A gdje se to moze kupit? Hoce biti kompatibilan sa iPadom?
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Tako da... uvijek za voznju... i to manualac :)
A gdje se to moze kupit? Hoce biti kompatibilan sa iPadom?
Nop ovaj je kompatibilan samo sa Nokiom N900,tj sa maemom i meego OS :)
A kad napravis sudar i dodje murja, uperis prstom u kantu i kazes da je stroj vozio, nek nju kazne...
Prvo:
Prije godinu ili više sam na Discoveryu gledao dokumentarac o vozilima sa sustavom samoupravljanja. Dokumentarac je počeo s teorijom, a završio s off-road natjecanjem terenskih vozila opremljenih ovim sustavom. Takmičilo se dvadesetak ekipa i svaka je konstruirala svoj sustav. Ako se dobro sjećam radilo se o programerima, mehaničarima sa različitih sveučilišta te instituta iz cijelog svijeta. Na kraju, kako bi ispitali sustave, organizirali su spomenuto natjecanje. Duljina puta je iznosila dvadesetak kilometara s različitim fizičkim preprekama. Od dvadeset vozila, samostalno, odnosno uspješno su na cilj stigla svega tri.
Uglavnom, želim kazati da tehnologija nije od jučer.
Drugo:
Citiram dio iz teksta:
Istraživači sa sveučilišta ističu kako je njihova tehnologija i prijateljska prema okolišu, omogućujući, primjerice, da nekoliko ljudi dijeli samoupravljajući taksi ukoliko putuju u istom smjeru.
Ukratko, već vidim ZG taksiste u novom idiotskom protestu gdje traže da se spriječi, ovog puta ne jeftinija konkurencija, nego robotizirani taxi te da se zaštiti njihov monopol do kraja svemira ili barem prvog armagedona.
:D
Sve će biti ok dok ne crkne elektronika ili dok netko ne ubaci neki virus u program
Bilo bi bolje da su zadatak razdvojili na dva djela
Prvo da su radili na usavršavanju daljinskog upravljanja - onda bi se mogle osnovati firme koje bi se bavile time da ekipa s računala (i Wingmana) vozi aute iz usluge - rent a remote car driver, nakon toga ići na potpuno automatizirano upravljanje.
Osim toga, ovo bi iznjedrilo puno podataka za obrađivanje koji bi kasnije imali izvrsnu ulogu u usavršavanju softvera za automatiku, a ujedno bi se konstantno usavršavao hardver.
Baš me zanima kako se taj auto ponaša u raznim vremenskim uvjetima. Meni osobno bi bilo čudno da auto vozi sam.
Osim toga tko snosi troškove ako taj auto napravi nesreću ili prekrši zakon.
E da i zanima me kako radi na raskršćima npr kad je promet reguliran od strane policajca ili semafori ne rade, ili nema semafora da li poštuje pravilo desne strane.
Ali ako kažu da radi sve ok onda bi bio ovo auto za one bez vozačke.
Samo se nadam da neće praviti probleme.
Mislim da će trebati još jako puno vremena dok se ne napravi takav sustav koji će biti siguran. (Eventualno će biti siguran na nekoj kontroliranoj površini, npr. neki grad koji je pripremio ceste za takve automobile iako i u takvoj sredini može biti nekontroliranih situacija)
Jer:
1) što kad vidi vodenu površinu ispred sebe? Možda je kiša, možda je ulazak u more. Do koje dubine ide? (Možda je i jezero u Hrvatskoj koje nitko nije označio)
2) što kad vidi čovjeka koji maše jer mu se nešto dogodilo ili maše da stanete jer na rikverc izlazi kamion koji nema prednost?
3) općenito što kad netko ima prednost ili nema prednost? Hoće li auto iritantno usporavati iz sigurnosnih razloga ili će bahato projuriti jer ima prednost? Ni jedno ni drugo nije dobro.
4) što kad je na cesti sudar i policajac regulira promet? Što kad nema policajca - da li stati jer je situacija kritična ili samo zaobići sudareno vozilo? S koje strane?
5) što je s pretjecanjem? Auto će u nekim situacijama morati pretjecati. Što ako i zna pretjecati, krene u pretjecanje a vozač ispred njega da lijevi žmigavac jer i on kreće u pretjecanje. Hoće li auto zatrubiti?
itd itd
Mislim da navedeni sustav za sada može funkcionirati samo u vrlo ograničenim uvjetima, ali ne bi bilo loše napraviti sustav za parkiranje, s obzirom da veliki broj ljudi ne zna uparkirati u prostor samo 20cm duži od auta, a sustav bi tako nešto iz 2-3 naprijed-natrag trebao znati napraviti bez problema
To i mene zanima, što je sa neočekivanim situacijama? I što ako to vozilo skrivi nesreću, tko će plaćati kaznu, proizvođač ili vlasnik vozila? Mislim da nije ovo još spremno za upotrebu u realnim uvjetima, no u budućnosti će biti nešto od toga.
Sustav za automatsko parkiranje vec postoji
konačno auto koji če usporiti kad vidi dijete na cesti...
To i mene zanima, što je sa neočekivanim situacijama? I što ako to vozilo skrivi nesreću, tko će plaćati kaznu, proizvođač ili vlasnik vozila? Mislim da nije ovo još spremno za upotrebu u realnim uvjetima, no u budućnosti će biti nešto od toga.
Pa po nekoj logici proizvodjac bi trebao da odgovara. A slazem se sa bbsantic, ovo bi jedino funkcionisalo na terenima posebno pripremljenim za ovakva vozila. Mozda nekada zazivi, ali ne bih rekao da ce to biti u skorijoj buducnosti tj. sumnajm da cu to doziviti.
I zašto sad recimo BMW ili Mercedes ne kupi ovu i googleovu tehnologiju i započne je ugrađivat u svoja auta? Zašto sad mora proć 5-10 godina? Kao da se nezna da svakih 7 sekundi u svitu umre jedna osoba u prometu...
Prvo:
Prije godinu ili više sam na Discoveryu gledao dokumentarac o vozilima sa sustavom samoupravljanja. Dokumentarac je počeo s teorijom, a završio s off-road natjecanjem terenskih vozila opremljenih ovim sustavom. Takmičilo se dvadesetak ekipa i svaka je konstruirala svoj sustav. Ako se dobro sjećam radilo se o programerima, mehaničarima sa različitih sveučilišta te instituta iz cijelog svijeta. Na kraju, kako bi ispitali sustave, organizirali su spomenuto natjecanje. Duljina puta je iznosila dvadesetak kilometara s različitim fizičkim preprekama. Od dvadeset vozila, samostalno, odnosno uspješno su na cilj stigla svega tri.
Uglavnom, želim kazati da tehnologija nije od jučer.
Drugo:
Citiram dio iz teksta:
Istraživači sa sveučilišta ističu kako je njihova tehnologija i prijateljska prema okolišu, omogućujući, primjerice, da nekoliko ljudi dijeli samoupravljajući taksi ukoliko putuju u istom smjeru.
Ukratko, već vidim ZG taksiste u novom idiotskom protestu gdje traže da se spriječi, ovog puta ne jeftinija konkurencija, nego robotizirani taxi te da se zaštiti njihov monopol do kraja svemira ili barem prvog armagedona.
:D
Baš iz ovog dokumentarca tih 7 sekundi - to me je šokiralo na kraju kad je to reka
I zašto sad recimo BMW ili Mercedes ne kupi ovu i googleovu tehnologiju i započne je ugrađivat u svoja auta? Zašto sad mora proć 5-10 godina? Kao da se nezna da svakih 7 sekundi u svitu umre jedna osoba u prometu...
Zato što bi bilo još više umrlih u prometu da ju sad počnu ugrađivat.
Neznam sto se toliko brinete oko nepredvidenih situacija kada vec danas vam moderniji auti oduzimaju kontrolu kada osjete za tim potrebu. Dali je to bolje ili ne ovisi o vozacu za volanom. Iako je u prosjeku bolje za vecinu vozaca jer su u prosijeku ocito nesposobni.
Osobno mrzim elektroniku u autu. Ako ja vozim hocu ja voziti.
Ovo da auto sam vozi mi je puno prihvatljivije jer ja ne vozim i toga sam svijestan a ne kao danas gdje neznas kada ti vozis a kada elektronika.
Neznam sto se toliko brinete oko nepredvidenih situacija kada vec danas vam moderniji auti oduzimaju kontrolu kada osjete za tim potrebu. Dali je to bolje ili ne ovisi o vozacu za volanom. Iako je u prosjeku bolje za vecinu vozaca jer su u prosijeku ocito nesposobni.
Osobno mrzim elektroniku u autu. Ako ja vozim hocu ja voziti.
Ovo da auto sam vozi mi je puno prihvatljivije jer ja ne vozim i toga sam svijestan a ne kao danas gdje neznas kada ti vozis a kada elektronika.
Pa znaš i sam koliko softver može biti nepouzdan, znalo mi se dogoditi da mi alarm na mobitelu ne zvoni unatoč tome što sam ga lijepo namjestio. Tako da mi nije baš svejedno da me komad softvera vozi po cesti na kojoj ionako ima hrpa idiota za volanom koje treba uzeti u obzir.
EDIT: Pogledaj samo primjer Toyote i drive-by-wire koncepta i koliko je problema zbog njega. A kamoli kad softver upravlja doslovno svime u autu.
Neznam sto se toliko brinete oko nepredvidenih situacija kada vec danas vam moderniji auti oduzimaju kontrolu kada osjete za tim potrebu. Dali je to bolje ili ne ovisi o vozacu za volanom. Iako je u prosjeku bolje za vecinu vozaca jer su u prosijeku ocito nesposobni.
Osobno mrzim elektroniku u autu. Ako ja vozim hocu ja voziti.
Ovo da auto sam vozi mi je puno prihvatljivije jer ja ne vozim i toga sam svijestan a ne kao danas gdje neznas kada ti vozis a kada elektronika.
Pa znaš i sam koliko softver može biti nepouzdan, znalo mi se dogoditi da mi alarm na mobitelu ne zvoni unatoč tome što sam ga lijepo namjestio. Tako da mi nije baš svejedno da me komad softvera vozi po cesti na kojoj ionako ima hrpa idiota za volanom koje treba uzeti u obzir.
EDIT: Pogledaj samo primjer Toyote i drive-by-wire koncepta i koliko je problema zbog njega. A kamoli kad softver upravlja doslovno svime u autu.
Pa upravo o tome i pricam. Ako se do sada nitko nije zabrinjavao sto mu auto oduzima kontrolu zasto se sada toliko brinete? Ili mozda ljudi nisu znali?
Pa upravo o tome i pricam. Ako se do sada nitko nije zabrinjavao sto mu auto oduzima kontrolu zasto se sada toliko brinete? Ili mozda ljudi nisu znali?
Tko je rekao da se ne brinemo? Ja bih se brinuo da vozim i bilo bi mi vrlo drago da imam što manje elektronike u autu...
Toyota nije imala baš nikakav problem s drive-by-wire sustavom već zbog debilne ideje da se papučica gasa ne bi trebala brzo vratiti u početni položaj zbog čega su ugradili mehanički sustav koji je usporava, kao nekad vratašca na kasetofonima. Uz to su zaboravili programirati računalo da elektronički optusti gas kad se stisne kočnica što je, neminovno, kod prvog kvara papučice, dovelo do nekontroliranog divljanja vozila.
Toyota nije imala baš nikakav problem s drive-by-wire sustavom već zbog debilne ideje da se papučica gasa ne bi trebala brzo vratiti u početni položaj zbog čega su ugradili mehanički sustav koji je usporava, kao nekad vratašca na kasetofonima. Uz to su zaboravili programirati računalo da elektronički optusti gas kad se stisne kočnica što je, neminovno, kod prvog kvara papučice, dovelo do nekontroliranog divljanja vozila.
Onda sam ja nešto krivo pokapirao ili krivo čitao. Imaš možda neki link gdje piše o detaljima tog problema?
Mislim da će trebati još jako puno vremena dok se ne napravi takav sustav koji će biti siguran. (Eventualno će biti siguran na nekoj kontroliranoj površini, npr. neki grad koji je pripremio ceste za takve automobile iako i u takvoj sredini može biti nekontroliranih situacija)
Jer...
Da će proći dosta vremena to je sigurno, jer se samo za patentiranje čeka cca 3 godine, a primjena je daleko od toga. Što se tiče "što ako", pa normalno da neće pustiti vozilo na cestu s programiranim načinom: Vozi 200 km/h ili više u naseljenom mjestu i ne obaziri se na ništa, ti uvijek imaš prednost.
Prije bi se zabrinuo dana D kad se automobili otmu kontroli i počnu se natjecati tko će imati više road kill/hour
Prije bi se zabrinuo dana D kad se automobili otmu kontroli i počnu se natjecati tko će imati više road kill/hour
Pa kad pokupe W32.Roadkill-C, sve je moguce...
Ali dotad cemo valjda imati i Norton Antivirus 2032 Car Edition...
Onda sam ja nešto krivo pokapirao ili krivo čitao. Imaš možda neki link gdje piše o detaljima tog problema?
Evo: http://www.toyota.com/recall/pedal.html
I još detaljnije: http://www.thetruthaboutcars.com/2010/02/why-toyota-must-replace-flawed-cts-gas-pedal-with-superior-denso-pedal/
Mislim da će trebati još jako puno vremena dok se ne napravi takav sustav koji će biti siguran. (Eventualno će biti siguran na nekoj kontroliranoj površini, npr. neki grad koji je pripremio ceste za takve automobile iako i u takvoj sredini može biti nekontroliranih situacija)
Jer:
1) što kad vidi vodenu površinu ispred sebe? Možda je kiša, možda je ulazak u more. Do koje dubine ide? (Možda je i jezero u Hrvatskoj koje nitko nije označio)
2) što kad vidi čovjeka koji maše jer mu se nešto dogodilo ili maše da stanete jer na rikverc izlazi kamion koji nema prednost?
3) općenito što kad netko ima prednost ili nema prednost? Hoće li auto iritantno usporavati iz sigurnosnih razloga ili će bahato projuriti jer ima prednost? Ni jedno ni drugo nije dobro.
4) što kad je na cesti sudar i policajac regulira promet? Što kad nema policajca - da li stati jer je situacija kritična ili samo zaobići sudareno vozilo? S koje strane?
5) što je s pretjecanjem? Auto će u nekim situacijama morati pretjecati. Što ako i zna pretjecati, krene u pretjecanje a vozač ispred njega da lijevi žmigavac jer i on kreće u pretjecanje. Hoće li auto zatrubiti?
itd itd
Mislim da navedeni sustav za sada može funkcionirati samo u vrlo ograničenim uvjetima, ali ne bi bilo loše napraviti sustav za parkiranje, s obzirom da veliki broj ljudi ne zna uparkirati u prostor samo 20cm duži od auta, a sustav bi tako nešto iz 2-3 naprijed-natrag trebao znati napraviti bez problema
I sta se tu ima brinuti? Dali smo zenama da voze i nije nas strah, kako onda stroj moze biti losiji ili opasniji od njih?