suglasnost obadvije strane, rijesen problem.

 

 

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Daješ mu krive informacije. Ukoliko mu zamjene za identičan model (isti part number) onda nema pravo odbiti zamjenu. Ukoliko zamjene za istu grafičku ali drugačiji model onda može odbiti. Jer to nije ista grafička, i on baš više tu ne želi jer je ona njegova bila OC model, jer je ona njegova imala manju potrošnju, jer je ona njegova bila manja, a ova me ne stane u kućište,... itd. razlozi nisu bitni, bitno je da može odbiti ako se samo jedno slovo razliku u part numberu.

 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

 

rekli su mi da povrat sredstava mogu napraviti iskljucivo na nacin na koji

je uplata izvrsena a to je preko POS uredaja te da cekam sta ce RBA odgovoriti mogu li napraviti storno transakcije. 

 

 

 Boldano je tocno.

 

No, to ne znaci da je ovo besmislica.

 

Kako ce tebi tocno POS uredjaj vratiti novce, i kako si ti tocno ugurao 11.000kn u pos uredjaj?

 

Ja probao, nikad nisam uspio. 

 

Platio si karticom, koja je vezana s tvojim brojem racuna, dakle, nikakav pos, transakcija je isla s racuna na racun, i na taj nacin ce ti vratiti novce.

 

Oni NE SMIJU stornirati taj racun nakon godine i nesto. Reklamacije se ne rjesavaju storniranjem racuna. Nikad, nitko na taj nacin ne rjesava reklamaciju, jer je to besmislica.

 

Reklamacijski zapisnik, medjuskladisnica, prebacivanje na "reklamacijsko skladiste ili stanje", izdavanje novog proizvoda umjesto starog, ili, po istom dokumentu, isplata na racun s kojeg je original uplata dosla.

 

Ne isplata na POS nekog prodajnog mjesta koje mozda vise ni ne postoji....

 

EDIT - zakon predvidja "popravak uredjaja u zakonskom roku, ili zamjenu proizvoda"

 

"

Prema novim pravilima, zahvaljujući kojima će značajno biti izmijenjen članak 410. postojećeg Zakona o obveznim odnosima, potrošači u slučajevima prijave nedostatka na kupljenoj robi neće više moći birati između popravka i zamjene artikla, kao što je to trenutačno moguće, već će trgovac automatizmom pokvareni uređaj slati na servis, a zamjena će biti moguća tek u slučaju ako uređaj nije moguće popraviti.

 

Također, oni rijetki trgovci koji su dosad svojevoljno potrošačima prilikom prijave nedostatka odobravali povrat novca, to od 2022. neće više moći činiti, jer će uređaj biti prisiljeni prvo poslati na servis, a potom potrošaču ponuditi i zamjenski artikl."

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 14:24 (Damir22).
14 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Koji su to parametri koji odreduju je li kartica ista? Ti si ih sam definiras, ili pise u nekom zakonu ili pravilniku?
To sta tebi npr. dual bios nije bitan, ili rgb ventilatori, mozda je nekome bitno.
Moraju mu zamjeniti sa "istim" proizvodom kojeg je kupio, ili se dogovoriti sa kupcem.

Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 14:25 (antebr).
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Texpi kaže...

Daješ mu krive informacije. Ukoliko mu zamjene za identičan model (isti part number) onda nema pravo odbiti zamjenu. Ukoliko zamjene za istu grafičku ali drugačiji model onda može odbiti. Jer to nije ista grafička, i on baš više tu ne želi jer je ona njegova bila OC model, jer je ona njegova imala manju potrošnju, jer je ona njegova bila manja, a ova me ne stane u kućište,... itd. razlozi nisu bitni, bitno je da može odbiti ako se samo jedno slovo razliku u part numberu.

 Govoriš krivo, naravo da ti ne moraju vratiti identičan model, ne lupetaj gluposti ako ne znaš. Nebitan je vendor, ako si kupio i reklairao RX 6900XT i ponude ti bilo koju RX 6900XT, stvar je jasna. 

15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Nisam pametan vise iskreno.

 

Takoder mi je rekao

da sam platio cashom ili virmanom da bi mi odmah mogli vratiti a ovako

mogu samo preko pos transakcije.

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
antebr kaže...

Moraju mu zamjeniti sa "istim" proizvodom kojeg je kupio, ili se dogovoriti sa kupcem.

 Apsolutna i nepobitna istina.

 

AKo reklamira rx580, moraju mu dati rx580. No, u nedostatku, mogu mu ponuditi i rx590.

