- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Moronu, ovo ti nije baš podforum za takva pitanja, postoji baš dio o PC problemima.
Nego, čudno da nisu isprobali PC, il se do tebe nešto dogodilo.
Pretpostavimo da je jednostavno riješenje i da se samo jedan od kablova malo odspojio, pa ga samo treba jače pritisnuti.
A ako se slabije kužiš u kompjutere i blizu si dućanu, ja bi na tvom mjest odma vratio komp nek se oni brinu.
Posto sam ono gore pisao sa mobitela dosta je skraceno i nije 100% tocno.
AC i DC struje su zapravo podjednako opasne jedina razlika u tome je sto se AC smatra malo vise opasnijom jer ima vise sanse da izbaci srce iz ritma.
AC struja od vrha sin. do 0 ima 310V sto znaci da ce vise struje proci kroz tebe.Kao sto ohmov zakon kaze: Jakost struje u strujnom krugu je proporcionalna naponu.
150mA preko srca je dovljno da ubije covjeka.
A sada imas vise teorija da npr. AC struja ce oduzeti funkciju kontroliranja misica posto radi u pulsevima slicno kao ljudski zivcani sustav sto onemogucuje pustanje vodica,a ima i teorija koja govori suprotno. Istina je da ako stvarno uhvatis neki vodic u skupljenu saku da nema razlike posto nikako ne mozes reagirati u 50Hz/s tako da te netko spasi mora ugasiti struju.
Jedini nacin da te struja odbaci je kada bi samo dotaknuo vodic bez da ga zgrabis.
Stvar je u tome da je ljudsko tijelo osjetljivije na AC vlani oblik zbog njegove kapacitivne komponente, tako da struja prolazi lakše kroz tijelo. To znači da je potreban niži AC napon da bi te stresao.
Zanima me sto jace boli, tj. prije ubija, 220 V AC ili 220V DC? Bilo bi logicno da DC posto je konstantni napon, a za AC bi se moglo reci da se stalno pali i gasi, ali prica se da postoji neka caka s ljudskim tijelom pa ipak izmjenicna vise skodi?
EDIT: 220V ac ili dc, kod istog broja ampera
Ako uspoređuješ izvore konstantnog napona (220 VAC i 220 VDC) onda ne možeš pitati koje je opasnije za istu struju pošto će ljudsko tijelo povući manje struje na 220 VDC nego na 220 VAC jer je otpor (dakle otpornost prema istosmjernoj struji) ljudskog tijela veći od impedancije (izmjenična struja) na 50 Hz. Struja poštuje ohmov zakon pa ako imaš izvor konstantnog napona, tijelo ima konstantan otpor/impedanciju, onda varira struja, ovisno o otporu tijela na određenoj frekvenciji.
AC se ne pali i gasi, nego mijenja smjer struje. Što se tiče opasnosti, bitna je snaga izvora koji te prži. Formula je P(ef)=U(ef)^2/Z(tijela). Gradska mreža može opskrbiti kućanstvo s dovoljno struje da te sprži na 220 VAC, a impedancija tijela (između dvije ruke) na 50 Hz je otprilike 1,5 kohmšto znači da povučeš oko 32 W i struje oko 150 mA.
Otpor tijela prema istosmjernoj struji možeš izmjeriti s multimetrom (jer on mjeri otpor puštajući malu DC struju) tako da uhvatiš stezaljke u ruke i bit će sigurno veći od 1,5 kohm (trenutno nemam multimetar da isprobam). Formula za snagu je ista P=U^2/R.
Još jedna stvar je da danas postoji malo uređaja koji mogu opskrbljivati trošila konstantnim naponom od 220 VDC jer se sav prijenos el. energije odvija putem izmjenične struje. Ali svejedno recimo ne bi bilo pametno dirati štajaznam, napajanje audio pojačala ili katodnog televizora koja daju istosmjernu struju, doduše na većim naponima od 220 V, ali negdje u tom rangu. Osigurač bi te u takvim slučajevima možda spasio, ali bi vjerojatno završio s opeklinama i tko zna čime.
Zanima me jer sam slozil elektrosoker pa ne znam dal da na kraju ispravim napon ili ostavim izmjenicni. A DC pulseve dobivam s relejom koji sam sebe zatvara, a posto ugl radim napamet, a ne prema shemi, ne znam dal uopce ima smisla ispraviti napon jer ne znam ni kak izgleda na osciloskopu taj napon kojega ja pulsno dobivam s relejom.

To je sam dio onoga kaj slažem, imam napajanja oko 15 kV, teslin transformator, vodika pod tlakom u vatrogasnom aparatu i sl. pa sam jos ziv, a ovaj elektrosoker nije nest opasan, samo transformator 220/12V radi obrnuto 12/220V, uz minimalne struje.
Moronu, ovo ti nije baš podforum za takva pitanja, postoji baš dio o PC problemima.
Nego, čudno da nisu isprobali PC, il se do tebe nešto dogodilo.
Pretpostavimo da je jednostavno riješenje i da se samo jedan od kablova malo odspojio, pa ga samo treba jače pritisnuti.
A ako se slabije kužiš u kompjutere i blizu si dućanu, ja bi na tvom mjest odma vratio komp nek se oni brinu.
Nisam bio dugo na ovom forumu, ali nemogu ovo pregrmiti...
Ovako vrjeđati čovjeka jer je pogriješio podforum je bezobrazno ! Na taj način mu samo ODMAŽEŠ. Umjesto da se praviš pametan mogao si ga uputiti na pravi podforum !!
A ova pitanja oko VN....
Pa ljudi moji, vi se natječete tko je radio sa većim naponom...
Onak informativno... Ako je ljudski otpor 2kohma, onda je on JEDNAK i na AC i na DC, ali na AC ima još kojekakvih parazitnih kapaciteta i induktiviteta pa se računa Z. A on glasi kor(R^2+Xc^2+Xl^2). Što zapravo govori da je na AC po tome još veći otpor...
NISAM stručnjak za to kaj više ili manje drma, ali neko filozofiranje i pametovanje, a pogotvo VRIJEĐANJE ne mogu podnjeti !
Moderatori, oprostite za spam.
Lijepi pozdrav !
Moronu, ovo ti nije baš podforum za takva pitanja, postoji baš dio o PC problemima.
............Nisam bio dugo na ovom forumu, ali nemogu ovo pregrmiti...
Ovako vrjeđati čovjeka jer je pogriješio podforum je bezobrazno ! Na taj način mu samo ODMAŽEŠ. Umjesto da se praviš pametan mogao si ga uputiti na pravi podforum !!
...........
NISAM stručnjak za to kaj više ili manje drma, ali neko filozofiranje i pametovanje, a pogotvo VRIJEĐANJE ne mogu podnjeti !
Get it?
Ispeci pa reci...
Pa ljudi moji, vi se natječete tko je radio sa većim naponom...
Onak informativno... Ako je ljudski otpor 2kohma, onda je on JEDNAK i na AC i na DC, ali na AC ima još kojekakvih parazitnih kapaciteta i induktiviteta pa se računa Z. A on glasi kor(R^2+Xc^2+Xl^2). Što zapravo govori da je na AC po tome još veći otpor...
NISAM stručnjak za to kaj više ili manje drma, ali neko filozofiranje i pametovanje, a pogotvo VRIJEĐANJE ne mogu podnjeti !
Moderatori, oprostite za spam.
Lijepi pozdrav !
Otkad to u elektronici postoje dva različita električna kruga za DC i AC komponentu? :)
U električnom modelu ljudskog tijela je kapacitet u paraleli s otporom, a sve je to u seriji s induktivitetom (ovo za induktivitet pretpostavljam). Jer da su sve komponente stvarno u seriji, pri čisto istosmjernoj komponenti bi otpor ljudskog tijela bio beskonačan jer je |Xc|=1/wC, gdje je w=0 rad/s. Što naravno nema smisla.
Moronu, ovo ti nije baš podforum za takva pitanja, postoji baš dio o PC problemima.
Nisam bio dugo na ovom forumu, ali nemogu ovo pregrmiti...
Ovako vrjeđati čovjeka jer je pogriješio podforum je bezobrazno ! Na taj način mu samo ODMAŽEŠ. Umjesto da se praviš pametan mogao si ga uputiti na pravi podforum !!
Ha?? Pa to mu je nadimak!
Kako mu nisam pomogao? Napisao sam da odnese komp u dućan koji ga je slagao, ako se sam ne kuži u računala. Misliš da to nije dobra ideja?
Naravno, ak se kuži, ponovo će pitati, pa mu dalje damo savjete ili ga uputimo u pravi podforum.
Chill man!
To je sam dio onoga kaj slažem, imam napajanja oko 15 kV, teslin transformator, vodika pod tlakom u vatrogasnom aparatu i sl. pa sam jos ziv, a ovaj elektrosoker nije nest opasan, samo transformator 220/12V radi obrnuto 12/220V, uz minimalne struje.
Malo kasnim s odgovorom, nebitno je dobivaš li sinus, pravokutni ili nešto treće jer nema razlike u opasnosti - komponente signala visokih frekvencija se prigušuju i dolazi do skin efekta gdje struja ne prolazi cijelim vodičem (tijelom) nego vodi po njegovoj površini (po koži).
Što se tiče opasnosti, mislim da nema opasnosti ako koristiš samo 12 V bateriju za napajanje. Ako koristiš i neki elektrolit, opasnost ovisi o kapacitetu.
Hvala, i tak mi je za fiziku trebal taj rad, na kraju sam stavil diode i velikoga kondenzatora :)
Ima li nekakav krug (ili nekakvi trikvi ) kojim bi se mogle mjeriti frekvencije u GHz području (npr. 2.4 GHz)
i prikazivati na osciloskopu koji ima bandwidth u MHz području (npr. 50 MHz), npr. ja imam 1 GHz sinusni signal
koji želim prikazati na analognom osciloskopu čiji je bandwidth 20 MHz?
Naravno, bez nekih značajnih promjena signala.
Pozdrav, naručio sam ovaj modul s ebaya ispocetka je radio "ok" onda kada sam stavio novi zvucnik je samo pocelo krcati i kada vratim stari ista stvar zna li itko šta bi mogao biti problem? ovaj novi zvučnik što sam stavio je 100% ispravan
Pozdrav, naručio sam ovaj modul s ebaya ispocetka je radio "ok" onda kada sam stavio novi zvucnik je samo pocelo krcati i kada vratim stari ista stvar zna li itko šta bi mogao biti problem? ovaj novi zvučnik što sam stavio je 100% ispravan
Vjerojatno si zapalio izlazni stupanj.
Pozdrav
Spojio sam shemu koja se nalazi na slici i sve radi super. Alarm radi tako da kad se prekine izvor svjetlosti koji dolazi na fototranzistor,zvucnik pocne glasno raditi i radi dok svjetlost ponovno ne dode do fototranzistora i dok se kondenzator ne isprazni. E sad, zelio bih da taj alarm traje dok god ja ne zelim prekinuti ili bar odredeni period vremena, a ne kao sto je slucaj u vec navedenom da kad pojavi svjetlost on opet pocne raditi. Mislim da se to nekako moze izvesti 555 al nisam bas 100% siguran pa bih molio nekog ako zna da objasni.
Malo sam nezgodno formulirao pitanje,ali nadam se da ce bar netko razumijet sto hocu rec.
Unaprijed zahvaljujem.
Pozdrav
Spojio sam shemu koja se nalazi na slici i sve radi super. Alarm radi tako da kad se prekine izvor svjetlosti koji dolazi na fototranzistor,zvucnik pocne glasno raditi i radi dok svjetlost ponovno ne dode do fototranzistora i dok se kondenzator ne isprazni. E sad, zelio bih da taj alarm traje dok god ja ne zelim prekinuti ili bar odredeni period vremena, a ne kao sto je slucaj u vec navedenom da kad pojavi svjetlost on opet pocne raditi. Mislim da se to nekako moze izvesti 555 al nisam bas 100% siguran pa bih molio nekog ako zna da objasni.
Malo sam nezgodno formulirao pitanje,ali nadam se da ce bar netko razumijet sto hocu rec.
Unaprijed zahvaljujem.
Ti zelis sam rucno palit alarm ili?
Je li ikako moguce da se on ugasi nakon 5,10 minuta? jer alarm moze raditi npr 2 sata kad na fototran "ne pada" svjetlost al kad svjetlost ponovno padne na fototran zvucnik ce "svirati" dok se kond ne isprazni. Moja ideja je da nakon prekida npr laserske zrake alarm traje dok ga ja ne iskljucim,makar i na fototran padala svjetlost. Je li to ikako izvedivo?
Spoji umjesto buzzera mali rele koji će služiti kao taster za paljenje kod samodržne sklopke...dakle ta sklopka može biti drugi rele koji jedne kontakte koristi kao samodržne a recimo druge kontakte da buzzer dobije napajanje...jedino taser za gašenje će gasiti taj drugi rele tj. buzzer.
ps: ako je nejasno reci pa ću sutra malo crtati sa "paint" taj spoj.
Spoji umjesto buzzera mali rele koji će služiti kao taster za paljenje kod samodržne sklopke...dakle ta sklopka može biti drugi rele koji jedne kontakte koristi kao samodržne a recimo druge kontakte da buzzer dobije napajanje...jedino taser za gašenje će gasiti taj drugi rele tj. buzzer.
ps: ako je nejasno reci pa ću sutra malo crtati sa "paint" taj spoj.
Bio bih zahvalan na crtežu :)
evo ovako sam to mislio izmjeniti....diode su npr. 1N4004 a tasterom je za gašenje alarma ukoliko je vraćeno svjetlo tj. nije još aktivan prekid svjetla.
evo ovako sam to mislio izmjeniti....diode su npr. 1N4004 a tasterom je za gašenje alarma ukoliko je vraćeno svjetlo tj. nije još aktivan prekid svjetla.
Hvala :)
relej je 5-voltni?
Pretpostavljam da mi je na kineskom quadcopteru tranzistor za kontrolu motorića pregorio. Naravno, SMD je, kućište SOT-23 a na njemu piše C009T. Google pronalazi ovo od neke no-name firme i naravno da tog tranzistora nema nigdje osim na alibabi.
E sad mene zanima jel mogu ja uzeti bilokoji JFET i puknut ga umjesto ovog sprženog, uzimajući u obzir da uopće mogu pronaći taj specifični pinout (primjetite da je drain na mjestu gatea) ili ovisim o alibabi?
Zna netko moguci uzrok nestanka struje svako jutro u 6:40 na pola sekunde, dovoljno da se doma upale svi reflektori, televizor i resetira digitalni sat, a ponekad i router (on ugl izdrzi tih pol sekunde upaljen). Moze li biti neka greska u brojilu(digitalno 4tarifno,2god staro)? Moram se raspitati kod susjeda dal je i njemu tak.

Možda nije baš savršena tema za to, ali predpostavljam da će mi netko tu moći pomoći. Naime, kupio sam novi, digitalni, termostat za centralno grijanje da zamjenim analogni, samo su žice drugačije označene, pa ne znam koju spojiti gdje. Stari je Vaillant VRT30, novi je Emos EMP911
Možda nije baš savršena tema za to, ali predpostavljam da će mi netko tu moći pomoći. Naime, kupio sam novi, digitalni, termostat za centralno grijanje da zamjenim analogni, samo su žice drugačije označene, pa ne znam koju spojiti gdje. Stari je Vaillant VRT30, novi je Emos EMP911
Kako sam ja kontao crnu(fazu) trebaš skopčati na COM, plavu(nulu) na NO, a žuto zelenu ili trebaš skopčati na NC ili je nikako ne trebaš kopčati
Valjda će ti neko odgovoriti jel se treba kopčati ova žuto-zelena na NC ili ne treba.
Ako spojis zuto-zelenu na nc bacat ce ti sklopku jer u pravilu spajas fazu s uzemljenjem u slucaju kad bi se termostat ugasio(ako sam dobro shvatio shemu)
To bi trebalo predstavljat radni i mirni kontakt relaya.