Scientia homines vana superstitione liberat.
znam sve rijeci sta znace ali nikako da ukomponiram u recenicu plz
Scientia homines vana superstitione liberat.
znam sve rijeci sta znace ali nikako da ukomponiram u recenicu plz
Znanje oslobađa ljude lažnog praznovjerja.
Ja mislim da je tako...
tyvm, jos 1 samo:
Non multitudine, sed fortutudine militum vincimus.
Ne mnoštvom, nego hrabrošću vojnika pobjeđujemo.
jesam se napatio. dosta teška rečenica...
Sad sam prvi razred i te zadatke sam imao za dz za prošli put. Imam riješeno većinu toga pa samo pitaj.
P.S. Danas sam imao latinski :)
lol, upravo rjesavam zad. iz latinskog i vidim ovu temu
Ja sam se, fala qurcu, rješio latinskog i višesatnih gramatičkih analiza. Jedan od najgorih predmeta u srednjoj. Tolko sam ga bio radio i sad od svega toga mi je ostala tek poneka izreka...
Ja sam se, fala qurcu, rješio latinskog i višesatnih gramatičkih analiza. Jedan od najgorih predmeta u srednjoj. Tolko sam ga bio radio i sad od svega toga mi je ostala tek poneka izreka...
ma ima i gorih... latinski nije nimalo težak ako se uči sa razumijevanjem, a ne štreba napamet...
Ja sam se, fala qurcu, rješio latinskog i višesatnih gramatičkih analiza. Jedan od najgorih predmeta u srednjoj. Tolko sam ga bio radio i sad od svega toga mi je ostala tek poneka izreka...
ma ima i gorih... latinski nije nimalo težak ako se uči sa razumijevanjem, a ne štreba napamet...
A može biti i koristan recimo za medicinu... Vrlo koristan.
Istina.. Ako te zanima predmet sam po sebi sa guštom ćeš ga učiti i bit će ti lagan. Ja sam na sreću imao profesoricu koja nije zaluđena latinskim i razumije da je to za veliku većina dosadan predmet i težak pa nije toliko puno i suvislo tražila. Sviđa mi se što smo morali npr. napamet naučit 30-ak poslovica na latisnkom i riječi napamet ( 100 po testu sa deklinacijom i rodom) jer se dosta toga još sjećam, a to se dosta cijeni.
Istina.. Ako te zanima predmet sam po sebi sa guštom ćeš ga učiti i bit će ti lagan. Ja sam na sreću imao profesoricu koja nije zaluđena latinskim i razumije da je to za veliku većina dosadan predmet i težak pa nije toliko puno i suvislo tražila. Sviđa mi se što smo morali npr. napamet naučit 30-ak poslovica na latisnkom i riječi napamet ( 100 po testu sa deklinacijom i rodom) jer se dosta toga još sjećam, a to se dosta cijeni.
istina, i nama je razrednica rekla da uglavnom učenicima od latinskog ostane u pamćenju samo te izreke, dosta riječi i eventualno Pater noster..
konjugacije, deklinacije se vrlo brzo zaborave...
Nas je Latiner (profesor) tjerao da napamet naštrebamo deklinacije i konjugacije koje sam 90% zaboravio. Poslovice je tražio samo ako si bio na granici s ocijenom pa je rekao da naucis 10-15 poslovica za višu ocijenu.
BTW: Kad sam rekao da je jedan od najgorih predmeta u školi mislio sam na sebe. Nije mi išao jer se na njemu trebalo puno raditi i vježbati (i štrebati ga) a ja baš i nisam takav tip. Nekome to ne predstavlja problem i zato mu se i sviđa...
Evo jedne za sve latine:
Si hoc legere scis, nimium eruditionis habes.
Prijevod: Lžd jčlf did džđdnvglgv, džđsivfs ev dljđljdilč. (hint: ROT 15)
Upozorenje - ne preporuča se korištenje u školi ukoliko profesor nema smisla za humor :) .
Ajme taj mi latinski tako ide na nerve, pogotovo hic haec hoc i ona trećaa deklinacija ufff
ma latinski je zabavan ako imate Guščića lik je car al ono satovi su urnebesni al ipak moras znat sve...
Evo kako je umene bilo.
Profesorica je tražila veliko znanje. Ako neznaš poslovice ne možeš dobit 2. Za dva trebaš znati poslovice i analizirati.
Analizirati u smislu: riječ (puna, recimo ako je gl. habeo, 2. habui, habitum ili ako je imenica, quercus, i, f.), padež i prevest. Stim da samo to nije teško da ona objasni.
Ona fino kaže, npr. radite vježbu 46 dok ona ispitiva. Kasnije kad ispita, prid kraj sata (jedno 15 min) proziva iz dnevnika da neko pročita te rečenice. Ako te otvori a ti neznaš analizirat da ti 1 iz aktivnosti. Užaš! Ja jednostavno nisam mogao razumno učit jer nije objašnjavala. Tako su se redale dvice dok iz drugi predmeta sam imao 4-5.
Onda, da bi prošao sa 5 na kraju godine morao sam uzet instrukcije. Dao sam 500 KUNA za instrukcije. 3 tjedna sam išao i opet mi nije bilo skroz jasno (na instrukcije sam išao u 2. razredu) i na kraju sam imao 4. A kontrolni su bili posebni: ako napišeš sve riječi točno (padež i to) a nisi stavio točan redoslijed u rečenici neće ti priznat ili ako uzmeš točnu riječ, a ta riječ nije bila u toj vježbi neće ti priznati. Hvala Bogu što ga više nema. Meni definitivno najteži predmet. Nit mi je biologija nit mi je matematika ili bilo koji drugi predmet bio vako težak
@meluka - imam ti ja dosta prijevoda, jel ti knjiga elementa latina
Debilana... Iskreno, ne vidim neku svrhu osim preseravanja...
Učenicima se puni glava glupostima koje im neće nikada trebati... Aj za dicte i sententie, to se slažem da bi gimnazijalac trebao znati... Po meni bi to jedini uvjet trebao biti za dva.
Govorim kao žrtva terora i popravnog (50% razreda išlo...) pa vjerojatno zato imam takvo mišljenje...
Kad trebaš za dva znati 3. lice plurala drugog konjuktiva pluskvamperfekta (ili čega već, davno je bilo) od glagola toga i toga, nešto nije u redu i normalno da ću osjećati neki bunt...
Zar ne bi bilo logičnije da se latinski uči u 3. i 4. razredu, prije fakulteta (medicina, pravo...)?
Prvo instrukcije da prođeš, a za 2 godine opet da se podsjetiš (a neki i da nauče po prvi put)...
Btw, kod nas je i u ekonomsku uveden latinski-ljudi taman tamo otišli tamo da pobjegnu od tog bauka, a kad ono...!
I za kraj: quid latine dictum est altum viditur!
Scientia homines vana superstitione liberat.
znam sve rijeci sta znace ali nikako da ukomponiram u recenicu plz
pravila slaganja sintakse, barem glagola, pogledaj pod Consecutio temporum...a inače je slobodan red riječi, ali ovo je za slaganje vremena tj. kad ide koje ako imaš neko drugo vrijeme...
Zar ne bi bilo logičnije da se latinski uči u 3. i 4. razredu, prije fakulteta (medicina, pravo...)?
Prvo instrukcije da prođeš, a za 2 godine opet da se podsjetiš (a neki i da nauče po prvi put)...
Upravo tako, logičnije bi bilo.
Kad sam bio gimnazijalac imao sam latinski jezik u 1. i 2. razredu.
Al' je to čudo neko s tim profesorima latinskog, stvarno su znali biti naporni.
Ja sam to u početku nekako sa "razumjevanjem" učio, išle su te dicte i sententie itd. Međutim kasnije sam samo bubo ko budala jer mi je postalo nezanimljivo i bezveze.
Imali smo zamjenskog profesora jednu godinu i taj bi došao i oborio pola razreda i otišao.
Jedva sam čekao da se otarasim tog predmeta.
De reci koja je to vježba i ja samo imam one rečence iz vježbi, nemam te tekstove posebno
To ti nebi znao. 90% onoga što znam sam zaboravio.
Nema potpuno automatiziranog prevodioca koji daje korisni prijevod (InterTranov je smiješan) - najkorisniji su CTCWeb riječnik i Notre Dame riječnik. InterTran i tri riječnika možeš koristiti (na jednom mjestu) pomoću ovih stranica.
Trenutno se zabavljam latinskom gramatikom i zastao sam u konjuktivima. Imam primjer dva glagola teće konjugacije scribo,3. i capio,3.kada tvorim konjuktive onova kod glagola scribo je scrib, a za capio je capi (zar nebi trebalo bit cap (iako kojuktiv bi kasnije malo glupo zvučio a i koja je razlika između ta dva glagola a oba dva s treća konjigacija?? HITNO POMOĆ
Trenutno se zabavljam latinskom gramatikom i zastao sam u konjuktivima. Imam primjer dva glagola teće konjugacije scribo,3. i capio,3.kada tvorim konjuktive onova kod glagola scribo je scrib, a za capio je capi (zar nebi trebalo bit cap (iako kojuktiv bi kasnije malo glupo zvučio a i koja je razlika između ta dva glagola a oba dva s treća konjigacija?? HITNO POMOĆ
U latinskom ima dosta iznimaka, iako ovo zapravo i nije iznimka, naime oba glagola završavaju na nastavk o, konjuktiv nastaje uklanjanjem tog nastavka.
Trenutno se zabavljam latinskom gramatikom i zastao sam u konjuktivima. Imam primjer dva glagola teće konjugacije scribo,3. i capio,3.kada tvorim konjuktive onova kod glagola scribo je scrib, a za capio je capi (zar nebi trebalo bit cap (iako kojuktiv bi kasnije malo glupo zvučio a i koja je razlika između ta dva glagola a oba dva s treća konjigacija?? HITNO POMOĆ
U latinskom ima dosta iznimaka, iako ovo zapravo i nije iznimka, naime oba glagola završavaju na nastavk o, konjuktiv nastaje uklanjanjem tog nastavka.
Glagolsakse osnova dobije kada se glagolu u infinitivu digne nastavak npr. amo,1 je amo, amare (makne se re i ostane ama i na to se dodavaju nastavci za lonjuktiv koji kod prve konjugacije glasi za aktiv (umetanje e + nastavci za aktiv -m -s -t -mus -tis -nt te tako i za pasiv) E sad capio,3. jest capio, capere (maknem re i ostane cape a tamo ide capi)
istina, ja imam profu koji je zaluđen latinskim.izreke su dovoljne tek za 2 a ako oćeš više trebaš znati sve vražije deklinacije i konjugacije
mislim da je debilno analizirati one je*ene rečenice dovoljno je da znaš koji je padež rod i broj da bi uspio prevesti.a baš me briga koja je konjugacija i koja mu je osnova.
a većinu rečenica možeš prevesti pomoću zdravog razuma