 

Nema zakonske prepreke da trgovac kupcu ne ponudi u zamjenu nesto "bolje". Karakteristikama identicno je zakonski minimum, no nema ogranicenja za "bolje".

 

Proizvodjac, boja sarafa, neki feature, da, o tome se moze raspravljati, no, zakon o tome ne raspravlja, forma je forma, rx580 je rx580, osim ako mozes dokazati da je "tvoja rx580" drasticno razlicita od "njihove rx580"....

 

Nadam se da kuzis, forma je zadovoljena, reklamacija je ispostovana.

 

Inace, nikad nitko nista nebi reklamirao, zamjenio, svi bi vracali novce konstantno svima.....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
8 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

Nisam pametan vise iskreno.

 

Takoder mi je rekao

da sam platio cashom ili virmanom da bi mi odmah mogli vratiti a ovako

mogu samo preko pos transakcije.

 Evo, jos ovo, pa vise necu.... 

 

Dali si probao nazvati svoju banku (rba ako sam zapamtio?), i pitati ih sto oni kazu o tome, kako netko misli vratiti novce na pos uredjaj?

 

U svakom slucaju, javi kako se situacija raspetljala.

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 14:33 (Damir22).
7 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije

Mislim da nije nikakav ni tehnički ni pravni problem vraćati novce na isti ili drugačiji kanal od onog kako je plaćeno... Osim kaj je problem dugački period ovdje...


U lokalnom konzumu se znalo desiti da je na računu koji je plaćen mobom stavka koju nismo kupili i onda prilikom reklamacije su nam odmah vratili razliku u gotovini bez obzira da li smo reagirali taj dan ili drugi dan... Imali smo račun, prođu pregled zqbilježen kamerom da se vidi da nismo imali taj artikal i odmah vrate pare...

Bunker
 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Npr. kupim Skodu octaviu 2.0 TDI i platim je xxx kuna. Ona se pokvari i ne moze se popraviti. Prodavac mi nudi u zamjenu Skodu octaviu 2.0 TDI koja kosta xxx - 50000 kn.

Jeli ti mislis da to stvarno prolazi?
12 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Ovo s POS-om je sranje. Plaćeno je karticom koja je vezana uz broj računa i na taj račun moraju uplatiti novac u zakonskom roku. POS uređaj nije način plaćanja nego alat. Isto kao da si platio karticom preko web-a. 

 
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije

Moja banka je Erste Banka. Njihov POS uredaj je od RBA.

Zvao sam naravno RBA rekli su da ne bi trebalo biti nikakvih problema sa povratom

sredstava. 

 

Ne misle vratiti na pos uredaj, nego preko pos transakcije, da banka ciji je pos

stornira transakciju i napravi povrat sredstava. Kaze da to rade cijelo vrijeme. 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
8 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Ljudi, najte se praviti ludi s raznim usporedbama koje su besmislene.

Svakome s imalo mozga je jasno sto se popravlja, sto se mijenja, ja jos nikad nisam cuo da se auto pokvario. ;)

Pokvario se dio auta, i da, taj dio se popravlja ili mijenja, ovisno, ne mjenja se cijeli auto, bas kako se ne mjenja ni kuciste kompjutera kojem je krepao hard.....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

Takoder mi je rekao

da sam platio cashom ili virmanom da bi mi odmah mogli vratiti a ovako

mogu samo preko pos transakcije.

POS je medij. Kao gotovina, ček ili cash.

Nema nikakvog smisla ovo gore.

15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Kad im to kazem negiraju. Kazu da je to jedini nacin. Nista hvala svima na informacijama.


Vidit cu kako ce se odigrati. 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 15:17 (Bloodraven).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

Isuse kriste više...

 

Imaš račun u RBA(npr, nisam zapamtio koja si banka), pare ti se vraćaju na isti IBAN sa kojeg je skinuto na POS-u.

Manje je tebi bitno jel to tebi vraća tvoja matična banka(a naravno da vraća) ili ona koja je vlasnik POS-a i kome se mora slati za povrat sredstava.

 

Ukratko: Molim Vas da mi na taj i taj IBAN vratite iznos po tom i tom računu jer ja ne želim zamjenu već želim povrat novca.

 

If you try and don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie.
Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije

To sam im rekao i kazu da nije moguce to tako napraviti. 

[url=http://profile.xfire.com/migok2903][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/wow/type/0/migok2903.png[/img][/url]
16 godina
offline
Re: Informacije Oko Protis Situacije
Bloodraven kaže...

Kad im to kazem negiraju. Kazu da je to jedini nacin. Nista hvala svima na informacijama.


Vidit cu kako ce se odigrati. 

Imaš to napismeno? Prekini bilo kakvu govornu komunikaciju s njima.

Zakon traži isti način povrata novca ako je moguće. U međuvremenu si mogao ostati bez tog računa, tih kartica itd.

15 godina
offline
Informacije Oko Protis Situacije

-koliko pisanja za banalnu stvar :) ..

 

kraće, pod jamstvom (proizvođača) nema zamjene za slično ili po vrijednosti.. isključivo za identično (model-serija).. a to s pc komponentama u pravilu nakon +1god nije moguće jer se više ne proizvode, nova serija, osim s nekog lagera ako postoji.

-to mora biti tako zbog knjižena-knjigovodstva, carina-uvoz, popratna dokumentacija i povrata u npr kinu-japan-tajwan.. ne slično, ne drugi brand, isključivo identično jer je povezano sa svime, npr nema povrata poreza ako je drugi brand, tj netko je uplatio porez za brand-a, ne može povrat po brandu-b .. druga firma-uvoznik itd i papirnata dokumentacija za tržište kao eu i jamstva.

 

-pc komponente se u pravilu ne popravljaju, nije to auto, nije to vešmašina.. to je hiteč komponenta kao gpu-cpu čip, nema se što na ram-modulu popraviti, utvrdi se (ne)ispravnost što obavi ovlašteni servis i prihvati ili odbije po osnovi jamstva, tad ide zamjena za identično (ponovo ne slično, ne drugi brand, model.. ako postoji na lageru ili je dobavljivo), uz izdavanje novog računa i novog jamstva, odnosno povrat novca po računu.

-kemijanje je kemijanje.. može trgovac svašta, npr umejsto branda a, ponuditi brand b.. ili novu-jaču može ali to tad nije po jamstvu-uvjetima, to je kemijanje i pametan trgovac to ne radi, jer će upasti u prbobleme tj rade oni koji su navikli kemijati i malo porihtavati knjige-poreze.. tad im je problem bilo što kroz recimo banku-račun pa žele neki dogovor mimo tog.

.. tj fiskalizacija je jedan od načina-razloga zašto uopće postoji, kontrola, jednako kad se nešto plati preko računa kartice postoji kao pandan transakcija banke dok za keš trgovac može kemijati a tad postoji i mogućnost kemijanja s porezom-prometom.. paravi-veliki-uredan trgovac ne kemija, mali može no jednom se mora opeći..

 

-kupac bira.. tj ako ti nešto odgovara tad nije važno pravilo.. tj zamjena za identično ponekad nije ono što želiš ako možeš dobiti novo-jače.. no knjigovodstveno to nije ok nego kemijanje i moguća porezna prevara-kazna za tog trgovca kad inspektro to pročačka.. tj ovis po kojoj zakonskoj osnovi reklamiraš kvar, po osnovi proizvođačkog jamstva nema kemijanja, trgovac ne odlučuje nego je samo posrednik-karika u lancu distribucije, servis odobri zamjenu i distributer isporuči ako postoji.. ako ne povrat novca. .. po onsovi materijalnog nedostatka tog nema, tad je sve na trošak trgovca, nema osigurač tj tad on snosi trošak i mogući su dogovori tj taj zakon posotji zbog ostalih roba koje nisu kao pc-komponente, čekić, japanke, sladoled, .. zakon pokriva sve robe, dok je pc recimo ipak specifičan i primarno je važno jamstvo proizvođača (uvoznika za tržište) koje je u pravilu duže-kvalitetnije i nema natezanja.. a za trgovca to nije trošak osim logistike-posredovanja + trgovina je mjesto gdje se sve riješava, gdje se roba-novac-kupac susreću i zato zakonom određeno da to trgovac mora, tj nema servis u kasi novac za isplatu-povrat, nego trgovac i ako je plaćeno kešom tad će iz kase izvaditi taj iznos, kao je preko banke tad istim načinom nazad na račun-tekući kupca + .. zakon o zaštiti potrošača se odnosi na malog-kranjeg kupca, ne za firme koje sve moraju preko žrioračuna firme i ne štiti ih zakon o zaštiti potrošača 2god materijalno..

 

-kako cijene idu gore-dolje, kako dolaze nove-jače (u pravilu) generacije.. kupcu je u pravilu najisplativije reklamirati po osnovi jamstva proizvođača i tako dobiti povrat dok je nerealno očekivati da će nakon par godina postojati zamjena (nedostupno).. i tad dobiješ recimo isti novac za kupnju nove generacije, novo jamstvo itd. i teoretski ako ti se kvari u jamstvu (barem 2, često više 3-5 god). ... možeš imati 'beskonačno' novu komponentu tj sve dok se kvari u jamstvu. Ako imaju zamjesnu, dobijaš novo jamstvo-račun.

-dok su cijene padale nudili su zamjene, kad su cijene rasle prestali su nuditi zamjene za slično.. tj gledaju svoj interes dok ti i dalje biraš.. sad su cijene počele padati ali inflacija, ratovi, nestašice.. može ili gore-dolje, no nakon kriptomanije ipak nešto cijene padaju i ponovo nude zamjenu, jer tako više zarade + ne plaćaju trošak transakcije + ne moraju ponovo kemijati s porezom kao su već kemijali i zaključili knjige za godinu-dvije unazad.. tj kemijanje je problem i kad trogvac to radi tad ne želi duplo kemijanje što se dogodi s reklamacijom nakon godine dana (veliki u pravilu to ne rade, samo mali, jedna osoba ne firma koja ima desetke poslovnica previše problema).

 

-kupac, uvjek gledaj svoj interes-želju pa i što ti je zgodnije.. no po materijalnom nedostatku je stvar dogovora i tad ne dobiješ recimo novo jamstvo-račun.. što ako ti se ponovo pokvari za recimo 1-2 godine? .. prava roba bez kemijanja ima novo jamstvo 2-više.. a pošto su to ipak skuplje stvari nije svejdno hoćeš li za 1-2 god to platiti iz džepa ako crkne ili opet dobiti novo-jamstvo.

-zato ne pristaj na neka kemijanja, isključivo po osnovi proizvođačkog jamstva, zamjena ili povrat a tad kupiš novo što želiš i miran si s jamstvom, dok pod materijalnim ako to trgaovac tako riješi ne dobiješ novo jamstvo, tj možeš pristti na što želiš, možda dobiješ novu-jaču povoljnije i sl. ti biraš i šteta je pogriješiti.

 

-pc, komponente kupljene kao zasebne komponente i jamstva po njima, .. i razlika kupnje računala, brand ili neki zdelanac trgovca.. razlika, u slučaju kvara komponente kao ram, cpu, gpu.. realno popravka nema, zamjena-povrat... u slučaju da je na računu računalo, ne komponente, tad popravak postoji ... mada je ekšli isti kao zamjena komponente pravno je različito, ne dobije se novo računalo nego se neispravan dio zamjeni, komponenta, i vrati ispravno.. no nema novog jamstva, nema novog računala dok tad ta komponenta ne mora biti identična tj ovisi o specifikacijama, neki pravi brand kao hp-lenovo i sl će biti isključivo u ovlaštenom servisu s oem-original dijelovima za zamjenu, cpu-ram-itd.. dok trgovački zdelanac može imati bilo koji ram, bilo koja mbo... tj trgovac zamjeni bilo čime kompatibilnim i vrati ispravno-popravljeno što je ok, nema novog jamstva .. do isteka jamstva, dok s komponentom postoji ona mogućnost da se kvari u jamstvu i stalno dobijemo novo kao i povrat novca .. sa zdelancem trgovca tog praktički nema, pa ako kupujete radije kupiti komponente mada će svi reći da je to isto .. važne su stavke na računu, računalo ili komponente, bolje su komponente.

 

Old Iggy kaže...
Bloodraven kaže...

Kad im to kazem negiraju. Kazu da je to jedini nacin. Nista hvala svima na informacijama.


Vidit cu kako ce se odigrati. 

Imaš to napismeno? Prekini bilo kakvu govornu komunikaciju s njima.

Zakon traži isti način povrata novca ako je moguće. U međuvremenu si mogao ostati bez tog računa, tih kartica itd.

-točno.. npr osoba može promijeniti banku-karticu ili uopće ne koristiti više banku.. osoba tad daje broj računa na koji treba uplatiti.

-trgovac se ponekad 'inati' ili iz kojeg već razloga..

-ne pričati telefonom, tj može ali sve riješiti recimo e-mailom, u kojem se može zadati rok kao i podatci iban-račun-banka za uplatu, dok telefon koristii samo kao potvrdu i brži način dogovora, ne cjenkanja-natezanja.. 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 16.9.2022 15:43 (ihush).
 
2 0 hvala 1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice