Slika digitalna, mane još vidljivije

poruka: 140
|
čitano: 22.553
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Slika digitalna, mane još vidljivije".
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Oli ti ne čitaš što pišem? Sve postavke u programu su identične za oba filea, pa i bitrate. Nisam povećavao bitrate niti smanjivao bilo kojem od fileova, jedina promjena je br. fps. Ali je dupli broj framea pa je i broj podataka dupli. I samim time imaš dupli bitrate. Da dobijem približno sličan file, trebao bih smanjiti bitrate p50 file-u.

 

lol

 

Bitrate se naziva u bps, a ne bpf s razlogom. Ali ako ništa drugo, bar si me nasmijao! Hvala :0)

 

Ali da tebi ugodim, evo, isti bitrate, različiti fps, ista veličina. Za ne povjerovati...

Slika s distribucijom bitova je rađena po sekundama, ali mogu uploadati i distribuciju po slikama ili gop-ovima, ako nekoga zanima.

 

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.10.2010 22:27 (Elles D.).
17 godina
offline
Slika digitalna, mane još vidljivije

Što si koristio kao izvor?

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...

Što si koristio kao izvor?

YE7VID_720_60_P_MVI_1921.MOV

Sample video za Canon 7D.

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...
Bitrate je podatak koji ti postavljaš i predstavlja postavku za koder. Ako je različit bitrate ne možeš tvrditi da su iste postavke, jer nisu. Naravno, ako ima više frame-ova (više podataka), a isti je bitrate, koder mora postići veći stupanj kompresije, koji može postići s ili bez gubitka podataka (kvalitete)

Nonsens. Kada postaviš da se kodira constant quality postavkama, dakle, da output bez obzira na framerate inputa bude jednake kvalitete za 25 fps i za 50 fps, video sa 50 fps će biti veći, ovisno o tome kakav je video. Ako je PRAVI 50 fps video, a ne upconvert sa 25 fps, bitrate će biti veći.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...
Father_Dougal kaže...

Što si koristio kao izvor?

YE7VID_720_60_P_MVI_1921.MOV

Sample video za Canon 7D.

POstavke kodiranja, molit ću lijepo?

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
Elles D. kaže...
Father_Dougal kaže...

Što si koristio kao izvor?

YE7VID_720_60_P_MVI_1921.MOV

Sample video za Canon 7D.

POstavke kodiranja, molit ću lijepo?

bed kaže...

Potpuno je svejedno koje su postavke kodiranja, bitno je da su iste za oba file-a.

he he, šalim se, naravno :0)

 

1pass, abr, 1000kbps.

 

Samo nemoj graknuti "constant quality!!!" jer onda stvarno više nemamo o čemu pričati.

 

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
MrBlc kaže...
Bitrate je podatak koji ti postavljaš i predstavlja postavku za koder. Ako je različit bitrate ne možeš tvrditi da su iste postavke, jer nisu. Naravno, ako ima više frame-ova (više podataka), a isti je bitrate, koder mora postići veći stupanj kompresije, koji može postići s ili bez gubitka podataka (kvalitete)

Nonsens. Kada postaviš da se kodira constant quality postavkama, dakle, da output bez obzira na framerate inputa bude jednake kvalitete za 25 fps i za 50 fps, video sa 50 fps će biti veći, ovisno o tome kakav je video. Ako je PRAVI 50 fps video, a ne upconvert sa 25 fps, bitrate će biti veći.

Ja govorim jedno, a ti se hvataš za to i ubacuješ nešto stoto. Ja nigdje nisam napisao da se kod progressive videa može postići ista kvaliteta uz isti bitrate kao kod interlaced (iako je i to teoretski gotovo pa moguće postići, ali u realnoj situaciji nije moguće), već da zbog same prirode videa i kompresije neće biti potreban duplo veći bitrate iako se uduplala količina sirovih podataka, već će taj bitrate biti negdje između onog za interlaced video i duplog.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Bitrate je podatak koji ti postavljaš i predstavlja postavku za koder. Ako je različit bitrate ne možeš tvrditi da su iste postavke, jer nisu. Naravno, ako ima više frame-ova (više podataka), a isti je bitrate, koder mora postići veći stupanj kompresije, koji može postići s ili bez gubitka podataka (kvalitete)

 

 

Lagano imam 'feeling' da se uopće ne čita što pišem. Je'l to tako teško?

Hajmo ispočetka. Postavke encodera su potpuno identične, ponavljam potpuno identične osim broja framea po sekundi. Pa zar za to treba 3 posta?? Nije mjenjan bitrate niti jednom streamu, već je jedina promjena br. fps. Sjelo? Ako i dalje nije, probaj sam.. Baš ti hvala na objašnjenju što je bitrate i kako se koristi, ne bi mi to nikada palo na pamet..

MrBlc kaže...

Očito nisi shvatio moju poantu, a ta je da je gop postupak kompresije podataka u kojem se ne kompresira sadržaj jednog frame-a, već se smanjuje količina podataka korištenjem sadržaja s prethodnog (ili više prethodnih) frame-ova.

Opet ne čitaš; gop sam spomenuo ja prije nekoliko postova i objasnio i što je tu sporno??

MrBlc kaže...

Ono što je tebe tu možda zbunilo je to što program možda sam postavi veći default bitrate za veći framerate.

Ako se imaš volje igrati, pokušaj jedan film kodirati u i25, te taj isti film kodirati u p50 s istim bitrateom, s 50% većim bitrateom i s duplo većim bitrateom, pa pogledaj rezultate (kvalitetu, ne veličinu file-a, s obzirom da je veličina file-a tu ulazna veličina).

Ništa mene ne zbunjuje, nego tebe. I ne postavlja program sam bitrate.. I upravo sam se poigrao, samo se rezultati ne shvaćaju..

 

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Hajmo ispočetka. Postavke encodera su potpuno identične, ponavljam potpuno identične osim broja framea po sekundi. Pa zar za to treba 3 posta?? Nije mjenjan bitrate niti jednom streamu, već je jedina promjena br. fps.

Slika koju si postavio govori suprotno! Ili trollaš ili si postavio pogrešnu sliku ili nešto ne shvaćaš!

 

Edit: Ne samo to, nego je i ovo što tvrdiš nemoguće. Tri postavke koje su međusobno povezane su framerate, bitrate i Qf (broj bitova po pikselu). Ako mijenjaš framerate, a ne diraš bitrate, Qf se mijenja. Ako mijenjaš framerate i ostavljaš isti Qf, bitrate se mijenja. Tebi se sve 3 vrijednosti različite na prvoj slici.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.10.2010 23:42 (MrBlc).
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

lol

 

Bitrate se naziva u bps, a ne bpf s razlogom. Ali ako ništa drugo, bar si me nasmijao! Hvala :0)

 

Ali da tebi ugodim, evo, isti bitrate, različiti fps, ista veličina. Za ne povjerovati...

Slika s distribucijom bitova je rađena po sekundama, ali mogu uploadati i distribuciju po slikama ili gop-ovima, ako nekoga zanima.

Elles D. kaže...
Father_Dougal kaže...

Što si koristio kao izvor?

YE7VID_720_60_P_MVI_1921.MOV

Sample video za Canon 7D.

Sve jedan biser veći od drugoga.. Još malo pa imaš za ogrlicu..

 

Ako si koristio ova dva filea; file 1 i file 2, tada je jedan 1920 x 1088 / 30 fps, a drugi je 1280 x 720 /60 fps. Kompariraš kruške i jabuke. Btw, ovaj file kojeg si poimence naveo, pa pretpostavljam da nema zabune oko filea i doista je 60 fps, meni u bitviewer-u daje sasvim drugačije podatke. Toliko o kvalitetnom programu i relevantnim podacima..

 

 

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Sve jedan biser veći od drugoga.. Još malo pa imaš za ogrlicu..

 

Ako si koristio ova dva filea; file 1 i file 2, tada je jedan 1920 x 1088 / 30 fps, a drugi je 1280 x 720 /60 fps. Kompariraš kruške i jabuke. Btw, ovaj file kojeg si poimence naveo, pa pretpostavljam da nema zabune oko filea i doista je 60 fps, meni u bitviewer-u daje sasvim drugačije podatke. Toliko o kvalitetnom programu i relevantnim podacima..

Ko o čemu, ti o biserima. Je li čovjek lijepo napisao da je taj file 2 koristio kao izvor, a ona dva filma koja uspoređuje su rezultat enkodiranja tog file s istim bitrateom i s istom rezolucijom, samo s različitim framerateom!??!?!?!?!!?!?

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Slika koju si postavio govori suprotno! Ili trollaš ili si postavio pogrešnu sliku ili nešto ne shvaćaš!

 

Edit: Ne samo to, nego je i ovo što tvrdiš nemoguće. Tri postavke koje su međusobno povezane su framerate, bitrate i Qf (broj bitova po pikselu). Ako mijenjaš framerate, a ne diraš bitrate, Qf se mijenja. Ako mijenjaš framerate i ostavljaš isti Qf, bitrate se mijenja. Tebi se sve 3 vrijednosti različite na prvoj slici.

Sve ja shvaćam, ali očito ti ne. I kažem ti da je moguće. I ono je slika gspota koji čita informacije o file-u, a ne postavke kodera. Postavke kodera su identične za oba file-a i mjenja se isključivo fps. A ti ako ne vjeruješ uzmi Canopus Pro Coder pa isprobaj sam, malo sam već umoran od objašnjavanja. Možeš i/ili bilo koji od adobe alata, samo nemoj gađati stream s gop-om, to smo nadam se riješili. I prvo probaj, pa onda pričaj..

Probao sam i u *.mov, *.avi s više kodeka,  s istim postavkama i ista je stvar. A sada ti ljijepo napravi *.avi, komprimiraj čime god hoćeš, stavi iste postavke samo promijeni fps i postaj podatke. Dok to ne napraviš, zapravo nemamo o čemu pričati..

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...
Elles D. kaže...
Father_Dougal kaže...

Što si koristio kao izvor?

YE7VID_720_60_P_MVI_1921.MOV

Sample video za Canon 7D.

Sve jedan biser veći od drugoga.. Još malo pa imaš za ogrlicu..

 

Ako si koristio ova dva filea; file 1 i file 2, tada je jedan 1920 x 1088 / 30 fps, a drugi je 1280 x 720 /60 fps. Kompariraš kruške i jabuke. Btw, ovaj file kojeg si poimence naveo, pa pretpostavljam da nema zabune oko filea i doista je 60 fps, meni u bitviewer-u daje sasvim drugačije podatke. Toliko o kvalitetnom programu i relevantnim podacima..

 

 

Jesi ti u PMSu možda?

S obzirom da je MrBlc točno protumačio napisano, znam da je probme u tebi :0)

 

 

bed kaže...
MrBlc kaže...

Slika koju si postavio govori suprotno! Ili trollaš ili si postavio pogrešnu sliku ili nešto ne shvaćaš!

 

Edit: Ne samo to, nego je i ovo što tvrdiš nemoguće. Tri postavke koje su međusobno povezane su framerate, bitrate i Qf (broj bitova po pikselu). Ako mijenjaš framerate, a ne diraš bitrate, Qf se mijenja. Ako mijenjaš framerate i ostavljaš isti Qf, bitrate se mijenja. Tebi se sve 3 vrijednosti različite na prvoj slici.

Sve ja shvaćam, ali očito ti ne. I kažem ti da je moguće. I ono je slika gspota koji čita informacije o file-u, a ne postavke kodera. Postavke kodera su identične za oba file-a i mjenja se isključivo fps. A ti ako ne vjeruješ uzmi Canopus Pro Coder pa isprobaj sam, malo sam već umoran od objašnjavanja. Možeš i/ili bilo koji od adobe alata, samo nemoj gađati stream s gop-om, to smo nadam se riješili. I prvo probaj, pa onda pričaj..

Probao sam i u *.mov, *.avi s više kodeka,  s istim postavkama i ista je stvar. A sada ti ljijepo napravi *.avi, komprimiraj čime god hoćeš, stavi iste postavke samo promijeni fps i postaj podatke. Dok to ne napraviš, zapravo nemamo o čemu pričati..

Što nisam to ja napravio gore? Evo, da ne bude zabune: isti je ulazni fajl, iste su postavke kodera, ista je veličina izlaznog fajla, isto je trajanje filma, različit je fps. Kako to objašnjavaš?

Ili češ i ovo ignorirati, jer je očito da nemaš pojma o čemu pričaš i samo trolaš?

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

he he, šalim se, naravno :0)

 

1pass, abr, 1000kbps.

 

Samo nemoj graknuti "constant quality!!!" jer onda stvarno više nemamo o čemu pričati.

 

Moram graknuti jer si napravio nevjerojatnu bedastoću. Ako si stavio fiksni bitrate od jednog megabita, enkoder će za dvostruko više podataka koristiti samo 128 kB po sekundi protočnosti. Sad zamisli da u tih 128 kB moraš ugurati, umjesto jednog jpeg fajla, dva. Ne smiješ prijeći zadanu veličinu jer si tako definirao enkoderom (što je idiotski i van svake pameti!), stoga je jedina stvar koju možeš napraviti spuštanje kvalitete kompresije obje sličice.

Video kompresija progresivnog materijala je prilično slična - da, koriste se informacije prethodnog framea da se nađu sličnosti sa slijedećim te se kodiraju samo razlike - no i dalje ostaje da si ti u 128 kB ugurao informacije o dvije sličice umjesto samo jedne, i onda još tvrdiš da nema razlike.

Naravno da ima razlike, pogotovo ako se desio rez na kadru te ta dva frejma nemaju nikakve sličnosti - rušiš kvalitetu limitiranjem bitratea.

Constant quality je jedini način na koji možeš usporediti koliko je kompleksno kodiranje materijala sa 25 fps ili 50 fps. 50 fps nije samo poduplan frame rate, sa dva ista frejma pa dva ista slijedeća - svi frejmovi se razlikuju.

 

Uzeo sam dotičnu datoteku, te sam ih prekodirao sa istim postavkama x264 enkodera, targeting Quality 23, Default tuning, kroz MeGui. Prvo kodiranje u originalu sa 60 fps, drugo sa dropanim framerateom na 30 fps (zato je drugi video mrvu kraći jer je izbačen frame).

Rezultati su interesantni:

 

General
Complete name                    : C:\Users\FD\Desktop\60fps.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 19.0 MiB
Duration                         : 11s 83ms
Overall bit rate                 : 14.4 Mbps
Writing application              : x264 r1649 c54c47d
Writing library                  : Haali Matroska Writer b0

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.2
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 4 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@3.2
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 11s 83ms
Bit rate                         : 14.1 Mbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 60.000 fps
Resolution                       : 8 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.255
Stream size                      : 18.6 MiB (98%)
Writing library                  : x264 core 98 r1649 c54c47d
Encoding settings                : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=23.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00


 

 

General
Complete name                    : C:\Users\FD\Desktop\30fps.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 10.8 MiB
Duration                         : 11s 67ms
Overall bit rate                 : 8 149 Kbps
Writing application              : x264 r1649 c54c47d
Writing library                  : Haali Matroska Writer b0

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.2
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 4 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@3.2
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 11s 67ms
Bit rate                         : 7 987 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 30.000 fps
Resolution                       : 8 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.289
Stream size                      : 10.5 MiB (98%)
Writing library                  : x264 core 98 r1649 c54c47d
Encoding settings                : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=23.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Kodiranje konstantnim bitrateom neće dati adekvatne rezultate, jer je u pitanju CBR, uvijek isti bitrate neovisno o videu, mogao je biti i 1080p, i dalje bi bio megabit. A slika užasna.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
Elles D. kaže...

he he, šalim se, naravno :0)

 

1pass, abr, 1000kbps.

 

Samo nemoj graknuti "constant quality!!!" jer onda stvarno više nemamo o čemu pričati.

 

Moram graknuti jer si napravio nevjerojatnu bedastoću. Ako si stavio fiksni bitrate od jednog megabita, enkoder će za dvostruko više podataka koristiti samo 128 kB po sekundi protočnosti. Sad zamisli da u tih 128 kB moraš ugurati, umjesto jednog jpeg fajla, dva. Ne smiješ prijeći zadanu veličinu jer si tako definirao enkoderom (što je idiotski i van svake pameti!), stoga je jedina stvar koju možeš napraviti spuštanje kvalitete kompresije obje sličice.

Video kompresija progresivnog materijala je prilično slična - da, koriste se informacije prethodnog framea da se nađu sličnosti sa slijedećim te se kodiraju samo razlike - no i dalje ostaje da si ti u 128 kB ugurao informacije o dvije sličice umjesto samo jedne, i onda još tvrdiš da nema razlike.

Naravno da ima razlike, pogotovo ako se desio rez na kadru te ta dva frejma nemaju nikakve sličnosti - rušiš kvalitetu limitiranjem bitratea.

Constant quality je jedini način na koji možeš usporediti koliko je kompleksno kodiranje materijala sa 25 fps ili 50 fps. 50 fps nije samo poduplan frame rate, sa dva ista frejma pa dva ista slijedeća - svi frejmovi se razlikuju.

Naravno, 1000kbps je tu samo radi dokazivanja da bitrate nema veze s fps-om i ismijavanja "postavke kodera nisu bitne, samo da su iste" teze jednog od sudionika u raspravi. Pa moraš razumijeti što radiš da bi mogao kvalitetno raspravljati o tome.

 

Najbitnija stvar kod kodiranja videa je shvatiti da se kvaliteta ne određuje ispitivanjem svake slike pojedinačno, nego gledanjem videa u cijelosti (da li se netko sjeća sajta koji se testirao mp3 kodiranje tako da gleda u graf frekvencija?).

CQ kompresira svaku sliku jednakom kompresijom. Osim ako nemaš video sačinjen od jedne te iste slike, bitrate će biti dosta veći od potrebnog za gledanje, i on će se (uglavnom) povećavati proporcijalno povećavanjem broja slika - u sekundi ili ukupno, nije bitno, jer ne pričamo o bitrateu.

 

Sad, ako imaš realtime kompresiranje, ne možeš koristiti CQ, nego nekakav ABR, sa strogo ograničenim maksimalnim birtateom i bufferom, i tu dolazi do izražaja ono o čemu pričamo. A to je da za postići istu kvalitetu videa bitrate ne treba rasti proporcionalno s brojem slika po sekundi, nego nešto sporije (~0.10-0.65), ovisno o videu.

 

Probaj onaj video kompresirati s 2000kbps za 30p verziju (SelectOdd(), AssumeFPS() u avisynthu), i 2700kpbs za 60p verziju i reci da li vidiš razliku? Da li ga je potrebno kompresirati s 4000kbps za bi fajlovi izgledali isto?

 

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put sri 20.10.2010 11:25 (Elles D.).
16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Sve ja shvaćam, ali očito ti ne. I kažem ti da je moguće. I ono je slika gspota koji čita informacije o file-u, a ne postavke kodera. Postavke kodera su identične za oba file-a i mjenja se isključivo fps. A ti ako ne vjeruješ uzmi Canopus Pro Coder pa isprobaj sam, malo sam već umoran od objašnjavanja. Možeš i/ili bilo koji od adobe alata, samo nemoj gađati stream s gop-om, to smo nadam se riješili. I prvo probaj, pa onda pričaj..

Probao sam i u *.mov, *.avi s više kodeka,  s istim postavkama i ista je stvar. A sada ti ljijepo napravi *.avi, komprimiraj čime god hoćeš, stavi iste postavke samo promijeni fps i postaj podatke. Dok to ne napraviš, zapravo nemamo o čemu pričati..

Umjesto cijele strane priče i muljanja tipa "ti ne razumiješ, kako da ja to tebi objasnim" mogao si odmah napisati da se radi o enkodiranju konstantnom kvalitetom. I na kraju si dokazao ono što sam ja od početka tvrdio. Za dupli framerate ti ne treba duplo veći bitrate, već 85 % veći da bi dobio jednaku kvalitetu. Koliko sam shvatio, ti si samo smanjio bitrate? Vjerojatno bi taj postotak bio i manji da si radio interlaced video.

 

Father_Dougal kaže...

Kodiranje konstantnim bitrateom neće dati adekvatne rezultate, jer je u pitanju CBR, uvijek isti bitrate neovisno o videu, mogao je biti i 1080p, i dalje bi bio megabit.

S ovim se slažem, ali uz jedan dodatak - CBR ima smisla ukoliko bi se poslje iz orginala i enkodiranog videa radila apsolutna razlika, pa uspoređivala ta apsolutna razlika interlaced videa, te progresive videa sa 100%, 125%, 133%, 150%, 166%, 175% i 200% bitrateom.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

Naravno, 1000kbps je tu samo radi dokazivanja da bitrate nema veze s fps-om i ismijavanja "postavke kodera nisu bitne, samo da su iste" teze jednog od sudionika u raspravi. Pa moraš razumijeti što radiš da bi mogao kvalitetno raspravljati o tome.

 

Sad, ako imaš realtime kompresiranje, ne možeš koristiti CQ, nego nekakav ABR, sa strogo ograničenim maksimalnim birtateom i bufferom, i tu dolazi do izražaja ono o čemu pričamo. A to je da za postići istu kvalitetu videa bitrate ne treba rasti proporcionalno s brojem slika po sekundi, nego nešto sporije (~0.10-0.65), ovisno o videu.

 

Probaj onaj video kompresirati s 2000kbps za 30p verziju (SelectOdd(), AssumeFPS() u avisynthu), i 2700kpbs za 60p verziju i reci da li vidiš razliku? Da li ga je potrebno kompresirati s 4000kbps za bi fajlovi izgledali isto?

 

O, ali bitrate IMA VEZE sa FPSom, što je vidljivo iz oba primjera koja sam dao. Video na 30 FPSa treba maltene dvaput manji bitrate od onog na 60 FPSa da bi bio kodiran istom vizualnom kvalitetom.

Naravno da možeš zacementirati bitrate, no onda ti video neće biti iste kvalitete - osim ako ga ne zacementiraš na neku višu vrijednost od maksimalne gdje na oba videa ne daje primjetne razlike.

No to ne znači da video sa dvaput većim framerateom NE TREBA veći bitrate da bi bio kodiran istom kvalitetom - Ako ciljaš na istu kvalitetu izlaznog videa, onda će onaj sa većim framerateom trebati viši bitrate.

 

I to je to, sva mudrost.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

Ajmo probati drugačije.

 

Da li je broj bitova po sekundi (bitrate) jedina mjera kvalitete?

Da li je bits/(pixel*frame) jedina mjera kvalitete?

 

Father_Dougal kaže...

No to ne znači da video sa dvaput većim framerateom NE TREBA veći bitrate da bi bio kodiran istom kvalitetom - Ako ciljaš na istu kvalitetu izlaznog videa, onda će onaj sa većim framerateom trebati viši bitrate.

I to je to, sva mudrost.

Upravo to, ali ne nužno dvostruko veći, nego x veći. 1<x<2, ovisno o sadržaju i postavkama kodiranja.

 

Uz jednu digresiju, CQ ne znači ista vizualna kvaliteta filma, nego ista kvaliteta slika u filmu.

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put sri 20.10.2010 12:14 (Elles D.).
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

Ajmo probati drugačije.

 

Da li je broj bitova po sekundi (bitrate) jedina mjera kvalitete?

Da li je bits/(pixel*frame) jedina mjera kvalitete?

 

Father_Dougal kaže...

No to ne znači da video sa dvaput većim framerateom NE TREBA veći bitrate da bi bio kodiran istom kvalitetom - Ako ciljaš na istu kvalitetu izlaznog videa, onda će onaj sa većim framerateom trebati viši bitrate.

I to je to, sva mudrost.

Upravo to, ali ne nužno dvostruko veći, nego x veći. 1<x<2, ovisno o sadržaju i postavkama kodiranja.

 

Uz jednu digresiju, CQ ne znači ista vizualna kvaliteta filma, nego ista kvaliteta slika u filmu.

Mjera kvalitete čega točno, videa? Kvaliteta videa ovisi o bitrateu dotičnog. O broju piksela, to jest razlučivosti, ovisi veličina slike, no ne i kvaliteta.

"Vizualna kvaliteta" filma je direktno vezana uz bitrate videa, to jest, kvalitetu kodiranja pojedinog framea - ili je dovoljan ili nedovoljan za dotični video. Za onaj koji sam testirao 256 kbit ne bi bio dovoljan, no 25 Mbit bi bio i više nego adekvatan.

Naravno, ovdje pričam o kodiranju jednog video formata u drugi, kada već imaš finalni proizvod. Ne pričam o kvaliteti transfera filmske vrpce u digitaliju, jer tu puno drugih faktora ulaze u igru.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...

Kvaliteta videa ovisi o bitrateu dotičnog.

Ovisi o bitrate-u, ali bitrate ne predstavlja direktno kvalitetu. Čak je točnije reći da ovisi o broju bitova po pixelu.

 

 

Father_Dougal kaže...

"Vizualna kvaliteta" filma je direktno vezana uz bitrate videa, to jest, kvalitetu kodiranja pojedinog framea - ili je dovoljan ili nedovoljan za dotični video.

 

Tu povezuješ 3 djelomično ovisne varijable na način koji je djelomično točan, ali ne za ono što ti želiš dokazati.

Ljudsko oko ne može percipirati jedan loše kodiran frame, već ukupnu kvalitetu u koju ulazi više frame-ova zbog tromosti oka. Zato je često moguće postići manji prosječni bitrate ako se koristi varijabilna kvaliteta kodiranja nego konstantan CQ.

Istina, vizualna kvaliteta je vezana uz bitrate, ali ima tu još faktora ovisnosti koji idu u prilog progresivnom videu.

 

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Ovisi o bitrate-u, ali bitrate ne predstavlja direktno kvalitetu. Čak je točnije reći da ovisi o broju bitova po pixelu.

Tu povezuješ 3 djelomično ovisne varijable na način koji je djelomično točan, ali ne za ono što ti želiš dokazati.

Ljudsko oko ne može percipirati jedan loše kodiran frame, već ukupnu kvalitetu u koju ulazi više frame-ova zbog tromosti oka. Zato je često moguće postići manji prosječni bitrate ako se koristi varijabilna kvaliteta kodiranja nego konstantan CQ.

Istina, vizualna kvaliteta je vezana uz bitrate, ali ima tu još faktora ovisnosti koji idu u prilog progresivnom videu.

 

Oprosti, kakvih bitova po pikselu?

Kod CQ kodiranja VBR je uključen po defaultu, nemoguće je imati CQ kodiranje bez VBR kodiranja videa. "Variable quality" dobiješ onog trenutka kada koristiš CBR ili jako ograničen ABR način kodiranja.

Vizualna kvaliteta još može ovisiti o matricama i kvantizaciji, no puno više ovisi o bitrateu.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

CQ kompresira svaku sliku jednakom kompresijom. Osim ako nemaš video sačinjen od jedne te iste slike, bitrate će biti dosta veći od potrebnog za gledanje, i on će se (uglavnom) povećavati proporcijalno povećavanjem broja slika - u sekundi ili ukupno, nije bitno, jer ne pričamo o bitrateu.

Biser + 1

 

CQ stoji za constant quality. A to je mode u kojem definiraš minimalni i maksimalni bitrate (quantization level), a ono što dobijaš je konstantna kvaliteta. I bitrate nije isti već ovisno o pojedinoj sličici se mjenja, zadržavajući isti nivo kvalitete prikaza. Ono što ti opisuješ se zove CBR ili constant bitrate i to je postupak komprimiranja svake slike jednakom kompresijom.

 

16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Umjesto cijele strane priče i muljanja tipa "ti ne razumiješ, kako da ja to tebi objasnim" mogao si odmah napisati da se radi o enkodiranju konstantnom kvalitetom. I na kraju si dokazao ono što sam ja od početka tvrdio. Za dupli framerate ti ne treba duplo veći bitrate, već 85 % veći da bi dobio jednaku kvalitetu. Koliko sam shvatio, ti si samo smanjio bitrate? Vjerojatno bi taj postotak bio i manji da si radio interlaced video.

Hajde smiri hormončeke i živce i čitaj ponovo. Kada sam ja to pobogu rekao konstantna kvaliteta? Rekao sam CBR, tj. naglasio sam da se bitrate ne mijenja. Koliko ti se puta treba reći da je bitrate konstantan??

Znaš šta, u mulju si ti jer teoretiziraš a nemaš 3 čiste probati. Lijepo uzmi adobe alat, radi *avi, stavi constant bitrate u kojem god kodeku hoćeš i napravi to sa 25 i 50 fps. I nakon toga teoretiziraj..

 

16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

@Elles i Mr_Blic,

 

Tema je digitalna televizija, a raspravljamo o p25 i p50 digitalnog broadcasta. 720p50, kao i 1080i, 1080p25, 1080p50 standarde propisuje EBU - TECH 3299 specifikacija. Razliku možemo gledati kroz 1080p25 i 1080p50. A u analognom signalu za 1080p25 je bandwidth po RGB skali 74,2 MHz, a za 1080p50 je 148,5 MHz - točno duplo. Sama logika kaže da ta dva signala komprimirana ne mogu imati isti bandwidth s istom kvalitetom. O čemu pričamo??

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

@Elles i Mr_Blic,

 

Tema je digitalna televizija, a raspravljamo o p25 i p50 digitalnog broadcasta. 720p50, kao i 1080i, 1080p25, 1080p50 standarde propisuje EBU - TECH 3299 specifikacija. Razliku možemo gledati kroz 1080p25 i 1080p50. A u analognom signalu za 1080p25 je bandwidth po RGB skali 74,2 MHz, a za 1080p50 je 148,5 MHz - točno duplo. Sama logika kaže da ta dva signala komprimirana ne mogu imati isti bandwidth s istom kvalitetom.

Kažu da pametniji popuštaju, tako da... čujemo se na nekoj drugoj temi, nadam se ne o signalu i kompresiji.

Temu zaključujem stanjem u kojem me bed-ovo "logično" zaključivanje o stvarima o kojima nema pojma ostavlja.

bed kaže...

O čemu pričamo??

O nečemo što očito nikada nećeš shvatiti...

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put sri 20.10.2010 20:02 (Elles D.).
16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Hajde smiri hormončeke i živce i čitaj ponovo. Kada sam ja to pobogu rekao konstantna kvaliteta? Rekao sam CBR, tj. naglasio sam da se bitrate ne mijenja. Koliko ti se puta treba reći da je bitrate konstantan??

Bitrate je po definiciji broj bitova u sekundi. Veličina file-a (uz konstantni, zadani bitrate) = bitrate*duljina(u sekundama)/8 bez obzira na rezoluciju, framerate, trenutnog predsjednika SAD-a, padaju li sjekire vani, koji je codec i sl.

Sad, da te podsjetim:

bed kaže...

Potpuno je svejedno koje su postavke kodiranja, bitno je da su iste za oba file-a. I naravno da je pri istim postavkama p50 veći, pa to govorim cijelo vrijeme. I pri istim postavkama je 2 x fps, tj 2 x bitrate = 2 x veličina filea. Vidi sliku 1. vidi se i fps i bitrate.

Ti tvrdiš da je pri istim postavkama, s konstantnim (i istim) bitrateom, bitrate veći. To je u kontradikciji!

Mislim da polako, ali sigurno sam sebe diskreditiraš!

 

bed kaže...

Sama logika kaže da ta dva signala komprimirana ne mogu imati isti bandwidth s istom kvalitetom. O čemu pričamo??

U teoretskom slučaju ta dva signala mogu komprimirana imati isti bandwidth s istom kvalitetom, a u realnom slučaju teško, ali isto tako nije potreban ni duplo veći bandwidth kao kod nekompresiranog signala. O tome mi pričamo.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
17 godina
online
Slika digitalna, mane još vidljivije

Eh, nemogu odustati...

 

Kad ste se već uhvatili EBU-ija, evo par linkova za oni koje žele naučiti, odnosno utvrditi gradivo.

 

http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_301-editorial.html

http://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3334.pdf

http://www.fonction-cinema.ch/documents/4%20infos%20UER.pdf

http://bura.brunel.ac.uk/retrieve/3094/license.txt

 

Posebno preporučam posljednja dva linka gdje se nalaze zaključci o odnosu potrebnih birtatea "i" i "p" formata, te koliki je bitrate potreban 720p25 da bi bio jednako kvalitetan kao 720p50, u digitalnom kompresiranom formatu (bad, d-i-g-i-t-a-l-n-o-m, ne nekompresiranom ananlognom).

 

Uživatje u čitanju i nemojte preskakati stranice...

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Moj PC  
1 1 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

Temu zaključujem stanjem u kojem me bed-ovo "logično" zaključivanje o stvarima o kojima nema pojma ostavlja.

Eh, baš ti imaš pojima; kako ono ide, interlacani stram ima duplo manje informacija od progresivnog, a CQ je ustvari konstantni bitrate.. Lupetaš, ali barem me uveseljavaš gifićima..

MrBlc kaže...

Ti tvrdiš da je pri istim postavkama, s konstantnim (i istim) bitrateom, bitrate veći. To je u kontradikciji!

Mislim da polako, ali sigurno sam sebe diskreditiraš!

Upravo tako. Pri postavkama konstantnog bitrate-a u programu, dobiveni p50 file ima veći bitrate. I pusti ti sad logiku, nego probaj. Dakle napravi *avi kao što sam već rekao i probaj, ovako s teoretiziranjem diskreditiraš ti sebe. Pa je'l to tako teško??

MrBlc kaže...

U teoretskom slučaju ta dva signala mogu komprimirana imati isti bandwidth s istom kvalitetom, a u realnom slučaju teško, ali isto tako nije potreban ni duplo veći bandwidth kao kod nekompresiranog signala. O tome mi pričamo.

Niti u teoretskom slučaju, a još manje praktičnom, ta dva signala ne mogu biti istog bandwidtha i iste kvalitete, osim ako nisi izmislio kodek koji ima omjer kompresije 100%. A u stvarnosti oni to niti nisu, jer da ne postoje zahtjevi za veći bandwidth, već bi postojao broadcasting na 1080p50..

Ja nisam niti rekao da da bandwidth mora biti dupli (gdje si to pročitao); to ovisi o stupnju kompresije, ali definitivno ne može biti isti.

 

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...
Elles D. kaže...

Temu zaključujem stanjem u kojem me bed-ovo "logično" zaključivanje o stvarima o kojima nema pojma ostavlja.

Eh, baš ti imaš pojima; kako ono ide, interlacani stram ima duplo manje informacija od progresivnog, a CQ je ustvari konstantni bitrate.. Lupetaš, ali barem me uveseljavaš gifićima..

 

Ajde, barem nešto :0)

 

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

Posebno preporučam posljednja dva linka gdje se nalaze zaključci o odnosu potrebnih birtatea "i" i "p" formata, te koliki je bitrate potreban 720p25 da bi bio jednako kvalitetan kao 720p50, u digitalnom kompresiranom formatu (bad, d-i-g-i-t-a-l-n-o-m, ne nekompresiranom ananlognom).

Pa što nisi izvadio te podatke gdje se spominje koliki je bitrate potreban za 720p25, a koliki za 720p50? Nekako čisto sumnjam da su u tim dokumentima jer 720p25 nije EBU specifikacija.. Ja ih ne vidim. Ali hajde, vidim da barem shvaćaš da bitrate nije isti..

 

A što ti shvaćaš kad kažem komprimirani signal, da je analogni?? A i prije 2 posta si rekao da si gotov s temom, ili sam si i to zamislio?

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice