Po mom skromnom nebitnom misljenju, ovo je cista krivica osobe koja je vozila biciklo.
Po mom skromnom nebitnom misljenju, ovo je cista krivica osobe koja je vozila biciklo.
Po mom skromnom nebitnom misljenju, ovo je cista krivica osobe koja je vozila biciklo.
Tu nema dileme je li osoba koja je gurala bickl preko ceste kriva. I tu svoju krivicu je platila svojim životom.
Stvar je u tome što se kao jedna od prednosti autonomnih vozila ističe sigurnost, s obzirom da imaju radare i lidare i koješta drugo, a sva ta tehnologija je u tom automobilu, nažalost, zakazala. Stvar je u tome što, čak i ako bi možebitno većina ljudi od krvi i mesa pregazilo tu osobu, Uberov automobil ju je trebao uočiti i spriječiti nesreću.
trutina koja sjedi u autu dokazuje da su ljudi u autu jedino regulative radi, inace im se zivo jebe za situaciju
Po mom skromnom nebitnom misljenju, ovo je cista krivica osobe koja je vozila biciklo.
Tu nema dileme je li osoba koja je gurala bickl preko ceste kriva. I tu svoju krivicu je platila svojim životom.
Stvar je u tome što se kao jedna od prednosti autonomnih vozila ističe sigurnost, s obzirom da imaju radare i lidare i koješta drugo, a sva ta tehnologija je u tom automobilu, nažalost, zakazala. Stvar je u tome što, čak i ako bi možebitno većina ljudi od krvi i mesa pregazilo tu osobu, Uberov automobil ju je trebao uočiti i spriječiti nesreću.
Slazem se u potpunosti, ali moraš uzeti u obzir da se radi o tesnoj verziji još uvijek. A što se same situacije tiče, vozač nije mogao reagirat nikako. Pješakinja se nije vijela dok vozilo nije bilo udaljeno par metara od nje
Vjerujem da bi dobar dio ljudi od krvi i mesa bar nekako reagirao (pokušaj izbjegavanja, puštanje gasa, kočenje). Mislim da greška nije u hardveru već u softveru gdje automobil ne očekuje da se s krive strane pojavi pješak koji je prešao preko 3-4 trake, možda je SW čak zanemario signal sa senzora kao "grešku".
Nema to veze - sustav je to trebao prepoznati, ali nije. Sad treba istražiti zašto nije.
Dio vozača bi možda imao dovoljno dobre reflekse da nagazi na kočnicu i zakrene volanom. Također, vozač bi je možda primijetio i prije nego li smo je mi primijetili na snimci jer snimka ne odgovara nužno onome kako tamno bi ta scena djelovala čovjeku (koliko duboko u mrak bi čovjek vidio), a da o razlučivosti i ne govorimo. Auto nije ni pokušao zakočiti - auto jednostavno nije registrirao da se išta nalazi na cesti! A to je ozbiljan problem. To što je bio mrak njemu ne bi smjelo imati veze, s obzirom da ima lidar i radar.
Ovo je gore nego što sam pretpostavljao. Noć je, nije osvijetljeno i čovjek bi teško nešto učinio. Ali gdje su ti radari i lidari. Da je barem u zadnjoj sekundi odreagirao i počeo kočiti... uz pola sekunde reakcije, mogao je smanjiti brzinu na 40 km/h i ova nesretnica bi preživjela. Grozno
Igrom slučaja vozio se u vozilu BMW koje ima termo kameru ugrađenu a obris
slike projektuje na dijelu šajbe.
Čudo jedno vidiš obris svega što emituje toplinu ispred vozila čovjek,životinja itd.
Noć,magla,slaba vidljivost ali ne utiče na termo kameru,
očitava tragove topline i uvijek znaš da nešto ima ispred vozila.
Iznenadilo me koja korisna stvar ali i cijena te tehnologije je da te glava zaboli.
Dok tu u ''razglabate'' tko je kriv, za to vrijeme je već xy ljudi ''pregazilo'' xy ljudi u svijetu , pa ''nikom ništ'' .
Da je prelazila preko zebre i onda je pregazilo navedeno vozilo onda bi to bio problem, ovako, hmm....ljudska glupost je stvarno poput svemira neograničena....
I ne postoji tehnologija i čisto sumnjam da ćeu budućnost ikakva tehnologija moći spriječit idiote da poštuju prometne propise.
Jer da je ova prelazila cestu tamo gdje se to MORA i MOŽE na XY sigurniji način, mi sad tu nebi imali o čemu pričat.
šteta bicikla.
sad sam pažljivo pogledao snimku.
2,95 sekundi -> vide se tenisice u pokretu preko ceste
3,3 sek -> osvjetljeni su kotači bicikla i noge u potpunosti (pješakinja se nesumnjivo vidi)
4,2 sek -> trenutak udara.
Od trenutka kad bi pažljivom vozaču nešto bilo sumnjivo i izazvalo reakciju do udara prošlo je 1,25sek
Od trenutka kad je jasno vidljivo da je na cesti pješak do udara prošlo je 0,9 sek
PROSJEČNO vrijeme reakcije vozača je 0,75 sek, što znači da bi prosječni vozač nekako reagirao (najvjerojatnije paničnim kočenjem - smanjio bi brzinu udara), vješt i odmoran/koncentriran vozač bi možda i u potpunosti izbjegao nezgodu. Za to vrijeme stroj koji bi morao biti bolji od čovjeka nije učinio ništa.
P.S. mislim da je uloga pješakinje ovdje irelevantna, na cesti se može naći divljač, predmet koji je donio jak vjetar ili je pao s kamiona...
Uber opalit po novcaniku i back to the drawing board pa probat opet za par godina jer ovo im je totalno za*urac. Na snimci se naravno pjesakinja moze primjetit puno kasnije nego bi ju vozac primjetio u stvarnosti, i sofer od 90 godina bi ju izbjegao...
Pozdrav!
Stavio sam ti palac dolje na komentar.
Znači ti stvarno misliš da je problem u ovoj priči što je pješakinja prelazila cestu van zebre?
🤤
Ljudsko oko bi primjetilo ranije da se netko kreće po cesti. Dashcam hvata osvjetljene dijelove a tamnije prikazuje kao totalni mrak. Dakle, da je osoba upravljala vozilom, vjerojatno bi se to izbjeglo.
Činjenica je da spodoba koja sjedi unutra je mogla također reagirati umjesto da je gledala u mobitel. Po meni bi ta nakaza morala također odgovarati.
Cista greska robota. Ne znaci ako je ona presla van pjesackog, da auto ima pravo da je ubije, to nigdje nema. Senzor je ovo mogao da uoci, zasto nije, pitaj njihove developere.
XC90 II stane sa brzine od 50 km/h za 9 metara. Dakle sa 60 bi mu vjerojatno trebalo 11, 12 metara. Osoba za volanom bi primjetila da pješakinja krivo prelazi vjerojatno 30ak metara ranije.
Dakle, kao što sam napisao ranije, da je troll koji sjedi za volanom pratio vožnju, izbjegao bi se sudar.
trutina koja sjedi u autu dokazuje da su ljudi u autu jedino regulative radi, inace im se zivo jebe za situaciju
Slažem se, iako ne treba isljučiti i eventualnu neadekvatnu edukaciju - moguće da je gledala ekran sa snimkom kamere i podacima senzora umjesto da gleda cestu.
na kraju je kriv vozač... zato će mi burazer uskoro u zatvor. Nije vidio ništa, mračna ulica, automobil sa dugim svijetlima iz suprotnog smjera.....i onda se u sekundi pojavi gurač bicikla u crnom.
trutina koja sjedi u autu dokazuje da su ljudi u autu jedino regulative radi, inace im se zivo jebe za situaciju
Ljudi takav posao ne mogu radit... Dam glavu da ne bi mogao sjedit 1h u autonomnom automobilu i pazit na situaciju ispred sebe kao da ti voziš. Koncentracija bi ti pobjegla za 5min garant.
Ako voziš je skroz druga priča, al gledat kak netko drugi vozi i ponašat se kao da ti upravljaš, jednostavno protiv ljudske prirode ponašanje.
Po mom skromnom nebitnom misljenju, ovo je cista krivica osobe koja je vozila biciklo.
Tu nema dileme je li osoba koja je gurala bickl preko ceste kriva. I tu svoju krivicu je platila svojim životom.
Stvar je u tome što se kao jedna od prednosti autonomnih vozila ističe sigurnost, s obzirom da imaju radare i lidare i koješta drugo, a sva ta tehnologija je u tom automobilu, nažalost, zakazala. Stvar je u tome što, čak i ako bi možebitno većina ljudi od krvi i mesa pregazilo tu osobu, Uberov automobil ju je trebao uočiti i spriječiti nesreću.
umjetna inteligencija/radari/lidari/senzori/algoritmi... izgleda da je sve to zakazalo... potpuno je izostala reakcija "auta"
totalni shit
Da ne pišem previše, citirati ću kolegu jer se 95% slažem s njim.
Mi sad pričamo "šta bi bilo kad bi bilo". Zrakoplovna industrija postoji skoro 100 godina i smatra se jednom od najsigurnijih, pa svejedno nakon svake epizode "Air Crash Investigation" kažu : "Ova nesreća nam je pomogla unaprijediti industriju, da se tako što više ne dogodi".
IMHO, autonomni sustav vozila bez vozača je budućnost. Hoće li biti još nesreća? Naravno. Hoće li taj sustav ikada biti savršen? Neće. A hoće li se svakom nesrećom sustav poboljšavati? Hoće.
Ali mislim da će relativno brzo taj sustav biti puno sigurniji nego "sustav" sa pijanim/živčanim/nervoznim vozačem za upravljačem.
Ovo je fuckin' strahota.
Gdje su ti pusti senzori, gdje je AI?
Ovo nije autonomno vozilo nego automat za ubojstvo.
Glede-mede vozača: kakva je to fckgn vožnja gdje vidiš samo 30m ispred sebe, a treba ti 50-60m da se zaustaviš?
Vožnja tom brzinom s takvom rasvjetom je put u propast, makar N.Lauda biio za volanom.
Ajme koji je ovo naslov (za istu temu koju se ovdje komentira):
Dok tu u ''razglabate'' tko je kriv, za to vrijeme je već xy ljudi ''pregazilo'' xy ljudi u svijetu , pa ''nikom ništ'' .
Da je prelazila preko zebre i onda je pregazilo navedeno vozilo onda bi to bio problem, ovako, hmm....ljudska glupost je stvarno poput svemira neograničena....
I ne postoji tehnologija i čisto sumnjam da ćeu budućnost ikakva tehnologija moći spriječit idiote da poštuju prometne propise.
Jer da je ova prelazila cestu tamo gdje se to MORA i MOŽE na XY sigurniji način, mi sad tu nebi imali o čemu pričat.
O čemu ti pričaš? Nije uopće upitno tko je skrivio prometnu nesreću, svima je jasno vidljivo da je prelazila nekoliko traka na neoznačenom djelu ceste.
Pitanje je što je sustav mogao napraviti da se nesreća izbjegne ili da se minimizira šteta, auto je nastavilo kao da nema nikog na cesti, pokušaja zaustavljanja uopće nije bilo. Malo sam detaljnije pogledao snimku i s obzirom na kretanje pješakinje vjerujem da bi vješt i odmoran vozač mogao izbjeći ovu nesreću ili bar pokušati kočiti i izbjeći pješaka, s obzirom da ljudsko oko sigurno vidi dalje nego kamera kojom je ovo snimljeno. Pješaci u prometu uvijek mogu biti nepredvidljvi, pogotovo djeca. To ne znači da je uredu da ih se gazi po cesti.
Također glupača koja je bi trebala preuzeti kontrolu nad vozilom u slučaju opasnosti je očito tipkala na mobitel.