Ovdje je pitanje cestarine; to su nameti koji su skriveni u cijeni benzina i čine otprilike jednu četvrtinu s pdv-om kod nas, slično u dosta država eu, različito u svijetu.
Ovo baš nije točno. Trošarina iznosi oko 30 - 32 % ukupne cijene goriva, ali kako država i na trošarinu naplaćuje PDV, realno je gledati udio u poreznoj osnovici, a on iznosi oko 40%.
Tipični današnji automobil je projektiran za 250 tisuća km.
Ovo je prilično odokativna procjena. Za 2000. godinu sa SAD se navodi 200 tisuća milja.
Naravno, i ovo ovisi o načinu korištenja, pa vozila vožena po gradu upadaju ispod prosjeka, a vozila vožena većinom po autocesti su debelo iznad prosjeka.
Prema dosadašnjim iskustvima, baterija u teslama ne degradira u tom vremenu do neupotrebljivosti, kapacitet je smanji cca 10-tak posto pa iz tog razloga možemo smatrati da nema dodatnog troška po tom pitanju.
Opet paušalne procjene. Trajanje baterije u Tesli ovisi o dva faktora koja su tek posredno vezana uz kilometražu. Prvi je broj punjenje, a drugi način punjenja.
Po gradu se češće koristi sporije punjenje, iskorištavaju se prednosti regenerativnog kočenja, a automobil se češće dopunjava.
Pri vožnji van grada, pogotovo na autocesti, benefiti od regenerativnog punjenja su mali, baterija se troši brže, a brzo punjenje se koristi češće.
Pad kapaciteta od 10 % na Teslin domet nije baš mala stavka po pitanju upotrebljivosti auta.
Ako uzmem prosječnu potrošnju malo startnijeg automobila srednje veličine od 8 litara, to je 180 tisuća kuna za gorivo. Tesla po skupoj tarifi 50 tisuća kWh - 50.000 kuna uz mogućnost besplatnog punjenja na dosta mjestaili privatni solar besplatno. Ako bi netko uveo dodatnu cestarinu za EV i držao se ekonomije da potrošaču ostane isti udio, to je 45000 kuna u ovako definiranom životnom vijeku automobila; još uvijek ostane preko 10.000 eura uštede na gorivu što bi reklo da se model 3 isplati čak i u odnosu na bolje opremljenu škodu karavan, danas, sada i ovdje.
Baš divno da potrošnju Tesle gledaš po specifikaciji, a ne po stvarnim iskustvima. U stvarnosti računaj barem 65 000 kWh, dakle, to je 65 000 kn u Hrvatskoj. Trošarina, prema gore navedenom, ispada 72000 kn.
Dakle, već sad imamo razlike 15 000 kn na struji i 27 000 kn na trošarini. To je 42 000 kn, dakle, tvoja ušteda sa 10 000 € pada na cca 35 000 kn.
Ali, čekaj, ni to nije sve. Trošak struje je prema trenutnoj cijeni struje u Hrvatskoj. Hrvatska ima cijenu struje debelo ispod prosjka EU, a već sada uvozimo struju, što znači da će povećanjem potrošnje cijena sigurno rasti.
Po prosječnoj cijeni u EU (0,211€), trošak ispada 103 350 kn, odnosno, 38 350 kn skuplje nego u Hrvatskoj. Sad si već 3 350 kn u minusu.
S druge strane, baš gore spomenuta Škoda često ima akcije u kojima gratis dobiješ tvornički ugrađen plin. Kako bi tek tu izgledala tvoja računica?
uz mogućnost besplatnog punjenja na dosta mjesta ili privatni solar besplatno.
Besplatni punjači - da, dok ne počne masovno korištenje. Solari - netko ih poklanja?
Edit: po tvom računu, kad pogledamo prosječne cijene u EU, ispada, i bez dodatne cestarine na struju, da je već sad plin jeftiniji od struje, a daleko manje ulaganje traži.
Wow, koliko pogresnih zakljucaka. Decki, ne mozete citati clanke po internetu i misliti da ste strucnjaci za sve. Tesla trosi oko 200 Wh/km, i to velika, Tesla 3 ce trositi oko 150-160 Wh/km. Elektricni auti se 90% vremena pune preko noci kad je struja upola jeftinija. Hrvatska uvozi 10-15% struje, ostalo proizvodi sama. Nocna struja je visak, ne uvozimo je, ne palimo termoelektrane, imamo dosta HE i NE za nocnu pa da svi predjemo na elektricne aute.
S obzirom na pad cijena solarnih panela (trenutno je jeftinije proizvoditi struju iz solarnih panela nego iz ugljena, https://qz.com/984656/solar-power-is-now-cheaper-than-coal-based-electricity-in-india-but-the-math-makes-no-sense/, procitati cijeli clanak, ne samo naslov), cijena struje ce padati i padati u sljedecim desetljecima. Osim toga, struja je dostavjena na potrebno mjesto bez dodatnih troskova. Nije potrebno voziti je iz Iraka ili Saudijske Arabije, a i nema politickih problema na suncu i straha da ce netko prekinuti dovod energije.