https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2017-09-09/china-to-ban-sale-of-fossil-fuel-cars-in-electric-vehicle-push
ovakve vijesti su sad svaki dan, jednostavno je prošlo kritičnu točku, povratka sad više nema. Slijedi samo utrka onih koji su se kasno uključili, neki se neće oporaviti.
inače je tema zanimljiva. Tesla je prva ozbiljna tvrtka ( sa ozbiljnim kapitalom ) koja se pozabavila automobilom na struju. Sve što je autoindustrija do sad radila je bilo prerada klasičnih automobila ( to i dalje rade, pa netko uspoređuje golfa na struju sa teslom 3, nonsense ) i hibridi ... to je neusporedivo. Tesla sad ima nekoliko godina prednosti.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Za pocetak, model 3 je 35k$ bez subvencija. Sa subvencijama je u USA 27500, a mozda i jeftiniji ako neka savezna drzava nudi vlastite. Autopilot i veca baterija su opcije, tako da pricati o Modelu 3 za 50+k$ je otprilike kao pricati o BMW trojci i za cijenu uzeti M3 Alpine varijantu.
Osim toga, kad pricamo o 200k proizvedenih modela, to su auti najvise klase. Model 3 ima 500k preordera, a sagradili su i novu tvornicu (na koju je na kraju krajeva otisao i sav taj profit, pa je zato "nepostojeci"), tako da bi vec od iduce godine trebali stancati jedno 200-300k primjeraka godisnje.
Ukratko, ocajno lose pisan clanak pun neistina.
Zmači, karikirano: 200 - 300k vozila s 7.500$ subvencija... 1,5 - 2 milijardi $. Godišnje.
Plus subvencije na strujicu.
Plus nema dovoljno punjača, mali je frka kad uragani dođu i tak...
Znači, porezni obveznici financiranju hipstersko igranje s parama te veličine, a s druge strane uz sve to nema nikakve zarade.
Cool.
EV sam vozikao zadnjih 18 godina.
Tesla je samo jedno od njih, daleko u manjini, k tome, luksuzno vozilo ne definira struja ili cijena već puno više toga (zati ih i je malo).
Kako izgleda voziti maglu? Po gradu OK, van jako problematično.
Kivni?
Je i kaj sad? Ne živim na moru pa s prozora svaki dan vidim bar jednu Teslu, nedavno ih je bilo 5-6 parkirano točno pod mojim prozorom. I što to konkretno znači? Više viđam (na žalost i čujem) Ferrarija pa to opet nije nekakav mainstream.
Da bi Tesla S bio luksuzan automobil morao bi imati luksuzan interijer, a ovo što sad ima je otprilike kao Ford Mondeo. Znači li to da je Mondeo luksuzan automobil?
Recimo da je autor teksta zaista jest "neivnentivni geek cjepidlaka koji živi s majkom" - sad nam objasni kakve to ima veze s bilo čime, pogotovo sa stavom o Elonu Musku?!
Neki od kivnih neznalica su na faksu slušali marketing, pa čak i kolegij pod nazivom marketing inovacija. Budimo realni - srž marketinga je muljanje. Sad opet pročitaj što si napisao, pa pročitaj naslov threada. :-)
U međuvremenu pogledajmo vijesti iz budućnosti:
2017: pola proizvođača planira ugasiti proizvodnju motora s unutarnjim sagorijevanjem u roku od 10 godina...
2020: pola proizvođača planira ugasiti proizvodnju motora s unutarnjim sagorijevanjem u roku od 10 godina...
2025: pola proizvođača planira ugasiti proizvodnju motora s unutarnjim sagorijevanjem u roku od 10 godina...
Kao što je kolega rekao tesla nije luksuzan auto. Istina interijer je kao u nekom jeftinom američkom autu tipa ford fusion. To što je auto skup ne čini ga luksuznim. Tesla spada u srednju klasu automobila. Luksuzni auti su Mercedes E klasa, volvo S90,XC90,Audi A4 pa nadalje. Tesla je skup samo zbog baterija. Kad bi imao klasinčni motor cijena bi pala za 70% i došlii bi do cijene ford fusion-a koji košta MSRP 22k dolara.
$35,000 je cijena bez poticaja.
pitaj Linuxaše :)
Dobro napisan članak. Mnogi moji FB frendovi ga smatraju "click baitom" ali zapravo je vrlo objektivan:
naša civilizacija baterije proizvesti ne zna, a da bi takve baterije omogućile dobru autonomiju vozila, bile sagrađene od dostupnih materijala, i na kraju, štedile neobnovljive prirodne resurse. Sličan je princip sa nekim fotovoltaicima: treba toliko nafte da se rastali silicij i napravi čip, koliko takav fotovoltaik proizvede energije u svom životnom vijeku.
Litija na Zemlji u litosferi zaista nema. To je rijetki element i zaista je neodgovorno, ali i nemoguće trošiti ga na nešto ovakvo.
Dalje, kapacitet i vrijeme punjenja baterija su nevjerojatno nezgodni. Do Splita bi vam trebalo 8 sati vožnje.
K tome baterije i kratko traju: već nakon godinu dana kapacitet im može pasti na pola, a proizvodnja je skupa pa su i one same skupe.
I na kraju: struju moramo proizvesti u termoelektranama, hidro-potencijal je iskorišten, nuklearke nećemo, a energija vjetra i sunca je neznatna.
Zato, to je čisti politički spin.
Problem je i što se mlade libertarijanske generacije identificiraju sa "Velikim vođama" tipa Steve Jobs, Elon Musk i naš Mate Rimac, i ta je identifikacija na nivou vjerskog fanatizma.
No vjerski fanatizam nema nikakve veze sa realnošću, tim više što ovaj i nije vezan uz neke duhovne sfere nego čisti materijalizam. A upravo materijalizam negira električne automobile sa ovakvom tehnologijom kakvu imamo.
Izlaz bi bio u izumu visokotemperaturne supravodljivosti i SMES sustava za pohranu energije u magnetsko polje supravodljivih solenoida. No mi napraviti visokotemperaturni supravodič ne znamo. Fizičari čvrstog stanja na IRB-u ali i u Kini imali su prije 15 godina neke pokušaje, a časopisi poput Vidija (možda i Bug) su pisali o tome, no tada je sve zamrlo.
Nebih se direktno svrstavao na nijednu stranu jer sam uglavnom biciklist, i nemam potrebu paliti automobil da bih išao do wc-a. Samo molim
sudbu kletu da što prije dođe dan da dizlo krntije izbace iz prometa, prije svega da ukinu ona dvostruka mjerila kod nas na tehničkim pregledima
"za starije i za novije" automobile, iz socijalnih i glasačkih pobuda. Buka, nekontrolirana (zloupotreba) vozila i kad treba i netreba, vožnja jedne
osobe u sve većim mrcinama (imitiramo amerikance u uličicama za balkance), klinci koji si dr*aju po filterima i auspusima nebi li uz 120 decibela
pokazali svijetu kako su "sporcki" i mačo, alergije koje izazivaju nanočestice čađe (evo sad ja moram trošiti sranje protiv alergije, dok prije 10 godina još nisam trebao)
svega toga sam debelo umoran, čangrizav i netolerantan. Da, mene trujete i moje bubnjiće probijate. Kako je svijet odlazio na posao i sposla 60 i neke
kad je u hrvatskoj ekšli radilo više ljudi nego danas? Okej, može biti da sam se svrstao na jednu stranu. Ali jasno mi je da nam prvo slijedi plimni val
zagađivača, jer će nam njemačka i ostali utrapiti sve zabranjene aute koji su pak nama smisao postojanja. Dizlo buraz.
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
To se čini zbog kuta slikanja, nisu baš odmah, a učvršćene su na najjače točke u prednjem dijelu auta pa ne bi trebale nigdje, a još ću dodati poveznicu sa tim limom za dodatnu stabilnost, iako nije potrebno.
ma mislim zbog udarca pri sudaru, jer ako vezni lim udari u njih pri sudaru - koliko su sigurne, obzirom na ono što gledamo po netu kad kvrcnu bateriju iz mobača pa ova rukne i zapali se?
i to ona mala iz mobaća eksplodira i dobro plane, mogu mislit što bi bilo da ta tvoja eksplodira i zapali se - gotov si prije nego stigneš otvoriti vrata
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace.
Pa odavno su "nabijeni".
Aha, na to si mislio :)
Dakle biti će još ti dodatni nosači tako da se neće moći zabiti u taj lim (iako i bez njih vjerojatno ne bi jer su malo ispod njega, što se ne vidi sa slike) i druga bitnija stvar je da su ove baterije neusporedivo sigurnije od ovih iz tvog videa. Nisu sve baterije iste, a ove napravljene za el aute su vrh ponude, pogotovo po sigurnosti. Ima jedan video na YT gdje lik za zapali bateriju i nakon toga izvuče 30 Ah iz nje (originalno 33 jer su u jednom modulu po dvije u paraleli pa je modul 66 Ah). I kod probijanja se ne zapale.
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
Pa ekološka davanja kontinuirano rastu, a definirana su tako da bi rasla i bez promjene propisa. Dodatno, većina tih auta koji ostavljaju dimnu zavjesu niti ne prolaze eko test, već se može raditi o dva slučaja: mito ili značajnije pogoršanje od prošlog tehničkog (pa sljedeći neće proći). Dodatna mjera koja bi bila u redu je uvođenje eko-vinjeta za dijelove grada di je onečišćenje veći problem (u pravilu centar grada), pri čemu bi cijena vinjete bila definirana kategorijom motora i njegovih ekoloških standarda.
Inače, tu Marušić, koji nerijetko sipa gluposti, rekao jednu pametnu: ne možeš nabiti trošarine i poreze na nova vozila, pa se čuditi zagađenju i broju mrtvih. Država te destimulira pri kupnji čišćeg i sigurnijeg vozila.
Dakle biti će još ti dodatni nosači tako da se neće moći zabiti u taj lim (iako i bez njih vjerojatno ne bi jer su malo ispod njega, što se ne vidi sa slike) i druga bitnija stvar je da su ove baterije neusporedivo sigurnije od ovih iz tvog videa. Nisu sve baterije iste, a ove napravljene za el aute su vrh ponude, pogotovo po sigurnosti. Ima jedan video na YT gdje lik za zapali bateriju i nakon toga izvuče 30 Ah iz nje (originalno 33 jer su u jednom modulu po dvije u paraleli pa je modul 66 Ah). I kod probijanja se ne zapale.
Ne vjerujem da je Tesla imao lošije baterije, pa su opet morali dodati zaštitu od ispod kad su imalo slučaj da je guma digla neki lim s ceste i zabila ga u bateriju. Kod ove baterije s videa su se elektrode spojile i napravile kratki spoj, pa se zato zapalila. Kod tvojih je možda konstrukcijski riješeno spriječavanje kontakta među elektrodama, ali ako ti metal uleti unutra i dalje se elektrode mogu spojiti preko njega.
Eto, sad kad kinezi to sve zabrane, bit će opet miris ljubičica u zraku :)
http://www.index.hr/vijesti/clanak/kina-zabranjuje-benzinske-i-dizelske-automobile/993652.aspx
A kakva je onda nego retroaktivna politika potpune zabrane ICE kao u ovoj vijesti s kinom?
A isto to se sve češće primjenjuje za dizele u europskim gradovima. Nije li to retroaktivna zabrana? Ako si kupio DDT dok je bio dozvoljen, ne znači da sad smiješ njime trovati okolicu, kad ga već imaš na zalihama.
Razumijem slučaj s oldtimerima, ali to su vozila s ograničenom dozvolom - nije baš normalno da oldtimer autobus prevozi ljude na posao, jel?
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
To je to. Digla se halabuka oko pasivnog pušenja. Zabranjene su cigarete na javnim mjestima, (teoretski) kafićima. Ok, ne pušim, i to je druga tema, ali općenito se dogovorilo da nečija navika/ovisnost trovanjem dimom ne daje slobodu da truje one koji to ne žele. A kancerogena čađa iz starih dizela (teretnjaci i privatni dostavnjaci u 25 godinama starim krntijama su velik komad krivaca jer su nonstop na cesti) je dokazano izrazito opasno za pluća, a potom i sve ostalo, čestice su agresivne maltene kao čestice azbesta: https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120627092016.htm
"The results show that more than half of all inhaled soot particles remain in the body.
The figure is higher than for most other types of particles. "
Ono, ebote. I onda se ko fol neki još čude na epidemiju alergija:
"Laboratory studies in humans and animals have shown that particulate toxic pollutants-particularly diesel exhaust particulates enhance allergic inflammation and can induce allergic immune responses. Most of these immune responses are mediated by the carbon core of diesel exhaust particulates."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25748065
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
Pa ekološka davanja kontinuirano rastu, a definirana su tako da bi rasla i bez promjene propisa. Dodatno, većina tih auta koji ostavljaju dimnu zavjesu niti ne prolaze eko test, već se može raditi o dva slučaja: mito ili značajnije pogoršanje od prošlog tehničkog (pa sljedeći neće proći). Dodatna mjera koja bi bila u redu je uvođenje eko-vinjeta za dijelove grada di je onečišćenje veći problem (u pravilu centar grada), pri čemu bi cijena vinjete bila definirana kategorijom motora i njegovih ekoloških standarda.
Inače, tu Marušić, koji nerijetko sipa gluposti, rekao jednu pametnu: ne možeš nabiti trošarine i poreze na nova vozila, pa se čuditi zagađenju i broju mrtvih. Država te destimulira pri kupnji čišćeg i sigurnijeg vozila.
Dakle biti će još ti dodatni nosači tako da se neće moći zabiti u taj lim (iako i bez njih vjerojatno ne bi jer su malo ispod njega, što se ne vidi sa slike) i druga bitnija stvar je da su ove baterije neusporedivo sigurnije od ovih iz tvog videa. Nisu sve baterije iste, a ove napravljene za el aute su vrh ponude, pogotovo po sigurnosti. Ima jedan video na YT gdje lik za zapali bateriju i nakon toga izvuče 30 Ah iz nje (originalno 33 jer su u jednom modulu po dvije u paraleli pa je modul 66 Ah). I kod probijanja se ne zapale.
Ne vjerujem da je Tesla imao lošije baterije, pa su opet morali dodati zaštitu od ispod kad su imalo slučaj da je guma digla neki lim s ceste i zabila ga u bateriju. Kod ove baterije s videa su se elektrode spojile i napravile kratki spoj, pa se zato zapalila. Kod tvojih je možda konstrukcijski riješeno spriječavanje kontakta među elektrodama, ali ako ti metal uleti unutra i dalje se elektrode mogu spojiti preko njega.
Imam doma viška ćelije iz Tesle, reci što želiš da napravim s njima? Pa da vidiš da su sigurnije nego misliš :) Nažalost leafovih nemam viška. Sve te ćelije moraju proći testove:
-vanjski kratki spoj sa max snagom (jednak vanjski i unutarnji otpor)
-previsoka vanjska temperatura
-probijanje
-bacanje
-vibracije
-prepunjavanje
-prepražnjene
-drobljenje (ili stiskanje)
-negativni napon
Plus što se rade slični testovi na razini paketa.
A kakva je onda nego retroaktivna politika potpune zabrane ICE kao u ovoj vijesti s kinom?
Kina ništa ne zabranjuje retroaktivno, već planira u nekoj, još neodređenoj, budućnosti zabraniti proizvodnju i prodaju ICE. Nigdje nema spomena da će se postojeća vozila ukloniti iz prometa.
A isto to se sve češće primjenjuje za dizele u europskim gradovima. Nije li to retroaktivna zabrana?
To je zonska regulacija, kao što u neke zone smiju samo pješaci, a u neke samo vozila to određene tonaže, tako je sad uvedeno i po ekološkim normama.
Ako si kupio DDT dok je bio dozvoljen, ne znači da sad smiješ njime trovati okolicu, kad ga već imaš na zalihama.
Mislim da nije baš direktno usporedivo: pesticid koji je već godinama bio posebnim nadzorom (barem službeno, iako je u praksi zakazalo) i prometalo koje je tehnički ispravno.
Razumijem slučaj s oldtimerima, ali to su vozila s ograničenom dozvolom
Općenito, ne mora biti ni oldtimer (prije je to bilo svako vozilo starije od 30 godine, ali su te propise promijenili), važno je samo da je tako bio tvornički opremljen i da je pri proizvodnji zadovoljavao propise o homologaciji.
nije baš normalno da oldtimer autobus prevozi ljude na posao, jel?
Ne znam, pitaj njih: promet@promet-split.hr
Imam doma viška ćelije iz Tesle, reci što želiš da napravim s njima? Pa da vidiš da su sigurnije nego misliš :) Nažalost leafovih nemam viška. Sve te ćelije moraju proći testove:
...
Plus što se rade slični testovi na razini paketa.
Svi ti testovi testiraju ili zaštitnu elektroniku ugrađenu u bateriju ili mehaničku konstrukciju čelije.
Međutim, penetracija metala u čeliju, koliko vidim, nije na tom popisu.
Poštovani Drago, članak je vaš komentar - mišljenje o budućnosti Tesle.
Međutim, u istom iznosite i tvrdnju da nitko drugi ne pomišlja proizvoditi el. automobile što naprosto nije točno - gotovo svi spomena vrijedni igrači imaju u prodaji ili pripremi barem jedan potpuno električni i još nekoiko hibrida uključujući klasu za sebe - Porsche.
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
Samo dizlo bajo moj
Ti si ako se ne varam u austriji, yebe se tebi kod vas nema golf jedinica.
Sad stvarno šalu na stranu, mislim da će hibridi upotpuniti jedno dulje prijelazno razdoblje, a vjerojatno bi mogli sve češće viđati aute kojma ICE goni isključivo generator, a pogon je isključivo električni. Iako su naizgled gubici veći, zapravo se smanjuje kompleksnost mehaničkog sklopa, a time i otpor prijenosa, ICE može raditi u jednom užem rasponu karakteristika gdje mu je peak efikasnosti, a električni motor ima daleko manja odstupanja efikasnosti. Takav sustav je posebno koristan za gradsku vožnju jer se tamo ICE pali tek povremeno za napuniti bateriju, pa je gubitak zbog kompleksnog diferencijalnog prijenosa izraženiji.
Gubici u prijenosu su poprilično mali. Gubici u sklopu ICE-generator-akumulator-pogonski motor su pa... skoro za red veličine veći.
Stvar je u prosječnoj brzini koja je u gradskim uvjetima 20 km/h ili manje, dok jedan benzinac troši 0,7 l na sat praznog hoda ili više, na povišenim okretajima potrošnja raste blago eksponencijalno. S tom računicom, početnom, na 100 kmh gradske vožnje 3,5 litre minimalno idu na prazan hod. I ICE za generator ima gubitke, ali on radi samo kada je potrebno pa su manji. ICE otežava vozilo. Matematika za ICE generator u os. automobilu ne pstoji - to je naprosto, kako bi braća Ameri rekli - range extender.
To je hibrid koji je napravljen zato što netko ne zna napraviti hibrid.
Poštovani Drago, članak je vaš komentar - mišljenje o budućnosti Tesle.
Međutim, u istom iznosite i tvrdnju da nitko drugi ne pomišlja proizvoditi el. automobilešto naprosto nije točno - gotovo svi spomena vrijedni igrači imaju u prodaji ili pripremi barem jedan potpuno električni i još nekoiko hibrida uključujući klasu za sebe - Porsche.
Poštovani Feudalac, vaša tvrdnja da ja tvrdim da nitko drugi ne pomišlja proizvoditi el. atomobile naprosto nije točna.
Moja tvrdnja u članku koji komentirate, a koju lako možete još jednom pročitati, glasi:
"Usporedimo li tržište električnih automobila s ranim tržištem mobitela, jasno je da tehnologija nije ni izdaleka zrela. Da jest, SVI bi proizvodili električne automobile i stalno bi se otvarale nove tvornice električnih automobila, a trenutno ne samo da se to ne događa, nego etablirani igrači automobilske industrije ni ne pomišljaju značajnije ulagati u električne modele, već tek sporadično, iako ih političari uvjeravaju da je to prava stvar."
Dakle, ne da nisam rekao da ne pomišljaju proizvoditi električne automobile, nego sam rekao da ih proizvode, ali sporadično, što je živa istina.
Koliko je električnih automobila prodala Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila (ne Priusa koji su hibridi)?
Sve pet ali nek onda nabiju poreze za trovace. Kad vidim neki stari diesel odma zatvaram ventilaciju jer stize dimna zavjesa. Ja si jos mogu pomoci jer zatvorim ventilaciju i preteknem ga ili pustim da ode, a kaj je s pjesacima sa strane ili onom zenom koja gura bebu u kolicima? Nabit porez pa ko nema za noviji auto ne bude se vozil. Sam zato jer je neko siromak mu ne daje za pravo da me truje. Jebe mi se za socijalu, politiku i sve ostalo dok me neko truje sa smrdljivim golfom jedinicom jer mu je cool vozit kantu za smece.
Zanimljiv stav. Ono što ja vozim je prihvatljivo a sve ono što zagađuje više od moga je ekološki neprihvatljivo i treba zabraniti. Svjestan si da bilo koji LNG vozač to isto može reći za tebe i tvoje smrdljivo trovalo?
Poštovani Feudalac, vaša tvrdnja da ja tvrdim da nitko drugi ne pomišlja proizvoditi el. atomobile naprosto nije točna.
Moja tvrdnja u članku koji komentirate, a koju lako možete još jednom pročitati, glasi:
"Usporedimo li tržište električnih automobila s ranim tržištem mobitela, jasno je da tehnologija nije ni izdaleka zrela. Da jest, SVI bi proizvodili električne automobile i stalno bi se otvarale nove tvornice električnih automobila, a trenutno ne samo da se to ne događa, nego etablirani igrači automobilske industrije ni ne pomišljaju značajnije ulagati u električne modele, već tek sporadično, iako ih političari uvjeravaju da je to prava stvar."
Dakle, ne da nisam rekao da ne pomišljaju proizvoditi električne automobile, nego sam rekao da ih proizvode, ali sporadično, što je živa istina.
Koliko je električnih automobila prodala Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila (ne Priusa koji su hibridi)?
Priznam da sam krivo napisao jednu riječ, svejedno. Ulaganja su masovna, VW je objavio proljetos da ulažu 10 milijardi, Mercedes 11 milijardi, BMW ne govori o $$, ali ove godine su na putu da im 10% prodanih budu EV-ovi i najavljuju seriju novih el. modela ove i idućih godina. Svi su u tome, Porsche, Ferrari - kocka je bačena, nema povratka.
Priznam da sam krivo napisao jednu riječ, svejedno. Ulaganja su masovna, VW je objavio proljetos da ulažu 10 milijardi, Mercedes 11 milijardi, BMW ne govori o $$, ali ove godine su na putu da im 10% prodanih budu EV-ovi i najavljuju seriju novih el. modela ove i idućih godina. Svi su u tome, Porsche, Ferrari - kocka je bačena, nema povratka.
Što se tiče Mercedesa, Porshea i Ferrarija, ja ne bih baš očekivao da će s te strane krenuti masovna elektrifikacija cestovnog prometa. Dakle, ostajem pri riječi "sporadično".
Volkswagen je druga priča, naravno, ali evo vam sa Reutersa:
"Volkswagen (VOWG_p.DE) is stepping up its shift to electric cars and plans to invest more than 20 billion euros ($24 billion) in zero-emission vehicles by 2030 to challenge pioneer Tesla (TSLA.O) in creating a mass market. "
Mi smo sada u 2017., da ne bi bilo zabune, 2030-ta je za 13 godina, a termin "zero-emission vehicles" ne znači "auto pogonjen litijskim baterijama".