Slika digitalna, mane još vidljivije

poruka: 140
|
čitano: 22.536
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Slika digitalna, mane još vidljivije".
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Mirko935 kaže...
apoteka kaže...
ili kad puste film u 16:9, ali stave pola titla na film, pola na crnu traku ispod
to mi je isto drago

Ovo mi je apsolutno najdraže, i onda imaš izbor hoćeš li gledati film windowboxan; zumirano sa samo gornjim redom titlova; ili razvučeno... Baš su divne naše televizije, sve kreteni notorni. Zar je tako teško staviti titlove na sliku pa da barem mogu normalan zoom koristiti??

HRT, primjerice, često dobije filmove već snimljene u tom formatu, tako da ti je uzalud pljuvanje po televiziji; pljuj po distributerskim kućama.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
15 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
Mirko935 kaže...

Ovo mi je apsolutno najdraže, i onda imaš izbor hoćeš li gledati film windowboxan; zumirano sa samo gornjim redom titlova; ili razvučeno... Baš su divne naše televizije, sve kreteni notorni. Zar je tako teško staviti titlove na sliku pa da barem mogu normalan zoom koristiti??

HRT, primjerice, često dobije filmove već snimljene u tom formatu, tako da ti je uzalud pljuvanje po televiziji; pljuj po distributerskim kućama.

Ma pljujem po cijeloj TV industriji jer žive u vremenu pola stoljeća iza nas.

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...

Nikad ne možeš uspoređivati sliku koja nastaje jednoprolaznim kodiranjem u realnom vremenu, gdje je buffer eventualno jednu do dvije sekunde, više nego nedovoljno za kvalitetno kodiranje - ako je buffer veći, onda je i kašnjenje programa veće. Uzmi bilo koji enkoder, i kodiraj sa Constant Quality jednoprolazno video, pa ćeš vidjeti da enkoderi padaju na detaljima slike kao što su valovi mora, trava na terenu, vrlo brzi švenkovi, te prijelaz u bijelo.

Što nisam to i rekao?

I ako se ne varam, OiV DVB ima buffer od pola sekunde, sudeći po I frameovima, i kašnjenje oko 3 sekunde, sudeći po satu prije dnevnika :0)

EDIT: CQ neće padati na tome, ako nema limitiran maksimalni buffer. Avg bitrate će definitivno pasti, bez obzira na buffer, osim ako scena nije dovoljno kratka.

 

Father_Dougal kaže...

Što se interlace slike tiče, to je standard za emitiranje SD televizije, i kao takav će ostati. Pokreti su fluidniji kada imaš 50 poluslika interlaceanih, nego 25 progresivnih. Vrlo bitno za sportove te emisije sa puno pokreta.

Of course, bio je standard u analognom dobu - i onda ga nastave vući u digitalno doba.

Ali digitalne televizije ne znaju što s time pa rade deintarlace da dobiju progresivnu sliku koju mogu prikazati i koja ispada, hm, svakako, jer ovisi od proivođaća do proizvođaća.

 

Eto, zato moj vapaj iz prošlog posta - pročitaj ponovo za čime vapim pa reci jel' imaš što protiv toga :0)

 

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put ned 17.10.2010 20:08 (Elles D.).
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...
Of course, bio je standard u analognom dobu - i onda ga nastave vući u digitalno doba.

Ali digitalne televizije ne znaju što s time pa rade deintarlace da dobiju progresivnu sliku koju mogu prikazati i koja ispada, hm, svakako, jer ovisi od proivođaća do proizvođaća.

 

Eto, zato moj vapaj iz prošlog posta - pročitaj ponovo za čime vapim pa reci jel' imaš što protiv toga :0)

 

Još uvijek je standard. CRT televizori nisu u stanju prikazati ikakvu drugačiju sliku osim interlaced. DVB-T prijemnici i DVD playeri, kada ih spajaš na CRT televizor kroz scart ili composite out daju isključivo interlaced signal. Progressive je počeo ulaziti u modu tek otkako je plazmi i LCD televizora. A ruku na srce, još uvijek je u HR CRT televizor standard, i bit će još barem deset godina.

A što se deinterlacea tiče, sorry kid, ali ti algoritmi bi trebali biti rješeni od strane proizvođača :)

 

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Mirko935 kaže...

Ma pljujem po cijeloj TV industriji jer žive u vremenu pola stoljeća iza nas.

Ma naravno, a ti si koristio mpeg1, mpeg2 i mpeg4 video codec i prije nego što su oni ušli u televizijsku distribuciju, a doma koristiš SDI za spajanje televizora i blueray playera već 15 godina.

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...

Još uvijek je standard. CRT televizori nisu u stanju prikazati ikakvu drugačiju sliku osim interlaced. DVB-T prijemnici i DVD playeri, kada ih spajaš na CRT televizor kroz scart ili composite out daju isključivo interlaced signal. Progressive je počeo ulaziti u modu tek otkako je plazmi i LCD televizora. A ruku na srce, još uvijek je u HR CRT televizor standard, i bit će još barem deset godina.

A što se deinterlacea tiče, sorry kid, ali ti algoritmi bi trebali biti rješeni od strane proizvođača :)

 

Pa neka DVB prijemnici isporuče interlaced izlaz kad ih spajaš na CRT-ove. Neka bace pola informacija kroz prozor, koja se i onako ne vidi na tim monitorima. A neka sve radi kako treba za ljude koji idu u korak s vremenom :0)

 

Pa i jesu riješeni, ali jednom uništena slika može biti samo manje ili više loše deinterlacana.

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
15 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
Mirko935 kaže...

Ma pljujem po cijeloj TV industriji jer žive u vremenu pola stoljeća iza nas.

Ma naravno, a ti si koristio mpeg1, mpeg2 i mpeg4 video codec i prije nego što su oni ušli u televizijsku distribuciju, a doma koristiš SDI za spajanje televizora i blueray playera već 15 godina.

Pa zapravo i jesam, osim SDI-a, za to čudo prvi put čujem. Thanks :)

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
deckard kaže...

Ja još kužim ljude koji to rade na LCD-ima i plazmama u strahu da im se ne "zaprže", al ekipa je to radila i na 16:9 CRT-ovima iz čistog snobizma ili "tehnika narodu" sindroma  Smijeh  . Koliko sam žući prolijao s takvima dok nisam shvatio da nema smisla, kao bi nam istočni susjedi rekli, ispravljati krivu Drinu.

To ti je zbog efekta velike guzice. Gleda ženska razvučenu sliku i govori: "hm, kad ovako prebacim, ona glumica ima veće dupe nego ja, ostavit ću ja ovako".

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
17 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Elles D. kaže...

Pa neka DVB prijemnici isporuče interlaced izlaz kad ih spajaš na CRT-ove. Neka bace pola informacija kroz prozor, koja se i onako ne vidi na tim monitorima. A neka sve radi kako treba za ljude koji idu u korak s vremenom :0)

 

Pa i jesu riješeni, ali jednom uništena slika može biti samo manje ili više loše deinterlacana.

Ma kojih pola informacija? :)

Jesi li ti ziher da kontaš kako interlacean video "funkcionira"? :)

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...
Elles D. kaže...

Pa neka DVB prijemnici isporuče interlaced izlaz kad ih spajaš na CRT-ove. Neka bace pola informacija kroz prozor, koja se i onako ne vidi na tim monitorima. A neka sve radi kako treba za ljude koji idu u korak s vremenom :0)

 

Pa i jesu riješeni, ali jednom uništena slika može biti samo manje ili više loše deinterlacana.

Ma kojih pola informacija? :)

Jesi li ti ziher da kontaš kako interlacean video "funkcionira"? :)

Sve se više i ja to za tebe pitam...

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

Father_dougal je u pravu. Ne baca se pola informacija u interlaced streamu. Količina informacija je ista kao i u progresivnom streamu.

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Father_dougal je u pravu. Ne baca se pola informacija u interlaced streamu. Količina informacija je ista kao i u progresivnom streamu.

Hoćeš reći da je ista količina informacije u p50 i i50?

Nadam se da ne...

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
16 godina
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

Ista je količina informacija, radi se samo o različitom prikazivanju tih informacija.

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
dejo6 kaže...

Ista je količina informacija, radi se samo o različitom prikazivanju tih informacija.

A argument je?

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
17 godina
offline
Slika digitalna, mane još vidljivije

Nema tu nekog argumenta. Interlacean video se sastoji od 2 fielda u jednom frameu, što znači da ima 50 fieldova u jednoj sekundi PAL videa. Dva fielda se međusobno isprepliću na način da ih tvoje oko percipira oba kao jedan puni frame na način da se u prvom prolazu na TVu iscrtavaju samo neparne linije, a u drugom prolazu samo parne linije. Te linije su pomaknute u vremenu, stoga kad ih se kombinira u "progressive frame", on ne mora biti oštar... pokret unutar videa nastavlja se u svakom od tih fieldova. Stoga je interlaceana slika puno fluidnijih pokreta. I teška za deinterlace.

 

Više informacija ovdje, ovdje, ovdje i ovdje.

 

Ima još informacija, i to masu...

I thought my Uncle Tommy was wearing black socks, but when I looked at them closely, they were just very, very, very, very, very, very, very, very, very dark blue.
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Father_Dougal kaže...

Nema tu nekog argumenta. Interlacean video se sastoji od 2 fielda u jednom frameu, što znači da ima 50 fieldova u jednoj sekundi PAL videa. Dva fielda se međusobno isprepliću na način da ih tvoje oko percipira oba kao jedan puni frame na način da se u prvom prolazu na TVu iscrtavaju samo neparne linije, a u drugom prolazu samo parne linije. Te linije su pomaknute u vremenu, stoga kad ih se kombinira u "progressive frame", on ne mora biti oštar... pokret unutar videa nastavlja se u svakom od tih fieldova. Stoga je interlaceana slika puno fluidnijih pokreta. I teška za deinterlace.

 

Više informacija ovdje, ovdje, ovdje i ovdje.

 

Ima još informacija, i to masu...

Interlacean video ima jednako informacija kao i progresivni, uz fluidnije pokrete samo ako ima duplo veći framerate, a u upotrebu se uveo isključivo zbog načina rada CRT-a i ljudske percepcije.

 

Upravo glavni problem kod deinterlace-a je to što nedostaje ogromna količina informacija - između 0% i 50% ovisno o "pokretu". Ako se prizor potpuno promijenio tada nedostaje 50% informacije. To je argument koji govori u prilog činjenici da progresivna slika ima više informacija. Iz progresivne lako možeš napraviti interlaced (istog framerate-a), a obrnuto je problem - informacije je lakše oduzeti nego pokušati rekonstruirati aproksimacijom.

 

Naravno, ovo sve vrijedi ako framerate interlaced video   definiraš kao broj poluslika u sekundi. Ako definiraš kao broj parova poluslika (broj "kompletnih" slika) onda to naravno ne vrijedi, ali samo zato što po definiciji jednaki framerate znaći zapravo duplo veći framerate u korist interlaced video.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Upravo glavni problem kod deinterlace-a je to što nedostaje ogromna količina informacija - između 0% i 50% ovisno o "pokretu". Ako se prizor potpuno promijenio tada nedostaje 50% informacije. To je argument koji govori u prilog činjenici da progresivna slika ima više informacija. Iz progresivne lako možeš napraviti interlaced (istog framerate-a), a obrnuto je problem - informacije je lakše oduzeti nego pokušati rekonstruirati aproksimacijom.

Krivi argument. Ne nedostaje informacija u interlace streamu. Dapače u pokretu, ako baš misliš na pokrete, tada interlaced stream ima 'više informacija' samog pokreta. Ali da definiramo što su informacije; ako smatramo da je osnovna informacija veličina slike, tj. rezolucija - broj pixela, tada i progresivni i interlacani stream ima istu količinu informacija. Ako se prizor mjenja, kako ti kažeš u jednom frame-u, tada je interlacani stream ima informacije o pokretu jer 'lupa' 2 fielda po frameu, dok to progresivni tu informaciju nema jer radi 1/1 frame. Dakle logika ne stoji.

Iz progresivne slike, nije baš tako jednostavno napraviti pravi interlaced stream, jer moraš raditi motion interpolaciju da dobiješ podatke kojih u progresivnom streamu ne postoje. Ali to se zapravo niti ne radi jer progresivnu sliku ionako gledaš interlacano na tv-u bez problema, a tv ti pokazuje umjesto 2 različita fielda interlacanog streama, 2 x isti frame progresivnog streama - svaku drugu liniju framea. Slažem se da je teže interlacani stream ispravno pretvoriti u progresivni.

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Interlacean video ima jednako informacija kao i progresivni, uz fluidnije pokrete samo ako ima duplo veći framerate, a u upotrebu se uveo isključivo zbog načina rada CRT-a i ljudske percepcije.

Upravo to. Ukoliko nema, događa se da si izgubio pola informacije, odnosno parne i neparne linije po odgovarajućem fieldu.

 

Ovdje bih dodao da još jedan razlog zašto je "i" postao miljenik analogije - a to je količina informacije. U nekompresiranom svijetu (analogiji) količina podataka kad udvostručiš broj slika se udupla. Uzimajući u obzir tromost oka kojem možeš podvaliti dvije poluslike i ono će i dalje biti zadovoljno, interlaced signal se nametnuo kao savršen način za dobivanje fluidnijih pokreta uz zadržavanje iste količine podataka i prividne količine informacije koju oko dobije.

 

U digitalnom svijetu, u kojem se koristi kompresija prije prijenosa padataka, argument količine podataka pada u vodu. p25 ili p50 je tu negdje kad se kompresiraju, i zahtjevaju manji bitrate nego interlaced signal.

 

MrBlc kaže...
Upravo glavni problem kod deinterlace-a je to što nedostaje ogromna količina informacija - između 0% i 50% ovisno o "pokretu". Ako se prizor potpuno promijenio tada nedostaje 50% informacije. To je argument koji govori u prilog činjenici da progresivna slika ima više informacija. Iz progresivne lako možeš napraviti interlaced (istog framerate-a), a obrnuto je problem - informacije je lakše oduzeti nego pokušati rekonstruirati aproksimacijom.

I zato je proces deinterlacinga horor. Još kad uzmeš u obzir da linije nisu samo sekvencijalne u vremenu, nego i pomaknute u prostoru, dobiješ nešto je nemoguće ispravno prikazati - osim na CRT televizoru.

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put pon 18.10.2010 21:11 (Elles D.).
17 godina
protjeran
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
MrBlc kaže...

Upravo glavni problem kod deinterlace-a je to što nedostaje ogromna količina informacija - između 0% i 50% ovisno o "pokretu". Ako se prizor potpuno promijenio tada nedostaje 50% informacije. To je argument koji govori u prilog činjenici da progresivna slika ima više informacija. Iz progresivne lako možeš napraviti interlaced (istog framerate-a), a obrnuto je problem - informacije je lakše oduzeti nego pokušati rekonstruirati aproksimacijom.

 

Naravno, ovo sve vrijedi ako framerate interlaced video   definiraš kao broj poluslika u sekundi. Ako definiraš kao broj parova poluslika (broj "kompletnih" slika) onda to naravno ne vrijedi, ali samo zato što po definiciji jednaki framerate znaći zapravo duplo veći framerate u korist interlaced video.

 Količina informacija je ista, samo je napravljena mala trgovina - ja tebi dvostrukove više "fieldova" (poluslika), ti meni dvostruko manju vertikalnu rezoluciju :)

 Što se tiče frame vs field u kontekstu ove rasprave, sve je već definirano. Frame je kompletna slilka, field je poluslika. To se dosljedno primjenjuje tako da kod oznake formata uvijek pišemo frameove pa će 576i50 biti pisan kao 576i/25, 720p/50, 1080i/25 pa 1080p/50...

16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

'I' je nastao zbog limita tehnologije u to vrijeme kad je nastajao. Bio je problem progurati količinu podataka cijele slike, pa su se dosjetili da guraju duplo manju sliku duplo većom frekvencijom. I eto nam naslijeđa stare tehnologije.

 

Zapravo je ispravno pisati 25p i 25i, gdje je normalno da 'i' varijanta ima 50 fieldova. Danas se eksperimentira i s stvarnih 50 frameove u sec (pravih progresivnih - cijelih), pa postoji i p50 varijanta, ali mislim da to još nije nigdje u funkciji u smislu broadcastinga. Bez obzira na to ako kompariraš p25 i p50, tada p50 ima duplo veći broj frameova, pa je komprimirani file duplo veći. A interlacani stream pri manjem bitrateu je kvalitetniji od progresivnog u smislu kvalitete prikaza.

 

Naravno da su fieldovi u interlace streamu vremenski pomaknuti u odnosu na frame, to je najmanji problem. Problem je što su ti fieldovi različiti. A deinterlacanje je nauka za sebe i može se napraviti poprilično dobar materijal, premda nikada ne savršen.

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Zapravo je ispravno pisati 25p i 25i, gdje je normalno da 'i' varijanta ima 50 fieldova. Danas se eksperimentira i s stvarnih 50 frameove u sec (pravih progresivnih - cijelih), pa postoji i p50 varijanta, ali mislim da to još nije nigdje u funkciji u smislu broadcastinga. Bez obzira na to ako kompariraš p25 i p50, tada p50 ima duplo veći broj frameova, pa je komprimirani file duplo veći. A interlacani stream pri manjem bitrateu je kvalitetniji od progresivnog u smislu kvalitete prikaza.

Naravno da su fieldovi u interlace streamu vremenski pomaknuti u odnosu na frame, to je najmanji problem. Problem je što su ti fieldovi različiti.

Ovo i je poanta. i25 ima fluidnije pokrete od p25, a na štetu vertikalne rezolucije i problema deinterlacije. Naravno, na CRT-u je to sve super, ali CRT je na zalazu.

Ono što je važno je to da se u progresivnom stream-u dva susjedna frame-a manje razlikuju od dva susjedna field-a ko inerlaced streama. Isto tako, kod p50 je manja razlika među susjednim frame-ovima nego kod p25. Zbog toga je moguć veći stupanj kompresije, pa p50 ne zahtjeva duplo veći bandwidth ni od i25 ni od p25. Istina je, zahtjeva veći, ali ne duplo.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

Zapravo stoji to što kažeš više-manje, ali kad već cijepidlačimo :o)..

U stvari, nema to veze s samom kompresijom ili bolje rečeno kodekom. Radi se o grupiranju više frameova u gop-ove, gdje se ionako prikazuju razlike u tim frame-ovima. Ako uzmeš npr. *avi format ili neki drugi koji ne koristi gopove i koristiš isti avc/h264 kodek, ili bilo koji drugi, razlika će biti dupla jer je 50fps = 2 x 25fps. Duplo veći broj framea = duplo više podataka. Svaki frame je za sebe i komprimirao ti to čime hoćeš, rezultat će biti cca x2. Vjerujem da je situacija drugačija u gop varijanti, ali nisam probao jer mi niti jedan koder ne želi raditi 50fps u gopu (u frameu ide). Evo primjera;

isti file 25/50 fps - h264 isti file 25/50 fps - h264
Huffyuv i h264 u 25/50 fps Huffyuv i h264 u 25/50 fps
17 godina
online
Slika digitalna, mane još vidljivije

Još da znamo postavke kodiranja...

 

Ali pretpostaviti ću da si koristio CQ/CRF mod za x264, što za ovaj test nema smisla. Ako svaki frame kompresiraš istim Q, normalno da će ovaj drugi fajl biti veći :0)

 

Kodiraj 25p video s 1000 kbps pa onda vidi koliki ti bitrate treba za dobiti istu/sličnu kvalitetu u 50p verziji.

