Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

poruka: 119
|
čitano: 11.077
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike ".
13 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Nemoj....napisao sam ti u zagradi or xor i not smo rjesavali tako sto smo pretvarali u binarno i podvlacili. To je fakat osnova, a vidim da ti fali. Da krenem s mrezama i IP adresama i koliko je tamo to potrebno? Tablice istine nemaju veze sa brojevnim sustavom ? Log out mate.

Poruka je uređivana zadnji put ned 1.10.2017 22:20 (DarthMarkus).
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Dex.pwn kaže...

Dok je večina vas zapela u programiranju, zašto jednostavno ne krenu od sastavljanja računala, dizanja sustava itd..? 

 iz istog razloga zašto se to ne radi kod polaganja vozačkog ispita, treba koristiti računala. (točka)

hoće li netko biti programer, nogometaš.. binarni ili neki drugi sustav nije važan, mada PC radi (ispod haube, sve) binarno, to nema veze s programskim dijelom.. to je napreni dio za one koji to trebaju, kao hex-nibl.. i danas beskorisno za 99,999% potreba, jer sve to radi IDE za programera ili uopće nije svjestan postojanja neke nul-jedinice..

ili učiti osnove programiranja, također to ne vidim za osnovnoškolce nego za napredne.. tj oni koji pokažu afinitet (kao što to i danas, uspješno rade.. rezultati s natjecanja i sl.).

 

no, to su dva različita pogleda na tematiku, legitimna.. :) i uključuju potrebno predznanje.. a to je već stvar za sasvim drugu temu.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.10.2017 22:24 (ihush).
8 godina
protjeran
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Bitanga kaže...

 

 

If then else iako je sličan je logički izraz, true ili false, istina ili laž. To nema baš puno veze s brojevnim sustavima.

 

 

 Idem gledat Interstellar po peti put. Ovo je fakat zabrinjavajuće.

8 godina
protjeran
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Dex.pwn kaže...

Dok je večina vas zapela u programiranju, zašto jednostavno ne krenu od sastavljanja računala, dizanja sustava itd..? 

 Dijelove računala i vrste priključaka rade.

8 godina
protjeran
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

Nemoj....napisao sam ti u zagradi or xor i not smo rjesavali tako sto smo pretvarali u binarno i podvlacili. To je fakat osnova, a vidim da ti fali. Da krenem s mrezama i IP adresama i koliko je tamo to potrebno? Tablice istine nemaju veze sa brojevnim sustavom ? Log out mate.

 Nemoj više, molim te. Pusti ga.

13 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
ridealong kaže...
Bitanga kaže...

 

 

If then else iako je sličan je logički izraz, true ili false, istina ili laž. To nema baš puno veze s brojevnim sustavima.

 

 

 Idem gledat Interstellar po peti put. Ovo je fakat zabrinjavajuće.

 Strasno. Ja se nadam da u stvarnom zivotu nije programer.

14 godina
odjavljen
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
ridealong kaže...
Dex.pwn kaže...

Dok je večina vas zapela u programiranju, zašto jednostavno ne krenu od sastavljanja računala, dizanja sustava itd..? 

 Dijelove računala i vrste priključaka rade.

 

Premalo je to, pre slabo. Nije samo nabrojati RAM, CPU, ovo ono... malo u dubinu treba ić.

Al definitivno informatika treba bit obavezna od 5. razreda. I nek krenu od početka(ispod haube), pa dizanje sustava, driveri, da budu naučeni samo pronači problem, otkloniti ga, i osposobiti računalo za normalan rad. Onda malo Office, pa krenuti s HTML i CSS(jer su to još djeca pa da im bude zanimljivo), pa kasnije dodati PHP. A tu također treba dodati i multimediju(zvuk, slika, video). To sve nek stane u osnovnoj(5. - 8.), a u srednjoj nek stavljaju Arduino i te điđa miđe.

Jedino mogu Arduino krenuti u 8., možda se netko odlući zbog toga na robotiku itd...  

Iako to nije mjerilo ničega. Recimo ja nisam išao na informatiku u osnovnoj, a evo isprogramirati Arduino nije problem, web stranica isto, razne multimedijalne obrade također... Jednostavno kog zanima, kopat će dalje, kog ne njemu će to bit još jedna "matematika" i "kad će mi ovo trebat u životu".

Poruka je uređivana zadnji put ned 1.10.2017 22:36 (Dex.pwn).
17 godina
online
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Problem je najvise u dobrom radnom kadru koji bi predavao informatiku.

 

Takvog kadra ima, ali takav kadar ne zeli raditi u skoli za 6000 kn, kada moze lako naci puno bolje placeni posao...

Intel i5 2550K;Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3; GSkill 2X4 Gb 1600 Mhz;Sapphire ATI Radeon 5850 1 Gb;Hdd Samsung F3 1 Tb X 2
Moj PC  
5 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Kao što sam u jednoj temi već napisao. Nije mi jasno zašto se forsira programiranje. Tko hoće programit kasnije će upisat neku srednju tehničku ili fakultet. Treba naučit office paket i windowse i naravno dijelove kompjutera. To je najbitnije kod budućeg zaposlenja. A drugi problem je kadar jer su profesori prestari. Ispravite me ako griješim ali prije se moglo a isto i sada predavat informatiku sa završenom matematikom tj ako je netko završio PMF. A dans je upitno da li profesor zna šta je to AMD Intel Nvidia, šta je to SSD i DX12 i kad dolazi nova generacija nvidi grafičkihu 10 nm procesu. I kako se overclockaju procesori.  Većina njih je još zapela na disketama.

 
15 0 hvala 0
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

Nemoj....napisao sam ti u zagradi or xor i not smo rjesavali tako sto smo pretvarali u binarno i podvlacili. To je fakat osnova, a vidim da ti fali. Da krenem s mrezama i IP adresama i koliko je tamo to potrebno? Tablice istine nemaju veze sa brojevnim sustavom ? Log out mate.

 

Osnova čega je to? Digitalne elektronike na FERu?

Pričamo o petom razredu osnovne škole i informatici. Ti pričaš o bitwise logičkim operacijama koje nemaju smisla u ovom kontektsu i IP adresama.

Ništa što treba modernom developeru u 99% slučajeva. A kamoli djeci koja se prvi put susreću s informatikom. Danas možeš čuda isprogramirati bez da ikad dođeš u situaciju da ti treba binarni broj.

I najbolje od svega je što mene pokušavaš napraviti budalom.

 

Da, tablice istine nemaju veze s brojevnim sustavom. Tako je. Tablice istine imaju veze jedino s logikom. Tablica istine apsoultno jednako izgleda u bilo kojem brojevnom sustavu, znači da nema veze s njim.

I miješaš bitwise logičke operacije nad podacima s boolean logikom.

 

Ma najbolje da krenu s digitalnom elektronikom i internim radom procesora, logičkim upravljanjem sabirnicom, pa onda mogu krenuti na asembler i DSP procesorima zvuka. Jer šta imaju programirati neko ispuštanje zvuka sa microBitom, ako ne znaju kako radi DSP procesor i Furierove transformacije.

Taman u prvom srednje krenu s C-om, alokacijom memorije, pointerima i adresama. Svašta.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.10.2017 23:48 (Bitanga).
13 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

1. podcjenuješ klince, vjerujem da bi ih većina skontala u 2 školska sata koristeći *ebenu tablicu (faking nule i jedinice helou)

2. govorimo o jebenom binarnom sustavu, ne o zastavicama, semaforima, procesima, automatima i multiplekserima - koji je fakat informatička abeceda, tj. jebeno slovo "A"

3. govorim ti o načinu razmišljanja, ti ideš u dubiozu, boolean je isto tip podatka meštre (dim as "ne znam vrijednost, reko mi forumski expert da tipovi podatka ne trebaju pa nisam učio, ajde da roknem integer")

 

Tople preporuke : Bože Plazibat "Uvod u programiranje" , Visual Basic. Prvih 10 strana. Taj slabo kvalificirani lik misli da je nemoguće bez toga krenit.

 

Predlagat da idu učit programiranje bez poznavanja osnova osnove ti je zakon. To svakako uputi ministrici. Neka odma promjeni i program srednjih škola i fakulteta.

 

Da li je dosadno za popizdit i u neku ruku demotivirajuće - apsolutno; da li je potrebno - apsolutno. Kako će to profesori prezentirat i u kojoj mjeri - na njima je.

 

Ja ne tvrdim da trebaju rokat kriptografiju od Ožegovića u petom razredu, nego da nauče minimum minimuma. Isto kao i algoritamski način razmišljanja.

 

Uostalom, većina forumaša se slaže da "samo" programiranje i ne treba bit u uvodu u računarstvo, pa koji klinac onda i ova rasprava. Peace out. Idi rješavat tablice istine u dekadskom sustavu .

 

EDIT : tek sad vidim ti post - Digitalna el. nema veze sa programiranjem  ???

 

Moj život je laž i kad vidim đubre od asistenta ima da mu izlomim rebra što me lagao na labosima. http://www.bug.hr/forum/topic/programiranje/mikrokontroleri-programiranje/190583.aspx

 

DVIJE GODINE LAŽI ! Ima da pojede onaj radni panel i sve žičice.

 

ridealong sry morao sam. Neću više...Mozak me još boli od krinđanja na te palačinka znanje likove. Ode i ja gledat Interstellar 12. put. 

 

 

Kant kaže...

Problem je najvise u dobrom radnom kadru koji bi predavao informatiku.

 

Takvog kadra ima, ali takav kadar ne zeli raditi u skoli za 6000 kn, kada moze lako naci puno bolje placeni posao...

 Radit ćemo mi u fušu.

 

Što se tiče količine zajebancije vs plaća, ovo bi bio raj za sistemce.

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 7:16 (DarthMarkus).
Moj PC  
0 1 hvala 0
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

1. podcjenuješ klince, vjerujem da bi ih većina skontala u 2 školska sata koristeći *ebenu tablicu (faking nule i jedinice helou)

2. govorimo o jebenom binarnom sustavu, ne o zastavicama, semaforima, procesima, automatima i multiplekserima - koji je fakat informatička abeceda, tj. jebeno slovo "A"

3. govorim ti o načinu razmišljanja, ti ideš u dubiozu, boolean je isto tip podatka meštre (dim as "ne znam vrijednost, reko mi forumski expert da tipovi podatka ne trebaju pa nisam učio, ajde da roknem integer")

 

Tople preporuke : Bože Plazibat "Uvod u programiranje" , Visual Basic. Prvih 10 strana. Taj slabo kvalificirani lik misli da je nemoguće bez toga krenit.

 

Predlagat da idu učit programiranje bez poznavanja osnova osnove ti je zakon. To svakako uputi ministrici. Neka odma promjeni i program srednjih škola i fakulteta.

 

...

 Radit ćemo mi u fušu.

 

Što se tiče količine zajebancije vs plaća, ovo bi bio raj za sistemce.

Ima tu par problema koji su u startu krivo viđeni:

 

1. Osnovnoškolska informatika nije zamišljena za generiranje profesionalaca već djece koja trebaju znati koristiti računalo. Tu nema programiranja, binarnih sustava, digitalne elektronike ili bilo čega sličnog.

2. Binarni sustavi i slični elementi nisu potrebni ni većini profesionalnih informatičara, kamoli općoj populaciji. U IT-u binarno razmišljanje kao praktični pojam praktički postoji kod mrežaša i rijetkih programera.

3. Operacijski sustavi, driveri, programiranje i slično - niti su potrebni na toj razini niti imaju smisla u osnovnoj školi, em će se sve promijeniti dok oni dođu do nivoa kad im zatreba.

Svi navedeni elementi mogu biti pokriveni dodatnim naprednijim predmetima informatike, ne osnovama. Kao da u autoškoli detaljno učiš kako radi motor, prijenos i slično. Vozaču je to potpuno nepotrebno, automehaničaru je potrebno, ali za to ima svoju edukaciju.

 

Edit: sistemci nisu prikladni za nastavu, nemaju pedagošku edukaciju ni stvarna znanja predavanja.

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 8:51 (Old Iggy).
17 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Čini mi se da mnogi zaboravljaju kako su krenuli sa informatikom, barem oni od prije cca 20-tak godina da ne idem dalje u povijest. Nije tu bilo programiranja, nego kako instalirati igru, kako pokrenuti Doom, kako Microproseov F1 itd... uštekavanje monitora u kutiju, spajanje tipkovnice i ostaloga... bilo je tu DOS-a (koliko je onih na BOL koji su to ikad vidjeli, o tom bi se dalo raspravljati), trebalo je znati što je dir, cd, copy, jeste li to tada naučili dok se reklo keks? Naravno da da, inače nije bilo pokretanja igre.  Kada imaš neku potrebu brzo se to nauči. Programiranje u petom osnovne, ma nemoj me zaj*.

Problem je danas što svatko i njegov brat, stric, ujna i zadnje smetalo misli da može predavati informatiku, da je dovoljno upaliti kompjutel i posel je gotov. Problem je što se u počecima informatike u Hr krenulo krivim smjerom, koliko je bilo samo entuzijazma toliko je to na kraju postao i problem. A zašto? Možda zato što su tada susjedovi klinci instalirali windowse za sok i sendvič i onda se među ostalom populacijom uvriježilo mišljenje da je to pič** dim. Zato je danas inf u Hr na niskim granama. Dovoljno je otići u bilo koju birtiju pa kada se povede rasprava o recimo plaćanju računa prek neta najčešći odgovor će biti: ma to je lagano, to će mi sredit ovaj, onaj i obično se misli to napraviti za lipe, dok kada treba popraviti perilicu ili auto onda se odmah u glavi broje euri.

Danas Hr ima problem u dvije razine:
1. Populaciju koja ne zna koristiti računalo (samo mi nemojte spominjati facebook),
2. Učitelje koji nisu educirani za predavanje informatike, (čast izuzecima).

Djeca koja izađu iz osnovne škole trebala bi znati funkcionalno koristiti računalo, što znači složiti računalo kada ga kupiš, kao što slažeš kanale na tv da ga upališ (karikiram), instalirati programe, složiti najjednostavniju moguću web stranicu, shvatiti koje su opasnosti na mreži, što se smije, a što ne smije raditi, a ne slagati mrežu od 100 klijenata, programirati u neznam kojem jeziku...itd...

 
14 0 hvala 5
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

1. podcjenuješ klince, vjerujem da bi ih većina skontala u 2 školska sata koristeći *ebenu tablicu (faking nule i jedinice helou)

2. govorimo o jebenom binarnom sustavu, ne o zastavicama, semaforima, procesima, automatima i multiplekserima - koji je fakat informatička abeceda, tj. jebeno slovo "A"

3. govorim ti o načinu razmišljanja, ti ideš u dubiozu, boolean je isto tip podatka meštre (dim as "ne znam vrijednost, reko mi forumski expert da tipovi podatka ne trebaju pa nisam učio, ajde da roknem integer")

 

Tople preporuke : Bože Plazibat "Uvod u programiranje" , Visual Basic. Prvih 10 strana. Taj slabo kvalificirani lik misli da je nemoguće bez toga krenit.

 

Predlagat da idu učit programiranje bez poznavanja osnova osnove ti je zakon. To svakako uputi ministrici. Neka odma promjeni i program srednjih škola i fakulteta.

 

Da li je dosadno za popizdit i u neku ruku demotivirajuće - apsolutno; da li je potrebno - apsolutno. Kako će to profesori prezentirat i u kojoj mjeri - na njima je.

 

Ja ne tvrdim da trebaju rokat kriptografiju od Ožegovića u petom razredu, nego da nauče minimum minimuma. Isto kao i algoritamski način razmišljanja.

 

Uostalom, većina forumaša se slaže da "samo" programiranje i ne treba bit u uvodu u računarstvo, pa koji klinac onda i ova rasprava. Peace out. Idi rješavat tablice istine u dekadskom sustavu .

 

EDIT : tek sad vidim ti post - Digitalna el. nema veze sa programiranjem  ???

 

Moj život je laž i kad vidim đubre od asistenta ima da mu izlomim rebra što me lagao na labosima. http://www.bug.hr/forum/topic/programiranje/mikrokontroleri-programiranje/190583.aspx

 

DVIJE GODINE LAŽI ! Ima da pojede onaj radni panel i sve žičice.

 

ridealong sry morao sam. Neću više...Mozak me još boli od krinđanja na te palačinka znanje likove. Ode i ja gledat Interstellar 12. put. 

 

 

 

Nikog ja ne podcjenjujem. Imam djecu i dobro znam za što su sposobna. Pa moj klinac zna o računalima više od većine odraslih.

Problem je u tome što su klinci danas preopterećeni nepotrebnim stvarima koje im ne trebaju. Jedna od tih stvari je i binarni sustav brojeva u 5. razredu osnovne škole. Gle, neće škoditi, ali djeca to ne mogu još pojmiti jer tek rade kompliciranija množenja prirodnih brojeva.

Jasno ti je da logika postoji i bez binarnih brojeva i programiranja? Uporno miješaš binarni broj i binarnu logiku. Nemam ništa da protiv da se uči binarna logika (true i false uvjetno zaključivanje), to JE osnova i klasičnog i modernog programiranja.

Bitwise operacije nad binarnim brojevima nisu moguće bez binarne logike, ali binarna logika (istina / laž) postoji bez binarnih brojeva i može se primjeniti na sve.

 

Cijelo vrijeme očito pokušavaš svoje fakultetsko obrazovanje prebacit na djecu od 10 godina. Završio sam i ja faks bez brige.

I vjerojatno imam više iskustva od tebe s obzirom da još uvijek spominješ svoje omiljene asistente i Božu Plazibata. Dok sam ja učio programiranje čitao se "Commodore za sva vremena" i strana literatura koju sam si sam kupio jer roditelji nisu ni znali gdje kupiti :-P

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 10:09 (Bitanga).
13 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Old Iggy kaže...
DarthMarkus kaže...

1. podcjenuješ klince, vjerujem da bi ih većina skontala u 2 školska sata koristeći *ebenu tablicu (faking nule i jedinice helou)

2. govorimo o jebenom binarnom sustavu, ne o zastavicama, semaforima, procesima, automatima i multiplekserima - koji je fakat informatička abeceda, tj. jebeno slovo "A"

3. govorim ti o načinu razmišljanja, ti ideš u dubiozu, boolean je isto tip podatka meštre (dim as "ne znam vrijednost, reko mi forumski expert da tipovi podatka ne trebaju pa nisam učio, ajde da roknem integer")

 

Tople preporuke : Bože Plazibat "Uvod u programiranje" , Visual Basic. Prvih 10 strana. Taj slabo kvalificirani lik misli da je nemoguće bez toga krenit.

 

Predlagat da idu učit programiranje bez poznavanja osnova osnove ti je zakon. To svakako uputi ministrici. Neka odma promjeni i program srednjih škola i fakulteta.

 

...

 Radit ćemo mi u fušu.

 

Što se tiče količine zajebancije vs plaća, ovo bi bio raj za sistemce.

Ima tu par problema koji su u startu krivo viđeni:

 

1. Osnovnoškolska informatika nije zamišljena za generiranje profesionalaca već djece koja trebaju znati koristiti računalo. Tu nema programiranja, binarnih sustava, digitalne elektronike ili bilo čega sličnog.

2. Binarni sustavi i slični elementi nisu potrebni ni većini profesionalnih informatičara, kamoli općoj populaciji. U IT-u binarno razmišljanje kao praktični pojam praktički postoji kod mrežaša i rijetkih programera.

3. Operacijski sustavi, driveri, programiranje i slično - niti su potrebni na toj razini niti imaju smisla u osnovnoj školi, em će se sve promijeniti dok oni dođu do nivoa kad im zatreba.

Svi navedeni elementi mogu biti pokriveni dodatnim naprednijim predmetima informatike, ne osnovama. Kao da u autoškoli detaljno učiš kako radi motor, prijenos i slično. Vozaču je to potpuno nepotrebno, automehaničaru je potrebno, ali za to ima svoju edukaciju.

 

Edit: sistemci nisu prikladni za nastavu, nemaju pedagošku edukaciju ni stvarna znanja predavanja.

 1. slažem se, shvati da je lik izvalio da želi djecu učiti programiranju

 2. uvod u prog. bez shvaćanja binarnog brojevnog sustava (tj. tipova podataka) i algoritama nema smisla (po meni), doslovno je u svakoj knjizi iz "uvoda"

 3. slažem se, opet shvati ovdje govorim o običnoj osnovi (pa i logičkoj), ne o naprednim matematičkim operacijama

 

Edit : Povuci to ! Zato se polaže na pedagoškom ona 4 predmeta...Btw, ja faking uopće nisam da uče programiranje u petom, nego djelove računala, povijest, pa čak malo i korištenje programa tipa word.

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 10:32 (DarthMarkus).
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...
Old Iggy kaže...

Ima tu par problema koji su u startu krivo viđeni:

 

1. Osnovnoškolska informatika nije zamišljena za generiranje profesionalaca već djece koja trebaju znati koristiti računalo. Tu nema programiranja, binarnih sustava, digitalne elektronike ili bilo čega sličnog.

2. Binarni sustavi i slični elementi nisu potrebni ni većini profesionalnih informatičara, kamoli općoj populaciji. U IT-u binarno razmišljanje kao praktični pojam praktički postoji kod mrežaša i rijetkih programera.

3. Operacijski sustavi, driveri, programiranje i slično - niti su potrebni na toj razini niti imaju smisla u osnovnoj školi, em će se sve promijeniti dok oni dođu do nivoa kad im zatreba.

Svi navedeni elementi mogu biti pokriveni dodatnim naprednijim predmetima informatike, ne osnovama. Kao da u autoškoli detaljno učiš kako radi motor, prijenos i slično. Vozaču je to potpuno nepotrebno, automehaničaru je potrebno, ali za to ima svoju edukaciju.

 

Edit: sistemci nisu prikladni za nastavu, nemaju pedagošku edukaciju ni stvarna znanja predavanja.

 1. slažem se, shvati da je lik izvalio da želi djecu učiti programiranju

 2. uvod u prog. bez shvaćanja binarnog brojevnog sustava (tj. tipova podataka) i algoritama nema smisla (po meni), doslovno je u svakoj knjizi iz "uvoda"

 3. slažem se, opet shvati ovdje govorim o običnoj osnovi (pa i logičkoj), ne o naprednim matematičkim operacijama

 

Edit : Povuci to ! Zato se polaže na pedagoškom ona 4 predmeta...

Pa tu i je problem generalno razmišljanje "informatika = programiranje". A to je fundametalno krivo.

A ovo o predavačima - da vidiš koliko se IT-ovaca "smrzne" kod bilo kakvih prezentacija, posebno ako nisu prošli nikakvu edukaciju tog tipa, kamoli da imaju i pedagoški dio.

Ja se jesam napredavao i ozbiljnoj profi ekipi, zaposlenima po friamma s malim znanjem, ali i klincima (svaka grupa je specifična na svoj način). A k tome velika većina ljudi ne zna predati svoje znanje, to je dosta kompleksna tematika.

13 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

*ebi ga, tu je lova. 

 

Što se tiče stručnosti (pedagoške), mislim da ljudi iz specijalizirane struke itekako mogu prezentirati opće polje informatike klincima.

 

Pod uvjetom da im je stalo. 

 

Veće mudonje su već problem.

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 10:52 (DarthMarkus).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

 1. slažem se, shvati da je lik izvalio da želi djecu učiti programiranju

 2. uvod u prog. bez shvaćanja binarnog brojevnog sustava (tj. tipova podataka) i algoritama nema smisla (po meni), doslovno je u svakoj knjizi iz "uvoda"

 3. slažem se, opet shvati ovdje govorim o običnoj osnovi (pa i logičkoj), ne o naprednim matematičkim operacijama

 

Edit : Povuci to ! Zato se polaže na pedagoškom ona 4 predmeta...Btw, ja faking uopće nisam da uče programiranje u petom, nego djelove računala, povijest, pa čak malo i korištenje programa tipa word.

 

Da, ja sam rekao da bih ih učio programiranju. Pa zato su i dobili hrpe microBitova i računala u škole. Osnovno blokovsko programiranje, a ne python.

Logiku i razmišljanje, a ne bitove i bajtove. Nešto što mogu shvatiti i što će ih motivirati za istraživanje i zabavu, a ne suhoparnu teoriju.

Naravno, sve po malo. Reagirao sam samo na binarne brojeve pobogu! Smiri se.

 

A ovo boldano, da, tipovi podataka su isto što i binarni brojevi. Full ekvivalent. I algoritmi su u uvodu za 5 razred. Tako je.

A ja na faksu imao Algoritmi i strukture podataka na trećoj godini.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 11:08 (Bitanga).
15 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Informatika kao predmet, u osnovnoj školi, je nepotrebna i potpuno bespredmetna. Možda neki dijelovi informatike mogu biti dodatna nastava za one koji žele više ali kao cjloviti predmet je nepotrebna. Srednje škole OK i to one koje su okrenute prema istoj. Korištenje računala treba gledati kao nadogradnju korištenja papira i olovke (nekada ljudi nisu imali taj komfor zapisivanja na papir) pa se tako informatika treba/mora uklopiti u sve predmete i to na način da se aktivno koriste sve mogućnosti koje su nam na raspolaganju (od tipkanja običnog dokumenta, izrade prezentacije, predaje zadaća online, itd...). Jednostavno, informatiku u osnovnim školama treba gledati kao alat kojeg se koristi (bilo za stjecanje znanja ili za obavljanje zadaća). Jahanje po STEM-u i programiranju je suludo. To predmijeva da će svi biti informatičari i inženjeri. Što s onima koji su okrenuti društvenim zanaostima, umjetnosti, sportu i slično? Njih isto trebamo filati s nečim što im nikada neće trebati?

 

Realnost cijele priče je u tome da će se u škole implementirati informatika putem nekog od aktivnih programa, koji se trenutno plaćaju. Zašto? Pa zato jer su svi počeli jahati po informatici a država niti ima volje ni sredstava za edukaciju postojećeg kadra u primjeni novih tehnologija a posebice u nabavci adekvatne opreme. Stoga će moje dijete znanje stjecati na isti način na koji sam to i ja radio (kreda-ploča, olovka-papir) a vjerojatno i idućih ne znam koliko generacija.

Stručnjak za odmaganje...
 
3 0 hvala 0
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
mario.L_hr kaže...

Što s onima koji su okrenuti društvenim zanaostima, umjetnosti, sportu i slično? Njih isto trebamo filati s nečim što im nikada neće trebati?

 

 

 

Pa da, treba, ako možeš učit povijest i zemljopis, glazbeni i likovni, a okrenut si tehnologijama, onda vrijedi i obrnuto.

Inače se radi specijalizacija odmah u djetinjstvu.

Osim toga, globalna je potražnja za programerima i inženjerima svih vrsta. A škole su tu da obrazuju kadar koji treba ljudskom društvu, a ne za zabavu i biro.
Da je više inženjera manje bi bilo ustaša i partizana po forumima ;-)

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 11:34 (Bitanga).
16 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
DarthMarkus kaže...

 

 

 Pitanjce.

 

Da li si roditelj?

Gods are fragile things; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense. – Chapman Cohen
13 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Bitanga kaže...
DarthMarkus kaže...

 1. slažem se, shvati da je lik izvalio da želi djecu učiti programiranju

 2. uvod u prog. bez shvaćanja binarnog brojevnog sustava (tj. tipova podataka) i algoritama nema smisla (po meni), doslovno je u svakoj knjizi iz "uvoda"

 3. slažem se, opet shvati ovdje govorim o običnoj osnovi (pa i logičkoj), ne o naprednim matematičkim operacijama

 

Edit : Povuci to ! Zato se polaže na pedagoškom ona 4 predmeta...Btw, ja faking uopće nisam da uče programiranje u petom, nego djelove računala, povijest, pa čak malo i korištenje programa tipa word.

 

Da, ja sam rekao da bih ih učio programiranju. Pa zato su i dobili hrpe microBitova i računala u škole. Osnovno blokovsko programiranje, a ne python.

Logiku i razmišljanje, a ne bitove i bajtove. Nešto što mogu shvatiti i što će ih motivirati za istraživanje i zabavu, a ne suhoparnu teoriju.

Naravno, sve po malo. Reagirao sam samo na binarne brojeve pobogu! Smiri se.

 

A ovo boldano, da, tipovi podataka su isto što i binarni brojevi. Full ekvivalent. I algoritmi su u uvodu za 5 razred. Tako je.

A ja na faksu imao Algoritmi i strukture podataka na trećoj godini.

 

 

Sve pet. Ponovo se referiram da ja zagovaram osnove, logičke i brojevne, ne da uče pretvaranje u Grayov kod pobogu.

 

Skužaj na preburnoj reakciji i ako sam nastupio podcjenjivački, ali i dalje stojim iza svojih riječi.

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 12:25 (DarthMarkus).
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
mario.L_hr kaže...

Informatika kao predmet, u osnovnoj školi, je nepotrebna i potpuno bespredmetna. ...

 

Realnost cijele priče je u tome da će se u škole implementirati informatika putem nekog od aktivnih programa, koji se trenutno plaćaju. Zašto? Pa zato jer su svi počeli jahati po informatici a država niti ima volje ni sredstava za edukaciju postojećeg kadra u primjeni novih tehnologija a posebice u nabavci adekvatne opreme. Stoga će moje dijete znanje stjecati na isti način na koji sam to i ja radio (kreda-ploča, olovka-papir) a vjerojatno i idućih ne znam koliko generacija.

Prva rečenica je potpuno glupa. Reći kako je informatika nepotrebna ide u kategoriju rečenica "Predmet ______________ je potpuno nepotreban". To stavi od hrvatskog preko vjeronauka do fizike i kemije.

Kao što su svi predmeti u osnovnoj školi osnove osnova tih znanosti, tako vrijedi i za informatiku.

A kako će se koji predmet provoditi ovisi o državno definiranoj politici i lokalno financiranoj školi - što je danas ogroman problem. Mi smo u osnovnjaku imali neusporedivo više opreme nego klinci danas, što ne znači da zbog toga sve moramo gasiti.

15 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Old Iggy kaže...

Prva rečenica je potpuno glupa. Reći kako je informatika nepotrebna ide u kategoriju rečenica "Predmet ______________ je potpuno nepotreban". To stavi od hrvatskog preko vjeronauka do fizike i kemije.

Kao što su svi predmeti u osnovnoj školi osnove osnova tih znanosti, tako vrijedi i za informatiku.

A kako će se koji predmet provoditi ovisi o državno definiranoj politici i lokalno financiranoj školi - što je danas ogroman problem. Mi smo u osnovnjaku imali neusporedivo više opreme nego klinci danas, što ne znači da zbog toga sve moramo gasiti.

To je tvoj pogled na stvar. Ne znači da je ispravan. Zašto bi djeca trebala učiti programiranje u osnovnoj školi? Zašto bi trebala učiti općenite stvari o informatici? Pazi govorimo o osnovnoj školi. Npr klinac iz 5. razreda ima minimalno 8 godina do trenutka kada će tražiti posao. Ako krene na fakultet onda govorimo o 10, 12 ili 13 godina. Znaš i sam što to znači u informatici. Ja sam na FSB-u morao pisati program u Fortranu koji je već tada rijetko tko koristio. Tehnologiju treba koristiti kao alat, jer ona to i jest, a najbolji način usvajanja znanja je svakodnevno korištenje. Oni koji se zainteresiraju više za navedeno područje, imaju dovoljno vremena za savladati potrebna znanja. Programiranje u osnovnoj školi, kao nešto što je obavezno, nema smisla. Netko reče da se traži jako puno programera u svijetu. Isto tako se traži bilo koji specijalista za instalacije (znam iz prve ruke) npr. vodoinstalatere, zavarivače, montažere klima uređaja, montažere ventilacijskih sustava,..... (slična situacija je i u elektro struci). Zar bi zbog toga trebali u osnovnim školama započeti s obukom za ta zanimanja (ne s radom već s teorijskim osnovama)? Naravno da ne. Informatici, kao samostalnom predmetu, je mjesto u srednjoj školi u osnovnoj školi u svakom predmetu treba koristiti i usvajati nove tehnologije (u sklopu samih predmeta).

 

Opreme neće biti nikad i to je fakat. Malo manje automobila za guzonje i ostalih benificija bi riješilo opremanje dobrog dijela škola.

Stručnjak za odmaganje...
17 godina
online
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
mario.L_hr kaže...
Old Iggy kaže...

Prva rečenica je potpuno glupa. Reći kako je informatika nepotrebna ide u kategoriju rečenica "Predmet ______________ je potpuno nepotreban". To stavi od hrvatskog preko vjeronauka do fizike i kemije.

Kao što su svi predmeti u osnovnoj školi osnove osnova tih znanosti, tako vrijedi i za informatiku.

A kako će se koji predmet provoditi ovisi o državno definiranoj politici i lokalno financiranoj školi - što je danas ogroman problem. Mi smo u osnovnjaku imali neusporedivo više opreme nego klinci danas, što ne znači da zbog toga sve moramo gasiti.

To je tvoj pogled na stvar. Ne znači da je ispravan. Zašto bi djeca trebala učiti programiranje u osnovnoj školi? Zašto bi trebala učiti općenite stvari o informatici? Pazi govorimo o osnovnoj školi. Npr klinac iz 5. razreda ima minimalno 8 godina do trenutka kada će tražiti posao. Ako krene na fakultet onda govorimo o 10, 12 ili 13 godina. Znaš i sam što to znači u informatici. Ja sam na FSB-u morao pisati program u Fortranu koji je već tada rijetko tko koristio. Tehnologiju treba koristiti kao alat, jer ona to i jest, a najbolji način usvajanja znanja je svakodnevno korištenje. Oni koji se zainteresiraju više za navedeno područje, imaju dovoljno vremena za savladati potrebna znanja. Programiranje u osnovnoj školi, kao nešto što je obavezno, nema smisla. Netko reče da se traži jako puno programera u svijetu. Isto tako se traži bilo koji specijalista za instalacije (znam iz prve ruke) npr. vodoinstalatere, zavarivače, montažere klima uređaja, montažere ventilacijskih sustava,..... (slična situacija je i u elektro struci). Zar bi zbog toga trebali u osnovnim školama započeti s obukom za ta zanimanja (ne s radom već s teorijskim osnovama)? Naravno da ne. Informatici, kao samostalnom predmetu, je mjesto u srednjoj školi u osnovnoj školi u svakom predmetu treba koristiti i usvajati nove tehnologije (u sklopu samih predmeta).

 

Opreme neće biti nikad i to je fakat. Malo manje automobila za guzonje i ostalih benificija bi riješilo opremanje dobrog dijela škola.

Tko je govorio o programiranju?

Tehnički, osnove informatike su potrebne za svaki posao danas (i u bliskoj budućnosti), što nije slučaj s bilo kojim drugim predmetom. Znači, pravilna upotreba računala, ne znanje kako računalo radi.

Informatika prosječnom učeniku treba danas i za kvalitetnije savladavanje gradiva o.š., o srednjoj ili visokoj naobrazbi da ne govorimo.

Oni koji žele više mogu više bilo privatno bilo dodatno. A opreme lako može biti, dapače, to i nije neka investicija, problem je što kad se oprema nabavi. Nema dovoljno profesora, nema dovoljno metodoloških aplikativnih rješenja, pare su najmanji problem.

Stoga zaboraviti na HW i prograniranje, uputiti klince kako koristiti računalo za lakše savladavanje gradiva i to svih predmeta. A to se danas u dijelu škola norlmalno provodi (van formalnih zahtjeva ministarstava). Kad vidiš što neki nastavnici rade s pametnim pločama, davanjem zadataka van standardnog plana i programa (podjela po grupama, obrade tema, prezentacije itd.) sve je bitno jasnije.

16 godina
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

OŠ = osnove.. korištenja, ne programiranja. Ne dirati trenutno stanje, napredne/koji žele, entuziazam koji po murpyju u kroatistanu funkcionira i daje rezultate.

Programiranje nisu osnove. Osnove su igranje minecrafta.. može i basic-basic.. osnove svih prog.jezika su 'iste', fornext-ifthen.. dok asembler radi isto to u manje čitljivim menmonicima. Učit ih tome, kao učiti kinesko pismo. Učiti ih povijesti i unutar nje spomenuti eniac i bušene kartice je ok.. (i tkalački stan i parni stroj) učiti ih (sve, jednako) programirati ili booleu je kao sve učiti za kirurge-nogometaše.. uz problem, vrijeme, novac, IT koji se za 5g promijeni, za 10 skoro da nema veze, .. dok stanu na noge je prapovijest. Onaj kog to zanima, za to vrijeme će naučiti što god (od informatičkih grana/specijalizacija/niša ili nećeg trećeg) želi ili misli trenutno da želi.. Učiti ih informatici na primjerima binarnog sustava je više u klasi vjeronauka (vjerovanja u nešto, pogotovo nepogriješivost.. jer 'ja' najbolje znam..) :)

-ili kad se kaže, učiti osnovne dijelove.. zašarafiti komponente.. neštiznanja, priučim čobana za 16minuta. Komponente koje će u RL promijeniti sučelje, napon, .. čak ni kućište ne ostane isto, pri tome čoban i dalje baš ništa ne zna, osim što može na traci štancati 2000komada dnevno. Nije cilj ITa zašarafiti ili umetnuti RAM, cilj bi trebao biti, jednog dana, imati FAB i licence, imati knowhow, ne šarafciger..

 

i u tom, knowhow smo OK, snađi se (druže) funkcionira. Manufaktura je pak za blagajnice iz konzuma (koji btw ako netko nije primijetio, nije model-uzor koji je poželjan..).

Što ću reći svom klincu, kamo ga 'gurnuti'... ne znam. Informatika? Preširoko, život, a mi (HR) nema neki veći značaj u IT ind, .. jedino imamo nešto ljudi, koji znaju misliti. Nemojmo još i to pokvariti. Brodogradnja, drvna ind, .. što? A svugdje su računala osnovno sredstvo rada, pri tome im hex ili programiranje možda nikad ne zatrebaju. Učiti ih za odlazak na sjever?... zar smo toliko glupi da do tog mora doći? .. jesmo.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 13:28 (ihush).
 
4 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Voditeljica projekta uvođenja redovne informatike

Ja se iskreno čudim zašto nitko nije zvao BUG-ovce da budu dio ekspertne skupine za informatiku. Nisu ih zvali niti u Emisiju. U otvorenom su mislim pričali o uvođenju informatike mogli su pozvat da netko bude predstavnik iz BUG-a. Denisa možda ili Petrica. Jer sada ispada da o informatici odlučuju tzv eksperti od 50+ godina. Ionako smo svi mi sami morali učiti informatiku uz BUG časopis. Od slaganja računala do instalacije programa a u školi smo učili gluposti.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
Old Iggy kaže...

Tko je govorio o programiranju?

Tehnički, osnove informatike su potrebne za svaki posao danas (i u bliskoj budućnosti), što nije slučaj s bilo kojim drugim predmetom. Znači, pravilna upotreba računala, ne znanje kako računalo radi.

Informatika prosječnom učeniku treba danas i za kvalitetnije savladavanje gradiva o.š., o srednjoj ili visokoj naobrazbi da ne govorimo.

Oni koji žele više mogu više bilo privatno bilo dodatno. A opreme lako može biti, dapače, to i nije neka investicija, problem je što kad se oprema nabavi. Nema dovoljno profesora, nema dovoljno metodoloških aplikativnih rješenja, pare su najmanji problem.

Stoga zaboraviti na HW i prograniranje, uputiti klince kako koristiti računalo za lakše savladavanje gradiva i to svih predmeta. A to se danas u dijelu škola norlmalno provodi (van formalnih zahtjeva ministarstava). Kad vidiš što neki nastavnici rade s pametnim pločama, davanjem zadataka van standardnog plana i programa (podjela po grupama, obrade tema, prezentacije itd.) sve je bitno jasnije.

U temi se često puta spominje programiranje kao ono što trebaju djeca učiti u osnovnoj školi. Po meni je to potpuni promašaj. Onaj tko se zainteresira za to će već naći načina da se time bavi. Sa sigurnošću tvrdim da je to manjina učenika. 

 

Ono što ti pišeš je upravo ono o čemu sam i ja pisao. Naučiti djecu koristiti računala i sve njihove prednosti kao alata. Računalno ih opismeniti a to je najjednostavnije kroz svakodnevno korištenje. Ne da alat bude svrha sam sebi već da im služi za obavljanje zadaća. Ja sam svog klinca naučio da lektiru i sastavke piše u računalu i tijekom pisanja smo prošli formatiranje, stilove i izgled teksta. Prvi put sam mu suflirao a drugi put je sam odradio 90% toga a nakon toga ne trebam ni pregledavati formu. Još kad bi škola prihvaćala takve stvari u elektronskom obliku. Iz prirode je radio prezentaciju vezanu uz gradivo koje su obrađivali i to na način da je trebalo pronaći podatke složiti formu i prezentaciju. Nažalost škola nije imala projektor i računalo za prezentaciju pa ju je predao u papiru. Bez prevelikog zadiranja i štrebanja on je naučio koristiti računalo i računalne programe a moj dojam je da brže i lakše odrađuje neke stvari nego pješice. To je ono o čemu ja pričam. Informatika mora biti u svakom predmetu.

ihush kaže...

Ma sigurno će naši mudraci zahebati stvar. To je 100%. Sjeti se samo prelaska na digitalnu televiziju (da ostanemo bliski temi).

Stručnjak za odmaganje...
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2017 15:20 (mario.L_hr).
10 godina
protjeran
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat
mario.L_hr kaže...
Old Iggy kaže...

Tko je govorio o programiranju?

Tehnički, osnove informatike su potrebne za svaki posao danas (i u bliskoj budućnosti), što nije slučaj s bilo kojim drugim predmetom. Znači, pravilna upotreba računala, ne znanje kako računalo radi.

Informatika prosječnom učeniku treba danas i za kvalitetnije savladavanje gradiva o.š., o srednjoj ili visokoj naobrazbi da ne govorimo.

Oni koji žele više mogu više bilo privatno bilo dodatno. A opreme lako može biti, dapače, to i nije neka investicija, problem je što kad se oprema nabavi. Nema dovoljno profesora, nema dovoljno metodoloških aplikativnih rješenja, pare su najmanji problem.

Stoga zaboraviti na HW i prograniranje, uputiti klince kako koristiti računalo za lakše savladavanje gradiva i to svih predmeta. A to se danas u dijelu škola norlmalno provodi (van formalnih zahtjeva ministarstava). Kad vidiš što neki nastavnici rade s pametnim pločama, davanjem zadataka van standardnog plana i programa (podjela po grupama, obrade tema, prezentacije itd.) sve je bitno jasnije.

U temi se često puta spominje programiranje kao ono što trebaju djeca učiti u osnovnoj školi. Po meni je to potpuni promašaj. Onaj tko se zainteresira za to će već naći načina da se time bavi. Sa sigurnošću tvrdim da je to manjina učenika. 

 

Ono što ti pišeš je upravo ono o čemu sam i ja pisao. Naučiti djecu koristiti računala i sve njihove prednosti kao alata. Računalno ih opismeniti a to je najjednostavnije kroz svakodnevno korištenje. Ne da alat bude svrha sam sebi već da im služi za obavljanje zadaća. Ja sam svog klinca naučio da lektiru i sastavke piše u računalu i tijekom pisanja smo prošli formatiranje, stilove i izgled teksta. Prvi put sam mu suflirao a drugi put je sam odradio 90% toga a nakon toga ne trebam ni pregledavati formu. Još kad bi škola prihvaćala takve stvari u elektronskom obliku. Iz prirode je radio prezentaciju vezanu uz gradivo koje su obrađivali i to na način da je trebalo pronaći podatke složiti formu i prezentaciju. Nažalost škola nije imala projektor i računalo za prezentaciju pa ju je predao u papiru. Bez prevelikog zadiranja i štrebanja on je naučio koristiti računalo i računalne programe a moj dojam je da brže i lakše odrađuje neke stvari nego pješice. To je ono o čemu ja pričam. Informatika mora biti u svakom predmetu.

ihush kaže...

Ma sigurno će naši mudraci zahebati stvar. To je 100%. Sjeti se samo prelaska na digitalnu televiziju (da ostanemo bliski temi).

 Ne vidim zasto je programiranje bauk, ali pocinjati u prvom razredu sa binarnim i heksadecimalnim sustavom je glupost. Djeca nisu jos ni matematiku savladali. Ali to danas nema puno veze sa osnovama prgramiranja. U Engleskoj je koriste Scratch i slicni alati za programiranje za djecu od 8 godina na dalje. Vizualno prgramiranje je relativno jednostavno i uci osnove, a kasnije mogu uci u neke detalje. Ne znam sto bi bio u Hrvatskoj problem prilagoditi program uzrastu.

80ih su u Americi uveli racuanala u sve skole, 90ih imamo dot com bum.

15 godina
offline
Re: Voditeljica projekta uvođenja redovne informat

Naravno da nije problem i da ima odgovarajućih alata ali koji je cilj? Jeli cilj producirati programere odmah nakon osnovne škole ili školovati djecu? Znati se koristiti računalom je isto kao što je nekada bilo čitati i pisati. Programiranje je nešto što se nadograđuje na osnovno znanje a to je korištenje računala.

Stručnjak za odmaganje...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice