Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Huh, nisam bas neki strucnjak u tom podrucju, ali struja se moze dobivati i iz gorivih celija.
Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
velikaaa poput krila aviona
Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
Pa ti osim sto gubis vrijeme u c# radis nesto drugo? npr. slusas li interviewe sa Elonom? ili pak nekim strucnjacima za baterije? vjerujem da ne :D
Uglavnom, danasnje li-ion baterije nisu u stanju pogoniti zrakoplov a da to bude komercijalno isplativo ali svega 20-30% poboljsanja u kapacitetu tih baterija uciniti ce da to bude moguce :D Avioni ce jako brzo postati elektricni :D
pa barem na avionima ima na sve strane mjesta za postavljanje solarnih ćelija. to bi moglo šljakati
Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
Pa ti osim sto gubis vrijeme u c# radis nesto drugo? npr. slusas li interviewe sa Elonom? ili pak nekim strucnjacima za baterije? vjerujem da ne :D
Uglavnom, danasnje li-ion baterije nisu u stanju pogoniti zrakoplov a da to bude komercijalno isplativo ali svega 20-30% poboljsanja u kapacitetu tih baterija uciniti ce da to bude moguce :D Avioni ce jako brzo postati elektricni :D
Elektropogon u zrakoplovima baš i nema pretjerano smisla jer su turbopropovi pouzdaniji i efikasniji od uobičajenih motora SUS, a ionako je u režimu leta motor 95% vremena pod kontinuiranim opterećenjem.
Ove priče o održivosti uz 30% efikasnije baterije su BS². Gustoća energije u najboljim baterijama je 20 puta manja nego u naftnim derivatima. Najštedljiviji komercijalni avioni trebaju oko tonu goriva na sat dakle treba ti 50t baterija za nekakav dolet (a takvi avioni imaju max poletnu masu 15-20t), da ne pričamo o tome da jumbo-jetovi na prekooceanskim letovima spale i preko 100t goriva.
Mali sportski avioni bi na struju eventualno mogli poletjeti, kružiti 10 min i sletjeti na isti aerodrom. Nikakva korisna primjena.
OK,super stvar u svakom slučaju.
Ali sada čekam mlazne motore na isti pogon.
Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
Pa ti osim sto gubis vrijeme u c# radis nesto drugo? npr. slusas li interviewe sa Elonom? ili pak nekim strucnjacima za baterije? vjerujem da ne :D
Uglavnom, danasnje li-ion baterije nisu u stanju pogoniti zrakoplov a da to bude komercijalno isplativo ali svega 20-30% poboljsanja u kapacitetu tih baterija uciniti ce da to bude moguce :D Avioni ce jako brzo postati elektricni :D
Elektropogon u zrakoplovima baš i nema pretjerano smisla jer su turbopropovi pouzdaniji i efikasniji od uobičajenih motora SUS, a ionako je u režimu leta motor 95% vremena pod kontinuiranim opterećenjem.
Ove priče o održivosti uz 30% efikasnije baterije su BS². Gustoća energije u najboljim baterijama je 20 puta manja nego u naftnim derivatima. Najštedljiviji komercijalni avioni trebaju oko tonu goriva na sat dakle treba ti 50t baterija za nekakav dolet (a takvi avioni imaju max poletnu masu 15-20t), da ne pričamo o tome da jumbo-jetovi na prekooceanskim letovima spale i preko 100t goriva.
Mali sportski avioni bi na struju eventualno mogli poletjeti, kružiti 10 min i sletjeti na isti aerodrom. Nikakva korisna primjena.
LOL, malo pametniji ljudi od tebe su to rekli i na tome rade... tako da, molim te :D
LOL, malo pametniji ljudi od tebe su to rekli i na tome rade... tako da, molim te :D
To što su pametniji ne znači da ne prodaju maglu. Dovoljno je da uključiš mozak, ne treba ti niti puno pameti da uvidiš da je to glupost. Najbolje Li-ion baterije imaju max 600Wh/kg u idealnim uvjetima (a kad moraš potrošiti dosta energije da ih zagriješ sa -60 na tipičnim visinama leta onda to nisu idealni uvjeti). Jet fuel A/A1 ima 9,6-9,8kWh/kg. Musk i kompanija pričaju budalaštine kako bi digli cijenu svojih kompanija. Svi već godinama pričaju o raznim novim baterijama (npr Al-zrak) ali u praksi ništa od toga. Za komercijalno zrakoplovstvo ti treba i poletna snaga od bar 4-5 MW. To su tone i tone baterija. Kad dođu s baterijama od bar 3-5KWh/kg i izlaznom snagom od 5kW/kg onda tek mogu razmišljati o zrakoplovima. ... 30% LOL!
Slažem se da u primjenu neće tako brzo, no ipak apsolutno podržavam bilo kakav napredak i razvoj pa makar se činio uzaludan jer koliko nam se puta u povijesti dogodilo da su izjavljivali da je nešto budalaština i nemoguće ili nepotrebno, na kraju je to danas normalna svakodnevna stvar. Bolje baciti milijarde na istraživanje nego na oružje.
Motor kao motor je vrh i san snova i konačno neko značajnije pomijeranje u pogledu elektro motora, dosad je kod transformatora i el.motora važila formula koliko kila ~ toliko snage. Ključna je ovdje stvar koji benzinski motor da koriste jer trenutno je VW razvalio iskoristivost benzinaca velika (koji se sad treba ponovo projektovat za kerozin i za rad u različitim pritisnim uslovima) ako se i to sredi onda ovo ima neke šanse.
Puno je lakšte i konstruktivno bolje imat generator i motor u trupu aviona a na krilima imati lagane motore koji nezahtjevaju posebno ojačanu konstrukciju manje vibracije izazivaju i rade ravnomjernije, možda i neka vrsta optimizacije leta u retardiranim uslovima kad bi bilo poželjno da jedan motor radi pa neradi kako bi se ustabilio let itd.. sve je to privlačno za airbus, ne samo el.motor kao motor zašto se čekalo do sad .... e to je pitanje rizika i investicije jer dosadašnji mlazni motori su i više nego sigurni dugi niz godina se optimiraju za let, sad treba dosta love i dosta testova da se prođe sa novim konceptom.. Mjesta primjene ima mnogo, recimo prilikom spuštanja da se koristi (ako je moguće) reverzibilni režim proizvodi struja za opremu u avionu, one silne monitore, mikrovalne i klima uređaje dosta bi se uštedilo, svo to vrijeme benzinac ugašen i sretna
Ovaj motor nije specijalno namijenjen za letjelice ključna je stvar njegova snaga i obrtni moment / kilogramu što ga može učiniti privlačnim i za airbus, ako su napravili ovako jak motor mogu sigurno i manji sa manjom snagom i još manjom kilažom jer el.motora u avionu ima na sve strane za različite namjene što lakši to bolji..
Baterije nisu ni spominjaneniti ih i treba spominjat, jednostavno dosadašnjim razvojem za 1000 g možda neka promjena. Hibridi imaju šansu u avijaciji, Korištenje one "božije" spužve za koncentraciju vodika jedina konkurencija tečnim naftnim derivatima
Čitajte članak
"Novi motor mogao bi pogoniti sportski četverosjed ukupne mase do dvije tone, a postoji mogućnost ugradnje u benzinsko-električni hibridni pogon." Gdje je tu riječ o bateriji
Ako se kaže električni onda ne znači da je izvor El.baterija.
Meni je drago da su se situacija oko el.motora pomjerila sa mrtve tačke, razvoj je stao sedamdesetih, i teko u samo čišćim i boljim materijalima u izradi, istraživanja napokon malo počela da se mrdaju...
Napravite prvo moćne baterije ako znate. S takvim baterijama i onaj Teslin elektromotor iz 1887. će biti OK. E, onda se javite ...
Do onda može lock teme!
Slažem se da u primjenu neće tako brzo, no ipak apsolutno podržavam bilo kakav napredak i razvoj pa makar se činio uzaludan jer koliko nam se puta u povijesti dogodilo da su izjavljivali da je nešto budalaština i nemoguće ili nepotrebno, na kraju je to danas normalna svakodnevna stvar. Bolje baciti milijarde na istraživanje nego na oružje.
Pazi, javiti ce se filozof koji ce ti napomenuti kako se tehnologija razvija, iskljucivo, u doba rata/hladnog rata :D :D :D i uzeti ce 19stoljece za primjer :D :D :D
Vrlo dobar motora za veš-mašinu :D :D
Ma daj, pa kolike to baterije trebaju biti čovječe...
Pa ti osim sto gubis vrijeme u c# radis nesto drugo? npr. slusas li interviewe sa Elonom? ili pak nekim strucnjacima za baterije? vjerujem da ne :D
Uglavnom, danasnje li-ion baterije nisu u stanju pogoniti zrakoplov a da to bude komercijalno isplativo ali svega 20-30% poboljsanja u kapacitetu tih baterija uciniti ce da to bude moguce :D Avioni ce jako brzo postati elektricni :D
Elektropogon u zrakoplovima baš i nema pretjerano smisla jer su turbopropovi pouzdaniji i efikasniji od uobičajenih motora SUS, a ionako je u režimu leta motor 95% vremena pod kontinuiranim opterećenjem.
Ove priče o održivosti uz 30% efikasnije baterije su BS². Gustoća energije u najboljim baterijama je 20 puta manja nego u naftnim derivatima. Najštedljiviji komercijalni avioni trebaju oko tonu goriva na sat dakle treba ti 50t baterija za nekakav dolet (a takvi avioni imaju max poletnu masu 15-20t), da ne pričamo o tome da jumbo-jetovi na prekooceanskim letovima spale i preko 100t goriva.
Mali sportski avioni bi na struju eventualno mogli poletjeti, kružiti 10 min i sletjeti na isti aerodrom. Nikakva korisna primjena.
Kako su turbopropovi pozdaniji kad se elektricni motori niti ne koriste jos u avionima. Pouzdaniji u odnosu na sto?
Ovo s baterijama je OK, kako je stanje danas i nisu pogodne. No, da ih niti bas mali sportski avioni ne mogu koristiti nije tocno. Evo ti link pa se provozaj za vikend do Slovenije pa si pogledaj. I btw, to je s tehnologijom kakva je bila 2009.! http://www.pipistrel.si/plane/taurus-electro/overview
Sad, samo zato kaj ti ne vidis kaj s tim ne znaci da je glupost i nema korisne primjene. O arogancije! S ovakvom ekipom kao ti jos bi se u kocijama s konjima vozili samo zato jer ti ne vidis kako bi mogli konja zamijeniti malim mehanickim/elektricnim uredjajem - "to vruca para, to drva/ugljen, to benzin koji treba naci, ispumpati, rafinirati, distributirati, to teske baterije ili neki drugi izvor elektricne struje (hint hint) - to nikad nece zazivjeti". Ooo arogancije bez granica!!!
LOL, malo pametniji ljudi od tebe su to rekli i na tome rade... tako da, molim te :D
To što su pametniji ne znači da ne prodaju maglu. Dovoljno je da uključiš mozak, ne treba ti niti puno pameti da uvidiš da je to glupost. Najbolje Li-ion baterije imaju max 600Wh/kg u idealnim uvjetima (a kad moraš potrošiti dosta energije da ih zagriješ sa -60 na tipičnim visinama leta onda to nisu idealni uvjeti). Jet fuel A/A1 ima 9,6-9,8kWh/kg. Musk i kompanija pričaju budalaštine kako bi digli cijenu svojih kompanija. Svi već godinama pričaju o raznim novim baterijama (npr Al-zrak) ali u praksi ništa od toga. Za komercijalno zrakoplovstvo ti treba i poletna snaga od bar 4-5 MW. To su tone i tone baterija. Kad dođu s baterijama od bar 3-5KWh/kg i izlaznom snagom od 5kW/kg onda tek mogu razmišljati o zrakoplovima. ... 30% LOL!
O čemu to "Musk i kompanija" pričaju? Musk ne priča nikakve gluposti. Nikad nije ni govorio o "novim" baterijama. Koristi provjerenu tehnologiju koja se svake godine unapređuje.
Uredno prodaje jako dobar proizvod koji ima potencijal samo rasti i to brzo.
I kakve cijene kompanija? Baš suprotno, jednom prilikom je čak rekao da je cijena prevelika (od Tesle).
Kad se ovo komercijalizira neće biti frke za struju: http://sploid.gizmodo.com/lockheed-martins-new-fusion-reactor-might-change-humani-1646578094
Skunk Works is convinced that their system—which will be the size of a jet engine—will be able to power everything, from spaceships to airplanes to vessels—and of course scale up to a much larger size.
Drago mi je što se počelo raditi i na drugim električnim prevoznim sredstvima. Mogli bi uskoro krenuti i sa električnim brodovima. Ili električne građevinske mašine. One se svakako ne pomjeraju puno, pa nema veze ni ako budu nešto teže.
A drago mi je što se Siemens uhvatio ovoga. Ne sumnjam da će odraditi odličan posao i u ovom segmentu. Još samo da se vrate proizvodnji mobitela. Odmah bi uzeo jedan, koliko košta da košta.
Elektromotor ne treba bateriju nego struju. A struju može stvarati generator iz avionskog goriva.
Neki spominju gorive ćelije kao efikasan način punjenja "baterija" za dulji rad.
U svakom slučaju, pozdravljam napredak u većoj snazi po kg, a bit će to još i bolje bez obzira na zanovijetala!
LOL, malo pametniji ljudi od tebe su to rekli i na tome rade... tako da, molim te :D
To što su pametniji ne znači da ne prodaju maglu. Dovoljno je da uključiš mozak, ne treba ti niti puno pameti da uvidiš da je to glupost. Najbolje Li-ion baterije imaju max 600Wh/kg u idealnim uvjetima (a kad moraš potrošiti dosta energije da ih zagriješ sa -60 na tipičnim visinama leta onda to nisu idealni uvjeti). Jet fuel A/A1 ima 9,6-9,8kWh/kg. Musk i kompanija pričaju budalaštine kako bi digli cijenu svojih kompanija. Svi već godinama pričaju o raznim novim baterijama (npr Al-zrak) ali u praksi ništa od toga. Za komercijalno zrakoplovstvo ti treba i poletna snaga od bar 4-5 MW. To su tone i tone baterija. Kad dođu s baterijama od bar 3-5KWh/kg i izlaznom snagom od 5kW/kg onda tek mogu razmišljati o zrakoplovima. ... 30% LOL!
Možda bi mogli napraviti slično ko kod space shuttle-a: kad avion potroši battery pack, fino ga izbaci u more :P