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije

Potpuno je svejedno koje su postavke kodiranja, bitno je da su iste za oba file-a. I naravno da je pri istim postavkama p50 veći, pa to govorim cijelo vrijeme. I pri istim postavkama je 2 x fps, tj 2 x bitrate = 2 x veličina filea. Vidi sliku 1. vidi se i fps i bitrate.

17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.10.2010 13:37 (Elles D.).
17 godina
protjeran
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Danas se eksperimentira i s stvarnih 50 frameove u sec (pravih progresivnih - cijelih), pa postoji i p50 varijanta, ali mislim da to još nije nigdje u funkciji u smislu broadcastinga.

 Emitira se, itekako. za evropu su, kroz EBU dogovorena 4 formata. Prvi je, pogodi - 720p/50 (drugo je pitanje što je na ulazu u produkcijski lanac, ali to vrijedi za sve formate), kod onih koji emitiraju 1080i/25 često na ulazu koriste 1440 vodoravne rezolucije, a 1080p/50 neće tako skoro zaživjeti jer treba veću propusnost a slobodnog "etera" nigdje...

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Potpuno je svejedno koje su postavke kodiranja, bitno je da su iste za oba file-a. I naravno da je pri istim postavkama p50 veći, pa to govorim cijelo vrijeme. I pri istim postavkama je 2 x fps, tj 2 x bitrate = 2 x veličina filea. Vidi sliku 1. vidi se i fps i bitrate.

Ako u programu postaviš dupli bitrate, normalno je da će file biti duplo veći, bez obzira na rezoluciju i broj frameova. Poanta je da tebi ne treba duplo veći bitrate kod progressive videa za dobit istu KVALITETU (napomena: kvaliteta nije isto što i bitrate ili bitrate/frame-u). Naravno, to se odnosi na formate koji koriste gop-ove. Gop-ovi su zapravo ništa drugo nego kompresija kod koje se koriste podatci s prethodnog frame-a da bi se smanjila količina podataka za novi frame. Što su frame-ovi sličniji veći je stupanj kompresije, pa progressive video daje veći stupanj kompresije.

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
17 godina
online
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Egregični kaže...
bed kaže...

Danas se eksperimentira i s stvarnih 50 frameove u sec (pravih progresivnih - cijelih), pa postoji i p50 varijanta, ali mislim da to još nije nigdje u funkciji u smislu broadcastinga.

 Emitira se, itekako. za evropu su, kroz EBU dogovorena 4 formata. Prvi je, pogodi - 720p/50 ...

Kao da su mene pitali... :0) Još samo da dođe kod nas...

 

MrBlc kaže...

Ako u programu postaviš dupli bitrate, normalno je da će file biti duplo veći, bez obzira na rezoluciju i broj frameova.

Ja sam s prethodnim postom odustao od daljnjeg objašnjavanja, ali vidim da ti još imaš snage. Sretno...

Always code as if the one ending up maintaining your code is a violent psychopath who knows where you live.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
Egregični kaže...

 Emitira se, itekako. za evropu su, kroz EBU dogovorena 4 formata. Prvi je, pogodi - 720p/50

Znam i ja da postoji, pitanje je da li emitira itko taj format. (ne mislim na dowscale i sl.)

MrBlc kaže...
bed kaže...

Potpuno je svejedno koje su postavke kodiranja, bitno je da su iste za oba file-a.

Ako u programu postaviš dupli bitrate, normalno je da će file biti duplo veći, bez obzira na rezoluciju i broj frameova. Poanta je da tebi ne treba duplo veći bitrate kod progressive videa za dobit istu KVALITETU (napomena: kvaliteta nije isto što i bitrate ili bitrate/frame-u). Naravno, to se odnosi na formate koji koriste gop-ove. Gop-ovi su zapravo ništa drugo nego kompresija kod koje se koriste podatci s prethodnog frame-a da bi se smanjila količina podataka za novi frame. Što su frame-ovi sličniji veći je stupanj kompresije, pa progressive video daje veći stupanj kompresije.

Oli ti ne čitaš što pišem? Sve postavke u programu su identične za oba filea, pa i bitrate. Nisam povećavao bitrate niti smanjivao bilo kojem od fileova, jedina promjena je br. fps. Ali je dupli broj framea pa je i broj podataka dupli. I samim time imaš dupli bitrate. Da dobijem približno sličan file, trebao bih smanjiti bitrate p50 file-u. Za domaću zadaću uzeti bilo koji koder koji može raditi 50 fps, napraviti pravih p50 na inputu, ja sam koristio avisynth i probati s istim postavkama bez gop-a. Nakon toga kenjkati..

Gop sam objasnio u prošlom postu i kad smo već kod toga ne radi se samo o prethodnom frameu, već o više njih prije i iza za svaki key frame i sekvenca izgleda otprilike ovako IBBPBBPBBPBB. A gopovi se dijele na..

Elles D. kaže...

Ja sam s prethodnim postom odustao od daljnjeg objašnjavanja, ali vidim da ti još imaš snage. Sretno...

Što se tiče objašnjenja pročitati gornji redak. Onaj facepalm ti je autogol. Što se čudim kad ne shvaćaš niti što je interlacani stream? Ili elles D. zmajček radi dobro, pa plutaš u bespućima informatičke mašte?

 

16 godina
odjavljen
offline
RE: Slika digitalna, mane još vidljivije
bed kaže...

Oli ti ne čitaš  što pišem? Sve postavke u programu su identične za oba filea, pa i bitrate. Nisam povećavao bitrate niti smanjivao bilo kojem od fileova, jedina promjena je br. fps. Ali je dupli broj framea pa je i broj podataka dupli. I samim time imaš dupli bitrate. Da dobijem približno sličan file, trebao bih smanjiti bitrate p50 file-u. Za domaću zadaću uzeti bilo koji koder koji može raditi 50 fps, napraviti pravih p50 na inputu, ja sam koristio avisynth i probati s istim postavkama bez gop-a. Nakon toga kenjkati..

Bitrate je podatak koji ti postavljaš i predstavlja postavku za koder. Ako je različit bitrate ne možeš tvrditi da su iste postavke, jer nisu. Naravno, ako ima više frame-ova (više podataka), a isti je bitrate, koder mora postići veći stupanj kompresije, koji može postići s ili bez gubitka podataka (kvalitete)

bed kaže...

Gop sam objasnio u prošlom postu i kad smo već kod toga ne radi se samo o prethodnom frameu, već o više njih prije i iza za svaki key frame i sekvenca izgleda otprilike ovako IBBPBBPBBPBB. A gopovi se dijele na...

Očito nisi shvatio moju poantu, a ta je da je gop postupak kompresije podataka u kojem se ne kompresira sadržaj jednog frame-a, već se smanjuje količina podataka korištenjem sadržaja s prethodnog (ili više prethodnih) frame-ova. Ako bez obzira na to, to je opet ništa drugo nego jedna metoda kompresije. Što je manja količina promijenjenih podataka, to je ta metoda kompresije učinkovitija.

Kako je razlika između dva frame-a kod p50 manja nego kod i25, p50 ima veći stupanj kompresije bez gubitka kvalitete, pa zbog toga se postiže ista kvaliteta   uz manju omjer bitrate/količina sirovih podataka. Kako je količina sirovih podataka duplo veća, p50 ipak zahtjeva veći bitrate, ali ne duplo nego nešto manje ili znatno manje, ovisno o samom videu.

 

Ono što je tebe tu možda zbunilo je to što program možda sam postavi veći default bitrate za veći framerate.

Ako se imaš volje igrati, pokušaj jedan film kodirati u i25, te taj isti film kodirati u p50 s istim bitrateom, s 50% većim bitrateom i s duplo većim bitrateom, pa pogledaj rezultate (kvalitetu, ne veličinu file-a, s obzirom da je veličina file-a tu ulazna veličina).

Heart: _/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_/\_ Brain: __________________________
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice