Pozdrav!
Hmm,mislim da bi prvo trebali odrediti nekog ko će biti glavni i ko će određivati ko će šta raditi...i ono da nam je neki chat gdje možemo brže komunicirat!
Pozdrav!
Hmm,mislim da bi prvo trebali odrediti nekog ko će biti glavni i ko će određivati ko će šta raditi...i ono da nam je neki chat gdje možemo brže komunicirat!
Pozdrav!
Hmm,mislim da bi prvo trebali odrediti nekog ko će biti glavni i ko će određivati ko će šta raditi...i ono da nam je neki chat gdje možemo brže komunicirat!
Da, nido ima pravo!
Moje mišljenje, mislim da bi trebali imat više "glavnih" pa da podijelimo ovlasti da svatko bude dostupan tijekom cijelog dana, a ne da se dogodi da je jedan voditelj i nije dostupan pa da drugi bavuljaju ko guske bez glave s idejama koje se nemogu reći...
Mislim da bi bilo ok da nas bude troje voditelja (glavnih)
Ovako, prije nego ovo kažem ne želim se nikome zamjeriti niti ubacivat svoje mišljenje. Možete, a i ne morate me poslušati!
Denis i ja već imamo nekakvo iskustvo što se tiče projekata baš ovakve vrste, moderatori smo na 3dhr-u i sudjelovali smo i još uvijek sudjelujemo u veliko projektu tamo pod nazivom Rivendall, također smo imali i jedan privatan projekt...
Drugo, Zekida svakako zaslužuje biti jedan od voditelja, jer je i sam naziv stranice Zekida Games.
Eto, i možda da bude jedan programer za pitanja toga tipa.
Kao što rekoh, ne morate se složiti samnom, možete se izjasniti, naravno nema ljutnje bilo što da se kaže
I naravno, komunikacija je #1 (MSN,Skype)
Postavite palčeve tko se slaže, pa će pobjedu odnjeti većina!
Pozdrav!
Hmm,mislim da bi prvo trebali odrediti nekog ko će biti glavni i ko će određivati ko će šta raditi...i ono da nam je neki chat gdje možemo brže komunicirat!
Da, nido ima pravo!
Moje mišljenje, mislim da bi trebali imat više "glavnih" pa da podijelimo ovlasti da svatko bude dostupan tijekom cijelog dana, a ne da se dogodi da je jedan voditelj i nije dostupan pa da drugi bavuljaju ko guske bez glave s idejama koje se nemogu reći...
Mislim da bi bilo ok da nas bude troje voditelja (glavnih)
Ovako, prije nego ovo kažem ne želim se nikome zamjeriti niti ubacivat svoje mišljenje. Možete, a i ne morate me poslušati!
Denis i ja već imamo nekakvo iskustvo što se tiče projekata baš ovakve vrste, moderatori smo na 3dhr-u i sudjelovali smo i još uvijek sudjelujemo u veliko projektu tamo pod nazivom Rivendall, također smo imali i jedan privatan projekt...
Drugo, Zekida svakako zaslužuje biti jedan od voditelja, jer je i sam naziv stranice Zekida Games.
Eto, i možda da bude jedan programer za pitanja toga tipa.
Kao što rekoh, ne morate se složiti samnom, možete se izjasniti, naravno nema ljutnje bilo što da se kaže
I naravno, komunikacija je #1 (MSN,Skype)
Ja se slažem i Možda bolje MSN!
Pozdrav ekipa.
Malo sam na brzinu preletio preko postova u ovoj temi, pa da malo prokomentiram...
Uglavnom, imam nekog iskustva sa raznoraznim stvarima, pa da podijelim sa vama neka moja zapažanja, iskustva i razmišljanja oko svega toga...
Uglavnom, pošto mislite napraviti neku igru, onda vam je engine jako bitan.
Moja preporuka je Unreal3 engine (UDK).
Prvo, engine je prvoklasan i dovoljno jak i "up to date" da bi zadovoljio sve vaše potrebe, te da bi bio u stanju prikazati kvalitetnu grafiku, fiziku i sl. Evo primjer:
Engine je u osnovi besplatan, ali ako se koristi u komercijalne svrhe, sva zarada iznad 5000$ ostvarena sa tim engine-om se dijeli između vas i developera engine-a. Ne znam koji su točno omjeri, ali više ide vama :D Ali najbitnije je da je u startu besplatan. Poslije, ako bude kakve zarade, to se onda lako raspodjeli.
Relativno je jednostavan; koristio sam ga par dana, čisto da se upoznam sa njime, jer ga mislim koristiti za neke druge stvari (realtime arh. viz.) i brzo se sa nekim predznanjem polove konci.
Nadalje, na netu postoji već poveća baza tutoriala za njega, tako da imate na raspolaganju edukativne materijale za naučit se baratati sa njime:
http://udn.epicgames.com/Three/UT3ModHome.html
http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitHome.html
http://www.chrisalbeluhn.com/3D_Tutorials.html
http://utmapping.wikidot.com/start
http://wiki.beyondunreal.com/http://www.hourences.com/book/tutorialsindex.htm
http://www.odedge.com/html/ut_3_tutorials.htm
Imate unutar engine-a već posloženu mrežnu komponentu, tj. ne treba puno posla da se igra osposobi za multiplayer.
A što se tiče same igre; pošto vam je svima ovo prvi takav projekt, moj savjet vam je da nemojte odmah u startu megalomanski razmišljati; "napravit ćemo blockbuster igru" i sl. Prave igre rade timovi od preko 100 i više ljudi i rade na njima po par godina i imaju buđet od par milijuna dolara. Tako da se nemojte zavaravati da možete na bilo koji način parirati njima.
Ali ono što možete napraviti je mala, jednostavna, igriva i zabavna igrica, koju bi netko mogao odigrati da se malo odmori od posla, škole ili nekih napornih "ozbiljnih" igara. A i ujedno, treba vam praksa i iskustvo: kako radno iskustvo i upoznavanje sa programima, tako i iskustvo sa igraćima, jer ono što se nekome od vas ili svima vama čini kao dobra ideja, možda će većini ljudi biti bez veze, a bitno je što potencijalni igraći misle i žele, a ne vi... Tako da je i za sam razvoj igre potrebno malo psihologije. Na tu temu si svakako pogledajte predavanje koje je održao Sid Meier na GDC-u ove godine:
http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-civilization-v/63585 Sa desne strane se nalaze linkovi na ostale dijelove.
Za početak je važno da odredite neke smjernice koje će vam služiti da posložite koncept igre:
1. kakav tip igre želite
- da li to bude FPS, RPG, strategija, avantura ili nešto drugo
2. kakva bude priča vezana uz igru
- priča je bitno ne samo radi toga da igraću ponudi neki cilj i smisao, nego da i vama olakša stvaranje igre, jer imate priču kao smjernicu kompletnog dizajna igre
3. kakvu vizualnu prezentaciju igre želite
- da li će igra težiti realizmu, cartoon stilu ili pak nekom stiliziranom grafičkom izražaju
Nakon toga napravite par koncept skica, da preko njih definirate neki dizajn igre, te pokušajte te smjernice zadržati kroz kompletnu igru, tako da imate ujednačeni stil; nije nikad dobro miješati previše stilova, osim ako to nije povezano sa tematikom i pričom igre.
A što se tiče organizacije posla, to je opet nauka za sebe i problem o kojem trebate jakooo dobro razmisliti i pametno posložiti; ponajviše radi toga što niste svi u istoj prostoriji, nego ste svaki kod sebe doma i cijela komunikacija se vrši online.
Evo, za sad toliko od mene. Nadam se da sam vam neke stvari barem malo pojasnio.
I za kraj najvažnije: budite objektivni, samokritični, pametni, nemojte se nepotrebno zaletavati grlom u jagode i pokušavajte ići malenim koracima, je ako se odlučite na veliki korak, trebat će vam jako puno vremena da se nešto konkretno napravi, a do tada će velika većina vas izgubili motivaciju i odustati od projekta. Zato idite polako i sitno; tako da možete relativno brzo imati neke konkretne rezultate, koji će onda cijeli tim motivirati da nastave dalje sa radom.
Poz.
Sa developerima UDK-a se djeli zarada na 25%.
Nema ti to veze, situacija sa legalnim i ilegalnim softwareom je dosta komplicirana, a i sad se nemojte zamarati sa time; ali nije loše imati odma u startu cilj da se napravi komercijalna igra, jer tu onda vrijede drugačija pravila i drugačije se mora pristupiti samom poslu, a to je onda vrijedno iskustvo za kasnije projekte. A ako se i ne proda ni jedna ili mali broj, nitko vam ne brani da ju kasnije stavite kao besplatnu.
I zašto vam sve ovo govorim? U preko 10 godina koliko se bavim ovim poslom, svako malo naletim na sličnu grupicu ljudi koji entuzijastično krenu raditi neki projekt; bila to igra, kratki animirani short, kratki igrani film ili pak nešto drugo. U prosjeku recimo 5-6 takvih timova godišnje. I koliko sam do sada vidio završenih takvih projekata? Nijedan.... I zato vam ovo govorim; u želji da vam skrenem pozornost na neke problematike vezane za takve i sl. projekte, te u nadi da čete tako izbjeći greške koje 99% timova radi.
A najveći proglem je taj naš vražji hrvatski mentalite; svi bi bili šefovi, svi bi da je po njihovom, nitko nije spreman na kompromis, nitko ne prihvaća konstruktivnu i dobronamjernu kritiku, svi se polakome i krenu sa ogromnim projektima koje nikako nemogu realizirati i ono kaj me osobito živcira, svi misle da su najpametniji na svijetu i kao takvi sve znaju, te da to kaj oni rade nije do sad nitko napravio i oni su sad kao face.
Face su oni koji započnu neki projekt i dovrše ga... I da ne bi bilo zabune; ja ne mislim da sam ja faca; meni još uvijek stoji nedovršen onaj Rivendell
Nemojte misliti da sličnih situacija nema i vani; ima, samo ima i puno više projekata koje se završe i koji su kao amaterski hobi projekti, vraški dobro napravljeni.
Evo par primjera:
MEET MELINE: http://www.meetmeline.com/index.html
- kratki animirani film u trajanju od 6min koji je napravio mladi bračni par iz Francuske, Sebastien Laban i Virginie Goyons. Za izradu su im trebale 3 godine.
The Hunt For Gollum: http://www.thehuntforgollum.com/
Born of Hope: http://www.bornofhope.com/
- dva amaterska filma na temu Lord of the rings, napravljena od strane hrpice entuzijasta, gotovo bez ikakvog buđeta i u slobodno vrijeme. Kvaliteta: vrlo brlizu orginalnim filmovima.
The Passenger: http://chrisj.com.au/thepassenger/
- kratki animirani flm autora Chrisa Jonesa. Vrijeme izrade: 8 godina.
Pigeon impossible: video
Podcast: http://www.pigeonimpossible.com/podcast/ (obavezno pogledati clipove iz podcasta)
- kratki animirani film autora Lucasa Martella.... 4 godine posla
Hola ljudi!
Možda bi bilo lijepo da svatko napiše svoj MSN ili Skype pa da se napravi nekakav brži način komunikacije.
Mislim da ipak ne bi bilo sigurno da se ovdje piše pa možemo adrese podijeliti preko PM-a
Sad će bit dosta problema jer kreće škola, ali nema veze, ja sam ugl. dostupan posijepodne.
P.S. Treba urediti stranicu još
Tko se još nije registriro: http://zekidagames.webs.com/
MSN - veki46@live.com
Skype - wedranb
Kao prvo, Berko hvala ti jako puno za ovo sto si ukazao nama. Ja to vec znam jer sam vec bio u nekim projektima.
mislim da bi za komunikaciju najbolje bilo neki chat.
Ajmo se dogovoriti za igru. Vec ja imam jednog lika koji ce nam biti koncept artist( nije programer).
Prvo svi se slazemo oko toga da bude 2d ili 2.5d?
( TU ako se slazete, a onda idemo dalje)
MSN - minjoza@live.com
3D modeler, teksturer, animacija, rendering i slično... (primarno: Max, Photoshop, sekundarno: After Effects, Poser, zBrush)
Uvijek otvoren za konstruktivnu kritiku, prepun sam ideja i ono najvažnije - imam hrpu slobodnog vremena i veoma sam motiviran!
2.5d to smo rjesili.
Sad kakva igra?
Djecja, za odrasle?
Moj prijedlog.
Idealno za sve, kombinacija odraslog i dječjeg sadržaja, nešto što bi privuklo sve dobne skupine, primjer po sadržaju World Of Goo, Trine, igre koje su sadržajem namijenjene zbilja širokoj publici.
MSN; denis16zbrush@hotmail.com
Skype imam, al ga nekad nekad upalim, tak da evo msn :)
Za 15-16 po nasim standardima(GoW) ili po pravim standardima(sta ja znam, barbie)?
Evo moj msn: antesepic@hotmail.com
Evo ja ću napraviti grupu na messengeru pa svi uđite...
opet ja, ali da kažem...
mislim da bi svi trebali sudhelovat u izradi ideje, a ne da se samo jedan time zabavi, a ostali budu zakinuti.
Ne želim uništiti nailerovu ideju, čak dapače, super je, no ako se svi izjasnimo bit ćše više ideja i pravaca koji se mogu nadograditi na nailerovu temu i ideju.
I odlično za concept crtača, on je vrlo bitan, jel ti je to brat ili netko ovako?
radije napravite neku stranicu sa chatom jer nemaju svi msn i/ili ga ne zele djeliti.
opet ja, ali da kažem...
mislim da bi svi trebali sudhelovat u izradi ideje, a ne da se samo jedan time zabavi, a ostali budu zakinuti.
Ne želim uništiti nailerovu ideju, čak dapače, super je, no ako se svi izjasnimo bit ćše više ideja i pravaca koji se mogu nadograditi na nailerovu temu i ideju.
I odlično za concept crtača, on je vrlo bitan, jel ti je to brat ili netko ovako?
prijatelj. Uvjek crtka nesto, ja mislim da je do sada ispunio 30-ak biljeznica sa crtezima.
msn : loky4i4@gmail.com
oke. 2.5d igra za sto siru masu.
Kakvog ce zanra biti?
akcijska, avantura, logicka, RPG,...?
Evo vam popis i nekoliko pravila pa pozorno čitajte i pridržavajte se popisa i pravila(popis će se mijenjati ako dobijemo nove članove)
Popis
3d modeliranje-Loky4i4,Daniman123,Emerik,Tinx,Minoza,Nido,Denis,Ja(Kiki)
Programiranje-Dado16,Wedran
Održavanje weba-APazinjan
Level dizajn-Dado16,Daniman123
Zvuk-(još nije određeno)
Scenarij-Nailer
Teksture-(još nije određeno)
Vođe za
3d modeliranje-Nido,Minoza,Denis
Programiranje-Dado16
Općenito-Tinx i Ja(Kiki)
Pravila
1.Vođe služe da vam pomažu,dakle ako vam nije nešto jasno oko 3d modeliranja pitajte Nidu,Minozu ili Denisa,tako i za programiranje i za općenito o timu
2.Rad je freelance,znači svako radi koliko može,sutra počinje škola bit će manje vremena,ali potrudite se da radite bar 1h dnevno,ako imate neke testove u školi,putujete nekamo,imate slobodno 2-3 dana,ali nemojte da bude da neko ništa ne radi cijeli tjedan.
3.Registrirajte se na naš official web i uzmite msn i razmijenite si svoje msn-ove da možemo chat-at
4.Svi surađujte,ponašajte se kao tim,pružajte kompromis,ako vam nešto nije jasno pitajte vođe,oni će vam pomoći
5.I zadnje pravilo,krenimo sa radom!
Evo vam popis i nekoliko pravila pa pozorno čitajte i pridržavajte se popisa i pravila(popis će se mijenjati ako dobijemo nove članove)
Popis
3d modeliranje-Loky4i4,Daniman123,Emerik,Tinx,Minoza,Nido,Denis,Ja(Kiki)
Programiranje-Dado16,Wedran
Održavanje weba-APazinjanin
Level dizajn-Dado16,Daniman123
Zvuk-(još nije određeno)
Scenarij-Nailer
Teksture-(još nije određeno)
Vođe za
3d modeliranje-Nido,Minoza,Denis
Programiranje-Dado16
Općenito-Tinx i Ja(Kiki)
Pravila
1.Vođe služe da vam pomažu,dakle ako vam nije nešto jasno oko 3d modeliranja pitajte Nidu,Minozu ili Denisa,tako i za programiranje i za općenito o timu
2.Rad je freelance,znači svako radi koliko može,sutra počinje škola bit će manje vremena,ali potrudite se da radite bar 1h dnevno,ako imate neke testove u školi,putujete nekamo,imate slobodno 2-3 dana,ali nemojte da bude da neko ništa ne radi cijeli tjedan.
3.Registrirajte se na naš official web i uzmite msn i razmijenite si svoje msn-ove da možemo chat-at
4.Svi surađujte,ponašajte se kao tim,pružajte kompromis,ako vam nešto nije jasno pitajte vođe,oni će vam pomoći
5.I zadnje pravilo,krenimo sa radom!
ja cu isto i sa zvukom se zabavljat.
oke. 2.5d igra za sto siru masu.
Kakvog ce zanra biti?
akcijska, avantura, logicka, RPG,...?
ponavljam ovo pitanje iznad i jos:
Ja mislim da bi umjesto msn-a bilo puno bolje da na onoj nasoj sluzbenoj stranici se stavi chat.
Evo vam popis i nekoliko pravila pa pozorno čitajte i pridržavajte se popisa i pravila(popis će se mijenjati ako dobijemo nove članove)
Popis
Ey zekida care :D ovako kao prvo zeki hvala na odabiru moga mjesta vidim da ću raditi sa dadom! Hvala najljepša ljudi evo vidim da djelite svoje ideje :D pa evo volio bih 2,5D te ću leteći podjeliti ideje slažem se da bude slićno trine arkadi ali samoo da kažem da nebismo smjeli kopirati hrvatska je jedna od najkreativnijih slikara i pisaca a igre su art ljudi moji jeste znali da croteam ima jednu od najorginalnijih igara prvi je izdao boss-ove i evo mojih ideje neka scenarist napiše svoje ali evo mojih glavni lik neka bude neaki ratnik koji vitla maćem no to je manje važno malo sam ćitao razgovore sa timovima i nama treba nešto orginalno i nešto novo i inovativno neke nove gameplay elemente nešto ubiti igra nesmije biti monotorna ali vjerujem da toga neće biti zboga jer su većina ljudi u ovome projektu su kreativni. Biti će to dobro moramo biti složni i puni ideja igra MORA biti orginalna a i biti će. Naileru ajde nemoj kopirati da nebi ispalo kao Dantes Inferno i još GOOOOOOMILA izdavaćkih kuća koji su htijeli kopirati. Vidim da ste kreativni i složni svaka vam ćast meni moji neodgovaraju.Za kontakt evo e-mail danodano0@gmail.com a zekida ima moj broj javite braćo šta da radim ja se bacam na posao! I samio da kažem da tek za tri sata dolazim kući :D ajde veliki pozdrav a ti zekida javi ako me trebaš.