-vidimo sad gradske maštovite slikokaze putića u oz tj za biciklističku stazu klasična crvena traka.. koja vijuga kroz zavoj s tri trake preko pješačkog prelaza i zebre s kojom se stapa.. onak, kul, maštovito.
-pravila:
-izvan prometa, bicikl-romobil-pješak.. trči-skači, radi što želiš što se tiče prometnih pravila, odvojen svijet, ne pod prometnim propisima-zakonima-kaznama koje vrijede za vozače vozila. Ponašanje i kazne odvojeno, ne prometne.
-u prometu, svi sudionici.. se moraju ponašati u skladu s prometnim pravilima-zakonima, poštivajući prometne znakove, uz pravila kretanja koja se uče kao npr prednost prolaska.. i obvezna tehnička oprema, kao za bicikl.. svjetlo-zvonce i kaciga, nemaš-kazna, korištenje mobitela na način da može utjecati na sigurnost, npr slušalice u oba uha što može eliminirati mogućnost sluha i time je rizik i kazna.. oduzimanje prednosti, kazna, nalet na druge sudionike, kazna.. uz razliku da vozila za vožnju pormetnicom imaju registracijsku oznaku, tj jedinstven identifikator, dok izvan prometa (javnih prometnica, cesta..) tog pravila nema, na privatnom zemljištu, poslovno, parkovi-priroda.. montbike ne mora imati zvonce-svjetlo, dok je pametno biciklistu da ima zaštitu... romobil ako želi divljati po brežuljcima, može.. no neće dugo.
-svaki fizički nalet bilo čega, ne samo vozila, osoba, cigla, .. na drugi fizički objekt, predmet, osobu, vozilo.. može biti kažnjiv, napad, oštećenje itd..
bitna razlika, u prometu, npr bic, uvesti tehnički pregled-registraciju kao za ostala vozila, jer je tad sve u prometu neko vozilo i vrijede ista pravila, odnosno ako mora imati zvonce-svjetlo, tad ih mora imati i to ispravno, kao što se to provjerava na autu.. tad se istovremeno za električni romobil provjeri ograničena snaga-brzina, unutar dozvoljene ili iznad, tad zabrana.
-uz to, ako bicikl-romobil želi sudjelovati u prometu, po iscrtanim stazama, prometnicama, tad mora poštivati sva pravila i kao što djeca ne mogu imati vozačku dozvolu (naša granica 18god) tako ne mogu biciklom-romobilom u promet, zabrana, jednako kao bez registracije ili opreme uključujući kacigu... izvan prometa, može, u promet ne ako bilo koji uvjet nije zadovoljen, tj ne samo vozilo nego i odgovornost-znanje vozača, što eliminira djecu iz ovakvih iscrtanih biciklističkih proljeva koje politika crta gradom, odnosno zapitati se što je cilj, smisao .. svih pravila i ograničenja, sigurnost, smanjiti posljedice i same nezgode koje se mogu ublažiti ili prevenirati kao npr zabrana alkohola, ili je smisao dobiti +5% glasova na izborima, imati lijevo-desne interese ili neke svoje privatne-novčane.. što je svrha svega u kontekstu sigurnosti, prometa, stradanja u prometu ili brige za djecu kao i za odrasle, pješake.. no to ne smije biti na teret drugih skupina, npr pješaci na teret vozača, jer je svaka diskriminacija - diskriminacija.. i nema 'ravnopravnijih' ili uzvišenog plemstva..
-ako je u državi ograničenje brzine na npr 25kmh, tad sve iznad tog nije dozvoljeno, zabranjeno.. a trebalo bi biti i kažnjivo, za kupca i trgovca.
-ako ideš na cestu-promet, moraš imati osnovne tehničke uvjete i tad si vozilo, sudinik.. koji ako se pridržava svih propisa to radi u skladu s propisima, ako ih krši, kazna, neovisno o pješak-vozač-godinama-težini sudionika, pa tako i za prelaz zebre pješaka dok gleda u mobitel i ima slušalice u ušima, ne na pješačkoj stazi jer to nije dio prometa-zabrane i to provoditi, stvarno, ne prigodno-datumski i selektivno.. čak bez kazne, kao opomena koja se upisuje u sustav i ako narednih mjeseci nema ponavljanja, ok.. jer je to smisao edukacije. .. naravno, bez kazne samo kad nema štetnih događaja-posljedica, .. a ponavljači akumuliraju bonuse-sinergijski.. pa kazne rastu.
-npr, karikiran teoretski primjer, gornjogradski kompleksi bolnica i zone gdje je označena zabrana zvučnih signala, tj trubljenje.. odnosno, tehnički ispravnije, stvaranje buke.. kao što postoje i bukobrani i vremenska ograničenja od-do za buku u ponekoj zoni-kvartu.. i ta oznaka se tad odnosi na sve sudionike, pa i pješake.. jer često vikendima imamo zg-bubnjare, aktiviste koji kroz grad prolaze bubnjajući.. pa ako prođu takvom zonom, kazna, odnosno svaki prosvjed mora dobiti dozvolu, plan kretanja, lokacije.. i time je to već isključeno, no kao karikiran primjer sad navedeno, pri čemu nije važno tko proizvodi buku, aktivisti ili običan pješak ili auto.. pravilo je tad za sve isto, pa ako pješak viče, lupa zvonce-triang.. kazna, jer nije važno sredstvo nego djelo koje je počinjeno.. tad imamo pravnu jednakost bez diskriminacije.
-pješaci.. svih oblika-boja ili tehničkih uvjeta, na nogama, na bicu-romobilu s i bez struje.. nisu bez pravila, ne može pješak naletavati na drugog pješaka, posljedice, kazna.. tj ovisi o težini posljedica, dok ''težina'' raste klasično s masom umnoška brzine.. svejedno je sudare li se dva pješaka ili romobil-pješak, čak i to tko je na koga naletio, tj pravilo mora vrijediti za sve jednako, ne kazna samo za romobile, nego za sve koji krše pravila, koji ponašanjem nanesu štetu ili ozljedu drugome pri čemu ponovo, nije važno sredstvo nego djelo. .. no izvan prometa to ne regulira prometna policja, trenutno nešto kao vakuum, treba doraditi-rasčistiti i tad provoditi dok su mkva i batina metode koje djeluju univerzalno, ne samo na ljude.. pa nema razloga da se isto ne primjeni i za promet ili pješake, .. ako želimo reda, sigurnost, uređeno društvo .. ili želimo stazice za put u oz?