Ispada da je procjena kolege feudalca bila točna.
I kak god se okrene ni jedan način naplate nije pošten, ali ovaj na temelju mase se čini kao super kompromis, a i ne uvodi dodatne zavrzlame.

Ispada da je procjena kolege feudalca bila točna.
I kak god se okrene ni jedan način naplate nije pošten, ali ovaj na temelju mase se čini kao super kompromis, a i ne uvodi dodatne zavrzlame.
Samo što se tu radi o porezu na sami automobil pri prodaji, a ne o ekvivalentu trošarinama. Njega plaćaš jednokratno i ne ovisi o prijeđenim km ni kod ICE.
S druge strane pokazuje da procjena isplativosti nije fiksna i da će se uvoditi dodatno porezno opterećenje na EV.
eo i novosti iz električnog svijeta auta na struju električne energije.
Prema komentarija izgleda da je to jednokratno.
Netočno. Pravilnik kaže da se utvrđuje po kubikaži za osobne automobile, po namjeni za specijalna vozila, a po najvećoj dopuštenoj masi na ostalima.
Primjeti da vozila na plin imaju dodatnu doplatu. Samo je pitanje vremena kad će i električna...
Netočno. Pravilnik kaže da se utvrđuje po kubikaži za osobne automobile, po namjeni za specijalna vozila, a po najvećoj dopuštenoj masi na ostalima.
Primjeti da vozila na plin imaju dodatnu doplatu. Samo je pitanje vremena kad će i električna...
Imaš pravo, ali se kilometraža zapisuje. Nadovezivao sam se na feudalčevu tvrdnju da je problem naplaćivati po kilometraži, što nije jer ju već ionako znaju. Ne vidim pošteniju naplatu cestarine od težina*kilometraža.
Da li je linearno povećanje moguće? Ono obično ide u skokovima, a samo po sebi nije dovoljno. Uz samo povećanje mora biti zadovoljen i uvjet dostupnosti. Ako je neki dodatak koji diže kapacitet skup ili limitirano dostupan (a time će i postati skup porastom potražnje), onda to povećanje nije komercijalno održivo.
Kemija baterije obično dođe u neko zasićenje, a onda je potreban skok - drastična promjena koja će omogućiti daljnji razvoj.
Domet nije jedini problem. Brzina punjenja i podnošenje redovite upotrebe brzog punjača, dostupnost infrastrukture i stanje elektroenergetskog sustava su neki od problema. Skok bi riješio samo dio, a masovna ulaganja drugi dio. Masovna ulaganja imaju svoju cijenu koju su ljudi spremni platiti ako to znači više komfora, ali ne i ako to znači manje komfora.
Sjećam se profesora koji nam je u doba 386-ica na 33MHz objašnjavao kako takt procesora neće ići preko 100 MHz, 'jer fizika to ne dopušta'.
Cijela priča s infrastrukturom i punjenjem će zahtjevati velike promjene, koje je nekima očito nemoguće zamisliti, iako smo u zadnjih 100 godina imali desetke takvih velikih promjena, koje su drastično mijenjale infrastrukturu i navike.
Ako je Tesla krenuvši od nule kroz 9 godina od ekskluzivnog modela došla do auta srednje klase, zašto kroz narednih 9 ne bi mogli doći do masovnog auta? Ako ne bude 50% tržišta, nego 40%, je li to neuspjeh? Što je s onim 'nema dovoljno litija', to bi trebalo blokirati cijelu priču. Ili su ga u međuvremeno pronašli.
Da, malo uljepšaš povijest, malo to uljepšanje preslikaš na procjenu budućnosti i puf, eto razloga za optimizam.
Je, pogriješio sam i priznao, ali i dalje stoji, ako su kroz 14 godina prepolovili cijenu auta, zašto kroz slijedećih 10 ne bi to mogli ponovo? Razvoj ne ide linearno.
Argumenata imaš na ovih 18 stranica dovoljno. Ovo nisu argumenti već direktan odgovor na pitanje koje si postavio. Možda ti se ne sviđa što sam dao odgovor, ipak je pitanje bilo samo priprema za straw man-a...
Može se reći da postoje tehnološki problemi koji mogu usporiti ili čak i zaustaviti cijelu priču, ali čvrstih argumenata za rezolutno pokapanje EV nema. Samouvjerenost kojom neki nastupaju proizlazi prvenstveno iz frustracije, ne iz argumenata.
To što su ljudi iz branše optimistični svakako možemo pripisati i njihovom interesu, no je li ti palo na um da oni možda ipak znaju nešto više o problematici od autsajdera? Za razliku od tebe, oni svoja uvjerenja podupiru (i) vlastitim novcem.
Prilično hrabra izjava za industriju koja se financira poticajima od poreza kojeg plaćam!
Ova godina? Pa zar nisu izbacili drastično jeftiniji model, s duljim dometom? Što je još trebalo?
Ne, ove godine su izbacili skuplju verziju tog modela. Jeftiniju su samo predstavili, a izbaciti će je naknadno. Ali, to ih ne spriječava da se reklamiraju s početnom cijenom verzije koja će doći tek naknadno.
Izjava je moja, a ja ne predstavljam industriju.
Inače, cijele prošle godine od tvog poreza isplaćeno je 15.5 milijuna kuna za EV poticaje. Samo za dva blindirana ICE auta ove godine ide 22 milijuna. O stotinama drugih ICE za razne državne i invalidske aute da ne pričam.
Govorim da su izbacili model drastično jeftiniji od prethodnog, a ti se buniš jer će slijedeće godine izaći još jeftiniji?!? Nije li upravo to dokaz da idu u pravom smjeru?
Imaš pravo, ali se kilometraža zapisuje. Nadovezivao sam se na feudalčevu tvrdnju da je problem naplaćivati po kilometraži, što nije jer ju već ionako znaju. Ne vidim pošteniju naplatu cestarine od težina*kilometraža.
To s kilometražom je, iako vrlo pošteno, malo kompliciranije. To bi, kao prvo, značilo da se cestarina naplaćuje unatrag, u međuvremenu se promijeni nekoliko vlasnika itd. Ujedno je to poticaj ljudima da muljaju sa skidanjem kilometara.
I koliko je vremena prošlo od 33 MHz do masovne zastupljenosti računala među širokim masama?
Da, bile su potrebna velika otkrića, ali nije trebalo infrastrukturu mijenjati.
S druge strane pogledaj internet. Iako je investicija daleko jednostavnija, i dalje imaš parice na PCM-u.
Nitko se ne buni što će Tesla sljedeće godine izdati jeftiniji model, već zato što su ga prvo najavili, pa odgodili.
Nitko ne misli da se prelazak na EV neće dogoditi, već da imamo razloga vjerovati da bez gadnog silovanja tržišta propisima koji će imati negativne efekte na drugim područjima (tipa poskupljenje struje) taj prelazak neće biti tako skoro. Tu uporno radiš straw-mana.
To s kilometražom je, iako vrlo pošteno, malo kompliciranije. To bi, kao prvo, značilo da se cestarina naplaćuje unatrag, u međuvremenu se promijeni nekoliko vlasnika itd. Ujedno je to poticaj ljudima da muljaju sa skidanjem kilometara.
a dobro, na kupoprodajnom ugovoru bi bilo polje "km pri primopredaji" i svatko bi platio svoje. Ja ne bih toliko muljao na kilometraži, više na težini. Pri vaganju sve van iz auta, ostavio samo dvije tri cijevi da drže konstrukciju kao kod trkaćih vozila, motor van, probio rupu na podu i pogon ko Kremenko, a u prtljažnik bih natrpao helijeve balone i išao na stanicu na najjužnijoj točki gdje je gravitacija najmanja. Kolega Gorštak, poznat po uvođenju perpetum mobitel..mobelix... mobila u auto-industriju bi vjerojatno na pod s donje strane ušarafio feder koji bi na vagi odguravao auto u zrak da bude još lakši.
Da baterije su slabe, bile i ostale, jedino što me čudi jesu vrlo emotivni i neprijateljski nastrojeni stavovi onih koji misle da je bolja baterija tu, iza ćoška, samo što nije, ili pak misle da je domet od 300 do 500km prije totalne ispraženjnosti nešto vrijedno spomena, te uporno odbijaju primjetiti da i mi koji smo malo manje entuzijastični nikako nismo protiv vozila na električni pogon, dapače. Samo što su baterije totalna koma. To da su EV vozila dobra eventualno za sporadično natezanje po gradu ili kratko jurcanje po Grobniku, a sve druge primjene jednostavno odpadaju znade i razumije svak tko iole ozbiljnije koristi osobno vozilo.
Baterije jesu slabe i najveći problem po mom mišljenju. Ali ako je to najveći problem, niti nemamo puno problema.
Tebi 300-500 domet nije vrijedno spomena. Ali ti ne shvaćaš da je to - tebi. Ja se vozim 55 km do posla svaki dan. Treba mi 110-150 km dometa 300 dana u godini. 60 dana u godini će mi 400 km biti dosta, a onih 5 ili 10... a pa stat ću na pola sata ili sat i ok.
Ako ti putuješ jako puno. To je ok. Tebi to predstavlja problem, ali velikoj većini ljudi ne. I to dolazimo do toga da su, u stvari, baterije dovoljno dobre za ono u što su ugrađene.
Pa upravo to sam i napisao :)...
"To da su EV vozila dobra eventualno za sporadično natezanje po gradu ili kratko jurcanje po Grobniku, a sve druge primjene jednostavno odpadaju znade i razumije svak tko iole ozbiljnije koristi osobno vozilo"
ALi ok, kad kupiš električno vozilo za cca 32000EUR, dobiš malu pikulicu koju će softverom oterati u ropotarnicu prošlosti kroz cca 6 godina... hmm mislim da se buš osjećal prevareno, no želim jasno naznačiti da ja zaista nemam ništa protiv EV.
Čak štoviše, kupio bih jedno sutra za "natezanje po gradu" da im je cijena iole razumna, ili ako već nedaju razumnu cijenu neka mi daju razumno jamstvo na najgori dio EV. Bateriju.
Monstruozno mi je da po bilokojoj osnovi EV pikulica košta 30+ kEUR.
Za te pare tri puta kupiš Twingaća ili slično. Tri puta!!!. Zujiš po gradu ko veliki, troši kikiriki i prilično je ekološki.
Eh sad.. ozbiljno pitam, da li si ti kupio EV ili ćeš uskoro? ako nisi, ili nemaš namjeru, ne razumijem komentar :)
Nego, obzirom da na ovom forumu ima previše nerazumnih sljedbenika "novih ideja" koji nisu u stanju razumno povezati činjenice i počesto barataju sa posve krivim presumpcijama, evo nešto za njih.
Elektromotor je starija tehnologija od ICE-a
Generalna smjernica za uređenje društva budućnosti je da Vam se svima otmu "privatna" vozila.
Zahvaljući bezobrazno skupim EV, generalna smjernica je i bezobrazno dizanje cijena normalnih vozila, obziorm da arlaukanje o takozvanom "peek oil" i globalnoj nestašici nafte, bauk od prije desetak godina, nije urodilo plodom kroz tržišne promjene da se ostavite ideje da vam treba privatno vozilo.
Sve što imamo danas će se neumitno promjeniti, a mene iskreno nije briga bude li EV, ICE ili "savršeni" javni prevoz, dok god mogu komotno doći od točke A do točke B, i kad ja to hoću.
Imaš pravo, ali se kilometraža zapisuje. Nadovezivao sam se na feudalčevu tvrdnju da je problem naplaćivati po kilometraži, što nije jer ju već ionako znaju. Ne vidim pošteniju naplatu cestarine od težina*kilometraža.
To s kilometražom je, iako vrlo pošteno, malo kompliciranije. To bi, kao prvo, značilo da se cestarina naplaćuje unatrag, u međuvremenu se promijeni nekoliko vlasnika itd. Ujedno je to poticaj ljudima da muljaju sa skidanjem kilometara.
Upravo to sam htio reći. Nema tko ne bi skinuo kilometre na autu nakon što bi se tako nešto uvelo. Jedino ako bismo neki GPS sustav uveli, ali tko bi to, zaboga, platio.
Trenutno je cijena baterija oko 270 dolara po kWh. Prevedeno, u modelu 3 bi za 50 kWh paket imali trošak od 13500 dolara, sada vjerojatno i manje jer sami proizvode baterije. Za 5 s automobil, to je sasvim konkurentna cijena pogona. Cijena baterija konstantno ide prema dolje, prema procjenama izvora iz industrije do 2030 bi trebala doći na cca 70 USD po kWh što bi za 200 kWh spremnik s dometom od oko 700-1000 km koštalo oko 14 tisuća.
Govoriš li o cijeni proizvodnje baterija ili tržišnoj cijeni?
Da baterije su slabe, bile i ostale, jedino što me čudi jesu vrlo emotivni i neprijateljski nastrojeni stavovi onih koji misle da je bolja baterija tu, iza ćoška, samo što nije, ili pak misle da je domet od 300 do 500km prije totalne ispraženjnosti nešto vrijedno spomena, te uporno odbijaju primjetiti da i mi koji smo malo manje entuzijastični nikako nismo protiv vozila na električni pogon, dapače. Samo što su baterije totalna koma. To da su EV vozila dobra eventualno za sporadično natezanje po gradu ili kratko jurcanje po Grobniku, a sve druge primjene jednostavno odpadaju znade i razumije svak tko iole ozbiljnije koristi osobno vozilo.
Baterije jesu slabe i najveći problem po mom mišljenju. Ali ako je to najveći problem, niti nemamo puno problema.
Tebi 300-500 domet nije vrijedno spomena. Ali ti ne shvaćaš da je to - tebi. Ja se vozim 55 km do posla svaki dan. Treba mi 110-150 km dometa 300 dana u godini. 60 dana u godini će mi 400 km biti dosta, a onih 5 ili 10... a pa stat ću na pola sata ili sat i ok.
Ako ti putuješ jako puno. To je ok. Tebi to predstavlja problem, ali velikoj većini ljudi ne. I to dolazimo do toga da su, u stvari, baterije dovoljno dobre za ono u što su ugrađene.
Pa upravo to sam i napisao :)...
"To da su EV vozila dobra eventualno za sporadično natezanje po gradu ili kratko jurcanje po Grobniku, a sve druge primjene jednostavno odpadaju znade i razumije svak tko iole ozbiljnije koristi osobno vozilo"
ALi ok, kad kupiš električno vozilo za cca 32000EUR, dobiš malu pikulicu koju će softverom oterati u ropotarnicu prošlosti kroz cca 6 godina... hmm mislim da se buš osjećal prevareno, no želim jasno naznačiti da ja zaista nemam ništa protiv EV.
Čak štoviše, kupio bih jedno sutra za "natezanje po gradu" da im je cijena iole razumna, ili ako već nedaju razumnu cijenu neka mi daju razumno jamstvo na najgori dio EV. Bateriju.
Monstruozno mi je da po bilokojoj osnovi EV pikulica košta 30+ kEUR.
Za te pare tri puta kupiš Twingaća ili slično. Tri puta!!!. Zujiš po gradu ko veliki, troši kikiriki i prilično je ekološki.
Eh sad.. ozbiljno pitam, da li si ti kupio EV ili ćeš uskoro? ako nisi, ili nemaš namjeru, ne razumijem komentar :)
Nego, obzirom da na ovom forumu ima previše nerazumnih sljedbenika "novih ideja" koji nisu u stanju razumno povezati činjenice i počesto barataju sa posve krivim presumpcijama, evo nešto za njih.
Elektromotor je starija tehnologija od ICE-a
Generalna smjernica za uređenje društva budućnosti je da Vam se svima otmu "privatna" vozila.
Zahvaljući bezobrazno skupim EV, generalna smjernica je i bezobrazno dizanje cijena normalnih vozila, obziorm da arlaukanje o takozvanom "peek oil" i globalnoj nestašici nafte, bauk od prije desetak godina, nije urodilo plodom kroz tržišne promjene da se ostavite ideje da vam treba privatno vozilo.
Sve što imamo danas će se neumitno promjeniti, a mene iskreno nije briga bude li EV, ICE ili "savršeni" javni prevoz, dok god mogu komotno doći od točke A do točke B, i kad ja to hoću.
O čemu ti pričaš? "Upravo sam to i rekao"? "Sve druge primjene otpadaju"? To samo tebi. Ima dovoljno ljudi koji ne misle tako. Ja mislim da objektivno nije tako.
Tesla kupci su napravili website za praćenje rada baterija i zaključili su da nakon 5 godina kapacitet padne za 2-5%. Ne čini mi se strašno. Možda imam stare informacije, ali to sa vidio kad sam se zanimao za to.
Nekoliko puta sam rekao da moj idući auto neće sigurno biti električni, ali onaj nakon toga bi mogao biti. Što ne razumiješ, da ti pojasnim?
OK, kome je cilj da se otmu privatna vozila? Jesi li ti od onih kojima smetaju cijepljenja, fluor u vodi i tragovi aviona? Priča se o tome da možda neće biti nikakve potrebe da posjeduješ auto već će biti lakše unajmiti ga. To je slično biciklima koje imaš posvuda po europi. Ili leasing? Jesi li se zapitao zašto ljudi vole leasing?
Ja vozim dizel jer se puno vozim. Prije ovog sam se vozio na plin. Iskreno, kod plina me smetalo da umjesto poticaja budem dodatno oporezovan, što cijena plina varira puno više od benzina i dizela, što proizvođači ne daju garanciju na motor iako sam iz salona izvezao auto s ugrađenim plinom i što na kraju iako jeftinija vožnja na plin, nije puno jeftinija. Moraš i dodatno servisirati taj sustav. Osim toga, za dizela ponekad se nađe gorivo na crno, jeftinije. Cijena plina je jedno vrijeme bila preko 6 kuna. Uzeo sam auto za koji mislim da je trajniji što se mehanike tiče. Čisto to. Ne da je plin toliko loš.
Nije stvar u nestašici nafte. Isto tako nema nikakve nestašice litija. Nafte ima dovoljno za još puno vremena. Uvijek kažu sadašnje rezerve... e, ali uvijek se nađu i nova ležišta. Za mene je stvar u ekologiji. I ne pričam o onome koliko CO, CO2, NOx ukupno istovarimo u atmosferu. Meni je dovoljno ono neposredno, kad hodam ili bicikliram. Znaš kad prođe dizel pored tebe pa ti zasmrdi? Autobus? Kamion? Benzinski automobili manje, ali ipak ih osjetim. Zamisli što to radi tvojim plućima u gradu svaki dan? Ja imam 34 godine i tko zna da li ću vidjeti da nestanu te smrdilice sa cesta, ali zar ne bi bilo super da naša djeca žive u puuno čišćem i puno tišem gradu? Zar već to samo po sebi nije dovoljno da podržavam električna vozila?
Trenutno je cijena baterija oko 270 dolara po kWh. Prevedeno, u modelu 3 bi za 50 kWh paket imali trošak od 13500 dolara, sada vjerojatno i manje jer sami proizvode baterije. Za 5 s automobil, to je sasvim konkurentna cijena pogona. Cijena baterija konstantno ide prema dolje, prema procjenama izvora iz industrije do 2030 bi trebala doći na cca 70 USD po kWh što bi za 200 kWh spremnik s dometom od oko 700-1000 km koštalo oko 14 tisuća.
Govoriš li o cijeni proizvodnje baterija ili tržišnoj cijeni?
Tržišna, prosječna.
O čemu ti pričaš?
Ja vozim dizel jer se puno vozim.
ali zar ne bi bilo super da naša djeca žive u puuno čišćem i puno tišem gradu? Zar već to samo po sebi nije dovoljno da podržavam električna vozila?
ups... "natezanje po gradu" je primjena u koju ti spadaš po svome opisu jer si naveo malu i predvidljivu kilometražu. Put do posla. Možda da probaš sa vlakom.
A onda pak tvrdiš da se puno voziš , možda u odnosu na prosječnog stanovnika HR koji godišnje pređe 5 do 8kkm u godini dana.
Nekonzistentan si u praktičnom dijelu. EV je prtljancija svakome tko želi nesputanu mobilnost što nije moja izmišljotina.
Tvoje podupiranje EV vozila se mene ne tiče, jer ja nisam protiv EV vozila, jer moja ideja nije borba protiv EV, nego održavanje komocije upoabe vozila.
ono što posebno smeta jest:
Guranje EV kao dostojne zamjene današnjim vozilama po bezobraznim cjenama za koje nema realnog opravdanja osim onog muljavog "tržišnog".
Današnja EV osim što te bezobrazno olakšaju za teško stečeni novac ubiju ti mobilnost do te mejre da ti je lakše koristiti javni prevoz. Tko god tvrdi drugačije je notorni lažac ili spada u prije spomenutu kategoriju "grobink tj. natezanje po gradu".
Ono što posebno iritira jesu "pozitivne priče" poput ove tvoje o baterijama. Ako su baterije tako dobre, ne vidim nikakav razlog da proizvođač ne razveseli kupce svojih bezobrazno skupih proizvoda jedni dugim i razumnim jamstvom. Oh.. jamstvo je vrlo kilavo...pitam se zašto.
Drugi par rukava koji smeta jest enormna količina laži kojom se opravdava "ekološka" priroda EV.
Zagađenje je zagađenje, EV vozila zagađenje samo izmještaju, što je već dokazano. Po meni posve je ok ako smo napravili zagađenje da se u njemu i valjamo, no tebi je draže da to svoje zagađenje pošalješ negdje drugdje, dalje od svoga nosa. Cool, ali nije u redu.
Želiš li biti "ekološki" kreni onda od početka, od samog ustroja grada, koji nije ekološki sam po sebi ili da parafraziram, počistio si smeće iz svoj kuće, platio si lijepo odvoz smeća, tebi ispred tvog praga je čisto, pardon, bar je ispred tvog praga čisto, treba od nekuda krenuti, jeltem. Budalaština dostojna čiste petice za marektinški spin.
Pozdrav, i kraj diskusije što se mene tiče jer mi nije zabavno prepucavanje sa vjernikom u "novu tehnologiju" koja, jeltem, nije uopće nova.
Što se tiče zavjerašenja, zavjeraši su ti koji tvrde da je električno vozilo "ubijeno", dok je problem, onda kao i sada bio isti.."Auto koji ne ide onda kad ga trebaš"
Ne znam, razumiješ li ti uopće da si bezobrazan, a možda i još ponešto?
Napisah da bih sada kupio EV, ali skupo je i nepraktično te nisam lagao. Kao da si idem pucati u nogu, jer iskreno ne zaradim tako dobro da mogu baciti 100 000EUR za Teslu, dok mi one male pikulice fizički ne odgovaraju. Iako si auto od 30K EUR mogu priuštiti bez ikakvog problema u redovitim intervalima, kad sam bolje pogledao EV za te novce, prošla me jeza... Ja za to ne bi dao 10kEUR.
Domet i praktičnost su nikakvi, i nisam lagao.
I sad ti meni odgovaraš jer me želiš prikazati kao gadnog smrdljivog trola koji sere jer eto mora srati, a tehnologija "napreduje".
Znaš kaj... baterije "samo što nisu" zadnjih 10+ godina.
Napisao sam da me uopće ne tangira EV, ICE, ili javni prevoz, bitno je da mogu kamo hoću i kad hoću te sam mišljenja da bi svima koristilo da se EV opisuje i sagledava onakvim kakav je, bez uobičajenih lažanija sa ekologijom, dometom, super baterijama, praktičnosti i ostalim forama.
Dobro je za Šteficu i Štefa koji imaju predvidivu rutu od cca 50km dnevno, i to je to, i tak je bilo oduvijek sa električnim vozilima.
Ne znam, razumiješ li ti uopće da si bezobrazan, a možda i još ponešto?
Napisah da bih sada kupio EV, ali skupo je i nepraktično te nisam lagao. Kao da si idem pucati u nogu, jer iskreno ne zaradim tako dobro da mogu baciti 100 000EUR za Teslu, dok mi one male pikulice fizički ne odgovaraju. Iako si auto od 30K EUR mogu priuštiti bez ikakvog problema u redovitim intervalima, kad sam bolje pogledao EV za te novce, prošla me jeza... Ja za to ne bi dao 10kEUR.
Domet i praktičnost su nikakvi, i nisam lagao.
I sad ti meni odgovaraš jer me želiš prikazati kao gadnog smrdljivog trola koji sere jer eto mora srati, a tehnologija "napreduje".
Znaš kaj... baterije "samo što nisu" zadnjih 10+ godina.
Ja sam se samo nadovezao na tvoje "podučavanje" nas pučana o starosti elektromotora, kaj si opet ustao na lijevu?
Što se tiče trenutnog stanja na tržištu u pravu si, to apsolutno nitko ne spori niti je baš tema ove rasprave.
Naš sljedeći automobil? Tesla model 3 za početnih 35 tisuća dolara (vjerojatno 40000 ili mrvicu više eura kada bude dostupan u eu) je sasvim korektan i više nego konkurentan u rangu performansi koje daje, hej, limuzina s pet sekundi do stotke. BMW će ti rado prodati jednu takvu - zove se 340i i košta 50 tisuća plus 10 tisuća trošarine. Model s je u svojoj klasi također cjenovno konkurentan. Možemo se složiti da na tržištu DANAS još nema ozbiljnog el. automobila u srednjoj ili donjoj srednjoj klasi.
1. Ja sam se samo nadovezao na tvoje "podučavanje" nas pučana o starosti elektromotora, kaj si opet ustao na lijevu?
2. Tesla model 3 za početnih 35 tisuća dolara (vjerojatno 40000 ili mrvicu više eura kada bude dostupan u eu) je sasvim korektan i više nego konkurentan u rangu performansi koje daje, hej, limuzina s pet sekundi do stotke. BMW će ti rado prodati jednu takvu - zove se 340i i košta 50 tisuća plus 10 tisuća trošarine. Model s je u svojoj klasi također cjenovno konkurentan. Možemo se složiti da na tržištu DANAS još nema ozbiljnog el. automobila u srednjoj ili donjoj srednjoj klasi.
1. Ako si ti znao što je starije tebe se komentar ne tiče, zar ne? Više puta sam se susreo sa ozbiljnim argumentom od strane EV-vjernika kako bi prastara tehnologija ICEa se trebala maknuti novoj tehnologiji. Ti ljudi, ili možda bolje da napišem nešto bliže istini i bez patroniziranja, ti klinci osim što vrlo slabo poznaju ICE čini se da još slabije poznaju Elektriku, no efekti Marketinga su u njihovom razmišljanju ostavili duuuboki trag. Toliki da svakog tko misli drugačije odmah proglašavaju heretikom i odbijaju uvidjeti sukus.
Sukus je taj da MI, uključujući i mene, navodni heretici koji obožavamo gutati toksične plinove, negirati štetnost prastare ICE tehnologije, mi retardirani lobisti naftne industrije, bukači sa "podrapanim" Akrapovićima, želimo samo jedno, funkcionlano vozilo kao i do sada.
2. Ozbiljno ti ovo pišem u 100% dobroj vjeri. pogledaj neku teslu uživo, probaj ju pa onda sjedni u BMW 340i i probaj ga, onda usput pogledaj i jamstvene uvjete i programe održavanja koje imaš sa BMWom.
Ja ne vozim tak male aute kak je BMW serije 3, muči me fizika pa mene to ne zanima, ali imam svoju igračku od 300KS, uz normalni auto. Tko god ide uspoređivati Teslu sa uratcima prave autoindustrije može se tek reći da ima jako malo, ako išta iskustva sa uporabom vozila klase u koju se na silu ugurava Tesla samo zahvaljujući ubrzanju. U konačnici BMW340i nudi doseg od bar 350km u performance modu uz tankanje od 5 minuta. Kad EV za te pare dosegne isto u istom takvom modu, kapa dolje, onda bi možda bio spreman puniti ga 45 minuta.
Ono gdje EV, tj.taj Tesla 3 apsolutno gubi svaki argument da ga se uspoređuje sa BMW340i jest normalna eco vožnja. Taj BMW bude sa klimom prešel bar 700km i onda tankanje od 5 minuta. Tesla i sa velikom baterijom o nečemu sličnome može samo sanjati.
Tesla ti realno spada u klasu Opel Astre, Kia Ceed bez ikakve opreme, i sličnih, jedino što malo bolje ubrzava od njih. No to ubrzanje i tak nije bitno jer ga ionako ne smiješ koristiti. Jednostavno buš nerazumno brzo stal na cesti ili se zadržal na poslu/putu puno dulje nego si planirao, zbog nadopunjavanja baterije.
Ja osobno od EVa ne tražim ubrzanje, tražim vozilo koje mi je jednako funkcionalno. Meni su očajne dvije stvari na EVu, baterije i jamstvo na baterije. Kome valja, široko mu polje, a znamo kome valja Štefici i Štefu, no oni nisu opsjednuti baterijama i Teslom. Oni si buju kupili Fiću za trećinu cijene. Shodno tome, EV u ovom obliku koji traje već dobrih 10+ godina, može postati zanimljiviji puku samo i jedino ako cijenom postane konkurentan. Cijene moraju ići baaaaaaar 50% dole za ovo što se danas nudi. Onda bu se vjerovatno našel dovoljan broj onih koji buju bili spremni kemijati sa dopunjavanjima baterije i posebno detaljnim planiranjem dužih putovanja.
Do tada, bilo bi jako lijepo da svi EV vjernici budu samo malo razumniji te da prestanu nas koji smo manje entuzijastični gledati kao neprijatelje, budale, neznalice. Svi koji su Vam dali argumente zašto EV realno ne valja, su u pravu, a Vi ako ste toliko gorljivi možda da probate volontirati u Tesli, pa budite mali kotačić koji će pomoći da budućnost koju sanjate dođe što prije?
Suprotno apsolutno nitko ni ne tvrdi i uopće nije suština ove rasprave, iako se vi uporno pravite da je, jer samo protiv takvih izmišljenih tvrdnji vaši argumenti imaju nekakvu težinu.
Uporno tvrdite da EV nemaju šansu ni u doglednoj budućnosti, jer nema litija (iako ga ima), baterije ne napreduju (iako napreduju), nemoguće je pojačati infrastrukturu (iako nije), nitko neće ulagati u infrastrukturu (iako hoće), auti su preskupi i nepraktični (iako cijene konstantno padaju, a i po tekućima se sve proda i prije nego se proizvede).
Po deseti put, TRENUTNO nije moguć nasovni prelazak na EV, ali po mnogim pokazateljima tržište se kreće u tom smjeru, investitori su zainteresirani, kupci su zainteresirani, zakonodavci su blakonakloni (blago rečeno), oni koji si mogu priuštiti kupuju, oni koji ne mogu čekaju pad cijena, tehnički problemi nisu fundamentalno nerješivi. Nema nijednog ozbiljnog razloga da kroz 10 godina ne budu mainstream.
Suprotno apsolutno nitko ni ne tvrdi i uopće nije suština ove rasprave, iako se vi uporno pravite da je, jer samo protiv takvih izmišljenih tvrdnji vaši argumenti imaju nekakvu težinu.
Čini se da od pare koja ti suklja na uši monitor ti se zamaglio. Naslov dretve je "Musk je muljator, vaš idući auto neće biti električni"
MrBlic, uvjern sam ne treba odvjetnika, no mogu reći da čovjek svojom ispravnom izjavom nikoga nije uvrijedio niti je to imao na umu, a još manje da je iznesel neke kaj nije u skladu sa temom raspre.
Ako EV nije spreman i ako nema infrastrukture onda ne postoji tržište EV pa ne može biti porodano šve što se proizvede, nego se proizvede samo ono što je specifično naručeno.
EV ima šanse kada riješe problem autonomije, no kako baterije nisu nešto misteriozno i kako puno ljudi razumije fizičke osnove istih, jasno je da će trebati oveće postignuće da se iz istih izvuče bar 4 do 5 puta više nego danas, da bi bili u rangu bengule/diesela.
Shodno tome, oni malo razumniji skloni su mišljenju da to čudo sa baterijama ne bu tak skoro, ako ikada.
Jedini misterij koji ostaje u cijeloj priči je potreba za sukobom. Aki si već tak zagrijan, kupi bar fociku UP i daj bar malo težine onome što propovijedaš.
O čemu ti pričaš?
Ja vozim dizel jer se puno vozim.
ali zar ne bi bilo super da naša djeca žive u puuno čišćem i puno tišem gradu? Zar već to samo po sebi nije dovoljno da podržavam električna vozila?
ups... "natezanje po gradu" je primjena u koju ti spadaš po svome opisu jer si naveo malu i predvidljivu kilometražu. Put do posla. Možda da probaš sa vlakom.
A onda pak tvrdiš da se puno voziš , možda u odnosu na prosječnog stanovnika HR koji godišnje pređe 5 do 8kkm u godini dana.
Nekonzistentan si u praktičnom dijelu. EV je prtljancija svakome tko želi nesputanu mobilnost što nije moja izmišljotina.
Tvoje podupiranje EV vozila se mene ne tiče, jer ja nisam protiv EV vozila, jer moja ideja nije borba protiv EV, nego održavanje komocije upoabe vozila.
ono što posebno smeta jest:
Guranje EV kao dostojne zamjene današnjim vozilama po bezobraznim cjenama za koje nema realnog opravdanja osim onog muljavog "tržišnog".
Današnja EV osim što te bezobrazno olakšaju za teško stečeni novac ubiju ti mobilnost do te mejre da ti je lakše koristiti javni prevoz. Tko god tvrdi drugačije je notorni lažac ili spada u prije spomenutu kategoriju "grobink tj. natezanje po gradu".
Ono što posebno iritira jesu "pozitivne priče" poput ove tvoje o baterijama. Ako su baterije tako dobre, ne vidim nikakav razlog da proizvođač ne razveseli kupce svojih bezobrazno skupih proizvoda jedni dugim i razumnim jamstvom. Oh.. jamstvo je vrlo kilavo...pitam se zašto.
Drugi par rukava koji smeta jest enormna količina laži kojom se opravdava "ekološka" priroda EV.
Zagađenje je zagađenje, EV vozila zagađenje samo izmještaju, što je već dokazano. Po meni posve je ok ako smo napravili zagađenje da se u njemu i valjamo, no tebi je draže da to svoje zagađenje pošalješ negdje drugdje, dalje od svoga nosa. Cool, ali nije u redu.
Želiš li biti "ekološki" kreni onda od početka, od samog ustroja grada, koji nije ekološki sam po sebi ili da parafraziram, počistio si smeće iz svoj kuće, platio si lijepo odvoz smeća, tebi ispred tvog praga je čisto, pardon, bar je ispred tvog praga čisto, treba od nekuda krenuti, jeltem. Budalaština dostojna čiste petice za marektinški spin.
Pozdrav, i kraj diskusije što se mene tiče jer mi nije zabavno prepucavanje sa vjernikom u "novu tehnologiju" koja, jeltem, nije uopće nova.
Što se tiče zavjerašenja, zavjeraši su ti koji tvrde da je električno vozilo "ubijeno", dok je problem, onda kao i sada bio isti.."Auto koji ne ide onda kad ga trebaš"
Moram ti odgovoriti jer se ne slažem s ničim što si rekao.
1. Nekoliko puta sam već rekao da putujem preko 50 kilomera do posla. ne živim u gradu, radim u gradu. To je preko 100 km svaki dan samo za potrebe posla. Vlak mi je 25% jeftiniji, ali moram doći do vlaka 12 km, negdje parkirati auto i jeftiniji je samo ako putujem sam. pritom je još problem kad hoću ostati duže u gradu ili nešto kupovati pa opet moram ići autom iako sam platio vlak i time se cijena prijevoza poravna s automobilom. Nisam nekonzistentan jer konszistentno govorim isto. EV je prtljancija svakome tko želi nesputanu mobilnost, da. To ne znači da je svima prtljancija i to ne znači da nitko ne može živjeti s tom prtljancijom i biti zadovoljan s EV.
2. Cijene padaju i nastavit će pad. Nije istina da su EV gore od javnog prijevoza. Izgleda da sam notorni lažac, samo to još ne znam. Pa tko daje jamstvo više od nekih 150 000 km?
3. Koje laži? Nije sve crno-bijelo. Ja nikad ne kažem, primjerice, da nas naftna industrija laže. Tebi je ok da se valjaš u zagađenju? Super. To želiš i svome djetetu? I usput se ne želiš odreći svoje komocije? Možemo zaključiti kako fino pridonosiš društvu u kojem živiš.
Svodi se ne ajednu stvar. Ekologijom se treba baviti od početka do kraja, ali ako je nešto bolje, onda je bolje. Ako možemo očistiti sva naseljena mjesta i imati negdje nove elektrane, to je efikasnije. Efikasnija je proizvodnja energije, ali se i štedi na proizvodnji auto dijelova i svih mogućih maziva koje opet moramo negdje odbaciti. I za kraj mi objasni kad si već spomenuo smeće i da ti je u redu da se valjaš u zagađenju, zašto si za odvoz smeća? Tko je sad nekonzistentan? JA mislim da je ovo što ti pričaš budalaština.
4. Baš lijepo, uživaj. Uopće nisam vjernik i nekoliko sam puta napisao da moj idući auto neće biti električni. Mislim da su električni auti pozitivan pomak za zdravlje i društvo. Da, skupi su. Cijene padaju. Kad će pasti na razine današnjih auta, ne znam, ali znam da se veselim čišćem zraku, jednostavnijim autima, tišem prometu, većim okretnim momentima...
Uporno tvrdite da EV nemaju šansu ni u doglednoj budućnosti, jer nema litija (iako ga ima), baterije ne napreduju (iako napreduju), nemoguće je pojačati infrastrukturu (iako nije), nitko neće ulagati u infrastrukturu (iako hoće), auti su preskupi i nepraktični (iako cijene konstantno padaju, a i po tekućima se sve proda i prije nego se proizvede).
litij, ne znam, nisam istraživao.
baterije nažalost ne napreduju nego ih utrpavaju sve više u baterijske packove. napredak će biti kad će baterija pohraniti barem duplo energije nego dosad. imam ideju za ICE, povećajmo rezervoare i time smo riješili problem dometa, a i zagađenja. ono, s jednim rezervoarom ćemo prijeći više. napredak.
moguće je pojaćati infrastrukturu, kao što je moguće je spojiti sve otoke jadranskog mora mostovima. sasvim izvediva stvar. a ovaj, tko će to platiti? laž je da itko tvrdi da je to nemoguće.
auti jesu preskupi i nepraktični, u ovom trenutku. naglasak na preskupi. zato nam slijedeći auto neće biti električni. tvoj?
Po deseti put, TRENUTNO nije moguć nasovni prelazak na EV, ali po mnogim pokazateljima tržište se kreće u tom smjeru, investitori su zainteresirani, kupci su zainteresirani, zakonodavci su blakonakloni (blago rečeno), oni koji si mogu priuštiti kupuju, oni koji ne mogu čekaju pad cijena, tehnički problemi nisu fundamentalno nerješivi. Nema nijednog ozbiljnog razloga da kroz 10 godina ne budu mainstream.
ozbiljne razloge smo nabrojali. ako misliš da su slaba infra, slab domet, problem punjenja i cijena EV-ova neozbiljni razlozi, onda će i cijena za riješiti te probleme bit jednako neozbiljna, zar ne? bez jedno 11 znamenki, za punjače, trafostanice, centrale, i ostalu infru da bi se uopće cijeli sustav funkcionirao.
feudalac nema kristalnu kuglu niti svoje mišljenje o budućnosti odnosa ICE/EV, a sudjeluje u raspravi - o budućnosti. zanimljivo. ti imaš, ak ne kuglu, onda barem mišljenje da će "auti kroz 10 godina biti mainstream".
može onda tvoja procjena, za 10 godina koliki će biti postotak EV-ova na cestama? onak, poslije 19 stranica filozofije da imamo nešto konkretno.
Nije zrela i nemamo trenutno nemamo realnu procjenu na temelju koje možemo pretpostaviti kad će biti zrela. Popis problema koje navodimo je realan i treba ga riješiti, a ako imaš 5 problema, te imaš za svaki od njih neku realnu šansu da ga nećeš uspjeti riješiti za 10 godina, koliko je očekivanje da ćeš riješiti svih 5?
Svakako, ali takav scenarij u kojem ćemo imati naglu ekspanziju zahtjeva neki veliki preokret. S obzirom da je isti po pitanju baterija najavljivan barem dva puta godišnje zadnjih 5-6 godina i da se nije dogodio, nije ga realno očekivati (iako i dalje nije nemoguć, da ne bude zabune).
Imaš li procjenu koliko ga sada koristimo, a koliko bi ga trebalo za masovni prelazak na EV? Govorimo li o linearnom povećanju ili eksponencijalnoj ekspanziji? Koliki je trošak reciklaže?