Kad bi udruga educirala sve divlje vozace slozio bi se s njima.
To se juri po stazi, po zebri...
Kad bi udruga educirala sve divlje vozace slozio bi se s njima.
To se juri po stazi, po zebri...
Kupili su romobile koji idu 80 na sat da bi vozili 25 na sat...dalje nisam citao.
Tipicno za balkan,laganje i cupanje.
Imate na YT snimke kako ekipa na tim romobilima vozi max koliko ide.
Vožnju romobile na pločniku i u pješačkim zonama treba U POTPUNOSTI zabraniti. Imaš vozilo, prema tome spadaš na cestu.
Normalno, to treba dosljedno provoditi i prekršitelje najstrože kažnjavati. Pukneš mu 10000 kn kaznu pa svaki sljedeći put višu. Kad su u pitanju djeca, socijalna služba malo roditeljima na vrata.
Ima načina, samo je pitanje ima li volje. Prije nego polome/ubiju nekog pješaka.
Ne treba opravdavat losu situaciju losim primjerima.
Sve sto si naveo u slucaju vozaca auta treba sankcionirat a nenopravdavat tim primjerima negativne primjere na romobilima.
Situacija u Hr sa romobilima je nedefinirana i to se treba stavit u zakonske okvire jer za sada je divlji zapad...romobil koji ide 70 na sat za mene je suluda situacija i takav treba odmah maknut sa ulica.
Ja snagu ne bih ograničavao, pa niti brzinu, osim za djecu. Možda za ove velike romobile uvesti registraciju i dozvolu da se vozači mopeda ne bi osjetili diskriminirani.
Zakon neće promijeniti ništa jer policija ne čini ništa. Treba stati u pješačku zonu i naplaćivati globu. Pješaci imaju prednost i možeš se voziti i 100 ako hoćeš ako u blizini nema pješaka, ako ima pješaka trebaš se kretati istom brzinom kao i oni. Pješaci imaju prednost i nemaš se ti kao biciklist ili romobilist na pločniku što gurati ili zvoniti i tražiti da ti se netko makne. Ako je pri tako maloj brzini romobil nestabilan - siđi i guraj. Najgori prekršitelji su dostavljači, a oni valjda kao i taksisti smiju uraditi što ih volja jer im je ugrožena egzistencija ako se pridržavaju propisa.
P.S. Ovi koji kažu romobil samo na cestu nek mi odgovore: biste li svoje djete na romobilu koji ide 10-15kmh poslali na cestu? Promet na cestama je gušći i opasniji nego ikad. Pretjerane zabrane donose samo otpor, treba naći razumnu mjeru.
Ja snagu ne bih ograničavao, pa niti brzinu, osim za djecu. Možda za ove velike romobile uvesti registraciju i dozvolu da se vozači mopeda ne bi osjetili diskriminirani.
Zakon neće promijeniti ništa jer policija ne čini ništa. Treba stati u pješačku zonu i naplaćivati globu. Pješaci imaju prednost i možeš se voziti i 100 ako hoćeš ako u blizini nema pješaka, ako ima pješaka trebaš se kretati istom brzinom kao i oni. Pješaci imaju prednost i nemaš se ti kao biciklist ili romobilist na pločniku što gurati ili zvoniti i tražiti da ti se netko makne. Ako je pri tako maloj brzini romobil nestabilan - siđi i guraj. Najgori prekršitelji su dostavljači, a oni valjda kao i taksisti smiju uraditi što ih volja jer im je ugrožena egzistencija ako se pridržavaju propisa.
P.S. Ovi koji kažu romobil samo na cestu nek mi odgovore: biste li svoje djete na romobilu koji ide 10-15kmh poslali na cestu? Promet na cestama je gušći i opasniji nego ikad. Pretjerane zabrane donose samo otpor, treba naći razumnu mjeru.
Plus,rijetko gdje vidis klinca da ima kacigu na romobilu a kod i kamo je opasniji od bicikla
Ovome i ja naginjem. Samo onda definitivno moraju na cestu, odn. ne smiju na pločnik, što mi je za bajk još i okej, ali za romobil baš i nije. Malo je to siva zona, ali dalo bi se srediti, iako bi konačno rješenje zapravo uključivalo da se oduzme po jedna automobilistička traka na kolnicima gdje ih ima tri i podijeli se za bicikliste i romobiliste. A to ne znam kada bi mogli vidjeti u HR.
Hm, zakonodavac je takav kakav jest. Problem leži u provedbi zakona. Naravno, da se bajkeri e-romobilčeka žale. Pa, gle u ljudskoj je naravi kada ima neku moć, dakako ne prirodnu ili izvježabanu, nego onako iz loše karaktera koji je iskompleksiran da protegne do stoke, ako njegova mašina ide toliko. Na tu moć mislim.
Samo da vidite kako su neki biciklisti živčani, ono, prolaze kraj vas, u stilu gutajte prašinu pješaci. Kao da je onaj koji pješači jadan čovjek. Ljudi pogledaju koju epizodu Sinova anarhije, pa si kupe mašinu, te već počnu organizirati sebe kao neke bande i tako slično tome.
Zakon može biti ovakav i onakav, ljudi se mjenjaju jako sporo, kroz stoljeća,....vidite da smo u 21.stoljeću trebali ljude učiti da je dobro redovito prati ruke, zbog nastale situacije oko C-19.
Zato ono, sve je u glavi, a ako netko to nema, nema druge nego na njegovom jeziku razgovarati.
Sa huliganima, huliganski. Sa gospodom, gospodski.
Svi su veliki junaci dok ne treba dobiti batina.
Prije 2g klinac možda 4 razred na romobilu spojen na akumulator i stoji na njemu i vozi se preko pješačkog.
Panduri ispred mene i niti trzuli se nisu.Pazi kretena koji mu je to spojio a i pandure koje boli kurac.
Kao aktivni bicklist kažem,limit na brzinu i watte pustiti za uspone jer sam vidio tatu na romobilu,baksa pive i klinac stoji na baksi naravno na cesti na usponu,eto takvima trebaju watti.
Ali ionako se ljudi snađu pa skidaju zaštite i svašta rade.
A ova udruga ako čuča pare iz države neka rade edukacije ili šta več.
edit
ok,dečki nešto rade svaka čast,treba im dati više medijskog prostora.
http://www.findglocal.com/HR/Zagreb/100718954728354/HUVER
i
Na biciklu idem više od 40km/h.
Ovaj Zakon je pre smiješan.
Vožnju romobile na pločniku i u pješačkim zonama treba U POTPUNOSTI zabraniti. Imaš vozilo, prema tome spadaš na cestu.
Normalno, to treba dosljedno provoditi i prekršitelje najstrože kažnjavati. Pukneš mu 10000 kn kaznu pa svaki sljedeći put višu. Kad su u pitanju djeca, socijalna služba malo roditeljima na vrata.
Ima načina, samo je pitanje ima li volje. Prije nego polome/ubiju nekog pješaka.
Očito nije bila jutarnja kafa. Ovoliko glupih rečenica na jednom mjestu. Uh
Svaki onaj pametnjaković koji misli da bi trebalo dozvoliti brže kretanje romobilima na pločniku među pješacima, neka mi stane na pločnik i da se je u njega zaletim (ne nadano, bes da se spremi) sa 100kg + 25km/h, pa da vidim kako će izgledati. Kada ga tom silom pogodim da on odleti u zid ili se popikne preko nečega. Pa da vidimo da li će i dalje podržavati takvu vožnju, ako će preživjeti. Nemaš se ti što voziti brže od ljudskog hoda po pločniku. Ljudi mogu umrijeti ako se popiknu i padnu, a kamoli da se netko velikom brzinom (za ljudski hod) zaleti u tebe. Drugo je po biciklisitičkoj stazi. Jedino bi im je dozvolio (kao i biciklisti) da se voze uz rub ceste ako nema biciklističke staze, a ne po pločniku
Svaki onaj pametnjaković koji misli da bi trebalo dozvoliti brže kretanje romobilima na pločniku među pješacima, neka mi stane na pločnik i da se je u njega zaletim (ne nadano, bes da se spremi) sa 100kg + 25km/h, pa da vidim kako će izgledati. Kada ga tom silom pogodim da on odleti u zid ili se popikne preko nečega. Pa da vidimo da li će i dalje podržavati takvu vožnju, ako će preživjeti. Nemaš se ti što voziti brže od ljudskog hoda po pločniku. Ljudi mogu umrijeti ako se popiknu i padnu, a kamoli da se netko velikom brzinom (za ljudski hod) zaleti u tebe. Drugo je po biciklisitičkoj stazi. Jedino bi im je dozvolio (kao i biciklisti) da se voze uz rub ceste ako nema biciklističke staze, a ne po pločniku
Infrastruktura ne prati Zakon.
Ne možeš reći da idu po kolniku zajedno s automobilima jer je pre opasno.
Ne možeš reći da idu po nogostupu jer su pre brzi(nitko neće vozit 5km/h).
Ako ih staviš na biciklističku - šta će oni koji idu putem gdje ih nema? Vozit 5km/h? Prodat romobil i ić pjeve?
Uz to dodajem da pješaci isto stvaraju problem jer kompletno ignoriraju biciklističku stazu. Vjerojatno si misle "šta je to, neka boja na stazi... svuda tu mogu hodati". A ne razmišljaju da je ta biciklistička kao kolnik, samo za bicikliste.
Tako da smtram da je ovaj Zakon skup slova na papiru koji stvarnosti neće vidjet, kao i hrpa drugih stvari koje se ne provode.
Svaki onaj pametnjaković koji misli da bi trebalo dozvoliti brže kretanje romobilima na pločniku među pješacima, neka mi stane na pločnik i da se je u njega zaletim (ne nadano, bes da se spremi) sa 100kg + 25km/h, pa da vidim kako će izgledati. Kada ga tom silom pogodim da on odleti u zid ili se popikne preko nečega. Pa da vidimo da li će i dalje podržavati takvu vožnju, ako će preživjeti. Nemaš se ti što voziti brže od ljudskog hoda po pločniku. Ljudi mogu umrijeti ako se popiknu i padnu, a kamoli da se netko velikom brzinom (za ljudski hod) zaleti u tebe. Drugo je po biciklisitičkoj stazi. Jedino bi im je dozvolio (kao i biciklisti) da se voze uz rub ceste ako nema biciklističke staze, a ne po pločniku
Možeš se zaletiti i sa običnim romobilom na nožni pogon. Ili koturaljkama. Kuda bi se trebali kretati oni ako nema ni biciklističke? Isto po cesti?
Probaj se vozit sa običnim romobilom na nožni pogon ili koturaljkama 5km/h, cijela poanta romobila je da ide brže od hodanja. Ako je nešto električno ne znači da za njega ne vrijede isti zakoni fizike.
Opet ponavljam stoti put. Ne žive svi u samom centru velegrada, ima nas koji živimo u normalnim manjim gradovima i pločnici su gotovo prazni cijeli dan.
Ne trebaju postojati ista pravila za sve sredine, treba nešto prepustiti i lokalnim samoupravama koje bolje poznaju lokalne prilike i probleme.
Opet ponavljam stoti put. Ne žive svi u samom centru velegrada, ima nas koji živimo u normalnim manjim gradovima i pločnici su gotovo prazni cijeli dan.
Ne trebaju postojati ista pravila za sve sredine, treba nešto prepustiti i lokalnim samoupravama koje bolje poznaju lokalne prilike i probleme.
Pa drzava ce zakonom ograniciti maksimalnu brzinu, a lokalnim zajednicama ce omoguciti da je jos i smanje
Salu na stranu koliko se sjecam bilo je nesto oko Pariza pa su smanjivali maksimalnu sa 25 na 20 km/h. Doduse, ovo je tek prijedlog zakona, a kod nas se zakoni mjenjaju cesce nego prljave carape
Romobil, bicikl, nesto trece, svejedno, dok se s takvim prometalom krece po plocniku i sl. valja koristiti zdrav razum (sto je ponekad tesko traziti od ljudi) i prema tome prilagoditi brzinu. Vidio sam idiote koji biciklom jure po plocniku i zaobilaze pjesake kao da voze slalom utrke, a vidio sam i normalne bicikliste koji zaobilaze ljude brzinom gdje vrlo lako mogu reagirati ako dijete iskoci i sl.
Onda vidio sam i idiote od pjesaka koji moraju hodati po sred biciklisticke staze. U drugu ruku u mom rodnom gradu biciklisticke infrastrukture nema i tu nije moguce ograniciti voznju romobilima po primjerice biciklistickim stazama.
U gradu gdje trenutno zivim elektricni romobili su rijetkost, ali imaju istu registraciju kao mopedi tako da vjerujem da su slicno regulirani.
Sve u svemu, ovo ne izgleda kao problem koji se lagano moze regulirati i valja uzeti u obzir i primjere iz stvarnog svijeta, a ne samo dopustiti da cinovnici koji su elektricne romobile samo vidjeli na slikama donose pravilnike koji nemaju veze sa stvarnoscu.
ista stvar i kod mene, ide 25 u najboljem slucaju, i puno bolje mi je poput bicikle uz desni rub ceste nego medju pjesake i po plocniku koji je izrupetan tako da samo gledas di ces se ubit...
mislim da realno s pjesacima nema problema jer se u guzvi ne juri... ono sto je problem i sto bi definitivno kaznjava je setnja s mobitelom u ruci i/ili slusalicama jer upravo to su pjesaci koji uopce ne gledaju i ne cuju ni bicikle ni romobile... doslovce dodjes iza njih i oni po svome... opali 1000kn za pisanje i setanje ka pjesak pa mozemo dalje razgovarat
Neće biti mira dok se počne jače kažnajvati sve sudionike u prometu za njihove prekršaje. A znamo da se to neće nikada dogoditi.
Do tada je samo pitanje vjerojatnosti kada će stradati pješak, biciklist, romobilist, vozač...
A danas je subota. Dan ludila na svim prometnicama. Onima u gradu i izvan njega.
Svaki romobil koji izlazi izvan ovih okvira se uredno može registrirati kao moped ili motocikl (ovisno o snazi, max brzini, te omjeru snage i mase) uz nužan uvjet da zadovoljavaju homologacijske uvjete za tu kategoriju vozila.
Svatko vozi što ga privlači i što si može financijski priuštiti.
Mi imamo dva problema infrastruktura i budale za volanom
neovisno o prijevoznom sredstvu. Nemam ništa protiv romobila
ali imam problem protiv budala koja prelijeću pored mene
nesvjesne da ja u svakom trenutku mogu krivo skrenut
i naj**** oboje.
romobil, bicikl odlični za ljude koji nemaju daleko do posla.
nažalost imam privatno primjer puno ljudi koji se na posao
voze autom, a tramvajem imaju 5 stanica. ili ti ga ni 10 min
vožnje biciklom, romobilom.
......
romobil, bicikl odlični za ljude koji nemaju daleko do posla.
nažalost imam privatno primjer puno ljudi koji se na posao
voze autom, a tramvajem imaju 5 stanica. ili ti ga ni 10 min
vožnje biciklom, romobilom.
Da, najbolje je ići pješke. Svakako tamo gdje idem, ako mogu biram prvo pješke.
Al' to je teško iziskuje napor, znojan si po vrućem vremenu i nije cool. Nego, luzerski.
Zato budi nezdrav i vozi se romobilom.
Trebali ste vidjeti kako je u jednoj kompaniji bilo jakukanje, kada nije radio lift, a trebalo je doći do 2 i trećeg kata....To je jako teško!
Siroti!
Ja snagu ne bih ograničavao, pa niti brzinu, osim za djecu. Možda za ove velike romobile uvesti registraciju i dozvolu da se vozači mopeda ne bi osjetili diskriminirani.
Zakon neće promijeniti ništa jer policija ne čini ništa. Treba stati u pješačku zonu i naplaćivati globu. Pješaci imaju prednost i možeš se voziti i 100 ako hoćeš ako u blizini nema pješaka, ako ima pješaka trebaš se kretati istom brzinom kao i oni. Pješaci imaju prednost i nemaš se ti kao biciklist ili romobilist na pločniku što gurati ili zvoniti i tražiti da ti se netko makne. Ako je pri tako maloj brzini romobil nestabilan - siđi i guraj. Najgori prekršitelji su dostavljači, a oni valjda kao i taksisti smiju uraditi što ih volja jer im je ugrožena egzistencija ako se pridržavaju propisa.
P.S. Ovi koji kažu romobil samo na cestu nek mi odgovore: biste li svoje djete na romobilu koji ide 10-15kmh poslali na cestu? Promet na cestama je gušći i opasniji nego ikad. Pretjerane zabrane donose samo otpor, treba naći razumnu mjeru.
-loše tj problem kriterija, granica, stvarnosti.. npr počneš s bez ograničenja osim za djecu.. kriterij-zakon? tad djeca voze ili ne? vozačka dozvola + ostalo..?
-sve promašeno, na kraju i pitanje biste li svoje djete.. pa ovako, bi li ti svom djetetu kupio-dao auto-motor-avion i pustio ga u promet? -koja je razlika romobil po tome? .. tj ako je vozač tad sudjeluje u prometu, u gužvi, opasnostima, tj to je javni promet, dok se djeca igraju u dvorištu, u parkiću.. i tamo nema tih opasnosti, upravo zato jer je to parkić, ne promet.
-i što se s romobilom desi.. parkić postane prometnica, jer neki voze.. i to je problem, jer ih za sad zakon tretira kao pješake, tj nema ništa, nema uvijeta, vozačke ili opreme koju mora imati. Za razliku npr biciklisti.. ne mora dječji bic imati npr svjetla, tj ako nema ne smije sudjelovati u prometu jer tamo sva vozila moraju imati zadovoljene uvijete kao svjetla i takav bic smiješ voziti isključivo izvan prometnica, parkovi ili mountbikeovi.. ne bez svjetla u promet tj tad platiš kaznu.
-pustiti djecu u promet? ne, zašto.. tj puštamo ih da voze aute? ili se autom igra u parkiću, ali neće dati gas pa je ok, samo u prvoj? .. smiješno.
-što god radila djeca, odgovorni su odrasli roditelji-staratelji, time nije važno jel dijete recimo vozi i ako napravi prekršaj... dobiješ kaznu kao roditelj. To je najmanji problem.. no ako nije važno to djete-osoba, nego ostali.. tj sigurnost ostalih u prometu ili parkiću? zašto se parkićem ne voze auti, čak ni bicikli tj ovisi koja staza + postoje ograđeni za malene.. tako da ni psi i sl ne smiju itd.. i po kojoj logici tad ostaviti nekome pravo voziti npr 25kmh tamo gdje ljudi-pješaci šeću i igraju se djeca? .. znate da na parkinzima zna biti ograničenje npr 10kmh.. znate zašto? .. jer parking nije mjesto jurcanja, nego mjesto gdje su ljudi-pješaci.. i to je pakring privatne firme pa ona navede što želi.. s razlogom-pametno, tj kao karikiran kontra primjer blesavo bi bilo imati ograničenje 50-100kmh na parkingu, zar ne?
-e sad.. imamo više rakursa, npr brzina.. i kako god, ako je to brzina hoda-pješaka, pa do bicikla, za dječje se to može 5-10kmh.. ne bi više, ne bi ni 15-20kmh, već je navedenih 25kmh previše.. tj romobil je romobil, nije vozilo. Tko želi brže, može autom-motorom, po prometnici, ne po parkiću i sl. tj može ako im je u parkiću i nogostupima ograničenje 10, tad nek na prometnicama bude 25-60.. nevažno, no tad to mora biti strogo kontrolirano i kažnjavano, tj nije isto voziš li 10 ili 20 ako je ograničenje max 10.. na autoputu je 130 to bi bilo 260.. i to je već objesna vožna, kažnjiva bez posljedica a ako se nešto desi to je za max moguće kazne jer je objest, nemar za druge živote itd.
-i još bezbroj primjera, smisla, kao i to što ljudi rade ili kako se ponašaju, npr biciklista koji uleti vozaču iz mrtvog kuta i ima prednost.. biciklista je u pravu, no nije dao vozaču ni šansu da ga primjeti i propusti na skretanju-stazi, tj da je pješak tad je 5kmh i pješaka mora vidjeti, dok biciklista može preći desetak metara u isto vrjieme i 'nevidljiv' je vozaču koji ga mora propustiti.. to je nerješiv problem jer biciklista ne radi ništa pogrešno dok vozač nema ni šansu.. tj možemo aludirati na biciklistu da mada ima prednost ide opreznije na takvo raskršće... a to za zakon nije nešto što se ima smisla formalizirati, mada je realno ok i razumljivo. ... kao da na kraju priče nije važno tko je u pravu ili prednost, nego svima mora primarno biti izbjeći nezgodu, ne ozljediti sebe i druge, odnosno pravila postoje samo zato da postoji red, da ih svi znamo i tad je lakše kao npr prednost prolaska ili bez tog pravila krkljanac na rasrišću.. dok to semafor riješava drugačije. Smisao-intencija treba biti eliminacija u mogućoj mjeri nezgoda-nesreća, doć će blesavih-pijanih i sl uvijek biti.. i nesreće se dogode, često bez da nešto možemo.. a zato ono što možemo i trebamo, tj recimo ograničenja brzine.
-ograničenje brzine u gradovima kod nas standardno 50kmh.. što bi sad romobil u parkiću 25kmh? -smiješno-tužno tj treba biti 10kmh dok se prekoraćenje od +50% mora drastično kazniti a problem ako je počinitelj npr dijete.. tj problem roditelja no to se na kraju svede na problem zlatne mladeži, kao ćaćin bmw kojeg jedinac subotom provoza i pri tome pokosi nešto ljudi .. no inače je divan mladić.. razlika? nema, tj romobil ili auto ili bilo što..
P.S. Ovi koji kažu romobil samo na cestu nek mi odgovore: biste li svoje djete na romobilu koji ide 10-15kmh poslali na cestu? Promet na cestama je gušći i opasniji nego ikad.
nisu djeca na romobilima problem nego odrasli koji se voze na jačim i bržim električnim romobilima neprilagođenom brzinom po nogostupu.
jednu kolegicu s posla je neki tip na romobilu "pokupio" tek što je izašla sa posla i pošteno ju polomio. domar na mom poslu je koristeći jaki električni romobil imao sudar sa automobilom i već dve godine je na bolovanju zbog toga. a da ne govorimo o dostavljačima koji jure što brže mogu da bi što prije obavili dostavu.
zakonska regulacija je potrebna i zbog vozača romobila i zbog drugih sudionika u prometu.
Romobili mi nisu nimalo privlačni (u smislu želje za korištenjem), ali mi ne smetaju samom svojom pojavom prvenstveno stoga što nisu glasni.
Međutim, i to pada u vodu i pretvara se u ogromnu manu kad se vozači ponašaju kao idioti
i divljaju po stazi za pješake (cestu neću ni spominjati, to je posebna skupina morona) -
ne čuješ ga dok ti se s leđa ne približi solidno velikom brzinom, a malo tko je upoznat s konceptom nekakve signalizacije
(ili im naprosto nije stalo, pojma nemam).