Zar ne bi bilo najbolje da paralelno s fizičkim slanjem obavijesti ista dođe i u pretinac e-građana? Suludo je odlaziti na e-oglasne ploče čekajući hoće li se tamo pojaviti nešto za mene, ako već postoji izravna veza komunikacije države s pojedincem. Kao alternativa svakako je i oglasna ploča jedna od krajnjih opcija, ali zašto se nigdje u zakonu ne spominje sustav e-građani?
Što nam je donio izmijenjeni Zakon o državnoj izmj
- poruka: 7
- |
- čitano: 5.363
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Zar ne bi bilo najbolje da paralelno s fizičkim slanjem obavijesti ista dođe i u pretinac e-građana? Suludo je odlaziti na e-oglasne ploče čekajući hoće li se tamo pojaviti nešto za mene, ako već postoji izravna veza komunikacije države s pojedincem. Kao alternativa svakako je i oglasna ploča jedna od krajnjih opcija, ali zašto se nigdje u zakonu ne spominje sustav e-građani?
Pogledaj odgovor na tvoje pitanje na ovome linku video snimke rasprave saborske sjednice. Klikni na video snimka rasprave i onda odi na 31. minutu snimke:
Ako sam dobro shvatio, onda će obavijesti i stizati u pretinac e-građana, samo to nije definirano ovim zakonom nego Zakonom o upravnom postupku. Tumačim li dobro odgovor na repliku zastupnice?
Kao i ePotpis preko certilije, ne vidim cemu je neke stvari potrebno ovjeravati kod javnog biljznika ako imas vec podesenu certiliju za digitalni potpis. Onda je to bas nepotrebni za ekipu koja ima certiliju, za one starije i koji nemaju, jbga, nek kdu kod javnog biljeznika...
Kao i ePotpis preko certilije, ne vidim cemu je neke stvari potrebno ovjeravati kod javnog biljznika ako imas vec podesenu certiliju za digitalni potpis. Onda je to bas nepotrebni za ekipu koja ima certiliju, za one starije i koji nemaju, jbga, nek kdu kod javnog biljeznika...
Radi se o ovlaštenoj osobi koja radi zapisnik za svaki od poslova kojem pristupa, ovjera potpisa je samo jedan dio poslova koje isti obavlja, tu se radi i provjera dokumentacije koja se prikuplja prije slanja u neki registar kao i provjera osoba koje su pristupile nekom postupku itd...
Ljudi kod nas nisu upoznati sa poslovima koje ta služba obavlja pa misle da je digitalni potpis= javni bilježnik.
Također bitno je skrenuti pozornost na sljedeće:
Vrijedi li el. potpis nakon što se dokument isprinta?
Ne.
Ispisom na papir se ne prenosi pravni učinak elektroničkog potpisa koji je bio ugrađen u elektroničkom obliku dokumenta. Ispis el. potpisa nema pravni učinak i dokument koji je bio potpisan u el. obliku, ispisom ne prenosi ta svojstva. Ako i postoji vizualizacija el. potpisa koja je vidljiva na ispisanom dokumentu, to i dalje ne znači da je taj dokument (ostao) potpisan. Ispisom se poništava pravni učinak el. potpisa.
Zašto el. zapis nakon ispisa ima pravni učinak i smatra se javnom ispravom, a elektronički je potpisan?
El. dokument koji ima el. zapis sukladno uvjetima iz Uredba o organizacijskim i tehničkim standardima za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu (čl. 15) vrijedi i nakon ispisa, dok ispisani dokument s el. potpisom ne proizvodi pravne učinke.
https://gov.hr/hr/koristenje-elektronickog-potpisa-najcesca-pitanja-i-odgovori/2475?lang=hr
Kao i ePotpis preko certilije, ne vidim cemu je neke stvari potrebno ovjeravati kod javnog biljznika ako imas vec podesenu certiliju za digitalni potpis. Onda je to bas nepotrebni za ekipu koja ima certiliju, za one starije i koji nemaju, jbga, nek kdu kod javnog biljeznika...
Radi se o ovlaštenoj osobi koja radi zapisnik za svaki od poslova kojem pristupa, ovjera potpisa je samo jedan dio poslova koje isti obavlja, tu se radi i provjera dokumentacije koja se prikuplja prije slanja u neki registar kao i provjera osoba koje su pristupile nekom postupku itd...
Ljudi kod nas nisu upoznati sa poslovima koje ta služba obavlja pa misle da je digitalni potpis= javni bilježnik.
Također bitno je skrenuti pozornost na sljedeće:
Vrijedi li el. potpis nakon što se dokument isprinta?
Ne.
Ispisom na papir se ne prenosi pravni učinak elektroničkog potpisa koji je bio ugrađen u elektroničkom obliku dokumenta. Ispis el. potpisa nema pravni učinak i dokument koji je bio potpisan u el. obliku, ispisom ne prenosi ta svojstva. Ako i postoji vizualizacija el. potpisa koja je vidljiva na ispisanom dokumentu, to i dalje ne znači da je taj dokument (ostao) potpisan. Ispisom se poništava pravni učinak el. potpisa.
Zašto el. zapis nakon ispisa ima pravni učinak i smatra se javnom ispravom, a elektronički je potpisan?
El. dokument koji ima el. zapis sukladno uvjetima iz Uredba o organizacijskim i tehničkim standardima za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu (čl. 15) vrijedi i nakon ispisa, dok ispisani dokument s el. potpisom ne proizvodi pravne učinke.
https://gov.hr/hr/koristenje-elektronickog-potpisa-najcesca-pitanja-i-odgovori/2475?lang=hr
Znam da je manjkav taj digitalni potpis jer nije vjerodostojan.potpisi neki dokument i izmjeni nesto u u njemu i u provjeri kaze da je ispravan, tj. Potpisan 🥴,
Ako su to radili onda su trebali radit da se taj dokument koji se provjerava salje natrag na provjeru i da ti javi da je identican izvorniku. A sad dal je digitalni ili isprintani pa skenirani, uslikani je zapravo svejedno ako cijeli sadrzaj ide na usporedbu.