Evo prvi problem s Norco Storm 2 biciklom...
prvo sam primjetio da bicikl jako teško ide, tj potrebno je poprilično napora da bih pedalirao (u bilo kojoj brzini kao da su blago pritisnute kočnice)
a sad se čuje drobljenje kad se zavrti zadnji kotač u zraku (iako se normalno vrti punom brzinom)
ima tko kakvu ideju?
Je li ista stvar u svim brzinama?
Je li do problema došlo naglo, samo si jedan dan primijetio da teško ide ili je postepeno sve bivalo gore i gore?
Je li samo o zadnjem kotaču riječ? Prednji se vrti bez ikakvog otpora? Zavrti ga u obje strane. Ako se slobodno vrti naprijed i natrag onda je ok.
Ako je prednji ok idemo riješiti pogon prije prelaska na zadnji kotač. Prebaci u najvišu brzinu kako bi mogao skinuti lanac s lančanika. Rukom drži lanac nategnut da ti ne upadne između kurbli i BB. Opet zavrti prema naprijed i prema natrag. Ako se slobodno vrti onda je definitivno do zadnjeg kotača ili zadnje kočnice. Kočnica može stvarati problem na dva načina. Iskrivljen disk ili necentrirana/nezategnuta kočnica. Odvrni dva vijka koji drže kliješta kočnice za okvir, stisni kočnicu i drži je stisnutu. Sad zavrni ta dva vijka dosta čvrsto ali na način da ih ladano stežeš izmjenično. Nikako do kraja zategnuti jednog pa onda drugog. Ovo ti je najbolje raditi ako imaš stalak ili u dvoje tako da jedan drži stisnutu kočnicu a drugi steže vijeke. Na ovaj način si centrirao kliješta i sad trebaš vidjeti je li disk ravan. To radiš vizualno tako da zavrtiš kotač i gledaš u kliješta jel disk stoji ravno ili šeta lijevo desno. 100% ravno teško da će ikada biti, uvijek ima malih odstupanja ali bitno je da slobodno napravi krug i da u ni jednom trenutku ne dira pakne.
Zaboravio sam napomenuti da je prva stvar koju trebaš napraviti kod kontrole zadnjeg (i prednjeg) kotača provjeriti da li osovina dobro leži. Kod QR-a se to zna pomaknuti češće nego kod trough axle. Otpusti, namjesti, ponovo zategni - da eliminiraš i tu mogućnost.
Ako nije prednji kotač, nije pogon i nije kočnica sve što možeš napraviti prije kupovine nove nabe je provjeriti je li kazeta ili mjenjač zaprljan, da nije otišao ležaj na jockeyima tj da li se slobodno okreću.
Da napravim đir vjerojatno bi odmah mogao reći u čemu je problem. Ovako na daljinski teško.