Evo pojavilo se par rx6800xt na ebay.de krecu od 1100eu pa na vise....referentnjace....
Neće to niko kupit
Ma hoce,potraznja je tu a prodaje se trenutno 3 komada pa ce otic sigurno.
Evo pojavilo se par rx6800xt na ebay.de krecu od 1100eu pa na vise....referentnjace....
Neće to niko kupit
Ma hoce,potraznja je tu a prodaje se trenutno 3 komada pa ce otic sigurno.
Prosao igru,preljepa i meni fantasticna.
Čisto grafički, RDR i Valhalla ne mogu u istu rečenicu...
Prosao igru,preljepa i meni fantasticna.
Čisto grafički, RDR i Valhalla ne mogu u istu rečenicu...
Pa....odigrao sam RDR2 i to je vizuali spektakl...one oluje i olujni oblaci.....ali takodjer igram i Valhallu i ovo je nesto sto jos nisam vidio,cisti nextgen a HDR toliko dize osvijetljenje da mi je nezamislivo igrat bez njega jer toliko doprinosi dojmu realizma boja okolisa,osvijetljenja,dubine sijena i opcenito kontrasta svijetla i sjene.
Trebas vidjet Valhallu na 4k ultra obavezno uz HDR da u potpunosti dozivis sto su developeri kreirali.
Evo pojavilo se par rx6800xt na ebay.de krecu od 1100eu pa na vise....referentnjace....
Neće to niko kupit
Ma hoce,potraznja je tu a prodaje se trenutno 3 komada pa ce otic sigurno.
Hoće jer nema rtx3080. Nevidija im dala šansu da prodaju ali u kurcu su izgleda neuspjela proizvodnja.Top čipovi im ne idu bit će otpadaka 6700xt Rtx3060 na niže koliko očeš.
Evo pojavilo se par rx6800xt na ebay.de krecu od 1100eu pa na vise....referentnjace....
Neće to niko kupit
Ma hoce,potraznja je tu a prodaje se trenutno 3 komada pa ce otic sigurno.
Hoće jer nema rtx3080. Nevidija im dala šansu da prodaju ali u kurcu su izgleda neuspjela proizvodnja.Top čipovi im ne idu bit će otpadaka 6700xt Rtx3060 na niže koliko očeš.
Ma svega ima toliko malo da skalperi mogu prodat skoro pa kako god zele.
Jbg blagdani su tu,svi si mi zelimo nesto priustit....zivot nije samo rad i spavanje i skalperi to sad koriste.
Otkad su to esport naslovi relevantni za rejting novih procesora i grafičkih kartica? Većinu takvih igara možeš na kalkulatoru igrat.
ali mora se priznati da su hebeno brži u tim naslovima
no, ako je ovo točno što je postavio toxic, vraćamo se opet na onu poziciju nebitnog (u argumentima za novi rajzen naravno)
Hmm, nisam mislio zamijenit, sry ako si interpretirao u tom smislu. Ovo je vrlo bazicno objasnjenje i zapravo malo krivo, ali ce posluzit.
DLSS - prva primjena je da sa manje racunanja i manjom dimenzijom npr. 1440p, dobijes anti aliasing rezultat koji je kao 4K. Ali ako ti je za racunanje jedino dostupno 4K (a ne 1440p) - onda DLSS nema smisla, neces od 4K ic stvarat 4K. Najjednostavnije receno, DLSS supersamplea - od par piksela da dobije neku pribliznu kalkulaciju za neki piksel u vecoj rezoluciji. I to radi jako jako dobro jer radi temporalno (kao TAA), i tu su takoder bitni motion vectori. Dakle DLSS je bolje rjesenje od vecine TAA rjesenja videnog - ali bas zato ne mislim da ce developeri ici prema DLSS rjesenju koje nije open source, nego ce svako razvijat neko svoje ili open source rjesenje kako bi bilo dostupno i na PS5 i na XSX i DX12U....
4K teksture su nevezane za RT i refleksije.
Nego, zbog lakseg racunanja za RT i refleksija i pokreta fluida, algoritmi u igrama za refleksiju izgledaju bitno losije nego profesionalna rjesenja jer su kalkulacije fluida itd. jako kompleksne, a igre moraju biti realtime optimizirane. Tu se onda to bitno sreze u cijeloj prici da izgleda dovoljno dobro, ali ni priblizno realno.
Npr ti znas da je korijen iz 2 ~ 1.41421... i ja znam kako "na papiru" doci do tog broja. Medutim kad generaliziras takva racunanja, onda mozes skuzit neki pattern i koristit nekakvu pribliznu kalkulaciju koja nije dimenzionalno velika i laksa je za izracunat, ali je priblizno tocna. Medutim, sto vise se islo u tom smjeru, to se vise pobjeglo od stvarnosti. Najbolji primjer bi bio da u NBA 2K, makar koriste vektore kretanja koje dobivaju preko ocitanja s ljudi, i dalje ti pokreti su netocni u igri, izgledaju tulavo itd. vec 15 godina.
Npr. najzahtjevniji dio GTA je kada vozis brod po moru - tu su kalkulacije valova i micanje mora jako kompleksne, te kako ce to more i valovi utjecat na druge objekte oko tebe - i zato Rockstar to uopce ne racuna, nego koristi uvijek istu matematiku nevezano za situaciju koja je predracunata.
Dakle najveci graficki upgrade za "next-gen" gaming vidljiv oku bit ce:
1. 4K teksture umjesto 2K tekstura ako igras na 4K
2. Koristenje manje brojcanih transformacija matrica i bolje optimiziranih algoritama u fizikalnoj simulaciji te razvijanje librarya koje te kalkulacije mogu savrseno prilagodit GPU a ne CPU.
3. Dodavanjem vise vektora (skoro pa analogno big data na Internetu) - pokreti ce biti vise smooth; ljudski pokreti ce imat vise informacija u vektorima radi vecih dimenzija i tu imas vise kalkukacija sto se mice na ekranu.
Kad pricam o fizikalnim algoritmima u trenutnoj primjeni, imas ogromnu razliku izmedu toga sto se koristi u videogame engineu i u pravim fizikalnim simulacijama ala Pixar/Nvidia Studio. Matematika je bitno srezana odnosno linearna algebra u cijeloj prici, jer su kalkulacije vektora obicno CPU heavy, a developeri zele to prebacit na GPU i u tom procesu srezu jako puno matke, koriste razlicite transformacije iz teorije brojeva kako bi dobili priblizno isti rezultat u manje vremena i prostora.
Medutim sada, developeri idu prema tome da ubace 4K teksture u igru - jer zasto ne, storage se gleda uvijek kao jeftin. Na 1TB necemo dugo biti vec je pitanje vremena kad ce prosjek postat 2-3-4 TB.
sve ovo donekle razumijem, no opet
za ovo označeno žutim, ako ćeš u igri imati i 4k 'prave' teksture, ali ćeš imati i 2k i niže, jer ih moraš imati za slabije grafe, onda dlss može raditi svoje kalkulacije i stvarati sliku u 4k iz 1440p na isti način na koji sad stvara 1440p iz 1080p i ne vidi se razlika između nativnog 2k i onoga koji je dlss 'stvorio' iz 1080p
znači dlss će iz 1440p stvarati 'lažni' 4k koji će izgledati kao nativni 4k, uz dobitak u perfomansama - zato ne vidim zbog čega bi dlss bio nebitan kad se jednom ubacve i prave 4k teksture
za zeleno označeno, ako su rt i refleksije itekako vidljive u 1440p rezoluciji kad se dobro primijene, zašto ne bi isto tako funkcionirale i u 4k
odnosno, zašto bi uvođenjem 4k tekstura rt i dlss trebali postati manje bitni, pa valjda će raditi isto što rade i sad - rt će davati realna osvjetljenja, sjene i reflekcije, a dlss performance boost uz minimalne vizualne razlike
Zuto - pa o tome i pricam kako je razlika bitno vidljivija nego sto ti clanci govore - ti trenutno mislis da DLSS izgleda dobro kao nativni 4K - ali mi nativni 4K prakticki nemamo u nijednoj igri jos uvijek. Nemas ga s cime usporedit. Kad ti u igri namjestis u postavkama 4K, i dalje velika vecina tih igara koristi 1440p dinamicku rezoluciju ili nesto i onda koristi TAA da dode na 4K. Meni svakako nece izgledati kao nativni 4k, mozda prosjecnom korisniku oce. Tad ce se taj performance/quality omjer opet vratit u normalu.
Ako hardver jaca prema tome da zadovolji 4K nativno (a to se sigurno dogada), DLSS postaje sve manje bitan developerima. Danas imas bottleneck na 1080p gdje danasnje highend grafe vise nemaju bonus nad 1080 Ti, 2070 itd. Neke cak i rade sporije jer nisu optimizirane u tom smjeru, rasipno se trose resursi.
Zeleno - ovo je malo komplicirano. Kao sto kazem - 4x4k teksture nisu direktno vezane za RT, ali za refleksije jesu. Ako radis ray tracing na 1440p i onda DLSS upscale na 4K, to opet nije ray tracing na 4k. Refleksije su bitno teze izvedive na 4K nativno, pa i na 1080p nisu izvedene dan danas kako spada i na tome se konstantno radi.
Poanta price je da bez DLSSa, TAA, redukcijskih modela za refleksije i fluide itd. logicno je da ce sve izgledat bolje kad se to odradi nativno za 4K. A do tada imamo jos 3 godine po meni.
Sve do tad je u neku ruku krpanje da to izgleda dobro, ali nakon sto sam vidio neke 4K rendere (nativne prave) sa pravim 4K teksturama i nekompresiranim modelima, stvarno je razlika u odnosu na DLSS ocita.
To bi se reklo da nista u svijetu nije free lunch. DLSS je jednostavno (ali dobar) primjer lossy kompresije. Ne mozes renderat nesto u 1440p i upscaleat i rec da je dobro kao 4K...uvijek ce to biti samo onaj "medukorak".
Problem je sto imas samo 2 jaka GPU igraca, a ocito je bilo da Nvidia nije nista izbacivala dok nisu culi za Navi 21 i performanse....onaj mit da drze 10x jace procesore u ladici i izbace onaj samo 2x brzi god poslije je istinitiji nego ikad...zato mi je drago da ARM GPU jaca, pogotvo u profesionalnim namjenama.
AMD is back on the MENU boys.......
Radi da i 3-4% boost na 4K je obicno, u nekim igrama je -3% na 1080p valjda radi neoptimizacije.
Mislim da su se developeri malo uljenili ili Nvidia i AMD nisu nista napravili po pitanju dokumentacije i sl. Pola ovih tehnologija se jos ne koristi adekvatno, a RAGE mode je samo OC profil...
U jbte kakav je helikopter ta Nvidia naprema novom Radeonkom...
Jebote koji reterdirani review... nije niti uključio RT ili spomenuo DLSS... koji k... half assed as fuck...
Meni svakako nece izgledati kao nativni 4k, mozda prosjecnom korisniku oce. Tad ce se taj performance/quality omjer opet vratit u normalu.
Ako hardver jaca prema tome da zadovolji 4K nativno (a to se sigurno dogada), DLSS postaje sve manje bitan developerima. Danas imas bottleneck na 1080p gdje danasnje highend grafe vise nemaju bonus nad 1080 Ti, 2070 itd. Neke cak i rade sporije jer nisu optimizirane u tom smjeru, rasipno se trose resursi.
Zeleno - ovo je malo komplicirano. Kao sto kazem - 4x4k teksture nisu direktno vezane za RT, ali za refleksije jesu. Ako radis ray tracing na 1440p i onda DLSS upscale na 4K, to opet nije ray tracing na 4k. Refleksije su bitno teze izvedive na 4K nativno, pa i na 1080p nisu izvedene dan danas kako spada i na tome se konstantno radi.
Poanta price je da bez DLSSa, TAA, redukcijskih modela za refleksije i fluide itd. logicno je da ce sve izgledat bolje kad se to odradi nativno za 4K. A do tada imamo jos 3 godine po meni.
jbga, ti si profić i gledaš ono što prosječni korisnik ne vidi
ako budemo imali rezutate iole sličnim na 2k gdje se nativni 2k i dlss 2k izveden iz 1080p čine istovjetni, onda je to za prosječnog korisnika i dalje bonus u prefomansama
a to što hardver jača nije neka sreća, jer očito da i zahtjevi igara mogu rasti još većom brzinom, što zbog sve zahtjevnijih igara samih po sebi, što zbog tog ray tracinga koji još uvijek limitirano koriste zbog ionako previsokog udara na perfomanse- što hoću reć, čak i kad za tri godine dobijemo 'prave' 4k kartice, opet ćeš imat igre koje će štucat na ultra postavkama 4k
ovo drugo mi je sad jasnije, no opet za prosječnog korisnika vjerujem da će dlss itekako imati benefite s minimalnim utjecajem na vizualije (one vidljive pr. korisniku, ne tebi ), jer 'besplatni' performance boost je uvijek dobrodošao, koliko god jaku grafu imao
osim ako za tri godine nećemo imati grafe koje su toliko jake kao danas 3080/3090 na 1080p, pa tada dlss nije bitan čak niti sa rt uključenim, što nekako čisto sumnjam - tim više, jer sad niti 60fps nije dovoljno, osim rasta rezolucije grafe se bore i sa sve češćim zahtjevima za 144fps jer su brzi monitori postali dostupniji
netko tko sa 1080p/144hz prelazi na 4k, taj će isto ciljat 144hz jer mu samo povećanje rezolucije nije dosta, hoće i 144hz na koja je navikao, a sve to skupa teško mogu grafe pratiti i za više od dvije generacije koliko se očekuje u tri godine, pogotovo jer će se i developeri raspištoljiti sa zahtjevima
ali eto, o tom potom
za ovo označeno žutim, ako ćeš u igri imati i 4k 'prave' teksture, ali ćeš imati i 2k i niže, jer ih moraš imati za slabije grafe, onda dlss može raditi svoje kalkulacije i stvarati sliku u 4k iz 1440p na isti način na koji sad stvara 1440p iz 1080p i ne vidi se razlika između nativnog 2k i onoga koji je dlss 'stvorio' iz 1080p
znači dlss će iz 1440p stvarati 'lažni' 4k koji će izgledati kao nativni 4k, uz dobitak u perfomansama - zato ne vidim zbog čega bi dlss bio nebitan kad se jednom ubacve i prave 4k teksture
za zeleno označeno, ako su rt i refleksije itekako vidljive u 1440p rezoluciji kad se dobro primijene, zašto ne bi isto tako funkcionirale i u 4k
odnosno, zašto bi uvođenjem 4k tekstura rt i dlss trebali postati manje bitni, pa valjda će raditi isto što rade i sad - rt će davati realna osvjetljenja, sjene i reflekcije, a dlss performance boost uz minimalne vizualne razlike
zanči po ovoj logici kada se budu 4k teksture nativno koristile u igrama nestat će ili se smanjiti NVIDIA DLSS benefiti. Te će 6xxx ili koja već serija AMD-a zaista doći na svoje?
vidim već odogovoreno u nevidija temi.
Internet je vec danas prepun tekstova i videa o tome kakav je ovo launch bio,zakljucak je losiji nego od rtx3080.
Kad se sjetim svih onih provokacija u Ampere temi koje su trajale tjednima i kako ce amd pokazat kako se to radi sa 7nm procesom....i savjeta da ne kupujem rtx3080 da se strpim par tjedana i kupim rx6800xt po normalnoj cijeni i dostupnosti....ima nekakav shop ovdje u de koji kao ima rx6800 po mislim 1100eu ili 1200eu a rx6800xt je 1550eu....trebao sam to cekat :)
Je li itko u hrvatskoj prodavao 6800 (xt), jer ja nisam vidio ništa. Izgleda da je ovo gore i od 3080 rtx.
Mislim da naši prodavači ne prodaju AMD referentne kartice, čekaju su kartice partnera.
Internet je vec danas prepun tekstova i videa o tome kakav je ovo launch bio,zakljucak je losiji nego od rtx3080.
Kad se sjetim svih onih provokacija u Ampere temi koje su trajale tjednima i kako ce amd pokazat kako se to radi sa 7nm procesom....i savjeta da ne kupujem rtx3080 da se strpim par tjedana i kupim rx6800xt po normalnoj cijeni i dostupnosti....ima nekakav shop ovdje u de koji kao ima rx6800 po mislim 1100eu ili 1200eu a rx6800xt je 1550eu....trebao sam to cekat :)
Ok aj nemojmo preuvelicavat :D
6800XT se je "mogao" jučer po svim .de stranicama kupiti po cijeni od najnižih 730e do nekih 890 ako se ne varam... nikakvih 1100 i slično nemoj sad baljezgarit.
Naravno nije se mogao kupiti to je drugih par rukava, a još je gore jer se je AMD sam sprdao i govorio kupcima OVO NEĆE BITI PAPER LAUNCH.... al izgleda sumanuta covid potražnja dere sve moguće zakone ponude.
Al da... 6800XT je jako podbacio... RTX 3080 je i dalje poluproizvod, život ide dalje...
na 6900XT i 3080ti se koplja lome... to je biti ili nebiti kartica i nadam se 1080ti novog doba...
Na kraju ispada kako sam se i bojao... da nije ništa bolji launch nego kod Nvidije. Dakle dostupnost nikakva, cijene paprene..
Nadam se da je ova godina prvi i zadnji puta da se takvi launchevi dogode.
Internet je vec danas prepun tekstova i videa o tome kakav je ovo launch bio,zakljucak je losiji nego od rtx3080.
Kad se sjetim svih onih provokacija u Ampere temi koje su trajale tjednima i kako ce amd pokazat kako se to radi sa 7nm procesom....i savjeta da ne kupujem rtx3080 da se strpim par tjedana i kupim rx6800xt po normalnoj cijeni i dostupnosti....ima nekakav shop ovdje u de koji kao ima rx6800 po mislim 1100eu ili 1200eu a rx6800xt je 1550eu....trebao sam to cekat :)
Ok aj nemojmo preuvelicavat :D
6800XT se je "mogao" jučer po svim .de stranicama kupiti po cijeni od najnižih 730e do nekih 890 ako se ne varam... nikakvih 1100 i slično nemoj sad baljezgarit.
Naravno nije se mogao kupiti to je drugih par rukava, a još je gore jer se je AMD sam sprdao i govorio kupcima OVO NEĆE BITI PAPER LAUNCH.... al izgleda sumanuta covid potražnja dere sve moguće zakone ponude.
Al da... 6800XT je jako podbacio... RTX 3080 je i dalje poluproizvod, život ide dalje...
na 6900XT i 3080ti se koplja lome... to je biti ili nebiti kartica i nadam se 1080ti novog doba...
I 3080 RTX se mogla kupiti po istoj cijeni na početku, a pogledaj sada cijene.
Internet je vec danas prepun tekstova i videa o tome kakav je ovo launch bio,zakljucak je losiji nego od rtx3080.
Kad se sjetim svih onih provokacija u Ampere temi koje su trajale tjednima i kako ce amd pokazat kako se to radi sa 7nm procesom....i savjeta da ne kupujem rtx3080 da se strpim par tjedana i kupim rx6800xt po normalnoj cijeni i dostupnosti....ima nekakav shop ovdje u de koji kao ima rx6800 po mislim 1100eu ili 1200eu a rx6800xt je 1550eu....trebao sam to cekat :)
Ok aj nemojmo preuvelicavat :D
6800XT se je "mogao" jučer po svim .de stranicama kupiti po cijeni od najnižih 730e do nekih 890 ako se ne varam... nikakvih 1100 i slično nemoj sad baljezgarit.
Naravno nije se mogao kupiti to je drugih par rukava, a još je gore jer se je AMD sam sprdao i govorio kupcima OVO NEĆE BITI PAPER LAUNCH.... al izgleda sumanuta covid potražnja dere sve moguće zakone ponude.
Al da... 6800XT je jako podbacio... RTX 3080 je i dalje poluproizvod, život ide dalje...
na 6900XT i 3080ti se koplja lome... to je biti ili nebiti kartica i nadam se 1080ti novog doba...
te kartice će kupiti 1% gamera i porpuno su nebitne za ogomnu večinu. te kartice mogu biti "bitne" samo za neke rasprave i kao reklamana kampanja za te firme.
Internet je vec danas prepun tekstova i videa o tome kakav je ovo launch bio,zakljucak je losiji nego od rtx3080.
Kad se sjetim svih onih provokacija u Ampere temi koje su trajale tjednima i kako ce amd pokazat kako se to radi sa 7nm procesom....i savjeta da ne kupujem rtx3080 da se strpim par tjedana i kupim rx6800xt po normalnoj cijeni i dostupnosti....ima nekakav shop ovdje u de koji kao ima rx6800 po mislim 1100eu ili 1200eu a rx6800xt je 1550eu....trebao sam to cekat :)
Lešinari i jedni i drugi....što drugo reći.
te kartice će kupiti 1% gamera i porpuno su nebitne za ogomnu večinu. te kartice mogu biti "bitne" samo za neke rasprave i kao reklamana kampanja za te firme.
Istina...te kartice će kod nas kupovati samo mladež HDZ-a