Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

poruka: 859
|
čitano: 197.593
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr".
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
..

 

Ako je Tesla krenuvši od nule kroz 9 godina od ekskluzivnog modela došla do auta srednje klase, zašto kroz narednih 9 ne bi mogli doći do masovnog auta? Ako ne bude 50% tržišta, nego 40%, je li to neuspjeh? Što je s onim 'nema dovoljno litija', to bi trebalo blokirati cijelu priču. Ili su ga u međuvremeno pronašli?

..

 Tesla, 2003. .. dakle 14 godina. Musk dolazi u 2004toj.. do prvog roadstera 2005te.. 2008 prodaja. Zanimljivo, tako računaš 9 godina? :) ok. Prototip predstavljen 2006ta.

-što je npr Musk napravio s raketom u par godina, kroz godinu, svakih par mjeseci je bio vidljiv korak naprijed... ameri su u desetljeću došli do mjeseca, mobiteli od cigle za partisuća postali nešto za 1kn sa svim điđama-mogućnsotima.. Što je to s Teslom (firmom) u tih 9 ili 14 .. godina? Neće propasti, jer ni ne posluje na tržišnom modelu nego donacije-subvencije i sl. inače bi već odavno bili zaboravljeni i ključ u bravi.

U projektima kao raketa-x, koji daju rezultate, ne nužno preko noći, ipak se nešto vidi.. za auto-bateriju skoro pa ništa. Evo i ova godina prolazi. Napredak? Ne drugih firmi EV nego Tesle.

Tesla (power) ima cilj patentirati-licencirati baterije.. kao core biz, manje samu proizvodnju (to mogu kinezi..). :)

 

krenuo od nule? koje nule? struja, el.motor, baterije.. to postoji od Tesle ili koji dan prije? Stoljeće? Narednih 9 godina masovno? Ne vidim da je blizu ičemu takvom.. no, vjerojatno gledma nešto pogrešno. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ihush kaže...
Evo i ova godina prolazi. Napredak? Ne drugih firmi EV nego Tesle.

Tesla (power) ima cilj patentirati-licencirati baterije.. kao core biz, manje samu proizvodnju (to mogu kinezi..). :)

 

 Ok, nije 9 nego 14.

 

Ova godina? Pa zar nisu izbacili drastično jeftiniji model, s duljim dometom? Što je još trebalo?

 

Nitko nije ni rekao da će Tesla prodavati tih 50% EV.

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
.. Što je još trebalo?

..

 -rolšuhe.

ok, nevažno jel 9-14 godina (osim što je razlika 5, dovoljna za pola puta na mjesec.. i raketu..) :)

a što ćemo s ostalim argumentima.. počeo od nule, čega-koga.. koje nule? Električni motor ili baterija, ili šasija? .. ono, tak ja sklopim auto, od nule, legiće .. bez razvojnog tima koji desetljeće vamo-tamo nešto palamudi. :))

Što je Musk-Tesla napravio osim hypea? .. i to je važno, veliko, no to je približno sve. Ostatak auto ind. će ostalo, možda sutra, možda za koje desetljeće, možda desetljeće kasnije..

Napravio je raketu, paypall.. ali to s teslom nema veze, može tako zabiti gol na fifi no to ga ne čini mangom u autoind. Evo, sad će i tunel.. možda tim tunelom pojure masovno tesle.. :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
mario.L_hr kaže...

Nadam se da će biti barem dio od ovih tvojih optimističnih najava. Nažalost realnost je obično bitno drugačija. Da bi električna vozila postala dominantna mora postojati ekonomski održiv model njihove proizvodnje. Musk godinama dokazuje da to nije tako. Bez subvencija bi bilo još gore.

 Najave nisu moje, niti ja tvrdim da će tako biti. Okinulo me iracionalno pljuvanje po Musku, i 'dokazivanje' tvrdnji koje su prvo nastale iz osobnih frustracija, a onda se silom pokušavaju racionalizirati 'nedostatkom litija', slabom HEPovom infrastrukturom i sličnim forama.

 

Ne znam što će biti, ali pesimisti ne nude kvalitetnu argumentaciju i to je ono oko čega se sporim. Usprkos svemu do sada rečenom uspjeh EV se čini realno mogućim.

 

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
14 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
mario.L_hr kaže...

Nadam se da će biti barem dio od ovih tvojih optimističnih najava. Nažalost realnost je obično bitno drugačija. Da bi električna vozila postala dominantna mora postojati ekonomski održiv model njihove proizvodnje. Musk godinama dokazuje da to nije tako. Bez subvencija bi bilo još gore.

 Najave nisu moje, niti ja tvrdim da će tako biti. Okinulo me iracionalno pljuvanje po Musku, i 'dokazivanje' tvrdnji koje su prvo nastale iz osobnih frustracija, a onda se silom pokušavaju racionalizirati 'nedostatkom litija', slabom HEPovom infrastrukturom i sličnim forama.

 

Ne znam što će biti, ali pesimisti ne nude kvalitetnu argumentaciju i to je ono oko čega se sporim. Usprkos svemu do sada rečenom uspjeh EV se čini realno mogućim.

 

 

 Zašto one koji misle da električni automobili neće tako skoro poharati tržište nazivaš pesimistima? Ja pesimistima nazivam one koji misle da hoće. Zato jer ako budu u pravu, to se neće dogoditi zbog kvalitete i isplativosti takvih vozila nego zbog prisile, tako da to smatram potpuno negativnim razvojem događaja a one koji misle da će do toga doći ubrzo - pesimistima.

17 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...

 Zašto je nužan nagli skok? Ako bi se kapacitet povećavao 7% godišnje, za 10 godina bit će dvostruko veći nego danas. A toliko realno EV zaostaju u dometu prema ICE. 

Da li je linearno povećanje moguće? Ono obično ide u skokovima, a samo po sebi nije dovoljno. Uz samo povećanje mora biti zadovoljen i uvjet dostupnosti. Ako je neki dodatak koji diže kapacitet skup ili limitirano dostupan (a time će i postati skup porastom potražnje), onda to povećanje nije komercijalno održivo.

 

Kemija baterije obično dođe u neko zasićenje, a onda je potreban skok - drastična promjena koja će omogućiti daljnji razvoj.

 

Domet nije jedini problem. Brzina punjenja i podnošenje redovite upotrebe brzog punjača, dostupnost infrastrukture i stanje elektroenergetskog sustava su neki od problema. Skok bi riješio samo dio, a masovna ulaganja drugi dio. Masovna ulaganja imaju svoju cijenu koju su ljudi spremni platiti ako to znači više komfora, ali ne i ako to znači manje komfora.

 

Visak kaže...

Ako je Tesla krenuvši od nule kroz 9 godina od ekskluzivnog modela došla do auta srednje klase, zašto kroz narednih 9 ne bi mogli doći do masovnog auta? Ako ne bude 50% tržišta, nego 40%, je li to neuspjeh? Što je s onim 'nema dovoljno litija', to bi trebalo blokirati cijelu priču. Ili su ga u međuvremeno pronašli.

Da, malo uljepšaš povijest, malo to uljepšanje preslikaš na procjenu budućnosti i puf, eto razloga za optimizam.

 

Visak kaže...

Ne vidim ovdje nikakve argumente u korist pesimista. To su samo subjektivna predviđanja, upravo ono što si imputirao optimističnima.

Argumenata imaš na ovih 18 stranica dovoljno. Ovo nisu argumenti već direktan odgovor na pitanje koje si postavio. Možda ti se ne sviđa što sam dao odgovor, ipak je pitanje bilo samo priprema za straw man-a...

 

Visak kaže...

To što su ljudi iz branše optimistični svakako možemo pripisati i njihovom interesu, no je li ti palo na um da oni možda ipak znaju nešto više o problematici od autsajdera? Za razliku od tebe, oni svoja uvjerenja podupiru (i) vlastitim novcem.

Prilično hrabra izjava za industriju koja se financira poticajima od poreza kojeg plaćam!

 

Visak kaže...

Ova godina? Pa zar nisu izbacili drastično jeftiniji model, s duljim dometom? Što je još trebalo?

Ne, ove godine su izbacili skuplju verziju tog modela. Jeftiniju su samo predstavili, a izbaciti će je naknadno. Ali, to ih ne spriječava da se reklamiraju s početnom cijenom verzije koja će doći tek naknadno.

 

Visak kaže...

 Najave nisu moje, niti ja tvrdim da će tako biti. Okinulo me iracionalno pljuvanje po Musku

Musk je prvesntveno prodavač, prvo priče za financijere, onda za medije, a tek onda auta. Još na prvoj stranici sam se složio da je izraz "muljator" možda pretjeran, ali problemi koje Drago navode i dalje stoje.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ihush kaže...

 

U projektima kao raketa-x, koji daju rezultate, ne nužno preko noći, ipak se nešto vidi.. za auto-bateriju skoro pa ništa. Evo i ova godina prolazi. Napredak? Ne drugih firmi EV nego Tesle.

Tesla (power) ima cilj patentirati-licencirati baterije.. kao core biz, manje samu proizvodnju (to mogu kinezi..). :)

 

krenuo od nule? koje nule? struja, el.motor, baterije.. to postoji od Tesle ili koji dan prije? Stoljeće? Narednih 9 godina masovno? Ne vidim da je blizu ičemu takvom.. no, vjerojatno gledma nešto pogrešno. :)

Opet se moram ponavljati, stvar je prevelikih očekivanja.

Uspjeh Tesle je da su u jako kratkom roku spustili cijenu baterija za 80-90% i to samo računajući od 2010. kad su baš počeli biti "velike mušterije" (isto Panasonicu ako se dobro sjećam), pročitaj obavezno i prvi komentar na tom linku, lik je lijepo sumirao.

Po meni, pad cijene od cca. 80-90% u 7 godina je respektabilna brojka 

E sad, nemojte od njih očekivati pristupačni auto, bar ne dok se financijski ne konsolidiraju.

Za sad im same baterijske ćelije čine samo 25% cijene i kod powerwalla i powerpacka, a kod battery packa u autima koji su im glavni izvor financiranja cijena cijelog packa iznosi još i manje u odnosu na ukupnu cijenu auta, uz ekstremno ogromne marže, na što su jednim dijelom prisiljeni da im ne dođe voda do grla, ali i  mogu si dopustiti jer imaju potražnju.

I to je ok.

Zbog iste stvari hvalimo Apple, pa smijemo i Teslu.

A pazite, nekim ljudima bude već i Model 3 isplativ, a prodaju ga uz tak enormnu maržu.

E pa sad si onda zamislite kad budu mogli nudit i drugima baterije, onda budu druge firme koje imaju uhodan biznis komotno u startu radile s bar 50% manjm cijenom packa u startu, a takve firme si mogu priuštiti i manju maržu (to bi trebalo valjda u sljedeće dvije godine uslijediti).

A to sam već jednom rekao, ti ne vidiš napredak dok cijena baterija ne padne 99,9999%, a Tesla će u tome sudjelovati samo do nekih 90%, a drugi proizvođači će se oko ostalih 9 i nešto posto boriti za tržište (s drugim tehnologijama, jer trenutna je pri granicama, i vjerovatno nikad cijene ovakvih litijskih baterija ne budu niže za više od 95% u odnosu na 2010. godinu, ali i to su zakon brojke).

I to je to.

Zamislite si onda situaciju koju imamo sad, da imamo nove ok ICE aute za 10000 eura, izvadite im motor i ostale dijelove vezane uz njega i za tu cijenu vam unutra ide elektromotor i sva potrebna elektronika i doslovno se doda cijena baterija i ispadne da se već s današnjim baterijama komotno može imat mali autić dometa Tesle za 100000 kuna, ali to još nitko nije napravio jer svi čekaju da im Tesla počne prodavat baterije (ne znam jel itko drugi uopće ulaže u proizvodnju baterija?).

A to je jadna situacija, bilo bi bolje da postoji konkurencija. 

Reći da se napredak kod auto baterija ne vidi je glupo.

Kao prvo taj pad cijene od već sad skoro 90% (u 7 godina) do npr. njihovog novog form factora 2170 koji je puno optimalniji u cijeloj ekonomskoj računici proizvodnje, a i sama kemija koju su izmijenili u kombinaciji s tim kaj su to valjak baterije pa  se lako blagim povećanjem širine znatno povećava kapacitet što im je dovelo do toga da su u neznatno većem kučištu dobili puno veći volumetrijski kapacitet, kao i maseni (oboje zbog nove kemije prvenstveno).

A te baterije su im već u prodaji u powerwallovima.

A svi briju da se ništa nije promijenilo....

A oni rafiniraju postojeću tehnologiju do bizarne razine, a na investitorima je da investiraju u kemičare bar 1% love koja se inače investira u bezvezarije poput ratovanja i HDZ ogranaka diljem svijeta.

I to treba skužiti, nije Musk napravio najveći institut kemije u svijetu, nego najveću industrijsku proizvodnju litijskih baterija u svijetu, i to odlično ide.

Za kemičare se bude morao netko drugi pobrinuti, budući da to nikome nije u interesu jer istraživanja ne donose neku izravnu i opipljivu dobit, pa se u njih ne ulaže.

A da se ulaže već bi imali ono kaj svi sanjaju, baterije s par tisuća puta većim volumetrijskim i masenim energetskim kapacitetom.

 

Ja se već više od 20 godina igram s elektronikom, i jako dobro se sjećam  cijena litijskih baterija u toj 2010. godini (tako davno...) kad nisam mogao kupiti 18650 bateriju kapaciteta 2000 mAh za manje od 20 dolara (i kad se nekaj pojavilo ispod 15 razgrabilo se odmah), a sad ih se nađe već za 2$....

I sve to zbog rafiniranja proizvodnog procesa, a ne tehnološkog napretka (kojega ima, ali u manjem postotku pridonosi padu cijene jer nije toliko izražen)..
A to su već itekako upotrebljive cifre jer sad baterija iz Tesle u novim modelima npr. na modelu s 100 kWh više ne bude 8000 nego 5000 baterija iste cijene po bateriji, pa si računaj....
Uglavnom, ti i neki još pojedinci smatrate da se na području baterija ništa značajno nije promijenilo, a zapravo je.
Problem je kaj jedina firma koja se time bavi onda te baterije prodaje samo u jako skupim proizvodima (pogotovo Model S) uz ekstremno veliku maržu.
Znači, malo popravite kontrukciju misli, baterije su več sad sasvim ok, isplative i upotrebljive za krajnjeg korisnika, ali ih je nemoguće nabaviti jer sve završe u ekstra skupim Teslama s ekstra velikom maržom.
Zato ja i neki pojedinci opravdano smatramo da u narednih par godina (i manje od 5) bude došlo do jako jako velikog buma EV-a prek noći čim budu ostali proizvođači auta mogli kupovati te jeftine baterije.
I znam kaj slijedi, hajka po elektroenergetskom sustavu, ali oko toga ne brinite, mi ionak budemo unutar tih 5 godina tek počeli kupovat Golfa 6 masovno iz švabije (tek nam je petica postala aktualna ove godine ) pa nas ne brinu elektroauti 
Dotle će npr. glupi ameri kak ih volimo zvat imati još i veći rast tog sektora od samih projekcija zato jer im je biznis jedina stvar koju ne gledaju kroz domoljublje, i ne budu kukali kak je nemoguće povući kilometar kabela i napravit infrastrukturu jer i njima vjerovatno nije jasno kak im mreža koja je funkcionirala 1951. ne može funkcionirati i sad, zar ne (ili oni ipak to kuže, ali se ne sekiraju nego delaju)?
 

 

Kruha i igala...
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...

@feudalac

Ukratko, nemas predvidanje o buducoj zastupljenosti EV-a? Ali zato si zato poprilino aktivan u objasnjavanju da su galic u krivu, skupa s onima koji se slazu s njim. Dakle, misljenje imas, ali nemas blagog pojma da li ce EV biti imalo zastupljeni za 1, 2, 5 ili 10 godina? O cemu onda tocno argumentiras?

 Već sam rekao da ja nemam kristalnu kuglu, također sam poprilično siguran da je nemaju ni drugi. Tamo gdje mislim da imam argument ja ga iznesem. A ti, što bi ti? Zaključio raspravu i pomirio suprotstavljene argumente? To se može samo argumentima koji mogu izdržati kritiku obiju strana. Naprijed!

Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...
bruno1026 kaže...

@feudalac

Ukratko, nemas predvidanje o buducoj zastupljenosti EV-a? Ali zato si zato poprilino aktivan u objasnjavanju da su galic u krivu, skupa s onima koji se slazu s njim. Dakle, misljenje imas, ali nemas blagog pojma da li ce EV biti imalo zastupljeni za 1, 2, 5 ili 10 godina? O cemu onda tocno argumentiras?

 Već sam rekao da ja nemam kristalnu kuglu, također sam poprilično siguran da je nemaju ni drugi. Tamo gdje mislim da imam argument ja ga iznesem. A ti, što bi ti? Zaključio raspravu i pomirio suprotstavljene argumente? To se može samo argumentima koji mogu izdržati kritiku obiju strana. Naprijed!

 samo da ponovimo, galić tvrdi da nas slijedeci auto neće biti električni. onda, da li će naš slijedeći auto biti električni ili ne? ajde, nije konkretno pitanje, pa ću opet dobiti bijeg od odgovora, pa ajmo ovako. za 10 godina, hoće li na cesti biti više ili manje od 30% EV?

kad već pitaš, to bi ja. da ljudi stanu iza vlastitih tvrdnji.

čim ljude stisneš na konkretan odgovor odmah bežanija, izmotavanje, isprike, sve samo da ne vidimo konkretan i jednoznačan odgovor.  ista priča je bila s tekstom o kolonizaciji marsa koji propagira musk. pritisnes sugovornika da stane iza onoga što priča i dobijem bijeg od odgovora, izmotavanje iz vlastitih riječi i TD od jakovp-a. zanimljiva argumentacija.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
fer-de-lance kaže...

Opet se moram ponavljati, stvar je prevelikih očekivanja.

Uspjeh Tesle je da su u jako kratkom roku spustili cijenu baterija za 80-90% i to samo računajući od 2010. kad su baš počeli biti "velike mušterije" (isto Panasonicu ako se dobro sjećam), pročitaj obavezno i prvi komentar na tom linku, lik je lijepo sumirao.

Po meni, pad cijene od cca. 80-90% u 7 godina je respektabilna brojka 

E sad, nemojte od njih očekivati pristupačni auto, bar ne dok se financijski ne konsolidiraju.

Za sad im same baterijske ćelije čine samo 25% cijene i kod powerwalla i powerpacka, a kod battery packa u autima koji su im glavni izvor financiranja cijena cijelog packa iznosi još i manje u odnosu na ukupnu cijenu auta, uz ekstremno ogromne marže, na što su jednim dijelom prisiljeni da im ne dođe voda do grla, ali i  mogu si dopustiti jer imaju potražnju. 

 Trenutno je cijena baterija oko 270 dolara po kWh. Prevedeno, u modelu 3 bi za 50 kWh paket imali trošak od 13500 dolara, sada vjerojatno i manje jer sami proizvode baterije. Za 5 s automobil, to je sasvim konkurentna cijena pogona. Cijena baterija konstantno ide prema dolje, prema procjenama izvora iz industrije do 2030 bi trebala doći na cca 70 USD po kWh što bi za 200 kWh spremnik s dometom od oko 700-1000 km koštalo oko 14 tisuća.

 

Da se vratim na osnovni argument - 5s do 100 automobil danas košta oko 50 tisuća na više tako da je tesla u tom rangu performansi već sada konkurentan po svim parametrima osim po autonomiji tako da ne razumijem ove ljude koji govore o troškovima.

Ja rekoh
14 godina
neaktivan
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Ne mogu odoliti:

 

LINK

 
3 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...

 samo da ponovimo, galić tvrdi da nas slijedeci auto neće biti električni. onda, da li će naš slijedeći auto biti električni ili ne? ajde, nije konkretno pitanje, pa ću opet dobiti bijeg od odgovora, pa ajmo ovako. za 10 godina, hoće li na cesti biti više ili manje od 30% EV?

kad već pitaš, to bi ja. da ljudi stanu iza vlastitih tvrdnji.

čim ljude stisneš na konkretan odgovor odmah bežanija, izmotavanje, isprike, sve samo da ne vidimo konkretan i jednoznačan odgovor.  ista priča je bila s tekstom o kolonizaciji marsa koji propagira musk. pritisnes sugovornika da stane iza onoga što priča i dobijem bijeg od odgovora, izmotavanje iz vlastitih riječi i TD od jakovp-a. zanimljiva argumentacija.

 Moj odgovor je sasvim jasan, ponavljam treći put - ja nemam kristalnu kuglu, to je odgovor na clickbait naslov i drugačiji ne može biti ako žeimo ostati koliko-toliko ozbiljni. Dragina teza leži na određenim pretpostavkama odnosno argumentaciji oko koje se ovdje lome koplja. Jedni tvrde da je problem autonomija, drugi tvrde da je problem infrastruktura itd i o tome smo razmijenili dosta argumenata. Drago je, npr, tvrdio da nitko ne ulaže u električne automobile pa sam mu argumentirano priložio linkove koliko njemačka trojka ulaže odnosno namjerava uložiti u idućim godinama. Prema tome, argument na argument, a njegovo glavno predviđanje je besmisleno pobijati. Tko ima novaca, može sad kupiti el. automobil. Ako govorimo o mainstreamu, to danas i za pet godina sigurno nije i neće biti. U malo duljem razdoblju - iznosi koje samo nijemci ulažu govore da će biti drugačije. Koliko, postotci? kristalna kugla, a ja je nemam, barem ne funkcionalnu :)

 

Evo još jedan argument - npr. Norveška računa za nekoliko godina imati 1,5 mil ev-ova. Računaju da će im to podići potrošnju struje za samo 3%, toliko o argumentaciji da nema struje i da su potrebna ne znam kakva ulaganja da bi se stvorile pretpostavke za omasovljenje el. pogona.

Ja rekoh
9 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

@feudalac

 

kristalna kugla? sumnjam da ju musk ima, sumnjam da ju norvežani imaju, sumnjam da ju analitičari imaju, sumnjam da ju ima itko s datih linkova o padu cijena proizvodnje. pa onda o čemu mi ovdje govorimo? predviđanja o padu cijena baterija, prozvodnje, infrastrukture itd. pa kako sad to ako nemamo kuglu? kakva predviđanja, kakvi bakrači?

čisto da skratimo priču, naš slijedeći auto neće biti električni. pa ni onaj poslije. tek možda za 20ak godina. tvrdnja koju, naravno, ne mogu dokazati, ali ću se drage volje posuti pepelom ukoliko budem u krivu. misli li tko da sam u krivu? ima taj netko kuglu?

 

 
3 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...

Ne mogu odoliti:

 

LINK

Ti si mučki provokator i mrziš sve električno.

Stručnjak za odmaganje...
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...

@feudalac

 

kristalna kugla? sumnjam da ju musk ima, sumnjam da ju norvežani imaju, sumnjam da ju analitičari imaju, sumnjam da ju ima itko s datih linkova o padu cijena proizvodnje. pa onda o čemu mi ovdje govorimo? predviđanja o padu cijena baterija, prozvodnje, infrastrukture itd. pa kako sad to ako nemamo kuglu? kakva predviđanja, kakvi bakrači?

čisto da skratimo priču, naš slijedeći auto neće biti električni. pa ni onaj poslije. tek možda za 20ak godina. tvrdnja koju, naravno, ne mogu dokazati, ali ću se drage volje posuti pepelom ukoliko budem u krivu. misli li tko da sam u krivu? ima taj netko kuglu?

 

 Što se tiče norvežana, oni već sada imaju dovoljno vozila i podataka da mogu vrlo precizno predvidjeti koliko će im trebati struje ako na cestama bude xyz komada el. vozila. Tako da tu nema nikakve kristalne kugle, čista matematika temeljena na praktičnom iskustvu. Što se tiče cijena baterija, to su predviđanja onih koji ih proizvode i koji s njima imaju desetljeća iskustva pa valjda mogu prilično kvalitetno procijeniti što će moći napraviti sutra, prekosutra i malo poslije toga.

 

Ja rekoh
14 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...

 

 Što se tiče norvežana, oni već sada imaju dovoljno vozila i podataka da mogu vrlo precizno predvidjeti koliko će im trebati struje ako na cestama bude xyz komada el. vozila. Tako da tu nema nikakve kristalne kugle, čista matematika temeljena na praktičnom iskustvu. Što se tiče cijena baterija, to su predviđanja onih koji ih proizvode i koji s njima imaju desetljeća iskustva pa valjda mogu prilično kvalitetno procijeniti što će moći napraviti sutra, prekosutra i malo poslije toga.

 

 Khm?

 

Svaki tvoj post bazira se na procjenama (vlastitim i tuđim) i na "ako", a uporno trubiš o kristalnoj kugli. Uzimati u obzir procjene proizvođača/prodavača bilo čega je veoma neozbiljno. 

 

9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...

 

 Khm?

 

Svaki tvoj post bazira se na procjenama (vlastitim i tuđim) i na "ako", a uporno trubiš o kristalnoj kugli. Uzimati u obzir procjene proizvođača/prodavača bilo čega je veoma neozbiljno. 

 

 Norveški ako je čista matematika. Ako je samo u dijelu koji se odnosi na "... kad na cestama bude 1,5 mil el. vozila, trebat ćemo toliko i toliko struje". Prema tome, pucaš u prazno. Što se tiče cijene baterija u budućnosti, tu je znatno manje ako od cijele priče sa EV-ovima koja ovisi o milion DRUGIH faktora, iako ja navijam za njihovo prihvaćanje. Isto tako, ti meni spočitavaš donošenje bilo kakvih procjena, a kao iz topa donosiš svoje i cijelu ovu trakavicu bazirate na svojim odokativnim procjenama i nagađanjima koje opravdavate manje više lošom argumentacijom.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.10.2017 10:42 (Feudalac).
17 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...
fer-de-lance kaže...

Da se vratim na osnovni argument - 5s do 100 automobil danas košta oko 50 tisuća na više tako da je tesla u tom rangu performansi već sada konkurentan po svim parametrima osim po autonomiji tako da ne razumijem ove ljude koji govore o troškovima.

 Nabrijane makine koje idu 5s i manje do 100 nisu bas štedljive, zato vjerujem da je Tesla sa svojih 500 km dometa i tu u dobroj poziciji. Možete sad reci da je lakše povećati kapacitet spremnika goriva ili voziti ekonomičnije pa će biti i veći domet ili da je puno lakše natankati gorivo nego napuniti baterije, ali to nije argument kojim ćete pobiti njegov osnovni argument.

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.
17 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...
Feudalac kaže...

 

 Što se tiče norvežana, oni već sada imaju dovoljno vozila i podataka da mogu vrlo precizno predvidjeti koliko će im trebati struje ako na cestama bude xyz komada el. vozila. Tako da tu nema nikakve kristalne kugle, čista matematika temeljena na praktičnom iskustvu. Što se tiče cijena baterija, to su predviđanja onih koji ih proizvode i koji s njima imaju desetljeća iskustva pa valjda mogu prilično kvalitetno procijeniti što će moći napraviti sutra, prekosutra i malo poslije toga.

 

 Khm?

 

Svaki tvoj post bazira se na procjenama (vlastitim i tuđim) i na "ako", a uporno trubiš o kristalnoj kugli. Uzimati u obzir procjene proizvođača/prodavača bilo čega je veoma neozbiljno. 

 

Da, jer poslovanje špekulanata na burzi se bazira na viđenom iz kristalne kugle, a ne iz procijena tržišta. Gledajuci koliko novca se tu okrene i kako to poslovanje utječe na cijeli svijet reci mi jeli to ozbiljno ili neozbiljno. 

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.
14 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...

 

 Norveški ako je čista matematika. Ako je samo u dijelu koji se odnosi na "... kad na cestama bude 1,5 mil el. vozila, trebat ćemo toliko i toliko struje". Prema tome, pucaš u prazno. Što se tiče cijene baterija u budućnosti, tu je znatno manje ako od cijele priče sa EV-ovima koja ovisi o milion DRUGIH faktora, iako ja navijam za njihovo prihvaćanje. Isto tako, ti meni spočitavaš donošenje bilo kakvih procjena, a kao iz topa donosiš svoje i cijelu ovu trakavicu bazirate na svojim odokativnim procjenama i nagađanjima koje opravdavate manje više lošom argumentacijom.

 Vaš idući auto... tema je iz budućnosti i sve što se u njoj može napisati su pretpostavke i procjene.

Tvoj problem je što pretpostavke koje idu u prilog tvojoj tezi (npr. kako će razvoj tehnologije pojeftiniti proizvodnju baterija) smatraš argumentima (nisu to argumenti nego realna procjena jer razvoj tehnologije uvijek pojeftinjuje proizvodnju), dok pretpostavke kako će povećanje potražnje (a to je također uvijek tako) podignuti cijenu baterija i energije smatraš gatanjem.

Ja se iskreno nadam da trolaš a ne da si stvarno tako zatucan.

Ja ti nigdje nisam spočitavao donošenje procijena nego si upravo ti taj koji to konstantno radiš spominjući kristalnu kuglu.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
desh kaže...

 

 Khm?

 

Svaki tvoj post bazira se na procjenama (vlastitim i tuđim) i na "ako", a uporno trubiš o kristalnoj kugli. Uzimati u obzir procjene proizvođača/prodavača bilo čega je veoma neozbiljno. 

 

Da, jer poslovanje špekulanata na burzi se bazira na viđenom iz kristalne kugle, a ne iz procijena tržišta. Gledajuci koliko novca se tu okrene i kako to poslovanje utječe na cijeli svijet reci mi jeli to ozbiljno ili neozbiljno. 

 Ko govori o burzi? Govorimo o tome kakvu priču za javnost imaju proizvođači ili trgovci bilo čega. Pronađi mi primjer gdje je proizvođač neke propale tehnologije ili proizvoda javno rekao kako to za par godina nitko neće koristiti.

Burza je druga priča. O tome čitaj pod "Lehman Brothers".

16 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

.. faza strawmananja.. :)) kad se boldaju riječi ako, vjerojatno i sl.. možda je tema zrela za zaborav, neki refreš..

 

i jedan btw, kad se prikazuju neke cifre, relevantne, ali (naravno, neki ali..) npr cijena po km 2kn/100km.. pri tome se zaboravlja da je to cijena za USA, gdje je i cijena goriva polovica naše. Kad se samo preračuna lako se zavara isplativost vožnje na struju.

drugi btw, EU politika cijene energenata, ide se na izjednačavanje.. i struja će vjerojatno poskupiti s vremenom.. što tad? Tako da tko god navede isplativost ne može ignorirati te brojke i koristiti ih u skokovima između kontinetnata ili skandinavije do kroatistana ili eu, jer nisu EU, druge cijene. + pitanje kakvi će biti trgovinski sporazumi nakon trumpića..

Dok se iz poreza-subvencija tako navlače brojke, nije mi ništa jeftinije, jer sam to platio na drugom računu, odnosno, svi plaćamo, dok se neki voze đabe.

 

Zašto bi ja kao vozač bio protiv nekog EV (ili bilo kojeg)? Pogotovo ako je jeftinije-bolje.. besmisleno. Optimizam? Mora imati neke osnove inače se svodi na 'vjerske teme' i kristalne kugle.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
4 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Ti si još jedan koji mrzi sve električno?

Stručnjak za odmaganje...
17 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Teslu nitko ne kupuje da zaspara na gorivu jer je mjesecna rata za full kasko veca nego je potrosnja goriva ako bi auto bio diesel ili benzinac. Isto tako taj auto kosta vise od pola milijuna kuna i ko ga kupuje najmanje brine brigu o cijeni goriva.

Cisto informacije radi pola cijene litre goriva su trosarine i pdv.

Prema „Zakonu o tržištu nafte i naftnih derivata“ cijene nafte utvrđuju se u skladu s uvjetima na tržištu. Ministar pravilnikom propisuje način utvrđivanja objave i primjene najviše razine cijena naftnih derivata. U izračun ulazi cijena naftnih derivata na tržištu Mediterana, devizni tečaj, premija energetskog subjekta, sredstva koja se izdvajaju za financiranje rada Agencije za obavezne zalihe nafte, te naknade i porezi.

Prema objašnjenju Ministarstva gospodarstva 20 lipa izdvaja se za financiranje Agencije i naknadu za biogorivo, 60 lipa odlazi na Hrvatske ceste, a isto toliko izdvaja se i za Hrvatske autoceste. Na trošarine otpada 1,65 kuna kao posebnog poreza, na koji država obračuna još PDV od 25 posto, što je zapravo porez na porez ,a tome se pribraja i PDV na proizvodnu cijenu.

Znači, cijena derivata sudjeluje u cijeni goriva s oko 52,5 posto, dok davanja državi iznose čak 47,5 posto.

Kad i ako elektro auti postanu main stream struja bude poskupila 10x jer drzava treba lovu za gradit i odrzavat ceste. Ti elektricni auti vise ne budu toliko manje trosili jer drzava oce svoj dio kolaca, a ako se struja za auto ne odvoji od struje za kucanstvo onda budete imali bez auta racun za struju valjda 1000 kn svaki mjesec.

Ne moj sljedeci auto 100% ne bude elektricni a niti onaj poslije njega. Mozda ga nikad necu imat ako ne kupim kucu jer se ne vidim svaki dan poslije posla kak razvlacim 100m produznog kabla do auta jer nemam kucu ni garazu.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...

 Vaš idući auto... tema je iz budućnosti i sve što se u njoj može napisati su pretpostavke i procjene.

Tvoj problem je što pretpostavke koje idu u prilog tvojoj tezi (npr. kako će razvoj tehnologije pojeftiniti proizvodnju baterija) smatraš argumentima (nisu to argumenti nego realna procjena jer razvoj tehnologije uvijek pojeftinjuje proizvodnju), dok pretpostavke kako će povećanje potražnje (a to je također uvijek tako) podignuti cijenu baterija i energije smatraš gatanjem.

 Evo vidiš kako ti olako donosiš procjene:

Ne postoji niti jedan dokaz za tvrdnju da će povećanje potražnje podignuti cijenu. Naime, od prve komercijalno dostupne Li-ion baterije prije 27 godina (sony kamkorder) potražnja stalno raste. Nećeš vjerovati, ali cijena svejedno konstantno pada po stopi od oko 15% godišnje. Mogla je i više da nije bilo protuzakonitog (pokažnjavani) udruživanja, krivci standardni sony, samsung itd.

Cijena struje je 1930. bila 1 dolar po kWh u SAD-u u današnjem novcu, potrošnja je porasla stotinama puta i sad struja košta 10-12 centi u prosjeku.

 

edit: https://www.eia.gov/totalenergy/data/annual/showtext.php?t=ptb0810

 

Dakle - mlatiš praznu slamu bez ikakvog dokaza

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.10.2017 14:07 (Feudalac).
17 godina
neaktivan
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

ali to nije sve! moju sljedeću rupu neće bušiti boring company! 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 0 hvala 0
17 godina
odjavljen
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
3 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
NEW_MAN kaže...

 
Kad i ako elektro auti postanu main stream struja bude poskupila 10x jer drzava treba lovu za gradit i odrzavat ceste. Ti elektricni auti vise ne budu toliko manje trosili jer drzava oce svoj dio kolaca, a ako se struja za auto ne odvoji od struje za kucanstvo onda budete imali bez auta racun za struju valjda 1000 kn svaki mjesec.
 

O tome se već razgovara, jedan od prijedloga je da se cestarina naplaćuje po masi vozila. Može biti kompliciranije da se mjeri još i kilometraža, ali sumnjam da će itko na to pristati, barem sada. Recimo da su sada prosječna davanja po vozilu (iz goriva, 12 tisuća km prosjek godišnji, 8 litara potrošnja) oko 4000 kuna na godinu, podijeljeno na 12 mjeseci to je oko 300 kuna na mjesec. U cijelu tu zavrzlamu treba dodati pojavu autonomnih vozila koja su zbilja na vratima. Ako zažive, privatno posjedovanje vozila će vrlo vjerojatno biti out jer je sad trošak novokupljenog malog automobila oko 3 kune po kilometru u prvih 60 tisuća (za skuplje proporcionalno više), poslije postupno pada do cca 1,2 ili 1,5 kune uz prosječnu kilometražu tako da tko će kome i što dignuti se još ne zna. Dodaj na to da su već danas FN paneli komercijalno isplativi i bez subvencija ako možeš struju odmah potrošiti pa se priča još više komplicira

Ja rekoh
15 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

@MrBlc

Musk je muljator, Rimac budućnost: http://news-bar.hr/vijesti/zanimljivosti/za-bosanskohercegovachko-trzhishte-izlazi-rimac-concept-one-tdi

 

 

 

e još da ga je napravit da ide na brlju govnovaču...

 

to bi bio pravo ekološko avto - ful sajkl risajkling

 

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.10.2017 14:09 (Stric_Jura).
Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
odjavljen
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Nego, što smo ono spominjali na temu kristalnih kugli i poreza: https://electrek.co/2017/10/11/tesla-norway-tax-electric-cars/

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
4 0 hvala 1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice