Baš me zanima kad će to doći u HR. Mislim da bi imalo tržište. Ali teško je zamisliti da je budućnost u dijeljenju auta jer nije riječ o prometalu za svakoga. Budućnost leži u jeftinom, brzom i sigurnom obliku javnog prijevoza.
Primjer kako grad osloboditi automobila - Beč širi
- poruka: 11
- |
- čitano: 14.873
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
2010 sam u Wieni dva sata parkinga platio 200tinjak kn. To je jedna od najboljih mogućih mjera kako ograničiti ljude tj prijevoz u gradovima u ime ekologije i na taj način izbiti novac tehničkim pregledima, servisima, prodavačima, osiguravateljima koji će nam to kompenzirati na druge načine.
Ostaje isto tako i pitanje higijene. U vrijeme haranja najsmrtonosnijeg virusa u povijesti čovječanstva i šire, zar nije bolje imati vlastito vozilo? Sumnjam da je u vozilu koje je u poginu 24/7, higijena na zavidnoj razini.
Što u hitnom slučaju? Pritom mislim na ženu i djecu gdje je sve hitno....
Osobno vozilo je izraz neovisnosti. Ne vidim razlog zašto bih ju ograničio ili pretvorio u ovisnost.
Auto je super ako trebas obaviti vecu kupovinu, znaci ne vuci sto vrecica ili ako idete na izlet itd.
Kaj se higijene tice to je tak kak i u busu te drugim sredstvima javnog prijevoza. Operes si poslije voznje ruke i ne kopat po nosu i trljat oci bez velike potrebe.
Auto je super ako trebas obaviti vecu kupovinu, znaci ne vuci sto vrecica ili ako idete na izlet itd.
Kaj se higijene tice to je tak kak i u busu te drugim sredstvima javnog prijevoza. Operes si poslije voznje ruke i ne kopat po nosu i trljat oci bez velike potrebe.
Evo neki dan sam došao od tamo i sve sam obišao javnim prijevozom. Grad je odlicno povezan. Javni prijevoz im je pun, ali su i ceste pune. Poprilicno su velike guzve bile. Malo sam se neugodno iznenadil kak su im tramvaji tvrdi. Na nekim mjestima nabija kao da se po kamenu vozi, a ne po tracnicama.
Tamo bas ga svatko vozi. Cak i ljudi u odijelima.
Cesto mozes vidjet kak u onim "teretnim" biciklima voze po dvoje djece naprijed.
Ima i u Becu biciklista dosta pogotovo kad usporedis sa ZG, ali niti blizu kao Kopenhagen.
Nego car sharing je fora za one koji auto trebaju povremeno. Nema smisla placat regu i odrzavanje za auto koji stoji.
Problem je kad imaš malu plača, a grad te tjera da moras imat auto da uopce mozes zivjet i ic na posao koji ti pojede dobar dio te place.
Koja je prednost ovoga, u usporedbi s taksijem?
-moras nac auto prvo kad ti treba
-moras ga parkirat kasnije, pitanje gdje i da li ima mjesta
-ako ti treba i za povratak, tko zna hoce li bit tamo ili ce ga netko pokupit
-placa se po minuti, ne po km
-moras ga sam vozit i preuzet odgovornost
Koja je prednost ovoga, u usporedbi s taksijem?
-moras nac auto prvo kad ti treba
-moras ga parkirat kasnije, pitanje gdje i da li ima mjesta
-ako ti treba i za povratak, tko zna hoce li bit tamo ili ce ga netko pokupit
-placa se po minuti, ne po km
-moras ga sam vozit i preuzet odgovornost
Pa valjda bi cijena trebala bit jeftinija nego taxi kad ne placas vozaca, a ovo ostalo ovisi o kvaliteti usluge, a i samom gradu.
Ovo je dobar video koji objasnjava kak to funkcionira kod dvije vrste car sharing-a
Navodi i cijene koje su dost jeftinije nego taxi
Baš me zanima kad će to doći u HR. Mislim da bi imalo tržište. Ali teško je zamisliti da je budućnost u dijeljenju auta jer nije riječ o prometalu za svakoga. Budućnost leži u jeftinom, brzom i sigurnom obliku javnog prijevoza.
Imaš kod nas car sharing i to čak i strujiće (BMW i3, Tesla 3, e-Smart), ali cijene nisu uopće friendly.
2010 sam u Wieni dva sata parkinga platio 200tinjak kn. To je jedna od najboljih mogućih mjera kako ograničiti ljude tj prijevoz u gradovima u ime ekologije i na taj način izbiti novac tehničkim pregledima, servisima, prodavačima, osiguravateljima koji će nam to kompenzirati na druge načine.
Ostaje isto tako i pitanje higijene. U vrijeme haranja najsmrtonosnijeg virusa u povijesti čovječanstva i šire, zar nije bolje imati vlastito vozilo? Sumnjam da je u vozilu koje je u poginu 24/7, higijena na zavidnoj razini.
Što u hitnom slučaju? Pritom mislim na ženu i djecu gdje je sve hitno....
Osobno vozilo je izraz neovisnosti. Ne vidim razlog zašto bih ju ograničio ili pretvorio u ovisnost.
Tebe su negdje dobro oderali. Parking u Beču u garaži je oko 3,50€ na sat. Preko noći bude neka fiksna cijena kao 7 ili 10€ za cijelu noć. Ja sam nedavno garažu od hotela platio 15€ po danu. Cijene u Beču nisu restriktivne za vožnju, parking košta ali ništa strašno i što bi te spriječilo da odeš autom kamo želiš. Ja ga tamo koristim pola/pola ovisno kamo moram stići. Možda je stvar navike, ali primjetio sam da generalno u nekim gradovima domaći kao ne idu autom jer je skupo a meni se to ne čini cijena zbog koje bih se odrekao udobnosti automobila. Stvarno je skupo u Londonu (entry fee 15 funti + parking 6-7-9 funti po satu) ili NY (na Manhattanu garaža $40+ na sat i to ako nađeš mjesta) i tamo se stvarno ne isplati voziti ako baš ne moraš.
U Irskoj sam nedavno koristio car sharing jer je debelo jeftinije od rentacara: 60€ na dan + 20€/100km (toliko bi me s rentacarom došlo gorivo...), tako da tko ide u IE isplati mu se car sharing. Auto sam rezervirao i registrirao se još iz Hr i sve je funkcioniralo bez greške, samo se treba prijaviti na vrijeme jer im postupak registracije novih korisnika traje par dana.
Krajnji cilj s carsharingom i regulativom je vjerojatno uklanjanje svih alternativa pa ćeš bit prisiljen plaćati najam skuplje od leasinga vlastitog automobila, a oni će 1 auto naplaćivati petorici... Dugoročno za nas korisnike sranje.
Manje vozila u gradu - manje zagađenja. Eto, u našem Zagrebu, planira se biciklistička magistrala od Tuđmanovog trga (zapad) pa sve do Maksimira(istok). Počeli su radovi na Prilazu GJ. Deželića. Time gradska uprava daje potporu biciklističkom prometu.
Treba nam što više zakona. Reflektirajuci prsluci 24/7, svjetla prednja zadnja u svako doba dana, macje oci na pedalama i zbicama ako ima. Kacige svi, obavezno. Brzina ogranicena na 25 i snaga na 500 watta da ne mozes slucajno uzbrdo voziti. A dotle koliko je horvatincic u stažu pobio ljudi u prometu?!
Koja je prednost ovoga, u usporedbi s taksijem?
-moras nac auto prvo kad ti treba
-moras ga parkirat kasnije, pitanje gdje i da li ima mjesta
-ako ti treba i za povratak, tko zna hoce li bit tamo ili ce ga netko pokupit
-placa se po minuti, ne po km
-moras ga sam vozit i preuzet odgovornost
Trenutno imaju malo automobila ali kad povecaju onda ih bude sve po svuda.
Same shit ima brat u njemackoj vec valjda desetljece ali normalni auti.
Znaci upalis app i nades auto, isto ko i ove sheme sa elektricnim romobilima. Sjednes u auto odes u grad i ostavis auto negdi bilo gdi jer auto ima "besplatan" parking po cijelom gradu. Ako ga tankas dobis bodove, ako ga operes, dobis bodove, itd.
Super shema samo mora biti dovoljno automobila na raspolaganju. Kad ih bude 10000 onda bude to super, sad je to tak malo useless.